شناسه خبر : 51047
جمعه 03 دي 1395 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقشه راه ایثارگران در برنامه ششم

کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی با تصویب 5ماده واحده در اجرای ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به جامعه هدف، دولت را موظف به لحاظ 25درصد از سهمیه های ورودی دانشگاه و موسسات عالی به ایثارگران کرد.

فاش نیوز - کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با تصویب 5ماده واحده در اجرای ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دولت را موظف به لحاظ 25درصد از سهمیه های ورودی دانشگاه و موسسات عالی به ایثارگران کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، در این گزارش جزئیات مواد الحاقی به لایحه برنامه ششم با لحاظ جایگاه ایثارگران در پنج سال آینده توسعه کشوراز سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

این گزارش حاکی است، در این لایحه در مواد 101 تا 106 به نقش و جایگاه ایثارگران و تاثیر مقوله ایثار و شهادت در توسعه و پیشرفت کشور اشاره شده است.

بر اساس این گزارش در بخش 16مرتبط با امور ایثارگران در ماده 101 آمده است:

1-کلیه دستگاه های اجرایی موظفند نسبت به اجرای صحیح سیاست های کلی ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و سازماندهی امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم رهبری اقدام نمایند.

در ماده 2- وزارت آموزش و پرورش مکلف است به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به معرفی الگو ها و قهرمانان ملی ایثار و شهادت در متون درسی کلیه پایه های تحصیلی و فعالیت های پژوهشی وبرگزاری مسابقات علمی اقدام نموده و در جهت تعمیق ایمان و ترویج باورها در صیانت از فرهنگ دینی و انقلابی نسبت به اجرای یادواره های شهدای دانش آموز و فرهنگی و برگزاری راهیان نور ویژه دانش آموزان و فرهنگیان با بسیج همکاری لازم را به عمل آورند.

 .3همچنین صدا و سیما موظف است ضمن اختصاص بخشی از برنامه های شبکه های مختلف به موضوع ترویح فرهنگ ایثار و شهادت، ده درصد از تولیدات برنامه های هنری نمایشی خود را به این موضوع اختصاص دهد.

در ماده 4 نیزدولت موظف است به منظور بهره گیری از دستاورد های دوران دفاع مقدس و انتقال و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل های آینده نسبت به ساماندهی گلزارهای شهدای سراسر کشور و یادمان شهدای گمنام، احداث و تکمیل موزه های دفاع مقدس و مرمت و نگهداری آنها اقدام نماید.

وزارتخانه های نیرو و نفت و راه و شهرسازی و کشور موظفند کلیه هزینه های خدماتی مربوط به آب رسانی، برق رسانی، گاز رسانی و جاده مواصلاتی را تامین نماید.

در ماده 5 نیز تصریح شده است: دولت موظف است به منظور تداوم اجرای برنامه های شاخص در حوزه ترویج فرهنگ ایثار،جهاد و شهادت به خصوص استمرار و فراگیر نمودن برنامه راهیان نور با ایجاد و توسعه ظرفیت ها وزیرساخت های لازم در دستگاه های اجرایی و فرهنگی نسبت به قرار دادن موضوع در سرفصل اعتبارات برنامه های فرهنگی و هزینه ای وزارتخانه ها و سازمان ها اقدام نماید.

بر اساس ماده 6 لایحه، دولت مکلف است به منظور حفظ و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و تکریم ازالگوهای این فرهنگ ماندگار به والدین شهیدی که دارای حداقل سه شهید یا دو شهید و یک جانباز 50 درصد یا یک شهید و دو جانباز بالای 50 درصد به بالا هستند نشان ملی ایثار اعطا نموده وآنان را به عنوان چهره ماندگار کشور به جامعه معرفی نماید.

درتبصره یک امده است: صداو سیما، وزراتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی،آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و بنیاد حفظ و آثار و ارزش های دفاع مقدس و سایر نهادهای فرهنگی مکلفند جهت ارج نهادن به این چهره های ماندگار اقدام فرهنگی لازم را جهت معرفی آنها انجام دهند.

همچنین بر اساس تبصره 2  قرار است آیین نامه اجرایی این بند در شش ماه سال اول برنامه به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ و آثارو ارزش های دفاع مقدس به تصویب هیأت وزیران برسد.

در ماده 7 کلیه دستگاه های اجرایی موضوع این قانون موظفند بیست درصد ) 20درصد ( از اعتبارات فرهنگی خود باستثنای فصول اول و ششم اعتبارات هزینه ای را براساس موافقتنامه مبادله شده با سازمان در چارچوب سیاست های مصوب ابلاغی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف این امور نمایند.

همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس موظف است با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری ها و سایر دستگاه های فرهنگی کشور تا پایان برنامه ششم نسبت به توسعه و تکمیل مراکز اسناد و مد ارک دفاع مقدس و تدوین دایره المعارف دفاع مقدس و تدوین تاریخ دفاع مقدس اقدام نماید.

در ماده 9 نیز ذکر شده است: وزارتخانه های علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تعمیق وترویج ارزش های دفاع مقدس به نسل های بعدی، رشته های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درمقاطع مختلف دانشگاهی ایجاد نموده و تعدادی از واحد های درسی،موضوعات پژوهشی، پایان نامه هاو پروژه های علمی و تحقیقاتی خود را به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

تبصره: کلیه دستگاه های اجرایی موظفند گزارش عملکرد سالانه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت و شهادت را به سازمان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و کمیسیون های مرتبط مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

درماده 102کمیسیون تلفیق آمده است: دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در طول برنامه به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه سنواتی پیش بینی نماید و کلیه آیین نامه های اجرایی آن را حداکثر تا شش ماهه اول برنامه تصویب و ابلاغ نماید.

تبصره یک: دولت موظف است کلیه مطالبات معوق خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اعم از پاداش - پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل در دو سال اول برنامه تامین و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت نماید. به نحوی که در پایان سال دوم برنامه هیچگونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده معظم شهدا باقی نمانده باشد.

تبصره دو: مطالبات مذکور در این ماده در خصوص جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال نیز بر حسب مورد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه مربوطه در طی دو سال اول برنامه می بایست تامین و پرداخت گردد.

در بخشی از ذیل تبصره این ماده، دولت مکلف است در اجرای ماده -61 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 مصوبه 4 / 12 / 93 به نحوی برنامه ریزی نماید که تا 2 سال اول برنامه کلیه مشمولین ماده مذکور تعیین تکلیف گردند. یگان های اعزام کننده موظفند گواهی حضور افراد در مناطق جنگی و اسناد و مدارکی که در اختیار دارند را به کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثار گران ارائه نمایند.

همچنین دولت موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که تبعیض بین آزادگان تحت پوشش ارتش و آزادگان غیر ارتشی برطرف شده و همسان سازی صورت گیرد.

4 . دولت موظف است خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و افراد تحت تکفل ایشان)والدین، همسر و فرزندان ( دارای تابعیت غیر ایرانی که در طول هشت سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای ماموریت محوله از سوی مراجع ذی صلاح به درجه رفیع شهادت یا جانبازی یا اسارت نائل آمده اند پس از تایید مراجع ذیصلاح تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد و رزمندگان بنابه تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح  )ساتا( قرار می گیرند.

تبصره: اعطای تابعیت و اقامت به افراد موضوع این ماده بر اساس آیین نامه ای خواهد بود که حداکثر ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزرات امورخارجه و وزارت کشور تهیه و به تصویب شورای عالی امنیت ملی با رعایت اصل 176 قانون اساسی می رسد.

ماده 103 -

در ماده یک  دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تامین حداقل معیشت گروه های عنوان شده ذیل که فاقد شغل یا هرگونه درآمدی یا معسر باشند را پیش بینی و حداقل حقوق قانون کار و تامین اجتماعی را به آنان جهت پرداخت در بودجه های سنواتی درج و در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دهد.

الف: جانبازان به هر میزان درصد از کارافتادگی و آزادگان به هر میزان سابقه اسارت

ب: رزمندگان با حداقل شش ماه حضور در جبهه

ج: افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی ، آزادگان متوفی ، رزمندگان متوفی )با

حداقل شش ماه حضور در جبهه(

تبصره: تشخیص معسرین این جزء به عهده ایثارگران نیروهای مسلح بوده و مسئولیت ارائه خدمات با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ) ساتا( می باشد.

د: فرزندان معظم شهداء، برادر و خواهر شهید دارای معلولیت جسمی، حرکتی، ذهنی، محجور، دارای بیماری خاص یا صعب العلاج یا معسر پس از تایید بنیاد یا کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ه: نامادری یا قیم شهید و فرزند شهید غیر مزدوج و فاقد شغل و درآمد با تایید بنیادشهید و امورایثارگران در این بخش تصریح شده است: به منظور حفظ کرامت ایثارگران و خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 / 7 / 86 مجاز نیستند ایثارگران شاغل در آن دستگاه را به عنوان نیروی مازاد )عدم نیاز ( معرفی نمایند .

3- سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است به کلیه فرزندان شاهد غیر شاغل خویش فرما شاغل بخش خصوصی غیر دولتی که از مزایای فوق العاده ایثارگری های موضوع )بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران( برخوردار نیستند، نسبت به تامین و پرداخت معادل ریالی مجموع فوق العاده های ایثارگری مذکور از ابتدای سال1396 اقدام نمایند.

 -4 سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلفند کلیه فرزندان شهید و فرزندان جانبازان هفتاد درص ( دفاقد شغل و فاقد پوشش بیمه ای متقاضی شغل و کار مناسب را تا زمان تامین اشتغال پایدار )تهیه شغل استخدامی یا خود اشتغالی و کارآفرینی( تحت پوشش بیمه اجباری بازنشستگی و درمانی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی قرار داده و صددرصد حق بیمه مربوطه را معادل حداقل حقوق کارگری تامین و پرداخت نمایند.

تبصره برای مشمولین ماده مذکور که با استفاده از هر نوع تسهیلات، اشتغالزایی نموده و دارای طرح کارآفرینی و خود اشتغالی باشند که اشتغال آنان صرفاً از طریق طرح تامین شده باشد دستگاههای صدر ماده به مدت پانزده ) 15 ( سال صددرصد ( حق بیمه مربوطه را تامین و پرداخت نمایند.

در ماده 5- تاکید شده است: جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر آزادگان و فرزندان شهداء و رزمندگان با سابقه حداقل 12 ماه جبهه )به شرط عدم بهره مندی از حقوق و مستمری از دستگاه ها یا شرکت های خصوصی و بیمه های اجتماعی( دارای مشاغل آزاد به میزان دو ونیم برابر معافیت های مالیاتی افراد عادی از مزایای معافیت مالیاتی در طول اجرای برنامه برخوردار می شوند.

در ماده 6 نیز آمده است: سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلفند نسبت به تأمین و پرداخت صددرصد هزینه بیمه عمر و حوادث والدین، همسر و فرزندان شهداء، جانبازان و آزادگان فاقد پوشش بیمه عمر و حوادث اقدام نمایند.

تبصره: میزان تعهدات قرارداد مربوط به این ماده نباید از حداقل یک دوم) - 12 ( دیه سال قرارداد( کمتر باشد.

7 . دولت مکلف است به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان کمتر از ) 25 % جانبازی و آزادگان با کمتر از شش ماه سابقه اسارت و برای خانواده آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به شرح زیر ارائه نماید.

الف: پرداخت حداقل 30 % هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاه های دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تایید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفاً برای فرزندان رزمندگان با 12 ماه و بالاترسابقه حضور داوطلبانه.

ب: بهره مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری و بهره مندی رایگان از خدمات آرامستان های وابسته به شهرداری ها و سازمان اوقاف و امور خیریه

ج: معافیت از پرداخت 30 % هزینه از طریق هر یک از شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات.

د: بهره مندی از انشعاب رایگان آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار.

ه: ادامه تحصیل فرزندان مشمول این ماده در مدارس شاهد و ایثارگر و کمک به ارتقا سطح بنیه علمی آنان.

و: بهره مندی از سهمیه کنکور ورودی دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی برای فرزندان رزمندگان (با سابقه حداقل 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشد.(

ز: اعطاء سهمیه عمره مفرده.

ح: بهره مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر برای فرزندان شهداء ، رزمندگان و جانبازان و آزادگان شاغل در دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ) این بند شامل خانواده و فرزندان ایشان نمی گردد.(

ط: اعطای نشان ملی قهرمان دفاعی و ایثار به رزمندگان واجد شرایط  )دستورالعمل اجرایی این موضوع توسط ستاد کل نیروهای مسلح تهیه، تصویب و ابلاغ می گردد.(

تبصره: در استفاده از کلیه امتیازات فوق فرزندان شهداء و آزادگان و جانبازان بیست و پنج درصد) 25 %( و بالاتر در اولویت هستند.

ماده- 104

در ماده 1زیر ماده 104 آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در طول برنامه، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن با سود 4 % به تعداد پنجاه ) 50 ( هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جبهه وجانبازان کمتر از 25 % جانبازی و آزادگان زیر 6 ماه اسارت که فاقد مسکن ملکی می باشند از طریق بانک های عامل اقدام نماید. مابه التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی توسط دولت تامین و به بانک های عامل پرداخت می شود. ) تعیین اولویت و نحوه معرفی افراد واجد الشرایط به موجب دستور العمل ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود(.

-2 تامین و پرداخت صد درصد ) 100 %( هزینه های مازاد بر بیمه های پایه و تامین کلیه داروها و تجهیزات و اقلام پزشکی مورد نیاز و بیمه تکمیلی جانبازان و افراد تحت تکفل آنان، آزادگان و افراد تحت تکفل ایشان، فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها و پدر و مادر و همسر شهید شاغل در دستگاههای اجرائی بعهده دستگاه بوده و کلیه بازنشستگان کشوری و لشکری برعهده صندوق های بازنشستگی و بازنشستگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی و غیر شاغل و شاغلین بخش خصوصیبه استثنای ایثارگران نیروهای مسلح بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد.

تبصره 1 در مواردی که هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی مشمولین ذکر شده در ماده فوق در - ضوابط دستگاه لحاظ نشده یا قابل پرداخت نباشد مطابق ماده ) 49 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقرررات مالی دولت مصوب سال 1393 ) اقدام می گردد.

تبصره 2 تامین و پرداخت هزینه بیمه پایه )سلامت( ایثارگران مذکور و نیز شهداء و افراد تحت - تکفل آنها که تحت پوشش هیچ دستگاهی نبوده و فاقد بیمه پایه می باشند بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

تبصره 3 به منظور پیشگیری از بروز بیماری ها و کنترل صحت و سلامت مشمولین ماده مذکور و افراد تحت تکفل آنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمانهای بیمه گر پایه و تکمیلی مکلفند پایش و کنترل کامل سلامت را بصورت سالانه یکبار برای افراد سی وپنج سال به بالاتر مشمول اجرا نمایند.

-3همچنین ماده ) 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران) به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می شود:

عبارت  )جانبازان دارای محدودیت جسمی حرکتی( بعد از عبارت ) جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی( اضافه می شود.

تبصره: والدین همسران و فرزندان شهداء که دارای بیماری های خاص یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می باشند پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشمول این ماده می شوند.

- 4 تبصره های ذیل به ماده 3 مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق می گردد:

تبصره 1 : همسر، فرزندان متأهل جانبازان و آزادگان متوفی که فاقد مسکن می باشند، از یک فقره تسهیلات مسکن ارزان قیمت بهره مند می شوند.

تبصره 2 : دولت مکلف است به جانبازان، آزادگان، و همسر و فرزندان شهدای دارای مسکن نامناسب یا ناتمام که در سنوات قبل یک بار از وام های کمتر از سقف سال 1395 استفاده نموده اند، مابه التفاوت آن را با همان وثیقه قبلی یا وثیقه جدید پرداخت نماید.

تبصره : 3 بانک های عامل مکلف هستند وام خرید یا ساخت مسکن ایثارگری مشمولین، شامل جانبازان، آزادگان، والدین، همسر و فرزندان شهداء را در طی دوره بازپرداخت از طریق شرکت های بیمه، تحت پوشش کامل بیمه عمر و حوادث شامل:  )طوفان، سیل، زلزله، آتش سوزیقرار دهند، هزینه بیمه مذکور به عهده بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات بوده و در ردیف مطالبات بانک عامل از دولت قرار گرفته و اخذ خواهد شد.

تبصره -4 : ایثارگران مشمول در پرداخت هزینه های حق الثبت و حقوق دولتی ثبتی ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن ایثارگری از هفتاد درصد ) 70 %( معافیت برخوردار می باشند.

-5 : ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می شود:

» تأمین نیروهای مورد نیاز خود را « بعد از عبارت » اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی « :عبارت

اضافه می شود.

تبصره 1 : مرجع رسیدگی به اعتراض و تجدید نظرخواهی نسبت به کلیه آراء هیأت های تخلفات اداری و نظرات هیأت های گزینش دستگاههای مشمول ماده ) 2( قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، کمیسیون ماده 16 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان و هسته مرکزی گزینش بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد  .احکام صادره هیأت مرکزی گزینش بنیاد و کمیسیون ماده ) 16 ( لازم الاجرامی باشند.

تبصره 2 : جانبازان بیست و پنج درصد ) 25 %( و بالاتر، آزادگان ، والدین، همسر و فرزندان شهداء، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد) 25 %( و بالاتر و همسر و فرزندان آزادگان بالای سه سال سابقه اسارت شاغل در دستگاههای مشمول ماده ) 2( قانون جامع با داشتن سه سال سابقه خدمت می توانند بدون رعایت سایر ضوابط به محل خدمت و جغرافیایی مورد تقاضا برای ادامه خدمت منتقل شوند.

محکومین هیأت های تخلفات اداری یا محاکم به تغییر محل خدمتی در طول دوره محکومیت مستثنیء از حکم این ماده می باشند.

تبصره 3 دولت موظف است نسبت به تبدیل وضعیت مشمولین سهمیه بیست و پنج درصد  ( 25 % ماده ) 21 بدون رعایت شرایط سنی و تحصیلی با بیش از شش ماه خدمت قراردادی در دستگاههای مشمول ماده 2 اقدام نماید.

حکم این جزء شامل سهمیه استخدامی دولت است و ازتعداد افراد مشمول تبدیل وضعیت یافته، از مجوزها و سهمیه های قانونی استخدام دستگاههای مشمول ماده 2 کسر می شود.

تبصره 4 جانبازان و آزادگان، والدین، همسران و فرزندان شهداء شاغل در کلیه دستگاههای مشمول مادهاین قانون و مؤسسات تابعه آنها، نیروهای مسلح، شرکت های عمومی دولتی، در صورت تنزل از مناصب بالاتر، اداری و لشکری، مشروط به عدم محکومیت آنها بر اساس آراء مراجع قضائی و یا اداری به تنزل پست، از کلیه حقوق و مزایای همان پست سازمانی یا همتراز شغل و پست بالاتر برخوردار می شوند.

- :6 ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره مند می باشند با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول بند )الف( ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می توانند تا سی و پنج سال خدمت کنند.

تبصره : مدت اسارت افراد مذکور که به خدمت اعاده می شوند صرفاً یک برابر محسوب می شود.

-7 : متن زیر بعنوان ماده ) 59 ( مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق می شود.

قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند سی درصد از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد  جانبازی، آزادگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 % جانبازی و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل 12 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، (بدون رعایت شرط سنی) اختصاص دهند.

-8 : آزادگانی که به دلیل استفاده از دو برابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت سی سال بازنشسته شده اند، می توانند برای یک بار و با رعایت شرط سنی زیر شصت و پنج سال با بازگشت به خدمت، حسب مورد سی یا سی و پنج سال خدمت خود را تکمیل کنند و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آیند.

تبصره: پاداش پایان خدمت آزادگان مشمول این بند به میزان خدمت مجدد آنها محاسبه و پرداخت - می شود.

ماده- 105

در ماده یک زیر ماده 105 آمده است: وزارتین علوم،تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های دولتی و غیر دولتی دستگاه های اجرائی موضوع ماده 2قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظف اند 25 درصد از سهمیه های ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و بورسیه های تحص یلی داخل و خارج ازکشور ،فرصت های مطالعاتی و دوره های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شهدا،جانبازان،آزادگان و رزمندگان با شش ماه حضور در جبهه و همسر وفرزندان آنان اختصاص دهند.

تبصره: کسب حداقل  70درصد حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است.

_ :2 از تاریخ تصویب این قانون دولت موظف است نسبت به پیش بینی اعتبارات مورد نیاز پرداخت صددرصد هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد )همسر و فرزندان شهدا(،جانبازان ده درصد و بالاتر و همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و آزادگان و همسران و فرزندان آنان که در موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، غیر دولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر موسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه بگیر مورد تأیید وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی شاغل به تحصیل می باشند و اعتبار مورد نیاز در بودجه سالیانه بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش بینی و پرداخت می گردد.

تبصره یک: کلیه ایثارگران و فرزندان شهدا و همسران شهدای اتباع خارجی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشمول این حکم می باشند.

تبصره دو: هزینه دانشگاه های پردیس بین الملل داخل و خارج دانشگاه های دولتی یا غیر دولتی حداکثر در سقف شهریه های دانشگاه ازاد اسلامی داخل کشور پرداخت می شود.

3 - کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز علمی که از وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ مجوز نموده اند و دانشگاه آزاد اسلامی مکلفند حداقل 20 اعضای هیأت علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان 15 درصد و بالاتر، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه که دارای مدرک علمی مورد تایید وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد حسب مورد ازطریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاهها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیئت علمی تامین و از ابتدا آنان به صورت عضو هیئت علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی پژوهشی و اجرایی مرتبط و تاثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرط سنی و آزمون و مصاحبه استخدام کنند. این افراد مشمول ماده 26 این قانون) 35 سال خدمت و حداکثر 65 سال سنمی باشد.

مستنکف از اجرای این ماده به انفصال موقت از خدمات دولتی از یک ماه تا یکسال محکوم می گردد.

مسؤولیت اجرای احکام این ماده بطور مستقیم بر عهده وزیر و رئیس دستگاه های مذکور است و مقامات یادشده مجاز به اتخاذ تصمیم در این ماده می باشند.

احکام و امتیازات این بند شامل اعضا هیئت علمی فعلی دارای شرایط فوق نیز می شود.

4 : چنانچه دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی همزمان گردد پرداخت کسور سهم بیمه شده مربوط به حق بیمه صندوق تامین اجتماعی توسط این افراد پرداخت می گردد و با تحقق شرایط بازنشستگی آنها در دو صندوق بازنشستگی به طورمستقل، مستمری بازنشستگی را از هر دو صندوق دریافت می نمایند.

5 - آزادگان و جانبازان25درصد   و بالاتر و فرزندان شهدا برای یک بار از پرداخت ما به التفاوت برای 15 سال سنوات بیمه ای ناشی از تغییر صندوق بیمه و بازنشستگی به هر عنوان و دلیلی به صندوق دیگر منتقل شوند معافند .این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل الیه از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه می شود.

6 - متن زیر به انتهای بند یک قانون خدمت وظیفه عمومی الحاق و دو تبصره به بند 3 ماده 45 قانون الحاق می شود:

در صورت تایید ستاد فرماندهی کل قوا بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، بیست و پنج درصد جانبازی به پانزده درصد جانبازی، سی ماه سابقه حضور در جبهه به پانزده ماه سابقه حضور در جبهه تغییر می یابد.

ماده 106

-1 : همچنین در ماده یک زیر ماده 106 تصریح شده است:100درصد حقوق، پاداش، فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها و پرداخت ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل 12 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه ها از پرداخت مالیات و بیمه سهم کارمند و کارگر به میزان چهاربرابر معافیت کارمندان مندرج در احکام قوانین بودجه سنواتی معاف می باشد.

- :2 دولت موظف است کسورات بازنشستگی سهم کارمندان آزاده ، جانباز، اسیر، مفقودالاثر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل 24 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، در بخش دولتی و غیر دولتی مشمول قانون کار و تامین اجتماعی را پرداخت نماید. تاخیر در پرداخت مانع ارائه خدمات درمانی و بازنشستگی مشمولین این ماده نخواهد شد و جزء مطالبات صندوق مذکور از دولت منظور می گردد.

- :3 در ماده 70 » همسر و فرزندان جانبازان « قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران : بعد از عبارت بالای بیست و پنج درصد « عبارت 25 حذف می گردد.

-4 : در ماده 66 قلنون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عبارت بیست و پنج درصد) 25درصد) و بالاترحذف گردد.

-5 : در تبصره ماده 67 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران: عبارت 25 درصد حذف گردد و حرف اضافه » و» به جای عبارت حذف شده قید گردد.

-6 : ماده واحده اصلاح ماده) 8( قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 28 / 9 / 1389 به شرح ذیل اصلاح می گردد.

بعد ازعبارت » از طریق مزایده عمومی »"یا به ایثارگران بدون شرط سابقه سکونت و نیز با اولویت بدون شرط در واگذاری های جدید" اضافه می گردد.

-7 : همسران و فرزندان شهداء از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50 % و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند ) امتیازات ناشی از این بند به استثنای بیمه خدمات بهداشتی و درمانی( شامل وابستگان فرزند شهید نمی شود.

-8 : دولت مکلف است نسبت به پیش بینی اعتبار و برقراری مستمری برای جانبازان زیر 25 % جانبازی و رزمندگان و چریک های جنگ های نامنظم معسر و غیره شاغل با حداقل شش ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل آن از طریق سازمان تامین اجتماعی نیروی های مسلح اقدام نماید  اعتبار مورد نیاز این بند در بودجه سنواتی پیش بینی می گردد.

اینستاگرام
سلام اگر تصویب بشه و شورای نگهبان هم تصویب کنه قانون نسبتا خوبیه
سهمیه رزمندگان را که اینطور حذف کرده اید اقایان...! اینطور که تعداد خیلی بالا می رود لطفا سهمیه ایثار و رزمنده که 30 سال است جداست همان جدا بماند چون هر دو طرف ضرر میکنند وسهمیه ایثارگران از 40 درصد به 25 درصد رسیده است!
همیشه ما یا افراط میکنیم یا تفریط!
الان واقعا بنظرتون دیگه میشه اسم این رو سهمیه گذاشت؟؟؟ با این همه مشمولینی که این طرح داره دیگه این سهمیه هیچ کارایی نداره،متاسفم
اگه قراره جانباز بالای 25% تو اولویت باشن قانون نزارن بهتره اصلا مگه می شه سهمیه رزمندگان باایثارگران یکی بشه این نقض قانونه اصلا این نمایندها می دوننن چی کارمیکنن ؟
مگه ایثارگران چکارکردندکه رزمندگان وجانبازان زیر25%هانکردند؟؟؟؟؟؟؟؟بعضی ازایثارگران درروزهای اول که به خط امده بودمجروح شدامارزمندگان 27ماه جانانه بادشمن جنگیدندوامروزهم مسولین بیشترن ظلم رادرحق همین رزمنده وجانباززیر25درصده میکندچرا؟چراچراچرا؟دلیل اینهمه ظلم چیست؟؟؟؟؟؟؟
تمامی امتیاز ها و سهمیه ها باید بخاطر محدودیت هایی که در زندگی جانبازان 25درصد به بالا هست باشد ن صرف امتیاز یک جانباز زیر25 درصد یا رزمنده چه محدودیتی دارد؟؟؟شما می دانید یک فرزند شهید یا یک فرزند جانباز25درصد چه سختی هایی در زندگی دارد!!!!
جالب است که شما خودتان رو با فرزند شهید مقایسه میکنید اما جانباز 20 درصد با 25 درصد رایکی نمیدانید....!!
معلومه که خودما بافرزند شهید یکی نمیدونم فرزندان شهدا امتیازات خاص خودشان رادارند خب شما میگید20درصد میگند امتیاز بدیم به 20 درصد ها بعد 15 درصد ها اعتراض می کنند بعد امتیازات 15 درصد ها بابقیه یکی می شود بعد 10 درصد ها اعتراض می کنند نمونه خدمات دهی اش می شه وام مسکن که امسال2 میلیون افزایش میابد!!!!!!که نه بدرد فرزند شهید بخوره نه به درد5درصد الآن امتیازات جانباز70 با25 یکی نیست که 20 درصد با25 درصد یکی باشه
سلام دوست عزیزفرق جانباز25%با24%چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چراتفاوت1رااینهمه ظلم درحق24درصدیهامیکنند جدافرق24با25%^درکجای ان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعث رزمندگان که30ماه جنگیدندبه کنار
باسلام.اولا که با استدلال های شما69 درصد هم نباید با70فرقی داشته باشه حالا همینطور میایم پایین یه جا میرسه که میگند14با15 چه فرقی داره بعد یه جا میرسه میگند یک درصد با0درصد چه فرقی داره!!!!!!!ثانیاتوکمیسیون پزشکی افرادی که نزدیک بهم هستندرا25 به بالا لحاظ میکردندمطمئن باشید باانفاق24 درصد دادند وجای دیگه نداشته که یک درصدابدند ورگرنه میدادند واگه حقی ضایع شده برید کمیسیون تا24 به 25 برسه!!!!!!ثالثا رزمنده ای که جنگیده خب حقوقشا گرفته و الآن سالمه باید کارکنه مثل سایر افراد نباید با یکی که جانباز شده محدودیت جسمی داره خانواده اش محدود شده اند یا یک فرزند شهید که هزاران مشکل براش پیدا شده یکی باشه علی(ع) تا لحظه ی آخر در تلاش بودند مارا چه شده که همش از دولت توقع داریم
جالب است برای اینکه قانون شامل جانبازان زیر 25 درصد نشود! از کمیسیون بزشکی بنیاد هم تعریف میکنید! کلا هر کس به فکر خودش است ولی اگر شما بخاطر 1 درصد از هیچ امکانی بهره مند نبودی این حرف را نمیزدی!
بنام خدا
شما متوجه نوشته خودت شدی امتیاز رزمندگان و ایثارگران !!!!! اقا مگر رزمنده ایثارگر نیست . والله زمان جنگ همه را بنام رزمنده می شناختند . اساس جنک بر پایه رزمندگان بود که برخی به مجروح میشدند . و با همان مجروحیت جبخخ را ترک نمودند برخی ها هم با یک ترکش نخودی و تمارض میشدند جانباز 40 در صد .اساس جبهه ان موقع حفظ دین بود البته این نوشته در حفظ دین مختص عزیزان دواطلب بود . بنظر حقیر جدا دوباره بنیاد شهید با واسواس پالایش جانبازان را با صورت سانحه در خط را بررسی کنه (نه دو شاهد ) انوقت جانبازان واقعی و انان که امروز داد سهمیه میزنند مشخص میشه حقیر با 40 ماه حضور دواطلبانه و جایگاه خاص در جبهه تا امروز به والله علی الرغم اصرار دوستان برای دریافت جانبازی با صورت وضعیت حاضر نشدم یک ثانیه از این زمان مبارک را با دنیا معامله کنم الحمدالله چه با سختی و اسانی با توکل بخدا زندگیم میچرخد فرزندانم دوره های عالی تحصیلی را در دانشگاه های دولتی گذرانده . جدا از این جمله شما جدا سازی رزمندگان و ایثارگران ناراحت شدم . سرباز 5 در صد در ماه حدودا 500 هزار تومان فقط بیمه و مالیات نمیده .اگر بخاطر دنیا رفتی بدجوری سرت کلاه رفته و اگر بخاطر خدا یقیننا خداوند منان متوکلین خود را کفایت میکند .... اجر جهاد را با هیچ نعمتی قابل
سلام علیرضای عزیزمن خودم جانبازنیستم وهیچ درصدی هم ندارم وبالای20سال استکه دارم ازقرصهای اعصاب وروان استفاده میکنم چراچون اخرای جنگ موج من راگرفت امابعدازسالهارفتم سپاه جوابی به این حقیرندادند.بگذریم ولی اینوبدان به جانبازان زیر25درصدهاظلم بزرگی شده ومیشودهرچندکه بیشترازجانبازان به رزمندگان ظلم شده چراچون یک دفترچه بیمه درمانی هم بماندادند..علیرضاجان خلاصه بگم بایدبسوزی تابدانی جانبازان زیر25درصدهاچه میکشندباگفتن که چیزی نه حل میشودونه ثابت فقط بایدسوخت تافهمیداینطوری هرکس یک جورنسخه برای دیگری می پیچدبدون اینکه بدانداوچه میکشد....رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ دریغ ازیک دفترچه بیمه درمانی وحقوق مثل دیگردوستان که میگیرندهرچندانهاهم بحق شان نرسیدندولی...............
به این جمله "مستنکف از اجرای این ماده به انفصال موقت از خدمات دولتی از یک ماه تا یکسال محکوم می گردد" احسنت. به مجلس دست مریزاد می گویم چرا که خودم این را پیگیری کردم و اجرائی ها به غیر قانون الزام کرده اند.
باسلام بازهم تواین برنامه جانبازان زیربیست وپنج موردتظلم واقع گردیده اند.تراهدابه دادمابرسیدچرافقط فرزندان ماازپرداخت شهریه معاف نشده اند.بازهم اجحاف!!!
جانباز عزیر در مواد اخر از سهریه هم خود جانباز و هم فرزندشان زیر 25 درصد معاف شدند
خواهش میکنم برای جانبازان زیر 25 درصد هم سنوات ارفاقی در نظر بگیرید
فاش نیوز خواهش میکنم پیگیری کنید

...

این همان طرح ایثارگران برای حذف حقوق و معیشت بچه های جبهه

و جنگ از دایره ثروت و درمان و سهام و پاداش ؛

بنیاد شهید و امور ایثارگران است ؟!

که تا به امروز و تا ابد ، رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% را

فقیر و درمانده و بدبخت کرده و فرهنگ ایثار و شهادت

را هم حذف نموده و ترویج نجومی بگیری اشاعه کرده است ؟!

تامین اجتماعی از کارگر کم می کند و به او بازنشستگی می دهد و

همین الآن هم ورشکسته است پولش کجا بود به بچه های جنگ بدهد ؟!

ایثارگران با نفوذ : سنگی انداختند جلوی پای بچه های دفاع مقدس :

که تا هزاران سال بخندند ؟!

هشدار :

رزمندگان و جانبازان عزیز بالاخص ۵% جبهه و جنگ :

تا موقعی که از بنیاد شهید ماهیانه حداقل ۲ ملیون تومان حقوق

با فیش دائمی و دفترچه درمان بنیاد تکمیلی و سود سهام و پاداش

را دریافت نکردید ؟!

بدانید که بقیه حرف ها شعار است و دشمنی با شما ادامه دارد ؟!

البته ما که فریب نمی خوریم ؟!

دستمان را مثلاً همسنگران ایثارگر بسته اند ؟!

بخوابید و خواب معیشت ببینید ؟!

با این همسنگران رزمنده ستیز ؟!

...



سهمیه رزمندگان 30 سالست از ایثارگران جداست اخر این چه قانون تصویب کردنیست فاش نیوز لطفا بیگیری کنید...
فاش نیوز تو رو خدا پیگیری کنید این سهمیه ها تصويب نشه،رزمندگان و ايثارگران رو جدا کنید لطفا،چرا واقعا کار نسنجیده میکنید!!!!!رزمندگان عزیز بیایید این هم سهمیه کنکورتون!! الان نه بدرد من جانباز 60 درصد میخوره نه بدرد شماا
گروهی برای دفاع از سهمیه ی جانبازان زیر۲۵وجداسازی سهمیه فرزندان رزمندگان از سهمیه ایثارگران
بند 1 ماده 106 خلاف ماده 56 قانون جامع ایثارگران است. در قانون جامع کلاً معاف از مالیات قید شده است در این بند به میزان چهاربرابر معافیت کارمندان مندرج در احکام قوانین بودجه سنواتی معاف می باشند.
واقعا بی عدالتی است جانباز 5درصد با45درصد درقانون دریک سطح باشند آنهای که این قانون را تصویب کردند بی شک اصلا ازجراحت ومجروحیت هیچ چیزی نمی فهمند
احسنت به شما! واقعا قابل درک نیست! مقصر هم البته نمایندگان مجلس نیستن!مقصر یک عده هستن که دو سه ماهه دارن همه چیو تو بوق و کرنا میکنن
حق با این بنده خداست باید فرقی باشه آخه این بنده خدا کلی مخدودیت داره که من زیر25 ندارم آدم باید انصاف داشته باشه
ادم بايد انصاف داشته باشه اما دروغگو نباشه ....
منظورتون ازدروغ چیه؟؟؟
برادر عزیز موضوع،ایثارگری است.حداقلهابایدبرای همه جانبازان باشد وبعد امتیازات بیشتری برای جانبازان درصدبالا تعیین شود.
بهتر بود کاملا درصد جانبازی را حذف میکردند واقعا جای ناسف است فقط میخواهند راه نفوذ خودرا بازکنند شاید هزاران نفر بتوانند به راحتی پرونده جانبازی برای خود درست کنند 5یا10درصد که مثل فوت آّب
با سلام این قضیه تایید شده یا نه؟؟؟

...

از فاش نیوز عزیز و از بهروز ساقی عزیز تشکر می کنیم .

که نهایت زحمت را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و

برای حقوق و معیشت و درمان بچه های جبهه و جنگ کشیدند .

و عدم موفقیت اینست که ۳۰ سال پس از جنگ مدیریت حکومت عوض نشدند ؟!

و تفکر عدم رسیدگی به رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% یک قانون شده است ؟!

و نخبه ستیزی اپیدمی شده است ؟!

و خدا ایران را محفوظ بدارد ؟!

...

آقای خاکپور،فک کنم این منفی هایی که کامنت های شما میگیره جواب روشنی به شما عزیز بزرگوارباشه
...
من همیشه با باجگیران و خلافکاران درگیری داشته ام ؟!

و نه تنها در منکراتشان شریک نشدم ؛ بلکه جنگیدم و تنبیه شان هم کرده ام ؟!

و البته علیه من شعارفکنی کردند .

که باز هم جا نزدم .

این را گفتم که بدانی با چند منفی زدن نمی توانند بچه های جبهه و جنگ را ندیده بگیرند ؟!

و البته مخالفان بچه های دفاع مقدس خیلی بیشتر از اینانند

و انتظار منفی بیشتر از این هم هست .

منافقین خلق هم روزی ضد شاه بودند ؟!

همه که نرفتند بعضی هم پنهانند ؟!

سلامتی برای همه رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% بدون حقوق و فقیر ؛

آرزومندیم .
...
خداوکيلي تا حالا با چند اسم و بي نام نوشته اي ... تکليف خودت را انتخاب کن و يک اسم مستعار انتخاب کن ... خداوکيلي خودت باش ...
سلام به برادر بزرگوار اقاي خاکپور منظور بنده شما نبوده . خودش سرش را زير برف کرده فکر ميکند کسي نمي بيندش ... بله شخص منفي زن و بهتر است بگوييم منفي باف است دلش را خوش کرده به چند منفي ... بزار خوش باشه

...

البته می دانیم که یک نفر می تواند تکراری چند ده منفی بزند .

و ما این را به حساب ایثارگران عزیز نمی گذاریم .

...

یکی دلارو بگیره .

سر به بیابان

سر به فلک کشیده .

اصلاً به پول نفت نیازی نداریم .

هر وقت بودجه خواستیم .

دلار برو بالا ؟!

...

متاسفانه برای خواهروبرادرشهداهیچ گونه تسهیلاتی درنظرگرفته نشده حتی تسهیلات ورودبه آموزش عالی درمقاطع تکمیلی که هیچ هزینه وبارمالی برای دولت نداردواین تبعیض نارواست وهرروزکه می گذردیک عده ازشمول ایثارگری خارج می شوندوعده ای دیگرجای گزین می شوندچطورشده خواهروبرادرشهداتا20سال پیش ایثارگربودندولی حالانیستندآیاارزشهای انقلاب فرق کرده است.
انشالله با پیگیری هایی که بنده انجام دادم اون قسمت سهمیه ها بخاطر بار مالی بسیار زیادی که داره اجرایی نخواهد شد
انشاله قانون مثل قبل خواهد بود ودر صورت پر نشدن سهمیه، به جانبازان زیر بیست و پنج درصد و رزمندگان خواهد رسید،یا علی
یعنی جانباز 20 درصد به اندازه یک جانباز 25 درصد نیست اما یک 25 درصد به اندازه 70 درصد امتیاز میگیرد!
این قانون ماتتد آن است که معلم سرکلاس نمره 2 را با 20یکی قلمدادکند درطاهر دانش آموزی که 2گرفته خوشحال میشود ولی درباطن به کسی که 20کرفته خیانت شده
فاش نيوز ميدونه که شما يک نفريد ... قبلا هم داشته ايم ... جاي شما تو بعضي سايت هاي ديگر ضد جانبازه .... نه اينجا ... هر چقدر تلاش کني بجايي نخواهي رسيد ....
جانبازان عزیز 25% خودشان را با شهید مقایسه می کنند و خودراحق تمام امکانات وتسهیلات می دانن و می گوین انشالاه مثل قبل خواهد بود پیگیری می کنند که حق یه عده رو بزور بگیرن درحالی که پدرمن 20% جانبازی داره تابحال هیچ وهیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده نه خودش نه خانوادش درحالی که فرزند که هیچی حتی همسر جانباز 25% تسهیلات می گیره من که نمی گزرم شما به من بگید این انصافه ؟
در مورد سهمیه من نظرم اینه که اصلا واسه جانبازان 50 درصد به بالا و شهدا باشه،در این زمینه با شما موافقم
درود بر نمایندگان عزیز
سلام
چرا بعضي از عزيزان فکر ميکنند که ما جانبازان زير 25 درصد ميخواهيم حق انها بخوريم ... اصلا اينجور نيست رسيدگي به تمامي ايثارگران وظيفه دولت است و همه اينها که تاکنون ارائه شده درصدي هم از حق انها نبوده ...
اما بجاي اينکه خودمان را با ديگري مقايسه کنيم بهتر نيست هر خواسته اي داريم بنويسيم ... قرار نيست که از ساير ايثارگران کم کنند و به رزمنده ها و جانبازان زير 25درصد بدهندکه ماهم اصلا راضي نيستيم ... عزيزاني که جوان و احساساتي هستيد در اين سايت هيچ تفاوتي بين جانباز و فرزند شهيد و کلا ايثارگران و درصد بالا و پايين وجود ندارد ....چند سال قبل هم نفراتي خواستند بين ايثارگران تفرقه بياندازند خدا راشکر موفق نشدند ... اين سياست انگليسي ديگر قديمي شده ....
شايد هم براي خودتان نامشخص باشيد ... اما براي ما قديمي هاي سايت کاملا شناخته شده هستيد و کامنت هايتان قشنگ مشخص است که کي هستي ...
في امان الله ...
احسنت به همرزم قدیمیم اقایوسف که دقیقالپ مطلب رابیان نمودندازجنابعالی تقاضادارم بیشترمتن بزاریدتاماهاهم استفاده کنیم چون واقعادست به قلمتان خوب خوب است...همرزمان قدیم سعی کنیددراین سایت خوب که میخواهدفرهنگ ایثاروشهادت رانگذاردازبین برودشماعزیزان هم نبایدبه یکدیگربدبین باشیدوحتی به یکدیگربی احترامی کنیدچون تومرام بسیج های امام خمینی ره علیه نیست مارزمندگان مثل30سال گذشته همه باهم برادرهستیم وهیچ وقت هم ازیک منفی که معلوم نیست چکسی زده ناراحت نمیشویم چراچون میدانیم کسانی هستندکه میخواهندبین ماتفره بیندازندومارزمندگان8سال جنگ هم باین بادهانخواهیم لرزیدچون مارزمندگان عاشقان امام خمینی ره وامام خامنه ای عزیزهستیم وتازنده ایم رزمنده ایم ونمیگذاریم غریبه ای بین مارزمندگان رابهم بزند%%%%%%%%%%%رزمنده8سال جنگ نابرابرمشکانی
برادر رزمنده عزیز!
چرا فک میکنین هر کی مخالف شما فکر میکنه یا انگلیسیه یا ضد انقلابه؟؟!!! چرا فقط خودتون رو حق میدونید؟ برادر عزیزم دوره آن فرد که 8 سال بگم بگم کرد تموم شده!من اگه بیشتر از شما انقلابی نباشم کمتر هم نیستم!یا علی
برادر عزیز ایشان جانبازند هرچند که هیچ فرقی ندارد ولی شاید تازگی ها جانبازان زیر 25 درصد اصلا جانباز هم حساب نمیشوند!!!
با سلام به برادر گلم جناب مشکاني و برادر عزيز بي نام
من کوچکتر از همه ايثار گران هستم و قصد بي حرمتي به هيچ شخصي را نداشتم اگر سو برداشت شده عذر ميخواهم هدف بنده سياست تفرقه انگليس بود که بين ايثارگران تفرقه نياندازند وگرنه بنده افتخار واکس زدن پوتين بسياري از رزمنده ها که عده اي شهيد و جانباز و مفقودالاثر شدند را دارم
و خود را کمترين و کوچکترين خدمت گذار انقلاب و مملکت و رهبرم ميدانم
بازم معذرت ميخام ...هدف عده اي بودند که گرفتند نه شما عزيزان و نور ديدگان
عزت زياد ...
متاسفانه درصد جانبازی در خیلی از موارد درست نیست کما اینکه طرف سالم است . بالای 25 درصد و یک نفر با مشکلات و صدمات بسیار زیاد اما زیر 25 درصد اگر طرف جانباز است خب مثل بقیه به انها خدمات بدهید کما اینکه خدماتی که یک 70 درصد میگیرد باید با یک 50 درصد و همینطو بایینتر متفاوت باشد اما نه اینکه وقتی سهمیه دانشگاه هم وجود داشت تنها افرادی که استفاده نکنند همان جانبازان مطلوم زیر 25 درصد باشند که به اندازه فرزند جانباز 25 درصد هم اعتبار ندارند!!!
واقعا بعید است شورای نگهبان چننین قواننینی تصویب کند مگرمیشود جانبازی که دست وپایش ازدست داده باکسی که فقط صدای پمب شنیده برابرباشند
احسنت برادر عزیزم! همون طرح سهمیه ها فقط به تنهایی 2000 هزار ميليارد تومن بودجه میخواد و ایشاله که رد میشه این طرح
انشالله افرادی که سعی میکنند حق دیگران را ضایع کنند و نگذارند دیگران هم از امکانات استفاده کنند وهمه چیز را برای خود بخواهند بعدا جواب بس بدهند
الحسود لا يسود ...

الحسود لايسود ...

الحسود لايسود...
باسلام به فاش نیوزیها لطفا چاپ بفرماییدشایدنمایندگان محترم بخونندواقدامی بشه.چرابنیادبرای تمام ایثارگران کارت شناسایی معتبرصادرنمیکند؟برای شرکت دریک سمینارسیاسی میلیونهاکارت براحتی صادرمیشودتافلانی بیادوچندتاجمله ناامیدکننده بگه ومیلیاردهاهم هزینه بشه اماحتی بنیادماحاضرنیست یه کارت معتبری جهت شناسابی ایثارگرانش چاپ کند!
با سلام يکي از دوستان بنده جهت ملاقات در زندان ميرود تا برادرش را ملاقات نمايد درهمان ساعت کار شناسايي عکسدار براي وي صادر کردند و بهش دادند تا برادرش را ملاقات نمايد حالا ببينيد براي جانبازان زير 25 يک کارت شناسايي عکسدار بار مالي دارد
تنها قشري از ايثارگران که فاقد کارت شناسايي هستند جانبازان زير 25 درصد هستند حتي رزمنده ها هم داراي کارت شناسايي عکسدار هستند

چطور بعداز 27 سال کسي بفکر نبوده است .نتيجه ميگيريم تا از اين دولتهاي محترم چيزي نخواهيم انها محال است بفکر ايثارگران باشند پس عزيزان بنويسيد و بخواهيد تا رسيدگي کنند .
منفی خخحخخخخخخخخخخخخخخخییییبلی
سلام این اقایان 25درصد وبالاتر 30 سال مصرف کردند ما دم نزدیم حالا احساس ناامنی نکنند خدا کریمه چیزی از عمرمان باقی نمانده وکسی سهمیه را باخود به سرای اخرت نبرده.
سلام ای کاش یکی پیدا بشه وجواب این سوال بگه زمانی که رزمنده۱۸ساله درجنگ شرکت میکردبادرصدهای ۱۰///۲۰//۳۰وغیره ازتوانش درجنگ بود یاباهمه وجودش جوانی اش درجنگ بود حالابکی ازعزیزان مجروهیت بیشترجسمی پیدا کرده یکی هم روح وروانش صدمه جدی دیده که ظاهرا معلوم.نیست مسولین جواب بدن واقدام
دوستان لطفا بخاطر بی تدبیری دولت سعی کنیم حداقل بین خودمان برای چند درصد بالا و پایین بودن تفرقه و کینه ای بوجود نیاید رزمندگان حتی اگه مجروح هم نشده باشند بعلت حضور بیشتر در یک منطقه جنگی و نا امن که هر روز فکرشان درگیر خطرات احتمالی مخصوصا اسارت به دست دشمن بوده است صدمات جبران ناپذیری دیده اند اگرچه هیچکس از شهادت و مجروحیت بیم نداشت ولی انسان به عنوان یک موجود زنده و اینکه در همه حال باید از جان خود صیانت و نگهداری کند و قرار گرفتن در شرایط جنگی و دفاع از خود بدون آسیب روحی و روانی نمیتوانسته باشد امروزه کشورهای عضو ناتو سربازانی را که در منطقه جنگی بدون مجروحیت شش ماه به بالا حظور داشته باشند را دچار سندروم جنگ دانسته و مستمری مادام العمر به آنها پرداخت میکنند بنیاد فقط از این کشورها نحوه تعیین درصد را به عاریه برده است مگر خود مسولان کتابهای رسیدگی به مجروحان کشورهای عضو ناتو را نخوانده اند که باید ما با دلخوری از همدیگه به آنها یادآوری کنیم! مسولان بنیاد همه چیز را بخوبی میدانند و کشور ماهم کشور ثروتمندیست فقط بدلایلی نمیخواهند رسیدگی کامل صورت بگیرد همانطور که در قالب حالت اشتغال حاظر شدند به مجروحان نشسته در خانه مستمری بدهند ولی در اداره های دولتی حظور نداشته باشند آیا جای شک و تردید نیست ٱیا حذف ایثارگران از سیستم اداری حقانیت صدافت و پاکدستی ایثارگران را ثابت نمیکند که بدون دغدغه به اختلاسهای خود بپردازند؟! پس قدر هم دیگر را بدانیم و بجای برخورد تند با همدیگه از عدم مدیریت مسئولان بنیاد انتقاد کنیم.
بسیار عالی ایگاش بجای درصد به جانبازان زیر ۴۰ در صد مدت حضور دواطلبانه انان را در جنگ محاسبه می نمودند . ایگاش می فهمیدیم همه اهل یک فبیله ایم تفکرات بعضی از دوستان همانند همان دوستان زمان جنگ است که یا در عملیات مریض میشدند یا هنگام تقسیم غذا چند تا تن ماهی بیشتر بر میداشتند اگر کسی برای امتیاز به جبهه رفت وای بر او و اگر کسی از دریافت امتیاز برای همرزمش ناراحت است وای بر او مهم حفظ دین و ناموس وطن بود که حاصل شد . اجر اخروی خود را با قیمت گذاری بر سر حضور در جبهه اتان را بر باد ندهید خداوند رزاق مهربان است نه دولتها و مجااس
این قضیه سهمیه کنکور به ضرر فرزندان جانبازبالای25درصده اخه دگ نمیتونن بدون خودن درس وارد دانشگاه بشنو تورشته های خوب تحصیل کنن
نیم کیلو قانون تصویب کنند ولی اجرا شود
همه ش که شد...دولت موظف است!دولت موظف است!دولت موظف است!!!بودجه بده...بودجه بگیره وخرج ترویج فرهنگ ایثاروشهادت بکنه!!!...!!! شمادرحدواندازه ای نیستیدکه بااین بودجه های کلان ونجومی خرج ترویج...........بکنید!!!ایثارگران عزیزاین ایثار وگذشت رو داشتندکه خودشان خودجوش ایثارکنندواین فرهنگ ذاتی راخواسته وناخواسته ترویج دهند...حتی بدون هیچ هزینه وبودجه ای!!!فرهنگ ایثاردرجبهه هاترویج وماندگارشده ونیازی به بودجه ندارد!!!بودجه مذکور راخرج ایثارگران بکنید.نه.....!!!!!و...............!طغاری بشکست و...ماستی بریخت و...کاسه لیسان جهان جمع شدند!منت بودجه رو بر سرترویج فرهنگ ایثارنندازید!بودجه ای ست برای اختلاس آیندگان آقازاده هاو..........!
سلام اقا سهمیه ها برای فرزندان جانبازان زیر25 که بار مالی نداره حقشون م هست بعد از سی سال یک امتیاز بدن به اینا
بار مالی زیادی داره برادر،دولت باید بخره این سهمیه ها رو از دانشگاه ها
برای بقیه ندارد فقط برای زیر 25 درصدیا دارد! 30 سال است استفاده کردید دیگر حداقل ته مانده اش را هم برای خودتان نخواهید...
باسلام بنظر من اگه ماهاایثار گر بودیم عوض این حرفها ی میرفتیم دنبال مبارزه با فساد که اگه چیزی بود همه استفاده بکنن مگه نه اینکه زمانی بدون کوچکترین چشمداشتی جونیمونو برا همه فدا میکردیم لعنت خدا بکساننیکه راه فرهنگ ایثارو بسمت فرهنگ غربی ومصرفگرایی سوق دادن .سلام خدا بشهدا وامام شهدا ولعنت خدا بکسانیکه از شهدا سواستفاده کردن
سلام .از افرادی که اطلاع دارند خواستار کمک هستم اگر اطلاع دارید راهنمایی کنید لطفا
بجث سهمیه ها در کنکور 96 چطور خواهد بود ایا رزمندگان و جانبازان زیر 23% اضافه میشن ؟ و اگر در صورت اضافه شدن به کنکور امسال میرسه با توجه به اینکه دفترچه دکترا و ارشد فقط شامل 25% و بالاتر میشود. خواهش میکنم ما رو از نگرانی در بیارید
با تشکر
شامل امسال نمیشود دوست عزیز
این قانون برا پزشکای قصاب بده
برای رفع همه تبعیضها باید امتیازبندی تلفیقی صورت پذیرد.کسانی هستند که ماهها وبلکه سالها درجبهه حضورداشتندو به ظاهرمجروح نشدندیادچارمجروحیتهای سطحی شدندوبرعکس آن کسانی هم هستندکه درروزهای اول حضورشان مجروح شدند یادربمبارانها مصدوم شدندکه باامتیازبندی تلفیقی که حضوردرجبهه نیزامتیازخواهدداشت قوانین عادلانه تر خواهدشد حتی میشود کیفیت حضور مانند حضوردرعملیاتهاو خط مقدم و...راهم درنظرگرفت زیرااهواز وکرمانشاه هم برای خیلیها ازجمله سربازان محترم ارتش حضوردرجبهه حساب شده است.
باسلام لطفا بامعافیت تک پسرجانبازان مواققت کنید من دودخترمحصل دارم بااین همه مشکلاتی که دارم تک پسرم کمک خرج خانواده ام هست اگه واقعا قدردان ما جانبازان هستید
من که دوباره حاضرم اگر کمر بند انتحاری گیرم بیاد خدا وکیلی میبندم ومستقیم میرم تو اداراتی که فساد ورشوه داره بیداد میکنه مثل دادگاهها مثل شهرداری ها مثل بانکها مثل استانداریهای بی کفایت ای خدا برسون یک جفت کمربن انتحاری دیگه خسته شدم
متاسفم!!!نفوذی ها موفق به تفرقه بین رزمندگان جنگ شده اند!!!هرچقدربه بچه های جنگ رسیدگی شودبازهم کم است!برادران هشیارباشیدکه درتله ی منافقین نفوذی نیافتید!وحدت راحفظ کنیدمثل دوران جنگ***ماهمان رزمندگانیم!رزمنده.جانبازباهردرصدی.آزادگان باهرچندماه وسال اسارت.خانواده معظم شهدا.بسیجی.ارتشی.سپاهی و...و...و..............همه باهم ویکصداهستیم وهیچ فرقی باهم نداریم*******پرچم مایکی ست وآن پرچم ولایت است...صبورباشیدکه پیروزید.انشاالله...ان الله مع الصابرین.والسلام.
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟
قابل توجه جانبازای بالای ۲۵ ک احساس خطر کردند. اتفاقا اینجوری سطح علمی دانشگاهها هم بالاتر میره. رقابت همیشه مثبته...
بدبختی اینجاست که الان فقط 5 درصد سهمیه ایثار هم بر نمیشود چون متقاضی نیست ر کنکور سراسری مثلا از 800 هزار شر کت کننده کنکور تنها 20 هزار نفر ایثارگرند و حتی رشته های چون بزشکی 700 - 800 ظرفیت خالی برای ایثارگرا ن دارد! نمیدانم چرا برخی فقط به خودشان می اندیشند
قابل توجه جانبازان زیر 25 درصد:عزیزانم برای فرزندان شما هیچ گونه امتیازی قایل نشده اند هرجا جانباز زیر 25 درصد میبینید مربوط به خود جانباز می باشد که اکثرا بالای 50سال سن دارید وبدرد خودشما نمیخورد با این همه سر وصدا هیچ گونه امتیازی برای خانوادهای جانبازان زیر 25 درصد نداده اند
سالهاست که در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب گردیه است کف درصد شیمیایی واعصاب وروان 25 باشد لطفا نمایندگان ایثارگر مجلس دهم پیگیری کنند
باعرض پوزش کمیسیون اجتمت
اعی را اشتباها اقتصادی نوشتم
30 سال گذشت حق همه رزمندگان خصوصا آنهایی که داوطلب بسیجی بودند و فقط برای شرکت در عملیات به جبهه می رفتن را خوردند رفت حالا هم برادرایی که 30 سال سر سفره نشستند نمی گذارند نفرات اصلی یعنی رزمندگان به حقشان برسند حاشا به غیرت مسئولین و این برادران یوسف
مرکز نشینان سلام به داد ایثارگران و نخبگان یزدی برسید به اعتماد نام بنیاد شهید و امور ایثارگران چهار سال است بدون قرارداد وحساب وکتاب از هر عضو هشتاد میلیون تومان در پروژه هزار واحدی گرفتند و بدون هیچ جلسه آیی و گزارش کاری هنوز تحویل ندادند و هنوز تقاضای سی میلیونی برای ادامه ی کار دارند .براساس رابطه فامیلی خودشان هیئت مدیره تشکیل دادند و مدیرعامل تعیین کردند بدون مناقصه مدیرعامل خودش شده پیمانکار و ببینید دراین مدت با مبلغ کلانی که بوده چه کردند وهنوز با قلدری و بدون توضیح آورده میخواهند و تضمینی هم نمی دهند.مدام حرف خود را عوض کرده اند وحق الناس را مصادره و تضیع نموده اند
مرکز نشینان سلام به داد ایثارگران و نخبگان یزدی برسید به اعتماد نام بنیاد شهید و امور ایثارگران چهار سال است بدون قرارداد وحساب وکتاب از هر عضو هشتاد میلیون تومان در پروژه هزار واحدی گرفتند و بدون هیچ جلسه آیی و گزارش کاری هنوز تحویل ندادند و هنوز تقاضای سی میلیونی برای ادامه ی کار دارند .براساس رابطه فامیلی خودشان هیئت مدیره تشکیل دادند و مدیرعامل تعیین کردند بدون مناقصه مدیرعامل خودش شده پیمانکار و ببینید دراین مدت با مبلغ کلانی که بوده چه کردند وهنوز با قلدری و بدون توضیح آورده میخواهند و تضمینی هم نمی دهند.مدام حرف خود را عوض کرده اند وحق الناس را مصادره و تضیع نموده اند
نمایندگان محترم لطفأدربندیک ماده ۱۰۵دقیقأمشخص فرماییدفرزندان وهمسران جانبازان ورزمندگان.چون متن فوق کاملامحرزنیست که منظورفرزندوهمسرکدام گروه ایثارگران میباشد.روشن فرماییدتاموجب تفسیربه رای مسولین بی دردسرنگردد
درود به مدیریت عزیز فاش نیوز و رزمندگان گرامی به نظر من اینها وعده سر خرمن است 28 سال از پایان جنگ میگزرد و چیزی نسیب مارزمندگان نشده است و شعار داده اند و ما را دست انداخته اند مسعولین محترم و خدمت گزار از این به بعد هم همین روال ادامه دارد بخصوص برای رزمندگان فاقد شغل مگر ما چقدر دیگر عمر میکنیم تاریخ مصرف ما همزمان با اتمام جنگ پایان پذیرفت برادران گرامی ماها خیلی ساده وزود باور هستیم که بعد از این همه سال باز به این کاغذ بازیها و ترفندها وریا کاریها دل خوش باشیم با سپاس بسیار از فاش نیوز که زبان ما رزمندگان است
پیشنهادها به کمیسیون تلفیق
1- کلمه معسر در تمام پیشنهادات حذف گردد بکار بردن این کلمه برای ایثارگران شرم آور است
2- مدت جبهه رزمندگان به جای 6 ماه 3 ماه در نظر گرفته شود چون اعزامها سه ماهه بود چون خیلی ها در اون سه ماه در عملیاتها شرکت کردند و مجروح شدند و دیگر نتوانستند اعزام شوند ( مثل ماده 103 بند 1 و 7 و ماده 104 )
3- به جای جمله "جانبازان 25 در صد و بالاتر "فقط جانبازان نوشته شود ( بند 5 ماده 103 و ماده 104 تبصره 2 و ماده 105 بند 2 و 3 )
واقعا چطور اینقد بی شرمانه از عدالت حرف میزنند هیچ مزایای قبل قبولی برای فرزندان جانبازان زیر 15 در صد نمیارن اگر هم بزارن باز میگن اول بالای 25درصد
سالها پیش کمیسیون اجتماعی مجلس کف درصد جانبازان شیمیایی واعصاب وروان را 25 درصد تصویب کرد اما باگذشت چند سال هنوز به صحن علنی نیامده است .بنابراین خوب است این مصوبه هم در قانون برنامه ششم گنجانیده شود.
دوستان همرزمی که در زمان جنگ برای شرکت در عملیات ها از هم سبقت می گرفتید برازنده شما عزیزان نیست که اینگونه باهم سخن می گویید.همه ی شما به گردن ملت حق دارید. هر امتیازی که به شما عزیزان بدهند جبران آن همه خسارت روحی و جسمی خود و خانواده محترمتان را در یک ساعته عملیات نمی کند چه جانباز بالای 25 درصد چه زیر 25 درصد و چه رزمنده ای که در یک عملیات شرکت کرده است و چه رزمنده ای که درچند عملیات شرکت کرده است.لذا بهتر است شان خود را حفظ کنید.نمایندگان محترم و ایٍثارگران مجلس اگر توفیق یافتند که امتیازی به همه ی ایثار گران و جانبازان بالای و پایین 25 درصد و رزمندگان تصویب کنند شکر گزار نعمت وجود شما عزیزان خواهند بود و چیزی از حق شما کم نخواهد شد.
اعضای محترم کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص تحصیلات ایثار گران باید بگویم خیلی از بند های آن تبعیض نا روا و مخالف اصول قانون اساسی و همچنینی بی عدالتی و مخالف اسلام می باشد. مثلا رزمنده ی 12ماه جبه که ذکر شده.خیلی از رزمنده ها نزدیک عملیات فراخوانده می شدند و ممکن است در چندین عملیات مهم شرکت فعال داشته باشنه ولی جبه ی آن ها به 12ماه نرسد .از طرفی بعضی از رزمندگان ممکن است در پشت جبه در منطقه در تدارکات حتی بیشتر از 12ماه مونده باشند و همچنین بعضی از جانبازان 25 درصد به بالا ممکن است یک بار مجروح شده باشند و مدارک جانبازی خود را کامل دریافت کرده باشند و به کمسیون ارائه داده باشند.ولی در اوایل جنگ جانبازانی هستند که در چندین عملیات مجروح شده اند ولی در آن موقع نمی دانستند که میبایستی مدارک جمع کنند. در اینجا چون ذکر شده بالای 25 درصدحق جانبازان زیر 25 درصد ضایع شده است.لذا از نمایندگان محترم انتظار می رود که این تبعیض ها و بی عدالتی ها رو اصلاح کنند و به تعداد دفعات شرکت در عملیات ها و همچنین تعداد دفعات مجروح شدن در عملیات ها هم امتیاز در نظرگرفته شود تا حقی از کسی ضایع نشود.با تشکر
سلام من پدرم رزمنده با سابقه 8ماه حضور در جبه بوده ایا من هم از سهمیه میتونم استفاده کنم
سلام بر رزمندگان دوران دفاع مقدس بچه ها ی دوران جنگ روزی همه ما سن وسالی نداشتم وبرای سهمیه به جنگ دشمن نرفتیم وهمه ما در یک سنگر بودیم وهم دل ویکرنگ بودیم ولی نوشته های بالای شما دل انسان را بدرد میاورد و اگر مجلس به رشادت های ما بسیجیان امتیاز قایل میشود انصاف نیست با هم بحث کنیم
باتشکر
سازمان رزمندگان تشکیل بشه مشکل همه ی رزمندگان حل میشه
فکری به حال فرزندان رزمندگان با حضور 70 ماه در جبهه بکنید
شهید وجانباز بعد از رزمنده بودن اتفاق می افتد ورزمنده با حضور در میدان جنگ شهید یا جانباز میشود .شما مسئولین رزمندگان را کوبیدید وارزش در شان آنها قائل نشدید (خصوصا رزمندگان داوطلب که فقط در مواقع خطر وارد صحنه میشوند وشغل شان نظامی نیست)در صورت نیاز به رزمنده داوطلب قطعا من فرزند رزمنده داوطلب در ابهام قرار خواهم گرفتد واقعا بسیجیان ورزمندگان داوطلب باید حمایت شوند شهید وجانباز وآزاده که از نیروهای مسلح ونظامی بوده جای خود دارد وشغلش بوده وبه امر فرمانده باید وظایفش را انجام دهد ولی رزمندگان داوطلب چه شهید چه جانباز وآزاده وچه رزمنده سالم باشند واقعا ارزش دارند وپشتوانه قوی وذخائر در مواقع حساس برای کشور هستند ودر هیچ کشوری مثل ایران رزمنده داوطلب(بسیجی) پشتوانه امنیت کشور وانقلاب نیست با کمترین هزینه وبدون استخدام فقط در مواقع خطر به یاری کشور می شتابند.
ارواح مطهر شهدا شاد وجانبازان وآزادگان و رزمندگان پایدار وسلامت
با سلام خدمت مسولین محترم من بازنشسته و جانباز 70درصد هستم و 100ماه خدمت داوصلبانه در مناطق عملیاتی دارم متاسفانه تا کنون ن م فوقلعاده جانبازان بازنشستگان ماده 51 را ندادهاند درصورتی تمام سازمانها و وزارتخانه ها بتمام جانبازان 25درصد ببالا را پرداخت میکنند اما از ارتش و سپاه خبری نیست فرزندان شهدا دارند این ماده51 را استفاده میکنند اما خود ایثارگران ن م فقط درد و رنج را استفاده میکنند از ریاست محترم ستادکل ن م خواهش میکنم این موضوع را برسی و انرا عملیاتی کنند همیشه فرماندهای نیروهای مسلح برای این کارها بخواب میروند چونکه خودشان در رفاع هستند از سال 92 تا الان تمام جانبازان استفاده میکنند
برادران عژیز بحث دررابطه با درصد مشکلی راحل نمیکندفقط روزی مشکل حل میشود که هرکس را بامحاسبه درصد ومحاسبه هرماه حضوردرجبهه تعیین تکلیف کنند مثلا بگویند هردو ماه یاغیره حضوردرجبهه مساوی یک درصدجانبازی چون کسی که به جبهه رفته وعمری راانجاسپری نموده شاید ازنظر ظاهری سالم به نظرآید ولی اونهایی که عمری توجبهه بودند باید قضاوت کنند که این فرد شاید بیش از جانباز۵۰درصد شاید دچاراسیب های روحی وروانی شده اند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi