شناسه خبر : 51546
دوشنبه 27 دي 1395 , 15:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش مدیر امداد آمبولانس کوثر به یک خبر

در پی درج خبری با عنوان «برخورد غیر انسانی آمبولانس کوثر با یک جانباز نخاعی!» مسئول امداد آمبولانس کوثر طی تماس با فاش نیوز، توضیحاتی ارائه داد و نسبت به برخورد نا مناسب مأموران این مرکز ابراز تأسف کرد.

فاش نیوز -  در پی درج خبری با عنوان «برخورد غیر انسانی آمبولانس کوثر با یک جانباز نخاعی!» مسئول امداد آمبولانس کوثر طی تماس با فاش نیوز، توضیحاتی ارائه داد و نسبت به برخورد نا مناسب مأموران این مرکز ابراز تأسف کرد.

کریمی نژاد مدیر امداد گفت: آمبولانس کوثر زیر مجموعه شرکت متد است و شرکت متد هم متعلق به بنیاد شهید است. وظیفه آمبولانس کوثر طبق قراردادی که با بنیاد شهید استان تهران دارد، خدمات رسانی به جانبازان استان است. انتقال جانبازان به بیمارستان‌ها را به عهده دارد و چون پروانه داریم باید طبق قوانین کشوری کار را انجام دهیم. ما فقط می توانیم بیماران غیر اورژانس را انتقال دهیم. انتقال بیماران اورژانسی باید حتما" از طریق اورژانس کشور باشد.

وی اظهار داشت: چند جلسه‌ی مشترک با انجمن جانبازان نخاعی و اورژانس کشور گذاشتیم که راضیشان کنیم جانبازان را به بیمارستان ساسان یا خاتم هم ببرند. در مورد بیمارانی که با غیر اورژانس هم جا‌به‌جا می‌شوند، از بیمارستانی که منتقل می شوند باید استعلام بگیرند که بیمارستان پذیرش دارد یا نه.

کریمی نژاد با اشاره به برخورد پیش آمده با یکی از جانبازان نخاعی، توضیح داد: در مورد آقای خوانساری هم به همین شکل بوده است. آمبولانس ساعت 7 تا 9 در راه بوده است چون مسیر خیلی دور بوده. اکثرا" جانبازان اورژانسی هم نیستند. اگر اورژانسی باشند که اصلا" نباید با ما تماس بگیرند. به جانباز خوانساری گفته اند ما اول باید با پذیرش بیمارستان ساسان تماس بگیریم که ببینیم پذیرش دارند یا نه. تماس که گرفتند بیمارستان گفته جا نداریم و پذیرش نمی کنیم. گفتند پس ما جانباز را چه کنیم؟ گفته اند که صبر کنید در بیمارستان دیگر برایش پذیرش بگیریم و بیمار شما را به آنجا منتقل کنیم. آن‌ها هم منتظر شده اند تا بیمارستان ساسان پذیرش بگیرد و جانباز را به بیمارستان سورنا منتقل کرده اند. پذیرش گرفته‌اند و به CCU برده‌اند. این قانون بیمارستان است که تا مریض بستری نشود آمبولانس حق خروج ندارد و آمبولانس وقتی که مریض بستری شد و بخش تحویل گرفت، می توان برود برود.

مدیر آمبولانس کوثرافزود: من با آقای خوانساری هم صحبت کردم و گفتم اگر پرسنل ما به شما بی‌احترامی کرده‌اند که ما با آن‌ها برخورد شدید می‌کنیم. از روزی که ما پرسنل استخدام می‌کنیم همه‌ی موارد را به آن‌ها می گوییم. تعدادی از آن‌ها را که می‌دانستیم رفتارشان خوب نیست اخراج کرده‌ایم. ولی ببینید ما در ماه چیزی بین سه هزار تا چهار هزار ماموریت با 12 آمبولانس انجام می‌دهیم. 15 آمبولانس داریم که همیشه 3 تا خراب و در تعمیرگاه است. این 12 آمبولانس را هم با زحمت تهیه کرده‌ایم.

چند روز پیش می‌خواستیم یک آمبولانس بخریم. آمبولانس‌هایی که در داخل کشور هست اکثرا" چینی است که ما 10 دستگاه هم خریدیم و اصلا" مناسب نیستند. می‌خواستیم آمبولانس تویوتا بخریم که می‌گویند شاید نتوانیم بیاوریم. از این قبیل مشکلات هم داریم.

وی اظهار داشت:  طبق بررسی انجام شده، یکی از دلخوری‌هایی که آقای خوانساری داشت این بود که پرستار در کنارشان نبوده. من به پرستار می گویم چرا نرفتید، می‌گوید خانم همراهشان بوده است. چون بعضی از جانبازان همسر و دخترشان همراهشان است می‌گویند که پرستار نمی خواهیم. به این دلیل پرستار ما جلو نشسته است که نباید جلو می‌نشست. چون ممکن است مریض حالش در راه به هم بخورد و شما حتما" باید بالای سرش باشید. جانباز خوانساری پسر و عمه‌شان همراهشان بوده است.

من از پسرشان هم سوال کردم که آیا با شما برخورد بدی داشتند؟ گفت نه، فقط تنها مطلب این است که ما می‌خواستیم به بیمارستان ساسان برویم و ما را آن‌جا نبردند.

کریمی نژاد همچنین توضیح داد: گفته اند که با ما برخورد تحقیرآمیز می‌کردند و در کار ما اخلال ایجاد می کردند. من حق می‌دهم ولی آن‌ها جانباز را در بیمارستان بستری کرده‌اند و بعد رفته‌اند. شما می‌توانید از بیمارستان سورنا تحقیق کنید و ببینید که بستری شده است یا خیر. اگر بیمار بستری نشود آمبولانس حق خروج ندارد. از لحاظ قانونی کارشان درست بوده است ولی از لحاظ رفتاری، اگر رفتار بدی داشته اند من حتما" با آن‌ها برخورد شدیدی خواهم کرد. همین موضوع که پرستار عقب ننشسته است من با او برخورد می‌کنم.

وی در پاسخ به این مطلب که حتی در ادارات هم اول کارمندان را آموزش می‌دهند که با همه با لبخند برخورد کنند چه رسد به جانبازی که 35 سال است گرفتار این وضعیت سخت است نیز گفت: ما برای همه کسانی که بکار می گیریم کلاس آداب معاشرت می گذاریم. این‌ها حقوقشان نیز به این شکل است که حقوق ساده‌ای می‌گیرند و خارج از آن، هر مأموریتی که می روند مبلغی بابت آن حق مأموریت می‌گیرند که تشویق شوند برای مأموریت رفتن. از لحاظ مالی تقریباً تأمینشان می کنیم تا مشکلی نداشته باشند.

وی در خاتمه عنوان کرد: ما در جلسه‌ای که با انجمن جانبازان نخاعی داشته‌ایم گفته‌ایم که شما باید به ما کمک کنید تا مشکلات حل شود. بعضی اوقات ما خودمان شرمنده جانبازان می شویم. اگر بدانم که من واقعا" مفید نیستیم، خدا شاهد است که می رویم. این 12 دستگاه آمبولانس را اعتباری گرفته‌ایم. خدا شاهد است هر ماه اقساطش را پرداخت می کنیم. بنیاد هم چیزی به ما کمک نکرده است. ما همکارانی داریم که در ماه فقط 2 روز منزل می‌روند و مدام در مأموریت هستند. کسانی که اشتباه کردند هم مجازات می شوند.

کریمی نژاد درعین حال قول داد که حتما" با افراد خاطی مسبب این حادثه برخورد  خواهد شد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
جناب کریمی نژاد سلام علیکم .

ابتدا به ساکن برای تسلی خاطر جانبازانی که این مطلب را خوندند و روحشان جریه دار شده .

دونفر خاطی رو اخراج و مدارک اخراج و تسویه حساب
شان را بهمراه همین عکسهای یادگاریتان برای سایت ارسال تا دعای خیر ما بجای مسایل دیگر جایگزین شود .
امید وارم غرور شب شکنان دشمن ستیز را مد نظر قرار دهید .
اخلاق و تعهد گمشده این متخصصان است . پس به فرموده شهید چمران این افراد مسلمان نیستند که چنین امر مهمی را پذیرفتند ولی قد نخود مروت و انصاف و رحم و شفقت انسانی ندارند ... .... !!!
حالا خود دانید اخراجشون کنید یا نکنید .
اما خوشحال شدم که نشر وسیع این مطلب باعث شد که یکی جوابگو بشه .
احسنت به اين مدير لايق ...

حيف اين مديران عزيز که زير دستشان موجب کوتاهي ميشود ...

موفق و پيروز باشيد ...
جانبازان عزیزان ملت اندواحترام وتکریم به آنان واجب است/اماشک ندارم که عزیزان آمبولانسی هم زحمات ویژه ای میکشندوشغل شان بسیارحساس و پرمسئولیت است...خداقوت میگوییم به همه عزیزان زحمتکش.بخصوص آن عزیزانی که قدرزحمات جانبازان رامیدانند!(جانبازان خالصانه وبدون توقع جانشان رادرطبق اخلاص گذاشتندکه هرکسی جرات چنین جسارت وازخودگذشتگی راندارد و...
سلام وعرض ارادت ویژه به همه کسانیکه باانجام وظیفه خالصانه وبدون منت چراکه در وهله اول ازنظرانسانیت این عزیزان جانباز سلامتی خود وبعدهم خانواده محترمشان رابه خاطرماها درطبق اخلاص گذاشته آنهم بدون منت در وهله دوم شماعزیزان درمقابل انجام وظیفه اتان دارین حقوق یاهمان دستمزدتان را دریافت میکنید وچنانچه به حکم کارگزینی اتان نظری داشته باشیدمتوجه خواهیدشدکه دربالای حکم شما آورده شده است ن
مستخدم به شماره پرسنلی (فلان)وبعدهم اعدادوارقام که نشان دهنده دریافتی اتان میباشد،درحکم کارگزینی آمده است که دولت به نمایندگی از ملت شمارابه استخدام گرفته است که درفلان شغل مشغول بکا رشده وضمنا بابت خدماتی که وظیفه اتان است وانجام میدهید اجرتش را دریافت میکنیدپس نه تنها نبایستی منت گذاشت بلکه بایستی تاکمربرایش هم خم شده وادای احترام کرده چراکه بواسطه همین عزیزان ودرجاهای دیگر به واسطه همین اربابین رجوع حقوق ومزایادریافت میکنید،اماچنانچه هرکس درهرمسندوکاری است وبه وظیفه اش بنحواحسن انجام وظیفه نکرده ونمیکندبایستی بدون فوت وقت اخراجش کردوازافراددیگری بکاربگیرید،وامادرخصوص جانبازان گرامی وطنم اینرابدانیدوآگاه باشیدحتی اگربامدرک محکمه پسندکارناشایست پرسنل راگزارش کنیدتاجایی که برش داشته باشندشمای جانباز وهمراهانتان را دروغگوخوانده وازپرسنلش ولواینکه میداندمقصرصددرصداست حمایت میکند میدانیدچرا چونکه به قول معروف بهم دیگر نون قرض میدهندوچنانچه موفق نشوندآنوقت از در دیگر واردشده وگفته میشود که شمابرای رضای خدارفته ایدوبااینکارتان اجرتان را ضایع کرده ونه در نزدجامعه ونه درنزدخدادیگرجایگاهی ندارید،حال ثضاوت باشماعزیزان

من می خوام شما عزیزان جانباز از بعد دیگه ای به قضیه نگاه کنید . می دونید جرا من سالها رنج کشیدم ولی قفل زبانم باز نشده ؟ می دانید چرا یکسال و اندی است که تحمل همه نوع حقارت را از یه آدم ناحسابی به تمام معنا را تو جگرم می زارم ولی پیش همه عیان نمی کنم ؟
چون مردم عادت دارند بدی یه تفر رو به همه تعمیم بدن . فقط کافیه یه آدم موجه و معتبری مثل من که با اقشار مختلف درارتباطه واضح اسم افراد خطاکار و وقیح رو به زبان بیاره ببین زنده زنده پوست یه جانباز مظلومو می کنن . چرا ؟
چونکه شک ندارم اکثریت آنقدر شعور ندارن که بفهمن من دارم از بد شدن یه نفر حرف می زنم نه کل ؟
بیایید با هم بریم این دوتا کارکنان آمبولانس را بیاریم و دلسوزانه ازشون بخواهیم توضیح بدن چرا اینطور برخوردی کردند ؟ اگه ندیدید تو دنیای ذهنیشون چه افکار پریشانی از تناقضات ارزشی وجود دارد ؟
آقا حان همش دنبال تنبیه کردن نباشید ؟ همش دنبال متهم کردن نباشید ؟ چاره کار رو بررسی کنید . من اگه فرصت حضور داشتم هر جا که اعلام می شد فلان کسی به یه فرد ارزشی مثل همین جانبازان و شهدا اهانت کرده می رفتم براش توضیح می دادم که اینا کی بودن و چه کردن . برای اینکه مردم از یه آدمی که خودش زندگی اش در این راه صرف شده و یه قدم خطا برنداشته حرف شنوی بهتر دارن .
عزیزان من با همین شیوه یه آدمایی رو دنبال خودم آوردم تا ببینن جانبازان و رزمندگان کی هستند . ولی حیف که قسم خوردم ، نمی تونم بگم چه به سرشون آمد . حالا فکر می کنید اون آدمایی که من آوردم تا آخر عمرشون چه تصوری از جانباز و شهید دارن ؟ تا آخر عمرشون به چند نفر می گن که بین رزمندگان و جانبازان چی دیدند ؟
فاش نیوز صدبار ازتون خواهش کردم در کنار درج این طور اخبار باید مطالب روشنگرانه ای در خصوص تزکیه نفس و این قبیل موارد هم بنویسید و جاپ کنید . از دیانت امام حسین و امام علی و سایر امامان بنویسید . اما شما هم بنظرم دنبال سنبل کاری هستید ؟ ببخشید که اینطور باهاتون حرف زدم . می دونم هیچ کسی جرات اینطور گفتن به شما را ندارد . منم که می نویسم متهم میشم که دارم کنایه می زنم . عین مدرس شهید خودم به خودم افتخار می کنم و رای می دم . یادتونه این جمله رو کی بهتون گفتم . آن روز این خطاکار چطور دورم بودن و به خاطر تحلیل من از وجود جانبازان چه کارهایی برای این افراد که انجام می دادند . یادتونه چقدر فعال بودیم . اما حالا چی ؟
بگذریم بازم دارم قسممو می شکنم . فقط بدونید این شیوه برخوردها رفتن در مسیر ترکستان است . نون کسی رو آجر نکنید . کینه ها و حدایی ها و نامهربانی ها در حق جانبازان به این شیوه ها بیشتر میشه . والسلام
الهی منفی دادنتون برم . شما سلامت باشید هی بیایید به من منفی بدید . مواظب سلامتیون باشید .
Jafarkhani دنیارو آب ببره ،ملت ایرانو خواب میبره..... قابل توجه آقایون پوست کلفت که حقوق چند ده میلیونی میگیرند واما.... ***************** ⚜ یاد شهید بابایی بخیر که طلاهای همسرش را فروخت و به افسران و سربازان متاهل داد و گفت : مایحتاج عمومی گران شده و حقوق شما کفاف خرج زندگی رو نمیده !! ⚜یاد شهید رجبی بخیر که پول قرض الحسنه به دیگر نیروها میداد و میگفت وام است و وقتی میگفتند دفترچه قسطش را بده میگفت کسی دیگر پرداخت میکند. ⚜یاد شهید بابایی بخیر که یکی از دوستانش تعریف میکرد که : دیدم صورتشو پوشونده و پیرمردی رو به دوش کشیده که معلوله ... شناختمش و رفتم جلو که ببینم چه خبره که فهمیدم پیرمرد رو برا استحمام میبره !! ⚜یاد شهید حسین خرازی بخیر که قمقمه آبش را در حالی که خودش تشنه بود به همرزمانش میداد و خودش ریگ توی دهانش گذاشت که کامش از تشنگی به هم نچسبه !! ⚜یاد شهید مهدی باکری بخیر که انبار دار به مسئولش گفت : میشه این رزمنده رو به من تحویل بدی، چون مثل سه تا کارگر کار میکنه طرف میگه رفتم جلو دیدم فرمانده لشگر مهدی باکریه که صورتشو پوشونده کسی نشناسدش و گفت چیزی به انباردار نگه !!
با سلام و عرض ادب خدمت دوستان در سایت فاشنیوز دراتوبان تهران کرج در ابتدای محدوده شهر کرج ( فکر کنم انستیتو رازی ) دیوار نوشته ای از گذشته با مذمون ( شهدا را یاد کنیم با ذکر صلوات ) مزین اتوبان بود که در مقطعی پاک و تبلیغ کالایی جایگزین گردید ولی با پیگیری های به عمل امده ان تبلیغ پاک و مجدد عبارت قبلی نوشته شد .ولیکن مجدد این یابوده به وسیله رنگ پاک شده است لطفا پیگیری نمایئد تا مجدد این یادمان شهدا برقرار کردد . با تشکر جانباز 45 %
سلام، من امروز بااین مرکز تماس گرفتم و انقدر آقایی که سرشیف بود با من بد صحبت کردن که حالم بد شد،احترام و درست صحبت کردن اولین گام از ارائه خدمات هست که متاسفانه وجود نداشت، واقعا اظهارتاسف میکنم که همچین مرکزی که برای جانبازان هست همچین برخوردزشتی داره وخیلی وقیحانه داد میزنه وتلفن رو قطع میکنه، لازم باشه اسمشون رو هم ارسال میکنم براتون
این ادما برای این خاک جان شون رو گذاشتند چقدرباید بی رحم باشیم که نبینمیشون ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi