03 اسفند 1395/ 24 جمادى الأولى 1438
شناسه خبر : 50810
1395,چهارشنبه 17 آذر14:43
اشتراک گذاری در:
عکس روز

انتقاد نمایندگان ایثارگر مجلس از تعلل بنیاد شهید


نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی، از تعلل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص عدم تمدید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انتقاد کردند.

انتقاد نمایندگان ایثارگر مجلس از تعلل بنیاد شهید

فاش نیوز- نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی از تعلل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص عدم تمدید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انتقاد کردند.

 به گزارش خبرنگار ما، در نشست مشترک نمایندگان ایثارگر مجلس با مسئولان بنیاد شهید، در روز سه شنبه 16 آذر ماه حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، اظهار داشت: بررسی برنامه ششم توسعه، روزهای آخر خود را می گذراند و در روزهای آینده بحث بودجه 96، آغاز خواهد شد.

 در این نشست که قائم مقام بنیاد شهید، معاون پارلمانی بنیاد و تنی چند از مسئولان حضور داشتند، رئیس فراکسیون ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر ما در این خصوص جلساتی با بنیاد شهید برای همفکری و چاره جویی نداشته باشیم، قطعا" ایثارگران ضرر خواهند کرد همانگونه که تا الان هم ضرر کرده ایم. چرا که بررسی لایحه احکام هم تمام شد و اقدامی نتوانستیم انجام دهیم.

 نوروزی گفت: با توجه به اینکه مهلت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دی ماه به پایان خواهد رسید و اطلاع دقیقی از آینده آن نداریم، مسلما" در آینده ایثارگران با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد.

در ادامه این نشستف سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید نیز اظهار داشت: در مورد قانون جامع یک ماده واحده را به دولت پیشنهاد کرده ایم که به صورت دوفوریتی در هفته آینده در صحن مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد بر اساس این ماده واحده قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تا یک سال تمدیدی خواهد شد تا نمایندگان با فراغ بال اصلاحات لازم را در آن انجام داده تا ایثارگران با مشکل مواجه نشوند.

در این نشست، نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از عدم حضور حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار پاسخگویی در مورد تعلل و عدم چاره جویی از سوی بنیاد شدند.

 مشروح گزارش این نشست در روزهای آینده منتشر خواهد شد.


کد خبرنگار : 20


مجلس     ایثارگران     قانون جامع                                
Reply
no
1
yes
8
سهراب
1395/09/16 - 15:42
بهتره شهیدی جایش را به کاردانی با غیرت بدهد

Reply
no
1
yes
5
1395/09/16 - 17:06
زرشک

Reply
no
1
yes
10
جانبازمظلوم زیر۲۵ درصد
1395/09/16 - 17:32
عجب !!! نمایندگان میگن مقصر دولته و دولتیان هم میگن مقصر نمایندگان هستند.سال ۹۵ هم تمام شدودر برنامه ششم وبودجه هم خبری نشد . شرمتان باد مجلسیان و دولتیان شرمتان باد.

Reply
no
1
yes
10
علی
1395/09/16 - 18:21
تمسخر ایثارگران را تمام کنید لطفا

Reply
no
1
yes
11
مرتضی خاکپور
1395/09/16 - 18:54

...

حقوق متعارف کارمند پشت میز نشین ۲۰ ملیون تومان .

حقوق رزمنده جانباز ۵% دفاع مقدس که ناجی ایران زمین است

صفر تومان . یعنی هیچ و فقیر و مفلوک ؟!

این قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید منحل و مختومه شود .
و به همه جانبازان ۱% تا ۹۹% ماهیانه ۴ ملیون تومان حقوق بدهند .

و رانت و تبعیض را هم تعطیل کنند .

و به همه دارو و درمان و بیمه رایگان بدهند .

...


no
0
yes
3
ایرج رحمانیان۶۵ %
1395/09/17 - 12:14
با شما موافقم دوست عزیز الان بنده در جای دیگر سایت عرض کردم لطفا قانون جامع را دیگر تصویب نکنید چون مشمول مرور زمان شده و اهمیت خودرا از دست داده است قانون برای زمان آینده کارایی دارد نه زمانی که دیگر عمری برای ایثارگران باقی نمانده دولت باید حداکثر حقوق کارمندان را که هفت برابر حداقل حقوق کارمندان هست را به ایثارگران بدهد یعنی ۶۳۰۰۰۰۰ تومان نه اینکه حداقل را پرداخت کند اگر اعتقاد دارند که حق ایثارگران بیشتر از این نیست خب این گود و این میدون ما که وقتی سالم بودیم تکلیف خودرا انجام دادیم کل مسولانی که با رسیدگی حداقلی به ایثارگران موافق هستند همت کنند و در عراق و سوریه از ایدئولوژی و کیان نظام اسلامی دفاع کنند و اینطوری فقط میتونن صداقت خودشون رو نشون دهند منتظریم ببینیم چه موقع چنین اتفاقی خواهد افتاد و از مقام معظم رهبری تقاضا داربم عدالت را برای همه یکسان کنند امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی در خطر هست و مسولان کشوری مبرا از رفتن در مقابل دشمنان اسلام نیستند.


no
0
yes
0
مرتضی خاکپور
1395/09/17 - 16:10

...

سلام بر ایرج رحمانیان عزیز ۶۵% .

ایثارگرنامان اندک کمک هزینه می گیرند خیال می کنند که حقوق می گیرند ؟!

و با حقوق بچه های جبهه و جنگ مخالفت هم می کنند .

و رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵% بالاخص ۵% را ایثارگر نمی دانند و از حوزه بنیاد شهید خارج نمودند .

به امید روزی که فانون رزمندگان تصویب شود و همه از حقوق زیر ۲۰ ملیون تومان بهره مند شود . و دارو و درمان و مسکن و خودرو رایگان بگیرند ؟!

آمین .



no
0
yes
2
مرتضی خاکپور
1395/09/18 - 01:01

...

بالاخره یک موافق پیدا کردم . به فال نیک می گیرم .

به آنهایی بگو که با دو ملیون حقوق می گویند خوشبختند و با معیشت بچه های جبهه و جنگ مخالفت می کنند و رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% را از معیشت محروم می خواهند .

وقتی با این اقتصاد ایران و این پاداش و حقوق هایی که می گیرند .

چرا حق و حقوق بچه های جبهه و جنگ را نمی دهند و از فقر رهائیشان نمی دهند .

ماهیانه ۴ یا ۵ ملیون تومان برای مجلس و دولت پولی نیست که به این رزمندگان و جانبازان مثلاً ۵% بدهند .

مسلمان باشند و برای عدالت و امنیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دشمنی و خصومت با بچه های جبهه و جنگ پایان دهند ؟!

شاید که رانت و اختلاس پایان یابد و مملکتی اخلاقی داشته باشیم .

یعنی خوب بودن اینقدر فراموش شده است که بدی پیشه کردند .

به امید روزی که بدی را دور کنیم و اسلامی شویم .

آمین .

...



Reply
no
3
yes
7
ناشناس
1395/09/16 - 21:24
از خبرنگار پارلمانی فاش نیوز تقاضا می کنم از اقای لاریجانی سئوال کنید:
چرا اصلاحات مربوط به معافیت شهریه دانشگاه فرزندان جانبازان زیر 25% و کسر خدمت سربازی فرزندان رزمندگان و....تا کنون تایید نشده ؟



Reply
no
2
yes
7
1395/09/17 - 08:30
اقای نوروزی خودتم زدی زیر همه چیز مگه نگفتی کل تغیرات الحاقی پنج در برنامه ششم لحاظ میشه حالا میندازی گردن بقیه

no
1
yes
3
ناشناس
1395/09/17 - 11:45
با سلام به همه دلسوزان ایثارگران
کلیه اصلاحات انجام شده در لایحه خدمات ایثارگران که در ماد5 الحاقی قرارگرفت ومورد تایید نمایندگان قرارگرفت ومقررشد همه انرا در برنامه ششم لحاظ شود انتظار میرود که نماییندگان ایثارگر دراین مورد بی تفاوت نباشند وبه این قشر بی دفاع هم توجه نمایند همه شما در این باره مسئول هستین


Reply
no
1
yes
5
ایرج رحمانیان۶۵ %
1395/09/17 - 11:07
با تشکر از جناب نوروزی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس و برخی نمایندگان دلسوز قشر ایثارگر بخاطر زحمات شما، اصلا نگران این موضوع نباشید چون روزی که باید یک قانون کامل تصویب میشد که نشد و دو سوم عمرمان هم در شرمساری و خجالت در برابر خانواده گذشت و شک نکنید اگر این قانون برای عده ای خارج از بحث ایثارگران منافعی داشت بدون دعوت و پیشنهاد در جلسات حاضر میشدند و شاید هم متولیان بنیاد اصلا خبری از این قانون ندارند چه برسه که بر سر مفاد آن و تغییرات احتمالی در مواد قانونی اظهار نظر و یا پیشنهادی داشته باشند! لطفا از همکاران خود بخواهید دیگر تصویب نکنند چون نحوه اجرای آزمایشی آنرا هم در این چهار سال دیدیم یا نیاز به تفسیر داشت که بعد از آن میگفتند آیین نامه اجرایی آن ابلاغ نشده یا بعد از ابلاغ میگفتند حالا منتظر بودجه هستیم و وقتی هم مشکل بودجه نبود میگفتند شامل همه ایثارگران نمیشه! از طرفی هم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران چیزی نیست جز تاکیدی بر خدماتی که قبلا بنیاد انجام میداده و بنده به شخصه در صورت تصویب هم تغییری آنچنانی د وضعیت معیشت و بهبود زندگی ایثارگران نمیبینم همینطور که این چهار سال ندیدم پس بنده به سهم خودم مخالف تصویب مجدد قانونی هستم که ده سال شورای نگهبان آن را مخالف شرع میدانست و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که وظیفش میانجیگری و تصویب سریع قانونی ست که بین شورای نگهبان و مجلس بلاتکلیف مانده است از تصویب و اهتمام به وضعیت ایثارگران اجتناب میکرد دیگر بس است تحقیر شدن و هیچ انگاری قشری که بدون قانون به جنگ با دشمن رفتند(منظور بسیجیان) و الان برای هزینه درمان ناشی از جنگ باید با انواع و اقسام قوانینی مواجه باشند که در نهایت رسیدگی حداقلی را در نظر گرفته است نخواستیم کلا قانون جامع را حذف کنید ما ۵۰۰ هزار جانباز ۴۵ هزار آزاده و نردیک به ۳۰۰ هزار شهید داریم که جمعا ۱ میلیون نمیشود و اگر بودجه آنرا سرشکن کنید به جایی نمیرسد حداقل بین خودتان تقسیم کنید و یک زندگی اشرافی برای نوه و نتیجه خود بسازید تا بعداز شماها بازماندگانتان غبطه نخورند که فقط جدشان اشرافی زندگی میکردند بنده راضی هستم حلالتان باشد دوستان اگر راضی هستند اینجا مثبت بزنند تا قال قضیه کنده شود هم ما راحت بشیم هم این بنده خداها....

Reply
no
1
yes
4
1395/09/17 - 14:08
دولت ومجلس متفقا در صدد حذف امتیازات هستند. بپاخیزید .

Reply
no
1
yes
6
جانباز زیر25
1395/09/17 - 19:26
چطوريک شبه تمام شهدا و مجروحان منا را قانون کردند و تحت پوشش قرار دادند اما سي ساله هنوز تکليف رزمنده ها هنوز مشخص نيست جناب انصاري بخدا رزمنده ها در فقر و تنگدستي قرار دارند . اين قانونها همگي الکي هست اگر بخواهند يک شبه همه رزمنده ها و جانبازان زير 25 درصد را تحت پوشش قرار ميدهند . هيچکس بفکر بچه هاي جنگ نيست .


Reply
no
1
yes
5
جانبازپانزده درصد
1395/09/17 - 22:49
سلام دوستان واله نه مجلس نه دولت ونه کس دیگرازماحمایت نخواهدکردچرا؟چون خلاف نظروعقیده آنان عمل کرده ایم بنابرین دارندانتقام میگیرند.دستشون دردنکنه.برنامه ششم هم که به پایان رسیدوطبق همیشه کلاغ مابخونه اش نرسیدوهیچ خبری ازوعده ووعیدآقایون نشدکه نشد.حالاهم جناب قائم مقام قول سال های بعدراداده.بایدکمی عمرازحضرت نوح قرض بگیریم تاببینیم سالهای بعدچه میشه!!!واقعأتأسف بحالتان مسؤلین نظام که بااحساسات مااینطوربازی کردین!!!

Reply
no
1
yes
1
رزمنده 57 ساله
1395/09/18 - 02:47
این قانون از اول نادرست نوشته شده و باید اصلاح گردد
مهمترین قسمت آن در ماده یک بند " و : در تعاریف ایثارگر رزمنده را ایثار گر نامیدند
اما در هیچ کجای این قانون امتیازی برای رزمندگان قائل نشدند
در کلیه مصوبات مجلس هم نامی برای رزمندگان نیست

Reply
no
1
yes
3
1395/09/18 - 07:24
سیستم اراده ای برای کار کردن ندارد چون برایشان " بار مالی دارد !
تشکلهای ایثارکری هم که ناکارآمد و سیاسی کار شده اند !
این که گاهی مشکلات ایثارگران را مانند توپ به زمین همدیگر می اندازند ! فقط بازی و رد گم کنی است و تمام .. همین و دیگر هیچ !

Reply
no
1
yes
1
1395/09/19 - 22:35
مقاومت سرسختانه ومخالفت بنیاد با طرح دائم قانون جامع ایثار گران در برنامه ششم باتوجه به اتمام قانون جامع در دی ماه هیچ دستاوردی جز مشکلات بیشتر بردوش ایثار گران را نمیتواند داشته باشد البته بنیاد محترم با دانستن این موضوع که در دی ماه سال نود و پنج اتمام وقت قانونی قانون جامع میباشد میتوانست دوسال زودتر طرح اصلا حات با حضور خود ایثارگران رابه سرانجام برساند نه اینکه وقت کشی کرده وحالا باتمدید طرح یک ساله به اصطلاح با اصلاحات بافراغ بال نمایندگان را پیشنهاد کند این مهم بیان میدارد که بنیاد خود بعنوان یک معظل برای جامعه ایثارگران تبدیل شده ،
چرا؟

Reply
no
1
yes
1
1395/09/20 - 08:46
چرا جانبازان 5% نمی توانند از قانون ارفق سنوات وبازنشستگی پیش از موعد استفاده نمایند

Reply
no
1
yes
1
1395/09/20 - 08:58
چه فرقی بین جانباز بالای 25% و5% است که این یک بام ودوهوا است مگر جز اینست که جفتشان برای دفاع ازاسلام رفته اند خدا هدایت نماید کسانی را که بین جانبازان فرق می گذارند.

Reply
no
0
yes
0
جانباز نامی
1395/09/22 - 02:56
شما. رابه خدا بنیاد را از مسئولت واختیار دولت این دشمنان ایثارگرا بیرون کنید وزیر نظر رهبر عزیز باشد ریس بنیاد را رهبری انتخاب کند تا این بزرگ مرد جانباز .رهبر.کمکی به ایثارگران کند بخدا این دولت دشمن ایثارگران بسیجی اند کمک کنید خدا قوت.

Reply
no
0
yes
0
1395/09/22 - 03:09
بخدا اگر از هر کارمندی 5 هزار کم دهند تمام جانبازان زیر 25 وایثارگران به حقشان میرسند. صبر ایثارگران بیکار زیاده.حیای شما کجایه بیا برو ببین چه کسانی ساکتند با زجر زندگی مکنن همانای که میگفتن برو عقب زخمی شدی میگفت تا جان دارم میجنگم .گفتن برو دنبال جانبازی میگفت به خاطر خدا رفتم .اینها بودن امامند که دارین حقشان اخر میدین شما باید این 30 سال کوتاهی کردید جبران کنید .وگرنه نزد تمام شهدا وخدای شهدا درقیامت شاکی هستیم

Reply
no
0
yes
0
1395/09/22 - 03:26
هرکس کوچکترین کوتاهی به ایثارگران از رزمندها تا خانواده شهدا کند خیانت به انقلاب ورهبر وخون شهدا کرده وخائن به دوستان وهمرزمان وپاکان انقلابند.مگه بنیاد شهید اقای شهیدی کیه که یکطرفه وایثارگران طرف دیگر وشمشیر بر علیه ایثارگران برداشته تا میتواند دشمنی میکند واگه بتواند زربه به ایثارگران وخانواده شهدا میزنه. مواظب باشید ای سر زدنها از خانواد شهدا وجانبازان فیلمی بیش نیست بخدا اگه بتونند همه را کنار میزنه وتنها حق همه ایثارگران ومیخورند





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.