شناسه خبر : 51113
یکشنبه 05 دي 1395 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراف انگلیس به شکست درسوریه

سفیر سابق انگلیس در سوریه با فریبکارانه خواندن سیاست کشورش در سوریه اعلام کرد، برخلاف تبلیغات غربی‌ها، بشار اسد به خوبی قادر به اداره سوریه است و تنها دستاورد ما شکست است.

شکست تروریست‌ها در حلب ضربه سنگینی بر کشورهای غربی و عربی حامی تکفیری‌ها وارد کرد. در واقع ارتش سوریه در حالی موفق شد که پس از 4 سال حلب را به طور کامل از تروریست‌ها پاکسازی کند که این شهر به عنوان نماد پیروزی بر دولت سوریه تعبیر می‌شد. از این رو تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا این شهر آزاد نشود. اما ارتش سوریه با کمک ایران و روسیه موفق به انجام این مهم شد و روز پنجشنبه به صورت رسمی آزادسازی کامل این شهر اعلام شد. این مسئله باعث اعتراف برخی غربی‌ها در مورد شکست در سوریه شده است. در همین ارتباط، سفیر سابق انگلیس در سوریه سیاست کشورش در قبال سوریه را نادرست و برمبنای اطلاعات غلط دانست و گفت: «این سیاست فریبکارانه بوده و منجر به بدتر شدن اوضاع در سوریه شد.» به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «پیتر فورد» که در دهه گذشته به مدت چند سال سفیر انگلیس در سوریه بود در یک برنامه تلویزیونی گفت: «انگلیس بر مبنای پیش‌بینی‌های نادرست و با پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در سوریه، پای در مسیری نهاد که هر گامش اشتباه بود و اکنون نیز جز سرشکستگی و شکست، دستاوردی نداشته است.»
وی اظهار داشت: «دولتمردان در آغاز جنگ سوریه گفتند دولت اسد تا کریسمس سقوط خواهد کرد اما نگفتند کدام کریسمس تا بتوانند این ادعا را همچنان تکرار کنند.» این دیپلمات سابق انگلیسی افزود: «کشورش در قبال سوریه سیاستی را در پیش گرفت که به کشته و زخمی شدن صدها هزار نفر منجر شده است، سیاستی که نتیجه آن قابل پیش‌بینی بود.»
 پیتر فورد افزود: «اکنون دولتمردان دروغ بزرگ دیگری مبنی بر اینکه بشار اسد قادر به اداره سایر نقاط سوریه نیست بیان می‌کنند اما من به آنها خبر می‌دهم که اسد به خوبی قادر به اداره سوریه خواهد بود.» سفیر سابق انگلیس در سوریه تاکید کرد: «دولت‌های غربی در حالی بمباران حلب را محکوم کردند ‌که حملات مشابهی در شهر موصل عراق و نیز در یمن روی می‌دهد، اما هیچ‌گاه شاهد این حجم از انتقاد دولت‌های غربی از جمله انگلیس نبوده‌ایم.»
واکنش آمریکا
به شکست در حلب
آمریکا برای جبران شکست در حلب تحریم‌ها علیه روسیه و سوریه را گسترش داد. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز جمعه اعلام کرد، چندین مقام ارشد دولت سوریه، از جمله «مامون حمدان» و «علی غانم» وزیران اقتصاد و نفت این کشور، و نیز ۹ مقام هیئت مدیره بانک روسی «تمپ‌بانک» را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. این تحریم‌ها همچنین خطوط هوایی «شام‌وینگز» در سوریه را که متهم به انتقال تروریست‌ها به داخل این کشور برای مشارکت در جنگ داخلی شده است، در برمی‌گیرد. براین اساس، آمریکا بانک روسی «تمپ‌بانک» را متهم کرده است که این بانک خدمات مالی برای دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تامین می‌کند. در همین حال، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس»، تأکید کرد که آمریکا می‌خواهد به منافع اقتصادی روسیه در سوریه و خاورمیانه ضربه بزند و این اقدام آمریکا «انتقام‌جویی بی‌ارزش» از موفقیت‌های روسیه در سوریه است.از سوی دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با «بشار اسد» آزادسازی حلب را به وی تبریک گفت.
بشار اسد نیز در این تماس آزادسازی حلب را زمینه‌ساز تلاش سیاسی در سوریه خواند. همچنین «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در سخنانی تاکید کرد: «پس از کنترل کامل شهرحلب توسط نیروهای دولتی سوریه، مسکو یک گردان متشکل از پلیس نظامی را به شهر حلب اعزام کرده تا نظم را حفظ کنند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi