شناسه خبر : 50992
پنجشنبه 25 آذر 1395 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ خوب را ترویج کنیم

قنبر ایرانپور- " گر آن بیگانه هم با ما نشیند، آشنا خیزد "
 کلام روشنگرانه مقام معظم رهبری، همواره همچون سراج منیری است که راه را برای همه، من جمله فعالان فرهنگی روشن می کند تا بدانند حد "جاذبه" شان چقدر  و به چه نحوی باشد. صریح ترین توصیه آقا به آنها این است که فرمودند: "مخاطبانتان فقط آن جوانی که از پیش به شما معتقد است، نباشد. گر آن بیگانه هم با ما نشیند آشنا خیزد؛ این جور باشید"

 کلا" هدف از انجام کار فرهنگی جذب مخاطب است. مخاطبان چند دسته هستند. عده ای خودی هستند و در فراز و نشیب سیر الی الله نیاز به تشویق برای ثبات قدم دارند. بعضی ها نیز غیر خودی هستند و با نفرت به ارزش ها می نگرند و جمعی نیز در گروه نخودی ها هستند که در عالم هپروت به سر می برند. یک مبلغِ فرهنگیِ کاردان باید همه این افراد را جذب کند.

 با گسترش راه های ارتباطی، فضای مجازی یکی از پرمخاطب ترین محیط های در دسترس فعالان فرهنگی است. رهبر انقلاب در دی ماه سال 81 ضرورت توجه به این فضا را به همه مدیران فرهنگی گوشزد فرمودند و بیان کردند: "اینترنت یکی از نعم بزرگ الهی است "
 معظم له به مدیران فرهنگی تاکید نمودند: حالا که این جور دایره وسیع شده، شما در این مجموعه مخاطب های خودتان را مشخص کنید و افزایش دهید. ایشان در خصوص اهمیت حضور در فضای مجازی در اولین روز سال 94 در حرم مطهر رضوی بیان می کنند: غوغایی است در دنیا؛ در دنیای مجازی؛ در دنیای رسانه های صوتی و تصویری؛ صدها رسانه و با یک اعتبار هزاران رسانه در حال بمباران افکار جوان های ما هستند. بعضی سعی می کنند جوان ها را از دین برگردانند، بعضی سعی می کنند آنها را از نظام اسلامی منصرف کنند،بعضی سعی می کنند آنها را در خدمت هدف های خبیث خود بگیرند، بعضی سعی می کنند آنها را به ولنگاری و بیگاری سوق بدهند ...

 در عین حال رهبر انقلاب همواره ترس و نگرانی خود را از حضور بی برنامه و نادرست در عرصه مجازی گوشزد فرموده اند. اوج این هشدارها در دیدار اخیر حضرت امام خامنه ای با خانواده شهدای مدافع حرم بود. ایشان در جواب یکی از فرزندان شهدا که می گفت اوقات فراغت خود را در فضای مجازی کار فرهنگی می کنند، فرمودند: خوب است؛ فضای مجازی. منتهی غرق نشوید در فضای مجازی. اگر آدم درست وارد شود خوب است اما اگر برود غرق بشود، نه این خوب نیست. جای خطرناکی است؛ خیلی باید آدم مراقب باشد.

 لفظ «باید» حضرت آقا موید این است که مبلغ فرهنگی باید متصف به ویژگی هایی باشد که مخاطبان فقط جذب جاذبه های الهی و شهدایی گردند. مراقبتی که معظم له مد نظرشان است به نوعی اشاره دارد به مفهوم "عالم مجازی هم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید"
 
 معصیت خدا وقتی رخ می دهد که حد ارتباطات غیر شرعی به صورت معنادار افزایش می یابد. این همان نقمت و اندوه عظمایی است که حضرت آقا به این هم اشاره داشته است: اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است. این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد. بگویند قلاده اش کو؟ بگویند سفارش کرده ایم آهنگر بیاورد!

 به نظر من هیچ سگی وحشی تر از هوای نفس وجود ندارد که وقتی طغیان کرد چشمِ فهم و خرد هم به دنبالش کور می شود.  اینجاست که اینترنت به عنوان وسیله ای خطرناک تلاقی می گردد. زیرا امکان دسترسی به محیط گناه در آن آسان و شبانه روزی است. لذا یک مبلغ فرهنگی باید بداند هر نوع جاذبه ای برای ارتباط برقرار کردن خوب نیست. او باید در روند کارش ده ها قلاده را پیش بینی کند تا مبادا با کوچکترین اشتباهی، بزرگترین خدشه را بر روی باورهای اعتقادی یکی از گروه های حاضر در محفل مجازیش وارد کند، به طوری که آشنایی های قبلی هم از دست برود .

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ابن هرمه نزد منصور رفت و گفت ... امان نامه ایی مرا ده تا چنانچه مرا مست یافتند حد نزنند .

منصور ابتدا مخالفت مرد ولی اندکی بعد به داروغه نوشت ....

چنانچه ابن هرمه را مست یافتید هشتاد ضربه حد زنید و آن کس که وی را دستگیر کرد صد ضربه ....

حال ادغامش کنید با زمان حالیه .....
تابلویه که فاش نیوز منو سانسور کرده .حتی پیام عرض ارادتمو به شهیدم چاپ نکرد !
ولی من غمی ندارم .
اما حرفم به شما ...
بگم یعنی تا این حد کنایات شما نیش داره نه ؟ یعنی می خواهید همینطور ادامه بدید ؟
باشه ؟
بهم می رسیم !
جناب ایرانپور سلام .

دیگه خیلی دیر شده !!! دیگه کار از کار گذشته !!! فرمایشات شما درحد یه استامینوفین هم
تاثیر نداره !!! هر کسی که گوشی هوشمند داره از تمام خوب و بد فضای مجازی هر جور که دلش بخواد استفاده میکنه !!!
یه زمانی قبل از اینکه شما و امثال شما به مخیله شون بیاد که ممکنه تز ها با آنتی تز سر کوب بشه من در تمام جلساتم با همه کسانیکه الانه ابعاد میزشون از مساحت منزل مسکونیت بیشتره گفتم !!!!! اما !!اما !! گفتند طرف لیب میگه !!!؟
دوسال پیش تویه همین سایت گفتم در دستور کار قرار داره ایثار و ایثار گر رو دفین بناحق کنند که الانه همینم داره میشه ....
چند ماه پیش گفتم ربا و نزول رشد میکنه ... گفتم یا نگفتم .... شما فقط به قناریش چسبیدی .. ولی من گفتم نزول وربا در آینده زیاد میشه . ... حالا شده ... انقده شده که علمای عظام امروز دادشون در اومده پنچ تا از مراجع تقلید همین امروز اطلاعیه دادند که چرا ربا داره در جامعه رشد میکنه ؟؟؟

دیر شده ایرانپور عزیز . دیر !!! دیگه زمانی واسه خیز نداری !! منطقه ترکش گیره برادر !!! تر کش گیر ....
واسه موعظه و این کار و بکن و این کارو نکن دیگه دیر شده ...
اما یه راه داره !!!!
ولی متاسفانه من و شما راهمون یکی نیست . اما هدفمون یکیه !!!
شما کند ترین راه ... دور ترین راه ... نا شنوا ترین راه رو انتخاب کردی ...
این حرفا صدی دو.خریدار داره ... دوران بدیه دلاور ... خیلی بد . خیر پیش و یا علی مدد .
جناب ایرانپور برای شما جواب گذاشتم ولی چاپ نشد .,

اما اینو بدون ... بر خلاف شما من هیچ غرضی در کارم نیست . خواستم حال اوضاع امروزی مملکت رو با مثالی واقعی توضیح داده باشم.

یه چند وقت دیگه میرم بلاد کفر ...سؤید .... نه برای خرید کت و شلوار ...متوجه ایی که ؟
میرم واسه سرم ... نمی رم امریکا درسمو ادامه بدم و زندگی عارفانه داشته باشم . متوحه ایی که ؟؟؟

نمیرم
دی تو.دی .... دبی واسه خودم خرید کنم . نمی رم ریچارد فورد انگلیس کت و شلوار بخرم بعد واست درس هندسه بدم . متوجه ایی که ؟
کار کرد بیست وپنج سال کارگری خودم تویه مرغداری و گاو داریه . نه فیش حقوق دارم . نه مواجب بگیر 9 صفره ام .. نه حق کسی بر گردنمه .... رک و راست حسینی مزد خر کاریمه .... مزد زحمت ده درجه زیر صفره تا پنجاه درجه بالای صفر . مزد فرغون فرغون کود مرغ و تاپاله کاو جابجا کردنه .... انقده کار کردم که تا حالا دو زار از محلی نگرفتم .

بعد شصت دوسال زندگی و بر خوردن با انواع لاتای کمرگ و مولوی و چاله میدون و بچه باحالای جبهه و دو تا داداش شهیدم و بی دست پا شدن خودم و یه چشم شدنم . آره دا .... دارم میرم بلاد کفر تا یه یادگاری دیگه رو از سرم در بیارن بعد سوراخش کنم و بذارم پهلوی بقیه تو گردنم . آره دا م . آره دا .
اونموقع که تو هنوز پنج سالت نبود گنده لاتای سد اسمال و مولوی کتک خورمون بودن ..
اونموقع که تازه داشتی میرفتی مدرسه یاد بگیری که آیا بابا آب داد یا نان ؟
من داشتم حبس پاسبون زدنمو بناطر زمین پدریم تو قصر میکشیدم .

میدونم اسمت مستعاره .. ولی اینو بدون قلبا هیچ دشمنی با هیچ کسی ندارم و نداشتم . چون نمیشناسمت نمی تونم بگم دوسست دارم . ولی خاطر ت عزیز ه رفیق ندیدم .
عزت زیاد با معرفت ربذه نشین ... عزت زیاد ... یا علی مدد .
بچه تنمو نلرزون . نکنه اون جانباز که همین امروز رو تخت بیمارستان نشونش دادن شمایید ؟
خدایاراز کی بپرسم . خودت شفاشو برسون . یا امام رضا دخیلت .
ابن هرمه نزد منصور رفت و گفت ... امان نامه ایی مرا ده تا چنانچه مرا مست یافتند حد نزنند .

منصور ابتدا مخالفت مرد ولی اندکی بعد به داروغه نوشت ....

چنانچه ابن هرمه را مست یافتید هشتاد ضربه حد زنید و آن کس که وی را دستگیر کرد صد ضربه ....

حال ادغامش کنید با زمان حالیه .....
*ابوالحسن خرقانی می گوید؛
جواب چهار نفر مرا سخت تکان داد !
*مرد فاسدی از کنارم گذشت و من
گوشه لباسم را جمع کردم تا به او نخورد !
او گفت؛ ای شیخ !
خدا می داند که فردا حال ما چه خواهد شد !

*مستی دیدم که افتان و خیزان
در جاده های گل آلود می رفت،
به او گفتم؛ قدم ثابت بردار تا نلغزی !
گفت؛ من بلغزم باکی نیست،
به هوش باش تو نلغزی ای شیخ !
که جماعتی از پی تو خواهند لغزید...!

*کودکی دیدم که چراغی در دست داشت
گفتم؛ این روشنایی را از کجا آورده ای؟!
کودک چراغ را فوت کرد
و آنرا خاموش ساخت و گفت؛
تو که شیخ این شهری،
بگو که این روشنایی کجا رفت ؟!

*زنی بسیار زیبا رو که در حال خشم
از شوهرش شکایت میکرد !
گفتم؛ اول رویت را بپوشان، بعد با من حرف بزن!
گفت؛ من که غرق خواهش دنیا هستم،
چنان از خود بی خود شده ام که از خویش
خبرم نیست، تو چگونه غرق محبت خالقی،
که از نگاهی بیم داری....؟!

احسنت . عالی . دست مریزاد . طیب الله .
یعنی یه جور مدعیان دروغگو را نابود کردی که دیگه جایی برای ذکر درد و ابراز خشم و نفرت مکرر من باقی نگذاشتید .
یکی از این حکایات ذکر درد دل منه . هر وقت خواستم برم پیش ادعا دارها حرف بزنم و حقوقمان را مطالبه کنیم یا کسی را واسطه قرار بدیم که کمکمان کند همان جمله را بهم گفتند . اما حالا بیا امروزشان را ببین !
آنها هرگز نتوانستند از هوا و هوس این دنیایی چشم ببندند و به گمراهی و فساد معنویشان ما را هم سوزاندند . تا یادم میاد پیش این مدعیان دروغگو طلب. حق و حقوقمان کردیم . اما دوستی ها بعد از جنگ رنگ و نمایی دنیایی پیدا کرده بودند و دوستی به پایان آمده بود .
سوخته ایم تا مغز استخوان ولی .....
اصلا ولش کن ...
بهتره کامنت نویسی را ترک کنم .
یه چیز بگم ؟ خداییش از دیدن کامنت و نظر شما خوشحال شدم . خیلی ممنون که نظرات شما را در زیر مطالبم می بینم . به هر حال احساس خوبی از دیدن مطلب یه هم درد و هم تجربه پیدا می کنم . حرفاتونو آویزه گوش جانم می کنم هر چند یه پرنده بال و پر بسته حرکت و خطایی سر نمی زند . با تشکر
احسن و درود بر شما برادرم
.
.
.
.
.
.
متشکرم برادر
حاجی جان زود خوب شو بیا
این یتیمای همرزمات احتیاج مبرم به کمک دارن ولی من نمی دونم دست تنهایی چه کمکی ازم برمیاد ؟
حاجی اون دوستات رفتن قشنگترین عکسا رو با این شهدا گرفتنو الان دارن پزشو می دن . بی خیال می گن دردشون غلوه ؟ آن وقت تو هم نشستس تو خونه صدای خنده کبک دری رو برای گذر عمرت اندازه گیری کردی . حالام که دل ما رو می لرزونی که یه عمل داری ؟ اون همرزمتم چه مظلومانه با یه لحن جانسوز بهم گفت دارم میرم حلب . قول می دم برگشتم بهت کمک کنم . جگرم آتیشه . منو بیشتر از این رنج نده ؟
می ترسم مثل سعید و حبیب برنگرده ٔ
حاجی بگو که حالت زود خوب میشه ؟
من این چیزا حالیم نیست . بیا که بچه ها دارن از دست می رن در بی پشتیبانی های نامردا ی خودی ؟
یه کم برای غربتت تو بلد کفر گریه کردم اما خوشحالم که زیر دست ناطبیبای کشور خودمون نیستی ؟
از حالت منو بی خبر نذار ؟
سلام . من خیلی این روزا دور و بر شما آتیش سوزوندم . فال حافظ فرستادنم آخر خط آمپر سوزوندنم بود . امید داشتم که شما علت کارایی رو که می کنم حالیت باشه ؟ دلم می خواد با سندام باور کنی ما از دوست گم کرده راه خوردیم این همه نامردی رو ؟ کاری که اینا کردن حتی آدمای بی دین هم نمی کنن ؟ من که ندیدم .
حالا اگه می بینی دوباره نوک انگشتم بکار گرفته شده بخاطر اینکه بگم از همون اول اولش حالیم بود که دارن چه بلایی سرمون میارن . الان دیدم یه جانباز چطور از پاره پاره شدن رگای دستش نوشته دلم آتیش گرفت یاد شما افتادم . گفتم برای آخرین بار بگمت بخدا حالیمه . حالیمه چه اتفاقاتی براتون افتاد ؟
حالیمه آقایان ادعا دار چطور رحم و مروت و انصاف را قورت دادن و یه آبم روش .

یه چیز بگم ؟ راستشو بگو شما که عیالتو تو همین رفت و آمد به سوئد پیدا نکردی ؟ کردی ؟ اگه بگی نه قبولت دارم ولی برای درمان که به بلاد فرنگ خبیث و شیطان که می ری ؟ حالا فکر کن بخاطر جفای کمک نکردن مومنین ادعا دار و حتی تو هیچی از زندگی نصیب من و امثال من شد ؟ چی بکن چی نکن من که مال امروزه ؟ این رسالت شما بود ولی ببین چطور گفتید که کار به کجا کشید ؟ من می دونم شما با کم کردن و کم گذاشتن آموزه های الهی وضع جامعه را به اینجا کشاندید ؟ حالا من آمدم تا رسالت پیغمبری رو حسینی وار برای اصلاح فرزندان امام راحل انجام بدم . متوجه ای که ؟
فاش نیوز این پیام منو به شما چاپ نکنه مهم نیست . چون مهم اینه که خودت گفتید پیامامو می بینی چه چاپ بشه چه نشه !

حالا شما چی ؟ شما حالیته چی میگم ؟
اما روزگار ما مهم نیست . مهم اینه که به روی ماه فاش نیوز رسیدم با اون عشق و حال معنوی که به جان من ریخت ، از همون راهی رسیدم که بقول شما کندترین و دورترین راه بود . وقت بکنم فردا زنگ بزنم دفتر فاش یه چیزی برای حاجی بگم که تا هزار سال به طول عمرش اضافه بشه . چون ماجرا آن قدر خنده داره که برای قلبش خوبه . بعد می بینی من چیزی واسه طفره رفتن ندارم . اصلا روحیه ام اینطوره والا تا الان باید سالی دوبار می آمدی دیونه خونه همدان به من سر بزنی ؟
خدا به اسم و نام فاش♡♡♡♡♡ عزت بده که ما رو دور هم جمع کرده . اخوی چنان بهتون رسیدم که شما ذوق زده بهم خیر مقدم گفتی . دروغ چرا . خداییش خیلی حال کردم . فقط باید این آخرین توضیح رو بدم که بدونی برخلاف تو غرض من از این آمدن چی بود .همین کافیه که باورت بشه بازم به خواسته هام می رسم ولی اینبار باید مواظب باشم بازم از طرف دوستات یهویی خنجری از پشت قلبمو روحمو دینمو آرامشمو نشانه نگیره . بخاطر همینه اینبار تنها و آهسته و با احتیاط جلو میام . فقط ازت می خوام تا سوئد نرفتی )•_•( جان اسم مستعارم به جانبازای توی بیمارستان بیشتر سر بزن . باید منم عزممو جزم کنم بیفتم دنبال این کارای عاشقانه چون تا عاشق نباشی نمی تونی بفهمی عشق خدا و خمینی و جبهه و دفاع و پایداری یعنی جی . عشق یعنی فاش نیوز با این همه حالات معنوی و پویایی و حرکت و صبوری فضایش . گور پدر ناکامی دنیا .
برم کار دارم . کلی کار و تحقیق باید به حاجی و این و اون تحویل بدم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi