شناسه خبر : 51038
سه شنبه 30 آذر 1395 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات اختصاص سهمیه حداقل 25 درصدی استخدام ایثارگران

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: چنانچه در بعضی از دستگاه‌ها سهمیه ایثارگران تکمیل نشود با هماهنگی بنیاد از بین سایر ایثارگرانی که امتیاز بیشتر و بالاتری را کسب کرده‌اند، ایثارگران جویای کار انتخاب می‌شوند.
 

اعلام جزئیات اختصاص سهمیه حداقل 25 درصدی استخدام ایثارگران «حجت الله امانی» مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مجوز استخدامی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی و برگزاری سومین آزمون فراگیر استخدامی در 21 آبان ماه سال جاری توسط سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار داشت: اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد نسبت به پیگیری اجرای سهمیه حداقل 25 درصدی ویژه ایثارگران اقدام می‌کند.

 
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از مجموع کل مجوزهای صادره برای 11 دستگاه اجرایی و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان که تقریباً 28 هزار نفر است، حداقل 7 هزار نفر از این مجوز بر اساس ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران متعلق به مشمولین جامعه ایثارگری خواهد بود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس ضمن پیگیری و هماهنگی‌های لازم با سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان سنجش آموزش کشور اسامی تعداد 25 هزار و 35 نفر از ایثارگران شرکت کننده در آزمون یاد شده از سازمان سنجش اخذ و جهت تأیید واجد شرایط بودن آن‌ها برای استفاده از سهمیه حداقل 25 درصدی به استان‌های مربوطه ارسال شد.
 
امانی همچنین اظهار کرد: مراکز استانی بنیاد نیز ضمن بررسی آمار ارسال شده و تطبیق آن با اطلاعات موجود در سامانه سجایا و حذف افراد غیر واجد شرایط اعم از افراد دانشجو، شاغل و .... و پالایش آمار خود نسبت به تأیید تعداد 16 هزار و 58 نفر از ایثارگران واجد شرایط جهت بهره‌مندی از سهمیه حداقل 25 درصدی اقدام کردند.
 
به گفته وی، اداره کل اشتغال و کارآفرینی ضمن هماهنگی با اداره کل فناوری و اطلاعات بنیاد نسبت به صحت سنجی اطلاعات اخذ شده اقدام کرده و در نهایت آمار مزبور در دو مرحله به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است.
 
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پس از اعلام نتایج و اعلام اسامی پذیرفته شدگان در آزمون به تعداد 2 برابر ظرفیت اسامی افراد پذیرفته شده به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌شود، اعلام کرد:  از بین دو نفر برای هر پست یک نفر به عنوان قبول شده نهایی جذب دستگاه خواهند شد.
 
امانی با تأکید بر اینکه سهمیه حداقل 25 درصدی هراستان باید توسط دستگاه استخدام کننده رعایت شود، افزود: چنانچه در بعضی از دستگاه‌ها سهمیه ایثارگران تکمیل نشود با هماهنگی بنیاد از بین سایر ایثارگرانی که امتیاز بیشتر و بالاتری را کسب کرده‌اند ایثارگران جویای کار انتخاب می‌شوند و اگر احتمالاً افراد واجد شرایط در لیست تأیید شده‌ها وجود نداشته باشند از سایر افراد شرکت کننده در آزمون تکمیل خواهد شد و با نظر مساعد سازمان اداری و استخدامی در بعضی از استان‌ها چنانچه سهمیه ایثارگران تکمیل نشود، پست‌های تک نفره دستگاه به ایثارگران تعلق خواهد گرفت.
منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
فرزند شهید هستم دانشجوی دکتری سراسری رشته حقوق بیکار

بنیاد شهید میگه قانون خیلی چیزها میگه تا عمل فرسنگ ها فاصله هست ؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi