شناسه خبر : 51399
یکشنبه 19 دي 1395 , 16:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دکتر غلامرضا عباسپور معاونت بهداشت و درمان بنیادشهید و امورایثارگران :

امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

نشست خبری معاونت بهداشت و درمان بنیادشهید و امور ایثارگران با حضور اصحاب رسانه برگزارشد

نشست خبری معاونت بهداشت و درمان  بنیادشهید و امور ایثارگران با حضور اصحاب رسانه برگزارشد

به گزارش فاش نیوز در این نشست خبری دکتر غلامرضا عباسپور معاونت بهداشت و درمان بنیادشهید و امورایثارگران در خصوص فعالیتهای این معاونت مطالبی را بیان داشتند و به پرسش خبرنگاران پاسخ دادند.

وی در ابتدا گفت:  اصلی ترین هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که  باید سرلوحه همه زمینه ها قرار گیرد و این فرهنگ نشات یافته از قیام عاشورای امام  حسین(ع) است که اگر به درستی لحاظ شود بسیاری از تهاجمات اقتصادی و فرهنگی و تهدیدات نظامی و تحریمهای بین المللی در کشور اثری نخواهد داشت.

وی افزود: یکی از راههای ترویج ایثار و شهادت در ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان و بازماندگان  آنان است که باید بکوشیم با ارایه خدمات مناسب این فرهنگ را توسعه دهیم.

 معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید در این خصوص متدکر  شد: یکی از اصلی ترین نیاز هرجامعه بشری بحث درمان و مدیریت درمان کشوری است. مشکلات درمانی جامعه هدف با توجه به صدمات جسمی و روحی ایثارگران ما که نشات یافته از مجاهدات و جانبازی آنان است و دربنیاد شهید هم به آن توجه بسیاری شده است، دربحث درمان، بنیاد شهید چند سیاست اساسی را دنبال می کند: رعایت قوانین، عدم تصدی گری، رضایتمندی گروه هدف، عدالت در خدمات، استفاده از ظرفیتهای ملی وصرف بهینه بودجه است که با اجرای این سیاستها ما به هدف خود که ارتقای سطح سلامت جامعه ایثارگری است دست پیدا خواهیم کرد.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید تصریح کرد: جانبازان شیمیایی در مجموع 63هزارو800نفر شامل جانبازان شدید، متوسط و خفیف هستند و دوگروه جانبازان گردنی و جانباز نخاعی هم داریم.

 وی با اشاره به هرم خدمات درمانی به ایثارگران بیمه همگانی و بیمه تکمیلی بیشترین حجم جمعیتی و پس از آن پایش سلامت جانبازان و والدین شهدا، کلینیک تخصصی و اعزام به استانها، کلینیکهای فوق تخصصی و استفاده از متخصصین خارجی و در مرحله آخر اعزام درمانی جانبازان به خارج از کشور در کمترین حجم جمعیتی قرار دارند.

دکترعباسپور درارتباط با سوال خبرنگار فاش نیوز مبنی بر شرایط سخت و ویژه جانبازان نخاعی که عموما با مشکلات درمانی بسیاری به بیمارستانهای زیرنظر بنیادشهید مراجعه می نمایند و گاها با آن وضعیت اورژانسی و حاد پذیرش نمی شوند نیز گفت: گاها تخت خالی وجود ندارد و از طرفی ما به همه بیمارستانهای طرف قراردادمان اعلام کرده ایم که جانبازان را پذیرش نمایند. این عزیزان می توانند به دیگر بیمارستانهای طرف قرارداد بنیاد شهید مراجعه نمایند و از خدمات آنها استفاده نمایند.

وی در خصوص خدمات بیمه  در یکسال گذشته نیز متذکرشد: هزار نفراز والدین شهدا و سایرین خدمات مراقبت و پرستاری گرفتند و دو میلیون نفر از خدمات آزمایشگاه استفاده کرده اند که این تنها بخشی از خدمات ما بوده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید اظهار داشت: عده از پزشکان برای معالجه به منازل می‌روند و  بیماران در صورت نیاز به کلینیک های تخصصی و در مرحله بعد به کلینیک های فوق تخصصی ارجاع داده میشوند که در این کلینیک ها گروهی از پزشکان در مورد بیمار مشورت می‌کنند و درصورت عدم نتیجه گیری از خارج پزشک مورد نیاز را دعوت می‌کنیم.
عباسپور بیان داشت: ما کل نیاز یک بیمار را اعم از عمومی و تخصصی در خدماتمان لحاظ کردیم و بیش از 80 درصد در نظر سنجی سال 1394 دانشگاه تهران از ارائه این خدمات راضی بودند.

وی در خصوص جانبازانی که در شهرستانهایی مثل سردشت حضور دارند گفت: ما هر سال تیم تخصصی به این مناطق اعزام میکنیم و پایش سلامت را نیز انجام دادیم و مرحله دوم آن را نیز درحال حاضر برای جانبازان قطع نخاعی  درحال انجام است.

معاون بهداشت و درمان وی درباره وضعیت جانبازان اعصاب و روان نیز گفت: جانبازان اعصاب روان نیز 7000 نفرشان در وضعیت شدید هستند که نیاز به درمان ویژه دارند. خدماتی که به این عزیزان داده میشود چند کار است. بیماری آنها مزمن است و باید به صورت متداوم در حال درمان باشند. به این جهت یک شبکه آموزشی برای خانواده ها گذاشتیم مانند تاب آوری، شناخت و آشنایی بیماری و اخیرا نیز اموزش شادکامی گذاشته ایم.

وی افزود: ما ده بیمارستان روان پزشکی داریم که ٩ درصد آن را بنیاد مدیریت میکند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود درخصوص تعیین درصد جانبازی نیز گفت: آیین نامه تعیین درصد با استفاده از تجارب بین المللی و همکاری سه دستگاه وزارت دفاع، ستاد نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران نوشته شده است که میزان از کارافتادگی افراد را مشخص می‌کند. تعیین درصد جانبازی پیش از سال 1372 موقت بوده است و ما از همه کسانی که در آن زمان درصد جانبازی گرفتند درخواست کردیم که مجددا برای گرفتن درصد قطعی خود مراجعه کنند.

دکتر عباسپور در ارتباط با جانبازان مدافع حرم عنوان کرد: مدافعان حرم و خانواده‌های آن‌ها برای ما همانند جانبازان دفاع مقدس و خانواده‌هایشان هستند و همانند آنان نیز خدمات دریافت می‌کنند.

وی در خاتمه نیز یادآورشد: با توجه به تمهیداتی که دولت اندیشیده امسال کسری بودجه نخواهیم داشت.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
مثل همیشه کوچکترین صحبتی از جانبازان زیر 25 درصد نکرد ....راس میگه کمبود بودجه برای اختلاس و دزدی کم ندارن ولی موقعی که صحبتی از جانبازان زیر 25 درصد به میان میاد میگن بار مالی داره ....ای ننگ ابدی بر شما
وای بر ما این یعنی داروهایمان را هم قطع میکنند وقتی میگه بودجه کم نداریم از الان معلومه هر سال بدتر از سال فبل
ابن مردم تا کی باید مدیران بی لیاقت و دروغگویی رو تحمل کنن وقت ان نشده که یه حرکت مثبت انجام بدین و دست از این شعارها بردارین
سلام علیکم بنده حدود۲سال منتطرکمسیون مشترک ارتش نیروی زمینی وبنیادشهیدهستم درموردشیمیایی مگرمادرزمان جنگ جوانیمان فدای اب وخاک کردیم چقدربایدمنثطرامروزوفرداباشیم درکمسیون پزشکی درباره شیمیایی درصد ارتش قبول ندارن ازان مقام محترم تقاصای رسیدگی عاجزادارم اجرکم عندالا
رسیدگی به وضعیت درمانی ایثارگران که یک وظیفه حاکمیتی و ضروری میباشد و ربطی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ندارد در ضمن فقط برای تعیین درصد به منابع خارجی رجوع نکنید و دیگر موارد هم که در کنار درصد برای رسیدگی آمده است را لحاظ کنید زیرا کشورهای پیشرفته درصد را در کنار خدمات دیگر و بصورت یک کار تکمیلی انجام میدهند مثلا کارت خرید کالا که این کشورها به مجروحان خود میدهند و درصدی را دولت پرداخت میکند و شخص مجروح برای هر خریدی مادام العمر از یک تخفیف ثابت استفاده میکند یا مسافرتهای سالانه مجروحان به دیگر نقاط دنیا برای بهبود وضعیت روانی و ساختار شهری مناسب با وضعیت مجروحان و غیره که تازه جشنهای سالانه و دعوت و تکریم مجروحان را محاسبه نکردیم درضمن نبودن کسری بودجه باید مختص معاونت بهداشت و درمان نباشد تا عزیزان ایثارگر در مراجعه به بنیاد با این جمله کلیشه ای "بودجه نیامده!" روبرو نشوند.
وزارت دفاع.ستادنیروهای مسلح وبنیادشهید...چه ربطی به ازکارافتادگی وتعیین درصدجانبازان دارند؟!!!تنهامرجعی که تخصص وتجربه این کارراداردوزارت بهداشت است که هیچگونه دخالتی دراین موضوع ندارد!متاسفانه!!!وتعیین درصدهاسلیقه ای ورابطه ایست!متاسفانه!!!مثال:خودم جانباز۶۹%بودم.بعدازمدتی۳۹وبعدش۲۵%!!!بدون اینکه تغییراتی دردرمان داشته باشم!درضمن شیمیایی هم شده ام که به آن درصدندادند!!!چونکه مدارک بستری من دربیمارستان صحرایی جنوب بوده که مفقودکرده انا!متاسفانه!!!درضمن آقی عباسپور.....این آقای ع روازاین پست خلع کنیدکه لیاقت خدمت به ایثارگران راندارد!متاسفانه!!!خیلی بددهنه و...والسلام.
خدا را شاهد ميگيرم همه اينها که گفته اند دروغ محض است که چند مورد انرا خودم شخصا تجربه کرده ام ...
اول ازمايشگاهها اصلا تمام خدمات را ارائه نميدهند از 300 تومان بايد 200 تومان را خودتان بپردازيد ...
دوم پزشکان ترک اعتياد از پذيرش جانبازان خوداري ميکنند بعلت ندادن حق بيمه اشان توسط بنياد حتي بيماراني را که تحت درمان داشتند را بعلت عدم بودجه بحال خود رها کرده اند و يا بايد خودشان هزينه را بپردازند
بيمه ايران از پرداخت کامل هزينه اي که ما داده ايم شانه خالي کرده و درصدي هم که پرداخت ميکرد چندين ماه بايد دنبالش بدويم
داروخانه ها هميشه نيمي از داروها را ميدهند و ميگويند با بقيه قراداد نداريم و بايد ازاد تهيه کنيد
حالا اين چند موردي که حداقل در اين هفته من برخورد داشته ام . صد در صد بقيه هم اين اقا دروغ مي گويد . نوبرش را اورده و در روز روشن اين ادعاها را مي کند
خدا کنم کار کسي به بستري و ساير نخورد ........

...

کارت طلایی جانباز ۵% را قطع کردید .

پولدار شدید .

...

سلام.جناب عباس پورکدام بودجه؟به هرکجایی بنیادالخصوص بهداشت ودرمات مراجعه میکنیم میگندبودجه نیست.امیدواریم مریض نداشته باشی مادرشهیدصعب العلاج وبیمارنداشته باشید.اصلابادردآشناهستید؟میدانید مریض وصعب العلاج ودردچیست؟تاکی بایدشماهاراتحمل کنیم.تاکی بایدشعارداد..بنده برای هزینه مادرشهیدم که بیماروزمین گیراست درخصوص هزینه درمان مادرم ازسردارانصاری دستورآوردم وگفتیدبودجه نیست.حال اعلام میکنیدکه کسربودجه نداریم!!!!!واقعاتاسف داردوتحمل چنین حرفهایی سخت ودشواراست..مهربان.ازگیلان رشت.
سلام .پزشکان و درمانگاههاي ترک اعتياد ديگر هزينه ترک اعتياد جانبازان را قبول نمي کنند چون بتازگي بنياد و بيمه ايران حق فرانشيز انها را قطع کرده اند حتي جانبازان شيميايي که مصرف متادون داشتند بايد از بازار ازاد داروهايشان را تهيه کنند و بصورت خيلي گران و غير قانوني مبادرت به تهيه متادون نمايند
در اين مملکت حتي روي قانون هم نميشود حساب باز کرد مگر تامين صددرصد داروي جانبازان رايگان اعلام نشد مگر متادون يک داروي ايراني و مورد مصرف جانبازان و مورد نياز جانبازان شيميايي نيست پس چرا بيمه ايران و حتي بنياد از پذيرفتن هزينه ان تفرعه ميروند .
خدايا شکرت براي همه چيز بودجه دارند فقط درمان جانبازان جنگي بار مالي دارد و مسئول مربوطه براي فريب ملت در بوق و کرنا کرده اند که ما تمامي هزينه درمان جانبازان را ميدهيم و کمبود بودجه هم نداريم
اخر دليل اين کار چيه ؟
چرا سازمان بازرسي کل کشور دست اين اقا را نميگيرد و به يکي از اين درمانگاهها و داروخانه ها ببرد ؟
چرا دست ادم دروغگو را قطع نميکنند تا عبرتي براي سايرين بشود ؟
اگر فقط يک انگشت دروغگو را قطع کنند بخدا اگر کسي جرات کند دروغ بگويد انهم در روز روشن
فرقي هم نميکند دروغگو جانباز باشد يا مسئول يا دکتر
اگرکسربودجه نداریدپس چراسندراهبردی راصددرصداجرایی نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟اگربودجه داریدپس چرابه رزمندگان8سال جنگ28سال استکه دفترچه بیمه درمانی نمیدهیدتابرونددردخودشان راکه ازجنگ رسیده رادرمان کنند؟اگربودجه داریدپس چرارزمندگان راکه همگی ناراحتی اعصاب وروان دارندوبالای20سال استکه مثل بنده داریم ازانواع قرصهای اعصاب وروان استفاده میکنیم به کمیسیون فرانمیخوانیدتابیایندحق قانونیشان رابگیرند؟هروقت هم که یک رزمنده جهت کمیسیون مراجعه کرده طوری جواب دادندکه تاچندسال روت نشه بری /چراداریدبااحساسات رزمندگان بازی میکنید؟؟؟؟؟؟وبعدهم میگوییدکسری بودجه نداریم بله برای کسانی که روی سفره انقلاب هستنداصلا کسری بودجه نیست..کمی هم به اطرافتان نگاه کنیدتابدانیدصاحبان اصلی انقلاب درگوشه وکناراین کشورپهناورچطوردارندزجرمیکشند...گرسنگی نکشیدی تابدانی من چه میگویم...شرمنده زن وبچه ات نشدی تابدانی من چه میگویم..بچه ات ازت پول دفتروقلم نخواسته وتوبگی ندارم تابدانی من چه میگویم.بچه ات ازکوچه باچشم گریان نیامده که بگه مامان بابارفیقم چی داشت دستش من هم میخوام وتوبگی ندارم تابدانی مارزمندگان دردمندچه میگوییم ووووووووهزاران مشکلات اولیه دیگر.برویدازامام زمان امام شهداوشهداخجالت بکشیدکه کشوررادودستی تحویلتان دادوشماهاداریدچکارمیکنید.وهمیشه هم حرفهای بی محتواتحویل مردم میدهیدبودجه داریم خوب اگرداریدپس چرامعوقه جانبازان بالای25درصدهاوخانواده شهدامدتی استکه مانده؟؟؟اگربودجه داریدچرابه رزمندگان مثل ایثارگران ماهانه حقوقشان رانمیدهید؟یک اسم گذاشتندکمک معیشت اگردلشان خواست که میدهندواگرهم دلشان نخواست نمیدهند.همینطوربودجه داریدکه28سال استکه حق رزمندگان راپامال کردید؟؟؟؟؟؟؟؟رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ حتی بدون دفترچه بیمه درمانی مشکانی
درغگو دشمن خداست !!!!!!!
جناب آقای عباس پوراین دنیاهیج ولی یقین دارم دادن جواب خدافردای قیامت سخت ودشواراست.
دروغگو دشمن خداست چقدر دشمن داری خدا دوستاتاتم که ماییم یه مشت عاجز .ناقص علیل عقل که در حقشون دشمنی کردی
سلام بر ایثارگران عزیز تا زمانیکه بنیاد در دست معاون رییس جمهور باشد رییس بنیاد از کنار قانون رد میشود. امور بنیاد باید به یک وزارتخانه بنام وزارت امورایثارگران درآید تا ما بتوانیم حق خودمان را ازآن وزارتخانه بگیریم امیدوارم انشاالله{ زنده باد امام خامنه ای} زنده باد فاش نیوز عزیز
بله وقتی جانبازان نیروهایی مسلح را کلا از درمان حذف کردند،با لطف نمایندگان قرون وسطایی مجلس دیگر مگر چند تا از عزیزان جانباز باقی مانده اند؟یادم میاد تو سال شصت ویک بعد از عملیات آزادی خرمشهر در بیمارستان مصطفی خمینی تهران بستری بودم،هر موقع به نحوه درمان اعتراضی داشتیم،مسئول وقت جانبازان میافتد،اگر اعتراض کنید، پرونده جانبازیتون گم میشه،میگیم تو تصادف اینجوری شدید،حالا او تو حرفاش میگه، درصد جانبازی موقتیه، یعنی همان تهدید و ارعاب همیشگی بنیاد ضد بشری،که اگه اعتراضی به حیف و میل بیت‌المال و نحوه مدیریت ما ضد بشران، بکنید،مثلا بگید ما نظامیان جانباز هم حق درمان در مراکز غیر نظامی داریم،درصد جانبازیتون موقت است
کاش دولت به گروهی از اعضاء داعش اجازه میدهد در ایران به صورت آماده حضور داشته باشند تا اگر فردی مثل این فرد ضد جانبازان دروغی گفت،یکی از اعضاء داعش خودش را دفتر ایشان منفجر میکرد،تا به مرور کشور از وجود دروغگوها و تهدیدکنندگان جانبازان پاک میگشت، کاش
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi