شناسه خبر : 51164
سه شنبه 07 دي 1395 , 15:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح 42 ماده ای ایثارگران مجلس برای برنامه ششم

جزئیات طرح 42 ماده ای نمایندگان ایثارگرمجلس شورای اسلامی با عنوان فصل ایثارگران در برنامه پنجساله ششم توسعه کشوراعلام شد.

فاش نیوز -  جزئیات طرح 42 ماده ای نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با عنوان فصل ایثارگران در برنامه پنجساله ششم توسعه کشوراعلام شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دراین طرح مجموعه پیشنهاداتی دریک جزوه 18صفحه ای برای گنجاندن درلایحه برنامه ششم توسعه کشورتنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

دراین مجموعه که تحت عنوان "فصل ایثارگران" در برنامه پنجساله ششم توسه کشوربه صورت الحاقیه پیشنهاد شده 42 ماده ازموضوعات و مطالبات مختلف مورد نیاز جانبازان و ایثارگران لحاظ شده است.

همچنین دراین طرح پیشنهادی، موضوع درمان، مسکن، اشتغال و... در قالب 42 ماده در 18 صفحه جمع بندی و برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

جزئیات این طرح به شرح زیر است:

1- کلیه دستگاه های اجرایی موظفند نسبت به اجرای صحیح سیاست های کلی ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم رهبری اهتمام نمایند.

2- وزارت آموزش و پرورش مکلف است به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به معرفی الگوها و قهرمانان ملی ایثار وشهادت در متون درسی کلیه پایه های تحصیلی اقدام نموده و در جهت تعمیق ایمان و ترویج باورها، در صیانت از فرهنگ دینی و انقلابی نسبت به فعالیت های پژوهشی، مسابقات فرهنگی - هنری یادواره های شهدا و راهیان نور اقدام نماید.

3- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است 10درصد از تولیدات هنری نمایشی خود را با موضوعات ترویج فرهنگ ایثار وشهادت اختصاص دهد و نسبت به ایجاد یک شبکه تخصصی رادیو و تلویزیونی به این موضوع اقدام نماید.

4- دولت موظف است به منظور بهره گیری از دستاوردهای دوران دفاع مقدس و انتقال و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل های آینده نسبت به ساماندهی گلزار شهدای سراسر کشور و یادمان شهدای گمنام و دفاع مقدس و مرمت و نگهداری آنان اقدام نماید. وزارتخانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و کشور موظفند کلیه هزینه های خدماتی مربوط به آب رسانی، برق رسانی، گازرسانی و جاده مواصلاتی را تامین نمایند.

5- کلیه دستگاه های اجرائی موضوع ماده5 قانون خدمات کشوری موظفند 20درصد از اعتبارات فرهنگی خود را بر اساس موافقت نامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در چهار چوب سیاست های مصوب ابلاغی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار وشهادت صرف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت نماید.

6- بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس موظف است با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری ها و سایر دستگاه های فرهنگی کشور تا پایان برنامه ششم نسبت به توسعه و تکمیل مراکز اسناد و مدارک دفاع مقدس و تدوین دائره المعارف دفاع مقدس و تدوین تاریخ دفاع مقدس اقدام نماید.

7- وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور ترویج ارزش های دفاع مقدس به نسل های بعدی، رشته های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در مقاطع مختلف دانشگاه هی ایجاد نموده و تعدادی از واحد های درسی، پژوهشی و پایان نامه ها و پروژه های علمی تحقیقاتی خود را به موضوع فرهنگ ایثار وشهادت و مقاومت اختصاص دهند.

8- دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در طول برنامه به عمل آورد.

9- دولت موظف است کلیه مطالبات معوق خانواده های معظم شهدا اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده آنان را به طور کامل در 2 سال اول برنامه تامین و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت نماید.

تبصره: مطالبات مذکور در این ماده در خصوص جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال حسب مورد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه مربوطه طی برنماه پرداخت گردد.

10- دولت مکلف است در اجرای ماده 61 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از قدرت مالی دولت 2 مصوب 93/12/4 به نحوی برنامه ریزی نماید که تا پایان برنامه کلیه مشمولین ماده مذکور تعیین تکلیف گردند.

11- دولت مکلف است به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال و معسر و فاقد درآمد بنا به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند، افراد  تحت تکلف جانبازان و آزادگان متوفی و فرزندان ذکور شهدا که فاقد درآمد هستند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهیانه معادل حداقل حقوق کارکنان دولت و به فرزندان معلول، محجور تحت تکلف والدین شهدا و نامادری شهید که پس از فوت والدین شهید فاقد هرگونه درآمد هستند ماهیانه معادل 75% حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت نماید.

12- دولت مکلف است به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که حداقل سابقه حضور در جبهه داوطلبانه  6 ماه در جبهه را دارند و نیز خانواده های آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی فرهنگی به شرح زیر ارائه نماید.

الف: پرداخت 50درصد هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاه های دولتی، دانشگاه پیام نور جهت رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارند.

ب: بهره مندی رایگان از خدمات فرهنگی و شهری، اتوبوس شهری و مترو.

ج: معافیت از پرداخت 50درصد هزینه بلیط هواپیما از طریق هر یک از شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی برای رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه جبهه دارند.

د: ارائه تحصیل فرزندان رزمندگان در مدارس شاهد، ایثارگر و کمک به ارتقاء سطح بنیه علمی آنان.

ه: پرداخت مستمری به جانبازان و نیز رزمندگان فاقد شغل و درآمد، سابقه حداقل 6 ماه حضور در جبهه توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح.

و: اعطاء سهمیه عمره مفرده به رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور در جبهه.

13- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در طول برنامه، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن با سود 4درصد به تعداد 70هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جبهه که فاقد مسکن ملکی می باشند از طریق بانک های عامل اقدام نماید. مابه التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی توسط دولت تامین و به بانک های عامل پرداخت می شود.

14- متن زیر جایگزین ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شود:

الف- بنیاد مکلف است حسب مورد به همسر و والدین شاهد، جانبازان، آزادگان و فرزندان شهید که بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد دارای بیماری خاص صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی باشند حق مراقبت به میزانی که نیاز به مراقبت دارند پرداخت کند. بنیاد می تواند این امر را از طریق انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه انجام دهد.

ب- حدود خدمات بهداشتی و درمانی قابل ارائه به جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان و خانواده شاهد مشتمل بر فرزندان شهید و خانواده تحت تکفل آنان، پدر، مادر و همسران شهید مطابق آئین نامه ای است که با پیشنهاد مشترک بنیاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیئت وزیران می رسد.

ج- تامین 100درصد هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی مذکرو در بند ب برای شاغلین در دستگاه های مذکور در ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و غیر شاغلین، بازنشستگان و مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی به استثناء ایثارگران مشمول قوانین نیروهای مسلح، در چارچوب آیین نامه اجرایی ماده مذکور بر عهده بنیاد است. دولت موظف است اعتبارات آن را همه ساله در قوانین بودجه سنواتی منظور نماید.

تبصره 1: پرداخت هزینه های خدمات بهداشتی، درمانی مشمولین این ماده که در شمول قوانین بیمه همگانی و تکمیلی قرار نمی گیرند در چهارچوب آیین نامه اجرایی این ماده بر عهده بنیاد است.

تبصره 2: آیین نامه اجرایی این ماده با پیشنهاد مشترک بنیاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب هیئت وزیران می رسد.

15- وزارت راه و شهرسازی موظف است مسکن جانبازان 25درصد و بالاتر، آزادگان، والدین، همسران و فرزندان شهدا و مفقودالاثرها، فرزندان جانبازان 70درصد و بالاتر را که زمین یا مسکن دولتی به آنها واگذار نشده باشد برای یک بار با واگذاری زمین به قیمت منطقه ای یا مسکن به قیمت تمام شده با احتساب قیمت منطقه ای زمین آن، اقدام نماید.

تبصره 1: همسران جانبازان فوق الذکر و آزادگان متوفی مشمول این ماده که از خدمات مذکور در این ماده برخوردار نشده اند به شرطی که مسئولیت حضانت فرزندان آنان را برعهده داشته باشند و همچنین قیم قانونی فرزندان افراد مذکور در ماده مشمول استفاده از حکم این ماده به نام برای فرزندان متوفی می باشند.

تبصره 2: دولت موظف است در جهت تامین مسکن مشمولین این ماده که زمین یا مسکن دولتی به آنها واگذار نشده باشد علاوه بر واگذاری زمین جهت ساخت آن یا جهت خرید مسکن با معرفی بنیاد یک فقره وام از طریق بانک های عامل با نرخ سود 4درصد و بازپرداخت 20 ساله بدون الزام به رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن پرداخت نماید.

تبصره 3: وام های حمایتی غیر ایثارگری از قبیل وام های کارمندی، شرکتی، مسکن مهر، خودمالکی و نظائر آن مانع دریافت تسهیلات مذکور در این ماده نمی شود.

تبصره 4: افراد مشمول می توانند مشترکاً از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده نمایند.

تبصره5: مشمولینی که املاک و منازل مسکونی آنان فاقد سند رسمی است می توانند با ارائه وثیقه یا تضمین معتبر یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی یا تعاونی های معتبر مانند تعاونی نیروهای مسلح، بدون ارائه سند ملکی یا ثبتی، تسهیلات مقرر را دریافت نمایند.

16- کلیه دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند حداقل 25درصد از نیازهای استخدامی و یا هرگونه به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز خود اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی وعناوین مشابه و نیز شرکتی و همچنین هرنوع بکارگیری توسط شرکت های پیمانکار طرف قرارداد را به ترتیب اولویت الف: فرزند شهید، ب: جانباز، ج: آزاده، د: رزمنده با سابقه حداقل 6 ماه متوالی یا 9 ماه متناوب حضور داوطلبانه در جبهه، ه: همسر و نیز فرزندان جانباز 25درصد و بالاتر و فرزند شهید، و: آزادگان با سابقه 1 سال و بیشتر با احراز شرایط عمومی گزینش و بدون رعایت شرط سنی، معدل و گرایش تحصیلی اختصاص دهند. ونیز 5درصد بقیه را با اولویت سایر رزمندگان، همسر، فرزندان ایثارگران با حضور داوطلبانه حداقل 6 ماه متوالی یا 9 ماه متناوب در جبهه، فرزندان جانبازان زیر 25درصد، آزادگان کمتر از یک سال سابقه اسارت، خواهر و برادر شهید با احراز شرایط عمومی گزینش، و شرایط سنی از طریق آزمون استخدامی بکار گیرد.

تبصره1: آن دسته از مشمولین این ماده که در آزمون استخدامی موفق به کسب حدنصاب قبول شدگان عادی(غیرایثارگر) می شوند، مشمول سهمیه موضوع این ماده نبوده و خارج از سهمیه موضوع این ماده استخدام می گردند.

تبصره2: کلیه دستگاه های موضوع ماده2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند حداقل یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز 25درصد و بالاتر، آزاده و فرزند شهید خود را که بازنشسته شده یا می شوند و واجد شرایط عمومی و اختصاصی استخدام باشند علاوه بر سهمیه استخدامی موضوع این ماده، در همان دستگاه استخدام نمایند.

تبصره3: دستگاه های مشمول این ماده موظفند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان این ماده که قبل از تصویب این قانون بخ صورت پیمانی، قراردادی، روزمزد و شرکتی و عناوین مشابه در آن دستگاه مشغول به کار شده اند، حسب درخواست آنان و ظرف حداکثر یکسال پس از لازم الاجرا شدن این قانون و پس از احراز شرایط عمومی گزینش به رسمی قطعی ثابت و یا عناوین مشابه تبدیل وضعیت نمایند.

تبصره4: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه ساله 10درصد منابع قرض الحسنه تمامی بانک ها و موسسات پولی و اعتباری را جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.

17- فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50درصد و بالاتر به استثنا تسهیلات خودرو، خق پرستاری، کاهش ساعات کاری و حالت اشتغال رخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند اناث شهید نمی شود.

18- دولت مکلف است به منظور حفظ کرامت و منزلت ایثارگران، فرزندان ذکور شهدا، و رزمندگان که فاقد شغل و درآمد هستند نسبت به تامین کمک معیشت انان به میزان حداقل حقوق کارکنان دولت و نیز پوشش بیمه ای آنان اقدام نماید.

19- آزادگانی که قبل از تصویب این قانون به دلیل استفاده از 2 برابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت 30 سال بازنشسته شده اند می توانند برای یک بار با رعایت شرط سنی کمتر از 65 سال با بازگشت به کار زمان بازنشستگی خود، 30 سال خدمت خود را تکمیل کنند و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.

تبصره 1: جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد بازنشسته شده اند و یا رعایت شرط سنی کمتر از 65 سال نیز می توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت 30 ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.

تبصره 2: در صورت دریافت پاداش پایان خدمت و بازنشستگی اول، پاداش مذکور مجدداً به این افراد تعلق نمی گیرد.

20- فرزندان و نوادگان تحت تکفل شهید که ناقص العضو بوده و قادر به انجام کار نباشند، مادام العمر تحت تکفل شهید بوده و از حقوق حالت اشتغال شهید برخوردار می باشد.

21- از تاریخ تصویب این قانون جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان شهدا شاغل در دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در صورت تنزل پست سازمانی و یا گروه شغلی شروط به عدم محکومیت انها بر اساس آراء مراجع قضایی اداری و یا هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری، از کلیه حقوق و مزایای پست سازمانی قبلی برخوردار می باشند.

22- ایثارگران شاغل در دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که دارای مدرک کارشناسی (لیسانس) و بالاتر باشند می توانند تا 35 سال خدمت و حداکثر 65 سال سن خدمت نمایند. پاداش پایان خدمت و مستمری بازنشستگی آنان متناسب با سنوات خدمتی آنها تعیین می شود.

23- حکم مندرج در بند الف و تبصره 2 بند ب ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص ایثارگران و فرزندان شاهد شاغل در دستگاه های مشمول ماده 2 قانون مذکور، لازم الاجرا است

24- ایثارگران وفرزندان شهدا مشمول قوانین، مقررات و ظوابط استخدامی خاص مربوط به خود بوده و کلیه دستگاه های مشمول ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کلف به انجام آن هستند.

25-دولت موظف است از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به پرداخت کمک معیشت به افراد تحت تکفل والدین متوفای شهدا که فاقد شغل و درآمد هستند، ماهیانه به میزان 70درصد حقوق کارکنان دولت اقدام نماید.

26- وزارت خانه های علوم، و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه های دولتی و غیردولتی و دستگاه های اجرایی موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند 25درصد از سهمیه ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بورسیه های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت های مطالعاتی و دوره های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص دهند.

تبصره: کسب حداقل هفتاد درصد 70درصد حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است.

27- از تاریخ تصویب این قانون، دولت موظف است نسبت به پیش بینی اعتبارات موردنیاز و پرداخت تا 100درصد هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد(همسر و فرزندان شهدا)، جانبازان 25درصد و بالاتر و همسران و فزندان آنها و آزادگان و همسران و فرزندان آنان که در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، غیر دولتی، پیام نور،شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر موسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه بگیر مورد تایید وزارتین علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی مشاغل به تحصیل می باشند در بودجه سنواتی بنیاد اقدام نماید.

تبصره 1: کلیه ایثارگران و فرزندان و همسران شهدای اتباع خارجی تحت پوشش بنیاد مشمول این حکم می باشند.

آیین نامه اجرایی این ماده شامل تعیین مقاطع تحصیلی، شرایط سنی، درصد پرداخت هزینه شهریه، با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری وزارت خانه های علوم، و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

تبصره 2: هزینه دانشگاه های پردیس بین الملل داخل و خارج دانشگاه های دولتی یا غیر دولتی حداکثر در سقف شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور پرداخت شود.

 

28- در تبصره 1 ماده 67 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بعد از عبارت « آزادگان و خانواده آنان» عبارت و جانبازان زیر 25درصد اضافه می شود.

29- کلیه دانشگاه ها و کلیه مراکز موسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتین علوم و تحقیقات و فن آوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مکلفند حداقل 20درصد اعضا هیئت علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل رزمندگان با بیش از 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای 25درصد ، آزادگان با بیش از 3 سال اسارت و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان بالای 25درصد همسران و فرزندان شهدا، که دارای مدرک علمی مورد تایید وزارتخانه های « علوم و تحقیقات و فناوری» و « بهداشت و درمان و آموزش پزشکی» می باشند، حسب موارد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاه ها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیئت علمی تامین و از ابتدا آنان را به صورت هیئت علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی پژوهشی و اجرائی مرتبط و تاثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرایط سنی و آزمون و مصاحبه استخدام کنند. این افراد مشمول ماده 9 این قانون (35 سال خدمت و حداکثر65 سال سن) می باشند.

مسئولیت اجرای احکام این ماده به طور مستقیم بر عهده وزیر یا رئیس دستگاه های مذکور است و مقامات یادشده مجاز به اتخاذ تصمیم در این ماده می باشند. احکام و امتیازات این بند شامل اعضا هیئت علمی فعلی دارای شرایط فوق نیز می شود.

30- درصورتیکه دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول صندوق تامین اجتماعی وصندوق بازنشستگی دیگری گردد در صورت پرداخت کسور سهم بیمه شده مربوط به حق بیمه صندوق تامین اجتماعی توسط این افراد و با تحقق شرایط بازنشستگی آنها در هر صندوق، بازنشستگی در هر صندوق به طور مستقل انجام می گیرد مستمری بازنشستگی از هر دو صندوق دریافت می کنند.

31- ایثارگران و فرزندان شهدا برای یکبار از پرداخت مابه التفاوت برای 15 سال سنوات بیمه ای ناشی از انتقال سوابق بیمه ای از یک صندوق بیمه و بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی معافند. این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل الیه از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه می شود.

32- متن زیر به انتهای بند 1 الحاق و 2 تبصره به بند 3 ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی الحاق می شود.

« و در صورت انجام خدمت، 2 نفر از فرزندان وی معاف می شوند»

تبصره 1: فرزند شهید مشابه جانباز 50درصد محسوب می شود.

تبصره 2: در صورت تایید ستاد فرماندهی کل قوا بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، بیست و پنج درصد جانبازی به ده درصد جانبازی، سی ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده ماه سابقه حضور در جبهه تغییر می یابد.

33- 100درصد حقوق، پاداش، فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها و پرداخت ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا از پرداخت مالیات معاف است.

34- دولت موظف است کسورات بازنشستگی سهم کارمندان آزاده، جانباز، اسیر، مفقودالاثر و فرزندان شهدا در بخش دولتی و غیر دولتی مشمول قانون کار و تامین اجتماعی را پرداخت نماید. تاخیر در پرداخت موجب عدم ارائه خدمات درمانی و بازنشستگی مشمولین این ماده نخواهد شد و جزء مطالبات صندوق از دولت منظور می گردد.

35- در انتهای بند ج ماده 1 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران،بعد از عبارت « نقصان های جسمی و روانی» عبارت « و دارای درصد جانبازی توسط کمیسیون پزشکی بنیاد شهید باشد» اضافه می شود.

36- در بند ه ماده 1 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بعد از عبارت « و در داخل یا خارج از کشور» عبارت « حداقل به مدت 6 ماه» اضافه می شود.

37- متن زیر به عنوان تبصره به ذیل بند ز ماده 1 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق میشود.

تبصره: فرزندان جانبازان 70درصد نیز مشمول این ماده می باشند.

38- ماده 18 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می شود:

بنیاد موظف است به منظور تعیین و تدوین و یا اصلاح معیارهای تشخیص درصد جانبازی به عنوان بنای ارائه خدمات به آنان و آزادگان، در مواردی که نیاز به رای کمیسیون باشد نسبت به تشکیل کمیسیون های پزشکی بر اساس استانداردهای بین الملل اقدام و جهت تعیین نحوه از کارافتادگی کلی، با درنظر گرفتن وضعیت سلامتی، اجتماعی، اقتصادی، شغلی و سابقه حضور در جبهه آنان و بر اساس آئین نامه ای که با پیشنهاد بنیاد و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیئت دولت می رسد اقدام نماید.

39-  ماده 24 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می شود:

دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند با درخواست همسران شاهد، همسران جانبازان 50درصد و بالاتر، همسران جانبازان شیمایی و اعصاب و روان که حداقل 20درصد صرفا شیمیایی یا اعصاب و روان دارند و همسران آزادگان با حداقل 5 سال اسارت و بالاتر، مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی، بدون رعایت شرایط سنی و شروط به عدم امکان بازگشت مجدد به کار، موافقت نمایند.

تبصره: کلیه فرزندان شاهد شاغل در دستگاه های ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با حداکثر 8 سال سنوات ارفاقی مشروط به عدم امکان بازگشت مجدد به کار و با دریافت حقوق و مزایای کامل بازنشسته می شوند.

40-  تبصره 2 ماده 58 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می شود:

شکایات مربوط به جانبازان، آزادگان و خانواده شاهد در رابطه با عدم اجرای مفاد این قانون و نیز قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی در کمیسیون ماده 26 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی قابل طرح است.

41- ماده 60 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می شود:

کلیه دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند حسب درخواست جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70درصد و بالاتر که قبل از تصویب این قانون و قبل از رسیدن به شرایط عمومی بازنشستگی قطع همکاری نموده اند برای یک بار آنان را اعاده به خدمت نمایند.

تبصره های ذیل این ماده به قوت خود باقی است.

به کلیه رزمندگان در ازاء هر ماه حضور در جبهه یک درصد جانبازی و حداکثر تا 30درصد تعلق می گیرد. در مورد جانبازان این درصد قابل جمع با درصد جانبازی آنان نبوده و عدد بالاتر درصد جانبازی آنان می باشد.

42- متن زیر به عنوان تبصره بند 3 ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی الحاق می شود.

2 نفر از فرزندان ذکور آزادگان با 12 الی 24 ماه آزادگی، جانبازان با 10درصد الی 25درصد جانبازی، فرزندان شهدا و نیز رزمندگان با سابقه حضور 12 الی 30 ماه حضور در جبهه در حکم بند ب تبصره 11 بودجه سال 1395 منظور می گردند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام

...

نمیدونم این بچه های جبهه و جنگ چرا ایثارگران را باور ندارند ؟!

حقوق و معیشت ندارید و به بنیاد شهید راهتان نمیدن دیگه چرا شک دارید ؟!

من می گم به حسابتان حقوق واریز شده .

زود برید بگیرید تا از گرسنگی نمردید ؟!

بروید .

باور کنید قطعش کردن ؟!

باور ندارید .

بروید و بخوابید .

حقوق هم بعد از عید همین یکقرنبعد واریز می شود ؟!

البته اگر همسنگران عزیز حقوق بگیر جلوی حقوق رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% دفاع مقدس را نگیرند ؟!

کار دیگری که بلد نیستند ؟!

فقط این یک کار را خوب انجامش می دهند ؟!

...


...

۲۰ تومن کمتر واریز کردن .

زود اجاره خونه تونو بدین تا این سرمای زمستون اساستونو بیرون نریختن ؟!
نون شب هم ؛ خدا بزرگه .

واریز می کنن : اگه دلشون بخواد .

...

سلام دوستان عزیز و گرامی میشه یکی این چهار خط اخر رو برا من توضیح بده هر چی میخونم نمیفهمم
من عم مانند شما گیج شدم
نمی دانم چرا واضح نیست بند اخر ماده 42
تبصره ذكر شده ميگويد :
به دولت اجازه داده می‌شود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت‌سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به‌صورت نقد و اقساط تا پایان 1395 معاف کند.
اين يعني اينكه فرزندان افراد ذكر شده كه غيبيت دارند ميتوانند با استفاده از اين بند پايان خدمت خود را بخرند
سلام دوستان میشه بند 45 رو برای من توضیح بدید منظورش چی بوده
فاش نیوز این چیه شما زدید بعد ربطش به اون که تو برنامه ششمه مصوب کمیسیون تلفیقه چیه لطفا روشنگری کنید مگه بحث برنامه تموم نشد
سلام دوستان گرامی و همسنگران دیروز جبهه های حق علیه باطل

چرا از ماده 51 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و پرداخت فوق العاده ایثارگری چیزی نوشته نشده .... حق مان را دارن پایمال می کنند ... امروز نیز 7 دیماه 95 برادران عزیز جانبازان به همین ماده 51 اعتراض داشتن
عزیزان کسی میدونه این معافیت فرزندان ایثارگر و جانبازان زیر 25 درصد چی شد به خدا از شرمندگی دیگه نمیتونم تو چشم همسرم و بچه هام نگاه کنم من خودم جانباز 15 درثد اعصاب و روان شیمیایی هستم و تو این 30 سال کوچکترین خدماتی دریافت نکردم لطفا یکی از دوستان این بند 42 رو برام توضیح بده
سلام؛ بظر من اين ماده وقانون هيچ دردى را دوا نمك كند مخصوصاً جانبازانزير ٢٥/. را نه درسهميه دانشگاهى نه در تخفيف دانشگاهى نه در وام مسكن وغير... اين موارد قبلاً هم شامل حال خانواده با لاى ٢٥/ بوده ودر توسعهبرنامه ششم گنجانده شده وكلاً اين قانون وماده و تبصرش آشكارو واضح نيست فقط شيره ماليدن بر سر ايثارگران وجانبازان ورزمندگان مى باشد/ياحق
سلام به خدا اینقدر فشار عصبی بهم اومده که ... چرا مجلس به فکر ما جانبازان زیر 25 درصد نیست ما این مشکلاتمون رو به کی بگیم به خدا دیگه طاقتم تموم شده از بیکاری و .......کسی از دوستان میتونه توضیح بده این بند 42 در مورد معافیت ها چی میگه شاید با معاف کردن فرزندم از شرمندگیش در بیام دوستان منتظر جوابم .....
این بند 42 یعنی چی
سلام جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان آنان در خیلی جاها و بندها نادیده گرفته شده اند
من واگزارمرا به خداوند سبحان مکنم ۲۴ماه در لشگر ۴۳امام علی سگر ساز بی سنگی گوش خانه من خدای دارم کی باید جواب بد مسول بی کفایت کوجا جواب هست یا علی از دوگوش کره با کمک مردم و گدای کاشت حلزون کردم من خدای دارم تا روز قیامت ۱۵سال سرگردان از سپاه وبنیاد که خون شهداریخت است کی جواب داداوسلام خدایا برزایتو واب خاک بودمن از کاروان دوستان جا مندم تو میدانی خدایا شب روز چشم گریان تا به خاک خداهست شکرخدا
سلام دوستان چرا کسی جواب نمیده میشه بگین این بند 42 یعنی چی ...تشکر
با سلام به دوستان گرامی آنچه در بند ب تبصره 11 بودجه 95 آمده عینا این است: تبصره 11-

ب- به دولت اجازه داده می‌شود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت‌سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به‌صورت نقد و اقساط تا پایان 1395 معاف کند.
تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و تا سقف سی و پنج هزار میلیارد (35.000.000.000.000)ریال در قالب ردیف 132-530000 به صورت مساوی به ردیفهای ذی‌ربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه می‌شود.
میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به شرح جدول زیر می‌باشد:

مدرک تحصیلی پایه ریالی جریمه مشمولان غائب
زیردیپلم 100.000.000 ریال
دیپلم 150.000.000 ریال
فوق دیپلم 200.000.000 ریال
لیسانس 250.000.000 ریال
فوق لیسانس 300.000.000 ریال
دکترای پزشکی 350.000.000 ریال
دکترای غیرپزشکی 400.000.000 ریال
پزشکان متخصص و بالاتر 500.000.000 ریال

1- به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (10%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یکسال محسوب می‌شود.
2- برای مشمولان متأهل، پنج‌درصد(5%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد(5%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.
سلام اگر جانباز ۵۰ درصدی را حالا بفرستید بیمارستان فکر می کنم ۵درصد هم نمی آورد ما که رفتیم در صد بگیریم دگه تمام شده بود خدا به ماه درصد بدهد
سهمیه کنکور برای جانبازان زیر 25 دیده نشد
سهمیه وکالت سردفتری وقوه قضاییه حذف شده باید تلاش کنیم در مجلس تصویب شود
فاش نیوز لطفا در سایت بنویسید که این طرح در صحن مطرح میشه یا طرح قبلی...ادم رو سردرگم میکنه
ما جانبازان زیر 25 درصد نون خالی برای خوردن پیدا نمیشه تو خونه هامون حالی مجلس شهمیه تبصره 11 برای ما در نظر گرفته ....ای شرم بر شما
سلام حسین آقا خوش بحالت شما الااق جانباز ی بیست و پنج درصد را داری یدک میکشی ما که نوه وزن بچه ها باور ندارندبیست وهفت ماه منطقه عملیاتی بودیم چه برسد به ارگانهای دولتی وبعداز ۵۵ سال سن در روستا مستأجر هستم تازه ۱۷/۹٫۱۴۰۰ کمیسیون عالی گذاشتن برامون هم گریه کردم هم خندیدم چون اگه به عمر طبیعی ۳ سال دیگر از این زندان وشگنجه گاه خلاصم
این که کاملا به ضرر زیر ۲۵ درصدیاس،همون وام مسکنیم که میدادن دیگه تعلق نمیگیره،خواهشا همون لایحه کمیسیون تلفیق رو تصویب کنین
تبصره 2: در صورت تایید ستاد فرماندهی کل قوا بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، بیست و پنج درصد جانبازی به ده درصد جانبازی، سی ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده ماه سابقه حضور در جبهه تغییر می یابد
خب این قانونش اگه توسطه رهبر تایید بشه
بچه های جانباز۱۰الی۲۵ معاف اند
منم خیلی خوش بین هستم
چون رهبر همیشه حامی و طرفه جانبازان است
حالا انشاالله به امیده خدا که رهبر قبول کنه
چونم شامله حاله منم میشه یعنی اگه تایید بشه منم معاف اند
تبصره 2: در صورت تایید ستاد فرماندهی کل قوا بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، بیست و پنج درصد جانبازی به ده درصد جانبازی، سی ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده ماه سابقه حضور در جبهه تغییر می یابد
خب این قانونش اگه توسطه رهبر تایید بشه
بچه های جانباز۱۰الی۲۵ معاف اند
منم خیلی خوش بین هستم
چون رهبر همیشه حامی و طرفه جانبازان است
حالا انشاالله به امیده خدا که رهبر قبول کنه
چونم شامله حاله منم میشه یعنی اگه تایید بشه منم معاف اند
سلام چرا خود جانبازان زیر 25 برای هزینه دانشگاه فکری نشده ولی برای فرزندان جانبازان 25 به بالا در نظر گرفته شده
سلام قرار بود کف درصد جانبازی برای جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی 25 درصد باشد پس چی شد مثل اینکه کار مجلس و نمایندگان شده تصویب قانون های بی ارزش که ارزش اجرایی ندارند پس من یه جانباز اعصاب و روان و شیمیایی 15 درصد هستم با کلی مشکلات که تقریبا روزی نیست که با خانوادم درگیر نشم خدایا من این مشکلاتم رو به کی باید بگم و کجا باید این مشکلات رو مطرح کنم.....چرا دولت بعد از سی سال هیچ اهمیتی به ما نمیدهد دیروز رفتم بنیاد شهید بهم گفتن موقعی مردی 10 درصد دیگه بهت اضافه میکنیم ای ششششششششششرم بر شما . ای ننگ بر شما
سلام باید در سهمیه ها اعم از کنکور ووکالت وغیره طرح اولویت باشد با نمایندگان صحبت کنید
مارابه خیرشما امید نیست شرمرسان شماکه بیش از300000 هزارجانباز زیر 25درصد را ازدایره خدمت رسانی مادی ومعنوی حذف کردید
لطفا هرکس میتونه بره وبه دیوان عدالت اداری شکایت کنه شاید به حقش برسه...بگه پس قرار بود به فرزندان زیر 25درصدهاهم سهمیه کنکور بدن پس چی شد؟؟ما که در شهرستانیم ودستمون به جایی بند نیست...یاحق
عقل کل ها شما گه بئتر گردید کا بیست دز صد چه شذیم زیر بیت و پنج ها را هوا کردیذ لعنت بر شی طان دو پا

...

الکی آمار ندید .

کل رزمندگان و جانبازان بدون حقوق بالاخص ۵% دفاع مقدس

۴۰ هزار نفر و در فقر مطلقند ؟!

...

خیلی ظلمه من که جانباز 20درصدم کمتر از فرزند جانباز25درصد قانون جامع خدمات ایثارگران در همه زمینه ها شاملم میشه انصافتون روشکره بخدا مشکل ما زیاده واسه 5درصدکمتر هیچم حسابمون نکردن
دوستان ،فکر کنم طبق ماده ۲۶ فوق سهمیه شامل فرزندان کلیه جانبازان میشه.چون شرط درصد حذف شده . فکر کنم فرزندان آنان که نوشته شده به فرزندان جانبازان هم شامل بشه
سلام خدمت دوستان دومورد را خدمتتان عرض کنم.یکم:این طرح 42 ماده ای با تغییراتی در کمیسیون تلفیق تصیب شده وچون تغییراتش نسبتا زیاد بوده بهتر است همان مصوثه کمیسیون ا مطالعه کنید.
دوم: بند ب تبصره 11 قانون بودجه سال 95 موضوعش خرید دوره سربازی برای غایبان است که برحسب مدت غیبت ومدرک تحصیلی مبالغی به عنوان جریمه به خزانه واریز وکارت معافیت صادر میشود.دراین طرح نمایندگان پیشنهاد کرده بودند که با فرزندان شهدا جانبازان ده درصد تا25 ورزمندگان 12 الی سی ماه هم مشمول این قانون بشوند.یعنی به جای معافیت رایگن با پرداخت وجه معاف بشوند.
چرا در مورد جانبازان اعصاب و روان که قرار بود سقف جانبازی انها 25 درصد باشد حرفی زده نشده است.......
پس جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی چی شد فرزندان جانبازان زیر 25 درصد چی شد اکثر جانبازان زیر 25 درصد ما بالای 50 سال سن دارن که نه دیگه به سهمیه نیاز دارن و نه هیئت علمی شدن و نه هیچ چیز دیگه ای ...فرزندان و خانواده های ما را در یابید ....قرار شد درصد جانبازان موجی و اعصاب و روان ارتقا یابد پس چی شد ...
باسلام.یکی لطف کنه بطور دقیق تحقیق کنه ببینه آیا طبق طرح ۴۲ ماده ای فرزندان جانبازان زیر ۲۵درصد سهمیه کنکور دارند ؟
بند 42 برای جانبازان زیر 25 و رزمندگان هیچ فایده ای ندارد چون اکثر این عزیزان و خانواده هایشان وضع مالی خوبی ندارند و توان خرید خدمت سربازی برای فرزندانشان را ندارند مگر اینکه در ازای گرفتن 1 میلیون از خدمت سربازی معافشان کنند در غیر این صورت فکر نکنم توان مالی اونها این قدر باشه که بخوان مبلغی در حد 10 میلیون بدن ....به نظر من باید در ازای هر 5 درصد یک فرزند انها را معاف کنند باور کنید تعداد اونها خیلی هم زیاد نیست و اکثر اونها خدمت هم رفتن ...من نمیدونم علت حساسیت ستاد کل نسبت به این مصوبه چیه شما ...سالی 400 هزار ایرانی فقط تو حوادث جادهای میمیرن حالا اگه 20 هزار فرزند ایثارگر و رزمنده معاف بشن به جایی بر نمیخوره
با احترام به همه ایثارگران لطفا دومورد اضافی گردد 1 ایثارگران بیکار که خانم خانه کارمند است به جای خود ایثارگر از بخشش مالیات ودیگر بخشش معاف شود 2جانباز +رزمندگی جمع شود وامتیاز بدن تا حق جانباز 20 درصد و11ماه رزمندگی به حقش برسد چون بعضی جاها گفتید رزمنده 12 ماه وجانباز 25 ای نا حقی میشود ممنون
سهمیه کنکور زیر25درصد حذفه ؟
هرکس اطلاعی داره بگه ببینم سهمیه برای کنکور96به چه صورته؟میخوان زیر25درصد هم بیارن یا نه ؟؟کی اطلاع داره؟اگر خود سایت میدونه لدفن بگه ...ممنون.یه سوال دیگه اینکه برنامه ششم دقیقااز کی اجرا میشه؟؟
ایااشتباه تایپیه یاکلاقبلی که توهمین سایت برای کنکوروشهریه جانبازان معافیتش 10درصدبه بالازده بودین روحذف کردند.
کاردانی گرفتیم باپول خودمان.کارشناسی گرفتیم باپول خودمان.ارشدگرفتیم باپول خودمان.دانشگاه رفتیم بدون هیچگونه سهمیه ای.خدمت سربازی رفتیم بدون هیچگونه سهمیه ای.هیچگونه تسهیلاتی نداریم بدون هیچگونه سهمیه ای.بچه جانبازسهمیه دارداون هم 25درصدولی من بدبخت شیمییایی20درصدهیچگونه سهمیه ای ندارم اگه خانواده های اونادارن چرامانبایدداشته باشیم وخانواده هامون..ماهیچگونه سهمیه ای هم نداریم واون اندکی هم که بمادادندهمه الکی و بی ارزشه.ازخجالت پیش خانواده هامون داریم خردمیشیم.دوروزقبل زدین برای دانشگه10درصدهرچندخانواده هامون هیچ سهمیه ای نداشتنددل ماخوش شدحالاامروزتوخبرتون توفاش زدین25درصدکه نمایندگان تصویب کردند.اخه نماینده ای که ایثارگرنیست ورنگ جبهه روندیده چی میتونه مارودرک کنه.اون نماینده هایی هم که ایثارگرن تومجلس فکرخودشونن نه ما.ای نمایندگان ومسئولین شمابااین تبعیضهاواقعامیتونین کناربیایین که ماتحمل کنیم..ای جانبازان انجمنی تشکیل بدیم ازسراسرکشورتابامسئولین ونمایندگان دیدارهای فصلی داشته باشیم تاحقمون روبدن وگرنه 100سال دیگه هم اینابفکرمانمی افتن همون جورکه این 30سالی هیچ وقت بفکرمازیر25درصدهانبودند.به قول قدیمیهاوبزرگان سیرهیچوقت ازگرسنه وسواره هیچوقت ازپیاده خبرنداره.سلام برشهیدان.تعجیل درفرج آقاامام زمان(عج)وسلامتی مقام معظم رهبری صلوات.
منظور ماده 37 چیه؟
چندسال است که درکمیسیون اجتماعی مجلس مصوب گردیده “کف درصدبرای جانبازان شیمیایی واعصاب وروان 25 میباشد“ اما تاکنون برای تصویب نهایی به صحن علنی نیامده است لطفا به نمایندگان ایتارگر مجلس باداوری کنید که درقالب همبن برنامه ششم توسعه آن را مصوب نمایند.
با سلام.
یه سوال داشتم
بند 39 قسمت اخرش نوشته:
(به کلیه رزمندگان در ازاء هر ماه حضور در جبهه یک درصد جانبازی و حداکثر تا 30درصد تعلق می گیرد. در مورد جانبازان این درصد قابل جمع با درصد جانبازی آنان نبوده و عدد بالاتر درصد جانبازی آنان می باشد)
یعنی رزمنده ای 30 ماه جبهه داشته باشه و جانباز هم نیست 30 درصد جانبازی بهش میزنن؟
ايا کارت شناسايي براي جانبازان زير 25 درصد صادر ميشود ؟

اگر کارت از جنس چيني هم باشد ما قبول مي کنيم ///

بخاطر بار مالي کمتر عرض کردم ///

مقوايي هم نبود اشکال ندارد / فقط عکسدار باشد ////

ممنون از بخش فرهنگي بنياد ///
,واقعا ظلم وجنایت نیست کسی که طبق رای کمسیون پزشکی کارافتاده کلی شده باکسی که با 5درصد خدمات مشابه ای درنطرگرفته شود
سلام خدمت تمامی ایثارگران.بخصوص فراهانی و فراهانی ها.شما بجای اینکه از هنرمندان و جانبازان حمایت کنید علیهشان موضع می گیرید .بالفرض که مجلس به زیر25درصد امتیاز داد که کوچکترین وظیفه تمامی ارکان نظام هست مگه چیزی از شما کم میشه برادر.متاسفم برای شما که اینگونه تنگ نظرید از ایثارگری به دور است .و پس خوشحال باشید فرا هانی که نمایندگان مجلس هم فعلا سواره هستند و از ما پیادگان خبری ندارند .شما با این طرز فکرتان آسوده باشید و به زجر ما و خانواده ما شادکام باشید.اگه میدانستید همین صهیونیستها برا سربازانشان در جنگ چه امتیازاتی دادند در مسلمانی و وجدان نمایندگان مجلس و بنیاد بیشتر شک میکردید.
اقای جعفرزاده نماینده 70درصذها.سخنگوی دولت ورییس بودجه دولت است نه نماینده مردم شریف گیلان. ایشان سوگند یادکرده مدافع دولت باشد نه قشر ایثارگر وملت. به همین دلیل سینه سپرکرده ودواتشه گفت=اقای رییس بند ایثارگران رایا حذف کنید یابفرست کمیسیون تا درستش کنیم چون بارمالی دارد.البته قید نشان ملی چون شامل 70درصدها نمیشد انرا اصلاح کرد .اقای جعفرزاده اینهمه فشار نیار که برای سلامتیتان خوب نیست البته اعتراضات مردم شریف گیلان به شما را هم مدنظر قراربده واگر قلمی موقتا دردست داری نان مردم رانبر .
واقعا فرصت خوبی شده برای برای کسانی که دستی درقانون دارند برای تمام فک فامیل پرونده جانبازی تشکیل میدن همانطوری که برای خیلی کس ها گواهی جبهه درست کردند واقعا جای تاسف است
اینجانب 32ماه و14روزدرجبهه های نبردحق علیه باطل حضورداشتم وکوچکترین بسیجی شهرستان بهبهان یاشایداستان شناخته شده بودم طی 6مرحله مجروح شدم اگرشرف داریدوازخدامی ترسیدپس به گفته های تان عمل کنید بنده بدنی دارم پرازگازخردل وترکش خمپاره وبه همین دلیل دچارمشکلات روحی و روانی شدم وصعب العلاج اعصاب وروان هستم هرچه به بنیادوکمیسون مراجعه میکنم درصدم رانمیدهندثوابقم پیش کشتان همین درصدعارضه هایم رابدهیداگرخداوقرآن واسلام رامیشناسی
دراین 42ماده صحبتی ازماده ی 38قانون خدمات رسانی به ایثارگران نشده است
سلام
وزارت خانه های علوم، و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه های دولتی و غیردولتی و دستگاه های اجرایی موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند 25درصد از سهمیه ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بورسیه های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت های مطالعاتی و دوره های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص دهند

چرا در این ماده فقط جانیازان نوشته شده؟ یعنی همسر و فرزندان جانبازان سهمی ندارند؟خواهش میکنم جواب بدین
سلام. فکر کنم همسر و فرزندان هم به جانبازان و هم به آزادگان مربوط میشه
حالا کسی میدونه که کمیسیون تلفیق اینا رو حذف کرده یا نه؟اخه انگار میگن حذفشان کردن!توروخدا یکی اطلاعی بده.من سهمیه دانشگاه خیلی برام مهمه. ممنون
در این طرح 42 ماده ای درمورد تبصره ظالمانه دو ماده 51 فوق العاده ایثارگری برای ایثارگران حالت اشتغال طبق ماده 39 هیچ حذفی انجام نگردید تا ماده 51 فوق العاده ایثارگری شامل ایثارگران حالت اشتغال طبق ماده 39 هم قرار گیرد
پس ماده 51کو؟چراچیزی ننوشتن
سلام بخداماده۵۱خیلی مهمه ایثارگران رو درک کنیدازنمایندگان عضوکمیسیون ایثارگران عاجزانه درخواست داریم ماده ۵۱ددستگاههای دولتی همه جانبازان شود
باسلامم خسته نباشیددد چرابه رزمندگان ارتشش نمیرسنن نه به بچهامون نه بخودم منودراین مورد راهنمایی کنید.خیلی ممنون
سلام میخواستم بدونم معافیت حق بیمه و مالیات بر حقوق فرزندان جانباز 70% در برنامه توسعه ششم شامل این فرزندان میشود؟
سلام آیادر برنامه توسعه ششم معافیت از بیمه ومالیات بر حقوق در مورد فرزندان 70% درصدوبالاتراعمال خواهد شد
بلاخره ما متوجه نشدیم خواهر برادر شهید.برای سهمیه کار ۲۵درصد یا ۵درصد .هر جا یه چیز میزنن.لطفا واضح تر بگین
عرض سلام دارم خدمت همه ی دوستان
خواستم بدانم بنده ۱۶ تبصره ۲ الی۳ که درتبصره ۲اشاره به جایگزینی فرزنده شهید وجانباز بالای ۲۵درصدودربنده ۳ که اشاره کرده به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و روزمزد در نهادها آیا واقعأ این مصوبه تصویب نهایی شده یا فقط برای دکر گذاشتنش خواهشأ جواب رو بدید ممنونم.
سلام دوستان من فرزنده جانباز ۳۰ درصد هستم حدود سه سال هست که به صورت نیروی شرکتی درجهاد کشاورزی مشغول کارم خواستم بدانم آیا ماده ۱۶ تبصره ۳ به من میخوره چونکه اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی کرده خواهشأ جواب بدید ممنون
سلام دوست من میلاد جان عقب موندی بخشنامه سال 94 ابلاغ شده شما اقدام کن تبدیل وضعیت میشی
دستگاه شما موظف است فرزندان جانباز بالای 25 درصد قراردادی را به استخدام رسمی درآورد. مشابه این اقدام در وزارت کشور و استانداری ها چند سال است که انجام می شود
آقا این تبصره ماده 41 میگه رزمنده های به ازای هر یک ماه جبهه یک ر صد جانباز میشن خخخخخخخخ
ای بابا دلت خوشه!
من نیروی قراردادی شاغل در دادگستری ام فرزند جانباز بالای ۲۵ درصد.ولی منو تبدیل وضعیت نمیکنن
به کلیه رزمندگان در ازاء هر ماه حضور در جبهه یک درصد جانبازی و حداکثر تا 30درصد تعلق می گیرد. در مورد جانبازان این درصد قابل جمع با درصد جانبازی آنان نبوده و عدد بالاتر درصد جانبازی آنان می باشد.

ایا من ک 9ماه. جبهه رفتم امروز بروم بنیاد9%جانبازی به من تعلق میگیره
دانشگاه فنی حرفه ای از اعاده بخدمت جانبازان طبق بند چ ماده 87 قانون توسعة ششم خودداری و اجرای آنرامنوط به دستورالعمل اجرایی میکند درحالیکه قانون شفاف و صریح است باتوجه محدودیت زمانی لطفا" برای آغاز کار پیگیری نمایید
آیا رزمنده ای 30 ماه جبهه داشته باشه و جانباز هم نیست 30 درصد جانبازی تعلق میگیرد یا نه؟خواهشمندم جواب دهید.اگر قانون بند 46 تصویب شده باشد از کجا باید پیگیری نماییم؟
باعرض سلام من 30ماه بعنوان بسیجی و28ماه بعنوان وظیفه درخط مقدم بودم و15/درصد جانبازی دارم کجاه مراجع کنم براب اتصاب خدمت اضافه بش به جانبازیم
ماده 62 انتقالی دانشجویان چرا اصلاح واجرا نمیشه
باز چرا این تبدیل وضعیتو بین خانواده ایثارگران و خانواده شهدا فرق گذاشتن . این چه وضعیه خب اونا هم جبهه بودن اینا هم جبهه بودن زحمت کشیدن چرا فرزندان اونا میتونن بدون ازمون تبدیل وضعیت بشن اینا نمیتونن .واسه اینا خود رزمنده نوشته میتونه خب این چه قاتونیه خود رزمنده که الان سنش بالای50 ساله مگه میتونه کار کنه.
سلام دوستان عزیز منم فرزنده جانباز ۳۰درصد هستم و چندساله به صورت شرکتی توی یکی از اداره های دولتی کار میکنم ولی هنوز ماده ای برای تبدیل وضعیتم پیدا نکردم حتی هم رفتم دفتره رهبری نامه دادم و جواب نامه رو هم فرستادن بنیاد شهید استانم که تو نامه نوشته بودکه برای تبدیل وضعیت آقای Xاقدام شود و نتیجه رو به صورت فکس به دفتر رهبری ارسال بکنید اما به خدای محمد قسم وقتی به بنیاد شهید رفتم هیچ جوابی نگرفتم که هیچ...یک نامه پیرو به نامه رهبری هم بردم اداره مربوطه درمیارن به من میگن بابا توهم خودت رو مسخره کردی این چیه برداشتی اوردی مگه چیزی تو این نامه ها هست. خدایا پناه برتو...
ای روزگار ....
فرزند جانباز 65 درصد
قراردادی هستم جهت تبدیل وضعیت نامه از بنیاد بردم کارگزینی بهم گفتند بار آخرت باشه ازین نامه ها میاری
باورتان نمیشه من 95 ماه خدمت جبهه و 15 درصد جانبازی دائم مال سال 63 دارم و جز اذیت و ازار هیچ خیری به بچه هام نرساندم همه شان بیکار ودر فقر مطلق به سر میبرند الان که می خام از دنیا برم بچه کوچکم سی سالشه یعنی هیچ نتونستم برا ی فرزندای بی پناهم بکنم خدا نابود کند انانی که حق ما را پایمال کردند
بسمه تعالی باسلام ودرودفراوان خدمت تمامی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس ازاینکه به فکرمن وامثال ما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستید وا زاینکه به فکراین قشرجامعه هستید وپیگیری می نمایید کمال تشگروقدردانی راداریم اینکه تومجلس به تصویب شده به ازای هرماه رزمندگی یک ماه درصدجانبازی می دهند ماکه 24ماه رزمنده هستیم یعنی 24درصد جانبازی می دهند وباید به کجا مراجعه کنیم باتشگرازتمامی نمایندگان محترم وگرامی مجلس لطفا مراراهنمایی بفرماید منتظر نامه شما هستیم خدانگه دارتان باشد عباس پور
بسمه تعالی باسلام ودرودفراوان خدمت تمام نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایران خسته نباشید باتشگروقدرانی اززحمات تان ازاینکه به فکررزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستید وتلاش می نماید باعث افتخارتمام احادملت ومملکتمان می باشد وراستی برای رزمندگان که تصویب شده به عزای هرماه منطقه 1درصد جانبازی می دهند ماها باید به کجا باید مراجعه کنیم عباس پور
مجیدگیلانی شش6ما بیشتر در جنگ و3ماه تو قطعنامه جبهه رفتم درصد جانبازی ندارم گفتین ب ازای هر ماه جبهه1%جانبازی میدهند ایا بروم بنیاد شهید وامور ایثارگران 6%جانبازی برای من لحاظ میشود؟خواهشمندم جواب بدین از بلا تکلیفی رها بشیم
سلام بنده رزمنده داوطلب زمان دفاع مقدس هستم.و۱۰ماه جبهه اونم خط مقدم بوده ام. خیلی از همرزمای من که پرونده بالینی مجروحیت نداشتن جانبازی گرفتن.الان با این مصوبه که به ازای یک ماه یک درصد میدم باید به کجا مراجعه کنیم.سپاس
ضمن عرض سلام جانباز ی باصورت صانحه ترکش وموج هستم که بدلیل معدوم شدن مدارک بالینی موجم فقط 5درصدجانبازی بعلت ترکش را گرفتم ضمن اینکه چندکیلو مدارک ثانویه وبستری شدن در بخش اعصاب وروان شدم وعین همه این سالها داروی اعصاب مصرف میکنم واحرازم نکردند وخسته شدم وسالهاست فراموش کردم وکم درحق ما ظلم نشده واینم روش وفقط بخور بخوره وخبرنداریم بنام ما .....چی بگم که همه مون خسته ایم وداریم به آخر عمرمون نزدیک میشیم و ازنسل ما مگه چنددرصدباقی موندند که هنوزم دیده نشدیم البته تا مدیران مستحق هستند ما چه کاره ایم بنام ما به کام اقایون ای وای ...
با سلام خدمت مدیر محترم سایت این چند سال این همه نظر داده شده از تبیض و بیعدالتی سخن گفته شد کدام دولتمردان در جمهوری اسلامی پیدا شده تا الان از ایثارگران عذرخواهی شود ایجا ایران است با کشورهای اروپا فرق دارد که برای یگ گربه ویا سگ ان مدیر ویا ان وزیر از ملتش عذرخواهی کند تعدادی از مدیران دزدی میکنند بجای تنبیه تشویق وبه پست بالاتری ارجاع داده میشود من خودم از هر چه مدیر غیر از رهبر وتعدادی انگشت شمار ایمان به دولت مردان ندارم به علت دوروق انان
با سلام خدمت مدیر محترم سایت این چند سال این همه نظر داده شده از تبیض و بیعدالتی سخن گفته شد کدام دولتمردان در جمهوری اسلامی پیدا شده تا الان از ایثارگران عذرخواهی شود ایجا ایران است با کشورهای اروپا فرق دارد که برای یگ گربه ویا سگ ان مدیر ویا ان وزیر از ملت%
ببخشید ایا فرزند همسر شهید جزو فرزندان ایثارگر به حساب میاید چون من رفتم از بنیاد شهید سوال کردم گفت مادرت جزو ایثارگران به حساب میاد ایا منم میتوانم جزو فرزندان ایثارگر به حساب بیام
سلام. اگر این قوانین ۴۲ اجرا شودد مردی کرده اید. خیلی ممنونیم. از طرف همه ی رزمندگان
چرا آزاده وجانباز 25درصد و 2سال 3ماه جبهه که دارای مدرک دیپلم است تجربی کارهم دار نمی تواند تا 35سال خدمت کنه
سلام و.عرض ادب خدمت شما به استحضار عالی می رساند.که حقیر جانباز و بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم در خصوص 2 درصد از حقوق اینجانب که بابت درمان کسر میگردد. قانون برنامه ششم اقتصادی لحاظ شده است بله یا خیر ؟
قانون خدمات ایثار گری ماده 51 باید شامل رزمندگان بالای 12 ماه خدمت و 15 درصد جانبازی بشه
باسلام بازنشستگان سابقه حضور در جبهه دارند ایا از مزایای یک مقطعه توسعه ششم تحصیلی در قانون برنامه ششم برخوردار میشوند حسین صمدی گرجی بزنشسته استانداری تهران
با سلام بنده و همکاران من تعداد 14نقر رزمنده 8سال دفاع مقدس هستیم وزارت بهداشت درمان تاکنون بخشنامه مصوب برنامه ششم توسعه را تاکنون اجراء ننموده و با عث دلسردی کارکنان میشود و با توجه به رزمندگان همسنگر و همرزم شهداء گران قدر و جانبازان عزیز بودند و لی کسی به مشکلات این قشر نمی خواهند رسیدگی کنند چراشو خودشان میدانند
سلام و.عرض ادب خدمت شما به استحضار عالی می رساند. من 20 ماه از سالهاي 60و61 در جبهه حق عليه با طل در خط مقدم حضور داشتم الان حدود17 سال سابقه بيمه تامين اجتماعي دارم .ايا اين 20 ايثارگري تاثيري در زودتر بازنشست شدن وهم حق مستمعري باز نشستگي دارد . نه . اگر جواب بدين ممنون مي شم
دوست عزیزی که این قانون را تصویب کردی. رزمندگان با سابقه زیر شش ماه جاشون کجاست ؟ کلا وجود ما را انکار کردین. ما را به خیر شما امیدی نیست خواهشن شر مرسانید
باسلام جانبازان استخدام کشوری با آخرین حکم باید بازنشسته شوند یا میانگین دو سال آخر لطفا راهنمایی کنید هم در خصوص پاداش سنوات به چه نعوی سپاسگذرم
سلام. تا آنجایی که من میدانم و اخیرا" گفتند با آخرین دریافتی باید جانبازان را بازنشست کنند. این قانون از مدت ها قبل بود ولی عمل نمی شد ولی انگار اخیرا" قبول کرده اند.
سلام چرا قانون جامع ایثار گری در بانک صادرات را قبول نمیکنن این دوستان دفاع مقدس می خواهند ۳۵ سال خدمت نمایند علت عدم اجرای آن چیست آیا بجز ایثار گر زدایی از محیط ادارات است که خود خطری بزرگ است قانون قابل احترام است مسولین پیگیری کنند
سلام ماده 51 ایثارگران مبنی بر فوق العاده ایثارگری چی شد خبری هست؟
فرزندان شاهد بیست و پنج سال خدمت بازنشست مشوند یاخیر ؟ ممنون
من بیست یکماه جهبه بودم ریهام شمیایی شد داروهای گران قیمت استفاده میکنم من به کجا مراجعه کنم یه کمگی باشد لطفا راهنمای کنید ممنون ۱۳۹۶۰۹
با سلام
در قانون جامع ایثارگران هیچگاه برادران و خواهران شهدا مورد حمایت قرار نمی گیرند ولی دنیا اینجور نخواهد ماند . جز در استخدام که یک نیم نگاهی دارند . در حالی که برای جانبازان هم در استخدام و هم در پرداختها معافیت 100 در صد بهرمندند
سلام من فرزند شهید از کارافتاده کلی هستم وهیچ درآمدی ندارم حتی حق پرستاری تو قانون جدید میگه چون متاهل هستی. من را به کمیته امداد بهزیستی معرفی نماید
با سلام
چرا در قانون هیچ امتیازی برای رزمندگان 3 ماه قائل نشده اند
با سلام چرا برای همسرا ن شهدا و فرزندان آنها همچنین فرزندان جانباز همه امتیاز قایل شدن ولی همسران جانباز که تمامی مشکلات یک جانباز رو متحمل میشوند امتیاز چندانی قائل نشدن هرچه مشقت و مشکلات بدوش این خانمهاست ولی حق حقوقی چندانی نداد لطفا رسیدگی کنید سپاسگزارم
اعطای درصد جانبازی به رزمندگان بر اساس هر ماه یک درصد ایا اجرا میشود با تشکر
سلام من همسر دوم آقای جانباز 25درصد هستم . آیا میتوانم از معافیت شهریه دانشگاه آزاد مقطع دکترا استفاده کنم ؟؟ ممنون
با سلام رزمندگان با سابقه 9 ماه چرا نباید از بند ب تبصره 11 بودجه سال 1395 منظور شوند ایا انها با دیگر رزمندگان تفاوت دارند انها جانشان را درطبق اخلاص نگذاشتن اگر سابق شان کم است بدلیل تعهد داشتن به دستگاه بوده که نمی توانستن همواره در جبهه باشند این جانب در بدترین زمان در منطقه بودم در زمان حمله نه در زمان مداوم چون کارمند دولت بودم گاهی اوقات از مرخصی استفاده میکردم به منطقه می رفتم حالا باید از این بند مثتسنا با شم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ودیگر رزمندگان حتی جراحت جنگ برایمان اعمال نشد چون به فکر بعد که مزایا بگیریم نبودیم و دیگر مسایل
سلام بنده برادر شهید هستم وهمسرم فرزند شهید هستند28سال سابقه پرداختبیمه دارم درخواست بازنشستگی زودتر از موعد دارم جهت خدمت به مادر و همسرم چراموافقت نمئ شود
با سلام واحترام از مدیر سایت ایثارگران خواستم بپرسم این طرح ۴۲ ماده ای کی تصویب میشه و اگر تصویب شده یا بشود کی اجرایی میشود؟؟؟؟؟؟
با سلام واحترام از مدیر سایت ایثارگران خواستم بپرسم این طرح ۴۲ ماده ای کی تصویب میشه و اگر تصویب شده یا بشود کی اجرایی میشود؟؟؟؟؟؟ چون مهم اجرا شدنشه من که آلان به بنیاد شهید زنگ زدم گفتند اصلا هیچ خبری نیست وبه حرف این سایت ها گوش ندید اینها خیلی چیزها می نویسند
با سلام
اینجانب 12 ماه حضور در جبهه داشته‌ام یک بار مجروح شده و صورتجلسه مجروحیت و گواهی یگان جهت تشکیل کمیسیون جانبازی به معاونت نیروی انسانی ارسال گردیده متاسفانه با توجه به رای قطعی دیوان عدالت اداری معاونت فوق از تشکیل کمیسیون برای اینجانب خودآری نموده لذا خواهشمند جهت حفظ طر ح پرونده در کمیسیون جانبازی .اینجانب را راهنمای وارد فرماید
سلام برشما پدر بنده 30ماه داوطلبانه درجبهه مقدس از وزارت دفاع مشغول به کار بوده و اعزام شده وایثار گرهم هست. مجروحیت معجی و اعصاب روان هم دارد برای تعین درصد جانبازی از شما کمک میخواهم لطفان راهنمایی کنید باتشکر.
تصویب شد؟
باسلام
متاسفم برای کسانی که قدر کسانی که بدون هیچ چشمداشتی مقابل دشمن جنگیدن ولی الان که احتیاج دارند حمایت نمیشوند
من حسین خانپور درسال 67 با16سال سن به عنوان بسیج به تیپ نبی اکرم ص گردان حمزه به حلبچه رفتم ودرتاریخ 24/3/67 از ناحیه کتف وبالای سینه راست مورد گلوله قناسه دشمن گرفته ودوستان شاهد بودن یک ساعت با همون اوضاع منتظر ماندم تا نیرو جایگزین بیاد اقای علی فرهمند پاسبخش شاهده بودن بعدهم با همون وضع به سرپل ذهاب رفتم وبعد در عملیات مرصاد هم بودم البته وظیفه بود وچون من سن کمی داشتم زیاد نبودم ولی الان با 24سال سابقه وسختی کار در کارخانه 60نفر رسمی بوویم همه بازنشسته شدن بجز من رفتم دنبال کار م الان دوما برام غیبت زدن ونه لیست رد شده ونه حقوق گرفتم با سه فرزند یکی دانشجو ویکی محصل و...
نمیدانم چکار کنم تمام شرایط روهم دارم ولی فقط منو نگه داشتن دارم دیوانه میشم
باسلام بنده برادر شهید هستم و در ارگان دولتی به صورت قراردادی مشغول به کا هستم آیا مشمول این قانون هستم؟
با سلام خدمت دوستان این قانون چه زمانی تصوب و اجرایی میشود لطفا مدیر سایت جواب دهید
پدر من جانباز اعصاب روان و موجی و نقص عضو و بیکار و ۲۰ درصد جانبازی دادن برا کمیسیون اقدام کردیم دکتر تایید کرد منتها بخدا قسم کارمند بنیاد گفت این افزایش درصد خرج داره الان گناه ما چیه که از هرچی امتیازه بی بهره ایم به گناه نداشتن اون پنج درصد!!!!به اون خدا قسم من از بچگی کارگری کردم خصوصا دبیرستان زمانی که همه داشتن برا کنکور میخوندن به والله قسم من سخت تو کارگری بودم چون مجبور بودم
سلام رزمنده بسیجی دفاع مقدس هستم سابقه بیش از یکسال جبهه دارم دو بار مجروح شده ام 7سال است در بستر بیماریم پرونده مجروحیت بالینی دارم توان دارو ودرمان خویش را ندارم بیکارم بیمه نیستم عیالوارم رزمندگان دفاع مقدس مظلومترین افشارند انتظار داریم در راستای جلب رضای پروردگار عالم که رضایت خلق خدا هم که برای دفاع از دین او و وظیفه شرعی و انسانی خدمت کردند را فراموش نکنید
بودجه را بنام جانبازان بسیجی می گیرند و برای اهداف خودشان هزینه می کنندو هزاران اما و اگر می اورند باید جانباز 30 درصد باشد اگر این طور بود چرا گفتند جانبازان 25 درصد پرونده تشکیل دهند
سلام. ی بند داشت که میگه در مورد مسکن و شغل فرزندان شاهد ولی چرا اجرایی نمیشه برادر من با وجود بیکاری و بیماری وبدون مسکن هست هرچه بنیاد میره کاری نمیکنند پس همش حرف مفت این بندها
فرزند جانباز 25درصدهستم در وزارت نیرو با آزمون استخدامی و سهمیه 25درصد ایثارگران قبول شدم هم اکنون مشغولم لطف بفرمایید طبق قانون بعد چه مدت باید رسمی قطعی شوم
سلام دوسبان لطفا راهنمایی بفرمایید فرزندان جانبازان بالای 25درصد که با ازمون استخدام شرکت کرده قبول شد هم اکنون مشغول کار شد پس از جه مدت باید رسمی قطعی شود لطفا راهنمایی فرمایید
سلام..فرزندجانبازبا20درصدجانبازی و36 ماه حضوردرجبهه چرابایدباکسی که پدرش فقط6ماه جبهه داره یکی باشه..اونوقت باکسی که فقط5درصدبیشتره زمین تااسمون فرق داشته باشه این چجورعدالتیه؟؟؟اونا کلا معاف ازسن استخدامی ماهیچی..کمی تامل بیشترلطفااا..
سلام..چرابایدفرزندان جانباز25درصد ازشرایط سنی استخدامی معاف باشند ولی فرزندان جانباز20درصدبا36ماه جبهه هیچگونه افزایش سنی نداشته باشند..خواهشمندم دراستخدامی های اینده که سنجش برگزارمیکند برای ماهم افزایش سن درنظربگیرید..ممنون
اصلا جانباز زیر بیست و پنج درصد عملا هیچ امتیازی ندارد فقط صفحه قانون رو سیاه کردند
قانون دو مقطع برای فرزندان جانباز 55 % کا رمند به بالا چگونه است ؟
باسلام تازه داریدبرای رزمندکان بندوتبصره سرهم میکنید بعداز40 سال .خسته نباشید .بخدا تواین کشوربی زبان تروبیکس ترازبچه های جبهه وجنک هیجای دنیاپیدانمیشوند
سلام پس چرا سازمان انرژی اتمی قوانین مربوط به ایثارگران 1- پرداخت سقف بیمه در هنگام بازنشستگی و 2 - لحاظ نمودن یک مقطع تحصیلی بالاتر و لحاظ نمودن یک ماه جبهه یک درصد جانبازی و .......را اجرا نمی کند لطفا رسیدگی شود
کمکمکمککمکمگمک
مرگ بر آمریکا مرگ براسرایل مرگ بر ضدولایت فقیه مرگ برترامپ،مرگ بر تحریم های آمریکامرگ برداعش ،لبیک یا امام خامنه ای (مدظله العالی))
سلام دوستان عزیز من هرچه مطالب شما را خواندم همه اش نا امیدی بود لطفا کسانی که از طریقی توانسته اند از بعضی از این امتیازات استفاده کنند بیایند و نظر و مطلب بنویسند تا دیگر دوستان هم امیدوار بشوند من در سال ۷۴ یک قطعه زمین از سهمیه رزمندگان دریافت کردم و درسال ۹۶ فرزندم را معاف از خدمت کردم و همچنین از سهمیه ۵ درصدی برای کنکور فرزندم استفاده کردم و بورسیه اموزش پرورش قبول شد و امسال برای معاف از مالیات خودم دارم اقدام می کنم شما هم اگر پیگیر باشید می توانید حق خودتان را از اینها بگیرید بدانید که هیچ وقت امتیازات را درب خانه تحویل نمی دهند و باید بروید ان را بگیرید موفق باشید
با سلام و احترام.اینجانب جانباز و رزمنده می باشم که در سالهای ۸۴ تا ۸۷ بعنوان کارمند رسمی وزارتخانه محل خدمتم دارای مسئولیت مدیریتی بوده ولیکن از نیمه دوم ۸۷ تاکنون بعنوان کارشناس مسئول خدمت میکنم.آیا قانون ایجاد پست همطرازی که برابرقوانین گذشته از ۷۴ لازن الاجرا بوده ولیکن در سال ۱/۱/۱۳۹۶ برابر برنامه ششم توسعه لازم الاجرای مجدد شده نیز مشمول اینجانب خواهد بود یا خیر .ممنون.
با سلام من یک جانباز اعصاب وروانی هستم که باگذشت ۳۴سال ازمجروحیتم هنوز تحت پوشش بنیاد قرار نگرفته ام تورا به خدا سریع وبدون درنگ اقدام به درصد جانبازی کنید نگذارید بمیریم ازناراحتی های حاصل از جنگ تحمیلی که خانوادهامون هم دچار ناراحتی روانی گشته اند این یعنی بی عدالتی
سلام و درود بر شما
خواهشمندم در مورد جانبازان معتاد که بخاطر آن بازخرید شده اند و سابقه بالایی دلرند بخشوده شوند این ظلم بسیار بزرگی است که بخاطر اعتیاد جانبازی که روزگاری جانش را بر سر دفاع از میهن گذاشته اینطور از بخشش محروم و زحماتش بر باد رود
سلام سوالاتی دارم پاسخ دهیدمن جانباز۵درصدوبرای درصدموجگرفتگی وناشنوای هیچگونه درصدندادن من ارتش فقط۱۰درصدبرای ترکش دادن وبنیادشهید۵دذصددادن حالا طبق دستورالعمل به شمار۲۲۱۷/۱/۸۲/۲۹کفتن ایثارگران جانبازان که تابحال درصد بابت موج گرفتگی وناشنوای نگرفته اندمیتوانند اقدام کنندودرخواست کندازواحدایثارگران برای اجرای بندالف ماده ۸۷رابدهند سوال من این است ایا به سازمان ایثارگران ارتش مراجعه کنم ویابه بنیاد شهیدمنتظرپیام شما هستم راهنمای کامل کنید ممنونم
نمیتونی جواب بدی مردم را سر کار نزار من هر چه خوندم درد دل مردم بود و بس
س.من فرزند جانباز ۷۰درصد .این شماره ۱۸آیا راسته .هم بیکارم هم داری خانواده هستم .فکر کنم این هم مثل بقیه حرف های دولت ...
رزمنده ايثارگردوران جنگ هستم باسابقه يي نزديك به شش/6 سال وشاغل درپتروشيمي بندرامام ولي افسوس كه سالهاست حق وحقوق مالي واداري بنده توسط...!!! پايمال شده درخواست رسيدگي عاجل دارم. نصروامن الله وفتح قريب
باسلام به تمام ایثارگران وسایت محترم فاش نیوز..‌..تورا به سالار شهیدان اسلام امام حسین(ع)به رزمندگان دارای صورت سانحه درصد جانبازی بدهید بیشترازاین اذیتشان نکنید دیگه هیچ توانی برای پیگیری درصدجانبازی راندارند همه شون ازناحیه اعصاب وروان داغونن پس کوعدالت برادرعزیز
با سلام من فرزندجانباز 70درصدهستم و تک پسر خانواده از وقتی پدرم به این روز افتاد دچارافسردگی شدیم .پدرم 35سال دایم البستری بیمارستان کلستان اعصاب وروان اهواز هست و یه مادر پیری دارم لپ کلام دولت کاری برامون نکرد پدرم هر 3ماه دو روز میآریم خونه با هزینه خودمان .یک سال سر کارم مالیات میدم هرروز پیمانکار تهدید میکنه نیروکاریم تگمیله .نه زنی نه بچی نه کاری 34سالمه پس کی زندگی کنم.به داد جوانان برسید...........
سلام .سوال سربازانی که در زمان جنگ در مناطق عملیاتی وجبهه جنگ بودند چرا کسی به فکر انها نیست و هیچ گونه امتیازی به انها ندادند چون ان موقع جنگ رزمنده بودند وجز رزمندگان حساب می شدند وجنگ که تمام شد همه انها ی که شب وروز از خاک ومرزو بوم دفاع کردند چه تفاوتی با ان کسی که ا سیر شد دارند به غیر از این بود که 24 ساعته بای مواظب تحرکات دشمن می بودند ایا گرسنگی وتشنگی کم کشیدند چه امتیازی به اینها دادند تمامی کشورهای در زمان جنگ جهانی هر سال از باقی مانده سربازان دوران جنگ طی مراسمی تشکر وقدر دانی می شود در ضمن کسانی هستند که 3 الا 4 ماه جبه بودند حالا انها از تمامی امتیا زات ایثارگری ورزمندگی برخوردار هستند امسال بنده بیچاره با دادن یک تیکه کاغذ به عنوان کارت ایثارگری که هیچ گونه اعتبار وارزشی ندارد .موقعی که بچه هام ازم سوال می کنند که چرا شما هیچ ام تیازی ندارید با 24 ماه جبهه تنها می توانم سرم پاین بیندازم واهی بکشم بانوشتن این متن به تمامی سربازان دوران جنگ که در مناطق جنگی بودند فراخانی بدهیم ویا همگی باهم برویم به بیت رهبر ویا بانوشتن طومار نامه به بیت رهبر جهت تعین وتکلیف .کسانی که این متن میخوانند وکسانی ویا اقوامی دارند که سرباز زمان جنگ بودند اطلاع دهند ای خداوند رحمان ورحیم وبخشنده مهربان دریچه ای برای افراد های مثل من باز کن که بیشتر از این شرمنده زن وبچه ها یمان نشویم وماها را مثل انهای که جزء انهای که از امتیازات بنیاد شهید استفاده می کنند قرار بده امین
بخشنامه بی اعتبار ودر هیچ جا اجرانمی شود
سلام مگر رزمندگان بسيجي كه كمتر از ماه داوطلبانه در جبهه بودند رزمنده نبودند چرا از هيچ حقي برخوردار نشوند آيا مسئولين فعلي اگر جنگي رخ بدهد مردند يكماه بروند جبهه 2- مگر مسئولين شوراي نگهبان ما كه دم از آگاهي از قوانين اسلام وقرآن مي زنند نمي دانند پيامبر اسلام (ص) به ميزان حضور افراد در جبهه به آنان تسهيلات مثل بهره از غنايم و.... مدادند چرا حالا هر امتيازي براي ايثارگران در نظر مي گيرند قيدحداقل 6 ماه حضور مطرح ميشود در حالي كه حتي 10 روز حضور داوطلبانه در جبهه جنوب آنهم در گرما ي 50 درجه تابستان ودر حالي كه دشمن تا نزديك اهواز آمده بود بخصوص آخر جنگ كه قول هم داده بودند سنوات حضور در جنگ را در شرايط حساس دو برابر محاسبه كنندمرد مي خواست چرا به اين دسته از رزمندگان هيچ توجهي نمي شود
سلام بند۴۱ ماده ۶۰ شما نوشتی ازای هرماه حضورجبهه یک درصد جانبازی تعلق میگیرد
پس کو اینجانب ۲۴منطقه دارم و۶ماه درعملیات قادر آرپچی زن بودم که موج انفجار
گرفته اعصاب وروان شدم الان۳۲سال داروی اعصاب می خورم که فرمانده ما سرهنگ
حسن آبشناسان بود که در همین عملیات شهید شد چرا رسیدگی نمش
بند۴۱ ماده ۶۰هرماه حضورها یک درصد انجام بدی
این به عدالتی است که درعملیات قادر بند آسیب دیدم ازپای چپ واعصاب وروان واز استرس گرفتن ناراحتی قلب ولی رسیدگی نمش حسینعلی صائبی هستم از لشگر ۲۳ نوهد
درعملیات قادر آسیب مغزی و ناراحتی قلبی پارگی گوش و خردن تیر مستقیم پای چپ
آیا کسی هست که ازطرف دولت رسیدگی کند
رزمندگان دوران‌ دفاع مقدس را دریابید جانشان راکف دست نهادند تا کشو ر امنیت.حفظ ناموس و........داشته باشد و دشمن راذلیل کردن تا سر بلند شویم اما چی نصیبشان شد زنده باد یاد و خاطرهایشان از همه چیز گذشتن بخاطر دین و وطن شان خداوند یار و نگهدار جمهوری اسلامی ایران و ملت سر بلندش باد و مقام معظم رهبری
چرا قانون هرماه جبهه یک دصد جانبازی اجراییی نمیشود
تمومش دروغ و دلنگ و حیله گری است.
فقط میخوان خانواده شهدا رو از چشم مردم با این کاراشون بندازند.
۹۰ درصد این اراجیف اجرایی نیست
آیا این طرح 42 ماده ای تصویب شده است یا خیر .لطفا کسیکه خبر داره از تصویب یا عدم تصویبش مرا آگاه سازد ممنون
مرگ بر شماهای که دروغ میگین حق مردم بیچاره رو میخورین بی پدر مادر ها خدا جوابتونو بده به خانواده شهید و جانبازم رحم نمیکنین ننگ بر شما ترامپ از شما عرضه تره ....
بنده که مدت 21ماه در جبهه بودم ومجروح شیمیایی هستم هیچ شمارا به خدا واگذار میکنم
باسلام بنده جنبازده٪هستم ودارای بیش از۷۴ماه جبهه ودو فرزندم را معاف وسومی درشرف معاف شدن است و وام مسکن هم دریافت کردم ودرمان من ۱۰۰در صدمجانی پس اگردنبال کنید به نتیجه میرسید
چرا چرا چرا فکر رزمندها نیستی این رزمندها بودن که جلوی دشمن ایستادن وسینه سپر کردن که به شما تجاوز نشود حالا این جواب ما
سلام
قانون تصویب شده که آزادگان لیسانس و بالاتر میتوانند تا 35 سال خدمت کنند و سپس بازنشسته شوند ولی صندوق بازنشستگی فولاد کشور قانون را تمکین نمی کند و بصورت آشکار حق مسلم ما پایمال میشود واین در حالیست که هر ساله در سالگرد آزادی ما همین مسولین کلی ما را حلوا جلوا میکنند ، تو را خدا مسولین محترم چرا در قبال اینگونه قانونشکنی ها واکنش نشان نمی دهند ؟؟؟؟
همه اینها سرکاری هست و دروغ پردازی برای فریب است
سلام چرا دانشجویان اعزامی به مناطق جنگی در زمان جنگ مشمول هیچ خدماتی نمی شوند ما به مدت شش ماه وارد جنگ شدیم و مارا از کلاس درس و دانشگاه به جبهه فرستادند و باعث افتخار ماست ولی بجز کسر از مدت سربازی هیچگونه تسهیلاتی به ما نداده اند
سلام و عرض ادب، نسبت به بند ز ماده 1 قانون خدمات رسانی به ایثارگران تصویب شده اگر تصویب شده آیا بخشنامه آن به ادارات ارسال شده یا نه ممنون میشم جواب بدین
پایور ارتش با هشتاد ماه منطقه انشاله پنج درصد به کسانی بدهید که در جنگ نبودن به فکر فرار ترکش طلای بودن جرم ما فقط ترکش نخوردیم مگر شهدا با ما همسنگر نبودن خجالتی بکشین انشاله پنج درصد اخلرت به دردمان مخوره
سلام علیکم من فرزند حانباز ۷۰ درصد هستم کارمند دولت هستم آیای مشمول فوق العاده ایثارگری میباشم یا خیر اگه هستم چه مستنداتی رو میتوانم به دستگاه اجرایی ارائه بدم
شمامسعولین جزدروغ وخیانت چیزی ازتون ساخته نیست پاروی خون شهداء وحق جانبازان گذاشتیداگرراست میگوییدوخدارامیشناسیدببائیدمواجه حض
وری
تورا ب به روح خمینی عزیزتر از جانم قسم. تا زنده هسیم بند اخر 42 را مبنی بر جانبازی به تعداد ماههای جبهه را بدید بخدا دیگه رزمنده ای نمونده هممون مردیم
*****کی عملی می شود ما که عمر حضرت نوح (ع)نداریم *****چرا استخدام جایگزین فرزند ایثارگران در محل خدمت پدر حذف شده در قانون ششم برنامه*
آقای روحانی این بود تدبیر و امید برای قشر ایثارگران
بهترینها را انتخاب کرده این تا الله نگهدار ماست خامنه ای رهبر ماست با تمام وحودم دوستت دارم ایشالله دعای خیر پر برکت شما پشت سر تمام مردم سرزمین ما ایران باشد اقای خامنه ای ملت ایران سرزمین ایران به خداوندی خدا از وجود ودعای پر برکت شماوامسال شماست که پرچمش همیشه بالا ست با تمام وجودم دوستت دارم وبازهم وازین به بعد هم سرباز شما میمانیم کاظم شعبانی کوه میشی فرزند جانباز
به خاطررضای خدا ارتقا مدرک بالاترراکه برای رزمندگان شاغل اعمال کردید برای رزمندگان بازنشسته بیچاره هم اعمال کنید
سلام فصل ششم فقط به فکر فرزندان و همسران هست حتی نامادری شهید حق پرداخت حقوق داره اما خواهر و برادر هیچ امتیازی ندارن با اینکه برادرم مجرد بوده و همسر و فرزندی نداشته که از امتیازاتش استفاده کنه لااقل به خواهر یا برادر شهید یک سری امتیازات رو بدین مثلا کسایی که شاغلن بیمه و مالیات از حقوقشون کسر نشه این کمترین خواسته ای که ما داریم
لطفابعدازچهل سال ماده ۶۰رادرموردرزمندگان فاقددرصدبه ازای هرماه یکدرصداجراکنیدتوراخدا
بنیادشهیدوسایرارگانهای دولتی شد جای کسانی که روزی ازجنگ وشهیدانتقادمیکردن لطفارسیدگی شودمگرخانواده معظمی شهدا وایثارگران خودتوان مدیریت و اداره این ارگانهاراندارند
سلام
چرا فرزندان رزمنده زیر 6 ماه که داوطلبانه در جبهه شرکت داشتند نباید از شرایط استخدامی استفاده نمایند.مثلا یک ماه
با سلام.خدمت شما عزیزان ما رزمندگان فاقد فرزند ذکور با داشتن چهار فرزند دخترامکاناتی برای این ایثارگران 70 ماه حضور در جبهه درنظرگرفته می‌شود_
برادران عزیز اخه یه فکری به حال این عزیزانی کنید که ۶ ماه دوره احتیاط رو در جنگ حضور داشته اند.

بابا خدایی چرا این مسئولین خودشونو زدن به اون راه، چرا تا اسفند ۹۹ شش ماه دوره احتیاط داوطلبانه بود ولی الان سه چهارم شده، اخه خدایی انصاف نیست.
خواهش میکنم از رسانه محترم فاش نیوز و کلیه عزیزان دست اندر کار، این مطلب رو رسانه ای کنید تا بلکه ازتضییع حقوق بنده و امثال بنده جلوگیری بعمل بیاد.
لینک هر دو بخشنامه دوره احتیاط در شناسنامه و شاید در همین سایت موجود باشد که در فاصله کمتر از ۴ ماه سرنوشت رزمندگان عزیزی که شرایط جنگی داوطلبانه ایستادگی کردند عوض خواهد شد

با تشکر از فاش نیوز صدای رسای خانواده شهدا و ایثارگران
برادران عریز اخه یه فکری به حال این عزیزانی کنید که ۶ ماه دوره احتیاط رو در جنگ حضور داشته اند.

بابا خدایی چرا این مسئولین خودشونو زدن به اون راه، چرا تا اسفند ۹۹ شش ماه دوره احتیاط داوطلبانه بود ولی الان سه چهارم شده، اخه خدایی انصاف نیست.

خواهش میکنم از رسانه محترم فاش نیوز و کلیه عزیزان دست اندر کار، این مطلب رو رسانه ای کنید تا بلکه ازتضییع حقوق بنده و امثال بنده جلوگیری بعمل بیاد.

لینک هر دو بخشنامه دوره احتیاط در شناسنامه و شاید در همین سایت موجود باشد که در فاصله کمتر از ۴ ماه سرنوشت رزمندگان عزیزی که شرایط جنگی داوطلبانه ایستادگی کردند عوض خواهد شد

با تشکر از فاش نیوز صدای رسای خانواده شهدا و ایثارگران
خیلی عالی میشه برای همه رزمندگان دلاور هشت سال دفاع مقدس به ازای هرماه جبهه درصد جانبازی همطرز آزادگان داده شود تا این تبعیضی که چندین سال سایه سر ایثارگران انداخته شده برای همیشه برطرف شود به لطف پروردگار انشالله هرچه زودتر به تصویب وبه مرحله اجرایی درآید باتشگروقدرانی التماس دعا
سلام من برادر ۲ شهید و جاتباز ۵ درصد هستم بچه ۱۴ ساله بودم کمسیون دادند من عقلی داشتم با دکترهای ریش بزی...مجلس شهید اونم ۲ تا داده.ایا ؟.که به فکر ما زیر ۲۵ درصد ها بلشه اقا مگر نا جانبازان ۵ درصد چند نفریم اینقدر خودتونو دارید برای چند درصد دادن به ما میکشید ما از جانمان گذشتیم شما یک رای نمیدهید ...اقایاتی که سلام مثل من را نمیدهید نماینده لاهیحان فرخی مگر مرده است...و خیلی ها..قالیباف فرمانده من بود...خحالت بکشید کنی به قانون اروما و بازماتگان تا نوه هایشان رجوع کتید.بی خبران زد وطن ....گوش کنید بازم ما رلی دادیم وگرنه همه رفته بودید...کنی سپاس البته به خاطر خون شهدا نه شناهای بالا شهر نشین ..و حقوق نجومی و...تا اخر خودتان درون ناپاکتان را میشناسید...خجالت...و خجالت نفرین میکنم همه مجلسی ها و نامردان این کشور را...
من سال 89روز 18خرداد ازسپاه ناحیه شهیدمحلاتی ماموریت ایست وبازرسی باوسیله که ازدست اطلاعات حوزه متواری بود با من تصادف کرده ومتواری شد من مدتی در بیمارستان بقیه ال عج بستری بعد کمسیون 21درصد معلولیت 10ماه و12روز جبهه دارم ویک دوره حلب سوریه بودم خواستم ببینم تکلیف امثال من با بنیاد وبیمه درمانی چی میشه ممنون
پس چرا تکلیف سربازان هشت سال دفاع مقدس را هم روشن نمی کنید من 24ماه جبهه دارم این 38سال است که میگذرد تکلیف ما روشن نشد اگر هم روشن کنید چه ارزشی دارد واقعا نمیشه اسم شما را انسان گذاشت
سلام
اقایان مسعول یه خورده انصاف داشته باشید یعنی هرماه جبهه یک درصد این حداقل خدمتی هست که می تونید بعد ازسالها به یک رزمنده کرده باشید چرا که اگرپایان جنگ تاالان سالی یک درصد حساب کنید بیش ازاینها میشه ....
سلام رهبر معظم ومغزز ما جمعی از رزمندگان خواستار اجرای قوانین همانا قانون ۴۲ همانند قانون ۸۷ اجرایی شود تا فرزندان رزمندگان وایثارگران تشکیل زندگی دهند وزندگی معمولی وشاد ی داشته باشند به امید ان روز همگی قبل از هر دستوری فدایی رهبریم
من ۱۴سالم بود ازخونه فرارکردم رفتم بدون اموزشی جبهه کربلای ۴وکربلای ۵دوعملیات شرکت داشتم ۵ماه وسه روز سابقه دارم گناهم این که باید ۲۷روز دیگه میموندم بیکارم سهام عدالت هم ندادن چکارکنم
سلام به جانبازان ورزمندگان عزیز. 15درصداعصاب وروان هستم. سربازارتش بودم وبعدازاتمام آموزشی، درجه داری ازاندیمشک به تهران وپادگان ماآمدوبیست نفرداوطلب خواست. من دواطلبانه به دوکوهه اندیمشک رفتم، ویکسال خدمت تموم شد، رفتیم خط مقدم، نهرعنبر، و16ماه دیده بان بودم ودوتاعملیات بودم. روزآتش بس وقطعنامه، 28ماه خدمتم تمام شد. دوستان میدونندکه الان همه بالای50سال هستیم وبیماریها بهمون سلام میکنند، قلب وتنگی عروق، واریس نارسایی وریدی وهردوپاهایم زخم ودرمان نمیشوند. پس بیکارم، مستاجرم، پرونده مستنری دادم ومیگن تاییدوبه تهران رفته ومعلوم نیست مستمری بدهندیا نه. بیمه دی هزینه زخم پاهایم را فقط ده درصدش رامیدهدومیگه درتعهدشان نیست. میدونم همه ومخصوصا ما زیر25درصدی ها مشکلات مان زیادو درمانده وگیج ومنگ این مشکلات وروزگاریم. درنظرمسئولان اگرجانباززیر25باشی واگریربازارتش هم باشی که دیگه اصلا جواب سلام مارا هم نمیدهند. بخدا دردنیا به هرمجروح جنگ وآزاده اش وخانواده کشتگان جنگ خدمات میدهندبدون منت وبدون زیروبالای 25درصد... خدماتشان ده هابرابربیشترازایران اسلامی هم هست. نمیگن شهیدولی به خانواده اش احترام گذاشته وخدمات متنوعی میدهند. اینجا همه چیزرا سلیقه ای ومثل اتوبوس ها جداسازی کردند. جانباز وزخم ودردکشیده بسیجی، سپاهی، رزمنده، سرباز... باهم فرق دارنداز زمین تا آسمان. میگم ترکش وموج و... سپاه وبسیج درد داشت وترکش وموج سرباز لالایی بود ودردنداشت. میگن حضوراونها درجبهه رشادت بود وحضورسرباز بیخودی... میگن ترکش و... اونها طلایی بود وترکش سرباز کلوخ بود وبی ارزش... بله ارزش گذاری کردند، جداسازی کردند، سربازموقع معرفی خودش دربنیاد، عرق میریزدوآروم میگه سرباز ارتشی بودم... وکارمندبنیادتااسم سرباز وارتشی را میشنود... با اخم وتخم وبا بی اعتنایی تمام، میپرسدکه خوب چکارداری... توهین وبی اعتنایی ها ی بنیادبه جانبازی که سرباز بوده وارتشی... تمام شدنی نیست...
حالت اشتغال رزمندگان بازنشسته ناجا را جرا کنید
سلام مدیران مفت خوران بنده دارای24 ماه خدمت در منطقه جنگی پیاده در ر دوران هشت سال دفاع مقدس هروز بصورت عملیاتی در جبهه های جنگ جان دادیم از وطن دفاع کردیم الان نتیجه اش این شده نه کار نه بیمه نه پول زندگی همه اش جیب مفت خورها است خدا شما مسعولان بی لیاقترا نبخشد بی مروتها ما جنگ کردیم از گرسنگی بمیریم این چه وضعی است که بر سر ما اورده اید یک کارت کلابی ایثارگری به ما دادید هیچ ارزشی هم ندارد ما اورضه نداریم مثل معلمان بیایم خیابانها از حق وحقوق مان دفاع کنیم ما دیگه پیر شدیم رفتیم ما گرسنه ایم نان نان نان نیاز داریم اگر ما در اون زمان نبودیم دخترها تون می بردند
چرا هیچ برنامه یا فکری برای رزمندگان زیر 6ماه جبهه نشده اون از تبدیل وضعیت این از حرفاشون که فقط برای بالای 6 ماه جبهه گفتن ما 5 ماه داریم اگه 6 ماه 6 امتیاز داره 5 ماه هم باید 5 امتیاز داشته باشه داریم به کجا میریم ما در همه قانون هامون بی عدالتی موج میزنه لطفا تبدیل وضعیت رزمنده گان زیر 6 ماه
سلام وعرض ادب، یکی ازکسانی بودم ازپایه انقلاب درمساجدوخیابان وبه دستورامام خمینی داوطلب جبهه شدم تمام وکمال انجام وظیفه نمودم .حالا دیگرنوبت حکومت است تاتمام سوابق داوطلبان جنگ را موردبررسی قراردهند وبی انکه ایثارگر ویا رزمنده به دردسربی افتد .هرچه که هست برایش فراهم کنید، من به هیچ عنوان پیگیرنبودم دلیل خودم راداشتم وعدم پاسخگویی دستگاهها ،متاسفم برای کسانی که هیچ سوابقی درجبهه ندارند ولی درمقام گرفتن ومال بدست اوردن درصف اولند
سلام،هنوز برای من وامثال من که داوطلب ۲۴ماه منطقه وداوطلب ازپایگاههای اعزامی بودیم کارت درصد جانبازی صادرنشده واقعیتش ماشعارندادیم عمل کردیم متاسفانه مجلس فقط شعارمیدهد. وبه ما وامثال ما میگویند حقتان است شماباعث شدین
چقد شماها ساده هستین فکر کردین این درصد هایی که برای شما تأیین میشه کار دولته که هی مینالین.. نخیرم همین درصد ها رو خوده ارگان هاتون تأیین میکنه و هیچ ربطی به دولت نداره ...
آیا کسی حاضره با این وضعیتی که درست کردن دیگه قدمی بر داره براشون..؟؟؟؟
سلام علیکم و رحمت الله از غنائم انقلاب که رزمندگان دفاع کردن حقشان را بدهید
واین توصیه خدا و پیامبر وامام خمینی است فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجر عظیما



سلام .شما اگر میتوانید به رزمندگان شغلی بدهید بقیه اش پیشکش
سلام ایا به جانبازان ۵درصد جی امتیازی امکاناتی به این افرادی که ۵سال وانتظار کشبدن حالا نوبت شیر مردان مسولین کشور هستن استین ها را بالا بدن مشکل این افراد راانجام بدهن




باسلام خداکنه دولت انقلابی خودش راثابت کند وبه رزمندگان هرماه یک درصد جانبازی را بدهد مثل دولتهای قبل حرفی نباشد واجرای کنن انشالا مجلس انقلابی امیدوارم ناامیدمان نکنید چو تاحالا حمش در حد حرف بود به امید عمل در قولهایمان پایند باشید
من پنج ماه وهشت روز سال ۶۵ رزمنده بسیجی بودم هیچ شغل ودرامدی ندارم .حقوق به من میدن ....وسن ۱۶ سالگی رفتم خدمت زماان جنگ ایا داوطلب حساب میشود
باسلام چرا ی
بخشودگی مالیات برای رزمندگان شش ماه جبهه لحاظ نشده است، لازم است کلیات و تبصره های برنامه پنجم هم در برنامه توسعه ششم مصوب شود، نظیر ارتقاء مدرک تحصیلی و قانون همطرازی.... راستی اصلا نمی‌فهمم چه فرقی بین شش ماه جبهه متوالی و متناوب وجود دارد؟
چرا لحاظ شده .
رزمندها‌بدون هیچگونه اجباری جبهه رفتند حق دارند همه امتیازی بگیرند تا فرزندانشان‌حامی این کشور باشند
ما که انقدر سواد ندارییم ولی اگر یک اواره خانه بدوش ۲۰% و۶ماه بسیجی در جبهه تیربارچی بوده که اون موقع بی ترمز بودیم شما که درس خونده اید واز پارگی گوش موج سروکمر در عملیات کربلای ۵ شلمچه حقش اینه امام خامنه ای گفتند ایثارگران دست راست اسلامند ولی بی خانه ها هم میشه یا برای زن وبچه هام سنگر کمین بسازم
ما که بیش از ۱۱۰ ماه در خط مقدم بودم باید شهید بوده باشیم
البته جبهه بودن ارتشیان را قبول ندارند
به کلیه رزمندگان در ازاء هر ماه حضور در جبهه یک درصد جانبازی و حداکثر تا 30درصد تعلق می گیرد. در مورد جانبازان این درصد قابل جمع با درصد جانبازی آنان نبوده و عدد بالاتر درصد جانبازی آنان می باشد.
خدا کریم است .
من در خط مقدم بودم وترکش وموج انفجار واعصابم به هم ریخته کمک ام کنید که داری سه فرزند می باشم
هر چه نامه می زنم جوابی نمی گیرم کمک ام کنید
کارت ایثار من کی می اید
جواب من کی می دهید
برادر عزیزم چهل سال از جنگ گذشته هنوز پرونده جانباری من پشت درب انتظار میکشد بعضی وقت ها میخواهم از دست این عزیزان خود کشی کنم بنده خدا لطفا اول بعد از چند سال تکلیف من و همرزمانم را روشن کنید
ایا درژمان جنگ‌می پرسیدی سن سال چقدر هست چرا زیز ۲۵ درصد هیچ گونه ارزش منزلت جانبازی. قائل نیستد وام برداشتید فردا دفترچه درمانی جمع میکنید درصد زیر ۲۵ درصد پایتر ینی هیچ هرگس مطللب میخواند عدالت به درستی اجرا کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi