شناسه خبر : 51124
دوشنبه 06 دي 1395 , 08:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد

گزارش کامل از نشست اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

وضع موجود شایسته نظام اسلامی نیست/ جبهه مردمی نیروهای انقلاب فرا اصولگرایی است/ حمایت ۲۱۰ فعال سیاسی و فرهنگی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب

خبرگزاری فارس: وضع موجود شایسته نظام اسلامی نیست/ جبهه مردمی نیروهای انقلاب فرا اصولگرایی است/ حمایت ۲۱۰ فعال سیاسی و فرهنگی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب

مراسم اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با حضور 10 نفر از چهره‌های انقلابی و حمایت ۲۱۰ فعال سیاسی و فرهنگی کشور عصر امروز در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» عصر امروز یکشنبه 5 دی‌ماه با حضور 10 نفر از چهره‌های انقلابی، در مجموعه فرهنگی سرچشمه اعلام موجودیت کرد.

حجت‌الاسلام حسن رحیمیان، مرضیه وحید دستجردی، مهدی چمران، یحیی آل‌اسحاق، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد،‌ محمود خسروی‌وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی و نادر طالب‌زاده 10 نفری هستند که با حضور آنها این جبهه اعلام موجودیت کرد.

رحیمیان: جبهه مردمی نیروهای انقلاب فراتر از جناح اصولگرایی است/ دلسوزان انقلاب به این حرکت مردمی بپیوندند

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان رئیس هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، در مراسم اعلام موجودیت این جبهه، ضمن اهدای سلام به امام راحل، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: بنده به‌عنوان خادم کوچک این جمع قرار است نکاتی را مطرح و با ذکر توضیحات و مقدماتی، موجودیت این تشکل را خدمت ملت عزیز ایران اعلام کنم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان بابیان اینکه ما در یک پیچ تاریخی و به تعبیری دیگر در لیله‌القدر تاریخ اسلام و تاریخ ایران قرار داریم، ادامه داد: طبیعی است که در این دو موقعیت، انجام‌وظیفه و حتی گناه و تخلف مضاعف است. 

رئیس هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تأکید کرد: از یک‌سو، دشمنان اسلام ناب و دشمنان ملت ایران با همه وجود برآنند که اسلام ناب را نابود و نظام برخاسته از انقلاب اسلامی و اسلام ناب را از صحنه وجود براندازند.

وی ادامه داد: آنها بر حسب تجربه تاریخی و بر اثر آیات قرآن که می‌فرماید دشمن به چیزی کمتر از تسلیم محض ما در مقابل خواسته‌های شیطانی رضایت نمی‌دهد، عمل می‌کنند و امروز دشمن مجهزتر از هر زمان دیگری و با ابزارهایی همچون ماهواره و اینترنت و ابزار جنگ نرم که از کارایی بالایی برخوردار است، در عرصه حضور دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه در اوایل پیروزی انقلاب و در زمان امام، دشمن از این همه ابزار برخوردار نبود، تأکید کرد: آنها امروز با بهره‌برداری از همه این ابزارها در تلاش هستند انقلاب و ما را از پای درآورند و از سوی دیگر، در هیچ زمانی در 14 قرن گذشته، اسلام ناب اینگونه از اقتدار و شکوفایی در تاریخ برخوردار نبوده است. 

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یادآور شد: اگر در صحنه کربلا و عاشورا فقط 72 نفر آماده شدند که در راه ولایت کشته و شهید شوند، اما امروز با عنایات حضرت ولی‌عصر (عج) و خون شهدا در سراسر جهان صدها هزار سرباز جان‌برکف آماده فدای جان برای اسلام و پیروی از ولایت و نایب امام زمان هستند. 

وی بر همین اساس افزود: آنچه در بحرین و یمن شاهد هستیم، نشانه آشکار از اقتدار انقلاب اسلامی در جهان است که در تاریخ نمونه‌ای نداشته است، اما باکمال تأسف از منظر دیگر باید گفت که در سطح داخل، علی‌رغم دستاوردهای این نظام برای ما ازجمله امنیت که در همه جای دنیا کم‌نظیر و بی‌نظیر است، اما باید اذعان کنیم که بسیاری از توصیه‌ها و وصایای امام (ره) به منصه ظهور نرسیده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان اظهار داشت: باید اذعان کنیم که نظام اجرایی ما همواره از اینکه بتواند مشکلات جامعه را برطرف کند ناتوان بوده است و باید با تلخی اذعان کنیم که بخشی از کارگزاران نظام، از مردم فاصله گرفته‌ و به سمت رفاه و ثروت‌اندوزی متمایل شده‌اند. 

رئیس هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» بابیان اینکه در این شرایط رقت‌بار شاهد هستیم مردمی که امام درباره آن‌ها فرمود ملت ایران از مردم صدر اسلام و از مردم عراق در زمان امام علی (ع) و سیدالشهدا برتر هستند و در طول این مدت، فداکاری خود را به اثبات رسانده و سختی‌های انقلاب و دفاع مقدس را به دوش کشیده‌اند، اما امروز دچار معضل اشتغال، معضل معیشت و اولیات زندگی خود هستند. 

وی تأکید کرد: این مسائل گاهی خواب را از چشم رهبر انقلاب ربوده و دل هر متعهدی را درد می‌آورد، لذا در این شرایط وظیفه ما این است که اقدام مناسبی انجام دهیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: همه دلسوزان در نظام ما فراتر از احزاب و جناح‌ها و همه‌کسانی که دغدغه مردم و احیای ارزش‌های اسلامی در جامعه رادارند و به لزوم به‌کارگیری و مشارکت همه مردم در این عرصه و پدید آمدن جبهه‌ای متشکل از مردم و متکی به آن‌ها تأکیددارند، جبهه مردمی نیروهای انقلاب، جبهه‌ای فراگیر و فراتر از یک یا دو جناح است.

رئیس هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تأکید کرد: ما اصولگرایی را قبول داریم، اما باید بدانیم حل مشکل جامعه ما با یک جناح و ائتلاف بین آنها حل‌شدنی نیست، از این رو مجموعه عناصری که در جامعه هستند و به اصول انقلاب، خط امام، قانون اساسی و تبعیت محض از ولایت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اعتقاد دارند و دارای این ویژگی هستند، در این عرصه فراخوانده می‌شوند.

وی ادامه داد: همه معتقدان به گفتمان انقلاب اسلامی دست به وحدت و تعاون می‌دهیم و جبهه مردمی خدمتگزاران به جامعه را شکل می‌دهند و با این ویژگی‌ها که برای خدمت به مردم کمربسته‌اند،‌این راه را ادامه می‌دهند، ازاین‌رو هدف از شکل‌گیری این جبهه، پشتیبانی و اقدام صادقانه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان بابیان اینکه رهبر انقلاب هرسال یک نام را برای آن سال تعیین می‌کند، اما چون اقدامات مشخصی صورت نمی‌گیرد، امسال عنوان اقدام و عمل جزو نام سال آمد چراکه متأسفانه برخی حرف زیاد می‌زنند اما در مقام عمل، اثری از اقدام برای رفع مشکلات جامعه نیست.

رئیس هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تأکید کرد:‌ اقدام صادقانه برای تحقق گفتمان و مطالبات رهبری شامل حل مشکل اشتغال، معضلات، رکود و فساد اقتصادی و اداری و تلاش برای تحقق عدالت است و امیدواریم باصداقت این حرکت ادامه یابد؛ لازم است که تأکید کنیم ما چاره‌ای جز اقدام و عمل صالح برای خدمت به جامعه نداریم و صداقت و راست‌گویی را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه این جبهه فراتر از جریان اصولگرایی است، یادآور شد: این جبهه مشتمل بر همه افرادی که معتقد به اصول خط امام، گفتمان انقلاب،‌آرمان امام،‌راه شهدا، پیروی از ولایت هستند و ما از همین‌جا از همه دلسوزان و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی خواستاریم که به این حرکت بزرگ مردمی بپیوندند تا به خواست خدا، اقدام و عمل صالحانه و خدمت خاضعانه برای این ملت عزیز محقق شود و نظام اسلامی آن‌گونه که شایسته نام آن است زیر چتر عنایات حضرت ولی‌عصر (عچ) محقق شود.

دستجردی: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بنا دارد فرا اصولگرایی باشد/ اعلام گزینه جبهه برای انتخابات پس از تشکیل مجامع شهرستانی و ملی

همچنین مرضیه وحید دستجردی عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» عصر امروز (یکشنبه) در مراسم اعلام موجودیت این جبهه مردمی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وحید دستجردی در این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این سازوکار چه تفاوتی با سازوکارهای قبلی دارد و مبنای اعتماد نیروهای مردمی و انقلابی به این جبهه باید بر چه مبنا و اساسی باشد؟ اظهار داشت: امیدواریم این حرکت بتواند بانی خیروبرکت بزرگی در کشور باشد، این نشست را امروز در مکان سرچشمه که محل شهادت شهید آیت‌الله بهشتی است برگزار کردیم چراکه هر حرکتی که بخواهد موفق و در مسیر اصلی باشد باید الهام گرفته از خون شهدا بالأخص شهید بهشتی، اصحاب و یاران وی و ارزش‌هایی که به خاطر آن این خون‌ها ریخته شد باشد.

وی بابیان اینکه بنده سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیستم، گفت: سخنگوی رسمی در جلسات بعدی اعلام خواهد شد و بنده عجالتاً این مسئولیت را پذیرفتم.

وحید دستجردی با اشاره به تنوع اعضای هیئت مؤسسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: با ترکیبی که امروز در جمع اعضای 10 نفره هیئت مؤسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنید می‌بینید که این ترکیب صفوف‌ و صف‌بندی‌های رایج و سنتی سیاسی کشور را پاره و از آن عبور کرده است. 

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» ادامه داد: در این ترکیب تحلیل‌گران سیاسی، اهل نظر، اصحاب هنر، اساتید دانشگاه، پزشکان، افراد اجرایی کشور و روحانیت حضور دارند ما بنا داریم یک جمع چندصدایی باشیم و می‌خواهیم صدای همه اقشار مردم را بلند کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه همه ما از جبهه‌بندی‌های رایج و سنتی خسته شده‌ایم، گفت: می‌خواهیم این مرزها را درنوردیم و مردم حاکم شوند، به عبارتی می‌خواهیم امور به دست مردم رقم‌زده شود، سرنوشت آنان تعیین شود و مردم درصحنه حضورداشته باشند.

عضو هیئت مؤسسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی معتقد است: هرجا که مردم حضور داشتند و کارها به مردم سپرده شد کشور موفق شد و نظام توانست مراحل پیشرفت را با سرعت طی کند اما هرجا افرادی به نیابت از مردم حاضرشده‌اند مسیر و کشور را به انحراف بردند.

وی بازگشت به ارزش‌ها را یکی از اهداف جبهه مردمی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم به آن چیزهایی بازگشت کنیم که انقلاب اسلامی توقف آن مستقر و پایدار شد بنابراین امیدواریم این تفاوت از هیئت مؤسس هم از بیانیه و حامیان این جبهه درک و احساس کنیم.

 وی بازگشت به ارزش‌ها را یکی از اهداف جبهه مردمی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم به آن چیزهایی بازگشت کنیم که انقلاب اسلامی توقف آن مستقر و پایدار شد بنابراین امیدواریم این تفاوت از هیئت مؤسس هم از بیانیه و حامیان این جبهه درک و احساس کنیم.

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در پاسخ به این پرسش که منبع اعتماد نیروهای مردمی و انقلابی به این جبهه باید بر چه مبنا و اساس باشد نیز گفت: باید از عملکرد افراد در این جبهه و فعالیت‌های بعدی حاصل شود که در آینده عرضه خواهد شد و در جلسات بعدی در خدمت شما قرار خواهد گرفت.

وحید دستجردی در پاسخ به پرسش خبرنگار صداوسیما بر این اساس که این اعضا با چه سازوکاری انتخاب و برنامه این جبهه برای مشکلات کلی کشور چیست، گفت: تعدادی از اعضای مؤسس به‌صورت خودجوش با توجه به اوضاع و شرایط کشور حساسیت مسائل داخلی، نگرانی از آینده کشور، نقد و وضعیت معیشت، بیکاری و رکود ناکارآمدی دولت در کاهش فقر، تبعیض و بیکاری، حضور یافتند.

وی افزود: حرکات دشمنان و شرایط حساس منطقه و جهان، حرکات دشمنان و دسیسه‌های آنان در منطقه و عالم باعث دامن زدن به نگرانی‌ها در داخل کشور شد و مقام معظم رهبری نیز به‌کرات و تکرار هشدار می‌دهند و توصیه می‌کنند چراکه وضعیت حساس و موقعیت به‌گونه‌ای است که باید درایت‌ها بیشتر شود چراکه ما مسئول وضع مردم هستیم.

وی بابیان اینکه با توجه به شرایط فعلی مشکلات و معضلات باید یک حرکت جدی در کشور صورت بگیرد، گفت: ما تفرق نیروهای انقلابی و ارزشی به‌هیچ‌وجه مقبول و پسندیده نیست.

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» حضور افراد هیئت مؤسس را خودجوش عنوان و خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که به‌عنوان هیئت مؤسس حضور دارند به‌صورت خودجوش دست‌به‌دست هم داده‌اند و به دنبال این بوده‌اند که چه باید کرد، به عبارتی به دنبال راه‌حل برای مشکلات مردم بودند و برخی از افراد نیز به دنبال تقاضای دوستان نزدیک به 300 نفر به‌عنوان حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مشارکت کردند.

وحید دستجردی ادامه داد: پیام‌های فراوانی برای اعضای هیئت مؤسس داشتیم که باید حضور داشت و شرایط و مشکلات کشور را حل کرد و کسانی باید درصدد باشند که این نابسامانی‌ها را مرتفع کنند.

وی با تأکید بر اینکه بیکاری دردآور و رکود همه‌جا را به معلولیت کشانده است، گفت: هیچ بویی از آن به مشام نمی‌رسد، مردم از ما انتظار دارند که پس از انقلاب ارزش‌ها، اخلاقیات و فرهنگ رشد و شکوفایی داشته باشد و مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل شوند و ما امیدواریم که بتوانیم آن چیزی را که مردم لایق آن هستند فراهم کنیم.

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»  تصریح کرد: ما بر اساس تقاضای کسانی که در کشور حضور دارند و حساسیت مسائل کشور را احساس می‌کنند و هم بر اساس جوشش درونی خود دورهم جمع شدیم و هیئت مؤسس 10 نفره را تشکیل دادیم، امیدواریم در مجامع عالی افراد دیگری نیز به اعضای هیئت مؤسس اضافه شوند و این‌ها به‌صورت مردمی بتوانند همه امید را برای آینده به‌پیش ببرند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه اولین گام برای حل مشکلات مردم چیست و چگونه می‌توان اعتماد عمومی را جلب کرد، اظهار داشت: باید صدای ملت شنیده شود و آرای ملت جمع شود ان‌شاءالله در اولین گام ما مجمع نیروهای مردمی را از استان‌ها و شهرستان‌ها خواهیم داشت و پس‌ازآن مجمع عالی ملی را برگزار خواهیم کرد و در آن نظرات مردم را جمع‌آوری و راه‌حل‌ها را ارائه خواهیم کرد. 

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: ما انتخابات ریاست جمهوری و برنامه‌های آتی کشور را پس از انتخابات پیش روداریم، امیدواریم صدای مردم در همه مجامع جمع‌آوری شود و ما بتوانیم آنچه را که خواست مردم است برآورده کنیم و هیئت مؤسس فعلی بعلاوه اعضای که از طرف مردم انتخاب می‌شوند بتوانند کاری را به‌پیش ببرند.

دستجردی بابیان اینکه برنامه‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جلسات بعدی به دنبال تشکیل مجمع عمومی ارائه خواهد شد، گفت: این جمع سمت‌وسوی حزبی، سیاسی و جناحی ندارد به‌وسیله عملکرد این افراد قبل و بعد از انقلاب شناسایی می‌شوند که مقدار زیادی از این عملکرد برای کسانی که درصحنه کشور حضور داشتند مشخص است.

وی ابراز امیدواری کرد ان‌شاءالله بتوانیم با حضور مردمی، اعتمادسازی را انجام دهیم و صدای ملت را در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی باقوت داشته باشیم.

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم بر این اساس که نسبت این جبهه با جریانات اصولگرایی چگونه است؟ گفت: این جریان یک جریان فراجناحی و فرا اصولگرایی است چون بنا داشته تمام مرزهای سنتی پیشین را درنوردد.

وحید دستجردی درعین‌حال تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هر دستی که برای یاری دراز شود را به گرمی خواهد فشرد و از هر گامی که برای کمک به این جبهه برداشته شود حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: ما خوشحال هستیم که در میان حمایتگران و اسامی آن‌ها خدمت شما عرضه خواهد شد ما خوشحال هستیم از این بابت که بسیاری از شاخص‌ها و دردمندان و آشنایان و کسانی که درصحنه سیاسی سوابق خوبی دارند در میان حمایت‌کنندگان از این جبهه حضور دارند.

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در پاسخ به پرسش رسانه امروز بر این اساس که این جبهه به معنای منسوخ دانستن دوگانه سیاسی اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی است و یا در قالب آن دوگانه بنا دارد فعالیت کند، گفت: این آن جریان سنتی که شما با آن آشنایی دارید نیست بلکه اعضای این جبهه ارزش‌مدار و معتقد به اصول انقلاب اسلامی هستند به عبارتی برخاسته از خود مردم‌اند و به نیروهای مردمی اعتقاد وافر دارند و می‌خواهند تلاش کنند که آرای مردم حاکم شود.

وحید دستجردی تأکید کرد: این فسادها، مسائل اقتصادی و حقوق نجومی که شایسته کشور ما نیست باید رخت بربندد و کسانی باید که دایه‌داری امور را بر عهده بگیرند که از خود مردم باشند و ما امیدواریم با تشکیل این جبهه حضور مردم را مرتفع و صدای رسای مردم باشیم و از طریق آن مجامع، خود مردم، کشور را در مسیر صحیح و درست که پایداری آن ارزش‌ها است، اداره کنیم.

وی پیشرفت، آبادانی کشور، نبودن تبعیض، حرکت در جهت شکوفایی و اشتغال، حرکت درون‌زا در خصوص مسائل اقتصادی و نداشتن نگاه به دست بیگانه، نگاه به درون و مردم در حقیقت را از اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برشمرد.

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اسلامی با تأکید بر اینکه ما هرچقدر ضربه خوردیم به دلیل این‌گونه نگاه‌ها بوده است، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم یک نگاه درون‌زا به مردم ایجاد شود و آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد را کنار بگذاریم چراکه اگر مردم را دریابیم خواسته آنان محقق شود می‌توانیم جریانات سنتی را کنار بگذاریم و یک جریان اصیل ارزشی و مردمی در کشور بارأی و حضور خود مردم حاکم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حرکت ما در آینده حرکتی سازنده و ارزشمندانه خواهد بود، گفت: خود اعضای هیئت مؤسس برای جلب حمایت تشکل‌ها دست‌به‌کار می‌شوند و کمک خواهند کرد که با کمک مردم مسائل را به‌پیش ببریم تا کشور را به اهداف و پله‌های بالای رضایتمندی مردم برساند.

وحید دستجردی در پاسخ به این پرسش که سازوکار این جبهه برای گزینه ریاست جمهوری چیست، گفت: این جبهه برای دستیابی به اهداف خود تشکیل‌شده و این اهداف بسیار بلند و طولانی است و امیدواریم بتوانیم به آن اهداف دست‌یابیم.

وی ادامه داد: ما حتماً برای انتخابات باید آراء و نظرات مردم را دریافت کنیم که یکی از بهترین راه‌ها نیز مجامع شهرستانی، استانی و ملی است و از میان این پیشنهاد‌ها افرادی را خواهیم داشت که به بالا خواهند آمد.

وحید دستجردی درپایان با تأکید بر اینکه در جریان مردمی روند از بالا به پایین نخواهد بود گفت: در جریان‌های مردمی روند از پایین به بالاست یعنی باید مردم نظر بدهند بنابراین ما این مسئله را به تشکیل مجامع شهرستانی و ملی موکول می‌کنیم و منتظر خواهیم ماند که از داخل آنچه به بیرون خواهد آمد.

به گزارش فارس، عضو هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در حاشیه اعلام موجودیت این جبهه و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس اظهار داشت: تمام تشکل‌های معتقد به ارزش‌های انقلاب باید به وحدت برسند. 

دستجردی با بیان اینکه بنده فقط امروز سخنگو بودم، یادآور شد: در جلسه بعد برای تعیین سخنگو رأی‌گیری خواهد شد. 

عضو هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» بر برگزاری مجمع برگزاری این جبهه در چند هفته آینده خبر داد و گفت: ابتدا یک مجمع شهرستانی استانی در دو هفته آینده خواهیم داشت و سپس حدود پنج هفته دیگر، مجمع عمومی کلی و مردمی برگزار می‌شود. 

وی افزود: از داخل آن مجمع مردمی، تعدادی باید رأی بیاورند و به اعضای فعلی اضافه شوند که از این رو، 10 نفر دیگر به 10 نفر فعلی هیأت مؤسس اضافه خواهد شد. 

دستجردی با بیان اینکه تمام امور و انتخابات در همان جلسه عمومی رأی‌گیری می‌شود، خاطرنشان کرد: این هیئت مؤسس در واقع اعضای مرکزی جبهه مردمی انقلاب اسلامی هستند. 

هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با بیان اینکه دایره اصلی این جبهه بسیار گسترده است و در حال حاضر حدود 300 نفر حامیان آن هستند، یادآور شد: ما لیست مربوط به حامیان را باز می‌گذاریم تا هر کس که می‌خواهد بیاید و حمایت کند. 

210 فعال سیاسی و فرهنگی کشور از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» حمایت کردند

 

210 فعال سیاسی و فرهنگی کشور اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرهنگیان و چهره‌های شاخص مذهبی و اقشار مردم اعلامیه اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را امضا و از تشکیل این جبهه حمایت کردند.

اعضای مؤسس این جبهه مردمی عصر امروز با حضور در مجموعه سرچشمه تهران و در جمع خبرنگاران با قرائت بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کردند.

هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به‌ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند.

اسامی این 210 چهره سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در اینجا قابل ملاحظه است.

طالب‌زاده: فضای جبهه نیروهای انقلاب اسلامی گفتمان توأم با عمل خواهد بود/ طراحی سازوکارهای انتخاباتی در مجامع عمومی

 

نادر طالب‌زاده عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در حاشیه مراسم رونمایی از این جبهه و در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، بابیان اینکه بسیاری از مسائلی که در فضاهایی چون برنامه «راز» مطرح می‌شود این جبهه محلی برای عملیاتی کردن آنان است اظهار داشت: امیدواریم در عمل آن چیزی رخ دهد که باید باشد.

وی با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فضایی برای گفتمان توأم با عمل خواهد بود خاطرنشان کرد: بسیاری از ایده‌های انقلابی هستند که در این قالب در حال طرح و اجرا هستند.

طالب‌زاده پیرامون هدف‌گذاری برای انتخابات 96 توسط جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: این جبهه هدف‌گذاری‌های گسترده‌ای دارد و یکی از آن‌ها انتخابات است که در مجامع عمومی و جلساتی آتی تمام سازوکارها برای فعالیت این جبهه طراحی و برنامه‌ریزی خواهد شد.

چمران:‌چهره‌های شاخص حمایت خود را از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام خواهند کرد/ حضور متخصصین در جبهه مردمی

 

مهدی چمران عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در حاشیه مراسم اعلام موجودیت این جبهه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما از همه اقشار و به‌ویژه متخصصین در این جمع استفاده کرده‌ایم و امیدواریم این مدل موفقیت‌آمیز باشد.

چمران بابیان اینکه امیدواریم سایر تشکل‌های انقلابی نیز در این جبهه قرار بگیرند، تصریح کرد: ما با جامع‌نگری و با جذب همه نیروهایی که به انقلاب و نظام علاقه‌مند هستند، فعالیت خود را ادامه می‌دهیم.

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» یادآور شد: ما تاکنون سعی نکرده‌ایم از چهره‌های شاخص یا از احزاب دیگر دعوت کنیم اما قطعاً این کار عملی می‌شود.

وی تأکید کرد: چهره‌های شاخص حمایت خود را از جبهه مردمی نیروهای انقلاب علنی و اعلام خواهند کرد.

مرندی:‌ برخی‌ها از انقلابی‌گری خسته شده‌اند/ تلاش جبهه انقلاب برای عمل انقلابی و صادقانه بود

 

علیرضا مرندی عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در حاشیه مراسم اعلام موجودیت این جبهه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ما اگر فکر کنیم موفق نمی‌شویم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و حضرت امام (ره) بااینکه هیچ‌کس را نداشتند تمام تلاش خود را کردند هرچند که ما ادعای امامی نداریم و خداوند حامی کسانی است که تلاش بیشتر و به‌صورت صادقانه فکر و عمل می‌کنند.

مرندی با تأکید بر اینکه جای امیدواری بسیاری برای موفقیت وجود دارد، تأکید کرد: همه ما باید برای رضایت خداوند تلاش کنیم و برای خود به دنبال هیچ‌چیز نباشیم و در این صورت تردید ندارم که می‌توانیم موفق شویم.

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با اشاره به شعار این جبهه تصریح کرد: مردمی بودن، انقلابی بودن، ولایتمدار بودن و هر آنچه امام (ره) برای آن تلاش کرد و به ثمر رساند موردتوجه ما قرار دارد.

مرندی با بیان اینکه اگر وضع موجود رضایت‌بخش بود دیگر نیاز به اصلاح آن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: هرچه ما از انقلاب گذشته‌ایم تلاش‌های انقلابی‌گری کم‌رنگ و برخی خسته شده‌اند و برخی فکر کردند دیگران این وضعیت را درست می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین باید تلاش بیشتری شود که آلاینده‌ها پالایش و کنار روند و این فسادها ناشی از همین سخت نگرفتن‌هاست که ما می‌بینیم پس از موضوع حقوق نجومی برخی افراد مؤثر در این قضیه را ذخیره نظام می‌نامند، ازاین‌رو این‌گونه مسائل مردم را ناامید می‌کند و باید تلاش شود تا اهداف پاک انقلاب مطرح شود.

عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اظهار داشت: باید شرایط طوری باشد که وقتی مقام معظم رهبری مسئله‌ای را می‌فرمایند، مدام آن را تکرار نکنند و هر کس نخواهد به‌گونه‌ای آن را توجیه کند، لذا ما باید ولایتمداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم، ما هرچه داریم از مردم است و نباید خودمان را ببینیم.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، عصر امروز با حضور در مجموعه سرچشمه تهران و در جمع خبرنگاران با قرائت بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کردند. هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند.

وضعیت موجود شایسته نظام اسلامی نیست/ نیروهای انقلاب برای مبارزه با فساد و تحول در اقتصاد متحد شوند

 

متن کامل بیانیه اعلام موجودیت این جبهه که توسط مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه قرائت شد، به شرح ذیل است:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم»(سوره محمد«ص» آیه 7)

مردم شریف ایران

انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی(ره) و حضور یکپارچه و مجاهدت مومنانه مردم ایران به پیروزی رسید، زمینه را برای بازگشت به جهان‌بینی اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها و روش‌های دینی فراهم آورد. ملت ایران با انتخاب هوشمندانه نظام حکومتی مبتنی بر «ولایت فقیه» راه را برای نیل به آرمان ولای «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» هموار کرد.

انقلاب اسلامی، طی قریب چهار دهه حیات پربرکت و دوران‌ساز خویش، با ایستادگی در مقابل نظام سلطه و قدرت‌های زیاده‌خواه جهانی و هماوردی با دشمنان و رقیبان تمدنی و تاریخی خود، با گسترش آزادی‌ها و تأمین استقلال و استقرار امنیت و ثبات در کشور و پیشرفت‌های شگرف آموزشی، علمی و فناوری، افزایش سطح رفاه عمومی و ...، ایران را به یک قدرت بلامعارض منطقه‌ای و قدرت مطرح جهانی بدل کرد و الگوی انقلاب اسلامی، امروز الهام‌بخش همه ملت‌های تحت ستم و آزادی‌خواه قرار گرفته است.

و این همه، به سبب ایستادگی و پایمردی ملت ایران بر آرمان‌ها و اهداف انقلاب خویش و رهبری پیامبرگونه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) و به مدد فداکاری ایثارگران و خون پاک شهیدان بزرگوارمان حاصل شده است.

اما حقیقت آن است که با وجود این دستاوردهای عظیم و به‌رغم تلاش‌های فراوان صورت گرفته در دوران پس از انقلاب، هنوز آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و انتظارات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) به تمامی محقق نشده‌اند و چشم‌انداز زیبا و شوق‌انگیز جمهوری اسلامی به منصه ظهور نرسیده است و مردم به همه آرزوهای خود در ایجاد یک نظام مردم‌سالار دینی نائل نشده‌اند.

مشکلات اقتصادی که بیکاری جوانان، رکود اقتصادی و گرانی و کاهش قدرت خرید مردم در رأس آن است، همچنان مهمترین مسئله کشور است با وجود ارتقای سطح رفاه عمومی و تلاش‌های صورت گرفته برای گشایش در معیشت مردم، هنوز بسیاری از مردم زیر خط فقر قرار دارند و از تأمین معاش روزانه خود عاجزند. فساد اداری و فساد اقتصادی با ارقام نجومی و دریافت‌های نامتعارف و ناعادلانه میدران و صاحب‌منصبان از آستانه تحمل مردم فراتر رفته است.

ما آشکارا اعلام می‌کنیم این وضعیت و وجود این مشکلات، شایسته نظام جمهوری اسلامی نبوده و در شأن مردم انقلابی و فداکار این سرزمین نیست. پذیرفته نیست کشوری برخوردار از منابع سرشار و ثروت‌های فراوان مادی و سرمایه عظیم و لایزال انسانی که آن انقلاب شکوهمند را به پیروزی رساند و در دفاع مقدس 8 ساله خود، بر اراده جهانی برای تصرف سرزمین و شکستن عزت و کرامتش فائق آمد و امنیت کشور را در این جهان ناآرام و پرآشوب و منطقه‌ای که از زمین و آسمانش شراره‌های جنگ و فتنه و قتل و غارت می‌بارد، به اوج رساند و آن پیشرفت‌های شگرف را در عرصه علم و فناوری آفرید، دست‌به گریبان چنین مشکلاتی باشد.

ما اطمینان داریم این ملت بزرگ به‌رغم تهدیدهای دشمنان، ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌بدیلی برای غلبه بر مشکلات و موانع، سدکننده راه پیشرفت خویش در اختیار دارد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کرده‌اند، هرگاه به مبانی و ویژگی‌های انقلاب خود تمسک کرده‌ایم و نیروی زلال و لایزال مردم به صحنه آمده است، بر مشکلات غلبه کرده‌ایم و هرگاه به جای اعتماد به نیروی ملت و توانایی‌های داخلی به بیگانه چشم دوختیم، ناکام مانده و زیان کردیم. توفیق و دستاوردهای انقلاب، حاصل انقلابی عمل کردن و تکیه و اعتماد به مردم است و آسیب‌ها و انحراف‌ها محصول غفلت دولت‌ها و مسئولان از این حقیقت روشن!

با کمال تأسف باید اذعان کرد بسیاری از مسئولان و مدیران اجرایی کشور از هر یک از جناح‌ها و سلیقه‌های سیاسی که عهده‌دار مسئولیت بوده‌اند، به تدریج از روحیه و منش انقلابی و از مردم و مستضعفان که ولی‌نعمتان آنها بوده و هستند، فاصله گرفته و برخی از آنان به اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی و ثروت‌اندوزی روی آورده‌اند و از سوی دیگر، مردم، حضور موثری در اداره کشور نداشته و نتوانسته‌اند به وظیفه انقلابی خود در نظارت و مراقبت بر عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نقد آنان و مطالبه‌گری از آنان عمل کنند.

پیشنهاد ما این است که برای عبور از تنگناهای اقتصادی و نجات کشور از مشکلات و معضلاتی که آن را از حرکت در مسیر پیشرفت و اعتلاء بازداشته است به اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب بازگردیم و با هم‌فکری و هم‌دلی، راه را برای حضور موثر و مستمر مردم در اداره کشور هموار کنیم و موانع حرکت رو به جلو و عوامل سدکننده پیشرفت را از سر راه برداریم.

ما، جمعی از دردمندان و دغدغه‌داران، با توکل بر خدای متعال و امیدوار به نصرت الهی و با آگاهی از قدرت و توانمندی‌های کشور و ظرفیت‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی و با علم به فرصت‌های فراوان منطقه‌ای و بین‌المللی و با اعتماد به ظرفیت عظیم ملت ایران، پیش قدم شده و با اعلام افراد زیر به عنوان پایه‌گذاران این حرکت از تمامی نیروهای انقلاب، دردمندان و دلسوزان، صاحبان اندیشه و اراده، از اقشار مختلف مردم در پهنه جغرافیای کشور عزیزمان ایران، دعوت می‌کنیم در این جهاد مقدس شرکت کنند و در یک جبهه فراگیر و مردمی برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور، تحول در وضعیت اقتصادی مردم، مبارزه با فساد و هموار کردن مسیر پیشرفت و عدالت متحد شوند.

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که عنوان این حرکت مردمی و خیزش عمومی است، در نخستین گام به تشکیل «مجمع مردمی نیروهای انقلاب» همت خواهد گماشت. این مجمع که برخاسته از متن نیروهای مومن و انقلابی سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پیش‌رو که با عنایت به شرایط کشور، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را معین و اعلام خواهد نمود.

من الله التوفیق و علیه التکلان

محمدحسین رحیمیان

یحیی آل اسحاق

مهدی چمران

حمیدرضا حاجی بابایی

رضا روستاآزاد

محمود خسروی وفا

مهدی محمدی

علیرضا مرندی

نادر طالب زاده

مرضیه وحیددستجردی

به نقل از فارس

اینستاگرام
بیانیه اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان اردکان
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم»(سوره محمد«ص» آیه 7)
مردم شریف وبزرگوار شهرستان اردکان
انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی(ره) و حضور یکپارچه و مجاهدت مومنانه مردم ایران به پیروزی رسید، زمینه را برای بازگشت به جهان‌بینی اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها و روش‌های دینی فراهم آورد. ملت ایران با انتخاب هوشمندانه نظام حکومتی مبتنی بر «ولایت فقیه» راه را برای نیل به آرمان ولای «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» هموار کرد.
ایران اسلامی ، طی چهار دهه حیات پربرکت و دوران‌ساز خویش، با ایستادگی در مقابل نظام سلطه و قدرت‌های زیاده‌خواه جهانی و هماوردی با دشمنان و رقیبان تمدنی و تاریخی خود، با گسترش آزادی‌ها و تأمین استقلال و استقرار امنیت و ثبات در کشور و پیشرفت‌های شگرف آموزشی، علمی و فناوری، افزایش سطح رفاه عمومی ،به کشوری قدرتمند منطقه ای تبدیل نموده است
وهمه این تلاشها به سبب ایستادگی و پایمردی ملت ایران بر آرمان‌ها و اهداف انقلاب خویش و رهبری پیامبرگونه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) و به مدد فداکاری ایثارگران و خون پاک شهیدان بزرگوارمان حاصل شده است.
اما با وجود این دستاوردهای عظیم و به‌رغم تلاش‌های فراوان صورت گرفته در دوران پس از انقلاب، هنوز آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و انتظارات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) به تمامی محقق نشده‌اند و چشم‌انداز زیبا و شوق‌انگیز جمهوری اسلامی به منصه ظهور نرسیده است و مردم به همه آرزوهای خود در ایجاد یک نظام مردم‌سالار دینی نائل نشده‌اند.
مشکلات اقتصادی , بیکاری جوانان، رکود اقتصادی و گرانی و کاهش قدرت خرید مردم ، همچنان مهمترین مسئله کشور است با وجود ارتقای سطح رفاه عمومی و تلاش‌های صورت گرفته برای گشایش در معیشت مردم، هنوز بسیاری از مردم زیر خط فقر قرار دارند و از تأمین معاش روزانه خود عاجزند. فساد اداری و فساد اقتصادی با ارقام نجومی و دریافت‌های نامتعارف و ناعادلانه برخی مدیران و صاحب‌منصبان از آستانه تحمل مردم فراتر رفته است.
لذا ما اطمینان داریم این ملت بزرگ به‌رغم تهدیدهای دشمنان، ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌بدیلی برای غلبه بر مشکلات و موانع، سدکننده راه پیشرفت خویش در اختیار دارد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کرده‌اند، هرگاه به مبانی و ویژگی‌های انقلاب خود تمسک کرده‌ایم و نیروی زلال و لایزال مردم به صحنه آمده است، بر مشکلات غلبه کرده‌ایم و هرگاه به جای اعتماد به نیروی ملت و توانایی‌های داخلی به بیگانه چشم دوختیم، ناکام مانده و زیان کردیم. توفیق و دستاوردهای انقلاب، حاصل انقلابی عمل کردن و تکیه و اعتماد به مردم است و آسیب‌ها و انحراف‌ها محصول غفلت دولت‌ها و مسئولان از این حقیقت روشن!
در این برهه زمانی بسیاری از مسئولان و مدیران اجرایی کشور از هر یک از جناح‌ها و سلیقه‌های سیاسی که عهده‌دار مسئولیت بوده‌اند، به تدریج از روحیه و منش انقلابی و از مردم و مستضعفان که ولی‌نعمتان آنها بوده و هستند، فاصله گرفته و برخی از آنان به اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی و ثروت‌اندوزی روی آورده‌اند و از سوی دیگر، مردم، حضور موثری در اداره کشور نداشته و نتوانسته‌اند به وظیفه انقلابی خود در نظارت و مراقبت بر عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نقد آنان و مطالبه‌گری از آنان عمل کنند.
بنابراین ما، جمعی از دردمندان و دغدغه‌داران، با توکل بر خدای متعال و امیدوار به نصرت الهی و با آگاهی از قدرت و توانمندی‌های کشور و ظرفیت‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی و با علم به فرصت‌های پیش رو ،پیش قدم شده و با حمایت از مواضع انقلابی پایه‌گذاران این حرکت از تمامی نیروهای انقلاب، دردمندان و دلسوزان، صاحبان اندیشه و اراده، از اقشار مختلف مردم شهرستان اردکان دعوت می‌کنیم در این جهاد مقدس شرکت کنند و در یک جبهه فراگیر و مردمی برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور، تحول در وضعیت اقتصادی مردم، مبارزه با فساد و هموار کردن مسیر پیشرفت و عدالت متحد شوند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان اردکان
سلام به تمامی کسانیکه ازجبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت کردندومیکنندومارزمندگان8سال جنگ راهم جزکوچک این جبهه مردمی بدانیدوماازهمین الان اعلام آمادگی میکنیم %%%%%%تازنده ایم رزمنده ایم//رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی
بازی جدید!!!۰۰۰!!!بازی جدیدسیاستمداران!!!۰۰۰!!!بازی جدیدسیاستمداران نزدیک به انتخابات!!!۰۰۰!!! این افرادتاحالاکجابودن؟!مگراینان ازافرادقدیمی انقلاب ونیروهای اصیل انقلابی نبودن؟!پس چراحالاسروکله شون پیداشده؟!همه شون سروته یه کرباسن!!!اگردلتون برای نظام خمینی کبیرمیسوزه.پس تاحالاکجابودین؟!!!هرحزب.گروه دسته وافرادی بیان راس کار...بازهم همینه!درزندگی جانبازان چه تغییری دیدیدتاحالا؟!!!و..........
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi