شناسه خبر : 51484
شنبه 25 دي 1395 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم سالگرد مدافع حرم شهید سردار سعید سیاح طاهری

اولین سالگرد مدافع حرم شهید «سعید سیاح طاهری» و ششمین یادواره شهدای مناطق سده و جمشید آباد با حضور مدیر کل بنیاد شهید استان خوزستان، خانواده شهدا و ایثارگران معزز، امام جمعه آبادان، سردار بنادری، سردار مسجدی جانشین سردار سلیمانی در سپاه قدس، مدیران و مقامات لشکری و مردم شهید پرور آبادان در محفلی نورانی و معطر به عطر خوش شهدا برگزار شد.

فاش نیوز -  اولین سالگرد مدافع حرم شهید «سعید سیاح طاهری» و ششمین یادواره شهدای مناطق سده و جمشید آباد  با حضور مدیر کل بنیاد شهید استان خوزستان، خانواده شهدا و ایثارگران معزز، امام جمعه آبادان، سردار بنادری، سردار مسجدی جانشین سردار سلیمانی در سپاه قدس، مدیران و مقامات لشکری  و مردم شهید پرور آبادان در محفلی نورانی و معطر به عطر خوش شهدا برگزار شد.

در این مراسم که روز پنج شنبه 23 دی ماه 95 در سینما نفت آبادان برگزار شد، حضور گسترده مردم نشان از ارادت و احترام به مقام شامخ شهدا، علی الخصوص سردار شهید حاج سیاح طاهری بود، امام جمعه محترم آبادان در باره شان شهید سیاح طاهری بیان کردند: شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری تربیت شده مکتب ولایت و شخصی عملگرا بود که حق را زیر سایه ولایت می دید.

همچنین سردار مسجدی طی بیاناتی درباره عظمت وجودی شهید طاهری گفتند: عشق به خدمت، هدف مقدس شهادت و جانماندن از غافله بزرگ شهدا آرزوی این شهید بزرگوار بود. او شهیدی نهضتی، شهید جبهه مقاومت و یک شهید بین المللی است.

شهید حاج سعید سیاح  طاهری از فرماندهان سپاه خوزستان بود که بارها در جنگ تحمیلی به شدت مجروح شد و تا مرز شهادت پیش رفت. اما خدا تقدیر او را به گونه ای دیگر رقم زده بود . او ماند تا بعد از جنگ که روحیه و عملکرد خیلی ها تغییر کرده بود، شیوه خدمت صادقانه را به نسل جویای حقیقت بشناساند. والا حاج سعید سیاح طاهری در عملیات کربلای 5 به ترکش های توپی که به او اصابت کرد از نواحی چشم ، گوش، کتف و انگشتان دست چنان مجروح شد که چشمش را تخلیه کردند و گوشش شنوایی خود را از دست داد. بعدها گاهی قسمتی از بئنش به شدت به خارش درمی آمد و تکه های ریزی از ترکش از محل خارج می شد. بعدها به علت مجروحیت های دیگرش به درجه جانبازی 70 درصد نائل آمد. او با تنی مجروح و خسته ماند تا بچه های مدارس مهربانی های دلنشین او را حس کنند و بدانند پیشکسوتان ایثار و شهادت متصف به چه خصلتهای والایی بودند. دلشاد کردن 43000 کودک زلزله زده تبریز فقط از عهده کارهای فرهنگی شهید طاهری برمی آمد. اوج مهربانی او در برگزاری "جشن کشتی دوستی" بین کودکان ایرانی و عراقی بود.

فقط سیاح طاهری شهید می توانست شور و نشاط را به دل بچه هایی مهمان کند که آمار خودکشی مردم شهرشان به خاطر فقر و محرومیت زیاد بود. او با همه گروه ها و سلایق تعامل داشت و با همه قشر از اقشار جامعه فعالیت می کرد. اما حاج سیاح طاهری "خط قرمزهای پر رنگی" داشت که هیچ وقت آنها را زیر پا نگذاشت. به همین دلیل او در عین حال که یک چهره گمنام بود اما هر جا که شروع به فعالیت می کرد در کوتاه زمانی محبوب دل ها می شد. هنرمندان با علاقه زیاد شهید طاهری را در برگزاری جشنواره های دانش آموزی کمک می کردند و این نبود جز آنکه حاج سیاح اثر موثر خود را در تغییر نگرش افراد به مقولات ارزشی گذاشته بود. به همین دلیل در مراسم تشییع و خاکسپاری حاج سعید شهید، هنرمندان صاحب نامی در فراقش گریستند.

دغدغه های حاج سعید درباره نشر آرمان های همرزمان شهیدش را با برگزاری کنگره های بزرگداشت شهدا و برگزاری هفت دوره یادمان شهدا، برگزاری مسابقات کتاب خوانی  از جمله کتاب "دا" و معرفی کتاب های دفاع مقدس و ده ها فعالیت ارزشمند می توان حس کرد. به گفته شاهدان، شهید حاج سعید سیاح طاهری کاری می کرد که مردم را نسبت به نظام و انقلاب امیدوار نگهدارد.

سرانجام این مرد بزرگ با شروع جنگ سوریه به صورت داوطلبانه راهی دفاع از حرم اهل بیت (ع) شد بعد از چهار بار اعزام و بعد از ثبت رشادت های زیادی در اذهان دوست و دشمن، بالاخره در دی ماه 94 در نزدیکی شهر حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام و عرض ادب
تصاویر مراسم سالگرد سردار شهید حاج سعید سیاح طاهری توسط یکی از بستگان نزدیک ایشان به دست من رسید . اما بنده نمی دانستم آیا ایشان راصی هستند که نامش را در ذیل مطلب ذکر کنم یا نه . به همین جهت در این فرصت ضمن قدردانی و تشکر از لطف ایشان ، از تلاش همه بزرگواران رزمنده ، پیشکسوتان دفاع مقدس ، جانبازان معزز و همه یادگاران جنگ خوزستانی و شهرهای دیگر که بنده را در جهت نشر نام و یاد شهدا کمک می کنند تشکر می کنم . امید است که خداوند این قبیل حرکتها را از ما قبول کند و نام ما را در لیست دوستداران و ارادتمندان واقعی و صادق شهدا ثبت کند . باشد که در آن دنیا شهدا ما را شفاعت کنند . همچنین از همه کارکنان سایت فاش نیوز و مدیر محترمش تشکر می کنم که در جهت معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و نام شهدای گمنام استان خوزستان و سایر شهرهای دیگر بنده را یاری می نمایند . اجرتان با شهدا و خدای شهدا . ارادتمند همه شما ، جعفری
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi