شناسه خبر : 50994
پنجشنبه 25 آذر 1395 , 12:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در رویای خانه دار شدن!

معلم جانباز- تا کی قراره زیر 25 درصدها خارج از محدوده تسهیلات مسکن و....بمانند الان چندین ساله که وام های مسکن به همرزمان 25 به بالا می دهند. مگر چند هزار نفر 25 به بالاست اگر سالی به 100 هزارنفر وام مسکن بدهند؟ در این 28سال قریب به دو میلیون و هشتصد هزار جانباز وام مسکن و یا زمین داده باشند.

 حالا اگر سالی 25درصد بودجه هم محقق میشد حتما" 700 هزار نفر وامش را گرفته اند در حالی که تعداد کل جانبازان چه 25درصد و یا زیر 25درصد این رقم جمعیت نیست. چه بسا کسانی چندین بار ترمیم ویا بهینه سازی کرده باشند و هرچه قدر حساب سرانگشتی هم داشته باشید با منطق ومحاسبات نمیخواند.

 لازم است دستگاه های بازرسی ودیوان محاسبات ورود کنند و ببینند واقعا این وام ها در مسیر اصلی وجامعه هدف انجام شده ویا خدای نخواسته خارج از محدوده قانون کسانی دیگر از کارمندان بنیاد تا ....از سهمیه ها استفاده کرده اند؟

 الان در بین دوستان 25 درصد هم کسانی را داریم که در صف دریافت وامند. اگر برنامه وبرنامه ریزی درست در بنیاد شهید می بود قطعا بعد 28سال باید همه جانبازان برای یک بار از تسهیلات استفاده می کردند در حالی که هرروز مشکلات بیشتر ومتقاضی های وام مسکن بیشتر تر می شوند. انگار این چرخه معیوب اگر صد سال هم طول بکشد نوبت عده ای فرا نرسد و در حسرت خانه دار شدن جان بجان آفرین تسلیم کنند و دولت محترم و مجلس بجای فراگیر نمودن قانون وام مسکن سقف درصدها را بالاتر ببرند ولی آنچه مهم است و دولت و مجلس به بهانه بار مالی وکثرت تعداد، ارزشی برایشان قابل نیستند.

 فرزندان غیور ایران زمین که مردانه دفاع کردند ولی زیر 25 درصد شناخته شدند و از هرگونه امتیازی هم محروم هستند در حالی که جانباز 10درصد 20سال پیش بر اساس گذشت سن و سال و رنجوری و پیری به بالای 50 درصد از کارافتادگی رسیده اند و اما برحسب قانون مشمول نیست.

خداوند رحمان نگهدار همرزمان عزیزم باشند ان شاالله

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
دوست عزیز صحبتهای شما کاملا درسته و بنیاد متاسفانه به ایثاجار منظر درصد نگاه میکند مثلا کل جانبازان ۷۰ درصد ۱۹۵۰ نفر هست که پنجمین خودرو را تادکنون تحویل گرفتند که باز بنده میگویم در برابر درد و رنجی که خود و خانواده محترم این عزیزان متحمل میشوند بسیار ناچیز است و بفرض دو حق پرستاری که میشود یک میلیون ششصدو پنجاه هزار تومان آیا اگر به یک نفر بدهی و فقط بگویی این عزیز جانباز را روزانه برای تمدد اعصاب و منزوی نشدن روزی چند ساعت بیرون ببر با این مبلغ قبول میکند؟! چه برسد که شخص ۷۰ درصد که نیاز بیست و چهار ساعته به مراقبت ویژه و تخصصی دارد با این مبلغ ناچیز بخواهد پرستار حرفه ای گرفته و حداقل آرامش را در زندگی خود شاهد باشد و به همین نسبت که پایین میاییم میبینیم جانباز ۶۵ درصد بخاطر اختلاف ۵ درصد یک خودرو دریافت کرده حق پرستاری یک سوم و مستمری و حقوق دریافتی ۵۰ درصد یک جانباز ۷۰ درصد میباشد فقط بخاطر ۵ درصد اختلاف! پس میبینیم که بر خلاف گفته های مسولین بنیاد درصد هم ملاک رسیدگی نیست و به همین نسبت پایین تر که میاییم جانباز زیر ۵۰ درصد حق پرستاری ندارد و کلی از مزایا حذف شده است و در نهایت جانبازان زیر ۲۵ درصد را شاهدیم که در ظاهر درصدشان کم ولی اکثرا بمدت طولانی در جبهه های جنگ حظور داشته و از نظر ظاهر شاید سالم باشند ولی مشکلات اعصاب و روان دارند چون بمدت طولانی در منطقه جنگی بوده و بقول مسولان غربی سربازانی که ۶ ماه در منطقه جنگی بدون مجروحیت باشند به سندروم جنگ دچار شده و مشمول رسیدگی دائمی میباشند ولی متاسفانه میبینیم نگاه بنیاد به جانبازان نگاهی ظاهر محور و از منظر سلامت جسمی هست تا سلامت روان و نمیدانند که چنین افرادی در خانواده هم خود رنج میبرند و هم خانواده محترم و وقتی آرامش در خانواده نباشد مشکلات عدیده ای فراوانی برای فرزندان شخص جانباز رخ میدهد که نمیتواند همچون بچه های دیگر بصورت طبیعی رشد جسمی و عقلی داشته باشد و افکار آنان هم درگیر رنج پدر میباشد که بنده از همه عزیزان خواهش میکنم حتی با خودم هم هستم که نابخردی و عدم مدیریت مسولان بنیاد را به خانه نکشانیم حداقل اگه نمیرسند به ما دیگه کام زندگی را بر خانواده خود تلخ نکنیم و سعی کنیم تجربه خودرا به فرزندان منتقل کرده و مسیر پیشرفت را برایشان هموار کنیم و یقین دارم روزی فرزندان ما مدیریت کشور را در اختیار خواهند گرفت و کشور را آباد میکنند ظلم همیشگی نیست و وعده الهی نزدیک است.
سلام برادر خدمتتان عرض کنم تا به امروز بخشنامه وام مسکن امسال هنوز نیامده است.و نیز تا آنجایی من در جریان سال های قبل جانبازان 15 درصد هم وام مسکن گرفتن ولی با این وجود حتی بعضی آزادگان و جانبازان 30 در صد به بالای ما هم وام را نگرفتند . ضمنا" شما خانواده شهدا را نادیده گرفتی چون هر فرزند شهید یک سهمیه دارد ما 300 هزار شهید دارییم درست است که بعضی مجرد و بعضی متاهل از یک فرزند گرفته تا پنج فرزند با این وجود مسلم است که به این زودی همه نمی توانند وامشان بگیرنند .
و مورد دیگر این که بعضی از جانبازان عزیز ما یک میلیئن گرفتن و با تسویه وام البته بخشنامه اش امسال قرار بود اصلاح بشود دوباره می توانند تو نوبت باشند و وام بگیرنند.
دفترچه درمانی رزمندگان معسرچی شدوباگذشت چندین سال الان کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
حسینی در خصوص دفترچه درمانی رزمندگان معسرمتذکر شد:وزارت دفاع و نیروهای مسلح و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی طبق قانون موظف به صدور دفترچه درمانی برای رزمندگان معسر هستند و در جلسه مشترکی که اخیرا برگزار شد این موضوع دوباره مورد تاکید قرار گرفت....!!!وواقاخیلی هم مسولین توجه کردند!!!؟؟

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه وزارت بهداشت اعلام کردبود که هر ایرانی فاقد دفترچه درمانی زیر پوشش طرح بیمه همگانی سلامت خواهد بود یادآور شد:بیمه ایثارگران با سایر اقشار تفاوت دارد و طبق قانون و توافق انجام شده وزارت دفاع وظیفه دارد که نسبت به صدور دفترجه رزمندگان معسر اقدام کند.

حسینی با انتقاد از تاخیر هشت ماه وزارت دفاع در صدور دفترچه درمانی به رزمندگان معسر تصریح کرد:متاسفانه تا به امروز علی رغم گذشت هشت ماه از سال وزارت دفاع نسبت به صدور دفترچه درمانی اقدامی به عمل نیاورده و به نوعی هم تخلف کرده است.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:امیدواریم وزیر محترم دفاع طبق قولی که در کمیسیون امنیت ملی دادند نسبت به صدور دفترچه درمانی برای رزمندگان درکشور اقدام کند .
رزمندگان و لایحه بودجه سال آینده

نماینده مردم قصر شیرین با توجه به نزدیک شدن موعد ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دولت باید در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به ایثارگران و رزمندگان داشته باشد....!!!!!!؟؟؟؟؟پس اینهمه ادعاکجارفت وچی شد؟؟؟؟این گفته آیاازروی دلسوزی زده شده یانه ازروی تحقیرکردن قشررزمنده/؟
ای برادر جان ! قربان اون دل مظلومت . آتیشم زدی ؟ آقا تا ظالما هستن من و شما صاحب خونه نمیشیم . برای شما یه جور بهانه میارن و برای منم یه جور .
بذار بگم منم با خیال رویای خانه دار شدن راه افتادم . بخوام بیشتر بگم اشکم درمیاد تو هم ناراحت میشی . سی سال بگذره و آخرش هیچ . آخ !
اینم می گذره . خدایی هست !
سلام فاش عزیز قبلا هم این سوال را کردم چرا در ستون بدون ویرایش بیشتر مطالب که بروز هم میباشد درج نمیگردد این حقایق یا شاید بنوعی شایعه که در فضای مجازی پخش میشود و در ذهن مخاطب سوال ایجاد مینماید برای ماهم چالش برانگیز میباشد وقتی میشنویم ومینویسیم توقع داریم در قسمت بدون ویرایش لحاظ گردد چنانچه شایعه است که شاید دیگر برادان بدانند وتکذیب کنند چنانچه صحت دارد جای بحث ونظردهی دارد چنانچه شما مطالبی که هیچ گونه توهینی متوجه کسیرا نمیکند در ستون بدون ویراش چاپ نگردد در ذهن بوجود میاید که از قانون سانسور تبعیت میکنید چنانچه حقیقت دارد که باید چاره اندیشی شود وچنانچه شایعه میباشد میتوانید شایعه بودن مطلب را تذکر داده وتکذیبیه صادر نماید چنانچه یکی در بین ثبت نگردد در ذهن نویسند ه چنین القا خواهد شد که از قانون نانوشته سانسور استفاده گردیده
وتمایلی برای نگارش مطلب بعدی بوجود نخواهد امد
انشا الله که این نقص رفع گردد
با تشکر از مدیریت وپرسنل فهیم فاش نیوز
فاش نیوزممنون که متنهای اینجانب راکه درطول این چندروزنوشته بودم منتشرنکردی دستت دردنکند.......نکنه شماهم بامسولان نشستی حال وهوای انهارایادگرفتی احسنت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi