شناسه خبر : 51043
سه شنبه 30 آذر 1395 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح 42 ماده ای ایثارگران مجلس برای برنامه ششم

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور از ارائه طرح 42 ماده ای ایثارگران مجلس برای گنجاندن در برنامه ششم توسعه خبر داد.

فاش نیوز -  سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشوراز ارائه طرح 42 ماده ای ایثارگران مجلس برای لحاظ در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه کشور از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه ایثارگران ما دو قانون مهم و راهبردی داریم که یکی از آنها قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و دیگری احکامی است که در برنامه پنجساله پنجم ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه مهلت اجرای پنج ساله قانون جامع ایثارگران دوم دیماه مدت به پایان خواهد رسید اظهار داشت: از ابتدای امسال به دنبال این بودیم که تکلیف این دو قانون روشن شود؛ بنابراین تلاش کردیم تا درلایحه احکام دائمی و برنامه پنج ساله ششم توسعه هر دوی آنها را بگنجانیم.

نماینده مردم تویسرکان ادامه داد: درابتدای موضوع، شورای نگهبان به دلیل بار مالی بخش عمده ای از احکام را که عمدتاً مواد آن دربرنامه پنج ساله بود، به دلیل بار مالی رد کرد و کار مشکل پیدا کرد.

نماینده مجلس دهم توضیح داد: شورای نگهبان همچنین تمدید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به دلیل اینکه درمجمع تشخیص مصلحت مصوب شده بود و باید به آنجا ارجاع شود را رد کرد.

مفتح یادآور شد: با مذاکراتی که با شورای نگهبان انجام شد اعضای شورا پذیرفتند که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را بدون تغییر به صورت کامل تمدید کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اینکه اشکال بار مالی همچنان باقی مانده بود مقرر شد دراحکام دیگری، موادی که بار مالی داشت را در برنامه ششم بیاوریم.

بنابر این، دراین چارچوب به عنوان مسئول فراکسیون فرزندان شاهد کارهای زیادی را در این باره انجام دادیم و جلسات متعددی را با کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در حوزه ایثارگران و کارشناسان و رئیس بنیاد شهید برگزار و تلاش کردیم تا با جمع بندی نقطه نظرات، احکامی که اضافه بر قانون در حوزه ایثارگران وجود دارد را، تدوین و درمجموعه ای گرد آوری کنیم.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مجموعه به عنوان یک طرح پیشنهادی در 20 صفحه به کمیسیون تلفیق برای گنجانده شدن در برنامه ششم توسعه ارائه شده است اظهار داشت: در این مجموعه که ازلحاظ کار کارشناسی کامل شده است موضوعاتی نظیرمسکن ایثارگران، اشتغال، درمان، وام، تحصیلات، تسهیلات بانکی و غیره به صورت کارشناسی شده سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید گنجانده شده است.

وی اذعان کرد: این مجموعه که در بالاترین حد ممکن نظرات کارشناسان اجرایی اخذ شده است می تواند مشکل ایثارگران را حل وفصل کند.

فرزند شهید مفتح و نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مجموعه به کمیسیون تلفیق برنامه ششم تقدیم شده است تا در قالب برنامه آورده شود و امیدوارم در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب برسد.

مفتح با اشاره به برخی از مواد طرح پیشنهادی خاطرنشان کرد: به طور مثال در مورد درمان آمدیم آن را تفکیک کردیم که تا چه حد مسئولیت با کدام دستگاه باشد و تفاوت و اختلافاتی که در بین دستگاه های دولتی برای ارائه خدمات درمانی به جانبازان وجود دارد را یکپارچه کردیم.

وی ادامه داد:همچنین تکلیف بنیاد شهید را روشن کردیم که می تواند خدمات خود را از طریق شرکت بیمه انجام دهد.

مفتح تاکید کرد: خدمات رسانی به  ایثارگران برای ما ملاک اصلی است، حال اگر بنیاد شهید می گوید من بهتر می توانم از طریق بیمه این کار را انجام دهم ما دستش را در این مورد باز گذاشتیم تا در صورتی که توان این کار را از نظر اجرایی داشته باشد انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت ملزم به تامین بار مالی مصوبات شده است متذکرشد: دراین طرح احکامی در مورد خانواده شهدا ودرخصوص مادران و فرزندان بالای 50درصد لحاظ شده است.

رئیس فراکسیون فرزندان شاهد خاطر نشان کرد: درمورد تحصیلات و همچنین سهمیه هایی که در حوزه اشتغال باید وجود داشته باشد موادی لحاظ شده است که درصورتی که ایثارگری مشغول به کار نباشد بتواند از پوشش بیمه ای برخوردار شود.

وی در پایان تصریح کرد: در تمامی این مجموعه سعی شده است تا خدماتی که وظیفه و تکلیف نظام جمهوری اسلامی در قبال ایثارگران است لحاظ شود.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
خواهش میکنم برای بازنشستگی ما جانبازان زیر 25 درصد هم فکری بکنید
تا کی باید با سختی کار کنیم
برای جانبازان زیر 25 درصد هم سختی زیان آور یا سنوات ارفاقی در نظر بگیرید
با تشکر
زیر 25 دزصذ را چه فکری کردید////...حسته نشید یک وفت بابا
بازه هم مثل همیشه هیچ حرفی ازرزمندگان نشده ونخواهدشدچرا؟دلیل اینکه چراحرفی ازرزمنده درهیچ کجای قانون زده نمیشودچیست؟چرارزمنده ای که27ماه سابقه جبهه انهم داوطلب رادارد28سال استکه حقش راضایع میکنیدچراچرتاچرا رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی
خدا خیرت بده اقای مفتح.بخدا مردی که پای قولت ایستادی.
شاید برای شماها مردی باشد ولی برای هزاران جانباز قطع دست وپا وقطع نخاعی نامردی تمام کردند
عرض سلام خدمت جناب دکترمفتح جناب دکتربهترین قانون ومصوبه ای که التیام آلام جانبازان وایثارگران هست همون مصوبه بیست هفتم اردیبهشت مجلس نهم وبیست هفتم تیرماه مجلس دهم هست.اگرکل موادوتبصره های اون مصوبات گنجانیده شده باشه جای بسی سپاس هست والا دردهمان ودرماندگی هم همان!
ممنون
خسته نباشید پس رزمندگان چی رزمندگانیکه بیشترین نقش را در جنگ داشته اند برای آنها چه طرحی ارائه دادین حتما به خاطر بار مالی از کنارش گذشتین
با عرض سلام وخسته نباشید برای تمام دل سوزان نظام ما باچهل درصد از کارافتادگی کلی از سال 62 تا به حال فقط دوتا سه تا قانون به درد منه جانباز خورد یکی حالت اشتغال یکی وام مسکن وبیمه تکمیلی وسلام الباقی قانون ها زیاد به درد منه چهل درصد نخورده الباقی هم خودتون بهتر میدونید
سلام
متاسفم برای شما و امثال شما
چون فقط و فقط فکر خودتان و خانواده هایتان هستید کو رزمندگان با چندین سال جبهه در قانون شما
کو جانبازان زیر 25%
فقط به فقط بالای 25% ( با پارتی و....)
فقط فرزند شهید
کو برادر و خواهر شهید
کو؟
کو؟
کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خود نماینده محترم فرزند شهیده رزمنده که نیست رزمنده ها کسی رو ندارند هرکس به فکر خودشه
سپاس از جناب دکترمفتح
قابل توجه ایثارگران وکلا" جامعه ایثارگرطرف قرارداد بیمه تکمیلی ایثارگران:
بنده چند روز پیش بنا به تشخیص پزشک متخصص برای سونوگرافی سه بعدی معرفی شدم.
هرکجا رفتم هیچکدام طرف قرارداد بنیاد نبودند.
خلاصه با مبلغ دویست هزار تومان وجه نقد سونوگرافی سه بعدی انجام گرفت.
امروز مدارک را برای بیمه ایران بردم.
گفتند این مدارک را بگذار تو کوزه وآبش بخور؟!!!
گفتم :
عزیز دل مثل اینکه تو این اتاق گرم ومیز دلنشین متوجه نیستی که فصل سرماست و آب دیگر خوردن ندارد جه برسد به آب خنک ؟!!
گفت:
مهم نیست بگذارش تو کوزه....
بماند ؛ خود شهد می شود!!
مادیدیم که این بنده خدا حق می گوید...
چیزی برای گفتن نداشتم..
چون اگر ادامه می دادم باید این غوره ای که من آورده بودم سالها صبر می کردم تا حلوا شود ...واین سالها یعنی بعد مرگ من...
که دیگر حلوایش نمی چسپید...
پس من چاره در خوردن همان آب خنک کوزه دیدم...والانم سرمای سخت به جان خریدم...!!
پس بدانید اگر چنین فاکتور هزینه هایی دارین زحمت به خودتان ندهید ودنبال بیمه ایران نروید..
زمستان است وفصل سرما...
آب خنک کوزه در این فصل مضر است...متوجهین؟ مضر است مضرر
آقای مفتح عزیز,فکری به حال جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان آنها بکنید.واقعا جانباز با جانباز چه فرقی دارد؟
ضمن سلام به همه خادمان واقعی ملت خواستم در زمینه معافیت سربازی فرزندان جانبازان ده درصد که تک فرزند پسر هستند هم برنامه ای داریدو آیا می توان اینها رو دید؟
بابا رزمندگان پیر شدن و کم کم دارن میمیرند چند سال دیگه این طرح حمایت از رزمندگان دارای شش ماه جبهه فاقد شغل رو زمین بمونه دیگه مشکل به طور کامل حل میشه چون رزمنده ای نخواهد ماند از ما که گذشت اما حق ما این نبود یا حق دیدار به قیامت


دکتر مفتح با معرفت.جانبازان ازشما فرزند بزرگ شهید انتظار دارند.جانبازان زیر25درصد به ویزه اعساب وروان وسیمیایی که با بالا رفتن سن توانایی خود را از دست دادند دربرنامه دفاع کنید
سلام اميداست دولت مردان نمايند گان محترم مجلس شوراي اسلامي نسبت به زايعه شده حق رزمندگان وجانبازان زير25 درصد اقدامي انجادهند
سلام اميداست دولت مردان نمايند گان محترم مجلس شوراي اسلامي نسبت به زايعه شده حق رزمندگان وجانبازان زير25 درصد اقدامي انجادهند
رزمندگان رابعداز28سال ظلم دریابید.چرا28سال استکه اشکاراداریدفقط به فقط به رزمندگان وجانبازان زیر25درصدهاظلم میکنید؟دلیلش چیست که فقط این دوقشرسوخته وازیادهارفته بایدمتحمل تبعیض وظلم اشکارباشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رزمنده دردمندبدون دفترچه بیمه درمانی مشکانی
خدمات رسانی به ایثارگران ملاک اصلی است؟ چههههه جااااالب
جناب اقای دکترحاج بابایی و دکتر مفتح و سایر ایثار گران مجلس خواهش مند است انچه تحصیلات که برای جانبازان بالای 25 درصد لحاظ می کنید برای جانبابازان زیره 25 درص لحاظ کنید چون شما که رزمنده اید می دانید که این ها باهم هیچ فرقی ندارند بلکه بعضی از زیره 25 درصد ها بار ها مجبور شدن و جانباز شده اند و دنبال جمع مدارکه جانبازی و..کمتر بوده اند.
سلام..در خصوص معافیت های فرزندان ایثارگران که در ابتدای سال در قالب برنامه ششم به تسویب مجلس رسیده بود اطلاعی ندارید؟ آیا مجددآ تمدید شده و یا حذف شده؟
واقعا جای تاسف است
باعرض سلام خدمت چناب آقای دکتر مفتح جانباز25/ وآزاده هستم بعد ازباز گشت ب وطن عضو صندوق تامین اجتماعی شدم دورشتهای غیر دولتی تا سال 78 کار کردم تقریبا 7سال، ودر سال 79/11/18به اشتغال درآموزش وپرورش مشغولم ب علت ضربه به سر در دوران سرنوشتم تعادل سقوط از ارتفاع ضربه مجدد سوختگی در مدرسه که مدارکی براش ندارم وایضا شکستگی شدید بینی که مدارکش موجوده مونیز ptsdوEEG هستم اینا ب کنار بنده سنوات
ت بیمه تامین اجتماعی را ب آمورش وپرورش یعنی ب خدمات درمان آروده ام میگویند. در تامین اجتماعی چون کارد تمام وقت دولتی نبوده 7سال سنواتت را احتساب نمی کنیم، لازم به ذکر است یکی از مصوباتی که شورای نگهبان هم خدا را شکر قبول کرده همه را، یکی از این بندها بند 103 میباشد که گفته شده آزادگان ایثارگران تا 15 سال از صندوقی به صندوق دیگر منتقل شوند مبلغ حق الانتقال. را دولت می پر دازد آیا شامل من می‌شود ؟ آیا سنوات غیر دولتی با سنوات
آموزش وپرورش که دولتی است مبلغ سنوات 7سال را. برایم به صندوق بازنشستگی کشور واریز میکنند ترا به. خدای شهدا این مشکل من رنج کشیده و بیمار مغزی که به اصطلا ح آنسفالو مالاسی فرنتوتمپورال سمت راست مغزم میباشد مشکل ادراک وعده کنترل استفنکتری است توجه کنید و این بند از مصوبه ششم توسعه که بند 103 میباشد را برایم اجرا کنید و من الله التوفیق اجرکم عند الله 3369

ترا شکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi