شناسه خبر : 51334
چهارشنبه 15 دي 1395 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ ایثار و شهادت در ایستگاه آخر

بیگی از یزد- آیا فرهنگ ایثار و شهادت متوقف شده؟ آیا فرهنگ ایثار و شهادت در ایستگاه آخر است؟ آیا فرهنگ ایثار و شهادت به پایان خود نزدیک می شود؟ در سال های اخیر و خصوصا" چند سال گذشته مشکلات زیادی بوجود آمده که باعث دلسردی خانواده های شاهد و ایثارگر شده است و یا بعضا" خانواده شهید دچار بدگمانی گردیده اند و اما این دلسردی و بدگمانی از چیست؟

 بسیاری از این بدگمانی ها از رفتار بعضی مسئولین نشأت می گیرد که با رفتار منافقانه و بعضا از روی غرض باعث این بدگمانی ها گردیده اند. و حال در گوشه و کنار از ایثارگران و فرزندان شهید شنیده می شود که فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ گردیده و یا از بین رفته است.

لذا کار فرهنگی ضعیف توسط بنیاد شهید نیز یکی از این عوامل است. که مسئولین بنیاد می بایست با انجام کار صادقانه ، خالصانه ، بدون ریا و نه آمار سازی و کار تشریفاتی، فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان این مرز و بوم اشاعه دهند .

چرا که به یاد این مطلب می افتیم « هر سخن کز دل بر آید لاجرم بر دل نشیند...»

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نه بابا فرهنگ ایثار و شهادت محاله کمرنگ بشه . نه که نا خوب بلد نیستیم تبلیغش کنیم چنین حسی بهمون دست می ده . من الان بین سی نفرم که فقط دو نفرشون تیپشون شبیه منه . حتی برادرزاده یه شهید هم کنار منه . اونم تیپش شبیه من نیست . با این حال وقتی از شهدا حرف می زنم یا تو کلاس اشاره ای به شهدا می کنم از زن و مردش سکوت می کنن که چی می خوام بگم . آقا من خیلی خوشبختم که با شما هستم . وقتی این مطالب رو تو گروه دانشجوییمون ارسال می کنن تا ساعتها هیچ کس مطلبی ارسال نمی کنه انگار حالشون منقلب شده از مظلومیت بچه ها . بعد خودم باز یه مطلب دیگه ارسال نی کنم که جو رو عوض کنم . من می خوام باور کنن که ماها در عین دل شکستگی و مرشکستگی بازم روحیه بالایی داریم . من به کمک شما احتیاج دارم . اگه می خواهید فرهنگ ایثار و شهادت در ایستگاه آخر نباشه . دو سال دیگه ببینید چه تحولی در بین آنها ایجاد می کنم . آن وقت از این حرفا نمی زنید بلکه می رید اون که به اسم شهدا ... که چنین ذهنیات منفی تو جامعه شکل نگیره .
کلا این دستور العملی که مسولان دولتی و بنیاد از آن به عنوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد میکنند و در صدد اشاعه آن توسط آیین نامه های اداری در جامعه هستند با روح عنوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منافات و مغایرت دارد حتی اگر این دستورالعمل ها هم بصورت کامل انجام شود باید نامش را "یادمان جنگ" گذاشت در اصل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بار مالی عظیمی دارد که بیشتر از هزینه های فعلی بنیاد میباشد به فرض مثال حضور تعدادی مسول بنیاد و جمعی از ایثارگران در یک جلسه سخنرانی نمیتواند حامل دست آورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
دستهای پنهان سالهاست که درتلاش هستند ومسئولان درخواب ناز

بطوری که امروزه برای مثال انسانهای کم بضاعت ایثارگران وجانبازان رامثال میزنند

البته گلایه وشکوایه جانبازان وایثارگران ازاوضاع معیشتی وعدم حمایت توسط بنیادودولت درمیان مردم نیز مزیدبرعلت شده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi