شناسه خبر : 51065
چهارشنبه 01 دي 1395 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیش از ۳۴ هزار پروژه محرومیت‌زدایی سپاه

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در نشست‌خبری به تشریح فعالیت‌های سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی پرداخت.

به گزارش تسنیم ، سردار سید ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در نشست‌خبری با بیان اینکه دفاع و امنیت سپاه مهمترین ماموریت پیش رو است، گفت: تلاش این بوده که در کنار این ماموریت‌ها، بحث محرومیت‌زدایی برخی مناطق نیز انجام شود.
وی افزود: اولین حرکت را شهید شوشتری آغاز کردند و نظر همه این بود مناطقی که دچار محرومیت و عقب‌ماندگی شده‌اند را در حد توان در مسیر آبادانی قرار دهیم.
سردار حزنی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از پروژه‌های کوچک و زودبازده و فاقد پیچیدگی‌های فنی هستند و عمدتا توسط ساکنان بومی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در پروژه‌ها استحکام سازه‌ها و تاکید بر کیفیت مورد توجه قرار دارد.
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران تصریح کرد: ورود سپاه به عرصه‌های محرومیت‌زدایی به گونه‌ای است که در بین افکارعمومی این طور تلقی نشود که سپاه مسئول محرومیت‌زدایی است، بلکه دولت مسئول محرومیت‌زدایی مناطق محروم است و باید به این مقوله حساس باشد. وی در ادامه گفت : کسب رضایت خدا، خشنودی روح امام و رضایت رهبر معظم انقلاب، کسب محبوبیت نظام، کاهش فقر در کشور و رشد اقتصادی از اهداف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم است.
سردار حزنی تاکید کرد : تاکنون 34 هزار و 312 پروژه محرومیت‌زدایی انجام داده‌ایم و فعالیت ما عمدتا در مناطق دور افتاده، مرزی و حساس صورت می‌گیرد.
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در ادامه اظهار داشت: احداث 1325 غسالخانه، 5042 مسجد، 13568 سرویس بهداشتی، 7693 مسکن مددجویی، 419 جاده، 347 مدرسه، 99 حمام، 163 حوزه علمیه، 22 مصلی، 11 نانوایی و 60 پایگاه بسیج از عمده پروژه‌های عمرانی بود که ما آن را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به سرانجام رساندیم.
وی با اشاره به اینکه سپاه در پروژه‌های غیرعمرانی از جمله توزیع وسایل بهداشتی، یارانه، آموزشی و غیره نیز ورود داشته است، گفت: محرومیت 100 دهستان و 3455 روستا را به عنوان الگوی ایرانی پیشرفت بنا داریم برطرف کنیم. کارها در حال مطالعه است، قراردادهایی را با 31 استان بسته‌ایم و طرح‌های در دست انجام را مورد توجه و اولویت قرار می‌دهیم.
سردار حزنی تاکید کرد: همه این پروژه‌های محرومیت‌زدایی را به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به ملت ایران تقدیم می‌کنیم.
سردار حزنی در پایان خاطرنشان کرد: رمز موفقیت سپاه این بوده که همیشه در کنار مردم بوده؛ سپاه از دل دانشگاه بیرون نیامده، از متن مردم و مناطق محروم متولد شده است. تلاش می‌کنیم هم امنیت را تکمیل کنیم و هم در کنار مردم باشیم. وقتی در جایی محرومیت را نشان می‌دهیم، بعضی‌ها ناراحت می‌شوند؛ همه باید به مستضعفان و محرومان توجه کنیم.

اینستاگرام
باسلام جای تحسین داردکه سپاه واقعادرهمه عرصه هافعالیت چشمگیردارداماجای تأسف داردکه یکبارنشدراجع به رزمندگان طرحی ارائه کندهمه میدانندبسیجیان دوشادوش سپاهیان به دشمن میتاختندوحتی درجاهایی فعال ترازآنان عمل میکردندحالاچیشده که برادران دیروزکه هرکدام به موقعیتهایی رسیده اندبرادران خودرافراموش کرده اندماهابیشترازهرکسی ازفرماندهان خودانتظارداشته وداریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi