شناسه خبر : 51227
شنبه 11 دي 1395 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«سلیمان» ملک قلب‌ها

ای کاش تو آن‌روزها هم بودی .. در دیر یاسین ، تل زعتر ، صبرا و شتیلا که حرامیان سامری پیران و کودکانمان را به خاک و خون می کشیدند و دلاورانمان را می‌کشتند.
دلنوشته زیر را یکی از فعالان فرهنگی اصفهان به سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرده است:

تورا با کوه‌های استوار و سربلند می‌شناسم‌، با ‌سلسله جبال و قلل سترگ و با سروهای سرافراز... همچنانی که آنها نیز تورا بخوبی می شناسند و خوب می‌دانم که تورا با دشت‌ها، با بیابان‌ها‌، با خاکریز‌ها و با سنگر‌ها آشنایی دیرینه است... در هنگامه‌های نبرد، در آتشفشان کارزار، در غبار و دود و باروت و آهنپاره و آتش و خون از میان آن معرکه ها و مهلکه ها می آیی به سان همه مردان تاریخ، رادمردان وارسته و پایمردان پیراسته با سر تا پایی خاک رزم بر آن نشسته... چرا که تو از پیروان حضرت ابوتراب (ع) هستی و از یاران شریعه فرات... ای خالق حماسه‌ها؛ ای ضرغام سلحشوری‌ها؛ ای امیر لشگر ثار الله ..
 
* * *
... و ای کاش تو آن‌روزها هم بودی .. در دیر یاسین ، تل زعتر ، صبرا و شتیلا که حرامیان سامری پیران و کودکانمان را به خاک و خون می کشیدند و دلاورانمان را می‌کشتند ... تا رودررویشان می‌ایستادی‌، تا زبونان نتوانند‌، تا زمین‌گیر شوند‌!
 
* * *

و امروز سبعان و شیادان، سفاکان خون آشام و سلاخان آدم ها از تو می‌ترسند .. چه بچه افعی‌های پنتاگون باشند و چه کرکس‌های نعش متعفن انگلیس، از تو می‌رمند... از سفیانی‌ها و سعودی‌ها، آل ریاض و حکام نفتی گرفته تا حجاج زمانه و القاعده و داعش، همه و همه از تو می‌هراسند... رعشه‌ای بر وجود اهریمنان افتاده است از قامت و هیبت تو‌ ای «نیلوفر خاکی» ! (۱) اگر چه همه دکل‌ها و کانال‌ها و بوق‌ها و موج‌ها با آنها همراه و همنوا است لیکن هیچکدامشان یارای هماوردی با تو در عرصه شهامت و میدان رشادت ندارند.
* * *
آن هنگام که تورا در کنار رهبر می‌بینم‌، دلم آرام می‌گیرد... ای چریک چابک و ای ژنرال بی‌مدال ! درجه و نشان‌ها حقیرتر از آنند که ترا رفعت دهند! ترفیع تو در لبخند کودکان جنگ‌زده است و گرد اندوهی که از رخسارشان برگیری... تو هماره با چشمان نجیبت تا عمق داغ و درد و مظلومیت را می‌نگری ای رساترین فرازنای ستمدیدگان...
 
ای سردار فاتح سرزمین‌های آسمانی و ای حیرت برانگیز سیاستمداران/ ای همنام آن نوجوان نینوایی که شهادت را احلی من عسل گفت (۲) ، ای سلیمان ملک قلب‌ها ..

‌‌‌‌‌ ‌__________________________________________
پی نویس :
 
(۱) عبارت برگرفته از شعر " مرحوم نصراله مردانی "
(۲) منظور قاسم ابن الحسن (ع) است .


________
 
غلامرضا واله اصفهانی

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi