شناسه خبر : 50900
یکشنبه 21 آذر 1395 , 16:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تهدیدهای فضای مجازی برای خانواده

هر روز کرامت یک نفر بر اثر ارتباط های غیر اخلاقی مجازی می شکند و با رو شدن این یواشکی های پنهانی، بوی جولان شیطان و وسوسه هایش از لحظه لحظه های آن آنلاین شدن ها قابل تشخیص است.

قنبر ایرانپور- سست شدن تعهدات خانوادگی با استفاده نامناسب از فضای مجازی
هر روز کرامت یک نفر بر اثر ارتباط های غیر اخلاقی مجازی می شکند و با رو شدن این یواشکی های پنهانی، بوی جولان شیطان و وسوسه هایش از لحظه لحظه های آن آنلاین شدن ها قابل تشخیص است. به دنبال آن حرمت و آبروی چندین و چند سالِ یک نفر از دست می رود .

 معمولا" افراد آبرو دار کمتر از این مزاحمت ها شکایت می کنند و بیشتر از طریق مسدود کردن ، راه نفوذ مجدد فرد حرمت شکن را به صفحه خصوصی شان می بنددند . اما غم انگیز آنجاست که فرد خاطی همیشه توسط یکی مثل خودش رسوا می شود . نمی دانم چه اتفاقی می افتد که بالاخره یکی بر علیه دیگری دست به افشاگری می زند. البته برای اهل خرد این مجازات قابل پیش بینی است. زیرا یکی از سنت های الهی این است که فرد بدکار را توسط آدمی مثل خودش تنبیه و مجازات کند.

 غم انگیزتر آن است که این اتفاقات در میان زنان و مردان جامعه اسلامی و در میان افراد موجه و ادعادار با جایگاه ارزش مدارانه رخ بدهد. اما این هم عجیب نیست. زیرا شیطان قسم خورده در کمین بندگان خدا در سر راه راست الهی بنشیند .(آیات 16 و 17سوره اعراف). در ادامه شیطان سوگند یاد می کند با نفوذ از  پیش رو، پشت سر، راست و چپ انسان ها کاری می کند که خدا بیشتر بندگانش را شکرگزار نبیند. امام باقر علیه السلام در تفسیری از مفهوم راست و چپ می فرماید: منظور از طرف راست ؛ این است که شیطان امور معنوی را به وسیله ایجاد شک و تردید سست می کند و منظور از طرف چپ ؛ این است که لذات مادی و شهوات را در نظر بنده های خدا جلوه می دهد . (تفسیر نمونه ج2 ص31)

 به نظر می رسد دشمن درونی و بیرونی انسان با یک تبانی هدفمند موفق شده است در جامعه ایران اسلامی توفیقاتی قابل توجه کسب کند . دشمن خارجی که با تحمیل کردن هشت سال جنگ تحمیلی بر ملت شجاع ایران نتوانست خدشه ای بر ایمان و استقامت آنها به وجود آورد ، اینبار با کمک و تکیه بر قسم شیطان درونی وسیله ای را در جامعه اسلامی ما رواج داد که تب تند استفاده از آن نتایج خسارت باری برای خانواده ها داشت . این بار دشمن خارجی بدون هیچ رویارویی خشونت آمیزی ، صرفا با تکیه بر فضای مدرن مجازی و رسانه ای سعی در تغییر نگرشها و رفتارهای مردم نمود و مشخصا بنیان خانواده جوامع مسلمین را هدف قرار داد . فضای بحران زده جامعه ما به خوبی نشان از رد پای موفق دشمن دارد !

 امروز دختران و پسران ما تحت تاثیر آموزش ها و برنامه های مخرب فضای مجازی دچار بلوغ زود رس جنسی شده اند . در حالی که امکان ازدواج برای آنها تا سالهای سال وجود ندارد . کیست که نداند سهم زیادی از این همه آرایش های عجیب و غریب مشهود در جامعه برای دلربایی و جلوه گری است ؟؟؟ فکر کنید با تحریک قوای جنسی این افراد ، از چه طریقی ارضا می شود ؟؟
 
 در فضایی که «دولتمردان» نسبت به سرنوشت هزاران هزار دختر و پسر دم ازدواج بی خیال هستند و یا در محیطی که «روانشناسان و مشاوران»جامعه و خانواده هیچ برنامه ای مدون برای کنترل روح آسیب دیده افراد ندارند ، چتهای غیرشرعی مجازی در شبکه های متعدد خانگی که امکان ارسال متن های عاشقانه وتصویر و فیلم ووو در آن فراهم است یکی از راه های «ارضای» حس تحریک شده آنهاست و حتی از طریق آن می توان «عقده حقارت» را هم جبران کرد .

 متاسفانه این فضا به راحتی برای تمام اقشار جامعه با جایگاه های مختلف اجتماعی فراهم است. از طرفی دیگر جاذبه های جنسی به جنس و سن بستگی ندارد. چه بسا زن و مردی دنیادیده و مو سفید هم در دام چنین ارتباطاتی بیفتد. شیطان با تلقینات خاصش این نوع ارتباطها را در نظرشان زینت می بخشد و چه بسا بعضی ها دایه مهربانتر از مادر می شوند و قصد خیر دارند. اما کاری که با شروع نامقدس است هرگز به سرانجام خدایی نمی رسد. وای به آن زمانی که بین زن و شوهری اختلافاتی هم وجود داشته باشد و در اثر خلاء عاطفی، نیازهایش از روابط سالم و شرعی در حیطه خانواده برآورده نگردد. معمولا ارتباطات مجازی غیر شرعی با توانایی «جذابیت » نوشتاری یک طرفِ ارتباط آغاز می شود و رفته رفته باعث استحکام پیوند مجازی بین دو نفری می گردد که شاید هر کدام در دنیای واقعی تعهداتی نسبت به موجودی به اسم همسر دارند. یعنی ارتباط ناسالم مجازی یک فرد متاهل اثراتش در جامعه خسارت بارتر از یک فرد مجرد است. زیرا آن ارتباط پنهانی حکم پتکی سنگین دارد بر تعهدات پنهان و آشکار یک زوج نسبت به هم که با فرایند ازدواج صورت می گیرد.

 اهمیت بنیان خانواده آنقدر در نزد خداوند زیاد است که معمولا این ارتباطهای غیر شرعی زود برملا می شود تا شاید فرد خاطی متنبه شده و به سوی خانواده خود برگردد . اما همیشه این طور نیست و راهروهای دادگاه ها پر از افرادی است که یکی از آن ها بخاطر استفاده نامناسب از فضای مجازی زندگی اش را از دست می دهد یا شاکی است . در اینجا دیگر نه تعداد سکه مهم است و نه شأن و موقعیت همسر !

  در آن لحظات فردی که حقیقت وجودی همسر خائنش را درک کرده چشم به روی همه چیز می بندد و با گذشتن از هر آنچه که در زندگی دارد در واقع می خواهد خود را از فضای سنگین دروغ و خیانت دور کند و البته خیلی از همسرها ( چه زن و چه مرد ) هم مجبورند بخاطر بچه ها و آبروی خود با تحقیر و له شدن شخصیتشان تا آخر عمر وجود یک فرد خائن را در کنار خود تحمل کنند !!!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام

...

مهریه .

حقوق سرپرست خانواده .

نابودگر ؟!

طرف در خانه پدر گرسنگی می کشد و می شود شکارچی ؟!

جوان مردم را گرفتار مهریه می کند و روز بعد از عقد طلب مهریه ؟!

مهریه را می گیرد و خانه و ماشین میخرد .

و دور دور خیابان تهران ؟!

جوان یا در زندان و یا معتاد : از شکست از زندگی ؛ دیگه آدم بشو نیست ؟!

بچه های جبهه و جنگ هم در فقر و گرفتاری معیشت ؟!

رزمنده گرفتار و جانباز ۵% مصیبت تر ؟!

هر چی خانه و ماشین و کافی شاپه :

برای مهریه بگیرانه ؟!

مهریه بگیران زنده بادا ؟!

چه مملکتی درست کردیم. ؟!

رزمنده ستیز ؟!

...

ببخشید میگما . این جا همون جاییه که میشه تبادل نظر با هم داشته باشیم . نظرتونو خوندم . من معتقدم پسرا جونشون دربیاد باید بایدم تا قرون آخر مهریه رو بپردازن . آقا وقتی پسره مثل ........فقط به لعاب ظاهری دختر و مال و ثروت پدر دختر توجه داره بایدم این بلا سرش بیاد . اما فعلا موضوع مهریه نیست موضوع فضای مجازیه و کاربرد نادرست از اونه . آقا انگار مومن ترین جوونا فقط مال یه دوره بودن و دیگه تموم شدن . تمام که نشدن در کمیاب شدن . پیدا کردن جوان صالح عین پیدا کردن یه مورچه رو سنگ سیاهه .
اون جوونای خوب دهه شصتی هم به فرموده شهید باکری بعد از جنگ به سه دسته تقسیم شدن . اون دسته ای که شهید باکری با اندوه ازشون یاد کرده حالا دارن گند می زنن به باورهای دینی و اعتقادی مردم . من واقعا دلم می خواد فقط به نصیحت مولانا گوش بدم و فقط به خوبیها فکر کنم اما واقعا چشم بستن به روی این معضلات هم نادرسته . مولانا می فرماید :
نصیحت_مولانابه_فرزندش
«..اﮔﺮ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﯾﻤﺎً ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺎﺷﯽ . ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﮐﺴﺎﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﺷﻮ ﻭ ﮐﯿﻦ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻣﺪﺍﺭ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﭼﻮﻥ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﯾﺎﺩ ﮐﻨﯽ، ﺩﺍﯾﻤﺎً ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﯽ، ﻭ ﺁﻥ ﺷﺎﺩﯼ ﻋﯿﻦ ﺑﻬﺸﺖ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﯾﺎﺩ ﮐﻨﯽ، ﺩﺍﯾﻢ ﺩﺭ ﻏﻢ ﺑﺎﺷﯽ، ﻭ ﺁﻥ ﻏﻢ ﻋﯿﻦ ﺩﻭﺯﺥﺍﺳﺖ.
ﭼﻮﻥ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﯾﺎﺩ ﮐﻨﯽ، ﺑﻮﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺍﺯ ﺧﻮﺷﯽ ﻣﯽ ﺷﮑﻔﺪ ﻭ ﺍﺯ ﮔﻞ ﻭ ﺭﯾﺤﺎﻥ ﭘﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﻭ ﭼﻮﻥ ﺫﮐﺮ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ، ﺑﺎﻍ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺍﺯ ﺧﺎﺭﺯﺍﺭ ﻭ ﻣﺎﺭ ﭘﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﭘﮋﻣﺮﺩﻩ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﯼ...»
ﻣﻨﺎﻗﺐ_ﺍﻟﻌﺎﺭﻓﯿﻦ
اگه دست هنجار شکنها و مدعیان دروغین را رو نکنیم . پس موضوع امر به معروف چی میشه ؟ اصلا مگه میشه به این نحو زندگی کرد که با همه دوست باشیم ؟؟ تو این جور زندگی کردن آن وقت سیب زمینی شرفش از ما بیشتر میشه .
خلاصه نمی دونم چکار باید کرد . خیلی گیج شدم .
عمه ملیحه اول اینکه آن شهیدان و بازماندگان آن قافله که در قالب رزمنده و اسیر و یا جانباز مانده اند هرگز تکرار نمیشوند حتی تا پایان عمر یشریت چون به آنها نان حلال داده بودند بچه های امروز دست پرورده کسانی هستند که در زمان جنگ میگفتند اگر عراقیها به پشت خانه ماهم بیایند یک سنگ هم بطرفشان پرت نمیکنیم پس تعجبی نداره بچه های متولد ده شصت که هنجار شکن و بی تفاوت شده اند نسبت به جامعه بچه های همینها هستند از طرفی جناب مولانا منظورشان از اینکه گفته اند از همه به نیکی یاد کنید به معنی چشم پوشی از گناهان و رفنارهای زشت دیگران نبوده بلکه برای آرامش فرد و درگیر نشدن ذهن آن گفته و رسیدگی به افراد و جرائم ارتکابی با حکومت میباشد که ابزارهای کافی و لازم را در اختیار دارد و از طرفی وقتی خود دولت عاجز از مقابله با هنجارشکنهای اجتماعی میباشد و گشت ارشاد را به علت نداشتن بودجه کافی تعطیل کرده و اسمش را گذاشته احترام به حقوق شهروندی دیگه مردم عادی چه کاری از دستشان ساخته است؟! در آخر اینکه نتیجه رفتار هرکسی به خودش بر میگرده و ما باید مراقب رفتار خود باشیم.
دولت روزانه ۳۰۰ میلیارد تومان(تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ۴۰۰ میلیارد هزینه داشت که سال ۹۱ با ۱۰ سال تاخیر تصویب کردند) فروش اینترنت به مردم دارد و بنظر میرسد هزینه آبرو ریزی برای خانواده ها در فضای مجازی در برابر سود سرشار از فروش اینترنت بسیار ناچیز و بی اهمیت است!
ممنونم از نظرتون . واقعا که درست فرمودید . ظاهرا دولتمردان برای همه چیز پول و سرمایه دارن الا توجه به حال جانبازان و دادن حق و حقوق آنها . ضمن تایید نظر شما اجازه می خواهم از وجود فضای مجازی هم حمایت کنم اما در این راه شرط و شروطی را قائلم . باید یک نظر برای متن عالیه جناب سائقی بفرستم که از شما می خواهم به آن توجه کنید و باز هم نظر خود را بیان کنید .
با سلام به برادر ایرانپور
برادر عزیز
سپاس از مطالب زیبای شما
اگر امکان دارد آدرس ایمیل خود را برای ما بفرستید
و یا بهتر است که مطالب خود را به ایمیل ما بفرستید
fashnews@gmail.com
امروز باید به جنگ تزویر
که با لباس "تقوی"
به میدان می آید برویم ....!

"تزویر" سکه ایی است دو رو
که یکطرفش نام خدا بر آن درج شده
و در طرف دیگرش ابلیس..!

عوام خدایش را می بینند،
و اهل معرفت با آنانکه می اندیشند
ابلیسش را...!

حالیا ساده انگارن انگشترین خلافت به مکر عاص به در آورند و حق را خانه نشین کنند .
نوادگان اشعری چون بر منبر وعظ کوفه جلوس کردند . خاک وافلاک را در خطبه ایی محقر به عقد مطبخیان خلخال بسته خویش در آوردند .

فرزندان مکار و  نا خلف  بوزینه بازان شام هم اکنون نیز داعیه ,, انه جایز ,, سر میدهند .
مختار را بنی تزویر و زر زاده کشت ! مختار  را مدعیان دوستی تا پای مرگ کشتند .که ترحم گرگ را بر دفاع ارحج دانستند .
اشعثیان با مروجان مرجانی دو تیغه یک شمشیرند .
حکم حاکم دانای دو عالم علم یقین را به دینار سرخ و نازک چشمی فرزند خوارج فروختند .

وﻗﺘﯽ تو جبهه ﻫﺪﺍﯾﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﺩﺭ ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﺯﮐﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﯾﮏ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯿﻪ ﮐﻤﭙﻮﺗﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺧﻠﺶ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ، ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ:
ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺳﻼﻡ، ﻣﻦ ﯾﮏ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺩﺑﺴﺘﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻢ. ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻌﻠﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎﯼ ﺣﻖ ﻋﻠﯿﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﻔﺮﯼ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺪﯾﻪ ﺑﻔﺮﺳﺘﯿﻢ. ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺭﻓﺘﻢ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻘﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺑﺨﺮﻡ. ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺎ ﺭﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ، ﺍﻣﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮔﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ، ﺣﺘﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﮔﻼﺑﯽ ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺘﺶ 25 ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﺨﺮﻡ.
ﺁﺧﺮ ﭘﻮﻝ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺳﯿﺮﮐﺮﺩﻥ ﺷﮑﻢ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﮐﻨﺎﺭﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﺍﻥ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺗﻤﯿﺰﺗﻤﯿﺰﺷﺪ. ﺣﺎﻻﯾﮏ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭﻡ، ﻫﺮﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺗﺸﻨﻪ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ ﺗﺎﻣﻦ ﻫﻢ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺑﺸﻮﻡ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎ ﮐﻤﮑﯽ ﮐﻨﻢ.
ﺑﭽﻪ ﻫﺎﺗﻮ ﺳﻨﮕﺮﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﺏ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﻧﻮﺑﺖ ﻣﯽﮔﺮﻓﺘﻨﺪ، ﺁﺏ ﺧﻮﺭﺩﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﮏ ﺑﻮﺩ...
"شهيد حسين خرازى"
شرمشان باد، کسانی، که با اختلاس،به خون و راه شهیدان خیانت می کنند...
عارفی را پرسیدند :

زندگی به '' جبر '' است یا به '' اختیار '' ؟

پاسخ داد :
امروز را به '' اختیار '' است...
تا چه بکارم ...

اما
فردا ''جبر '' است... چرا که به '' اجبار '' باید درو کنم هر آنچه را که دیروز به ''اختیار'' کاشته ام
قنبر عزیز تومملکت ما انتظاری بیشتری از مسئولان نمیرود ؟ وقتی انتقاد را بر نمیتابند اختلاس میکنند املاک نجومی وپدیده شاندیذ وفبش نجومی وهزاران مفسده دیگر را سرپوش میگذارند تا گندش بالا نیاید رسانه ها هم شده اند ابزار دست قدرتمداران وحقایق را وارونه جلوه میدهند فضای مجازی ناخواسته محبوب میشود !!البته استفاده صحیح از فضای مجازی وفواید بیشمار ان را نیز مباید نادیده گرفت شما خوب نوشته اید ومنصفانه ولی بعضیها از فضای مجازی به خاطر افشاگری ها میترسند مثلا همین سایت عزیز فاش متن بنده را در مورد بودجه های حوزه علمیه ونهادهای وابسته سانسور کرد چرا همه سایت ها وروزنامه ها زده بودند !!اگر فاش عزیز دوباره تبغ سانسورش سمت ما نیاید ومتن ما را سانسور نکند
سلام جانباز شیمیایی
نمی دونم منظورت از آخرای جملاتی که نوشته بودی چیه ؟ یعنی می دونم ولی فکر کنم بد مطرحش کردی . اما می خوام بگم اگه برای حوزه ها خرج کنند جای دوری نمی ره بشرطی که به جا خرج بشه و برای تربیت امثال آملی ها . جای دوری نمی ره که اگه خوب خرج می شد با یه فضای مجازی دوستی غیر شرعی به وجود نمی آمد که بنیان خانواده ها سست بشه . حالا اگه سست هم نشه همیشه سایه یه خیانت پنهان بر سر آن خانواده سنگینی می کنه .
من با فصای مجازی انس و الفتی دارم که حس می کنم همه خوشی های من همین جاست ولی غم بزرگی از این فضا به من رسید که خودم مسببش شدم . در عین حال مزایای این فضا را انکار نمی کنم . در آینده و به زودی بیشتر با هم تبادل نظر می کنیم . اگه فاش مومن سانسورش نکنه . اما خیلی مهم نیست . انگار همه چوبشون فقط برای من کارایی داره . فاشم روش . شکر خدا فعلا که خدا همه جوره هوای منو داره . اگر اون ماجرای بازرسا به وجود نمی آمد محال بود که کسی حرف منو باور کنه . اما چه فایده داره . فساد آنقدر ریشه دوانده که آب از آب تکان نمی خوره . یه چیز بگم . دیروز که این متنو تو گروهی ارسال کردم زود پاکش کردن . بعد به جاش ده تا حدیث حفظ آبرو از منظر پیامبر گذاشتن . فهمیدم این گروه هم از دسته اون دویستا گروه رزمنده ایه که اونا بهش نفوذ کردن . منم فقط سه تا آیه قران درباره واجب بودن امر به معروف نوشتم . ولی تا حالا که دیگه بهم پیله نکردن . این همون اشتباهیه که خودم کردم . بعدم اینقدر از سانسور شدن نترس و معترض نباش .

قنبر عزیز از شما بعید بود من واضح نوشته ام از ان طرف هوار میکشید حق جانبازان را خورده اند ولی از این طرف قبول ندارید چه کسانی؟ شما طرفدار سانسور شده اید حالا که چند تا مقاله مورد پسند سایت نوشتی اری همان چیزی زا میکاریم که درو میکنیم از ماست که بر ماست !!
...
و مطلب دیگر که کیان خانواده را آسیب زد و جبران نشدنیست و می شود کتابها نوشت :

دانشگاه آزاد اسلامی در شهر و روستا و وضعیت اقامت دانشجویان آنست ؟!

بدون برنامه ریزی هر خانه و مکانی را دانشگاه کردند :

و بعضی مردم بچه های جوانشان را راهی خانه های مردم کردند که اقامت کنند ؟!

یعنی مردم بازار خوب مستاجر دانشجو را دیدند .

و دانشجو دختر یا پسر وارد حریم خانواده صاحب خانه شد ؟!

همان دختر یا پسری که اجازه بیرون ماندن از منزل بعد از غروب را نداشت ؟!

و این نوع اقامت در شهر غربت و با این نوع مستاجر بودن ؛

و با آن صاحب خانه که انواع روحیات را شامل میشود ؟!

فرهنگ خانواده را عوض کرده و آسیب رسانده است .

مثلاً دانشجو مذهبی و صاحب خانه اهل موزیک .

مثال زدم که مورد هجمه قرار نگیرم ؟!

چون هر کسی جرات بیان این مطالب را ندارد .

و من هم طوری نوشتم که جلوی اعتراضی را بگیرد .

...

آقا شما اشتباه کردید :

در خیلی از موارد هم اشتباه کردید ؟!

امروز هم پند نگرفتید و باز هم دارید اشتباه می کنید ؟!

اشتباه و آزمون و خطا در وجودتان است شما اصلاح شدنی نیستید ؟!

زیرا رزمندگان وجانبازان بالاخص ۵% را حقوق نمی دهید و

فقیر و درمانده و خاموش قرار دادید :

تا اشتباهات و خطاهای شما پنهان بماند ؟!

که نماند و فرهنگ ایثار و شهادت را نابود کردید ؟!

و نسلی سوخته بجا گذاشتید ؟!
...
سلام . آره من یکی از اون کسایی هستم که اشتباه کردم . یه اشتباه که از 20 ساله پیش رشد کرده و همین که می خوام مطابق میل بعضیا هرسش کنم هر بار یه جور به زهر خارهای تیزش آزرده میشم . خب . به نظرم شما از اون آدمایی که فقط بلدی بگید لنگش کن ؟ جنابعالی هر جور بنویسی من که می فهمم داری به من نیش می زنی .اصلاح شدنی نیستی و روحیه یاریگری ندارید . جز اینکه فقط اهل حرفید و شعار دادن . عقل کل ! خوب که اولش مردم میان مثلا با بزرگان ایثار و شهادت مشورت می کنند یعنی که به همکاری شما نیاز داریم . شما که اصلا دستورت برامون خانه نشینی و خاک بر سر شدن بود!! ببخش که اینطور می نویسم . چون هر کسی جرات بیان این مطالب را ندارد . حالا جرات دارید بیا بگو خودت نیستی ؟ با حرفات یاد برجام و حاشیه های آن افتادم که حالا مقصر رهبری شد ؟

باید بدونید اشتباه و آزمون و خطا در ذات آدمه . وقتی هدف مقدس و بزرگ باشه و دست تنهایی .... ناگزیری این راه رو بری . تو جنگ هم همین بساط بود . آیا الان میشه گفت اون رزمنده ای که به خاطر اشتباه خودش باعث تصادف یا منفجر شدن نارنجک یا مین شد و بعد تا آخر عمر ویلچری شده کارش بی ارزش بود و مقصره ؟ یا اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نابود شد ؟ نسل سوخته یعنی چی ؟

امروز بعضیها اقدام شجاعانه شهید فهمیده را نقد می کنند و آن را کاری عبث می دانند . فقط امام بهتر از هر کسی دانست کار او چقدر بزرگ بوده . جنگه . جنگ تلفات هم دارد . فقط من فرمانده ای حساسم که از تسلیم شدن سربازا و فرماندهان ضعیفم در مقابل دشمن حسابی بهم می ریزم . یه کم از شما فرهیخته ناراحتم که چرا با وجود این همه مدارک روشن وجود دشمن را توهم می دانید و کمک نمی کنید
بهر حال در عالم بی کسی ، این اتفاقات رخ می دهد . باید از شکستها درس گرفت و از یه سوراخ دو بار گزیده نشیم . من به شخصه مسئولیت کارایی رو که انجام می دم به گردن می گیرم . اما خب یه اشتباهات هست که عین شوک برقی هر لحظه زجرت می ده .گرچه هزاران موفقیت نصیبم شده در پی آن شکست ، اسم 5 درصدها به واسطه کارای خوب در همین راه جلوه گرفت اینجا . اما خب من بخاطر اون تجربه بدم قلبم پر از اندوه است . چون اصلا فکرشو نمی کردم ، تو ذهنم باور نمی کردم که گردانم از پشت قیچی بشه . متوجه ای اعتماد زیاد خیلی بده . ولی این شمایید که از اون اشتباهاتتون عبرت نمی گیرید و هی ما رو به اعتمادهای اشتباهی دیگه حواله می کنی ؟
بابا دیگه چطور بگم آخه ماهها همه جوره همه رو امتحان کردم . حتی تو !
از بس یه چیزی برام قداست داشت و نور بالا می زد ، هر چی که می تونست خدای نکرده مانع من بشه رو بررسی کردم . سکوت 20 ساله هم ناشی از تمرکز زیاد به آن قداست بود . علی ای حال الان به زعم شما کارهام اشتباه نیست . همه اهانتهای یه نفر رو تحمل می کنم که فرهنگ ایثار و شهادت نابود نشه بعد این حرفا چیه نمک روی زخم ؟ در حالت کلی همین که یه نفر قبول کنه من اشتباه کردم خیلیه . برای اثبات حسن نیتم کافیه . آخر کلام اینکه همین اشتباهات باعث میشه موتور حرکت آدم به راه بیفته و مثل بعضیا تو باتلاق اشتباهات بعدی فرو نره . اشتباه دیگه بسه . د راه بیفت . منتظر چی هستیید ؟ با این حال به این زودیها نمی تونم فراموش کنم چه اشتباه بزرگی کردم و کامم به خاطر توفیقات مادی و معنوی بیشماری که بخاطر نشر و حفظ و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت با نیت قربه الی الله نصیبم شده و می شود شیرین گردد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi