شناسه خبر : 51277
دوشنبه 13 دي 1395 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آزادسازی حلب ادامه روند قدرت‌یابی ایران در منطقه است


«از زمان سقوط صدام حسین در عراق در سال 2003 میلادی ایران خود را به عنوان بازیگر مهم سیاسی در خاورمیانه معرفی کرد. نیروهای مورد حمایت ایران نقش تعیین کننده‌ای در عراق و سوریه بازی کردند.»
به گزارش نامه نیوز به نقل از تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه، حلب پرجمعیت‌ترین شهر سوریه پیش از آغاز جنگ داخلی در این کشور بود. در اختیار گرفتن کنترل این شهر نشان دهنده قدرت و دستاورد قابل توجه سیاسی از سوی کشورهای قدرتمند مسلمان در طول چند قرن اخیر بوده است.
سقوط صدام حسین در عراق در پی حمله نظامی ائتلاف نظامی آمریکا در سال 2003 منجر به بی‌ثباتی بخش گسترده‌ای از خاورمیانه شد. از آن زمان، ایران خود را به عنوان نیروی تأثیرگذار سیاسی در حال توسعه در خاورمیانه معرفی کرد. با سقوط صدام از قدرت، ایران به صورت تاکتیکی از نیروهای شیعه در عراق برای کسب نفوذ در کشوری که بیشترین جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، حمایت کرد. سقوط صدام همچنین موقعیتی را ایجاد کرد که ایران نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش دهد.
افتادن کنترل حلب به دست نیروهای وفادار به بشار اسد، متحد ایران به گسترش نفوذ ایران از منطقه مدیترانه تا مرکز آسیا در افغانستان کمک کلیدی کرد.
قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران مغز متفکر تشکیل نیروی دفاع ملی اسد است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi