شناسه خبر : 51141
دوشنبه 06 دي 1395 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از پیکرش فقط یک دست باقی ماند

به یاد شهید مدافع حرم علی امرایی

شهید مدافع حرم کربلائی "علی امرایی" در 11 دی ماه سال 1364 چشم به جهان گشود. او از کودکی به حضور در مسجد علاقمند بود. رفت و آمدش به مسجدِ محل، از بچگی‌اش شروع شد. پدرش جزء هیئت امنای مسجد سیدالشهدا(ع) بود. اول شد مکبّر، بعد شروع کرد به قرآن خواندن و کم‌کم دعا خواندن. چیزهایی که در مسجد یاد می‌گرفت، در دبستان شهید طالقانی که درس می خواند هم اجرا می‌کرد. قرآن، دعا و تشکیل گروه سرود. علی در سن 12 - 13 سالگی مداحی می‌کرد و هیئت می‌چرخاند.

کربلائی علی امرائی در دوم تیرماه سال 94 در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و طی عملیات مستشاری توسط تروریست‌های تکفیری در کشور سوریه در سن 29 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

بخشی از وصیت نامه شهید:

نمی دانم چرا به دلم افتاده که از این سفر سالم برنمی گردم و دلم برای حرم حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) خیلی تنگ است و بیشتر از آن دلتنگ حرم اربابم ولی الان دیوانه حرمین شریف دمشق شده ام. به این سفر می روم چون نیاز است الان در آنجا باشم به خاطر آرامش دل حضرت زهرا(ص) و امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) و امام حسن(ع) و حضرت عباس (ع) به سوریه رفتم تا به حضرت زینب(س) ثابت کنم که «کلنا عباسک یا زینب»

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi