شناسه خبر : 51012
شنبه 04 دي 1395 , 14:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیم طرح 44 ماده ای بنیاد شهید به مجلس

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی طرح 44 ماده ای بنیادشهید در مورد ایثارگران در لایحه برنامه توسعه ششم کشور در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

فاش نیوز - قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی طرح 44 ماده ای بنیادشهید در مورد ایثارگران در لایحه برنامه توسعه ششم کشور در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دکتر انصاری روز یکشنبه 27 آذر ماه در پایان نشست با اعضای شورای عالی انجمن های جانبازان اظهار داشت : با توجه به بحث و بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح 44 ماده ای ایثارگران را برای گنجانده شدن در این لایحه ارائه کرده است.

وی با اشاره به نشست مشترک با اعضای شورای عالی انجمن های جانبازان گفت: مباحث خوبی در این نشست مطرح شد و دوطرف نظرات شان یکی است اما دور از همدیگر است، نه به این معنی که نظرات دور از همدیگر است بلکه به دور از هم طرح این نقطه نظرها طرح شده است.

قائم مقام بنیاد شهید در خصوص قانون جامع ایثارگران خاطرنشان کرد: باید ببینیم مجلس شورای اسلامی نسبت به ایراداتی که شورای نگهبان گرفته است چه نظری دارد، اگر شورا اصرار کرد و کار به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد، ماده واحده ای که بنیاد آن را آماده کرده است و با شورای نگهبان و دولت در مورد آن قبلا رایزنی شده است، در دولت تصویب و به صورت یک لایحه دوفوریتی به مجلس ارائه خواهد شد.

دکتر انصاری با اشاره به تمدید یکساله قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران متذکر شد: در مدت یکسالی که وقت باقیمانده است اگر اصلاحاتی از سوی شورای عالی جانبازان ارائه شود، به دستور رییس بنیاد نقطه نظرات دوستان لحاظ خواهد شد. وی در خصوص لایحه بودجه سال 96 نیز یادآور شد: در لایحه بودجه سال 96 در 2 تبصره در مورد ایثارگران بحث شده است که البته تکراری و همانند سال های گذشته است.

قائم مقام بنیاد شهید با اشاره به برگزرای نشست های مشترک با شورای عالی انجمن های جانبازان تصریح کرد: بحث موجود در مورد این گونه جلسات باید مشخص شود که آیا مشورتی و یا تصمیم سازی است و یا اینکه هر دوی آن است که مقرر شد رییس شورا در این خصوص با رییس بنیاد شهید رایزنی لازم را انجام دهد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی طرح 44 ماده ای ایثارگران در لایحه برنامه توسعه ششم کشور در مجلس خبر داد.

وی گفت: متن چاپ شده و نهایی این طرح در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و امیدواریم آنچه که به نفع ایثارگران است با همکاری و مساعدت مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

دکتر انصاری بحث کمیسیون ماده 16 را از جمله مباحث محوری در این نشست عنوان کرد و افزود : در این نشست کمیسیون ماده 16 مورد بحث و تبادل نطر قرار گرفت و مقرر شد یکی از نمایندگان شورای عالی انجمن های جانبازان در نشست های آینده شرکت کند و از نزدیک با چالش های موجود برای اجرای آن آشنا شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطر نشان کرد: موضوع ایجاد شهر سلامت برای جانبازان و ایثارگران عزیز موضوع بسیار مهمی است که در این نشست مورد بحث و تبادل نطر قرار گرفت. وی تاکید کرد: مقرر شد طرح های لازم برای ایجاد یک مکان تفریحی و اردویی برای جانبازان و ایثارگران از سوی شورای عالی انجمن های جانبازان ارائه شود و بنیاد شهید نیز از لحاظ جانمایی مساعدت های لازم را به عمل آورد.

گلایه مندی سخنگوی شورا...!

در همین حال سخنگوی شورای عالی انجمن های جانبازان در پایان این نشست در گفت و گو با خبرنگار فاش نیوز از کندی اجرای توافقات مشترک با بنیاد شهید ابراز گلایه کرد.

عقیقی با اشاره به نشست های مشترک شورای عالی انجمن های جانبازان با مسئولان بنیاد شهید متذکر شد: متاسفانه در بیشتر توافقاتی که با مسئولان بنیاد شهید در این جلسات صورت میگیرد، خروجی آن طولانی مدت و بعضا با کندی انجام میشود.

وی تاکید کرد: با این وجود، طبق توافقاتی که در این نشست مشترک داشتیم مقرر شد تا در حد امکان برای رفع موانع پیش روی بنیاد شهید و اجرای طرح ها و تصمیمات راهبردی همکاری و مساعدت بیشتری صورت گیرد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
الان من گیج شد پس اون طرح 30 ماده ایی چی بود مگه اصلاحات توبرنامه ششم توسعه نیست ؟
برادر عزیز قوانینی که در برنامه های توسعه کشوری و مدیریت خدمات کشوری بنام ایثارگران وارد میکنند به ترتیب در مورد فرهنگ سازی ایثار در جامعه و قوانین استخدامی ایثارگران میباشد به فرض مثال در یکی از قوانین جانباز بورس تحصیلی به خارج از کشور دارد و چون میدونن متقاضی کم هست یا اصلا وجود نداره و متعاقبا هزینه بر نیست آنرا تصویب میکنند ولی در واقع هیچکدام از این قوانین مشکلات معیشتی ایثارگران را حل نمیکند.
این ها هنوز فرق بین طرح ولایحه رو نمیدونه چطور میخواد از حقوق ایثارگران دفاع کنه.
باز داستان قدیمی! یک زمینی برای ساختن شهر سلامت و خریدن زمینهای اطراف از طرف بعضیها و تخصیص میلیاردها تومان یرای این شهر خیالی و طی شدن ره صد ساله توسط عده ای....
این کار باید سالها پیش انجام میشد دیگه نیاری نیست در ضمن چرا بنیاد و مجلس یکبار برای همیشه یک مجموعه قوانین کلی و اساسی که همه ایثارگران را زیر پوشش خود قرار دهد و تضمین کننده خدمات به ایثارگران باشد تصویب نمیکند در نظر نگرفتن حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندکانی که سالها در جبهه بدون چشم داشتی جنگیدند موجب تغییرات و بازنگری قوانین با بالا رفتن سن این عزیزان و مشکلات معیشتی که در آینده بوجود خواهد آمد میشود که خوشایند بنظر نمیرسد از طرفی تعجب میکنم شورای نگهبان چرا بجای اینکه بدنبال رفاه و آسایش ایثارگران باشد بیشتر به فکر منابع مالی آن است شورای نگهبان وظیفه اش فقط تطبیق قوانین با شرع و قانون اساسی است به چه علت مدام با عنوان کردن اصل ۷۵ قانون اساسی و به بهانه اینکه هزینه های عمومی تقلیل یا افزایش میابد از تصویب قوانین راجب ایثارگران خودداری کرده و مشکلات را همچنان باقی میگذارد؟!
محض اطلاع شورای نگهبان عرض کنم که حراست از مرزهای سرزمینی و دفاع از کشور دارای هزینه میباشد که عموم جامعه باید آنرا متقبل شوند و این هزینه ای است که جامعه باید برای در آرامش بودن خود و نرسیدن آسیبی به آن از طرف دشمنان خارجی متقبل شود نه اینکه هزینه دفاع که بصورت هزینه اولیه یعنی مالی و جانی و سپس هزینه ثانویه نگهداری از مجروحان و خانواده های کشته شدگان در جنگ میباشد را افراد حاضر در جنگ پرداخت کنند! فکر نکنم حتی اگر به همان شرع اسلام هم رجوع کنیم در تاریخ موردی یافت شود که حکومت اسلامی و وارثان حکومت از رسیدگی به امور مجروحان در جنگ خودداری کرده یا بی توجهی کرده باشد و در آخر همه کشورها قوانین رسیدگی به مجروحان و خانواده های کشته شده در جنگ را ارجح ترین و اساسی ترین قوانین دانسته و سریعا آنرا تصویب و بودجه لازم را تخصیص میدهند و بجای گفتن "بار مالی دارد" که جمله ای زشت و کثیف است میگویند باید بودجه عمومی را کم کرده و هزینه رسیدگی را به هر قیمت پرداخت میکنیم حتی اگر جنبه معنوی جنگ را هم در نظر نگیریم باز رسیدگی کامل به ایثارگران عمل برد و باخت به سود جامعه و به ضرر ایثارگران است چون رسیدگی به شخص مجروح فقط جبران قسمتی از درد و آلام آنان میباشد و بیشترین سود را جامعه میبرد و جراحتهای جسمی و روانی ناشی از جنگ تا پایان عمر مجروحان التیام نمی یابد و در آخر عدم رسیدگی به ایثارگران از طرف مسولین نوعی خودکشی و خودزنی به خود است و در آینده برای کشور خطرناک است.
قوانین مصوبه مجلس باید محل هزینه کردنش مشخص باشه و برای شورای نگهبان طبق قانون اساسی مهم است
درودبه رحمانیان عزیزکه حرف ته دل همه جانبازان ایثارگران وبخصوص رزمندگان وجانبازان درصدکم رافرمودیداحسنت به این قلم خوب .......لطفا بیشتربنویس اقای رحمانیان عزیزتاماوبخصوص مسولین بیشترآگاه شویم ...داردچه بلایی بسرمارزمندگان وجانبازان می اید.رزمنده دردمندمکشکانی
مجلس سهميه ايثارگران در کنکور سراسري را حذف کرد .... قول ميدم روزي برسد که به جرم شرکت در جنگ دادگاهي بشويم....
وان دومی های مسکن چراااا حذف شدند چرااا نطرح نمیکنید !؟؟؟
خواهش میکنم برای جانبازان زیر 25 درصد هم سنوات ارفاقی در نظر بگیرید
لطفا کم بین شهدای مرد وزن تفاوت بزارید مادر من هم درجنگ شهید شده حق خودمونو ازاین دولت میخوام پاداش بازنشتگی را به فرزندان شهیده هم بدید حکومت اسلامی اینجور عدالت حضرت علی را اجرا میکند حق ما رانخورید
سلام من جانباز سی درصد و پنج سال جبهه جببه خود را در سنوات گذاشتم پشیمونم برش گردونم میخوام درس بخونم ادامه میشه یا نه ؟ بعد از بازنشستگی دستگاه خواجه نصیر با جانباز خوب نیستند غیر ریس دانشگاه میشه قرارداد بست جوری قانون گذاشتن که در صورت نیاز اینا میخوان سر بتن ما نباشد میدونید قانون گذار داره نیروهای پایبند به انقلابشونا از دست میدند ما پل ارتباطیتون در هر زمان و مکان بودیم مینوشت در صور خواسته جانباز نه غیر تلفنم در اختیارتون
كاش من هم يك رءيس بودم
باسلام به خدمت مسئولین دلسوز نظام جانباز 20% می باشم که در یکی از شرکتهای زیر نظر سازمان تعاون روستای شهرستان میاندواب مشغول بکار بودم که از سال 84 یکنفر رئیس اداره شد که شروع به قطع حقوق ومزایای مان نمود بلاخره در سال93دیدم اینجانب 23 سال سابقه حقوقم برابر با کسانی است تازه استخدام شده وحداقل حقوق رامیگیرند مجور شدم با استفاده از بازنشتگی جانبازان باحقوق حداقلی بازنشته شدم که کفایت مخارج زندگی نمی کرد . لذا بخاطر امرار معاش مجبور به کار در شهر دیگری نزدیک محل سکونتم شدم که حالا سازمان تامین اجتماعی امده میگه شما حق نداری کار کنی اگه محل کارت راترک نکنی حقوق بازنشتگی را قطع می کنیم مسئولین محترم من حقوق جانبازی نخواستم . وام مسکن نمی خوام هیچ چی از مزایای بنیاد استفاده نکرده وونمی خوام چون میدانم که من نه پارتی دارم نه روش دارم که بخوام ولی شمارا بخدا بگذارید ما لاقل کارگری بکنم تا شرمند ه خانواده نباشم که امیدوام مسئولی باشه این نوشته مرابخونه ورسیدگی کنه .
سلام.ماهاپیروفرسوده شدیم.زمانی به مانیاربود.امروزنیازمان ندارندنه برای ماارزش غاعلندنه برای مادران وپدران مریض وصعب العلاج وبیمار.یک زمانی مسوولین ماارادت ویژه ای به جانباران داشتندولی متاسفانه عوض شدندوامروزگذشته رافراموش کردندورشادتهاوجان برکفی های دلیرمردان این مرزوبوم دورشدند!!! خدایاعاقبت همه راختم وبخیربفرماء.آمین.
چرا به جانبازان زیر25درصد کارت نمیدهند اینکه دیگه بار مالی ندارد
شما اگر عضو کتابخانه محل تون هم که باشید بهتون کارت عضویت میدهند چرا به ما جانبازان کارت نمیدند آقایون بزرگترها جواب بدهند
والا من خجالت مي کشم برگه کامپيوتري را بجاي عکس نشون بدم ... هر کسي هم انرا مي بيند مي خندد و دلش بحال و روز ما مي سوزد.

اينکه ديگه بار مالي ندارد ....//////
با سلام به نظر شما با این همه ظلمی که به همسران شهدا می کنند روشون میشه بعدا از زنان بخواهند همسرانشون را برای دفاع تشویق کنند ؟ اینایی که این همه قانون پر سر و صدا راتصویب می کنند به نام خانواده ایثارگران که مسکوت میمونند نه ضمانت اجرا دارند و نه محل عمل هدفشون چیه ؟ من از کمیسیون ماده 16 رای گرفتم اما اداره متبوعه به ریش صادر کنندگان رای خندید و گفت اونها سواد نداشتن و رای اشتباه صادر کردند
لطفا همه نظراتو بگذارید لطفا بفرمایید ایا کمیسیون ماده 16 رای ش قابل اجراست
با سلام
انشاالله در این 44 ماده به اجرای تبصره 2 ماده 39 هم اشاره شده است
محض رضای خدا گناه که نکردیم رفتیم همانند افراد عادی در دستگاه دولتی استخدام شده آیم وبا سی سال سابقه بازنشسته شدیم حالا تنها درآمد ما حقوق بازنشستگی است درحالیکه قانون ازسال 1367 ما را ذیحق دریافت حقوق حالت اشتغال دانسته وبایستی بابت جانبازی حقوق بگیریم چرا کسی جوابگو نیست
حداقل ازجانبازان نظراتی بخواهید تا کی باید حق ما ضایع شود
سلام
ايا تبصره ماده اعاده بخدمت جانبازان که ميگويد :جانبازانيکه با راي مراجع قضايي از کار اخراج شده اند نبايد تصحيح بشود .

جانبازان ارتشي که مدت 70 ماه در جبهه بوده اند و بعلت موج گرفتگي غيبت کرده و بعلت غيبت اخراج شده اند چرا اعاده بخدمت نميشوند

ماده 16 هم ميگويد چون شما راي دادگاه گرفته ايد نميتوانيد بخدمت اعاده شويد ...


ان کسي که اين تبصره را گذاشته واقعا بيسواد بوده چون مگر بدون حکم دادگاه هم کسي را اخراج ميکنند


الان بيست ساله که کسي جواب منو نميدهد و من از يک مستمري هم برخوردار نيستم


ممنون از يک مرد که جواب مشکل بنده را بدهد ...
رضا: باسلام ،به استحضار می رساند وزارت آموزش در اقدامی عجیب نسبت به قطع فوق العاده های کمترتوسعه یافته و بدی آب و هوا ایثارگران ماموربه تحصیل اقدام نموده است . این در حالی است که این فوق العاده ها باصدور رای کمیسیون ماده 16 و بر اساس ماده 12 قانون تسهیلات استخدامی جانبازان در سال 91 برای ایثارگران ماموربه تحصیل برقرار گردید. حال خواهشمند اقدامات لازم را در خصوص جلوگیری از این برنامه آموزش و پرورش و برقرای مجدد این فوق االعاده ها مبذول فرمائید ، با تشکر و ادای احترام .
اعاده به خدمت براي همه سازمانها و ادارات اجرا ميشه بجز ارتش جمهوري اسلامي ايران

چرا ارتش بايد سواي از اين مملکت قانوني را اجرا کند .

انهم براي ما جانبازان از همه جا رانده و مانده .

اخراج پرسنل بابت غيبت جانباز اصلا درست نيست . اگر سالم بود که غيبت نميکرد .

موج گرفتگي درد بسيار بدي است که درکش خيلي مشکل است .
باسلام راستی ماجانبازان 20%چرافرزندانمان از معافیت تحصیلی برجردارنیستندما بایدبه چه کسی بگویم تاازحقوق پیمال شده مان دفاع کند ............ ..................فرمایشات برادرعزیزم ...جناب رحمانیان .......حرف دل من می باشد
با سلام خدمت خانواده های معظم شاهد و ایثارگر
عزیزان آیا سایت رسمی فاش نیوز تعطیل شده
با تشکر از همه عزیزان خصوصا برادر عزیز
یوسف مجتهد
با سلام مجدد اخیرا از طریق اخبار شنیدم معوقات جانبازان از سال 91 الی 94 پرداخت شد .البته خبر را به نقل از اقای شهیدی اعلام کردند اگر صحت دارد به چه کسانی تعلق میگیرد و به چه بانکی واریز میشود .بانک ملی که ما حقوق میگیریم خبری نیست با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi