شناسه خبر : 51421
سه شنبه 26 بهمن 1395 , 13:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چکیده پرسش های ایثارگران و پاسخ های مسئول امور ایثارگران سپاه

جقوق اشل سپاه/ پرداخت حقوق به رزمندگان/ بیمه رزمندگان/ سند راهبردی رزمندگان/ درصد جانبازی/ جانبازان اعصاب و روان/ جانبازان شیمیایی/ مدارک تحصیلی ایثارگران...

فاش نیوز -  بعد از اولین مصاحبه ما با سردار «ابوالقاسم شریفی» مسئول امور ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهرماه سال 1391 که یکی از پربازدید ترین و پرکامنت ترین مطالب سایت تا کنون بوده است، مدت ها بود که تلاش می کردیم گفت وگوی مجددی با ایشان داشته باشیم اما به دلیل گرفتاری های سردار، سفر ایشان به حج و مسایل دیگر، به هرحال این مهم اتفاق نیفتاد. حضور برادرعزیزمان «علیرضا مسگر» در امور ایثارگران سپاه - که از دیرباز، یعنی از زمان تصدی آقای رفیقدوست در امور جانبازان به این طرف با ایثارگران سر و کار داشته -  واقعا" حضوری مغتنم بوده است. از آنجا که وی دست راست و معاون سردار شریفی محسوب می شود لذا بانی خیر شد و قرار مصاحبه ای را ترتیب داد که الحمدلله انجام شد و انصافا" به نسبت زمان اختصاص یافته، گفت وگوی خوبی هم از کار درآمد. بخوانید وخودتان قضاوت کنید:

 

فاش نیوز: برای شروع، بحث حقوق اشل سپاه دارای جزئیاتی است که اگر در مورد آن توضیح دهید ممنون می شویم.

سردار شریفی - بسم الله الرحمن الرحیم

سوالی که فرمودید برمی گردد به ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره آن که بحمدلله از سال گذشته با پیگیری هایی که صورت گرفت و جلسات متعددی که با مسئولین بنیاد و با قائم مقام بنیاد، آقای انصاری و آقای مهندس ایزدی و دوستان دیگر بود، بنابر این شد که ما به طور میانگین حدود 5000 نفر از جانبازان بسیجی را حکم همطرازی برایشان صادر کنیم، تحویل بنیاد و اجرا شود که این اقدام انجام شد.

 

 تا الان برای حدود 23000 نفر احکام همطرازی جانبازان بسیجی را انجام دادیم با میانگین 500 تا 600 هزار تومان افزایش که  توسط بنیاد شهید اجرا شد. البته طبیعتا" شاید اشکالاتی در مرحله اول باشد؛ چون اطلاعات دقیقی از مزایا و تسهیلات و رتبه ایشان در دسترس نبود. آن اطلاعاتی که قبلاً جمع آوری شده بود و در اختیار بنیاد بود ما گرفتیم و تجمیع کردیم. حقوق ها را محاسبه کردیم و هر ماه تحویل بنیاد شهید می شود.

 امروز دیدم که بنیاد شهید اطلاعات جدید 3500 نفر را از استان ها تازه به ما داده که ما احکام ایشان را محاسبه بکنیم و تحویل بدهیم که برای بهمن ماه اجر شود. این اقدامات الان صورت گرفته. بیشترین افزایش در طیف درصدهای بالاتر بوده است.

 در اشل قبلی بنیاد خیلی تفاوتی بین یک جانباز 25% و 70% نبود ولی الان فاصله بیشتر شده و بیشترین افزایش را ما در طیف درصدهای بالا داریم. یعنی به طور میانگین ما تقریباً برای 70درصد بیش از 700هزار تومان افزایش حقوق داشته ایم. این با حق پرستاری متفاوت است. 

امیدواریم ان شالله با پیگیری هایی که می کنیم و جداولی که مدنظر ماست مثل سختی شغل، کامل جداول را اعمال کنیم. بعضی از این جداول برای 25% کارکنان اعمال می شود. ما پیشنهاد دادیم که اولا" 100% اجرا شود. ثانیا" برگردیم به سوابق زمان اشتغال این برادران که همگی رزمی بوده یعنی طبیعتا" وقتی فردی در سال 65 جانباز شده، در میدان رزم بوده، بعدش دیگر جایی شاغل نشده؛ همان پست رزمی را برای ایشان لحاظ کنیم که این خیلی در افزایش حقوق ها موثر است که داریم این کار را انجام می دهیم.

حالا ان شالله اگر خدا بخواهد بهمن ماه یک افزایش کلی شاید در حقوق نیروهای مسلح باشد که ما طبیعتا" این افزایش را مجددا" برای جانبازان نیز اعمال خواهیم کرد و احکامشان را تحویل بنیاد شهید می دهیم. این برای خود ماده 38 است، برای جانبازان حالت اشتغال.

 یک تبصره ای ماده 38 دارد که حقوق جانبازان غیر حالت اشتغال است. من روی این تاکید می کنم، این حقوق توسط سازمان تامین اجتماعی سازمان نیروهای مسلح پرداخت می شود، که این هم سه ماهی هست که بحمدلله با کش و قوس های فراوان! عملیاتی شده است  که در جریان هستید با ماده 190 و اشکالات قانونی و ...

 نهایتا" ما به این نتیجه رسیدیم و ستاد کل هم ابلاغ کرد. تبصره ماده 38 همان جایگزین ماده 190 است  که دیگر نیازی به اصلاح ماده 190 نیست. این اقدام نیز صورت گرفت و ما تا الان چیزی در حدود تقریبا" 450 نفر را در ساتا ایجاد کرده ایم.

حقوق های ما تقریبا" ثابت است. بسیجیانش چیزی حدود 1400 تومان و سربازان حدود 1200 تومان. برایشان این حقوق برقرار شده منتها چون خودشان بازنشسته یا شاغل دستگاه دیگری هستند، بحث درمانی و دفترچه با خود آن دستگاه است. چون اگر می خواستند اینجا بیایند، به ضررشان می شد. به نسبت مقداری که برای بیمه کم می شود، دریافتی شان کم می شد. ما این پیشنهاد را دادیم که به نفعشان شود.

این روند هم ادامه دارد علیرغم اینکه در سال 95 هیچگونه ردیفی از طرف دولت برای اجرای تبصره ماده 38 پیش بینی نشده بود، ولی با جلساتی که با وزیر محترم دفاع و قائم مقام وزیر و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم، بااینکه مشکل منابع هم دارند، اما همکاری کردند و ما داریم ماهیانه 100 نفر را در ساتا ایجاد می کنیم و ما این بحث را در برنامه پنج ساله ششم در دو ماده پیش بینی کردیم. یکی بند 3 ماده 102. دولت موظف است ترتیبی اتخاذ نماید تا تبعیض بین آزادگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و آزادگان غیر ارتشی برطرف شده و همسان سازی صورت گیرد. این ماده رفته برای کمیسیون تلفیق و ان شالله تصویب می شود.

 فاش نیوز: در مورد طرح رسیدگی به رزمندگان و پرداخت حقوق به آنان توضیح دهید؟

- شما اطلاع دارید که ما از سال های گذشته بحث رزمندگان معسر و شناسایی را در سپاه شروع کردیم و الا 78 هزار نفر را در سازمان تأمین اجتماعی در قالب صندوق رزمندگان تحت پوشش داریم. این صندوق، صندوق مستقلی از صندوق نیروهای مسلح است که اعتبار مستقیم از دولت می گیرد و برای ردیف بودجه ای که پیش بینی شده و می خواهیم که مشکلی هم برای صندوق شاغلین ایجاد نکند. چون از هیچکدام این 78 هزار نفر کسورات کم نشده و سابقه بیمه هم که ندارند. یک برقراری جدید و فی البداهه است یعنی با منابعی که دولت پیش بینی و تصویب می کند، به همان میزان در این صندوق منبع ایجاد می شود که در حال حاضر،  از ماهی برای رزمندگان 390 هزار تومان تا برای جانبازان  480هزار تومان دریافتی دارند.

 اینها از سازمان تامین اجتماعی، صندوق رزمندگان و ایثارگران دریافتی دارند. منتها ما هم می دانیم که این یک مستمری است. حقوق نیست. ما در همین برنامه ششم باز این را پیشنهاد کردیم.

طبق ماده 103. دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تأمین حداقل معیشت گروه های ذیل که فاقد هر گونه شغل و درآمدند و معسر هستند را پیش بینی و حداقل حقوق کار و تأمین اجتماعی را به آنان پرداخت نماید. چون حقوق کار بیشتر از حقوق نیروهای مسلح است و هر ساله در بودجه سنواتی درج و در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهد. در برنامه پنج ساله چهارم هم داشتیم.

بند ح ماده 44 برنامه و بودجه ان شالله اگر تصویب بشود، امکان اجرای بحث کسورات هم هست. بحث درمان ایشان هم ان شالله حل خواهد شد. ولی الان چون حقوق نمی گیرند و فقط یک مستمری است، امکان کسورات و دفترچه بیمه و ... نیست! ولی از سال آینده که اینها به حداقل حقوق تبدیل شود، مشکل دفترچه شان هم حل خواهد شد.

فاش نیوز: معافیت از حق پرداخت بیمه برای رزمندگان چگونه است؟

- رزمندگان چون شرایط ایثارگران را دارند، آن امتیازاتی که در ماده 38 برنامه پنج ساله که کسور حق بیمه و بازنشستگی جانبازان و ایثارگران باید از سوی دولت تأمین شود، خب طبیعتا" برای اینان هم اتفاق می افتد. یعنی در زمره ایثارگران تعریف بشوند.

فاش نیوز: الان رزمندگان در زمره ایثارگران تعریف نشده اند؟

- تعریف شده، در قانون جامع آمده، منتها منوطش کرده به سند راهبردی رزمندگان. در قانون جامع آورده این امتیازاتی که هست مربوط به خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان است. برای رزمندگان جداگانه در قالب سند راهبردی رزمندگان آمده است. این سند هم الحمدلله به تصویب دولت رسیده. مسئولیتش با وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح است. تقریبا" چیزی شبیه همان قانون جامع خدمات رسانی است منتها این امتیازاتی است که به رزمندگان داده می شود. همین الان هم از طرف معاون اول رئیس جمهور به دنبال اجرایی کردن این سند هستند که بخش هایی از این سند برای بحث تامین اعتبارات و منابع، در برنامه پنج ساله هم آمده است.

 فاش نیوز: پس امسال این رزمندگان نمی توانند بیمه شوند؟

- امسال نه. ان شالله سال آینده بیمه می شوند. از سال آینده که حقوق بگیر بشوند، می شود. کسی که حقوق بگیر شود امکان کسورات هست و حقوق با متعلقاتش مثل درمان و بیمه است. چون الان یک کمک معیشت هست که می گیرند. کلیاتش ان شالله تصویب می شود.

 فاش نیوز: آزادگان مدتی که در اسارت بوده اند مثلا" 5 یا 10 سال، آنها به ازاء مدتی که بوده اند، درصد جانبازی گرفته اند. ولی رزمندگانی که مثلا" مدت 8 سال در جبهه بوده اند، هیچ امتیازی ندارند!

- در بحث آزادگان، ضابطه ای در بنیاد شهید هست که ظاهرا" سال اول اسارت، 5% یا 7% است. به ازاء هر سال بیشتر، 5% اضافه می شود. این هم به خاطر مشکلات روحی و روانی، شکنجه و این طور مسائل می دهند. طبیعتا" اگر آزاده ای5 تا 6 سال مثلا" اسیر بوده، اگر هم تیر یا ترکشی نخورده باشد قبل از اسارت، یک 25% به خاطر همان مشکلات روحی و روانی و بیماری های داخلی و شکنجه  که ذکر شد به او می دهند.

بحثی که من دنبال می کنم این است که به جای اینکه ما به درصد جانبازی ارزش، اعتبار و خدمات بدهیم به اصل سابقه جبهه ارزش بدهیم. ما فاقدین را راه انداخته ایم و عدد قابل توجهی تا الان حل کرده‌ایم و درصد گرفته‌اند ولی تمام شدنی نیست. به دلیل اینکه فردی که 5درصد جانبازی دارد، از مالیات معاف است، ماده 37 است، درمانش حل می‌شود، مقطع بالاتری می‌گیرد. امتیازات خوبی به او تعلق می‌گیرد. ولی اگر رزمنده‌ای 70ماه جبهه داشته باشد و 5درصد را نداشته باشد هیچ‌کدام از این امتیازات به او تعلق نمی‌گیرد.

 سند راهبردی رزمندگان می‌گوید ما به مدت حضور در جبهه امتیاز بدهیم. اگر فردی یک سال جبهه بود، امتیازاتی را به دلیل حضور فرد در جبهه به او بدهیم. همانند امتیازات جانبازی. مثلا" فرد بتواند در سال دو یا سه بار بلیط 50درصد هواپیما استفاده کند. به فرد دیپلم افتخار داده شود؛ البته این چیزها در صورت به تصویب رسیدن است و هنوز تصویب نشده است. پیشنهاداتی است که در لایحه آمده است. یا پیشنهاد داده شده که 50درصد هزینه تحصیلی فرزندان دانشجوی آنها از طریق دولت پرداخت شود. که هم دیگر رزمنده خیلی به دنبال درصد جانبازی نباشد و هم اگر انجام شود عدالت در کشور برقرار شده است.

الان متأسفانه کل سیستم بنیاد شهید، در نیروهای مسلح و دستگاه‌های دیگر به درصد جانبازی امتیاز می دهند تا به خود افراد و حضورشان در جبهه که به نظر من عادلانه نیست.

فاش: ممکن است شخصی ماه اول که به جبهه می‌رود نخاعی شده باشد که سخت‌ترین نوع مجروحیت است.

- این موضوع مانع از امتیازات آزادگان و جانبازان نمی‌شود، این امتیاز جدیدی برای رزمندگان است.

فاش: در همان بحث امتیازات تلفیقی می‌گنجد؟

- نه بحث جانبازی فرد مطرح نیست. اگر شیمیایی دارد همان روال کمیسیون مشترک با بنیاد شهید است. اگر تأیید شود درصد می‌گیرد. برای موج انفجار و موارد دیگر ماده 86 را داریم که افراد اگر ادعا دارند با ارائه پایان مأموریتشان می‌آیند و می‌روند. هدف ما چیز دیگری است. ما نمی‌خواهیم آمار جانبازان را اضافه کنیم برای آنکه امتیاز بگیرند. ما می‌گوییم امتیازاتی که قرار است به جانباز بدهیم به خود رزمنده گی بدهیم. به اصل ایثارگری امتیاز بدهیم.

اگر شخص یک سال جبهه دارد و فاقد شغل است و هیچ درآمدی ندارد از نظر من باید مستمری بگیر باشد که الان هم این رویه هست. اگر جایی شاغل است یک مقطع تحصیلی بالاتری به او بدهند.

فاش: حضرت امام هم می‌فرمایند: «ملاک اصلی ما باید حضور در میدان جهاد باشد.» خیلی از افراد هم هستند که بیشترین سابقه حضور در جبهه را دارند ولی مجروح نشده‌اند یا مجروحیتشان به صورتی نبوده است که نقص عضو پیدا کنند. در حال حاضر به این افراد در جامعه ظلم می شود. بحث درصد قرار است ضابطه‌اش تغییر کند؟

- خیر. درصد بنیاد به همین روال باقی است. اگر فردی جانباز 70 درصد است، امتیازات خودش را می گیرد. ضمن اینکه اولین دستگاهی که در سپاه برای بحث رزمندگان شروع کرد ما بودیم. نمی‌گویم حقوق کاملی بود ولی کمک معیشت ماهی پانصد هزار تومان می‌گیرند که بخشی از مشکلات زندگیشان را حل می کند.

 هدف دیگری هم که ما دنبال می کنیم این است که ما نمی‌خواهیم اگر رزمنده ای کار اقتصادی دارد و شغل آزادی را دنبال می‌کند این کار را از دست بدهد. به خاطر اینکه بگوید من تأمین شدم و سپاه به من حقوق می دهد و من به دنبال کار نمی‌روم. ما نمی خواهیم تحرک را از زندگیشان حذف کنیم. ماندن جانبازان در خانه یا حتی افراد دیگری که بازنشست می‌شوند چند ماه اول برای استراحت خوب است ولی بعد از مدتی برای خانواده معضل می شود. مشکلات روحی و روانی برای خودش به وجود می‌آید.

بعضی از رزمنده‌ها نگران هستند شغلی که دارند را ابراز کنند، حقوقشان برقرار نمی شود! ما کاری به شغلشان نداریم. اگر استخدام یا بازنشسته دستگاه‌های دولتی نباشند و یک سال سابقه جبهه داشته باشند حقوق مقرر می‌شود. ولی اولویت با افرادی است که معسر هستند. ممکن است ما جانباز طلافروش داشته باشیم، او نیازی ندارد. ولی برعکس، ما رزمنده‌هایی داریم که تحت پوشش کمیته امداد هستند و ماهی 60هزار تومان کمیته امداد به آنان کمک می کند.

سال 69 یا 70 زمانی که آقای رفیق‌دوست بنیاد جانبازان را تحویل داد، کل جانبازان تحت پوشش بنیاد 92هزار نفر بودند. امروز این عدد 490هزار نفر است، از پنج درصد به بالا. یعنی 400هزار نفر از سال 71 به بعد تشکیل پرونده داده اند. در صورتی که جنگی اتفاق نیفتاده! در آن زمان به دلایلی که شاید نیاز نداشتند نیامدند و نخواستند که تشکیل پرونده بدهند. پس این نشان می‌دهد که روند احراز و تعیین درصد در بنیاد تعطیل نیست. طبق ارتباطاتی که با بنیاد داریم به طور میانگین سالی 30هزار ورودی جانباز جدید داریم. همان جانبازان 30سال پیش زمان جنگ هستند ولی الان احراز می‌شوند.

فاش نیوز: با این وجود هستند افرادی که واقعاً جانباز هستند، مشکلات زیادی هم دارند شیمیایی و اعصاب و روان ها که مظلوم‌ترین اقشار جانبازان هستند. ظاهری سالم دارند ولی از درون به هم ریخته اند ولی بنیاد به هر دلیلی این افراد را یا احراز نمی‌کند یا نمی‌تواند طبق قواعد احراز بکند.

- خیر. بنابر بند میم ماده 44 برنامه پنج ساله اگر فردی از نیروهای مسلح گواهی بدهد که رزمنده در منطقه آلوده بوده شیمیایی بودنش احراز می‌شود. حسنی که دارد این است که در کمیسیون مشترکی که تشکیل می‌شود و ریاست آن به عهده دکتر اصلانی پزشک معتمد بنیاد است و آقای دکتر قانعی متخصص ریه، داخلی و شیمیایی. ایشان و دکتر قانعی در تخصص ریه حرف اول را می زنند و در این کمیسیون مشترک دو پزشک از بنیاد و دو پزشک از سپاه هستند و رئیس این کمیسیون که دکتر اصلانی است.

 وقتی یک پرونده ای را بخواهند بررسی بکنند اگر شیمیایی بودن طرف تأیید شود، دیگر بنیاد نمی تواند ایراد بگیرد و مستقیم برای درصد جانبازی اقدام می شود. بهترین روش برای احراز و درصد جانبازی را برای جانبازان شیمایی داریم. اما جانبازان شیمایی گله از درصد پایین جانبازی دارند. درست هم می گویند. الان کسی که بیشترین آسیب ریوی را دارد 25% جانبازی دارد. می گویند چرا باید این قدر کم باشد باید 50% بدهند.

 اما اگر کسی حضورش در مناطق آلوده به گازهای شیمیایی به تأیید نیروهای مسلح برسد و در این کمیسیون مشترک هم تایید شود، مستقیم برای تعیین درصد می رود. ممکن است کسی هم برای کمیسیون ریه و پوست تأیید نشود اما چشمانش تأیید شود که می گویند اولویت ما بحث ریه است و اگر رزمنده تحت گازهای شیمیایی قرار گرفته باشد اولین و بیشترین جایی که تاثیر می گیرد، ریه است. محال است کسی بگوید ریه من سالم است ولی چشمانم یا پوستم شیمیایی شده است. چون حساس ترین جا ریه است و با اولین استنشاق تاثیرش را می گذارد.

 در بحث موج انفجار هم مراوده بسیار خوبی با بنیاد شهید داریم اما یک اشکالی که در بحث موج و جود دارد کمیسیون مشترک نداریم و بحث فاقد درصد داریم که خیلی از مراجعان دچار ریزش می شوند. فرض کنید در سپاه تأیید می شود و در بنیاد هم جانبازی احراز می شود ولی به کمیسیون پزشکی که مراجعه می کند درصد جانبازی اش صفر می خورد. الان بیشترین اعتراضات در حوزه موج و انفجار است که ما به دوستان بنیاد عرض کردیم بیاییم کمیسیون مشترکی هم برای موج انفجار تشکیل دهیم که در آن کمیسیون اگر پزشکان بنیاد و سپاه موج انفجار مراجعین را تأیید کردند فاقد درصد نخورد.

فاش نیوز : یک طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس بود که حداقل 25% به جانبازا اعصاب و روان بدهند.

- اینکه امکان پذیر نیست. اگر کسی شرایط جانبازی اش احراز شود طبق مقررات بنیاد درصد جانبازی می دهند.

فاش نیوز : احراز می شوند ولی درصد تعلق نمی گیرد.

- برای اینکه این احراز یک طرفه از سمت سپاه یا نیروهای مسلح است. در شیمیایی ها احراز دوطرفه است و کمیسیون مشترک تصمیم می گیرد. در مورد اعصاب و روان هم به بنیاد و هم نیروهای مسلح پیشنهاد کمیسیون مشترک دادیم که عزیزان روی این موضوع دارند کار می کنند. اگر کسی هم در کمیسیون مشترک احراز شد دیگر بدون درصد نمی ماند.

فاش نیوز: بحثی هم هست که بالاخره بعضی افراد هستند که خودشان را جانباز جا می زنند. چه بسا اصلا" در جبهه حضور نداشته است. در کدام گروه بیشتر این معضل وجود دارد؟

- در بحث ما این گونه است که اصل احراز شیمیایی یا موج انفجار حضور در جبهه است. مثلا" برای احراز شیمیایی بودن باید طرف در عملیات هایی شرکت داشته باشد که عراق بمب شیمیایی زده باشد. ما با معاونت عملیات های سپاه تمام تاریخ هایی را که عراق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است را در جدولی جمع کردیم. حتی اینکه چه یگان هایی در چه روزهایی دچار آسیب شیمیایی شده اند و اینکه از چه گازی هم استفاده شده است در این بانک اطلاعاتی که به صورت کتابچه تهیه شده است داریم که در اختیار بنیاد و سپاه و کمیسیون مشترک قرا گرفته است.

 مثلا" فردی ادعا می کند در تاریخ 28 اسفند سال 64 در والفجر 8 شیمیایی شدم و ما با مراجعه به این بانک اطلاعاتی صحت ادعا را بررسی می کنیم. ممکن است رزمنده دیگری ادعا کند در همین تاریخ در غرب کشور بوده ام و اصلا" در غرب در آن تاریخ حمله شیمیایی اتفاق نیفتاده است و ادعای طرف رد می شود و دیگر به کمیسیون ورود پیدا نمی کند. پس اصل حضور در جبهه و اینکه در کدام عملیات شرکت داشته و ادعای شیمیایی شدن را با همین استعلامات بررسی می کنیم.

 برای موج انفجار صرفا" حضور در جبهه و خصوصا" حضور در عملیات های سخت مثل کربلای 4 و 5 و یا محورهایی که آتش دشمن زیاد بوده و الان کمیسیون های پزشکی هم نگاهشان بر این است که مثلا" در شلمچه و در منطقه پنج ضلعی در هر متری 50 تا گلوله خورده، پس رزمنده ای که 10 یا 20 شب در آن منطقه بوده دچار آسیب شده و اگر بتوان آن کمیسیون مشترک را برای موج انفجاری ها پیگیری کنیم ان شاالله مثل شیمیایی ها به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید که این را پیگیری کردیم و دکتر انصاری هم دستورش را داده و الان در شورای عالی احراز بنیاد کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

فاش نیوز: در بسیاری از موارد ایثارگران می گویند این درصدبندی ملاک مناسبی برای ارائه خدمات نیست و این سابقه جبهه که فرمودید راه کار بهتری برای ارائه خدمات و ارزشگزاری است.

- بله. کاملا" درست است. نگاه مسئولان عالی بنیاد هم همین است. اگر شما خدمات را صرفا به درصد جانبازی بدهید هیچ وقت اتمام جانبازی ندارید. یعنی اگر شما سالی 100 هزار جانباز را احراز کنید سال بعد هم ممکن است 100 هزار تای دیگر اضافه شوند. ما بیش از 2 میلیون رزمنده داوطلب در جبهه داشتیم. طبیعتا" اگر این بحث باشد، همه این ها باید ادعای مجروحیت داشته باشند که این کار امکان پذیر نیست. ولی این 2 میلیون رزمنده، مناطقی که حضور داشته اند متفاوت است. ممکن است کسی 45 روز داشته باشد و دیگری 15 روز و حتی 70 ماه یعنی کل جنگ را داوطلبانه حضور داشته است لذا هدف ما این است که ارزش گزاری برای سابقه جبهه داشته باشیم و امتیازات را به تناسب حضور در جبهه بدهیم. کسی که 70 ماه حضور داشته باید تفاوتی در گرفتن خدمات با کسی که 15 روز در جبهه بوده داشته باشد.

 چرا ما می گوییم برای کسانی که بیشتر از 12 ماه حضور داوطلبانه داشته اند دیپلم افتخار بدهیم و یا اگر شاغل هستند یک مقطع تحصیلی بالاتر بدهیم که در این جدول به خوبی تعریف شده است. یکی از دلایل اصلی که افراد برای درصد جانبازی مراجعه می کنند برای وام بنیاد شهید است. وام 80 میلیونی با سود 4% و بازپرداخت 20 تا 25 ساله که ما در سپاه برای کارکنان با 20 سال خدمت اگر بخواهد به آنها مسکن بدهد تنها 35 میلیون وام می دهد. اما در این قانون ما آورده ایم که دولت مکلف است که به رزمندگانی که حداقل 6 ماه حضور در جبهه داشته باشند یک بار وام مسکن را بدهد.

 طبق ماده 104، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در طول سال نسبت به پرداخت تسهیلات با سود 4% به تعداد 50 هزار نفر از رزمندگانی که حداقل 6 ماه حضور در جبهه داشته باشند یا کمتر از 25% و یا آزادگانی که زیر شش ماه اسارت و فاقد مسکن باشند، از طریق بانک های عامل اقدام نماید. شما اگر این امتیازات را که مثال زدم که یکی از آنها همین وام مسکن است یا تسهیلات دانشگاهی و خدمات زیارتی - سیاحتی که نام برده شد، اگر به خوبی اجرا شود رزمنده دیگر نیازی به پیگیری پرونده جانبازی ندارد و دیگر برایش تاثیری ندارد، چون با خدماتی که سپاه به اینها می دهد دیگر نیازی به خدمات بنیاد شهید نخواهد داشت.

 بنا براین عمده افرادی که مراجعه دارند به خاطر نوع خدماتی است که در درصد جانبازی نهفته است و دنبال آن درصد جانبازی هستند لذا طرحی که ما داریم دنبال می کنیم این است که به اصل رزمندگی و حضور در جبهه امتیاز بدهیم که البته کار درستی هم هست و این کار باعث می شود که ارزش حضور در جبهه پررنگ تر شود. در این صورت تخلفات کمتر می شود و نیازی به پرونده سازی نیست و حضور در جبهه با داشتن پایان ماموریت و دیگر مدارک کاملا" وضعیت رزمنده مشخص می شود و هر رزمنده با توجه به مدت حضور در جبهه از این خدمات استفاده خواهد کرد.

فاش نیوز : بحث دیگری که مطرح است کیفیت ایثارگری می باشد یعنی کسی در جبهه حضور داشته و در جبهه مجروح شده و مثلا" نخاعی شده یا کس دیگر در خانه بوده و دور از فضای جبهه و جنگ بوده و در بمباران مجروح شده است. میتوان گفت که یک توفیقی بوده که مجروح و جانباز شده ولی به لحاظ انسانی و شرایط جسمانی هر دو ویلچری هستند. اما یکی در جبهه مجروح شده و دیگری در خانه خود مجروح شده است. این ها به لحاظ رسیدگی ظاهری مثل همدیگر هستند از لحاظ نیاز به ویلچر و ... ولی آیا یک تفاوتی بین این ها نباید باشد؟ ارزش کسی که در جبهه مجروح شده با کسی که مثلا" در خانه خود مجروح شده یکسان است؟

- خوشبختانه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران این موضوع کاملا" رعایت شده است. طبق ماده 38 که مثال زدیم دیگر نمی شود برای کسی که در بمباران مجروح شده است حکم زد. آن شخص در اشل جاری بنیاد شهید حقوق و خدمات می گیرد. آنجا صراحتا دارد جانبازان دفاع مقدس. ما یک مشکلی هم پیدا کردیم که تعدادی جانباز داریم که پس از قطعنامه در درگیری با پژاک یا ضد انقلاب مجروح شده اند. الان این ماده 38 اجازه نمی دهد تا این قانون را برای آنها اعمال کنیم. ما در اصلاحیه ای که برای این ماده آورده ایم، عبارت بعد از جنگ تحمیلی هم به آن اضافه می شود.

 پس اگر دو جانباز از لحاظ جسمانی شبیه هم باشند و یکی در جبهه و یکی در بمباران شهری مجروح شده باشد و پرونده آنها در بنیاد شبیه هم باشد ولی در خدمات دیگر شبیه هم نیستند. همین که اشاره کردم وقتی ماده 38 اجرا شود، جانباز رزمنده دفاع مقدس یکدفعه حقوقش 800 هزار تومان افزایش پیدا می کند و دیگر شرایطش با جانبازی که خارج از جبهه مجروح شده است یکی نیست. در قانون از این موارد زیاد است که فرق بین جانباز رزمنده دفاع مقدس و جانبازی که خارج از جبهه مجروح شده وجود دارد. حتی جاهایی هم که خیلی خواستند احترام بگذارند واژه انقلاب هم اضافه کردند. مثلا" در بحث اسارت اگر کسی در زمان شاه زندان بوده هم حساب می شود.

فاش نیوز: منظور از تفاوت بین جانبازان بحث مالی و حقوقی و خدمات نیست بلکه بحث ارزشی آن مدنظر است.

- بله، حرف شما صحیح است. اما مثلا" در همین انفجار حله کسانی که کشته شده اند که نمی شود این عزیزان را جزء شهدا حساب نکرد. اول اینکه در راه امام حسین بوده و ثانیا" عملیات تروریستی بوده، پس حتما" جزء شهدا هستند. حالا این ها چگونه باید امتیاز بگیرند و بحث آن کسی هم که در بمباران مجروح می شود هم همین است. مثلا" اگر در یک خانه ای بمب روی خانمی افتاد که در خانه اش مشغول خانه داری است، شهادتش کمتر از کسی که در معرکه جنگ به شهادت رسیده است نباشد. اما باز هم میان آن فردی که با علم به اینکه در معرکه شهید می شود به جبهه رفته با کسی که در خانه نشسته است و کشته می شود فرق است. یکی جهاد را انجام داده و دیگری که در خانه شهید شده است جهاد نصیبش شده است. لذا نمی توان بین کسانی که در جبهه مجروح شده اند با کسانی که خارج از محیط جبهه مجروح یا شهید شده اند فرقی گذاشت حتی اگر بعضی از همین افراد شئونات جانبازی را رعایت نکنند اما چون در قانون آمده این ها هم جانباز هستند.

فاش نیوز: ایثارگرانی که در قالب اشل حقوقی سپاه حالت اشتغال هستند مدارک تحصیلی شان چه تاثیری در احکامشان دارد و اینکه فرد مثلا" لیسانس دارد از لحاظ اشل حقوقی سپاه با درجه داری سپاه مقایسه می شود؟ روند بررسی این گونه افراد به چه صورت است؟

- چون برای این افراد حکم همترازی صادر می کنیم دقیقا" مدرک تحصیلی، سابقه جبهه و سنوات موثر هستند. این ها عوامل اصلی هستند که میزان حقوق را مشخص می کنند. مثلا" کسی که دکترا دارد با کسی که دیپلم دارد حقوقشان نمی تواند مساوی باشد. این ها در یک سیکلی قرار می گیرد که مثلا" جداولی مانند سختی شغل و حق شاغل و ... را می سازد و حقوق طرف معلوم می شود. اما ایرادی که الان وجود دارد دقیق نبودن اطلاعات است. مثلا" ما برای فردی دیپلم محاسبه کردیم اما دانشجوی دکترا بود. چون زمان تشکیل پرونده در بنیاد مدرک ایشان دیپلم بوده و ما همچنان مدرک دیپلم را محاسبه می کردیم. در این باره هم اطلاع دادیم که هر کدام از دوستان که مدارکشان اشتباه اعلام شده قابل اصلاح می باشد. مثلا" همین فرد با تغییر مدرک از دیپلم به فوق لیسانس، حدود 450 تا 500 هزار تومان افزایش حقوق ایجاد کرد. پس همه مثل هم نیستند. سختی شغل، مزایای شغل، فوق العاده ویژه و ... همه لحاظ می شود.

فاش نیوز: سردار! آیا بسیجیان حالت اشتغال که احکام اشل سپاه برایشان زده می شود، بر اساس درجه و این ها حقوقشان پرداخت می شود؟

- بله، الان هم هیچ تفاوتی در محاسبه حقوق شهدا و جانبازان حالت اشتغال با کارکنان شاغل وجود ندارد، سازمان عملیات حقوق سپاه که حقوق جانباز حالت اشتغال را محاسبه می کند، همان سازمان هم حقوق شهدای بسیجی و جانبازان بسیجی در ماده 38 را محاسبه می کند. یعنی سیستم دستی نیست.

بعضی از دوستان می آیند پیش ما که آقا! نمی شود مثلا" صد تومان حقوق ما اضافه شود؟ اصلا" این موضوع دست ما نیست. ما 10 تا، 20 تا گزینه می دهیم به سیستم، مثل تحصیلات، سن، گروه و ... سیستم بر مبنای آنها حقوق را می سازد و رتبه فلان شخص، که حالا کاری به آدمش هم ندارد که کی هست را محاسبه می کند، مثلا" حقوق یک نفر بر مبنای دو میلیون و هفتصد هزار تومان، یک میلیون و چهارصد هزار تومان و یا یک میلیون و پانصد هزار تومان؛ ما فقط می گوییم که این را بسازد. منتها یک چیزی را هم باید بگویم، درجات عزیزان اعطایی نیست. این موضوع اشتباه نشود. همانند جانبازان حالت اشتغال پاسدار خودمان،این درجات صرفا" جنبه حقوقی دارد به خاطر اینکه افراد بتوانند حقوق و مزایای آن را بگیرند. درجه برای سازمان است، به خاطر اینکه بخواهند یک یگانی را اداره کنند (اعطا می شود)به طور مثال می گویند بالای سر این یگان که 40 تا 500 تا آدم دارد یک سرتیپ دو باید باشد. بنابر این درجه سرتیپی را می دهند تا فرد یگان را اداره کند اما حقوق یک سرتیپ را نمی دهند. حقوق این فرد سر جای خودش هست ولی این فرد فردا اگر بازنشست بشود دیگر سرتیپ دو نیست بلکه آدم ضعیفی را سر جایش می گذارند.

فاش نیوز: مثلا با مدرک لیسانس طرف می تواند تا سرهنگی بالا برود  و یا اینکه با مدرک فوق لیسانس تا سرتیپی بالا برود؟ آیا واقعا" سطح رشد فرقی نمی کند؟

- بله، دقیقا" آن چیزی که برای کارکنان شاغل هست. خود شما به مدرک تحصیلی اشاره کردید، باید بگویم مدرک تحصیلی یکی از عوامل موثر در محاسبه حقوق است. بنابراین، بر اساس مدرک تحصیلی،فرد می تواند تا یک درجه خاصی بالا برود، همانطوری که شما اشاره کردید.

لذا عملا" کسی که دیپلم ندارد نمی تواند ادعا کند که من درجه سرهنگی را می خواهم و این هم شدنی نیست. همانطور که شما فرمودید در سیستم شاغلین اگر بخواهند یک درجه سرهنگی بدهند می گویند آدم (حداقل)باید یک لیسانس کلاسیک داشته باشد. اگر لیسانس کلاسیک دارد می تواند درجه سرهنگی بگیرد و اگر ندارد در همان درجه سرهنگ دومی اش باقی می ماند تا بازنشسته شود مگر اینکه مدرک تحصیلی را بگیرد.

لذا چون این ها سیستمی است اصلا" دست انسان درکار نیست. بر فرض مثال، به یک نفر با تحصیلات دیپلم در سیستم درجه اش را بدهید 16، آن وقت خود سیستم می آید آن 16 را حذف می کند! می گوید غلط است و درجه اش 14 است. خود شما هم نمی توانید کاری بکنید، خود سیستم می آید می گوید این فرد حداکثر تا 14 بیشتر نمی تواند بالا بیاید.

منتها ما یک تفاوتی داریم که اگر در سیستم شاغلین، فردی دیپلم دارد، نهایتا" تا 12 می آید و فردی که لیسانس دارد تا 16 می آید. ما آمدیم برای ایثارگران، خانواده شهدا و جانبازان دو رتبه بالاتر قائل شدیم، یعنی اگر کسی دیپلم دارد، سیستم تا 14 برایش قائل می شود و کسی که فوق دیپلم دارد تا 16 و لیسانس و بالاتر 17. یعنی الان ما دو گروه بالاتر را محاسبه می کنیم، نه حتی مثل شاغلین. قانون هم این اجازه را به ما در سیستم داده است که همواره تا دو رتبه بالاتر را محاسبه کنیم و این در متن قانون هم هست.

فاش نیوز: این تغییرات مرتب صورت می گیرد و احکام قابل اصلاح است؟

- بله قابل اصلاح است. همین الان که داریم احکام را همزمان اجرا می کنیم ماهیانه حدود 200 تا 300 تا هم تغییرات انجام می دهیم. ما تقاضایی که از دوستان خود در استان ها کردیم این بود که افرادی که حالت اشتغال در بنیاد دارند از درصدهای بالا شروع کنیم. یعنی از جانبازان 70درصد شروع کنیم بعد سراغ 50درصدی ها برویم و همین طور ادامه بدهیم. اما دوستانمان می گویند نمی شود و بیشترین مشکلی که داریم جانبازان 70درصد هستند که نمی آیند این فرم ها را پر کنند.

 همین جا دوباره اعلام می کنم که عزیزان 70درصد به بنیاد مراجعه کنند و فرم های ماده 38 را تکمیل کنند و تا زمانی که این عزیزان این فرم ها را تکمیل نکنند سابقه ای نزد ما نمی آید تا محاسبه کنیم. وقتی که پرونده تکمیل شود بنیاد شهید فایل و سی دی مربوطه را به ما ارسال می کند و به سپاه می گوید شما این میزان حقوق را با اطلاعاتی که خود جانباز داده است محاسبه کن. اما این فرم ها مشترک است. یعنی بعضی از این موارد در فرم ها را باید سپاه تأیید کند مثل سابقه و مدت زمان حضور در جبهه و یا تاریخ مجروحیت و موارد دیگر، و ما بقی فرم ها را بنیاد تکمیل می کند.

فاش نیوز: بنیاد از این عزیزان یک تعهدی هم می گیرد که غیر قانونی است. که مثلا اگر از جای دیگر حقوق می گیرد حالت اشتغالش قطع می شود.

- بنیاد نمی تواند تعهد بگیرد. اما اگر بنیاد بگوید که مثلا" اگر مدرک تحصیلی یا مدرک دیگری بر خلاف اظهار نظر شما باشد و مشکل داشته باشد اعمال قانون می کنیم. به هر حال در هر سازمان یا نهادی یکسری افراد هستند که تخلف می کنند. اما این فرم ها هیچ تعهدی ندارد. عزیزان باید این فرم ها را که فرم های ماده 38 است تکمیل کنند و سپس ایثارگران سپاه مهر می کند و از آن به بعد پرونده طرف به جریان می افتد. الان هم چون جانبازان 25 تا 50 درصد آزادتر هستند و راحت تر رفت و آمد می کنند، بیشتر برای تکمیل فرم ماده 38 مراجعه کرده اند و ما هم به بنیاد این گله را می کنیم که چرا تکمیل فرم جانبازان 70% کم است. آنها هم می گویند خودشان نمی آیند و من هم می گویم شما خودتان دنبالشان بروید. کاری که ما برای جانبازان آسایشگاه مرکز مشهد انجام دادیم؛ در آنجا 116 جانباز نخاعی داشتیم که فقط 16 تای آنها تکمیل شده بود و 100 فرم تکمیل نشده بود. یک روز بنیاد و سپاه را هماهنگ کردیم و بردیمشان آسایشگاه و گفتیم همین جا فرم ها را تکمیل کنید. ما هم از شما تقاضا داریم که این اطلاع رسانی را انجام دهید که جانبازان، به خصوص جانبازان 70% حتما" به بنیاد مراجعه و فرم های ماده 38 را تکمیل نمایند. چون تا زمانی که پرونده ماده 38 تکمیل نشود حقوق کسی زیاد یا کم نمی شود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام

...

سلام و درود بر سردار عزیز ابوالقاسم شریفی مسئول امور

ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران .

بیشتر از ۷۵ ماه سابقه جبهه دارم با ۵% جانبازی .

لطفاً یک حقوق چند ملیون تومانی لحاظ فرمایید که از فقر

نجات یابیم .

و این خدمت جنابعالی سبب می شود که فرهنگ ایثار و شهادت

زنده می شود .

و اخلاق خدمت صادقانه و درستکاری در جامعه رونق می گیرد .

زیرا احاد مردم می فهمند که خدمت و پاکدستی فراموش نمی شود .

و مزد کار خودش را می گیرد .

و دیگر کسی بفکر رانت و نجومی بگیری نمی رود .

و اختلاس و رشوه پایان می یابد .

مطمئن باشد این اعمال جنابعالی اگر تحقق یابد :

ایران عزیز را از گرفتاری ؛ اقتصادی و فرهنگی و سیاسی

و امنیتی نجات می دهد .

سلامت و موفق باشید .

خدا نگهدارتان باشد .

آمین .

...


با عرض سلام بنده پاسداررسمی جانباز۵۰%حالت اشتغال وزارت دفاع هستم.دارای مدرک دیپلم کلاسیک ودرجه سروانی،تا زمان تکمیل۳۰سال خدمت،تا چه درجه ای مجاز هستم که دریافت کنم.آیایک مقطع تحصیلی بالاتر که به جهت جانباز بودنم دریافت کرده ام(یعنی فوق دیپلم) برای دریافت درجه تا سرهنگ تمامی موثر است یا نه
باسلام به محضرآقاامام زمان عج ومقام معظم رهبری.باتشکرازسایت انقلابی فاش نیوزکه این مصاحبه راترتیب دادندبه عرض میرساندسرداردرسخنانشان فرمودند"محورهایی که آتش دشمن زیاد بوده"من درپاتک ناجوانمردانه دشمن درمنطقه خورعبدالله فاوسال67بودم ازهواوزمین خط ماراقیچی وآتشباران توپ وتانک وخمپاره وهواپیماو...میزدندالان درپرونده صورت سانحه جانبازی من شیمییایی قیدشده وگزینه اعصاب وروان هم حتی هست ولی فقط برای شیمییایی من بعداز3بارکمیسیون رفتن که جای سوال داره لطف کردندآقایان بنیاد20درصدسال82 زدندولی برای موج که اظهرمن الشمس است بنیادمیگه بایدازسپاه مدرک همزمان موج بیاری. چراسپاه مارابه بنیادوبنیادمارابه سپاه پاسکاری میدهنددرصورتی که سپاه بایدطبق سخنان سردارنامه ای به بنیادشهیدبزندونام عملیاتهاوپاتکهای دشمن رابدهدتاکسانی هم که دراین مناطقهاجبهه بودندوظیفه خودشانه که بایدبرای مادرصدموج انفجاربزنندنه اینکه منه رزمنده این همه راه رفتم اهوازباهزینه شخصی وخطرات راه وجاده بعدا بیمارستان بگن یک کلام مدارکی ازشماموجودنیست وبرگشتم چرا؟ آیااین رسمشه.فاش نیوزعزیزلطفاحق رزمندگان وجانبازان عزیزراپیگیری کنید.بااحترام.چراکه این همه زحمت کشیدیم والان هم هرلحظه خاک پاک کشورمان درخطراجانب خدای ناکرده بیفته باجان ودل هستیم ولی چرابایدهیچگونه خدمات دهی به مانشه. ورودبه دانشگاه ،هزینه دانشگاه برای جانبازان عزیزی مثل شرایط من که باهزینه شخصی بود،استخدام دراداره،کارت جانبازی،ماده51،و.....دههاخدمت دیگرکه شامل ما اصلانمیشه.چرا؟؟؟؟؟؟؟باتشکر
سلام من کارمند بازنشسته وزارت کشور هستم که در سال 1390 بازنشسته شده ام و در سال 1361 در حین عملیات بر اثر ترکش از ناحیه چشم مجروح شدم لدا در سال 1395 توسط بنیاد شهید محترم جانباز 5درصد احراز گردیدم مدارک جانبازی را به کارگزینی اداره دادم تا در پرونده پرسنلی ام از تسهیلات جانباز 5درصدی استفاده نمایم که متاسفانه می گویند چون بازنشسته شده ام هیجگونه تسهیلاتت جانبازی به شما تعلق نمی گیرد لطفا راهنمایی کنید که چرا برای بازنشسته تسهیلات جانبازی تعلق نمی گیرد
سلام خداقوت کلیه امتیازات تعلق میگیرد مخصوصا برگشت بیمه و مالیات
خدمت سردارشریفی سلام عرض میکنم برای کسانی که بعداز قطع نامه مجروح شدند توضیحاتش برای من نامفهوم بود آیابه این زودی ماده38 اجرامیشه بنده سربازوظیفه بودم جانباز70درصد و حالت اشتغال هستم پرونده هم تشکیل دادم
سرباز.سپاه زمان اتش.بس.ايا.کارت.ايثار
آيا رزمنده اي كه كمتر از شش ماه سابقه جبهه دارد(بسيجي). مثلا 5 ماه. در عمليات هم شركت كرده، در حال حاضر كارمند هم هست، از قانون مورد اشاره شما نفعي مي برد؟
سلام...آیاسردارشریفی پاسه میدهنذ؟من:درزمان مجروحیت اول درسال۶۱پاسداررسمی بودم.استعقادادم ودرحال حاضرحالت اشتغال بنیادهستم...درمجروحیت دوم سال۶۵بسیجی بودم که بنیادماده ۳۸رابرای من اجرانکرد!گفتندکه درزمان مجروحیت کادربوده ام! آیاچنین است؟!واگرماده۳۸شامل من نمیشود!میتوانم ازماده۳۹ استفاده کنم و..............! سپاسگزارم2301218103 ک ج
ماده 39 آزادگان چیست و چرا بین آزادگان ارتش و آزاگان بسیجی حالت اشتغال در ادارات تبعیض وجود دارد ؟
باسلام به برادر عزیزمان شریفی اگر یه یا علی بگوید کارهارا به سرانجام برسانید برادرجان چون عمری دیگر نمانده انشاالا ببینیم خداوند کمک کندبه آخر برسانند انشاالا
سلام دوستان سردار شریفی خیلی به فکر خانواده رزمنده هاست میفرماید اگه به رزمندگان بیش از 400 تومن کمک معیشت بلدهیم دنبال کار نمی روند و در خانه به معضلی تبیل مشوند وقتی به ما گفتی رزمنده معسر فاقد شغل 30 ساله به فکر خانواده رزمنده ها نبودید ما روزی 10 بار از شرمندگی خانواده راضی به مرگ میشویمبعله کمیته ماهی 60 هزار تومان به ما میدهد میتوانی البته این حقو دار ی کمک معیشت قطع کنی که در 50 سالگی ما تبدیل به معضل نشیم حرف زیاده ولی کو ......
وقتی جناب شریفی همسنگر شهدا ورزمندگان این دیدگاه رو دارند که بیش از این مبلغ 400 تومن دیگر رزمندگان کار نمکنند و در خانه شان مشکل یجاد مشود از دولت و ......چه انتظاری داریم
خدا نگذرد از تمام کسانیکه باگذاشتن درصدتمام حقوق رزمندگان رانابودکردند
لعن خدا برتمام انانی که درصدجانبازی راگذاشتن وتمام حقوق ررزمندگان رابه تابودی کشاندن
برادران سردار ما که همسنگر بودیم چرا مارا فراموش کردید شما مدیون ما بسیجیان هستید درجه حقوق ورفاهیاتتان بندهد بسیجی با24 ماه جبهه و25 درصد جانبازی هیچی برام نکردید از همه زیر 125 درصدها بپرسید مسولیین بسیج ادارات را سپاه هم از انها که جبههایند استفاده نمکنید وعده ما با مسعولیین مخصوصان شما سرداران سپا تا قیامت
اقای شریفی باید از این حرفها خجالت بکشی
باسلام بابت مصاحبه باسردار شریفی دررابطه بامشکلات حقوقی ایثارگران از مسئولین وکارکنان فاش نیورتشکر می کنم خوب می شد دررابطه باماده ۳۹هم سوالی می کردین چونکه هرکاری برای این گروه نه بنیاد وسپاه انجام نمی دهند گویا قرار نانوشته بینشان می باشد که ماده اجرا نشود درصورتی امکان پیگیری گردد من الله توفبق
باسلام ببخشیدقضیه ثبتنام ایثارگران ارتش برای دادن تحصیلات صحت داره باید به کجا مراجعه کرد
در استان ما کردستان عده ای فریب خورده بودند در زمان اوایل انقلاب عضو گروهک کمله و دمکرات شدند بعد دیدند اشتباه کرده اند برگشتن و امان نامه دریافت کردن حال چشم بعضی ها روشن که رزمنده ای بعد 40 الی 50 ماه جبهه مجبور شود برای نان شب خانواده اش بره برای فریب خورده ها کارگری کنه در خانواده بقول جناب سردار شریفی تبدیل به معضل نشه تو خونه

...

آفرین بر شما .

عالم بهتر است یا ثروت .

ثروت را انتخاب کردند .

و رزمندگان را به خدمت باجگیران در آوردند .

عجب روزگاری داریم ما ؟!

...
با درود به فر مانده دلاور چناب ساقی ورزمندگان غیور حقیقت این است که خوش بختانه بعد از گذشت 28 سال پس از جنگ مثل این که به تازگی گروه اندکی از مسعولین ودولت مردان ما کشف کرده اند که رزمندگان هم ایثار گرند وایثار گران هم رزمنده هستند و هنوز قانون مدون مشخصی در مورد رزمندگان فاقد شغل که قا بلیت اجرا داشته باشد وجود ندارد و بسیا رواضح بیان مینماند که فعلا همه موارد ذکرشده در حد شعار است ان شاالله اگراین اتفاق افتاد 1 حقوق بگیر شوند بیمه میشوند 2 اگر شورای نگهبان تایید کند 3 اگر دولت اجرا کندو بار مالی نداشته باشد 4 اگربودجه ای در نظر گرفته شود 5 اگر بنیاد شهید موافقت کند 6 اگر معسر بودنشان محرض شود 7 اگر دولت ابلاغ کند و موظف نماید ادارات و ارگانها را 8 اگر قانون در این خصوص اصلاح شود 9 اگر در قالب ایثارگران گنجانده شوند 10 اگر سند راهبردی به تصویب برسد وقابل اجرا شود و صدها اگر اگر دیگر انشاالله اتفاق بیفتد شاید اتفاق خوبی هم بیفتد برای ما رزمندگان فاقد شغل آن وقت است که بایدشب روز از خداوند درخواست کنیم یک 70 سال دیگری ضمیمه عمر ماها بکند تا به حق حقوق ماهم رسیدگی شود و قانون اجرا شود ماهم حقوق بگیر شویم از دیگر امتیازات متعلق به رزمندگان استفاده کنیم دیپلم افتخاری هم نسیب ما ها شود پز بدهیم -بلیط نیم بها -و قبر مجانی انهم در حرم امامزاده -کارت شناسای رزمندگی -و مدال افتخار -و قدر دانی از رشادت رزمندگان -سر کشی به خانواده رزمندگان -دفتر چه بیمه درمانی -و بر داشتن نام ذلیل فقیر بیچاره در بدر (معسر )-وخیلی چیز های خوب دیگه با سپاس فراوان از فاش نیوز بد رود
با تشکر از فاش نیوز لطفا از سردار بپرسید که واحد ایثارگران سپاه شعبه ای در جهان اخرت دارد..زیرا تا این قوانین تصویب شود همه رزمندگان دعوت حق را لبیک گفته ودر وبتوانند جهان باقی پیگیر حقوق واموراتشان بشوند

...

خودم تاسیس می کنم .

هر کسی ۳۰% حقوقش را بمن بدهد اسمش را می نویسم ؟!

شماره حساب متعاقباً بعد از خاکسپاری اعلام می شود ؟!

ایاب و زهاب آماده است عجله کنید که غفلت باعث پر شدن بنیاد آخرت است ؟!

بعد گله و شکایت نکنید که چرا درصد کم گرفتید ؟!

هر کسی زودتر وجوه را بپردازد ۱۹۰% و اگر کسی دیرتر تصمیم بگیرد :

نهایت نیم درصد بگیرد که برود در صف پل صراط ؟!

که آیا این طرف ؛

و یا آیا بی طرف ؟!

خود دانید ؟!

...


باسلام اگرممکن.است از سردار سوال کنید این ماده ۳۸شامل حال کدامیک از جانبازان میشود ایااین قانون شامل ارتش هم میشود ایا جانبازان با۲۰درصد جانبازی وبالای ۵۰ماه جبهه هم از این قانون بهره مند میشوند ایااز این همه نعمات الهی که در این مملکت وجود دارد همانند افراد خاص تا زنده ایم چیزی بما میرسد ایا مافقط وسیله ا ی بودیم که عمر قانونی اش تمام شده۰باتشکر از فاش نیوز خدا حافظ
باسلام و تحیت لطفا از سردار شریفی در خصوص تناقض بند ۶ و ۷ دستورالعمل ماده ۳۸ سوال بفرمائید.
تکلیف ما چی میشه 25 درصد جانبازی دارم و 76 ماه حضور در جبهه.بازنشسته سپاه.
یه امتیازی هم برای بچه هامون قائل بشید. الان کسایی که 7 ماه جبهه بودن خیلی وضعیتشون بهتر از ماست.
جانبازان اعصاب و روان بایستی امتیازات ویژه ای داشته باشن. مثل بیمه درمانی رایگان برای خود و اعضای خانواده. یا مثلا امتیاز اشتغال فرزندان در نهادهای کم ارباب رجوع و..
سردار ابوالقاسم شریفی در مورد اهداف در جایی فرمودید*(...به خاطر اینکه بگوید من تامین شدم وسباه به من حقوق میدهد ومن به دنبال کار نمیروم...)*یعنی اگر بودجه هم داشته باشید برای رفاه حال رزمندگان وایجادتحرک و سلامتی دریغ مینمایید .جالب بود .باتشکراز سردار
با عرض سلام وادب و احترام خدمت سردار شریعتی اینجانب قهرمان دولتیاری فرزند شیرعلی از استان کرمانشاه شهرستان گیلانغرب نامبرده به مدت 18ماه خدمت گمجن داشتم پرونده برای طرح معسرین تشکیل دادم متاسفانه جوابش نیامد
باسلام.خسته.نباشید. من.جانباز.30درصد شیمیایی.وبسیجی. میباشم.
جزوه.اولین.کسانی.بودم.که.پرونده.ام.جهت.ماده38.پرکردم. ولی.تا.العان.چیزی.به.حقوقم.اضافه.نشده.
خیلی.هم.جهت.پیگیری.به.بنیاد.منطقه.رفتم.
ولی.جیزی.دستگیرم.نشده.لطفا.رسیدگی.کنید.کسی.جوابگو.نیست.
خدمات دهی بر اساس مدت حضور در جبهه عادلانه تر به نظر میرسد.چون اگر کمیسیون برگذار کنند بیش از نصف درصد ها احراز نمیشود.
برادرعزیز سردار شریفی باسلام وصلوات به شهدای هشت سال دفاع مقدس ویکایک رزمندگان اسلام بنده مدت بیست ماه رزمنده حبهه وجنک حضور داشته ام ساکن مشهد مقدس هستم جهت درخصوص ثبت نام حقوق رزمندگان به کحا باید مراحعه کنم بعلت عدم اطلاع تاکنون ثبت نام نکرده ام ایا حقئق معوقه را برایم پرداحت میکنند یا خیر
باسلام و خسته نباشید به تمامی دستندرکاران فاش نیوز،اول از همه تشکر میکنیم از شما عزیزان با پیگیری ها و خبر های خوبی که برای ما ایثارگران جانبازان اطلاع رسانی میفرمایین و از سردار شریفی هم تشکر میکنیم به خاطر تلاش هایشان در امور ایثارگران و ما جانبازان را دلگرم میکنین خداوند متعال اجرتان را روز افزون بنماید، از مسؤلان سایت فاش نیوز خواستاریم که پیگیری های لازم را جهت پرداخت معوقات وپاداش های جانبازان بسیجی هم پیگیری کنند بنده در سال 63به عنوان بسیجی مجروح و به جانباز70درصد نایل شده ام و امیدوارم که خبرهای خوبی را سایت فاش نیوز اطلاع رسانی کند؛ و همچنین در مورد ماده 38 هم متأسفانه برای بنده فعلا اجرا نشده است البته مدارک لازم را از طریق بنیاد و سپاه فرستادم و گفتنند منتظر باشین و..امیدواریم که خبرهای خوبی در راه باشد.باتشکر
با سلام حضور سردار
سردار استحضار دارید معاونت محترم قوانین مجلس درسال 92 به شما نامه دادند که تمام جانبازان بسیجی علاوه برحقوق ناشی از کارمندی باید حقوق ایثارگری همانند جانبازان ارتش بگیرند ازجنابعالی تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی فرمایید اکر لازم است تا نامه را خدمت شما بفرستم
امثال بنده دراین سن نیازمند مساعدت هستیم بنابراین ازشما خواهش میکنم طبق قانون حقوق ما را برقرار کنید لطفا پاسخ دهید
سلام محضر سردار
لطفا درمورد جانبازان شاغل که هم اکنون مشغول کارهستند ویا بازنشسته شده اند باتوجه به اظهارنظر معاونت قوانین مجلس خطاب به جنابعالی چه اقداماتی صورت گرفته است
جناب سردار چگونه بخاطر بارمالی مارا ازحقوق قانونی محروم میکنید استحضار دارید جانبازان ارتش بدون توجه به وضعیت اشتغال حقوق ایثارگری میگیرند واین امر صراحتا درقانون برای تمام جانبازان بیان شده است حال که مسن شده وتنها درآمد ما حقوق بازنشستگی می باشد نیاز به کمک مالی داریم لطفا طبق قانون حقوق ما بسیجی ها را بدهید منتظر پاسخ هستم
ﺳﻼﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺠﺮﻭﺣﻴﺖ ﻛﺎﺩﺭ ﺑﻮﺩﻩ و اﺳﺘﻌﻔﺎ ﺩاﺩﻩ و ﺣﺎﻟﺖ اﺷﺘﻐﺎﻝ ﺑﻨﻴﺎﺩ ﺑﺎ 25 ﺩﺭﺻﺪ و ﺩاﺭاﻱ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻝ ﺟﺒﻬﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﻣﺠﺮﻭﺣﻴﺖ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﮔﺮﻭﻫﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ اﻡ ﭼﺮا ﻣﺎﺩﻩ 38 ﺭا ﺑﻨﻴﺎﺩ اﺟﺮا ﻧﻤﻴﻜﻨﺪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺩﺭﻳﺎﻓﺘﻲ اﺯ ﺳﭙﺎﻩ ﻧﺪاﺷﺘﻪ و ﻧﺪاﺭﻡ
بر اساس قانون جدید شخصی که استعفاء داده از اداره میتونه برای یکبار درخواست بده و در اداره مشعول بکار بشه و طبق قوانین مثل دیگر پرسنل با آن برخورد میکنند به بنیاد یا اداره محل خدمت مراجعه کنید.
درست است عده اي از پرسنل کادر ارتش و سپاه يا استعفا داده يا بازخريد شده و متاسفانه عده اي هم بخاطر غيبت اخراج شده اند و تکليف ماها را روشن کنيد
ما را نه سازمان هايمان قبول ميکند و نه بنياد :::
خواهشمنديم بما رسيدگي نماييد هر کدام با 8 يا 7 سال خدمت در جبهه داريم و چندين بار هم مجروح شده ايم ....
با تشکر از سایت فاش نیوز فقط توجه داشته باشید در حال حاضر نزدیک به ۲۹ سال از دفاع مقدس میگذرد و رزمندگان پر سابقه با خرید دوران حضور خود در جبهه باز نسشته شده اند بر فرض اگر این قوانین احرایی شود بیش از هشتاد در صد این عزیزان بازنشسته شده اند و امتیاز کسر بیمه و مالیات به چه درد انها میخورد در صورت جوابگویی متشکر میشوم
مگه زمانی که درجبهه بودیم و با جانمان از کشور دفاع می کردیم برای در صد رفته بودیم چرا مارا با درصد طبقه بندی می کنند زیر 25 در صد یا بالای 25درصد ،وامروزه ایثارگران و خانواده آنان بدون هیچگونه پشتوانه ای در دریایی از مشکلات و گرفتاریهای فرهنگی، اجتماعی و معیشتی رها شده اند.
با سلام و تشکر چند سئوال :
آیا این منصفانه است که رزمنده سپاه با 6 ماه حضور ؟! حقوق دریافت کند ولی رزمنده و جانباز زیر25% ارتش محروم از حقوق ؟
- دلیل این همه ظلم به رزمندگان ارتش که در جبهه حضور داشته و با جان و دل از وطنمان دفاع کرده اند و این همه بی عدالتی چیست ؟

سلام سردار عزیز ما رزمندگان رو با خودتان مقایسه نکنید ما حق قانونی که در کشورهای نامسلمان نسبت به رزمندگان و ایثارگرانشان اجرا میکنند رو میخوایم 25 ساله هم خود رزمنده ها و هم خانوادشان با هر نابسامانی اقصادی ساختیم و معضل نشدیم ما امتحان خود رو زمانی پس دادیم که یک عده در پشت جبهه دم از سعادت نداشتیم و خیلی دلم میخواد برم خط و از این حرفها میزدند ما با تنی زخمی برمیگشتیم جبهه و خانواده مان حالا هم که چیزی البته مادی نداریم افتخار میکنن ما رزمندگان دوران مقدس از جانمان گذشتیم و هیچ وقت پول مارو تبدیل به معضل نخواهد کرد
سلام من یک جانباز 70 درصد هستم برای اجرای ماده 38 که یک قانون عمومی ردر باره نظام حقوقی است چرا بنیاد برای همه جانبازان به شکل عمومی اجرا نمی کند و هنوز ان را منوط به امضاء و تعهد بند های خلاف قانون جامع می کند مگر سایر ادارات وقتی می خواهند ترفیع حقوقی بدهند از کارمندان خود تعهد می گیرند و یا به طور خودکار افزایش حقوق را اعمال می کنند جناب اقای شهیدی و سایر مسئولین محترم بنیاد هر دوره تعهدات را امضا میکنند سرادار انصاری چون نیروی ناجا هست از بنیاد حقوق دریافت نمی کنند
در زمان جنگ میگفتند ارتشی وسپاهی دولشکر الهی وفعلارزمندگان میان هزاران قانون تبصره گرفتار شده اند خیلی ها چندین دهه میباشد از امتیازات برخوردار هستند وخیلی ها خود وخانوادهشان نابود شده اند . ومسئولین نه قانون اسلام را مراعات میکنند ونه قانون کشورهای غیر مسلمان را.
با سلام همسرم جانباز زیر25% ارتش است با 24 ماه حضور در جبهه و کارت ایثار ، بیکار و فاقد هر گونه درامد و بازنشستگی . مخارج منزل توسط خودم که کارمند هستم تامین می شود برای اینکه همسرم تحت تکفلم قرار بگیرد به سازمان تامین اجتماعی رفتم پاسخ این بود بعد از 60 سالگی می توانید همسرتان را تحت تکفل قرار بدهید و یا اینکه از کمیسیون کار افتادگی تامین اجتماعی رای دریافت کنید که هیچ کدام فعلا محقق نشده است .
ایشان به دایره معسرین ارتش مراجعه کردند و از سال 92 پرونده اشان هم تکمیل شده ( نامه از بنیاد مبنی بر عدم دریافت حقوق - بازکردن حساب در بانک سپه و....) ولیکن چند وقت پیش که پیگیری کردند . پاسخ این بود چون همسرتان حقوق بگیر است به شما تعلق نمی گیرد ؟!
حال سئوال این است چرا در مواقع مورد نیاز قانون شرع اسلام را دلیل قرار داده و می گویند ، مرد سرپرست خانوار محسوب می شود و تامین معاش و مسکن به عهده مردان است ؟
واتفاقا از همین قانون شرع سازمان تامین اجتماعی و سایر بیمه ، نهایت استفاده را می برد و حق و حقوق زنان شاغل را نادیده می گیرد و در صورت فوت یک زن کارمند با وجود دهها سال پرداخت حق بیمه هیچ حقوقی برای همسرش برقرار نمی کند!
و اما چرا ارتش، قانون شرع اسلام را نادیده می گیرد و با وجود اطمینان کامل از شرایط جانبازان ارتش به دلیل دارا بودن درامد از سوی همسران جانبازان ، انها را از حق و حقوق قانونی محروم می کند .
ایا بهتر نیست علاج واقعه قبل از وقوع انجام شود و با افزایش توانایی همه جانبازان در حفظ و تحکیم خانواده اقدام شود .
سردار عزیز در مورد اصلاحیه تبصره 2 ماده 39 چیزی بگید تا بنیاد اینقدر مار اذیت نکنند با توجه صراحت قانون چرا اجرا نمی شود ممنون از پیگیری شما
با سلام و درود. چرا تاکنون ماده 39 ق خدمات جامع به ایثارگران اعمال نمیشود؟ تازه از ابتدای 95 ماده 51ق خ ج در باره ما اعمال شده، حال آنکه اگر ماده 39 قنذکور اعمال میشد،من حقوقی معادل یک سرتیپ تمام میگرفتم.متاسفانه بنیاد هیچ جوابی ندارد. قانون برای چه زمانی است؟
مگه میشه مگه داریم
متاسفانه از چگونگی اجرای قانون بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال صحبتی نشد !!!
متاسفانه از چگونگی اجرای قانون بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال صحبتی نشد !!!
متاسفانه از چگونگی اجرای قانون بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال صحبتی نشد !!!...
کلا خود همین قوانینی که ضمانت اجرایی هم ندارد قبل از اینکه مشکلات ایثارگران را رفع کند خود به یک معضل(درست نوشتم) تبدیل شده کار سختی نیست که همه را درصد بدهید مثل همین قانون اخیر که مدت جبهه را میخواهند تبدیل به درصد بکنند بعد به هر درصد مبلغی برای معیشت و گذران زندگی پرداخت کنید به فرض هر درصد حداقل ۱۰۰ هزار تومان این که در برابر مبلغ دریافتی کسانی که حتی یکروز هم در منطقه جنگی نبودند و امروز در برابر یک جانباز اعصاب و روان بسیار آرام بر روی صندلی غصبی خود نشسته و میگویند راحت باشید هرچه دلتان میخواهد بگویید که مبلغی نیست میخوام بدونم آیا همانها حاضر هستند چقدر پول بگیرند فقط یک بند انگشتان را ازشان بگیرند یا فقط برای چند دقیقه اعصابشان را بهم بریزند چقدر ۱ میلیار ۵ میلیارد ۱۰ میلیارد....
فردا شورای نگهبان میخواد نظر خودش رو اعلام کنه لطفا فاش نیوز تحقیق کن بینم ایا بند های مربوط به ایثارگران رو تصویب کرده چون ظاهرا گفتن که چندین ایراد به چند بند وارده ...امیدوارم بندهای مربوط به ایثارگران رو تغییر نداده باشن چون تا اسم ما میاد میگن بار مالی داره ...
ممنون از سردار شريفي / بخاطر سن بالاي رزمندگان لطفا سريع تر اقدام بفرماييد /
با تشکر
سلام
سردار بنده جانباز 25 درصدم رفتم برای پیگیری ماده 38 به واحد ایثارگران سپاه فجر استان فارس به من گفتند که ماده 38 به شما تعلق نمی گیرد برای جانبازان بالای 30 درصد است پس سردار چرا با رزمندگان بسیجی این گونه اید اون روزای جنگ و خون آتش که رزمندگان بسیجی جلوی دشمن سینه سپر می کردند شماها کجا بودید مگر می شود رزمنده هشت سال دفاع مقدس باشید و به همرزم و هم سنگرت برای دوزار مال دنیا دروغ بگویید
با سلام . وام خرید خانه در سایت ایثار با کد جانبازی ثبت میکردد برای رزمندگان از کدام طریق باید اقدام نمود ؟ در صورت جواب متشکر میشوم

...

شما هم فهمیدید ؟!

رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵% مثلاً ۵%

را ایثارگر نمی دانند

که کد شناسایی داشته باشند .

و وام مسکن برای اینان سر کاری می شود .

زیرا وقتی کد ایثار نداری که وارد سایت بنیاد بشوی ؟!

کدام وام مسکن .

و کدام امکانات که تعلق بگیرد .

نتیجه اینکه :

چه روزگاری داریم ما ؟!

حقه و کلک و شعبده بازی .

سیرک هم رونقی دارد .

بروید سیرک .

تماشای گاوان و خران بار بردار ؟!

بروید .

بروید تماشا .

شاید با کمی گریه .

یاد جبهه

آرامتان کند .

گریه کنید .

ای صاحب دلان .

و نظاره کنید .

جلاد را .

و پادشاه مرگ را .

که چه خون ها که بریزد .

خون ها که نه :

چه نان ها که ببرد .

که تا خودش

چه ثروت ها که به جیب زند .

و سیر هم نمی شوند :

از این هم نجومی گرفتن و اختلاس خوردن ها .

و خاک را .

زمین ها را خیمه زدند که

مبادا خانه ای بسازی .

و چه ظالم شاهانی نصیب مان شد .

بدتر از همسنگران رزمنده ستیز :

خدا نیافرید .

دشمن خلق نکرد .

گرین سر کنید .

ناله سر دهید .

بر سر و جان کوبید .

که چه بی وجدان نان برانی داریم .

خدا رحم کند .

...

میشناسم سرباز فراری بوده زمان سرباز گیری مجبورش میکنن بره سربازی به ارتش اعزام شد جند روزی که گذشت هنوز 3الی4 ماه خدمت سربازی شروع نکرده بوددر منطقه اسیر نیروهای عراقی میشه 2 سال سربازیشو در عراق اسیر بود حالا مستخدم مدرسه است از آموزش پرورش و از ارتش و از بنیاد حقوق حقوق میگره ولی در عوض رزمنده بسیجی با 50 ماه جبهه راضی شده به حداقل حقوق خودتان قضاوت کنید
سلام . اگربدانید چقدر جانبازان زیر 25% در بیمارستانها بخصوص روانپزشکی چقدر درمطبها .چقدر مصرف دارو. پول دولت مصرف میشود برای افزایش درصد. طرف چند ماه جبهه رفته حالا بخاطر شرایط زندگی و بیکاری مجبوری یا تنبلی میبیند بنیاد به درصد بالا ها میرسد با 5% انقدر ازجیب دولت خرج درمان میکند که درصدش بالا برود. همین بودجه سنگین درمان را خرج خود جانبازان بخصوص رزمنده های پر جبهه کنید وکمیسیون را بعد 28 سال تعطیل کنید
باسلام
سال گذشته مجلس مصوبه در خصوص رزمندگانی در جبهه عارضی جسمی و روخی وروانی داشته ولی فاقد مدارت بالینی و صورت سانحه مباشند را یگان اعزام کننده موظف است به کمسیون پزشکی معرفی نماید پس چه شده ؟
باسلام ، يك سوال از فاش نيوز داشتم چرا با اينهمه سوالات جانبازان ( حالت اشتغال تبصره يك ، ساير دستگاههاي دولتي ) چرا فاش نيوز يك سوال در اين مورد از سردار شريفي نپرسيد ؟
چرا اقاي شيخ بيگي مسول ايثارگران سپاه عاشوراي تبريز از دريافت پرونده جانبازان بسيجي ٧٠٪‏ حالت اشتغال ساير دستگاههاي دولتي خودداري ميكند؟
چرا سازمان رزمندگان تشکیل نمیدید؟؟
ايا ماده٣٨براى جانبازان ارتشى كه حقوق راازبنيادمكرند باپرشود
ضمن عرض سلام وخدا قوت ازسردار بايد سوال مكردين چرا براى زير ٢٥درصدها نه ماده ٥١ شامل كرديد؟ نه ازماده ٣٩ سخنى ردو بدل نگرديد ؟ خواهشاً درصورت مناسب دراين مورد توضيح داده شود/
باسلام ، خدمت سردار شريفي ميخواستم بپرسم چرا اينهمه قوانين غير شفاف وجود دارد؟ من جانباز بسيجي حالت اشتغال ساير دستگاههاي دولتي هستم ، چرا بين جانبازان حالت اشتغال تبعيض وجود دارد ؟ سپاه پرونده جانبازان بسيجي حالت اشتغال بنيادشهيد را اخذ و براي صدور احكام همترازي جانبازان بسيجي اقدام ميكند. ولي از دريافت پرونده جانبازان بسيجي حالت اشتغال ساير دستگههاي دولتي خودداري ميكند. ايا اين تبعيض و اقدام سپاه بين جانبازان حالت اشتغال بسيجي بنيادشهيد و جانبازان حالت اشتغال بسيجي ساير دستگههاي دولتي نارضايتي ايجاد نميكند؟ اين قانون هاي تبعيض اور را چه نهادي تنظيم ميكند؟ فكر نميكنم مصوب مجلس باشد. ٣٥ سال پيش هم اين قوانين تبعيض اور بين بسيجيان بي سنگر وجود داشت؟ سردار شريفي عزيز خودتان اين قوانين تبعيض اور را قبول داريد؟ سردار ٣٥ ساله يك ريال بابت ايثارگري از سپاه نگرفته ام بعد از اين هم نگيرم فرقي نميكند ولي باور كنيد دلمان را بد جوري شكسته ايد.چگونه باور كنيم كه سپاه با نيروهاي داوطلب بسيجي خود اينجوري برخورد ميكند.
نمی دانم روزقیامت جواب این همه حق الناس راچگونه میخواهندبدهند؟
مسلمان شیعه علی ع ومنتظرظهوراباصالح المهدی عج ؟؟؟
واگذارشون کردم به خون امام حسین ع
تا اباصالح المهدی عج تقاص مارواز قوم ظالم بگیره
سلام سردار باید از زحمات شما تشکر کرد در تاریخ بهمن 94 در بیمارستان امام حسین (ع) مشهد از سوی پزشکان برای ماده 38 مورد معاینه قرار گرفتم و دارای 30 درصد جانبازی هستم با فرمایشات شما که ماهیانه 100 نفر را پیگیری می کنید ان شاءالله احتمالا در چندین صد سال آینده نوبت ما خواهد شد و هر وقت پی گیری می کنیم آقایان جواب می دهند و اینگونه که ما خودمان با شما تماس می گیریم ولی کی شاید زمان ظهور آقا امام زمان لطفا ایثارگران را سر کار نگذارید مدت یک سال است که خبری نیست چه مشکلی است که چندپزشگ معتمد دیگر به پزشکان اضافه کنید تا کار با سر عت بیشتری پیش برود خدای نکرده اگر این دو پزشک محترم برا یشان مشکلی پیش آمد تکلیف چیست با تربیت افراد متعهد می توان کارها را زودتر انجام داد در یکی از تماسها با کمیسون بدوی سپاه مشهد جواب دادند پزشک کافی برای بر گزاری کمیسون نداریم چه اشکالی دارد اگر واقعا راه شما و حرفهای شمای عزیز سر کاری نیست نیروهای را که به پرونده ها می رسند بیشتر کرده تا اگر حق حقوقی داریم به خودمان برسد که به قول دوستمان کارتن خواب نشویم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟و به عقیده من اصل جانشین پروری را به مرحله اجرا بگذارید تا اگر فلان پزشک معتمد نبود جایگزین داشته باشید
بخش دوم مصاحبه را کی میزارید؟

...

هر وقت پولهای حقوق گرفته بخش اول رو خرج کردی ؟!

...

باسلام محضرسرادرگرامی
سردارزمان جنگ یادهست که میگفتن ارتشی وسپاهی دولشکرالهی ولی متاسفانه امروزعکس این شعاررامیبینم آیاسربازارتشی که همدوش برادربسیجی وسپاهی خوددرجنگ شرکت داشته تاجاییکه برایش امکان داشت جنگیده وازاین بابت هم راضی وخوشحال میباشدکه بنوبه خودش درپیروزی وبه ثمرنشاندن درخت نوپای انقلاب سهیم بوده آیا سزاواربینشان تبعیض قراربگیره چراقوانین رابرای بسیجیان اجرایی میکنیدولی سربازان رامحروم واینطورعملکردهای باعث بدبینی به نظام ومسؤلین میشودآیا زمان آن فرانرسیده است که سربازان ارتش مثل برادران بسیجی ماده 38 برایشان عملیاتی شودوپیش زن وبچه هایشان شرمنده نباشندتاکی بی عدالتی وظلم ؟
امیدوارم که نسبت به احقاق حق همه جانبازان نسبت به درصدشان بطورمساوی اقدام واینکه شماارتشی هستی وزیدبسیجی میباشدخاتمه داده شودجانبازچه بسیجی وارتشی برای این مملکت مایه ازجانشان گذاشتندومعلول شده اندوبایدبه آنهارسیدگی شود
خدمت سردار شریفی سلام و خسته نباشید
اولا ما گله داریم از شما و تمام همرزمانی که صدایشان به جای میرسد چرا تا حالاساکت بودید چرا از حق مسلم رزمندگانی که تمام توان خود را بدون هیچ چشم داشتی جان و مال خود را در خدمت دین و وطن خود کرد ساکت بودید تا حالا
می دانم خواهید گفت مالی کافی در دست نداریم اما سردار وقتی جانباز پنجدرصد با ده رپز خدمت در جبهه می تواند پنج سال دورتر باز نشست شود و به او امتیاز می دهند آیا نمی شود همین امتیاز را که به منابع مالی هم نیاز ندارد به رزمنده ها بدهیم
بله سردار میشود امتیازاتی به رزمنده ها داد که نیاز به منابع مالی نداشته باشد اما آنچه به جای نرسد فریاد است
اما سردار فریاد ما به جای نمی رسد فریاد شما که می رسد پس فریاد بزن
سلام سردار عزیز
وقتی میبینم هیچکدام از سوالها جواب نداره مجبورم سکوت بکنم همه این جانبازان معزز واقعا مشکل عدیده ای دارند خواهشن درک کنید به رضای خداوند رسیدگی فرمایید. سپاسگزارم
سلام خدمت سردار شريفي شما را به روح مقدس حضرت امام خميني (ره) قسم ميدهم پاسخ دهيد.
سوال : چرا سپاه پاسداران ماده ٣٨ را به جانبازان بسيجي حالت اشتغال بنياد شهيد اجرا ميكند ولي به جانبازان بسيجي حالت اشتغال ساير دستگاههاي دولتي اجرا نميكند؟
مگر بين جانبازان بسيجي فرقي وجود دارد ؟
سوال: ايا در قوانين ، جانبازان بسيجي ٧٠درصد حالت اشتغال بنيادشهيد با جانبازان بسيجي ٧٠درصد حالت اشتغال ساير دستگاههاي دولتي فرقي وجود دارد؟
دوست عزیز تبصره ۱ ماده ۳۹ میگوید اداره ای که شما مشغول کار در آن هستید موظف به پرداخت ماب التفاوت حقوق شما میباشد به عنوان شخصی که بسبجی بوده آید و سپاه فقط به داوطلبان بسیجی پرداخت میکند و ارتش هم که از زمان جنگ حقوق سربازان خودرا کامل پرداخت میکرده است تنها کسانی که متضرر شده اند بسیجیان غیر شاغل بوده اند که بعد از ۳۰ سال تازه دارند حقشان را بهشون میدهند که اون هم دیر هست و عدالت اونه که شخص خیلی زود به حقش برسد.
سردار
انشالله خدمت حضرت آقابرسم وشکایت تو ودیگرمسئولین که فقط بلدن باوعده مردم رو بپیچونن بکنم تاشاید حضرت آقا خودشون فکری برای ایثارگران بکنند
به شماها اعتماد کرد ولی شما انگار نه انگار
کاش کپی فیش حقوقی خودت رومیدادی فاش نیوز تا حساب کاردستشون بیاد که شماها مرفح وبی درد هستید وحوصله کارهای ایثارگران روندارین
فقط حرف میزنند

مسئول گرام مردم مخصوصآ بسیجیان گلایه مندهستند.
سلام سردار عزیز بنده با 23 ماه داوطلب در جبهه و جانباز 35 درصد چرا مدت جهبه ما ارزشی ندارد پیگیری کنید التماس دعا سردار جهبه
سلام با تشکر از سایت فاش نیوز و مدیر لایق اش دکتر ساقی بابت پیگیری امورایثارگران و سپاسگزاری از جنا ب شریفی . کارت یکسان سازی که از تکالیف قانون جامع ایثارگران هست به جانبازان 25 درصد بسیجی چه زمانی تحویل میگردد . متولی اش کیست و به کجا مراجعه کنیم
چرا ما 4سال اسارت و35درصد جانبازی برای تبصره 38 باید بند الف بشویم
ایثارگران گله مند هستند سردار سپاه اسلام واگذارت کردیم به صاحب الزمان اباصالح المهدی عج
بسمه تعالی دستهایی که کمک میرسانند مقدس ترازلبهایی هستند که دعا میکنند. با عرض سلام و احترام ؛ ریاست حترم سازمان سپاه بسیج مستضعفین و امور ایثارگران اینجانب بتول قائمی خواهر شهید یوسفعلی قائمی در استان خراسان شمالی شهرستان بجنورد دارای 1 فرزند دختر و بی سرپرست میباشم. مادر شهید قائمی در مورخ 1395/10/02 به رحمت خدا رفتند و بنده پرستار و تحت تکفل مرحومه بوده ام و تا زمانیکه مادرم در قید حیات بودند خرج و مخارج زندگیمان را تامین مینمودند و از وقتی که فوت کردند بنده مستاجر و بدون هیچ گونه منبع درآمد و حقوقی و بیمه ای ندارم و فقط با یارانه زندگی سختی دارم . مدت جبهه ی پدر شهید 4 ماه و 4 سال میباشد و زمانیکه مادر شهید در قید حیات بودند سپاه بجنورد میگفتند مادر شهید در قید حیات هستند هیچ گونه حق و حقوقی به شما تعلق تمیگیرد در حال حاضر که بنده سرپرست خانواده هستم آیا حقوق پدر شهید به من تعلق میگیرد؟
تکلیف وظیفه بگیران کی؟ میخوادروشن بشه؟؟
فقط حرف افدام وعملی ندیدیم
مردم گله مند هستند سردار
ضمن تشکروسپاس ازفاش نیوزودکترساقی.اجرای ماده 38برای تمام جانبازان راخواستاریم.به امیدرسیدگی واجرای ماده 38
ضمن تشکروسپاس ازفاش نیوزودکترساقی.اجرای ماده 38برای تمام جانبازان راخواستاریم.به امیدرسیدگی واجرای ماده 38برای جانبازان انقلاب.
سلام برادرم سه سال واندی سابقه جبهه داره . که چندماهی سربازی حساب کردن و7 ماه رزمنده . بیکار است ودرآمدی هم نداره . به سپاه مازندران مراجعه وپرونده هم تشکیل داده . ولی تاکنون یک ریال کمک هزینه به ایشان تعلق نگرفته
سلام و تشکر از سردار عزیز ، همانطور که حضرت امام خمینی (ره) می فزمایند :
«ملاک اصلی ما باید حضور در میدان جهاد باشد.» من در سن 16 سالگی در خط مقدم جبهه و در سنگر کمین در فصل گرم سال بودم الان 50 سال سن دارم با مدرک فوق لیسانس و 20 سال سابقه کار ،بصورت قراردادی مشغول بکار می باشم . درست مدت حضور من 3 ماه است ولی به فرمایش رهبرمعظم انقلاب اصل حضور در میدان جهاد است تا کنون از هیچ امتیازی برخوردار نیستم منکه از همین دولت حقوق ماهیانه میگیرم حداقل بصورت ÷یمانی و یا رسمی استخدام کنند تا از دیگر مزایا برخوردار و امنیت شغلی داشته باشم
سئوالی از سردار عزیز دارم که متولی رزمندگان چه کسی و یا چه ارگانی است که تا کنون یتیم ماندند ، چرا در قانون جامع ایثارگران اشاره شده که مشکل آنها هم حل شود ولی متاسفانه تا کنون کسی پاسخگوی مشکلات آنها نمی باشد
آخه نامرد چراکارت یکسانسازی هاروباطل کردی.!؟
خدابه حق خون شهدا مثل من معسروخانه نشین ات کنه سردار تامعنی رنج روبچشی
از شش ماه پیش پرونده ماده 38 ما به ستاد ایثارگران سپاه تهران فرستاده شده که هنوز جواب ندادن همش سر کاریه یک ساله که علاف شدیم چهار بار کمسیون بدوی و عالی شدیم .کلی هزینه نظریه پزشکان را دادیم و آخرش هم هیچی .اینا همش وعده های توخالی برای سرگرم کردن جانبازان است. از سال 61 مجروح شدیم تا حالا با دروغ های مسولین ازدرون خودمان سوختیم واز بیرون دیگران.
فاش نیوز: پس امسال این رزمندگان نمی توانند بیمه شوند؟

- امسال نه. ان شالله سال آینده بیمه می شوند. از سال آینده که حقوق بگیر بشوند، می شود. کسی که حقوق بگیر شود امکان کسورات هست و حقوق با متعلقاتش مثل درمان و بیمه است. چون الان یک کمک معیشت هست که می گیرند. کلیاتش ان شالله تصویب می شود.//ازکی شکل اجرایی بخودمیگیرد؟آیامثل لایحه های قبلی مجلس خاک میخوردیانه............رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی

کارت یکسانسازی سربازان معلول چرا باطل شد.!؟
سلام
لطفا بطور واضح بگوئید معسرین باید چه شرایطی داشته باشند آیا نیروهای وظیفه وسرباز که در زمان جنگ در سپاه بوده اند می توانند در این طرح شرکت کنند.
بابا فرزندان رزمندگان را دریابید. بچه های رزمندگان که در ادارات دولتی قراردادی هستند را به پیمانی یا رسمی تبدیل وضعیت کنید . این کمک بزرگی است به رزمندگان .
سلام سردار چرابرای جانبازان وایثارگران شاغل وغیرشاغل تبعیض قائل میشوید ؟مگرآن موقع که صحبت از جنگ و.....بود کسی دنبال پول و......بودچرابرای کل جانبازان مثلا من که ده درصدجانبازی دارم ومستاجر ودارای سه فرزند ومشکلات جسمنی مخصوصاضرب دیدگی براثر انفجار که باعث دردتمام اسکلت دارم وبه سختی میتوانم جابجاشوم وقادربه انجام کارنیستم حقوقی لااقل کمک خرجی برای خانواده ام نمیدهید ؟مگرفرق مابابقیه چیست ؟اگرحقی میدهید به همه بدهید واین بزرگترین تبعیض می باشد حالااگرکسی صدجاهم حقوق بگیره بایدحق جانبازی اش گیرش بیاد مگه مملکت ماباایثارگری همین جانبازان نبودکه تاحالا مانده است ؟مگرکشورماکم درآمددارد؟بادرصدکمی ازدرآمدکشور میتوانیدخون تمام جانبازان رابخرید .لطفایه کمی به فکرجانبازان زیر25درصدازلحاظ حقوقی باشید.موفق وموید باشید زنده دل ازشیراز (10درصد)
سلام علیکم
برادر شریفی همانگونه که ملاحظه میفرمائید هیچکس از روش ایثارگران سپه برای احقاق حقشان در بنیاد راضی نیست خود بده هنوز هدیه ایثار ویا حق وحقوق منتسبه را با اینه کمیسیون عالی سپاه جانباز ۴۱ درصد اعلام کرد دریافت ننمودم ناراحت نیستم اول به همه برسید اگر صلاح بود به بنده. آقای سید ابوالفضل موسویان در جریان پرونده من در سپاه است هنوز برای موارددیگر به کمیسون مراجعه نکردم تا ببینم کی سر شما خلوت میشود تا قدر از مشکلات اساسی و واقعی جانبازان در بنیاد بگویم.
جنابعالی به عنوان متولی امر در جهت تادیه این حق و حقوق عزیزان ؛ یک گزارش مبسوطی بدهید .
خیلی بد است جانبازی که بعد از چند ده سال از مجروحیت میگذرد وقتش را در راهروهای شما وبنیاد بگذاراند .
بنده صامتی هستم با شماره تماس لطفا ترتیبی بدهید تا با شما تماس برقرار شود و مشکلات بنیاد را به شما انتقال بدهم .
آنچه که به شما میگویند از باب کاغذ نگاری و دیپلماسی بنیاد است .آنچه ما میگوییم از کف مشکلات نور چشمانمان این جانبازان باز مانده از شهادت ات .
میخواهید یک جمله از بنیاد را برای شا که خودم استماع کردم به حضورتان عرض کنم .
بنیاد با سپاه مشکل دارد؟!!!!!!!! یعنی چه
اولا بنده و امثال بنده در آن هنگام بسیجی بودیم که بعد وارد سپاه شدیم ؛ ثانیا سپاهی که این همه حضرا ام (ره) و مقام معظم رهبری مورد تنقدند ؛ چرا بایستی باین جملات از بنیاد مواجه شوند؟
مگر میشود در سپاه کسی دارای درصد باشد ولی بنیاد از اعلام درصد سر باز بزند .
حاج ابوالقاسم در نیروی زمینی دوستان خوبی بودیم و هستیم ؛ برای حل موضوع مرگ یک بار شیون هم یکبار .
الحمدلله نه نیاز به لایحه وقانون و مجلس دارد که بگوئیم باید طرح موضوع کنیم و نه چیز دیگری .
برادر گرامی قدری زحمت حضرتعال ودوستانتان و اگر نیاز بود بنده و امثال بنده هم درخدمتیم . بیائید در این روزها برای خوشنودی خدمت به اسلام عزیز فقط یک بار قال قضیه را بکنینم .
بخدا بده با اکثر بچه هایی که میرن کمیسیون رفتاری میکنند که والله ما با عراقی ها نکردیم .
برادر گرامی شماره را که تقدیم کردم ؛ بنده راهم که میشناسید ؛ تورا به فاطمه الزهراء تمامش کنید ؛ یا بنیاد شما را قبول دارد یا ندارد ؟ تکلیف را روشن بفرمائید .
منتظرتماستان هستم چشم انتظاری سخته .نگذارید زیاد سختی بکشیم
والعاقبه للمتقیین. بااحترام صامتی
بنده جانباز شیمیایی و موج انفجار از عملیات بدر و والفجر هشت هستم. خود ساکن دزفول و پروندهء ناقصم در اهواز است. دارای دوازده درصد بنیادی و بیست و پنج درصد جانبازی نیروهای مسلح هستم. متاسفانه تاکنون بنیاد جانبازان هیچگونه خدمات و تسهیلاتی به بنده ارائه نکرده و در هربار مراجعه به بنیاد، با بی مهری آنان مواجه میشوم. این درحالی است که دارای شصت و سه ماه سابقه حضور در جبهه و عملیاتهای مختلف را دارم.در طول این چند دهه حتی یکبار هم کسی سراغی از بنده نگرفته و اصلا انگار نه انگار بنده بهترین سالهای عمر و جوانی خود رو فدای این مردم و مملکت کرده ام. ضمنا بنده برادر یک شهید و یک آزاده هستم.
دوبار مجروح شدم یاراول درمورخه 10/11/65 درعملیات کربلای 5 از ناحه سر دست راست وپا با خمپاره 60 وبار دوم در مورخه 23 /3/67 از ناحیه پشت گردن درعملیات بیت المقدس 7 تنها 10 درصد جانبازی دارم نوع عضویت بسیج لشکر 33 المهدی فارس ا ز سردرد خواب نمیروم
سلام از سال ۵۸ وارد سپاه شدم سال ۵۹ جانباز شدم ایا ماده ۳۹ شامل حال من میشود یا نه جانباز ۷۰ در صد هستم بنیاد میگه چون حالت اشتغال نیستم از بنیاد نمی توانم اقدام کنم سپاه هم میگه شما بعد از استخدام جانباز شدی لطفا زاهتمایی بفرمایید.ممنون
سلام
عرض شود ایمان آقازاده جانباز ۲۰/ درصد از کارافتادگی شیمیایی با کد جانبازی ۰۴۱۲۰۱۶۱۰۶ هستم در موقع اعزام به کمیسیون پزشکی برای احراز اینجانب نواحی گوش و اعصاب و روان را نیز اعلام نمودم و در نامه اولیه سپاه هم قید شده ولی فقط به شیمیایی رسیدگی شد ..
حال با وجود تمامی مدارک پزشکی از جمله اعصاب و روان و وزوز گوشی و جای ترکش در پیشانیم و جای ، جای بدنم و همچنین صورتجلسه فرمانده گردان و فرمانده گروهان و مسئول بهداری ان زمان و دونفر از همرزمانم در زمان خدمت و حادثه امضاء و تائید امضاء فرمانده گردان نیز به سپاه شهدای ارومیه رسیده و علاو برآن فرم مخصوص دونفر همرزم زمان خدمت که توسط ایثارگران یگان خدمتیم تهیه و تنظیم گردیده و یک بار هم در همان سال یعنی سال ۶۶ توسط بهداری گردان به بیمارستان شهرستان مراجعه داشتیم و نامه بیمارستان نیز به تایید شبکه بهداری شهرستان رسید بخاطر موج انفجار به بیمارستان مراجعه داشتم، همه مدارک را یگان خدمتی اولیه طی یک پروند کامل به ایثارگران سپاه شهدا ارسال نموده ولی ایثارگران سپاه شهدا بنده را به کمیسیون ارجاع نمدهد ...
حال با عنایت به مراتب فوق بنده چکار کنم و از چه راهی حق و حقوقم را پیگیری نمایم ‌.
باتشکر از شما گرامی عذرخواهی میکنم از اینکه مزاحم وقت گرانبهاهتون شدم ..
سلام بازنشسته آموزش و پرورش هستم
در سال79 حالت اشتغال واز کار افتاده کلی از بنیاد شدم جانباز 45 در صدم
سال 84 بازنشسته شدم
هیچگونه حقوق حالت اشتغالی به من پرداخت نشده
ماده 38 فرم پرکردم.میگن چون قبلآ حالت اشتغال شده ای این قانون به شماتعلق نمیگیره
جانبازان کارمند و بازنشسته در قانون ایثارگری اصلآ دیده نشده اند و این ظلم مضاعف و بیعدالتی محضه
مگر حالت اشتغال قبل با جدیدآ فرقی داره که جلوی ماده 38 تبصره تراشیده اید
خواهشآ این دو گانگیها را هرچه زودتر حل کنید
اگه درکنار شما پاسداردن محترم بسیجیهای شاغل و بیکار بودند بهتر میتونستید قوانین را اصلاح کنید
بعدش بسیجیانی که زمان جنگ فرماندهی دارند بعداز جنگ فرمانده گردان عاشورا بوده اند و درجه افتخاری مجاهد معادل سرداری سپاه دارند و هیچ امتیازی نگرفته اند در خدمات کشوری چه حالتی دارند
ممنون علیپور یاسوج
با سلام محضر سردار شریفی .تورا به امام زمان تورا به خون شهدا قسم میدهیم اگر نمخواهید قانون را اجرا کنید رزمنده وجانباز را سرکار وعده و عید تو خالی نگذارید قانون برنامه ششم وقانون برنامه پنجم را چه میزان عمل کردید. اکثر رزمندگان از دولت ومجلس نا امیدند میدانند که آنها را دور میزنند. فقط تنها امیدمان بخدا ورهبری است لطفا اگر صداقت دارید وراست میگویید صدای مظلومیت ما را به گوش رهبری برسانید.وسلام جمعیاز جانبازان ورزمندگان بسجی بدون درصد استان فارس
با عرض سلام گرم وخسته نباشید حضور سردار اسلام حاج اقا شریفی بنده حقیر دراوایل سال ۶۷ در ۱۵۰ کیلومتری خاک عراق در قله شیخ محمد جانباز شدم در سال ۸۵ به ایثارگران سپاه خودم رامعرفی کردم بعداز اوردن مدارک پزشکی وچند بار کمسیون رفتن شده ام ۲۰ در صد در صورتیکه از ناحیه دست پا لب دندان صورت ترکش خورده ام وهنوز هم در پاودستم ترکش هست ودر اثر موج انفجار پرده گوش راستم پاره شده که موج گرفتگی شدید دارم شیمیایی هم هستم ولی برای شیمیایی شرکت نکرده ام از سال ۶۷ تا الان یک سره قرصهای چرک خوشک کن مصرف میکنم + قرصهای عصاب ومسکنهای قوی طوریکه به این قرصها اعتیاد پیدا کرده ام دوروز نمی خورم تمام بدنم درد میگیرد وبی حال میشوم من کسی بودم فرمانده میگفت شما همش خط مقدم بودهای برو استراحت قبول نمیکردم پنهان سوار تویوتا میشدم دوباره میرفتم خط لایق این همه مشکلات ۲۰ درصد است شمارا به خدا به مشکل من رسیدگی کنید که از بنیاد بتوانم حقوق بگیرم چون ترکشها توان کار کردن را از من گرفته خاهش میکنم به داد من وخانواده م برسید باتشکر
به نام خدای راستی/سلام وعرض احترام وخداقوت لطفا بفرماییدنیروهای شارک درعملیات های طولانی مدتیکه(مرحله ای) علاوه برزمین وآسمان طرف تک و پاتک های سنگین قرارگرفته ومتحمل ضربات روحی روانی شده اندرابه خاطرخداتعین تکلیف بفرمایند.تا بعدازگذشت سالیان احقاق حق شده باشیم .ممنون وسپاسگذار/استان لرستان
سپاه پاسداران که دم از عدالت می زند چرا در اجرای ماه 38 فرق میگذارد بین جانباز 29 درصد با 30 درصد و این ایده نشان از بی عدالتی و جای تاسف دارد
سلام آیا رئیس جمهور ماده 103 برنامه ششم توسعه رزمندگان را جهت اجرا به دستگاهها ابلاغ نموده است
باسلام خدمت شما من پدرم ۱۲سال به سپاه خدمت کرده ۱۲۰ ماه جبه داره اصلانه خونه داره نه خاک نه هیچی بهش ندادن همه ماهم لیسانس بیکار هستیم ایا این عادلانه است با یه نفری که دوسال بسیج بوده حقوقش برلبر باشه؟
سردار عزیز من داشگران هستم جانباز 25 درصد اعصاب و روان از قاینات متاسفانه در اجرای ماده 38 کمیسیون بدوی در حق من ظلم کرده و از ماده 38 برخوردار نشدم اگر جانباز هستم که باید طبق قانون شامل من گردد و اگر جانباز نیستم که باز هم اعلام کنند .چرا یک بام و دو هوا باشد واقعا جای تاسف دارد که اینگونه علنا تبعیض قایل میشوند
سردار عزیز به قاین که تشریف اوردید نامه ای به حضرتعالی دادم ولی خبری نشد لطفا دستور بفرمایید سپاه بیرجند مجدد من را به کمیسیون بدوی جهت ماده 38 بفرستند چرا که اینگونه ظلم فاحش را نمیتوانم بپذیرم ممنون و سپاسگزارم
باسلام علی رغم بی توجهی های بنیاد. حتی کمیسون های پزشکی سپاه که بعضی. حتی صدای یه طرقه رونشنیده و درمدت زمانی کوتاه صدههانفراعزیزان رزمنده وبسیجی را بعد جندین ماه وسال درکمیسون های پزشکی خیلی زود ویزیت میکنن ونمی دانند مارزمندگان باانواع بیماری واعصاب وروانی درخانواده واجتماع سرگردانیم. وبعد ۳۵سال ازعمرمان به بهانه بارمالی حداقل درصد جهت خدمات دارویی وپزشکی رابه این عزیزان نمی دهند. مگه ماباشماهانبودیم. سردار. متاسفیم. دیدار به قیامت.
این ماده 38 برای چه کسانی اجرا می شود ما که جانباز 25 درصد هستیم رفتیم کلی پول دکتر دادیم و انگشت نگاری و دیگر ...مدارک از ما گرفتن حالا می گویند به جانبا ز30 درصد تعلق می گیرد و بعد می گویند شما که جوان هستید مگر ما گناه کردیم که کم سن و سال بودیم و رفتیم به جبهه ها این ملاک ها واقعا بی منطقی محض است چون بیشتر ین زحمت و کمترین حقوق مال ما ها بود حالا از سال 64 که در عملیات والفجر 8 مجروح شدم هر کمسیون ابکی می گذارند به بهانه های واهی رد می کنند راستی می گویند اگر جانبا ز فوت کند اوضاعش بهتر می شود این هم از عجایب است راستی بعد از این همه سال چه حقوق و مزایای به ما داده اید که همش در این صفحات اینتر نتی سخن سرای می کنید ای کاش مانند زمان جنک صادق می بودیدو این همه شعار دروغ نمی دادید به احتمال زیاد منتشر نخواهید کرد با تشکر
با سلام درود خدمت عزیز بزرگوار(احتراماً اینجانب خیبر علی حضرتیان و دارنده ۶ماه۱۳ روز جمعه داوطلبی وضمنن ۲۹ماه خدمت در جمعه به عنوان راننده داوطلب بلدوزر و۲۳سال بیمه اینجانب از خدمت ایثارگری هیچگونه حقوق و مزایایی به بند نرسید است لطفا کمک های لازم را در حد امکان برای ما فراهم فرمائید ممنون از لطف شما )با احترام کوچک شما خیبر علی حضرتیان
ومن درخواس وام مسکن دارام
باسلاماینجانب بازنشست۷۸میباشم درسال۷۸مشمول بندب ودرسال۹۱مشمول بندج ازکارافتاده کلی وصعبولاج بمن کفتندچون شما۶۰ساله شودهاید حالت اشتقال نمیشؤید چرامکرکوناه کردامکه ۶۰ساله شودهام پاداشت پایان خدمت ومرخصیهارأهم ندادندبس این بندج وازکارافیاده کلی وصعیولالج جنکی چبدرد من میخورد این هست عدالت این هست حق من بعلت عصابوروان دوباردستبخودکشی جدیزدم کمدهادربیمارستان بستریبودم وقبلنهم چندینباردربیمارستان عصابوروان جهت مجروهیتم بستری تولانی داشتم بخدا خستهشودم ازانصرفهم این بندج کارافتادکییو صعبولاج خدای رسیدکی فرماید وبمن اطلادیدخدانکهدار انشااله
جناب اقای سردار شریفی عزیز سربازان جانباز دوازده هزار نفری سپاه وضعیت حقوق ان ها چجوری است
با سلام سردار عزیز برنامه ریزی کنید امتیازی که بنیاد به سایرین می دهد به سپاه هم بدهد و یا طوری برنامه ریزی کنید سپاهی ها از کارت درصد جانبازی بر خودار باشند
سلام. همسر جانبازان اگر شاغل باشد حقوق معسر بودن شوهرشان قطع میشه, سوال داشتم که جنابان میدانند که هرکسی استقلال در اموالش دارد حقوق همسر و آن هم بسیار کم چه ربطی به شوهرش دارد. که اگر هر دو حقوقشان را روی هم بگذارند دو میلیون نمیشود؛ ولی آقایان به فیش حقوقی خودشان نگاه نمیکنند. و ثانیا تمام کارمندان دولت, با این که حقوق دریافت میکنند , حق ایثارگری هم ماشاءالله دریافت میکنند. پس جانبازان زیر 25 درد که شاغل دولت نیستند آیا حقشان ضایع نمیشود؟ آیا این تبعیض و بیعدالتی نیست؟ آیا جوابی در پیشگاه خدا ندارند؟
سلام و درود خدمت تمامی شهدا و جانبازان و ایثارگران و مسولین محترم....
بنده فرزند جانباز 25 درصد متوفی هستم که پدرم سال 78 از دنیا رفتن...
پدر اینحانب در سال 63 مجروح جنگی شدن و تا سال 83 هیچ گونه حقوق و مزایایی به ایشون تعلق نگرفت با پیگیری های که کردیم تونستیم پرونده جانبازی پدرم رو در سال 83 تکمیل کنیم و به مادرم حقوق پرداخت بشه... از سال 93 از بنیاد نامه زدن که بیاین پرونده بازنشستگی تشکیل بدین که بازنشستگی بهتون تعلق بگیره و با کلی دوندگی روزانه خوشبختانه تونستیم پروندشو تکمیل کنیم و حتی دیپلم افتخار هم به جانباز متوفی دادن واسه تکمیل پرونده ولی متاسفانه الان سه سال هستش که هیچگونه خبری نیست که به کجا رسید این قضیه و هروقتم مراجعه به بنیاد داشتیم خبری نمیدن و پیگیری نمیشه سوال اولم اینه که ایا این بازنشستگی به جانبازان متوفی که پروندشون رو تکمیل کردن تعلق میگیره یا نه و سوال دوم اینه که توی اون 20 سالی که به پدرم هیچ حقوق و مزایایی تعلق نگرفت تکلیف چیه منظورم از زمان محروح که سال 63 هستش و تا تکمیل پرونده و پرداخت حقوق که سال 83 ... خواهشا یه جواب دقیق و کامل از یه منبع موثق بهم بدین تا از این سردرگمی بیرون بیایم ممنون میشم اجرتون با سید الشهدا ع
سلام جناب آقای سرار شریفی عزیز سر بازان جا نباز دوازده هزار نفری سپاه وضعیت حقوق ان ها چجوری است
با سلام واحترام
اینجانب ۳۰ سال در سپاه خدمت کردم و انشااله تا یکماه دیگر بازنشسته میشوم.

سوالم این است که چرا سوابق جبهه بعداز قطعنامه در مناطق جنگی جنوب مورد قبول

نیست . من که در تیپ زرهی ۲۰ رمضان خدمت میکردم ویگان خدمتی تا اواخر سال

۱۳۶۹ در منطقه حضور داشت و بارها در تک ها و نقض آتش بس ارسوی عراق حضور

داشتیم پس چرا باید سوابق جبهه اینجانب لحاظ نگردد مگر ما به دلخواه خودمان

حضور داشتیم و یا دفاع از کشور شمال و جنوب و شرق و غرب می شناسد.

من و امثال من هزار کیلومتر از شهر و خانواده و شرایط عادی کار و زندگی دور بودیم

و در مناطق جنگی با شرایط خاص خودش خدمت میکردیم نباید از سوابق جبهه ثبت

شود.

اینجانب تاکنون از امتیاز جبهه برای خود و فرزندانم استفاده نکردم ولی وقتیکه پیگیر تکمیل فرم بازنشتگی شدم متوجه شدم فقط سوابق جبهه قبل از قطعنامه را ثبت میکنند ولی همکارانی که در حال حاضر به هر دلیل در مناطق شمالغرب حضور پیدا میکنند بایشان سوابق ایثارگری محسبه میکردد البته با حق و حقوق کامل نه مثل دوران ما
باسلام به محضر رهبر کشورمان سلام به روح تما م شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم وپاسداران راه انقلاب اینجانبان تعدادی از جانباز ان و مارا جز باز نشسته نیروهای مسلح نموده اند ایا پادش این چند سال به ما تعلق میگیرد یا نه با تشکر جانباز جنگ تحمیلی عزیزمراد صیدی باز هم ما تا عمر داریم از رهبر کبیر عزیزمان و کشور جمهوری اسلامی و پاسداران عزیز که جان ومال خودشان به پای این انقلاب گذاشتن ایستاد گی و پایداری می کنیم انشاالله که رهبر عزیزمان همیشه پایدار باشد ممنون
درسال57بعدازفرمان امام ازپادگان جی در حال خروج من و پنج نفراز سربازان را با اتو بوس زیرگرفتند ومدت 1.5ماه در بیمارستان504 درمیدان شهدا بستری بودیم .درجنوب فکه ودر پاسگاه زیدمجروح شدم ودرسال63هم همین طور .در بیما رستان امام (علی). .بعدازبازنشتگی وگذشته11 سال سوابق ایثارگری هم ذکر نشد. در تمام این موارد سوکت اختیار کردم .و
ببخشید سلام واحوال پرسی را از یاد بردم
سلام: حدودا ۲۸۰روزجبهه دارم من بازنشسته سپاه درخواستم این جبهه نه تاثیری برقصیم گذاشته نه توانسته ام برای ورود به دانشگاه خود وفرزندانم استفاده کنم کاش !!!!
سلام. بنده متولد سال 1351 بودم که در سال 1365 به عضویت بسیج وهمان سال در سن 14 سالگی به جهپه رفتم ودر سال 67 مجروح شدم تا حالا کسی از سپاه نیامد بگوید شما بسیجی جانباز ما هستید حال سوال از سردار عزیز دارم که نیروهای تحت امر ایشان درواحد ایثارگران چکار می کند هر وقت که خودمان انجا می رویم با یک برخورد بعد با ما برخورد می کند که انکار که امدیم صندلی شان را از ایشان بگیریم یک پیشنهاد به سردار شریفی عزیز در صورت امکان دستور فرماید تا یک سرکشی از ما جا ماندهای جهاد شهادت بزند تا اینقدر زخم زبان نشنویم
سلام..چرابایدفرزندان جانباز25درصد ازشرایط سنی استخدامی معاف باشند ولی فرزندان جانباز20درصدبا36ماه جبهه هیچگونه افزایش سنی نداشته باشند..خواهشمندم دراستخدامی های اینده که سنجش برگزارمیکند برای ماهم افزایش سن درنظربگیرید..ممنون
سلام..چرابایدفرزندان جانباز20درصدبا36ماه حضوردرجبهه بافرزندکسی که فقط6ماه جبهه داردامتیازبرابر وبافرزندجانباز25 بامدت جبهه کمتر زمین تااسمون تفاوت داشته باشد وازهیچگونه امتیازی بهره نبرد؟؟
باکمال سپاسگزاری از برادر بزرگوار سردار شریفی عزیز بنده ازسال ۶/۱/۶۳درمنطقه جنگی چنگوله دهلران براثر موج گرفتگی ازناحیه اعصاب وروان صدمه دیدم وبعدازدوران سربازی به عضویت پاسدارافتخاری درآمدم وبعد از عملیات مرصاد براثر همین موج گرفتگی دیگر قادر به انجام خدمت نبودم ودر برگه تسویه حسابم ذکر کردم که بعلت موج گرفتگی سال ۶۳تسویه میکنم که احیانا حالم خوب شد به ادامه خدمت افتخار آفرینم برگردم ومتاسفانه نتوانستم واز سال۷۵بطور دائم تحت درمان داروهای اعصاب وروان میباشم اکنون دارای صورت صانحه ونامه دکتر معتمد ایثارگران وتاییدیه شاهدان همرزمم هنوز موفق به کمیسیون درصد نشدم وازسال ۸۲پیگیر درصد هستم وبخاطر اختلاف شخصی با یکی از کارمندان بنیاد هنوز فاقد درصد هستم که بااین تفاسیرکه یکبار قبلا کد ۱۰ رقمی جانبازی هم به بنده دادند ولی ازناچاری تحت پوشش بهزیستی هستم ازسال۸۵ آیا این انصاف است تورو خدا اکنون از شما برادر بزرگوار وارجمند عاجزانه تقذضای رسیدگی دارم جهت رضای خداوند منان در صورت نیاز با شماره حقیرخودتان میتوانید تماس حاصل بفرمائید اجر شما باخداوند بی همتا خدانگهدارشما
با سلام سردار خسته شدم از بس وعده می دهید کاش در فاو تکه تک می شدم تو را خدا بداد بازنشسته های سپاه باشید
باسلام و احترام
بنده به عنوان بسیجی و داوطلبانه قبل از پذیرش قطعنامه در تاریخ 15/5/67 به مدت شش ماه و سه روز در مناطق عملیاتی جنوب حضور داشته ام، حال که میخواهم این مدت به عنوان ایثارگری حساب شود و از مزایای آن استفاده کنم دانشگاه علوم پزشکی که کارمند آن هستم میگوید چون مدتی از شش ماه بعد از قطعنامه بوده شما نمیتوانید از مزایای آن استفاده کنید حال سوال من این است ما جبهه بودم و قطعنامه قبول شد اگر بعد از پذیرش قطعنامه اعزام می شدیم نباید شش ماه تلقی میشد ولی ما در جبهه بودیم که قطعنامه پذیرش شد و در ضمن مگر یادمان رفت که بعد از پذیرش صدام دوباره حمله کرد و اینکه اگه به ما رزمندگان نیاز نداشتند چرا ما را ترخیص نکردند و ما در جبهه ماندیم ایا این پایمال کردن حق من و امثال من نیست آیا این سزای جانفشانی و ایثار رزمندگان اسلام است و یادمان باشد امنیت کنونی مملکت مدیون خون شهیدان، جانبازان و ما رزمندگان است. متشکرم از سردار عزیز
بیش از یک ماه هست رفتم کمسیون عالی میگویند پرونده ات را فرستادیم به تهران از انجا پیامک میاد هیچ خبری نشده چگونه پیگیری کنم
ممنون
باسلام خدمت برادرسردار شریفی سوالی دارم خدمتتان پدر من بازنشسته باحقوق کارگری.وسابقه 17ماه و25روزدرجبهه نبردحق علیه باطل الان هفت سال هست حقوقی که ازسپاه میگرفت شش ماهی شیصد تومان راقطع کردن واین حقوق بازنشستگیش کفاف زندگیش را نمیدهدآیا مگرمثل بقیه زحمت خودرا بخوبی نکشیده است.وبنظرشمابحق است این کارکه حقوقش را قطع کرده اند.
سلام سردار تکلیف ردمندگان زیر ۶ ماه حضور در جبهه چه میشود تفاوت فردی که حتی ۱ روز سابقه جبهه دارد با کسانی که میتوانستند ولی جبهه نرفتند چیه به فکر رزمندگان با سابقه زیر ۶ ماه حضور در جبهه هم باشید در حق این رزمندگان فراموش شده ظلم نشود
سلام سردارشریفی سربازان جانباز دوازده هزار نفری سپاه حق حقوق انها چجوری
وعده خدمات رسانی به رزمندگان انشاالله آن دنیا سهم من برای قالیباف بیچاره نداره چون بیشتر ما جنگیده
سردار انشاالله جایت گرمه سهم رزمندگان برای شما
با سلام مگر به رزمندگان حقوق هم میدهند ما که تا کنون چیزی ندیدیم .از شهرکرد -چهارمحال وبختیاری .
با سلام. آقای شریفی یک سال پیش یه نامه زدم دستی دادم بهتون با پشت کلت صحبت کردی و جواب منطقی ندادی عزیز برادر. اگر اونجا نشستی بخاطر خون پدر منه. م اگر خدایی باشه و پل صراطی باشه همدیگر رو میبینیم.به اون سردوشیات نه ناز همه رفتنی هستیم. یادت بیار اون روزی که سردار جعفری مارو معرفی کرد ولی جناب عالی مارو پاس دادی پیش دفتر دارت .گفتی بدید به اون بهم میرسونه.پدر من فرمانده گردان بود زمان شهادتش هم پاسدار.باز نشستگیش رومحاسبه کردید و بنیاد شهید نوش جان کرد. پولی که در حساب اومد رو خورد . وقتی شهید فرمانده گردان بوده. وقتی پاسدار بوده. چرا از اورگان دیگه باز نشست کردن به ما دادن و نگفتن از کجاست این باز نشستگی؟؟؟
شما هم خیلی راحت به ما گفتی نباید میگرفتید.من از شما نمیگذرم آقای شریفی. برای شما این صحبت من شاید بی ارزش باشه ملی من پل صراط شمارو دیدار میکنم.
سلام خدمت سردار محترم بنده چند سال در مناطق جنگی بودم و ترکش خوردم. ولی هیچ کاری انجام ندادم فقط مدارک اعزام به جبهه رو دارم. شما رو بخدا کمکم کنید. چون مشگل ریه دارم بی کارم. چکار کنم. ممنون برادر محترم. واقعا محتاجم. یا باسط
آیا کسی که ۸ سال چریکی جنگیده و دنبال جانبازی نرفته ایثارگر نیست ؟
سلام سردار خسته نباشید. احتراما بعرض میرسانم بنده با سابقه ۱۴ماه جبهه بسیجی و برادر شهید هستم. ۹ ماه وظیفه جمعا می‌شود ۲۳ ماه سابقه جبهه دارم ۳ سال پیش درخواست کمک معیشت.کردم در شهر اصفهان معسر بودم تایید شده بعداز ۳سال رفت وامد جوابی که به من دادن بعلت کسری بودجه قابل پرداخت نیست. تماس میگیریم. سردار عزیز چرا این همه بی عدالتی . روز که من و امسال من به جبهه رفتیم وعده اپارتمان یا سویچ ماشین ندادن که الان طلبش را کنیم از شخصی هم طلبکار نیستیم. وظیفه‌مان را انجام دادیم سر کسی منتی نداریم ولی از این همه بی عدالتی گله مندیم .بنده ۵۳سال سن دارم که بعلت بیماری قلب و ریه توان کار ندارم ندارم مستاجر هستم که فرزندم جور ما را میکشد .تا کی شرمنده همسر و فرزندانم باشم.لذا خواهشمندم رسیدگی فرمائید.... سپاسگذارم
سلام سردار عزیز
بنده از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستم وبرابر ماده ۷۰ قانون جامع ایثارگران ایثار گر محسوب میشویم ولی نه بنیاد جانبازان از ما حمایت میکند و نه سپاه لطفا راهنمایی فرمایید
بنام خدا
برادرعزیزسردارشریفی سلام
چرابعضیا ازبرادران نیروهای مستح درساتا دوفیش حقوقی میگیرن البته آن دسته عزیزان 25درصد دارن ولی بنده 70درصدم به من تعلق نگرفت چون حالت اشتغال شدم به ضررم
تمام شد شایدم اشتباه کنم بعضی ازحالت اشتغالها ماد38بازم دریافت میکنن
با سلام - اینجانب جانباز 40درصد هستم و حالت اشتغال هم ندارم از ماده ی38 هم چیزی عایدم نشده و به جز کلی هزینه دکتر و کرایه راه از جیبم هم رفته.
سلام سردار شریفی سربازان جانباز ۱۲ هزار نفری سپاه وضعیت اش چجوری شد تاحالا هیچ دستورعملی نشده ما که ماندیم
سلام هنوزپیامک برام نیامدی
با عرض سلام بنده جانباز۲۵درصدشیمیایی هستم چون ازطریق بسیج اعزام به جبهه شدم به سپاه استان س ب جهت مزایاماده ۳۸مراجعه نمودم به من جواب دادند این مزایای شما تعلق نمگیردبه جانبازبالای۳۰درصدتعلق میگیردخواهشمنداست راهنمایی فرمایندایامشمول من میشودیاخیرچون من بازنشسته هستم و مشکل دارم
باسلام چرامیگید رزمنده ها حقوق390هزارتومان میگیرند منظورتان کدوم رزمنده هاست پدر من رزمنده داوطلب بوده 5سال پیش هم نزدیک به 1میلیون تومان هزینه کرد برای گرفتن کارت رزمندگی ولی این کارت تا حالا نه به درد خودش خورده نه به درد ما...
با سلام مسئولین محترم کسانی که کاری ازدستتون برمیاد. این انصاف نیست که از لحظه ورود به دانشگاه ورفتن سر کار وبیمه همش اولویت با جانبازان وشهدا وازادگان باشه پدرای رزمنده ماهم ازکارشون تحصیل وخانوادشون گذشتن ورفتن جنگیدن پس حقشون چی میشه که هیچ مزیتی نه براخودشون ونه فرزندانشون در نظر نمیگیریدما فرزندان رزمنده اونقدر باید درس بخونیم شبها بیدار بمونیم جون بکنیم براقبولی در کنکور واستخدامی اونوقت فرزند این عزیزان که شب با خیال راحت خوابیدن قبول بشن اخه این انصافه!؟ به جای در نظر گرفتن سهمیه برای فرزندانشان وضایع شدن حق ماچرا حقوق خود این بزرگواران را بالا نمیبرید باور کنید من ادم قدر نشناسی نیستم وازجانبازان وشهدا وازادگان وخانواده هایشان کمال تشکر رادارم وتا دنیا برقرار است خودرا مدیون رشادت ها وفداکاریهایشان میدانم. ومیدانم که نقص عضو ونداشتن پدر واسارت هرکدام دردهایی ناگفتنی است .مگر یکی از دلایل این دلاورمردان برای جهاد در راه خدا عدالت نبوده است پس چرا بادادن سهمیه به فرزندانشان حق مارا ضایع میکنید در صورتیکه میتوان به گونه ای دیگر رفتار کرد تا هم این بزرگواران به حق و حقوق خویش برسند هم بی عدالتی صورت نگیرد.البته جانبازانی که زمین گیر شدند وبرای انجام کارهای شخصی نیاز به کمک فرزندان دارند البته که فرزندانشان حق دارند سهمیه داشته باشندچون هنگام در س خواندنشان پدرشان نیاز به کمک دارد لطفا این سهمیه ها را بردارید تا پدران کسانی که سهمیه ندارند از اینکه شهید یا ازاده یا جانباز نشدند با دیدن این وضعیت بیچارگی فرزندانشان شرمنده نباشند. باسپاس
با سلام واحترام.چرا سپاه حق و حقوق جانبازان کادر زیر ۲۵ درصد خود را پس از ۱۱ سال(ابان سال۸۶ ) دیر تر از دیگر دستگاههای اجرای اعمال و پرداخت کرد؟ و معوقه ان هنوز متاسفانه پرداخت نشده است! خواهشمند است بررسی وپیگیری شود.
با عرض سلام پدرم در زمان جنگ شیمیایی شده که ده سال پیش به علت بیماری کبد فوت شدن خودشون هم در قید حیاتشون پیگیر جانبازیشون نبودن الان که ما میریم دنبال جانبازیشونصورت سانحه گرفتیم رفتیم امور جانبازان و ایثارگران گفتن نمیشه. چون فوت شدن درسته که فوت شدن ولی پشت سرش زن بچه دارن که .اونها حق حقوقی نداری میشه بگین کجا مراجعه کنم تا پیگیری کنن
ای کسانی که به ما جبهه رفته ها رسیدگی نمکنید و حق ما را میخورید خدا از شما نگذارد وای به حالتان ما با سیلی صورت خودمان را سرخ میکنیم
اینجانب رزمنده یک سال به بالاهستم ودر عملیات کربلای یک از پای راست ترکش خردم ودرهمان عملیات موج گ فته شدم ودر سال ۹۷به کمسیون بدوی سپاه در مشهد فتم ودکترکمسزون ترکش پایم را تیید کرد وری کمسیون مدارک بالینی میخاهد من سال که به جبهه رفتم ۱۳سال داشتم وباشناس نامه دیگران،رفتم ومن دو روز دربیمارستان سحرایی بودم واز انجابه خط فرار کردم ومدارک ندارم ا شما مسول عزیز میخاهم که حق من زایع نشود ممنونم
اینجانب بسیجی معسر هستم که سال 95 حقوقم وصل شده ولی چون به بنده اطلاع رسانی نشده که حساب مجازی را حقیقی کنم به دلیل عدم مراجعه اسمم از لیست حذف شده بعد از 4 سال پیگیری هنوز موفق نشده ام لطفا راهنمایی بفرمایید.
سلام من در جبهه حضور داشتم ولی الان پرونده ام پیدا نمیشود
با عرض سلام خدمت سردار شریفی.بنده جانباز۵۰% حالت اشتغال پاسدار رسمی هستم،مدرک تحصیلی دیپلم،دارای درجه سرگرد. سئوال بنده این است که تا قبل ازتکمیل۳۰سال سابقه خدمت آیا تا چه درجه ای مجاز به دریافتش هستم.
سلام ایا معوقه جانبازان حالت اشتقال را کی پرداخت میکنید چند سالی است که جانبازان راسرکارگزاشتین اگر رسیدگی شود بسیار ممنون می شویم
سلام فرزند جانبازپدرم درصدش ۱۵ درصد فوت شده جانباز اعصاب روان بود برده بودیمش بیمارستان تهران مدارکش قطار گم شدن چطوری بایددرصدش زیاد کنیم موجی هم بود پدر
سالام مگر رزمندگان زیر۶ ماه حضور درجبهه رزمنده نمی باشند در پایان جنگ که عراق تا نزدیکی های اهواز آمدند ۳ماه رفتم جبهه گفتند چون شرایط حساس است واهواز درحال سقوط بود گفتند سابقه این ایام دو برابر محاسبه میشود نشد که نشد همه چیز شد برای رزمنده۶ماه به بالا آیا این شد عدالت
سلام مگر رزمندگان زیر ۶ماه سابقه حضور در جبهه حقی ندارند آنهم حضور در مواقع حساس سال۶۷که عراقی ها تانزدیک اهواز آمده بودند وقرار بودسابقه حضور را دو برابر محاسبه کنند
باسلام کارت ایثارگری به فوت شدگان چگونه است
با عرض سلام وادب. سردار عنایت بفرمایید حق وحقوق جانبازان کادر رسمی زیر ۲۵ درصد سپاه که حدود ۱۱ سال دیرتر اعمال شده و در سامانه بعنوان طلب مانده است ! ونامه هم اومد که قید کرده بود پس از تامین اعتبار معوقه آن پرداخت خواهد شد !لطعا" حق بچه ها را بدین خدارا خوش نمیاد.!!!
باسلام و احترام
من برای ثبت نام کنکور از سهمیه ایثارگری پدر استفاده کردم اما در آزمون سهمیه ای برام تعلق نگرفت چطور شده که مورد تأیید سپاه قرار نگرفته؟؟؟؟!!!
بسم الله الرحمن الرحیم))
سلام وعلیکم))
خدمت بردارعزیزوزحمت کش سرادرعزیز.عرض ادب واحترام وامیدوارم وازخداونده متعال میخواهم که درپناه خودقراردهدوازاون برادران هم تقدیروتشکرمیکنم که درراه ایثارگران وشهداقدم هیر برمی دارند، به استحضارمی رسانم که بنده هم جانبازهم فرزنده شهیدهستم بنده درعملیات والفجر هشت درمنطقه وفاو درسال۶۴/۱۱/۲۱مجروح شدم وپدربزرگوارم که یکی ازفرماندهان سپاه در زمان جنگ هم بودننددرمنطقه خودمان ودرهمان سال مجروحیت توسط ضدانقلابها به شهادت رسیده/حال برداربزرگواروسردارعزیز بنده حدودا چهارسال به عنوان بسیجی درسپاه وآن هم درمناطق جنگی مشغول به خدمت بودم حتی بعدازمجروحیتم بازهم درمناطق جنگی درسپاه بعنوان بسیحی خدمت کردم سوال بنده این است که تمام خدمت بنده فقط درمناطق جنگ بوده است و در حاضر هم حالت آشنغال بنیادشهید هسنم ودربنیایدحقوق میگیرم باماده ۳۸یا۳۹چقدرحقوق بنده افزایش پیداخواهد کرد،البته تابه حال واقعاحقوقی که بنیاد به جانبازان وخانوادهای شهدا پرداخت میکند مبلغی ناچیزی است که ماهم دریافت میکنم فکرکنم حقوق بک آبدارچی قردادی ازحقوق ماجانبازان خیلی بیشتراست چونکه حقوقی که الان ازبنیایددریافت میکنیم همه غکر میکند نزدیک به 4یا5میلیون تومان میگیریم ولی قسم میخورم بنده درحال حاضریک میلیون هفت صدهزاروخورده دریافت میکنم سرادرعزیزمگرباچنین حقوقی میشودزندگی کردبرداربزرگوارلاقل ماجانبازان راهم مثله آبدارچی حساب کندویابه قول مدیرکل استان آذربایجان غربی ماراگداحساب کنندچونکه درطول این مدت بنده دوسه باررفتم بنیایدوپیش مدیرکه خواهان یک میلیون تومان بعنوان مساعده خواستم وگفتم سره همین ماه ازحقئق بنده کسرکنیددرجواب این خواسته بنده مدیرکل گفت چرانمیری گدایی کنی من یک میلیون راازجیب بابام بیارم بدم توجانباز،،جانبازشدی که شدی دیگه ازاین جور درخواست هانکنی،حرف های ایشان رابذاریم کنار،فقط خواستم بدونم آیاازابن به بعدنون ماجانبازان هم توروغن هست یاتیست،،،باتقدیروتشکر
سلام با رزمندگانی که لوازم شخصی با خود به جبهه میبردند واگر به ایشان جیره یالوازم مورد نیازشونو می دادند ایثار مینمودند و نمی گرفتند اینطور رفتار کردن توهین محسوب میشود شما به همه آنها حقوقشان را بدون‌تبعیض بدهید خودشان تصمیم به ایثار خواهند گرفت کلمه معسر نا مفهوم و معیاری برایش وجود ندارد چه بسا کسی که معسر نیست شامل حالش میشود و کسی که هست نمیشود لطفا آدمای فهمی رو واسه قانونگذاری و اجرای قانون تعیین کنید
سلام و خسته نباشید به حضور سردار فرمانده محترم امور ایثارگران بنده در خدمت سربازی در حین انجام وظیفه در داخل پادگان بر اثر حمل جعبه سلاح و مهمات دچار پارگی شکم و بیضه شدم میخواستم بدونم قانون چه تصمیمی در این باره میخواهد بگیرد. باتشکر و خسته نباشید
باسلام
همسر شهید هستم که درامدمان فقط مستمری شهید هست وتواین گرانی واقعا برامون سخته باخرج مخارج اگه میشه این حقوقی که برا آزادگان وجانبازان جدیدن درست کردین درست حقشونه نمیگیم نه اما شهدا هم همین زحمات کشیدن اگه میشه فکر زن وبچه شهدا وخانواده هاشون باشید ؟ممنونم
باسلام وعرض ادب
اینجانب سهراب مستقیمی ازتاریخ هیجدهم فروردین سال ۶۷ تاتاریخ هیجدهم فروردین ۶۹به عنوان سرباز درمنطقه سقز کردستان مشغول خدمت بودم وطبق فرموده عزیزان مسئول تا سال ۷۷منطقه کردستان جزء مناطق جنگی محاسبه میشود وتفکیک خدمتم به این صورته که ازشما عزیزتقاضای عدالت را دارم چون هیچ امتیازی استفاده نکردم.... ۴ماه و۹ روزجبهه موظفی و یک ماه وبیست ویک روزمنطقه عملیاتی موظفی و۱۸ماه منطقه عملیاتی داوطلبانه دارم طبق مدارک ازسپاه کردستان..کارمند دانشکاه آزادهمدان هستم وهیچ امتیازی بهم ندادند...ممنونم
با سلام ۱۷ماه داوطلبانه ایثارگری چند درصد هستش
سلام.ما جز خانواده ی ایثارگر سپاه هستیم.پدرم من جانباز بود اما هیچ وقت خودشون رو معرفی نکردند برای جانبازی.ایشون رو من ندیدم به رحمت خدا رفتند ولی دوست های ایشون که در قید حیاط هستن الان به خاطر دانشگاه بچه هاشون هم که شده رفتن و سهمیه ی ۲۵ درصدی رو گرفتن.مامانم میگه وقتی بابات تازه به رحمت خدا رفته بود از سپاه اومدن و گفتن بخاطر بچه هاشون هم که شده بیاین تا حقوق جانبازی بهتون تعلق بگیره اما ما قبول نکردیم چون میگفتن بابات قبول نداره.ولی الان که خیلی ها با سهمیه قبول میشن و من سه ساله میخونم پشت کنکور باید چیکار کنم.رفتم ایثارگران میگن برو بابات رو بیار به نظر شما من باید چیکار کنم اگر حقی هست باید برای همه باشه.شکر خدا ما محتاج پول نیستیم.ولی من هم حق دارم از سهمیه استفاده کنم

با سلام من فرزند پاسدار و جانباز ۲۵درصد متوفی هستم که متاسفانه به پدرم دیپلم افتخار ندادند این فانون سال ۸۵که تصویب شده اما پدر من با وجود این که ۹۰ماه جبهه و۲۵درصد جانبازی داشته که پدرم سال ۹۵ فوت کرده و هیچ کس هیچ اطلاعی به ما نداده چرا حق پدرم را میخورند درحالی که این قانون سال۸۵تصویب شده و پدرم سال۹۵فوت کرده اند بخدا این حق پدرم نیست تو را بخدا رسیدگی کنید
بنام خدا بنده مدت 24 ماه در سال 61 تا 63 در منطقه شردشت با کومله وعراق بودهام ومدت 11 سال است که است دنبال 5درصد جانبازی باید کفش اهنی وبخشنا مه ها و حتی تا حا لا کجا بودی چرا بستری نبودی و ...عریز جان موقع عملیات درصد تعیین نمی کردند و خودم به این باور رسیدم شاید روی مین ضدنفر نرفته ام خدا یا روح شهدا را شاد نما و رهبرمارا در پناه خودت حفظ نما. سرباز نیروی انتظامی سال61 از سمنان.
ر
باسلام خدمت شما بنده به مدت 28 ماه حضور مستمر در جبعه حق علیه باطل در جنوب کشور که در اثر موج انفجار به ناراحتی اعصاب و روان مبطلا گشته که 10 درصد جانبازی در سیستم ثبت گردیده ایا با داشتن 5 نفر عائله با پرداخت 700هزار تومان کمک معیشتی میتوان زندگی کرد
باعرض سلام و خسته نباشید سوالی داشتم لطفا راهنمایی کنید خانواده ای رو میسناسم که سرپرست این خانواده بر اثر تصادف از دنیا رفتن وایشان هم بسیج فعال بودن هم ترکش خوردن و هم ایثارگر این خوانواده هیچ پشتوانه ای ندارن در وضعیت خوبی نیستن از لحاظ مالی سوالم اینه ایا به این خانواده حقوقی تعلق میگیرد
با سلام خدا قوت به همه سربازان گمنام خادم به ملت بنده با داشتن 24 ماه سابقه جبهه هنوز موفق به دریافت کارت ایثار نشده ام ظاهرا میفرمایند شماها سرباز سپاه هستید بنظر شما این حرف بی ربطی نیست مگه فرقی بین سپاه یا ارتش وجود دارد که ما از آن بی خبر هستیم؟ من یا همانند من باید چکار کنند؟؟؟
سلام با تشکر از توجه به وصیت امام راحل که فرمودند نگذارید پیشکسوتان جهاد وشهادت در پیچ وخم زندگی به فراموشی سپرده شوندبنده تا سال ۶۴ نیروی رسمی سپاه بودم ویه جهت فرماندهی بسیج شهرستان های مختلف به دفعات به جبهه برای سرکشی به نیروها بسیج و خطوط مقدم جبهه برای حفظ روحیه و بعضا همراهی در عملیات با آن حضور داشتم و ۲۵ روزی هم قبل از جنگ تحمیلی در کردستان و مقابله با ضد انقلاب بوده‌ام که هیچ ثبت برگ ماموریتی ندارم و مدت ۴ سال هم در کنار مسولیت بخشدارمنطقه ای در اصفهان مسولیت اجرایی ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ را داشته ام چگونه میتوانم با شرمندگی و خجالت از شهدا وجانبازان ۷۰ درصد چه باید بکنم سابقه ۹ ماه حضور داوطلبانه در جنگ را بصورت رسمی وتایید شده دارم غیر از ۹ ماه این مدت حصول. و پشتیبانی را برای تنها فرزند پسرم و مسیله بازنشستگی نیاز دارم ممنون وسپاسگزارم راهنمایی و دستور لازم در این زمینه بدهید
كو كوزه گر كو كوزه فروش......دزدها زياد.جانباز و ايثارگر كيلو چند
سلام ایا نیروی مسلح که حکم جانبازی برای نیروصادر کنه وبرای تعین درصد به کمیسیون بنیادشهید بفرسته ممکنه بنیاد شهید ردش کنه ودرصد نده
با سلام لطف کنید مردم را دقیق راهنمایی کنید چطوری به جواب سوالات خودشون دسترسی پیدا کنن . تشکر
به پروند ه تایید شده ایثارگران سپاه اردبیل رسیدگی فرماییند..
اقایان مسولها وزیر وزرا هانمایندها حداقل با این تصویب قانونهایتان رزمند گان و ایثارگران را مسخره نکید خجالت خوب چیزیه اگر ......
با عرض سلام
بنده در سال 1360در جبهه حضور داشتم و در تنگه چزابه به دست راست پارگی پرده گوش چپ وترکش پشت کتف در بیمارستان جندی شاپور اهواز یک عمل داشتم و نزدیک به 2ماه هم داخل بیمارستان شهید فقیهی شیراز بستری بودم و باز دستم عمل جراحی شد
متأسفانه پرونده من داخل بیمارستان جندی شاپور اهواز جا مانده بود که بعلت نداشتن پرونده 10/برایم زدند و 2سال هم خدمت رفتم با اینکه معاف بودم سال 88به اهواز رفتم و پرونده بیمارستان را آوردم ودرصد منو توی این چند سال از 10/درصد به 5درصد قلم خوردگی کرده بودن که با کمیسیون مجدد به همان 10/درصد برگشت
سؤال بنده این است بنده از 12بهمن 60که مجروح شدم تا شهریور 61تحت درمان بودم وبخاطر همین نتوانستم ادامه تحصیل بدهم دست راستم یک سال مراجعه به پزشک و فیزی تراپی ووو چرا حق یک بچه 14ساله باید این وسط پایمال شود الآن حدود 30سال است که قرص اعصاب و روان میخورم وبه سن کهولت رسیدم ودگر نه قوای جسمی دارم که کارگری کنم نه سواد کافی
شما را قسم میدهم راهنماییم کنید چه کار کنم؟
باسلام من جانباز 20درصد شیمیایی و20ماه بسیجی در جبهه های حق علیه باطل در عملیات کربلای 4 و5 ودارای پرونده‌ی اصحاب وروان که 3سال است چشم براه و انتظار کمیسون عالی درخوزستان در خوزستان هستیم وبا سابقه 25سال بسیجی فعال که دوتا از فرزنانم دوسال است که عقدکرده و بعلت مشکلات مالی وبیکاری نتواستند تا العان ازدواج کنندومن در شهرداری رامهرمز مشغول بکار م که دیگر تحمل زورگویی حقخوری بی عدالتی وظلم وستم وسلیقه ای عمل کردن ودادن پست های مختلف به افراد نالایق ودروغگو با پارتی بازی های فروان وگرفتن بیش از40 نفر بکار که فرزند من که نزدیک 3سال است از بسیج وسپاه پاسداران وبنیاد جانبازان نامه برای شهرداری رامهرمز آوردندوشهردار و مسعول امور اداری شهرداری آنها را بایگانی کرده اند وحقوق قانونی خودم را هم کم کرده ان واز امتیازات جانبازی وبسیجی مقطع تحصیلی گروه تشویقی و... برخوردار نیستم
با سلام
بنده 187 روز به عنوان بسيجي داوطلب در سال 62 الي 64 در دو مرحاه دوماهي وچهارماهه جبهه بودم ايا مشمول عدم پرداخت بيمه وماليات سهم كار گر هستم يا نه لطف ماده قانوني ان كجاست سپاسگذار مي شوم اگر خبر بدهند يا علي مدد
یکی از همسایه های ما در کردستان موقع کشاورزی یه پاش رفت توی خرمن کوب و کل روستا و خانواده ما هم رفتن عیادتش بیمارستان.آشنا داشت اصلا جبهه نرفته الان جانباز و پسراش با سیکل کارمند شدن .چندین خانه و ماشین خریدن .پدر وعموهام با ماشین سنگین و جان خودشان رفتند جبهه که باید هم می رفت، یه ریال هم نگرفتن
بنام خداوند متعال. سلام . با دعا و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای سروران گرامی .لطفا درخصوص دریافت کارت یکسان سازی سپاه برای جانبازان پاسدار وظیفه که جدیدا تبصره ۳۸ آنان تایید شده است راهنمائی فرمائید ( این حداقل امتیاز و دلخوشی جانبازان سرباز در سپاه است. چون ارتش کارت ایثار میدهد ومی توانند با کارت ایثار از خدمات رفاهی ارتش سربازان جانباز ارتش مانند کادر استفاده کنند)
سلام سردار عزیز درسال ۹۸ ماده ۳۸ برای تعداد ۳۰ هزارنفر افزایش حقوق اجرا گردید و برای تعداد ۸هزارنفر دیگر اجرا نگردید که قول افزایش درسال ۹۹ به مادادن که خدا کند حق ما را نا دیده گرفته نشود وامسال برایمان اعمال گردد
با عرض سلام خدمت استاد گرامی آقای شریعتی بنده از جانبازان جنگ تحمیلی هستم جانباز بیست درصد الان حدود سه ساله که حقوق بنده را نمیدهند خواهش میکنم کمکم کنید چون بنده قلبم را عمل کردم ودر حال حاضر بیکارم ودو تا قسط پرداخت نکردم بیکارم خواهش میکنم راهنمایی ام کنید
با سلام قبولی عبادات.سردارتوروبه این ماه قسم میدم به دادم برس اشکم امان نمیده.من زمان جنگ با سه نفرهمکلاسی ازپایگاه شهید بهشتی رفتیم جبهه.اونا شهید شدن فقط من موندم بعد چند وقت پا هام کبود شد دکتر گفت پیگیر جانبازی شو.بعدچندبار مراجعه اسمم توریست نبودانقدر آلاف کردن منم قیذشو زدم بخاطر کوتاهی به جوان زندگیم جهنمه. الان نه س واددارم نه کار نه آبرو هیچی نمیخوام به اندازه لآزم مدارک میدم فقط کارت ایثارمیخام جلوخانوادم آب روم نره.بفهمن ماهم آدم هستیم
خدانگهدار
باید مسولین ایثارگران از رزمندگان خجالت بکشند چون هیچ کاری برای رزمنده انجام نداد ما از حق خودمان ن میگذریم ننگ بشما من اجاره نشین هستم و روزگارم با سختی میگذرد ننگ و نفرین برای شما
وقتی که یک مسول بعد چند سال ن تونه کاری برای رزمنده معسر انجام بده باید برود کنار چون ظلم بسیار بزرگی داری انجام میدی چون شما دارید حقوق میگیری که کاری انجام بدی خواهش برو کنار آقا مسول امور ایثارگران برو
با سلام ؛ سردار خواهشنا" این مطلب را که چندین بار به سایت شما ارسال کردیم بفرستید به خدمت مسوولان نیروی انسانی ستاد کل که در خصوص معوقه جانبازان کادر زیر ۲۵ درصد که حدود ۱۰یا۱۱ سال دیرتر اعمال شد و معوقه آن هنوز پرداحت نشده است ! شایان ذکر است در این خصوص تمام دستگاههای اجرایی (ارتش،نیروی انتظامی و تمام دستگاههایی گه از بودجه دولت تامین میشوند در زمان ابلاغ قانون اقدام کردن وتنها سپاه این ظلم را در حق پرسنل خود انجام داد.بنده به استناد اسناد و مدارک آماده دفاع از حق وحقوق همکاران ذینفع در سراسر کشور هستم.خواهشنا هر کس مسوول هست احساس مسوولیت کنه !!! .لازم به ذکر است یکی از مستندات نامه شماره 11283تاریخ30/ 6 /1388 نیروی انسانی ستاد کل و فیش های حقوقی مهر وآبان سال 86 همکاران در سراسر کشور .ودیگر مدارک!!!!!
اقای مسول محترم ایثاگران چرا کاری برای رزمنده انجام نمیدی 1125000ریال چی هست برای یک ایثاگران چرا توهین میکنید چرا چرا
من۱۲ ماه درجپهه بودهام بصورت داوطلب دوبار مجروح شدهام ۲۰٪ جانبازی دارم اما گوشهایم اسیب دیده وچشمهایم راعمل کردهام وریهام اسیبدیده اعصابوروان اسیب دیده شیمیاعی من احراز نشده لطفا راهنمایی کنید
سلام ندیدم تا بحال کسی تقدیر بکند از اول جنگ تا اخر جنگ هم بود م
سلام من از، خوزستانم و در دوران جنگ براثر بمباران هوایی زخمی شدم به مدت 50 روز، در اصفهان تاریخ بستری و مرخصی وجود دارد ولی پرونده ای وجود ندارد لطفا بگید چکار کنم
سلام من از خوزستانم ودر دوران چنگ بر اثر بمباران هوایی به مدت 50 روز در بیمارستان اصفهان بستری شدم تاریخ بستری و مرخصی وجود دارد ولی پرونده وجود ندارد لطفا بگید چیکار کنم
سردار مک با کنسیون پزشکی عالی سپاه با بندج از کارافتادگی کلی شدم بازتشست کردنددر زمان مجر خیت هم بسیجی بودم ایا تبصر۳۸ برای مک تعلق می گیردچون خود کمسیون عالی پزشکی حکم کا افتادگی کرده ولی دربتیاد ۲۰ درصد دا رم در سپاه۳۵
باسلام میخواستم سوال کنم که ایا پدری که 16ماه ایثارگری دارد و فوت شده است وبعداز فوت دختر این مرحوم که هیچ گونه درامدی ندارد و از شوهر خود به خاطر مشکلاتی که شوهرش به وجود اورده طلاق گرفته است ایا حقوق پدر مرحومش میتواند به دخترش برسد یا نه؟
من بازنشسته بند ب کمیسون عالی هستم ودارای ۲۵ درصد جانبازی بسیجی هستم وبا همین مجروحیت بسیجی مشمول بند ب شدم ایا مشمول بند ۳۸ میشوم
سلام علیکم
لطفأبفرماییدکه چرابند ۵/۲ تبصره۲اجرانمیشود؟!
مگرجزءماده۳۸قانون جامع ایثارگران نمیباشد؟!؟!؟!
متشکرم.
سلام مگر ما عمر نوح نبی داشته باشیم که بازنشستگی جانبازان ماده 38را ببینیم
پاسداروظیفه وجانباز پانزده درصدهستم مبلغ حقوقی ازسپاه دریافت میکردم تااینکه باسی سال سابقه کاری خودم که درکارخانجات کارمیکردم بازنششته شدم وحقوق سپاه راقط کردن وهیچ گونه امتیازی بابت جانبازی به بنده ندان ایاحق وحقوقی یاگروه ارفاقی به اینجانب تعلق نمیگردلطفا راهنمایی بفرمایید
بنده جانباز۲۵ درصد شاغل در بهزیستی استان خراسان رضوی شهرستان کاشمر سه سال پیش برای ماده ۳۸ ازطرف سپاه دعوت به کمیسیون شدم ولی با گذشت سه الی ۴سال هنوز به کمیسیون عالی نشده ام مدت ۲۵ ماه و ۱۲روز هم سابقه حضور درجبهه در زمان جنک را دارم دوستانی که با من درکمیسیون اولیه شرکت نمودند. چندسالی است که هم حقوق بگیر شده اند و هم معوقاتشان را دریافت نمودند این چه عدالتیه آیا مگر ما مشمول این قانون نمیشویم اگر مشمول نبودیم چرا دعوت به شرکت در کمیسیون شدیم ازسزثردار عزیزمیخوام راهنماییم کنن با تشکر حسین محمد نژاد جانباز۲۵ درصد استان خراسان رضوی شهرستان کاشمر کد ملی ۲۰۳۰۷۶۲۰۲۴
سلام من جانباز ۲۵ درصد هستم حقوق بگیر بنیاد هستم چرا ماده۳۸ به من نمیدن یک نفر جواب ما رابده من ۲۵ماه منطقه جنگی خدمت کردم مگرمن بادیکران چه فرقی داریم شیمایی هستم تومر مغزی سلبلاج وجراحی قلب باز خواهش میکنم عدالت رعایت کنید
جناب سردار شریفی بفرمایید آنهایی که از طریق سپاه اقدام کردند جهت جانبازی و تمام مراحل پزشکی هم انجام شد چرا با گذشت بیش از ۴ ماه به بهانه کرونا هنوز کمبسیون تشکیل نشد؟ مقدم هستم ازبابل الان پرونده در کلنیک سپاه واقع در میدان امام ساری هست من سکته کردم بابا نه پول دارم جهت درمان نه بیمه حدود۱۷ ماه سابقه دارم تو عملیان کربلای ۴ و ۵ هم شیمیایی و هم موج انفجارشدم کمک بفرمایبد باسختی و کمک دیگران راه میروم سپاسگذارم
سلام مسعولین محترم من خیلی تشکر میکنم که فکر ما رزمندها هستین تا حالا
مصدوم شیمیایی با تایید کمسیون بدوی اما فاقد درصد
سلام سردار واقعا کسانی جبهه بودن اکثر ا درصد ندارن از طبقه ضعیف هستن خدا پدرت بیامرزه هر چه زودتر فکری برای رزمندگان بالای یک سال شود چون سنش بالای آخر عمری یک حقوق بگیر باشه دستش پیش کسی دراز نکنه اینا یک روز برای خودشان کسی بودن اینا سربازان امام و حاج قاسم بودن با این کار هم دل حاج قاسم شاد میشود که قانون برای همه یکسان هست سردار خدا قوت سربازت
سلام سردار خدا قوت
سلام سردار اگر واقعا این کار بشه دل حاج قاسم شاد کردی خصوصا کسانی مثل ما بیکار هستن خدا پدرت بیامرزه سربازت
ضمن عرض سلام وخداقوت خدمت سردارلطفابه ایثارگران که برایشان کارت ایثار صادرشده ولی حقوق یاکمک معیشتی نمی گیرندوفاقدشغل ودرامدهستندوبعلت مریضی نمی توانندکارکنندوجلوزن وبچه هایشان شرمسارهستندهم رسیده گی فرمایید

و این در حالی است که مشکلات ایثارگران از سال 1359 تاکنون حل و فصل نشده است چرا؟
حل مشکلات ایثارگران با حرف شعار حل نخواهد شد و حل نمی شود.
حل مشکلات ایثارگران نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است
من با 13ماه حضور در جبهه کجا مراجعه کنم وام مسکن
سلام وخت بخیر بنده ایثارگری رزمنده با ۲۷ ماه سابقه جبهه دارم دارای کارت ایثارگری میباشم از سال 68 تا حالا هیچ حقوقی به بنده پرداخت نشده حتی هیچ اورگانی هم جؤاب سلام مارآ نمیده از کار افتاده سرگردان در کوچه خیابان ها ایثارگر رزمی لشکر ۵۲ قدس اجرکم عندالله
شمارابه خدای احدوواحدقسم بنده سال65درجزیره مجنون دژوپاسگاههای شریف صفین وجامی ملوان سرداراصلی ازمشهدمقدس بودم واون موقع 17سالم بودالان اعصاب وروانم بهم ریخته وحتی زن وبچم تحملم وندارندوسرداراصلی هم متأسفانه میگه یادم نیست شماملوان من بودی چه کنم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi