شناسه خبر : 50849
شنبه 20 آذر 1395 , 08:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا پذیرفتن حقیقت سخت است؟

محمدرضا سابقی - چرا بسیاری از افراد بشر(اکثریت مطلق!!) بر ادامه مسیر ضلالت ((با اینکه گروهی فراوان از آنها حق را می شناسند..!!!)) پا فشاری می کنند!
و چرا پذیرفتن حقیقت، با اینکه کاملا منطقی و بر اساس عقلانیت و باعث رشد انسان است، سخت است؟؟...
*فقط 80 نفر به پیامبر رحمت لبیک گفته و ایمان آوردند...*

نام حضرت نوح (ع) ۴۳ بار در قرآن  آمده و یک سوره به نام او در قرآن کریم وجود دارد. این پیامبر اولوالعزم، حدود ۱۶۰۰ سال بعد از هبوط حضرت آدم (ع) از بهشت به زمین، چشم به جهان گشود. ۹۵۰ سال پیامبری کرد و مرکز بعثت و دعوت او به سوی نور و عدالت... در شامات، فلسطین و عراق بوده است.

از امام صادق نقل شده که فرمودند: «نوح (ع)، ۲۵۰۰ سال عمر کرد که ۸۵۰ سال آن قبل از پیامبری و ۹۵۰ سال بعد از رسالت بود که به دعوت مردم اشتغال داشت. حضرت نوح (ع) ۲۰۰ سال به دور از مردم به کار کشتی سازی پرداخت و بعد از ماجرای طوفان ۵۰۰ سال زندگی و حکومت کرد».

نوح (ع) زمانی به پیامبری مبعوث شد که مردم عصرش به دنیا گرایی صرف و بت پرستی، خرافات، فساد و بیهوده گرایی مشغول بودند. آنها لجاجت را به جایی رساندند که دست فرزندان خود را گرفته و نزد حضرت نوح (ع) می‌آوردند و به آن‌ها سفارش می‌کردند که مبادا سخنان این پیرمرد را گوش کنید،..!!  مبادا این پیر شما را فریب دهد؟!!

حضرت نوح (ع) با وجود تمام این سختی‌های دردناک، بد رفتاری و لجاجت قومش باز هم با بیانی روشن، روان و گفتاری منطقی و دلنشین،و اخلاقی بسیار زیبا و نیک، قوم خود را به سوی خدای یکتا((زندگی سعادتمندانه،عدالت و رشد...)) دعوت می‌کرد، ولی آن‌ها حتی حاضر نبودند که سخنان این پیامبر خداوند مهربان را بشنوند!! و از بت پرستی دست بر دارند تا جایی که اقوم و مردمان زمان حضرت نوح (ع) با کمال وقاحت و گستاخی، بی‌پرده گفتند: ای نوح با ما جر و بحث فراوان کردی و بسیار بر حرف خود پافشاری نمودی، اکنون اگر راست می‌گویی آنچه را از عذاب الهی می گویی برای ما بیاور.

در این هنگام بود که خداوند دستور ساختن کشتی را به نوح داد... 》
در این هنگام بود که طوفان سراسر این کره خاکی را فرا گرفت و سرنشینان کشتی نجات یافتند و گنه کاران به هلاکت رسیدند.

پس از پایان یافتن طوفان، حضرت نوح (ع) همراه ۸۰ نفر از کسانی که به او ایمان آوردند،((80 نفر)) از کوه جودی به پایین آمدند و در سرزمین عراق فعلی  برای خود خانه‌هایی ساختند. مطابق پاره‌ای از روایات، روز پیاده شدن نوح و همراهانش از کشتی روز دهم محرم، در آن عصر بوده است.
بیاندیشیم این عصر و قرن 21 چگونه است؟...و جهان به اصطلاح 1/5 میلیارد نفری مسلمانان و 6 میلیارد نفر بقیه انسانها آیا جهت حرکتشان صحیح است؟...
بنده و شما چه می کنیم؟؟...

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
#قران کریم:

و انها لکبیره علی الخاشعین

...
عجب بحث زیبایی
افسوس دیروز ندیدمش تا بیشتر درباره مطلب شما صحبت کنم . فقط بگم من دارم یه کاری می کنم که پذیرش حقیقت برای شما آسان بشه . شما باید بفهمید بعضیا چه روح پلیدی دارن و حاضرن تا کجا پیش برن .
دوست من
الان من بین افراد زیادی هستم که تا حدودی شما هم اونا رو می شناسید . اما حاشا از یه مزاحمت و اذیت . اگه نوشتارم هویت منو نشون می ده پس بقیه هم فهمیدن من کی هستم . با اینکه حتی چندین بارم نظرات کمی چالشی هم فرستادم دریغ از یه مزاحمت . انگار اجر صبرمو گرفته ام .
بابا نمی دونم اون مزخرفا چه مرامی داشتند . ایشالله خدا رسواشون کنه .
من خودم با نگاه منفی به سوی حسینیه فاش تیوز پناه آوردم ولی بعضیا کاری کردند که باورم بشه وضع خرابتر از چیزیه که من فکر می کردم . منو بگو که می خواستیم از طریق اونا به شما برسیم . کاشکی زودتر دست ما رو می گرفتید و از منجلاب نجات می دادید . اما حالا که بین یه جمع جانباز و رزمنده با مدیریت مومن و عالی هستم نگاهم کمی تغییر کرده . به جان شهدا سند این ادعایم را در آخر کار برایتان می فرستم .
ببینید بودند اقلیتی که حقیقت دفاع از مردم و کودکان زیبای ایران را با نیت قربه الی الله با همه سختی هایش پذیرفتند، و کدام کار نیک بالاتر و بهتر از خدمت به مردم با نثار جان و یا تحمل رنج جانبازی است.
در اجتماعی که پول حکومت دارد
کلید نیکی کردن هم در پول داشتن است .
بخشش ، رحم ، کمک به
دیگران ، نجات دادن گرسنه از
گرسنگی و رهاندن بیمار از چنگ بیماری ،
در گرو داشتن پول است!

و پول با بدی به دست می آید .
با ربودن حاصل کار همان‌ها که باید بر آنان رحم آورد و یاری‌شان کرد ،
با غارت همان‌ها که باید از گرسنگی نجات‌شان داد ،
با بی‌خانمان کردن همان‌ها که باید پناهشان داد .

پس خوبی دروغ می‌شود ،
غیرممکن می‌شود .

چون در جامعه سوداگر وسیله نیکی کردن ...
با بدی کردن بدست می‌آید !
پاسختان کامل و بدون نقص بود حق با شماست وقتی ارزشهای جامعه میشود پول و قدرت همان صاحبان پول و قدرت ٱنچه را که به سود منافع نامشروعشان هست قبول و بابقی را رد میکنند اینجا ملاک پذیرفتن حقیقت انصاف و صداقت نیست بلکه منافع شخصی یا گروهیست.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi