شناسه خبر : 51279
دوشنبه 13 دي 1395 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدر شهیدان مولان پور، به خدا پیوست

پدری که به خانواده شهیدش پیوست

مهاباد- ایرنا- 'قادر مولان پور' پدر سه شهید شیمیایی سردشتی به جمع خانواده شهیدش پیوست.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مولان پور مشهور به استاد قادر شب گذشته در سن 70 سالگی در منزل شخصی خود درگذشت.
این پدر شهید در 7 تیر سال 66 بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق و اصابت یک بمب به روستای 'ره ش هه رمی' از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت سه فرزندش به نام های شهین، ناصر و مال مال مولان پور و همچنین همسرش در حالی که باردار و پا به ماه بود را از دست داد.
همسر وی پس از وضع حمل در یکی از بیمارستان های شهر تبریز شهید شد مولان پور هم در حالی که برای دفن یکی از فرزندانش از تبریز راهی سردشت شده بود خبر شهادت همسرش را هم به او دادند.
رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قادر مولان پور نماد مظلومیت هشت هزار و 24 مصدوم شیمیایی 7 تیر سال 66 شهرستان سردشت است.
رحیم واحدی افزود: قادر مولان پور یکی از شاهدان و اسناد معتبر پرونده قضایی هشت سال جنگ تحمیلی عراق ضد کشورمان در لاهه کشور هلند و تنها پرونده مطرح شده در یک دادگاه اروپایی بود که منجر به 17 سال محکومیت فرانس فان آنرات به عنوان جنایتکار جنگی شد.
مراسم ترحیم این پدر و همسر شهید امروز/ یکشنبه/ در مسجد قبله شهر سردشت با حضور گسترده مردم شهرستان، خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت و مسئولان محلی برگزار می شود.
شهرستان سردشت دارای 850 شهید که 118 شهید شیمیایی هستند و همچنین حدود 2 هزار و 500 جانباز است که یکهزار و 500 نفر از آنها به عنوان جانباز شیمیایی شناخته شده اند.
این شهرستان در 7 تیر سال 66 مورد اصابت چهار بمب شیمیایی رژیم بعث عراق به نقاط مختلف شهر مسکونی سردشت و بمب های دیگری به مناطق مسکونی در روستاهای شهرستان قرار گرفت.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار دارد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi