شناسه خبر : 51347
شنبه 18 دي 1395 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماده 59 قانون جامع ایثارگران هم اجرا نشد!

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در مورخ 14/8/95 توسط شورایعالی کارشناسان رسمی دادگستری برگزار گردید و نتایج آزمون اخیراً اعلام گردیده است و همانطوری که پیش بینی می شد ماده 59 قانون خدمات رسانی جامع ایثارگران بار دیگر و به راحتی توسط متصدیان امر نادیده گرفته شد!

سید مرتضی نودهی، جانباز 25 درصد - آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در مورخ 14/8/95 توسط شورایعالی کارشناسان رسمی دادگستری برگزار گردید و نتایج آزمون اخیراً اعلام گردیده است و همانطوری که پیش بینی می شد ماده 59 قانون خدمات رسانی جامع ایثارگران بار دیگر و به راحتی توسط متصدیان امر نادیده گرفته شد!

البته از همان موقع که دفترچه آزمون در اردیبهشت ماه سال 95 از طریق سایت شورایعالی کارشناسان رسمی دادگستری منتشر گردیده بود هیچ اشاره ای به تخصیص سهمیه ایثارگران نشده بود، لذا از طریق سایت وزین فاش نیوز تذکر و هشدار لازم به مسئولین عزیز بنیاد شهید و ایثارگران داده شد (شناسه خبر 45463 درج شده در شنبه 25 اردیبهشت ماه تحت عنوان خبریِ: در باره آزمون دادگستری). ولی ظاهراً هیچگونه توجهی نشد زیرا سهمیه قانونی ایثارگران لحاظ نگردیده است. حال باید سوال کردپاسخگو کیست؟ و چطور علیرغم نص صریح قانون، به راحتی این الزام قانونی نادیده انگاشته شده است؟ و آیا کسی پیدا می شود که خود را موظف به پیگیری و پاسخگویی کند؟

ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می گوید: "قوه‌قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون وکلای دادگستری موظفند بیست و پنج درصد (25 درصد) سهمیه صدور پروانه سر‌دفتری و وکالت و مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به خانواده شاهد، جانبازان بیست و پنج درصد (25 درصد) و بالاتر و آزادگان با شش ماه سابقه اسارت و رزمندگان با شش ماه سابقه حضور در جبهه و در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند. "

در اینجا از عزیزان ایثارگر که در آزمون فوق ثبت نام کرده اند درخواست می شود هر چه سریعتر در دیوان عدالت اداری شکواییه خود را تنظیم نمایند. از مسئولین بنیاد شهید و امورایثارگران هم تقاضا می شود اگر پاسخی دارند ارائه بفرمایند شاید پیگیری کرده باشند و ما خبر نداشته باشیم. و اگر احیاناً موضوع پیگیری شده است واکنش و عکس العمل بنیاد نسبت به این قانون شکنی صریح از سوی شورایعالی کارشناسان دادگستری چه بوده است؟ یا چه خواهد بود؟

به هر حال واضح و مبرهن است که مسئولین ذیربط در وزارت دادگستری و بنیاد شهید و امور ایثارگران می بایست هر چه سریعتر روند پذیرش غیرقانونی آزمون فوق را تعیین تکلیف و بررسی نهایی صورت داده یا متوقف نمایند.

در پایان از عزیزان ایثارگر حقوقدان درخواست دارم لطفا راهنمایی فرمایند، آیا در دیوان عدالت اداری می بایست شکواییه به طرفیت وزارت دادگستری تنظیم شود یا به طرفیت شورایعالی کارشناسان رسمی دادگستری؟

اگر اطلاعات مناسبی دارند لطفا ارائه فرمایند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
یک مشت ضد انقلاب در این کانون حق ایثارگران را ضایع میکنند وقوه قضائیه همچنان در خواب.
سلام خواهشا ماده ۵۹ را یاحدف کنید یا مردانه بررسی کنید تا اینقدر حق ایثار گران را پایمال اینا چه کسانی هستند که به قانون هم در وکالت وهم در کارشناسان داد گستری به ماده ۵۹ عمل نمیکنند باهم و یکدست شکایت کنید واز عزیزانی که در بنیاد خدمت میکنند عاجزانه تمنا رسیدگی دارم واقعا ج نور چشمی رهبر عزیزم, جانم فدایش اینست)
امروز با کانون کارشناسان رسمی دادگستری تماس تلفنی گرفتم و جویای موضوع شدم... با لحن خیلی تند گفتند نخیر !! ما سهمیه ای برای ایثارگران نداریم !!! خوبه حضوری سوال نکردم وگرنه شاید اتفاق بدتری هم می افتاد ... خیلی جالبه که قراره در برنامه ششم توسعه حد نصاب جانبازی رو به ده درصد و سهمیه رو هم از بیست و پنج درصد به سی درصد افزایش بدهند!!! والله چیزی دستگیر ما جانبازان که نمیشه .... فقط بوق و کرنا زمین و زمان رو پر می کنه.... مثل آب خوردن و طلبکارانه هم که حق ایثارگران رو پایمال می کنند ....
سلام دوست عزیز شما باید از طریق قوه قضاییه و وزارت دادگستری طرح شکواییه دردیوان عدالت اداری مطرح کنید و به استناد قانون واشاره به بندوتبصره مربوطه اقدام به احقاق حقوق خود نمایید.
با توجه به اینکه دستگاه مربوطه اسامی سهمیه آزاد وایثارگران را بعداز آزمون 95 را اعلام نکرده است اکنون کارشناسان شرکت کرده در دستگاه مربوطه پروانه گرفته اند. وارد سایت کانون استان خود شوید و اسامی آنها درجستجوی کارشناسان پیدا کنید.( آخرین نفرات جدول) با آنها تماس بگیرید و سوال کنید سهمیه ایثارگری داشته اند یا خیر. من استان خودم را زنگ زدم یک نفر هم ایثارگر نبود. می‌توانید دادخواست تنظيم کنید. من شکایت کرده ام.
ﭘﺪﺭﻡ ﺩﻟﻮﺍﭘﺲ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﺩﺭﻡ ﺍﺳﺖ،
ﺍﻣﺎ ﺣﺘﯽ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﻫﻢ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻧﯿﻔﺘﺎﺩﻩ
ﮐﻪ ﺑﺎﻫﻢ ﺑﻪ رستوران ﺑﺮﻭﻧﺪ،
ﺩﺭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﻗﺪﻡ ﺑﺰﻧﻨﺪ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺨﻨﺪﻧﺪ!

ﺑﺮﺍﺩﺭﻡ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻓﺸﺎﺭ ﮐﺎﺭﯼ ﭘﺪﺭﻡ ﺍﺳﺖ،
ﺍﻣﺎ ﺣﺘﯽ ﯾﮑﺒﺎﺭ ﻫﻢ ﻧﺸﺪﻩ
ﺧﻮﺍﺳﺘﻪﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﻖ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯﺩ
ﺗﺎ ﭘﺪﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺗﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ
ﺭﺍﺣﺘﯽ ﮐﻨﺪ!

ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺑﺎ ﻓﮑﺮ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ ﻣﻦ ﺧﻮﺍﺑﺶ ﻧﻤﯿﺒﺮﺩ،
ﺍﻣﺎ ﺣﺘﯽ ﯾﮑ ﺒﺎﺭ ﻫﻢ ﻧﺸﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽﺍﻡ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﭙﺮﺳﺪ: ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ؛ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻣﯿﮑﻨﺪ؟

ﻣﻦ ﺑﺎ ﻓﮑﺮ ﺭﻧﺞ ﻭ ﺳﺨﺘﯽ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﻣﯿﺸﻮﻡ، ﺍﻣﺎ ﺣﺘﯽ ﯾﮑﺒﺎﺭ ﻧﺸﺪﻩ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﻡ، ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺑﺮﻭﻡ، ﺑﺎﻫﻢ ﺗﺨﻤﻪ ﺑﺸﮑﻨﯿﻢ، ﻓﯿﻠﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﺪﻫﻢ...!

ﻣﺎ ﺍﺯ ﻧﺴﻞ ﺁﺩﻡﻫﺎﯼ ﺑﻼﺗﮑﻠﯿﻒ ﻫﺴﺘﯿﻢ!
ﺍﺯ ﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﺩﺭ ﺧﻠﻮﺕ ﺧﻮﺩ، ﺩﻟﻤﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﻭ ﺁﻥ ﺗﻨﮓ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ،
ﺍﺯ
ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﯿﺮﺳﯿﻢ ﻻﻝﻣﺎﻧﯽ ﻣﯿﮕﯿﺮﯾﻢ...!!
ﺍﻧﮕﺎﺭ ﻧﯿﺮﻭﯾﯽ ﻧﺎﻣﺮﺋﯽ، ﻓﺮﺍﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺩﻫﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺴﺘﻪ ﺗﺎ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﭼﯿﺰﯼ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺩﻟﺘﻨﮕﯽﻣﺎﻥ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ...
ﺗﮑﻠﯿﻔﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﻤﯿﮑﻨﯿﻢ!
ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯿﺪﺍﺭﯾﻢ، ﺍﻣﺎ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺷﻬﺎﻣﺖ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺑﺮﺍﺯ ﮐﻨﯿﻢ!
ﻣﺎ ﺁﺩﻡﻫﺎﯼ ﺑﯿﭽﺎﺭﻩﺍﯼ ﻫﺴﺘﯿﻢ!
ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺗﻤﺎﻥ ﺣﻘﯿﺮ ﻭ ﻧﺎﭼﯿﺰﯾﻢ، ﮐﻪ ﺻﺒﺮ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ
ﻋﺰﯾﺰﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﯾﻢ،
ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺷﻌﺮ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ!
ﺍﺯ ﯾﮏ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺳﮑﻮﺕ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺖ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩ.
ﺍﺯ ﯾﮏ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺪﺭ ﺑﻪ ﭘﺴﺮﺵ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭﺩ...
ﺍﺯ ﯾﮏ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺴﺮ ﺩﺳﺖ ﭘﺪﺭ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺑﺎﻫﻢ ﻗﺪﻡ ﺑﺰﻧﻨﺪ...
ﺍﺯ ﯾﮏ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺎﺩﺭ ﭘﺴﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﺎﻡ ﺩﻭﻧﻔﺮﻩ ﺩﻋﻮﺕ ﮐﻨﺪ...
ﺍﺯ ﯾﮏ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺴﺮ ﺩﺭ ﮔﻮﺵ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺑﮕﻮﯾﺪ : ﭼﻘﺪﺭ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻡ...
ﻭ ﭼﻪ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ «ﺍﺯ ﯾﮏ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ» ﻫﻤﯿﻨﺠﺎ ﺑﺎﺷﺪ،

چرا اینگونه شده ایم در جامعه با دوستان واطرافیانمان همنطور رفتار میکنیم حالا ما موجی هستیم ptsd داریم هدیه از جنگ بقیه مردم چرا ؟همبن جند جمله درد کل جامعه ماست محبت به یکدیگر را فراموش کرده ایم مسئولان ما از قهرمانان جنگمان ایثار گر ورزمنده خانواده شهید وازاده غافل شده اند وانها را درگنج عزلتشان تنها گذاشته اند ووعده های پوچ میدهند ایا مسلمانی این است که طرف از جان عزیزش برای مملکتش مایه بگذارد واحرازش نکنند ودرصد نداشته باشد ویا ماهها در کنار صداهای وحشتناک انفجار انواع موشک وبمب باشد ورزمنده معسر خطایش کنند بدون کوچکترین مزایایی وبا بیماریهای متعدد کاش از همین الان هم ما وهم مسئولان ما به خود بیاییم کرامت انسان را پاس بداریم از همین الان شروع کنیم که خیلی دیر است
باسلام,مجلس شورای اسلامی درمقام مقنن وناظربرمصوباتش ووزارت دادگستری بعنوان نماینده دولت وقوه قضاییه درمقام احقاق حق ایثارگران رزمنده میبایست بجهت عدم اجرا قانون وقانونگریزی وانحصارطلبی کانون وکلا هرچه سریعتر اقدام تامدافع حق ایثارگران رزمنده قهرمان از همین نتیجه ازمون وکالت95 که از طرف سازمان سنجش اعلام شده باشند ,واقعا عجبا کانونی که میبایست مدافع حق وقانون باشد سیاست انحصارطلبی ونادیده انگاشتن قانون ودر نتیجه مروج بی عدالتیست ,,اینان داعیان عدالتند یافرزندان خلف بی عدالتی ؟؟
بنده ازایثارگران رزمنده شرکت کننده درآزمون کارآموزی وکالت94 تهران بارتبه24 و95 بارتبه درکانون وسهمیه5باتراز6124دراستان آغ میباشم باوجودپیگیریهای مکرر حضوری وتلفنی ومکاتبه ای علیرغم 25درصدی سهمیه ایثارگران ماده59قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هرچند حدنصاب لازم کسب نشده، درجهت تکمیل ظرفیت اقدامی نمیشودوازقدرت استقلالی خود استفاده مینمایند.چرامسیولین بی توجه هستند؟
به جمع ما ایثارگران آزمون و کالت 1395 به پیوندید
طبق این قانون 30درصد سهمیه به ایثارگران تعلق دارد وشرایط شسنی هم برداشته شده است اما کو مکسئولین مربوطه فقط قانون تصویب ولی بدون پشتوانه اجرایی. طرف مقابل هم مثل ضدانقلاب مترصد فرصت جهت اعمال نشدن قوانین .جای تاسف است .کاررا ان کرد که تمام کرد
سلام دوستان
متاسفانه وقتی بعضا اشخاصی در مقام نماینده مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا میکنند و بر کرسی مجلس تکیه می زنند که هیچگونه اطلاعات حقوقی ندارند لذا از ایشان بیشتر از این نمی توان توقع داشت.
تصویب قانون غیر شفاف و دارای ابهام به گونه ای که تلویحا مجری را متصدی تفسیر آن قرار دهد توسط یک شخص حقوقدان امری غیرقابل تصور است.
وقتی نمایندگان مجلس قانون را شفاف ننویسند مجریان در مقام اجراء ، با تفسیر به رای ، آن قانون را بنفع خود یا سازمان مربوطه به مرحله اجرا خواهند گذارد که بعضا با قصد و منظور قانونگذار از وضع آن قانون مغایر باشد.
متاسفانه ماده ۵۹ قانون جامع ایثارگران نیز به نظر بموجب عدم شفافیت از این مهم مستثنی نبوده است
که کانون وکلاء و مرکز مشاوران در اجاری مفاد مقرر در قانون نظر یک سویه ی خود را اعمال و مجری می دارد.
باتوجه به اینکه مرجع تفسیر قوانین مجلس شورای اسلامی می باشد از مسئولین پیگیری حقوق ایثارگران تقاضا دارد این مهم را از مجلس استعلام نمایند
زیرا سهمیه ی اختصاص یافته به ایثارگران در در ماده ۵۹ مختص ایثارگران میباشد همانگونه که رای تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۶ شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات موید این نظر است
که 30%سهمیه ایثارگران مختص ایثارگران می باشد و باید از بین اشخاص ایثارگر به ترتیب رتبه اکتسابی به ردف از بالا به پائین جذب شوندو اگر شخص ایثارگری با رتبه ی بالا بنا به هر دلیلی حذف شود باید دیگر ایثارگران با رتبه ی پائین تر به ترتیب رتبه جایگزین و جذب شوند نه از اشخاص غیر ایثارگر(آزاد یا بومی) اشخاص خارج از سهمیه جذب و جایگزین گردند. که این امر تفسیر به رای و برخلاف قانون و خارج از خواسته و منظور قانونگذار می باشد.
با عرض سلام و خسته نباشید. مگر فرزندان شهدا و ایثارگران عزیز از معلولیت ذهنی برخوردار هستد که ما در رتبه و درصد دروس به این عزیزان کمک میکنیم ؟ درست است که پدرانشان جانشان فدای ملت کردند ما هم رهرو راه ایشان هستیم و همیشه برای ما عزیز خواهند ماند ولی این دلیل نمیشود که از این کمک ها بهره ببرند اگر مشکل مالی دارند برایشان کمک هزینه هایی فراهم کنیم.
با سلام
امسال در ازمون دادگستری ۹۸ گفته ایثارگران باید ۷۰% اخرین نفر قبولی رابیاورند که این خلاف ماده ۵۹ و برنامه ششم توسعه است و مربوط به ازمونهای کارشناسی و ارشد ودکتری است ونه ازمون دادگستری یا قوه قضاییه
سلام البته در رابطه با ایثارگران (جانبازان خانواده شهدا رزمندگان مخصوصا رزمندگان ارتش خدماتی که در شان انها وخانواده های انان باشد انجام نمی شود ) برای مثال من به عنوان یک ارتشی باز نشسته که قبل از اجرای قطعنامه ۵۹۸ به مدت ۴۳بطو ر مداوم در مناطق عملیاتی حضور داشته ودر چند عملیات شرکت نمودم وبعد از جنگ که هنوز تهدیدها فراوان بوده مدت چهل ماه در مناطق عملیاتی وجنگی حضور داشتم که جمعا ۸۲ ماه در مناطق عملیاتی حضور داشتم وکارت ایثار هم برایم صادر شده متاسفانه من وامثال بنده جزئ جامعه هدف نمی باشیم وحتی دانشگاه ازاد اسلامی حاضر به خدماتی که برای یک رزمنده بسیجی انجام می دهند انجام نمی دهد وبا ارائه مدارک مستند رزمندگی به امور ایثارگران دانشگاه ازاد واحد شبراز مسئول محترم می فرماید شما جزی جامعه هدف نیستید که بسیار دور از انصاف وعدالت است امید است هم قانوگذاران که علاوه بر قانونگذاری وظیفه صیانت ا ز قانون دارند وهم مسولین اجرایی به نحو صحیح انجام دهند وتوجه به حقوق رزمندگان ارتش هم داشته باشند
با سلام عزیزان دست به دل ما نزارین که خینه
کماکان تخمو ترکه جاسوسان و نفوذیان انگلیسی و منافق
در جاجای این مملکت مظلوم پنجه افکنده اند
تارزمندگان عیور و شریف. آنان را زجر دهند و دل رهبر عزیز زا برنجانند
ولی کور خواندند دوره شان تمامه انشاالله
موفقیت از ن شهدا و رزمندگان است به کوری چشم دوست دشمنانمان
خداحافظ
با توجه به اینکه دستگاه مربوطه اسامی سهمیه آزاد وایثارگران را بعداز آزمون اعلام نکرده است اکنون کارشناسان شرکت کرده در دستگاه مربوطه پروانه گرفته اند. وارد سایت کانون استان خود شوید و اسامی آنها درجستجوی کارشناسان پیدا کنید.( آخرین نفرات جدول) با آنها تماس بگیرید و سوال کنید سهمیه ایثارگری داشته اند یا خیر. من استان خودم را زنگ زدم یک نفر هم ایثارگر نبود. می‌توانید دادخواست تنظيم کنید. من شکایت کرده ام.
برای شکایت از شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری برای آزمون سال 95 یا سال‌های بعد دردیوان عدالت اداری شکایت نکنید. من شکایت کردم و پرونده از دیوان به دادگاه عمومی حقوقی منطقه خودم ارجاع شد و اکنون درحال رسیدگی میباشد. بهتراست همان اول دادخواست به دادگاه عمومی حقوقی منطقه خودتان ارسال کنید. شناسه شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری با سرچ درگوگل می آید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi