شناسه خبر : 51294
دوشنبه 13 دي 1395 , 16:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هنرمندان برای شهدا جلو بیایند!

هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهدا به میدان بیایند.

هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهدا به میدان بیایند

خبرگزاری آریا- قاسم ملکدار، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هر فردی باید تعهد و تخصص را یک جا در کنار هم داشته باشد زیرا افراد جامعه مانند دانه های تسبیح به یکدیگر وابسته هستند و موفقیت جامعه در گرو موفقیت افراد است.
به گزارش خبرگزاری آریا، وی با بیان سخنی از شهید چمران گفت: شهید چمران معتقد بود « کسی که عهده‎دار مقام و مسندی می‎شود ولی تخصص لازم برای مدیریت در آن مسند را ندارد، در واقع تعهد هم ندارد. زیرا انسان متعهد، هیچ‎گاه به خودش اجازه نمی‎دهد کاری را قبول کند که از علم و توانش خارج است».
قائم مقام بنیاد خراسان رضوی تصریح کرد: شایستگی به معنای «داشتن توانایی، مهارت، دانش، لیاقت و صلاحیت» است و در اصطلاح عامیانه به کار و حیطه شغلی فرد معنی می‏ یابد و هر کاری توانایی، مهارت و لیاقت ویژه ‏ای را می‏ طلبد و در مجموع صلاحیت و شایستگی فرد برای امر به عهده گرفته شده را می‏ رساند.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف در انتخاب شایسته‏ ترین‏ها باید به توانایی ها، شاخص های رفتاری، باورها، ویژگی های شخصیتی، بینش ها و مهارت های افراد توجه شود.
وی با بیان اینکه استانداردهای شایستگی مانند آموزش حرفه‏ ای، مهارت برجسته و ضروری، تعهد و برخورداری از ارزش های اخلاقی، باور، صبر و پشتکار به فرد «تخصصّ» می‏ دهد، اعلام کرد: تخصص یعنی هر کس کاری را انجام دهد که برای آن ساخته شده ‏است و همه استعداد، توان و تمرکز حواس خود را در رشته خاصی برای پیشبرد آن به کار ‏برد.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید روش های نوین و به روز صورت گیرد به عنوان مثال برگزاری یادواره شهدا بستر مناسبی در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران الگویی برای همه جهانیان شده و بر ماست تا در انتشار و معرفی این رشادتها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان به نسل جدید تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهیدان باید به میدان بیایند، تصریح کرد: هنرمندان با استفاده از شیوه های مختلف از جمله هنر نگارش، با قلم زیبا به تولید کتاب های کوتاه و خواندنی بپردازند و واقعیت های زندگی شهیدان را بدون اغراق و شیوا بیان کنند.
ملکدار تاکید کرد: تبیین روحیات و سبک زندگی شهیدان از ضروریات معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi