شناسه خبر : 50919
دوشنبه 22 آذر 1395 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید ایرانی فاطمیون

به یاد شهید مدافع حرم ماشاالله شمسه

مدافع حرم شهید «ماشاالله شمسه» سال 1346 در روستای سراب زارم شهرستان بروجرد در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. از همان ابتدا و با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت بسیج شهرستان درآمد و به‌رغم سن کمی که داشت به تواتر داوطلبانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ماشاالله شمسه پس از یک ماه از بازنشستگی، با پیگیری‌های فراوان خود به عنوان فرمانده یکی از گردان‌های فاطمیون به سوریه اعزام شد و در حالی‌که تنها چند روز از مأموریتش و بازگشت به کشور باقی نمانده بود، عصر روز جمعه 13 فروردین‌ماه 1395 به ضرب گلوله تک‌تیرانداز گروهک تروریستی تکفیری داعش در مناطق عملیاتی سوریه، به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا و دفاع از حرم آل‌الله دست یافت.

همسر شهید در مصاحبه ای، قاب عکس رهبر معظم انقلاب را که بر روی دیوار خانه نقش بسته، با دست نشان می‌داد و می‌گفت: «حاجی علاقه خاصی به رهبر داشت. موقع خانه‌تکانی می‌گفت: هر چه را که می‌خواهید جابه‌جا کنید اختیار دارید، اما دست به این قاب عکس آقا نزنید. خیلی شاد و مهربان بود آن‌ قدر که وقتی از مأموریت‌هایش برمی‌گشت، نبودنش از یادمان می‌رفت و دیگر دلمان نمی‌آمد با همه مهربانی‌هایش و رسیدگی به ما، به او غر بزنیم که چرا همیشه نیست.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi