شناسه خبر : 51286
دوشنبه 13 دي 1395 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی به رنگ فاطمیون اما در دفاع مقدس!

گروه جهاد و حماسه: شهید محمداحسان اسماعیلی شهیدی از دیار افغانستان است که در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه حق ثابت کرد که بصیرت و دفاع از دین مرزهای جغرافایی نمی‌شناسد و انسان‌های بصیر در این راه سر می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شهیدمحمداحسان اسماعیلی، سربازی از جنس فاطمیون بود که سال‌ها قبل از تشکیل تیپ فاطمیون راهی جبهه حق علیه باطل شد و مانند دلاورانی که امروز در سوریه با تن بی‌سر باز می‌گردند به خانه بازگشت و ثابت کرد که بصیرت و دفاع از شرف دین و انسانیت ملیت نمی‌شناسد و باید هرجا که نیاز بود اقدام و عمل کنیم.

محمداحسان در افغانستان جزء طرفداران خط امام(ره) بود و باتوجه به شرایط افغانستان مجبور به مهاجرت به ایران شد.

پدر این شهید در مورد فرزندی که آرزو داشت دامادی‌اش را ببنید، تعریف می‌کند:

پسرم محمداحسان بسیارسخت کوش بود و همیشه تمام نمازهایش را به جماعت و در مسجد می‌خواند، بعد از مدتی احساس کردم حال و هوایش تغییر کرده است. یک روز به خانه آمد و گفت: پدرجان اسلام قربانی و خون می‌خواهد. سریع متوجه منظور او شدم.
۲۲ سال بیشتر نداشت و من آرزو داشتم او را در لباس دامادی ببینم. با خواسته‌اش مخالفت نکردم. خیلی زود در بسیج ثبت‌نام کرد و راهی جبهه شد.
در مدتی که به جبهه رفت حتی یک بار هم به مرخصی نیامد و به‌نوعی تمام وقتش را وقف هدفش کرد. سرانجام در یکی از روزهای فروردین  ۱۳۶۲ نماینده‌ای از طرف ‌بسیج به سراغم آمد و گفت: ‌پای فرزندم در ‌جبهه شکسته است و باید برای دیدنش بروم.

 آن مرد بین راه از ‌شهادت و فضائلش می‌گفت، مرا به شک انداخت تا اینکه به سردخانه رسیدیم و فهمیدم که پسرم شهید شده است. اول برایم سخت بود چون پسرم سر بر بدن نداشت و باید با علائم دیگری او را شناسایی می‌کردم.

گویا محمد احسان در جنگ آر پی جی زن بود و زمانی که قصد داشته آر پی جی شلیک کند. خمپاره‌ای در نزدیکی او اصابت می‌کند و ترکش خمپاره سر محمداحسان را از بدنش جدا می‌کند. پیکر محمد هم بدون سر همچون مولایش امام حسین(ع) به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi