شناسه خبر : 51235
شنبه 11 دي 1395 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدای فاطمیون حرم اهل بیت(ع) را بیمه کردند

آیت الله صدیقی گفت: مدال شهادت را وجود مبارک حضرت زهرا(س) به شهدای فاطمیون داده است که حرم اهل بیت(ع) را بیمه کردند.
 
شهدای فاطمیون حرم اهل بیت(ع) را بیمه کردند مراسم تجلیل از جانبازان و خانواده‌های شهدای لشکر فاطمیون همزمان با سالروز حماسه مردمی 9 دی، شب گذشته با حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان در امامزاده روح الله حسنی(ع) تهران برگزار شد.
 
آیت الله «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در این مراسم مراسم با اشاره به وقایع دوران صدر اسلام اظهار داشت: در زمانی که پیامبر(ص) پرچم توحید را به دست گرفت به جز حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) پیرو دیگری نداشت. اولین نماز جماعت در اسلام بین شکاف کوه‌های مکه و به امامت پیامبر اکرم(ص) اقامه شد.

وی افزود: دشمنان پیامبر(ص) قصد داشتند، چراغ اسلام را خاموش کنند. انواع اذیت‌ها را بر پیامبر(ص) روا داشتند، یاران وی را شکنجه کردند، اما خدا دل‌ها را عاشق پیامبر کرد. سران عرب که مستکبرین آن زمان بودند طی قسم نامه‌ای اعلام کردند که با پیامبر(ص) و مسلمانان معامله‌ای نکنند. آن‌ها مسلمانان را تحریم‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کردند. زندگی را برای مسلمانان در مکه حرام کردند. پیامبر(ص) با یاران خود به شعب ابی طالب پناه برد. در آنجا نه با کسی رفت و آمد داشت و نه کسی برای آنها آذوقه و غذا می‌برد. پس از همه این اذیت و آزارها که بر پیامبر(ص) و یارانش تحمیل شد، از جانب خداوند به پیامبر(ص) وعده داده شد که با عزت و احترام بازخواهی گشت و مکه را فتح خواهی کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معجزه انقلاب اسلامی تصریح کرد:  امام خمینی(ره) چشم امیدش به حماسه 15 خرداد و مردم بود. پس از آنکه امام خمینی(ره) به تبعید فرستاده شد، خداوند وی را با عزت و احترام برگرداند. استقبال مردم از امام خمینی(ره) در تاریخ بی سابقه بود. امام خمینی(ره) پس از گذراندن دوران سخت در غربت در اوج عزت وارد کشور شد و حکومت تشکیل داد. هر آنچه امام خمینی(ره) پیش بیتی می‌کرد، شدنی شد و امام با دلی امیدوار دعوت حق را لبیک گفت چون می‌دانست مردم به انقلاب وفادار هستند. وفای ملت، غیرت مردم ایران و ایمان عمیق ملت امام را امیدوار کرده بود و ایشان فرمودند: مراقب نااهلان و نامحرمان باشید تا آنها در انقلاب نفوذ نکنند.

آیت الله صدیقی حماسه 9 دی را معجزه خداوند دانست و افزود: روز 9 دی آرامش امام خمینی(ره) را برای ما تفسیر کرد. دشمنان برای ایران نقشه 10 ساله کشیده بودند تا نظام را تغییر دهند اما با شکست مواجه شدند چرا که خداوند مردم ایران را دوست داشت و عزت آن‌ها را حفظ کرد. خداوند متعال انقلاب را از اهل فنته نجات داد و این‌ها همه معجزه و الطاف خداوند است که نصیب ما می‌شود.

وی بیان داشت: اراده خداوند در حماسه 9 دی حاکم شد و به دنیا نشان داد مردم ایران به امام زمان(عج) و به ولایت فقیه اعتقاد دارند و هر روزی که احساس خطر کنند با هم متحد و یک کلام می‌شوند.

وی در خصوص شهدای مدافع حرم گفت: شهدای این مرز و بوم مجاهدان و مردانی هستند که در تاریخ روی جبهه حق را سفید کردند. این شهدا بهترین مبارزان برای اهل بیت(ع) هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهادت مدال خدا برای این شهیدان است، عنوان کرد: این مدال را وجود مبارک حضرت زهرا(س) بر گردن این شهدا انداخته است و اینان با شهادت خود حرم اهل بیت(ع) را بیمه کردند، شهیدان نمرده‌اند بلکه  همیشه زنده هستند و ما از مظلومیت آنها دفاع می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه شهدای فاطمیون در کشور خود غریب هستند، گفت: اجر این شهدا در مظلومیتشان است، به پدران بزرگوار شهدای فاطمیون درود می‌فرستم که همچون ستارگان در عالم می‌درخشند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi