شناسه خبر : 51234
شنبه 11 دي 1395 , 09:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم...

روز 9 دی دیگری فرا رسید . بیایید برای یک بار این حادثه عظیم بصیرتی که به فرموده رهبر انقلاب حادثه ماندگار تاریخی شد را به همان زبان ساده و خودمانی که مردم می خواهند ، تبین کنیم .

فاش نیوز - ما زنده به آنیم که آرام نگیریم  -     موجیم که آسودگی ما در عدم ماست .

این یک بیت شعر سرآغاز صحبت یکی از شرکت کنندگان در مراسم "9 دی" بود . او اصرار داشت نامش را نبرم  و فقط ساده بنویسم او امروز آمده است که نفوذناپذیری راه و کلام دشمنان در قلوب مردم عادی را اثبات کرده باشد و به فرموده امام راحل پشتیبانی خود را از ولایت فقیه نشان بدهد تا به مملکت آسیبی نرسد .

آری ! روز 9 دی دیگری فرا رسید . بیایید برای یک بار این حادثه عظیم بصیرتی که به فرموده رهبر انقلاب حادثه ماندگار تاریخی شد را به همان زبان ساده و خودمانی که  مردم می خواهند ، تبین کنیم . از نظر من این روز خیلی اهمیت دارد . اهمیت آن نه به این دلیل است که در 9 دی سال 88 چهره فتنه گران و حامیان آنها رو شد . زیرا از بدو انقلاب تاکنون در هیچ عرصه ای منافقان به اهداف شوم خود نرسیدند . جالبتر اینکه امروز خود حامیان مهره های سوخته اغتشاشات سال 88 ، خودشان افشا می کنند چه ارتباط های شومی با منتخبان شکست خورده داشتند و چه قول و قرارهایی با هم گذاشته بودند . اینجاست که به روشنی در می یابیم این قول حضرت باری تعالی را که می فرماید : "و مکروا مکرالله والله خیرالماکرین "

لذا اهمیت 9 دی به این دلیل است که : در این روز مردم عادی خیلی زود ، سریع و صریح واکنش خود را نسبت به حوادث مزورانه نشان دادند . آن روز حقیقتا" قلب حضرت زهرا (س) شاد شد ، زیرا در فضای غبارآلود فتنه گری آن روزها ، مردم آنقدر فهیم بودند که دوباره آقا سید علی را مجبور به پذیرش حکم سقیفیه نشینان نکنند !

از آن روز تا حالا هفت سال می گذرد . مردم برای پاسداشت آن حماسه ای که در دفاع از ولایت خلق کردند هر سال در یک محفلی صمیمانه دور هم جمع می شوند و ضمانت می دهند بر عهد خود پایدار بمانند . امروز هم مردم اهواز در حسینیه ثارالله جمع شده بودند تا یکبار دیگر با مقام معظم رهبری تجدید عهد و پیمان کنند . سخنران اجتماع 9 دی ، حجت الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات وقت در سال 88 بود . اما من فکر می کنم بهتر است در این روز به جای پرداختن به سخنان بزرگان و گرفتن تصویر از مقامات ارجمند شهر ، از حماسه حضور مردم فهیم اهواز بنویسم که اکثریت شرکت کنندگان چهره های جوان بودند . چون این روز ، روز مردم است !

هفت سال است که مردم در فضای وهم آلود فتنه ها باز هم دست از حمایت ولایت برنمی دارند . از آن روز تا حالا خیلی از نخبگان کلام و فعالان سیاسی ، به شرح حوادث و روند ایجاد فتنه 88 پرداختند . حتی مقام عظمای ولایت نیز مدام در بیانات روشنگرانه ای نیات پلید دشمنان قسم خورده اسلام و ایران و بازیچه های دست آنان را تبیین کردند و خطر ایجاد فتنه های جدید و پیچیده تر را گوشزد کردند . اما آن روزها ، در بحبوحه ای که تشخیص حق و باطل حتی برای علمای دین و خواص جامعه سخت بود ، مردم به بینش و بصیرتی فوق تصور دست یافتند . آنها برخلاف آنچه در تاریخ اسلام رخ داده است ، در سکوت منفعلانه خواص توانستند راه حق را پیدا کنند و توهم " سقیفیه سازان " را نقش بر آب سازند . آن روز مردم با یک حرکت خودجوش و کفن پوش به خیابانها آمدند تا مشت محکمی بر دهان فرصت طلبان بزنند .

البته مردم ولایتمدار ، شهید پرور و با بصیرت اهواز در سال 88 دو روز زودتر ، یعنی در 7 دی خشم خود را به عوامل فتنه نشان دادند . آن روز احساسات دینی مردم بخاطر هتاکی های عده ای گول خورده در روز عاشورا جریحه دار شده بود که عوامل نفوذی هم در بین آنها آتش فتنه گری را شعله ور می کرد . برای این مردم که در قاموس نخبگان سیاسی عوام نام دارند به هیچ عنوان قابل قبول نبود کاندیداها به بهانه " تقلب در انتخابات "به مقدسات دینی و اعتقادی مملکت شیعه بی احترامی شود . آنها معتقد بودند مملکت قانون دارد . هر کس معترض است از روند قانونی به حقش برسد !

به همین دلیل با دیدن تصاویر و اقدامات هتاکان ، زود موضع گرفتند .مهم آنکه بعد از پایان یافتن روز 9 دی ، خناسان فهمیدند در سرزمینی که امام زمان (عج) قول محافظتش را داده است ، هرگز . هرگز نمی توانند از آب گل آلود ماهی قابلی صید کنند .

به هر حال حوادث آن روزها نشان داد که نباید خیلی به خواص امید داشت و به آنها چشم دوخت ، بلکه باید از بین خود مردم حلقه های ارتباطی بصیرت افزایی شکل بگیرد تا جریانات جامعه را به زبان ساده با خود مرور کنند و در وقت عمل فقط گوش جان به فرامین رهبری بسپارند . این است راز پویایی اسلام !

همین جملات ساده معنای عمیقی دارد که باید در کلام مادر شهید عقیلی آن را یافت . او به زبان خودش بیان کرد : امروز عصر سالگرد شهادت پسر و دامادم است . اما دشمن بداند اولین جمله ای که همیشه بر زبان دارم اسم رهبرم است و امروز آمدم که حمایت خودم را از آقا اعلام کنم . خواهر شهید کنگری هم در حالی که با بیاد آوردن خاطرات برادر شهیدش اشک می ریخت ، بیان کرد : من آمدم چون به رهبرم احترام می گذارم . اگر تدبیرهای او نبود سرنوشت کشور ما هم مثل سوریه و عراق و یمن می شد . خانواده شهید مدافع حرم مراد اسکندری هم آمده بودند . خیلی های دیگر هم آمده بودند که برای حفظ این نظام پاره های تن خود را فدا کرده بودند . لذا دشمنان باید این خواب را از سرشان بیرون کنند که می توانند آسیبی به نظام اسلامی بزنند . زیرا همین حضورهای خودجوش باعث بیمه شدن امنیت کشور و حافظ آرمانهای شهداست . انشاءالله

گزارش و عکس از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
آفرین به خانم جعفری عزیز بابت مطلب زجامع و همچنین عکسهای زیباشون که خیلی خوب حماسه 9 دی را به زیبایی نشون داده بودند.
قلمت مستدام خواهر
هوالجمیل مستند عشق تقدیم به تمام شهدای عزیز و جانبازان گرانقدر بویژه مستندساز بسیجی، جانباز شهید دکتر حاج حسین فهیمی ای ناب‌ترین سوژه‌ی عرفان و فضائل با وصل تو، شد مستند عشق تو کامل حق خواست ز تو اسوه‌ی اخلاق بسازد اعطا به تو فرمود گلستان خصائل رزمنده و جانباز شدی در صف پیکار زان پس به شهادت شده‌ای فائض و نائل بودی چو امام شهدا ، مجمع اضداد در عشق و ولا بیدل و در حادثه پُردل گلزار وجود تو پر از عطر خدا بود از یُمن دعای سحر و اشک و نوافل لبخند تو هرگز نشود محو و فراموش از خاطر یاران تو، ای عارف واصل در چند نما ، راحل ملک و ملکوتی در آینه‌ی مستند و شعر و شمایل بودی چو بهشتی که روان بود به دنیا با چرخ و عصا در دل اسواق و محافل چون طیر غریبی که جدا مانده ز پرواز بودی، همه دم منتظر ختم مراحل ای طائر شیدای پر و بال شکسته پرواز مبارک، که رسیدی تو به منزل زیبا هنرت، زندگی‌ات بود چو دریا کی کشف شود وسعت و عمق تو، به ساحل چون ام بنین، مادر تو چار پسر داد در راه خدا و هدف منجی عادل شد بیت فهیمی به ابد مظهر ایثار بودند چو از روز ازل لایق و قابل پاداش غم و عشق شما ، لایتناهی است این وعده‌ی صدقی است که از حق شده نازل والسلام محمد حسین صادقی - زرقان فارس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi