شناسه خبر : 51540
دوشنبه 27 دي 1395 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آل خلیفه 3 جوان بحرینی را تیرباران کرد

مردم خشمگین بحرین در اعتراض به اعدام ناجوانمردانه سه جوان شیعه بحرینی کفن پوش به خیابان‌ها آمدند، لاستیک‌ها را آتش زدند و با سردادن شعار «حمد قاتل» برای گرفتن انتقام این 3 شهید مظلوم هم قسم شدند.

مردم بحرین دیروز پس از اینکه شنیدند رژیم آل خلیفه حکم اعدام سه جوان بحرینی را به اجرا درآورده‌اند؛ به خیابان‌ها ریختند و تمامی چهارراه‌ها و ورودی خیابان‌ها را مسدود کردند. تظاهرکنندگان خشمگین و کفن‌پوش، با گفتن «تکبیر» و سردادن شعار «حمد قاتل» با نیروهای امنیتی که مسلح‌تر و مجهزتر از همیشه به خیابان‌ها آمده بودند به شدت درگیر شدند. رژیم آل خلیفه حکم اعدام سه جوان زندانی سیاسی این کشور را که با اعتراض گسترده مردمی روبه‌ رو شده بود، صبح روز گذشته به شکل تیرباران اجرا کرد. رژیم آل خلیفه مدعی است که این افراد در حادثه بمب‌گذاری روستایی نزدیک منامه در سال 2014 که طی آن شماری از نیروهای پلیس رژیم آل خلیفه از جمله یک افسر اماراتی کشته شده‌اند دست داشته‌اند. دیوان تجدیدنظر رژیم آل خلیفه نیز روز نهم ژانویه جاری(20دی) حکم اعدام این سه جوان بحرینی را تایید کرد. شاه بحرین نیز اجرای حکم اعدام این سه زندانی سیاسی را شنبه شب امضا کرده بود. این در حالی است که مردم طی روزهای گذشته اعتراض خود را نسبت به صدور این حکم به صورت گسترده نشان داده بودند. روز شنبه نیز علمای بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن احکام اعدام صادره علیه این سه زندانی سیاسی از مردم بحرین خواسته بودند تا برای نجات جان این 3 جوان بی‌گناه «تظاهرات خشم» در سراسر کشور برگزار کنند. اما رسانه‌های سعودی ذوق زده و خوشحال این خبر را بلافاصله انعکاس دادند و شبکه «اخبار السعودیه» درخبری فوری اعلام کرد که سه بحرینی که به قتل یک پلیس محکوم شده‌ بودند، تیرباران شدند.
تجمع مقابل منازل شهدا
اما پس از اعدام این 3 جوان، به نام‌های «سامی مشیمع»، «علی السنکیس» و «عباس السمیع»  مردم بحرینی در برابر منزل این شهدا حضور یافته و همبستگی خود را با خانواده‌های آنها اعلام و تاکید کردند که آل‌خلیفه به زودی نتیجه اقدامات خود را خواهد دید. شهروندان بحرینی همچنین در محکومیت این اقدام در نقاط مختلف کشور و به ویژه در پشت بام منازلشان و بلندگوهای مساجد تکبیر سر دادند و در برخی از مناطق از جمله السنابس، منامه و جزیره ستره درگیری‌های شدیدی بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی ایجاد شد. مزدوران آل‌خلیفه با گلوله‌های ساچمه‌ای به جان مردم افتادند و عده زیادی را زخمی کردند.
در پی اجرای حکم اعدام سه مخالف شیعه بحرینی، «مقاومت اسلامی» این کشور با اعلام سه روز عزای عمومی تأکید کرد: هر مزدور این رژیم را در هر تشکیلات نظامی یا غیرنظامی مشاهده کند هدف قرار می‌دهد.
مقاومت اسلامی افزود: رژیم آل‌خلیفه با این کار گور خودش را کنده است.
پیام سفیر بحرین
 در انگلیس به مردم
سفیر بحرین در انگلیس اما با مشاهده اعتراضات بی‌سابقه ساعت 3 بامداد روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود ترجمه انگلیسی آیه179سوره بقره، در خصوص قصاص قتل نفس، را قرار داد اما همین امر باعث خشم بیشتر مردم از اجرای حکم شد و اعتراضات را بیشتر تهییج کرد. مردم می‌گویند این 3 جوان کاملاً بی‌گناه بودند و هدف از اعدام وحشیانه آنها ترساندن سایر انقلابیون است.
اعتراض سازمان‌های حقوق بشری
سازمان‌های حقوق بشری بحرین هم  با ارسال نامه‌ای «فوری» به دبیرکل سازمان ملل خواستار دخالت فوری سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در بحرین و اعدام این سه جوان بی‌گناه بحرینی شدند. دیده بان حقوق بشر سازمان ملل نیز به اعدام‌های ناعادلانه سه جوان بحرینی واکنش نشان داد و خواستار توقف این اقدامات ضد بشری شد. کارشناسان منطقه معتقدند که آل‌خلیفه در اعمال فشار به شیعیان و به ویژه علمای شیعه و شیخ عیسی قاسم خود را عاجز و درمانده می‌بیند و برای انتقام‌گیری از آنان به اعدام بی‌گناهان مبادرت می‌کند. منتقدان نیز می‌گویند واکنش سازمان‌های حقوق بشری غربی منفعلانه بوده و آنها می‌توانستند جلوی چنین جنایتی را بگیرند.
سایر رویدادها
* جمعیت عمل اسلامی بحرین ضمن محکوم کردن اعدام این سه جوان اعلام کرد که خون این شهدا، دیکتاتوری و استبداد موجود در بحرین را از بین خواهد برد.
* حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای جنایت جدید حاکمان بحرین در اعدام سه جوان بی‌گناه را که سازمان‌های بین‌المللی بارها به غیرقانونی بودن آن اذعان کرده بودند را به شدت محکوم کرد.
* علمای بحرین هم اعلام کردند مردم این کشور باید از هر ابزار مشروع و ممکنی برای تشدید خشم خود علیه رژیم این کشور استفاده کنند.

اینستاگرام

خواهشمند است در خصوص متن زیر که در پایگاه اطاع رسانی آزادگان درج شده است در صورت امکان آخرین نتیجه در رابطه بامعافیت سربازی فرزندان ایثارگران رااعلام بفرمائید"
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی- نماینده و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس اظهار داشت :
ماده مربوط به معافیت سربازی فرزندان شهدا و جانبازان به دلیل ایراد شورای نگهبان از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور حذف شد .اما پیشنهاد مربوط به این موضوع از سوی مجلس به ستاد مشترک خدمت سربازی ارائه شده، این ستاد پیشنهاد مجلس را بررسی می‌کند و به شرط موافقت مقام معظم رهبری به قانون مجزا تبدیل خواهیم کرد.
“در این تغییرات آمده بود که برای معاف شدن یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان دیگر نیازی به سابقه 24 ماه آزادگی نیست و این عدد به 12 ماه تقلیل پیدا کرد. همچنین شرط 25 درصد جانبازی به 10 درصد و 30 ماه حضور در جبهه به 12 ماه حضور تغییر کرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi