شناسه خبر : 51548
دوشنبه 27 دي 1395 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین چهارگانه ایثارگران در برنامه ششم توسعه به تصویب رسید

مواد چهارگانه بخش ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه کشور پس از رایزنی و بحث های موافق و مخالف به تصویب نهایی رسید.

فاش نیوز-  نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواد چهارگانه فصل ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه کشور را پس از رایزنی و بحث های موافق و مخالف به تصویب نهایی رساندند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان ملت در بهارستان در اخرین نشست کاری خود در روز یکشنبه 26 دیماه در ادامه بررسی بندهای ارجاعی از کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه کشور مواد 102 تا 105 را با اکثریت به تصویب رساندند و دولت را موظف به تامین اعتبارات مالی برای اجرای صحیح و کامل قانون جامع خدمات رسانی کردند.

بر اساس این گزارش، افزایش سهمیه 30درصدی ایثارگران برای ورود به دانشگاه ها، تکلیف دولت به تامین منابع مالی برای اشتغال ایثارگران و ارائه تسهیلات مسکن به 50 هزار نفر از رزمندگان و ایثارگران و آزادگان از جمله مصوبات در برنامه ششم توسعه بود که متن کامل مصوبات مجلس شورای اسلامی در فصل ایثارگران به شرح زیر است.

ماده 102

دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در طول برنامه به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه سنواتی پیش بینی نماید وکلیه آیین نامه های اجرایی آن را حداکثر تا شش ماهه اول برنامه تصویب و ابلاغ نماید.

1-دولت موکلف است در اجرای ماده 61 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 مصوب 4/12/93 به نحوی برنامه ریزی نماید که تا 2 سال اول اجرای برنامه کلیه مشمولین ماده مذکور تعیین تکلیف گردند.یگان های اعزام کننده و نهادهای متولی موظفند گواهی مشمول این ماده را برای حضور افراد در مناطق جنگی و صورت سانحه را به کمیسیون اخراز بنیاد شهید ارائه نمایند.

تبصره - بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌گردد را، به‌عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل 5 درصد جانبازی به آنها تعلق می‌گیرد. اجرای این تبصره مانع از احراز جانبازی بیش از درصد مذکور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی باشد.

دولت مکلف است در سال اول اجرای قانون برنامه، اعتبار موردنیاز برای اجرای تبصره ماده38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی نموده و از طریق سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به کلیه آزادگان و جانبازان واجد شرایط پرداخت نماید.

 دولت موظف است خانواده معظم شهداء، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و افراد تحت تکفل ایشان(والدین و همسر و فرزندان) دارای تابعیت غیر ایرانی که در طول هشت سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای ماموریت محوله از سوی مراجع ذی‌صلاح به درجه رفیع شهادت یا جانبازی واسارت نائل آمده‌اند، پس از تأیید مراجع مذکور تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد و رزمندگان نیز بنابه تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) قرار می‌گیرند.

تبصره -اعطای تابعیت و اقامت به افراد موضوع این ماده بر اساس ضوابط در چارچوب قانون خواهد بود که حداکثر ظرف مدت سه ماه از لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزرات امور خارجه و وزارت کشور تهیه و به تصویب شورای عالی امنیت ملی با رعایت اصل 176 قانون اساسی می‌رسد.

ماده 18 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

بنیاد شهید موظف است در چارچوب قوانین به منظور تعیین، تدوین و یا اصلاح معیارهای تشخیص درصد جانبازی به عنوان مبنای ارائه خدمت به جانبازان و آزادگان در مواردی که نیاز به رای کمیسیون باشد، نسبت به تشکیل کمیسیون های پزشکی اقدام و جهت تعیین نحوه از کارافتادگی کلی، با در نظر گرفتن وضعیت فعلی سلامتی روحی، جسمی، اجتماعی، اقتصادی، شغلی و سابقه حضور در جبهه آنها و براساس آئین‌نامه‌ای که با پیشنهاد بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان تهیه و به تصویب هیات وزیران میرسد اقدام نماید.

به منظور حفظ کرامت ایثارگران و خانواده معظم شهداء، جانبازان و آزادگان دستگاه‌های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نیستند ایثارگران شاغل در آن دستگاه را به عنوان نیروی مازاد(عدم نیاز) معرفی نمایند، به‌استثنای موارد محکومیت در هیات تخلفات اداری.

در اجرای تبصره 2 بند الف ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مکلف است در اجرای ماده 21 قانون جامع خدمات ایثارگران و تبصره‌های آن و اصلاحات بعدی  ان سالانه 20 درصد از فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر را مشمول این بند قرار دهد .

جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده اند با رعایت شرط سنی کمتر از 65 سال می توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت 35 ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.

تبصره- در صورت دریافت پاداش پایان خدمت در بازنشستگی اول پاداش مذکور مربوط به آن سنوات مجددا به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

ایثارگران و فرزندان شهداء مشمول قوانین، مقررات و ضوابط استخدامی خاص مربوط به خود بوده و کلیه دستگاه‌های مشمول ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران مکلف به انجام آن هستند.

کلیه فرزندان و همسران شهداء شاغل در دستگاه‌های موضوع ماده2 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌توانند با حداکثر 8 سال سنوات ارفاقی و با دریافت حقوق و مزایای کامل بازنشسته شوند.

10- ماده(26) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر در طول اجرای قانون برنامه اصلاح و دو تبصره به آن الحاق می‌شود:

عبارت"جانبازان دارای مخدودیت جسمی حرکتی" بع از عبارت "جانبازان اعصاب و روان شیمیایی" اضافه می شود.

تبصره 1- والدین، همسران و فرزندان شهداء که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می باشند پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می‌شوند.

تبصره 2 - جانبازان گروه بیست‌وپنج درصد تا چهل و نه درصد ضریب K  بهره‌مندی حق پرستاری آنان به میزان درصد جانبازی می باشد.

ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

کلیه دستگاههای موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حداقل بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می‌نماید به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، اسراء و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد (۵ درصد) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل.

تبصره 1 این بند، وضعیت استخدامی مشمولین این ماده حداکثر پس از  سه ماه رسمی‌قطعی می‌گردد.

 

تبصره 2 - والدین، همسران و فرزندان شهداء و جانبازان و آزادگان  و رزمندگان با حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه شاغل در کلیه دستگاههای مشمول ماده (2) قانون جامع ایثارگران و مؤسسات تابعه آنها ، شرکتهای عمومی و دولتی، در صورت تنزل از پست سازمانی بالاتر، مشروط به عدم محکومیت آنها بر اساس آراء مراجع قضائی و یا اداری به تنزل پست، از کلیه حقوق و مزایای همان پست سازمانی یا همتراز شغل و پست قبلی برخوردار می‌شوند.

ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره‌مند می‌باشند با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول بند (الف) ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می توانند تا سی و پنج سال خدمت کنند.

آزادگانی که به دلیل استفاده از دو برابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت سی سال بازنشسته شده اند، می توانند برای یک بار و با رعایت شرط سنی زیر شصت و پنج سال با بازگشت به خدمت، حسب مورد سی یا سی و پنج سال خدمت خود را تکمیل کنند و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آیند.

مسئول رسیدگی و ارائه خدمات مطابق قوانین و مقررات به کلیه جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهداء که در بنیاد دارای پرونده ایثارگری می باشند به عهده بنیاد بوده و مسوول رسیدگی و ارائه خدمات رزمندگان 8سال دفاع مقدس با معرفی و تائید واحد یا مرکز ایثارگران نیروهای مسلح با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران(ساتا) می باشد.

نمایندگان مجلس با 153 رای موافق، 18 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر، ماده 102 لایحه برنامه ششم را به تصویب رساندند.

ماده 103

 1- دولت موظف است کلیه مطالبات معوق خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران(جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در دو سال اول  اجرای قانون برنامه  مطابق بودجه سنواتی تامین و توسط بنیاد شهید پرداخت نماید. به نحوی که در پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هیچ‌گونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهداء باقی نمانده باشد.

تبصره- مطالبات مذکور در این ماده در خصوص جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال نیز بر حسب مورد توسط بنیاد شهید و دستگاه مربوطه در طی دو سال اول اجرای برنامه طبق بودجه سنواتی می‌بایست تامین و پرداخت گردد.

2- دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تامین حداقل معیشت گروه‌های عنوان شده ذیل که فاقد شغل یا درآمد باشند را، پیش‌بینی و حداقل حقوق کارکنان دولت را به آنان جهت پرداخت در بودجه‌های سنواتی درج و در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دهد.

الف- جانبازان با هر میزان درصد از کارافتادگی و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت.

ب- رزمندگان با حداقل شش ماه حضور در جبهه و چریکهای جنگ‌های نامنظم(گم جن).

ج- افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی، آزادگان متوفی، رزمندگان متوفی(با حداقل شش ماه حضور در جبهه).

تبصره- تشخیص افراد تحت تکفل قانونی جانبازان و آزادگان متوفی و ارائه خدمات به آنان به عهده بنیاد  و تشخیص افراد تحت تکفل قانونی رزمندگان متوفی به عهده واحد ایثارگران نیروهای مسلح و ارائه خدمات به آنان به عهده  سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) می‌باشد.

د- نامادری شهید و خواهران مجرد شهداء که تحت تکفل والدین شهداء بوده‌اند(پس از فوت والدین).

ه‍- برادر و خواهر شهید دارای معلولیت جسمی، حرکتی، ذهنی، محجور،‌ دارای بیماری‌های خاص یا صعب‌العلاج پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد

و- همسران مطلقه شهداء که فرزند یا فرزندان شهید را حداقل 15 سال بعد از شهادت شهید نگهداری نموده‌اند با تأیید بنیاد شهید (ماهیانه معادل دو سوم حقوق کارکنان دولت).

3- در ماده51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پس از عبارت" آزادگان"عبارت " همسران و فرزندان شهداء" اضافه می‌گردد.

4- جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا و رزمندگان با سابقه حداقل 12 ماه جبهه (به شرط عدم بهره مندی از حقوق و مستمری از دستگاه ها یا شرکت های خصوصی و بیمه های اجتماعی ) دارای مشاغل آزاد به میزان حداقل سه برابر معافیت های مالیاتی کارکنان دولت در هر سال از مزایای معافیت های مالیاتی در طول اجرای قانون برنامه برخوردار می گردند.

5-سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلفند نسبت به تامین و پرداخت صددرصد (100%) سرانه بیمه عمر و حوادث والدین، همسر و فرزندان شهداء جانبازان و آزادگان فاقد پوشش بیمه عمر و حوادث طبق بودجه سنواتی اقدام نمایند.

6- دولت مکلف است به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان  هشت  سال دفاع مقدس که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر 25 درصد جانبازی و آزادگان با کمتر از شش‌ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به شرح زیر ارائه نماید.

الف- تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل 30 درصد هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاههای دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تایید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق بودجه سنواتی.

ب- بهره‌مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری.

ج- معافیت از پرداخت 30 درصد هزینه از طریق هر یک از شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات برای یک‌بار در سال.

د- شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه مکلفند به منظور ارج نهادن به والدین، همسران و فرزندان شهداء و آزادگان و همسران و فرزندان آنان، جانبازان و همسران و فرزندان جانبازان بیست‌و پنج‌درصد و بالاتر و رزمندگان با سابقه حضور 6 ماه و بالاتر در جبهه را در امامزادگانی که دفن اموات در آنها مجاز می‌باشد(با رعایت وقف نامه) و آرامستان‌ها بدون اخذ هزینه اقدام نمایند.

ه‍- بهره‌مندی از انشعاب رایگان آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار در واحد مسکونی.

و- بهره‌مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق با قوانین مربوطه  برای رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماعی.

7- در بند الف ماده31 قانون جامع خدماتی ایثارگران پس از عبارت جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد عبارت جانبازان و فرزندان جانبازان و آزادگان و فرزندان آزادگان و رزمندگان و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه اضافه می شود.

8- متن زیر به‌عنوان ماده (59) مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق می‌شود.

«قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند، سی درصد (30%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (10%) ، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل 12 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»

9- در صورتی که دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل 12ماه سابقه حضور در جبهه مشمول صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی دیگری گردد بازنشستگی در هر صندوق به طور مستقل انجام می‌گردد و با تحقق بازنشستگی این افراد در  هر صندوق از مستمری بازنشستگی آن صندوق بهره‌مند می‌گردند که کمک دولت فقط به یک صندوق خواهد بود.

10- ایثارگران و فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان و رزمندگان با حداقل 12ماه سابقه حضور در جبهه برای یک بار  از پرداخت ما به التفاوت برای 15 سال سنوات بیمه ای ناشی از تغییر  صندوق بیمه و بازنشستگی معافند. این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل الیه از دولت منظور و در قالب بودجه سنواتی توسط دولت پرداخت و تسویه می‌شود.

11- متن زیر به عنوان بند 7 به انتهای  بند (1) قانون خدمت وظیفه عمومی الحاق می‌شود:

درصورت تایید ستاد فرماندهی کل قوا:

- فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.

- فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.

- فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.

تبصره- بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد شهید اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.

12- به ماده 56 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران عبارت رزمندگان با حداقل 12 ماه حضور در جبهه اضافه می‌گردد.

13- به ماده 37 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پس از عبارت "کسورات بازنشستگی سهم اسراء و آزادگان و جانبازان" عبارت "فرزندان شهداء و رزمندگان با حداقل 24 ماه حضور در جبهه" اضافه می‌شود.

14- فرزندان شهداء از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50 درصد و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‌شود.

15- عبارت ذیل به ماده 60 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران اضافه می شود:

بعد از عبارت "جانبازان و آزادگان" عبارت "همسران و فرزندان شهداء" اضافه می‌شود.

 

 

ماده 104-

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است  در طول اجرای قانون برنامه ششم، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن فقط یکبار با سود حداکثر 4% به تعداد 50 هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت که فاقد مسکن ملکی هستند و تاکنون مسکن، زمین یا تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند، از طریق بانک‌های عامل اقدام نماید.مابه‌التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مطابق بودجه سنواتی توسط دولت تأمین و به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. (تعیین اولویت و نحوه معرفی افراد واجد شرایط به موجب دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.)

2- تبصره ذیل به ماده 3 مکرر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران الحاق می‌شود:

تبصره- ایثارگران در پرداخت هزینه‌های حق‌الثبت و حقوق دولتی مربوط به خرید و فروش، ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن از هفتاد درصد (70%) معافیت برخوردار می باشند.

3- دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه ساله حداقل 10% منابع قرض‌الحسنه تمامی بانک‌ها و موسسات پولی و اعتباری، دولتی را در چارچوب بودجه سنواتی جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.

4- دولت موظف است در اجرای مواد 3 و 3 مکرر فصل دوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن حداکثر تا پایان خرداد ماه هرسال شرایط پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت به ایثارگران را مطابق بودجه سنواتی ابلاغ نماید.

5- ماده واحده اصلاح ماده 8 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 28/ 9/ 1389 به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

بعد از عبارت «از طریق مزایده عمومی» عبارت «با رعایت اولویت ایثارگران و فرزندان شهدا» اضافه می‌شود.

ماده 104 پس از بحث و بررسی با 159 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

 

ماده 105

 

1- در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحی بعدی آن و در ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی 2  اصلاح ذیل صورت می‌گیرد:

سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به 30 درصد افزایش یابد.

تبصره- در صورتی که سهمیه 25% ایثارگران(مشمولین ماده70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد و 5% سهمیه اختصاصی فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان واجد شرایط نباشد دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25% ایثارگران را مازاد بر 5% مذکور به فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

2- هزینه شهریه مشمولین ماده (66) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دانشگاه‌های پردیس بین‌الملل داخل و خارج دانشگاه‌های دولتی یا غیر دولتی حداکثر در سقف شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور پرداخت می‌شود.

3- کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز علمی که از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ مجوز نموده‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی مکلفند حداقل 20% اعضای هیأت علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان 15 درصد و بالاتر، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه که دارای مدرک علمی دکتری مورد تایید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد و شرایط علمی مصوب شورای انقلاب فرهنگی را داشته باشند، حسب مورد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاه‌ها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیئت علمی چنانچه شرایط علمی لازم را داشته باشند، تامین و از ابتدا آنان را به صورت عضو هیئت علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی پژوهشی و اجرایی مرتبط و تأثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرط سنی و مصاحبه استخدام کنند.

مسؤولیت اجرای احکام این ماده بطور مستقیم بر عهده وزیر و رئیس دستگاه‌های مذکور است در اجرای این حکم مقامات یادشده مکلف به اتخاذ تصمیم می‌باشند.

احکام و امتیازات این بند شامل اعضای هیئت علمی فعلی دارای سوابق ایثارگری فوق نیز می‌شود.

تبصره 1- مشمولین این بند با 35 سال خدمت و حداقل 65 سال سن می‌توانند بازنشسته شوند.

تبصره 2- در صورت تمایل فرد به بازنشستگی پس از اتمام 30 سال خدمت و حداقل 60 سال سن می‌تواند درخواست بازنشستگی نمایند.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای کلیه دانشگاه‌ها را مکلف کردند حداقل 20 درصد هیأت علمی مورد نظر خود را از بین جامعه ایثارگران بدون الزام رعایت شرایط سنی و مصاحبه استخدام کنند.

ماده 105 را با 125 رأی موافق، ‌76  رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

 

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
موضوع انتقالی ایثارگران کارمند به محل جغرافیایی مورد تقاضا چی شد؟
جانبازان زير 25 درصد حتي يک کارت شناسايي مقوايي هم ندارند ....

ايا بار مالي دارد ؟
با سلام
خواهشمند است در مورد همسران شهدا برای گرفتن یک ارتقا ، استفاده از 35 سال خدمت ، معاف از مالیات مانند فرزندان شهدا انجام گردد واقعا این همسران بودن که از جوانی خود و از خود گذشتی زندگیشان و عمر گرانبهای خودشون را فدای این انقلاب کردن و به پای فرزندان این انقلاب نشستند حال از مسئولین تقاضا داریم که همسران شهدا مشغول به کار هستند از این امکانات قید شده برخوردار گردند . با تشکر
احترامآ آیا درست هست فرقی بین کسی که در تهران و شهرستان ها خدمت کرده و کسی که 21 ماه در جبهه خدمت کرده و مجروج نشده است و کسی که همان هفته های اول در جبهه مجروح شده و خط و دفاع از میهن و دین و ناموس توسط آن سرباز 21 ماه حفظ شده است فقط یک کارت ایثار باشد ولی اون جانباز همه مزایا را دریافت کند ؟ جواب سر پل صراط با شما نمایندگان و مسوولین
اصلا قانون ایثارگری اجرا نمیشه حالا میخاد فرزند شهید باشد یا جانباز ۲۵ درصد
خواهش میکنم مسولین برای فرزندان ایثارگر زیر شش ماه هم برای استخدام فکری بکنن ممنون از همه عزیزان
باسلام لطفا فرزند نظامیان که 45روز ایثارگری به بالا داران و در ارگانهای دولتی به صورت شرکتی کار میکنند هم تبدیل وضعیت کنید
پس جانبازان زیر 25 درصد اعصاب و روان کجا رفتند ...خدا میدونه شما با ما چه کردید
ای بابا ۲۵درصد حتی ۵۰درصد بنیاد تحویلشان نمی گیره کارت شناسایی بچه دردی میخوره ۳ سال جانباز م
اینا که همش خدمات رسانی به فرزندان شهدا بود پس ما جانبازان زیر 25 درصد کجای این قانونیم ...ایا سهمیه دانشگاه و سهمیه استخدامی برای فرزندانمان نداریم من که هر چی خوندم نفهمیدم چی گفته چون کاملا مبهمه ...اگه کسی میدونه لطفا توضیح بده ....
سلام احمد جان جوش نزن چون این ها فقط روی کاغذه واجرا نمیشه پس بازم بیشترین سوء تدبیر و وبرداشت را مورد فرزندان شهدا برای مردم به نمایش میگذاره وبس .
بقول دوستمان ناراحت نباش احمد جان قوانین و ماده و تبصره هست ولی دستگاههای اجرایی عمل نمیکنند و کوچکترین ارزشی برای شهید و فرزند شهید قائل نیستند . اونها فقط پارتی و رابطه و بده بستان میشناسند
باز هم مثل همیشه جانبازان زیر25 درصد چیزی بحساب نیومدن" لااقل سهمیه دانشگاه و شهریه برای فرزندان این جانبازان منظور میشد.
در اصلاحیه قانون جامع ایثارگران فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد هم مشمول سهمیه کنکور شده اند
کدوم اصلاحیه؟
محمد داداش میشه بگی کدوم اصلاحیه؟چون اینجا نوشته ۵ درصد برای فرزندان ۶ ماه سابقه داوطلبانه حظور در جبه.تو ماده ۷۰ هم برای فرزندان جانباز ۲۵ و بالاتره اونوقت الان جانبازان زیر ۲۵ دقیقا کجان؟
این که نسبت به قبل بدتر شد پس تکلیف جانبازان 10 درصد اعصاب و روان چی شد ...بند 45 قانون خدمت وظیفه عمومی رو چرا تغییر دادن اونکه دیگه بار مالی نداشت ...در مورد معافیت 30 درصدی فرزندان جانبازان زیر 25 درصدی از شهریه دانشکاه مطمئن باشید شورای نگهبان با رای قاطع اون رو رد میکنه و میگه که بار مالی داره ...در مورد سهمیه دانشگاه و استخدامی ایا شامل حال فرزندان ما میشود لطفا یکی توضیح بده در هر صورت فرقی به حال ما جانبازان زیر 25 نکرد و اب از اب تکون نخورد...قانون 45 خدمت وظیفه عمومی هم فعلا سرنوشتش مبهمه و از مدیر محترم سایت فاش نیوز تقاضا میکنم تا پیگیر بشه ایا این قانون توسط ستاد فرماندهی کل قوا تایید میشود یا نه ..شاید با تایید این قانون مقداری از شرمندگی من کمتر بشه ....منتظرم ...تو را به فاطمه زهرا قصم میدم چشم انتظارم نزار .....چون غیر از خدا و سایت فاش نیوز کسی برام نمونده


جانباززیر 25% ریختند دور فرزند جانباززیر25% سهمیه نداره ؟
طبق اصلاحیه شامل سهمیه ۲۵درصدی ایثارگران شدند
واقعا راسته نه تنها فرزند زیر 25 درصد بلکه همسران زیر 25 درصد که مظلومان تاریخ هستند هیچ سهمیه ای ندارند خواهر ناتنی سهمیه داره مرغ و خروس همسایه سهمیه داره همسر جانباز زیر 25 درصد بره بمیره 16 ساله داریم کار میکنیم با مدرک ارشد تازه پست سازمانیمون رو از خدمتگزار کردند نظافتچی مبادا یک قرون پول لباس بدن .
عزیزان کسی میتونه بگه در کل چی شامل حال جانبازان زیر 25 درصد میشه پس فکر کنم هزینه خرید قبر رو هم حذف کردن چون بار مالی داشته ..ایا سهمیه دانشگاه و استخدامی شامل حال فرزندانم میشه بیچاره جانبازان زیر 25 درصد بعد از سی سال چشم انتظاری اخرش هم هیچ ...بهترین راهش اینه که جلوی در مجلس جمع بشیم و مصالمت امیز درخواست خودمون رو مطرح کنیم ...همین الان که دارم این پیام رو مینویسم اولین روزیه که در آسایشگاه میگذرونم و واقعا دیگه از این زندگی و این همه زجر و بی عدالتی خسته شدم و فکر کنم بقیه عمرم رو دیگه باید در بی کسی بگذرونم ولی با این حال دلم به حال فرزندانم میسوزد ودلم برایشان تنگ میشود که یه عمر از پدر موجی اعصاب و روانشان چیزی جز بدبختی ندیدن ..ولی با این حال امیدوارم سهمیه دانشگاه و استخدامی شامل حالشان شود ...در مورد قانون 45 از سایت فاش نیوز تقاضا دارم اطلاع رسانی کنه که ایا تایید میشه یا نه چون یکی از پسرام که متولد 7.12.72 چند وقت دیگه اعزامه ببینم ایا شامل حالش میشه یا نه تا شاید با خوشحالی این خبر رو بهش بدم ..من پیرمرو رو چشم انتظار نذارید و اگر خبری شد در سایت قرار دهید ..فقط خدا میداند اینها با ما چه کردن حالا اخر عمری و درست زمانیکه نیاز به همدم داشتم همسرم و فرزندانم ترکم کردند و مرا به اسایشگاه اوردند و حالا فقط فاش نیوز و جانبازم تنهاتر از خودم همدم من هستن
موافقم باید کاری کرد
البته ازماست که بر ماست ما بخاطر منافع زودگذر شخصی از افرادی در گذشته حمایت کرده ایم که افراد بر حقی نبوده اند وحالا باید تاوانش را پس دهیم
سلام دوستان ایا سهمیه دانشگاه شامل حال فرزند جانباز 10 درصد میشود لطفا توضیح بدید اینجا که نوشته رزمنده با حداقل 6 ماه سابقه
موقعی که من دوستم به توپخانه خمسه خمسه رسیدیم فکر نمیکردیم که بعد از سی سال کارتون خواب شویم ...جانباز 20 در صد شیمیایی
باسلام به رهبرعزیز وازجان عزیزترم وهمه کسانی که زحمات ورنج ایثارگران رامیفهمندوزحمت کشیدندخسته نباشید.فقط دستورسریع اجراوابلاغ طرح رابفرمایید چون واقعا درمضیقه هستیم وبامشکلات دستوپامیزنیم
سلام خدمت همه جانبازان زیر 25 درصد میخوام بگم که صبر بر مصیبت حکم جهاد را دارد ما که دیگه چیزی از عمرمون نمونده این چند وقت هم تحمل کنین انشاالله روز قیامت همدیگر رو میبینیم و مسئولینی که در حق ما جفا کردن کسانیکه پشت درهای بسته مجلس قوانین مربوط به جانبازان رو حذف کردن ...اونجا دیگه کسی نمیپرسه جانباز چند درصدی دیگه کسی بهمون نمیگه همین درصد از سرت هم زیادیه ..دوستان عزیز من خودم جانباز شیمیایی هستم که چند وقتیه مبتلا به سرطان شدم باور کنید از دیروز که دکتر جوابم کرد نمیدونین چقر خوشحالم خیلی خیلی خوشحال ....دیدار به قیامت دلاورمردان وشیران خسته و جفا دیده ...
لطفا پیگیری کنید تا معلوم بشه ایا ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی تایید میشه یا نه .و ایا شامل حال متولین 72 میشود یا نه . از دیروز که مجلس این مصوبه هارو تصویب کرد فرزندانم منو مسخره میکنن به خدا دیگه طاقت و تحمل ندارم از سایت فاش نیوز تقاضا دارم این رو پیگیری کنر
چرا هزینه قبر رو برای ما جانبازان زیر 25 حذف کردن اونم بار مالی داشت
مشتی حرام خوار ناپرهیزگار اداره امور رو به دست گرفتن و انقلاب رو به حاشیه بردن پس جایگاه جانبازان زیر 25 درصد کجاست ...فقط خدا میدونه شما با ما چه کردیدجانباز 10 درصد

از فاش نیوز تنها همدم جانبازان زیر 25 درصد تقاضا دارم که حداقل تا فردا یا پس فردا تکلیف قانون 45 خدمت وظیفه عمومی رو از ستاد کل نیروهای مسلح رو معلوم کنه چون از طرف خانواده ها خیلی تحت فشاریم منتظررررررم ....به حرمت ریش سفیدم قصمت میدم تو دیگه مارو تنها نزاز ...چشم انتظارتم
من به عنوان یک جانباز پیر و از کار افتاده 15 درصد اعصاب و روان شیمیایی از تهرانی های عزیز از فاش نیوز و از تمام کسانیکه میتوانن با رهبر دیدار کنن به حضرت اقا بگین که ای مولا ببین که اینها با ما چه ها کردن و میکنن .از فاش نیوز تقاضا دارم که در صورت ملاقات با رهبر به ایشون بگین که در ازای هر 5 درصد یکی از فرزندان ما رو معاف کنید تا برن پی زندگیشون ما که هیچ خیری برایشان نداشتیم و از ایشون بخوایین که قانون جدید رو اجرا نکنن و همون قانون قبل رو ملاک قرار بدن
وام مسکن به فرزندان جانبازان۵%ببالا...و..........درصورتیکه جانبازدرقیدحیات باشد!!!درقانون آمده فرزندان جانبازان۲۵%وبالاتر...متوفی!!!نمایندگان محترم؟لطفااصلاح نماییدو...
باسلام آقامجتهدوآقایساقی عزیزدرکشورایران قوانین تصویب میشودولی هیچ سازمان یامسولی پیگیرعدم اجرای قوانین نیست فقط درمجلس اعلام میشودفلان قانون بارای موافق ومخالف تصویب شدمتاسفانه درجامعه فوری انعکاس داده میشودکه دیگه چی میخواهندقشرجانبازوشهداوآزادگان ووووولی هیچوقت کسی پیگیردرست یاغلط یااصلاهیچ سازمانی آن قانون راعمل نکرده ونمی کندبرایمثال بازگشت بکارآزادگان بنده دربانک صادرات که هم دولتی هست هم خصوصی اصلااین قانون راقبول نداردواقعابرای این مجلس ودولت ونظام بایدتاسف خوردحداقل کمترباآبروی مابازی کنندشماهاکه قلم داریدحداقل درددل مارابازگوکنیدتاخداونداجرکارشمارابدهدآزاده 8ساله وجانبازه 55درصد
سلام همسر من ۳۵ درصد جانباز بود به رحمت خدارفت الان نه کارت داریم جانبازی بامردن اون بچه هام بیکارن یه مستمری میگیریم ۴ نفر زندگی میکنیم اونم اسمش زندگی واقعا بتیاد شهید جمع کن این همه ساختمان تو دستشونه بااین همه کارمند جمع بشه بهتره همشم میگن مردم شما از بنیاد میگیرین میخورین جنع بشه دیگه راحت میشیم همون حقوق خانواده ها از سامانه دریافت میکن منت هم نمشنون
دستتان درد نکند بعد از یک سال ول معطلی و سه بار تصویب جوری قانون را نوشتید که معلوم نشد که فرزندان جانبازان زیر 25 درصد سهمیه دارند یا نه....اصل کاری را فراموش کردید از هر ماده ای اوردید...
جانبازان زیر 25 درصد فقط با وحدت میتونیم حق خودمونو بگیریم
دوست عزيز و گرامي حق گرفتني هست صحيح ولي نميدونين با اضافه شدن بقيه بزرگترين سهميه رقابتي ايجاد ميشه حقتونو بگيرين عيبي نداره اندازه منطقه ١ تعداد افراده سهميه ميشه رقابت شديدتر فكر نكنين به آسوني ميشه رسيد به رشته هاي پر مخاطب .... واقعا اين سهميه ديگه به درده هيشكي نميخوره فقط تنهاترين راه درس خوندنه دوستان خوب اشاره كردن در كامنتهاي پايين✌
سلام من فرزند جانباز ۲۰درصد هستم لیسانس مدیریت تربیت بدنی دارم هرجاهم برا کار میرم اصلا بهم اهمیت نمیدن کار لازم هستم بدلیل وضعت مالی نامناسب
ایران بزرگتربن ناقض حقوق بشر است و حق جانبازان زیر 25 درصد را نقض کرده است
لطفا قانون 45 خدمت وظیفه عمومی رو پیگیری کنید تا نمایندگان تو اتاقهای بسته اون رو حذف نکردن ...اصلا نمیفهمم این همه ادم تو کشور با پول خدمت رو خریدن .این همه فرزند شهید .این همه با پارتی معاف شدن و....ولی موقعی که نوبت به جانبازان زیر25 و رزمندگان میرسه علت این حساسیت ستادکل رو نمیفهمم ...از فاش نیوز میخوام پیگیر بشه و نتیجه رو به ما اعلام کنه ....منتظریم
لطفا تکلیف ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی رو روشن کنید نمیخواهیم مثل سایر قوانین مشت گوش بندازن و فراموش بشه لطفا مدیر محترم فاش نیوز پیگیر موضوع باشه و به ما خبر بده ....تشکر
خدمات ارزشمند بنیاد به جانبازان زیر 25 .. قبر رایگان . 2 . سرویس بهداشتی رایگان . سفرهای سیاحتی حج عمره .....واقعا مسخرست فقط خدا داره میبینه فقط خدا
یعنی دانشگاه بین المللی پردیس ازدانشگاه آزاد کذایی ارزش کمتری دارد آیا آقایان میدانند قبول شدن در داتشگاه بین امللی پردیس از دانشگاه آزاد به مراتب سخت تر است ضمن اینکه سطح آموزش درپردیس همانند دانشجویان روزانه بلکه بالاترمی باشد
با سپاس از نمایندگان مجلس با تصویب این لایحه تا حدودی از الام رزمندگان کاسته خواهد شد هر چند دیر و ناکافی
سلام خدمت مدیر محترم فاش نیوز و تمام کارکنان ان لطفا بند 45 قانون خدمت وظیفه عمومی رو پیگیری کنید و از ستاد کل و سردار جزایری یا نظام وظیفه بپرسید که اصلا قابلیت اجرایی دارد یا نه...و اگر دارد این کسری شامل حال چه کسانی میشود چون همونطور که خبر دارید نظام وظیفه در اقدامی عجیب متولدین سال 73 و 73 به بعد رو از گرفتن کسری محروم کردن و ممکنه بخوان 72 هارو به یکباره محروم کنن یعنی همه چی حساب شده حالا بعد سی سال که یه امتیاز کوچیک به خانواده جانبازان زیر 25 میدن از طرف دیگه طلافیش میکنن تا امتیاز رو بی اثر کنن . لطفا پیگیر بشین تا معلوم بشه ایا طبق قانون جدید مجلس یعنی تغییر ماده 45 که کسری برای فرزندان جانبازان زیر 25 در نظر گرفته ایا باز هم سن مشمول رو مد نظر قرار میدن یا فرزندان جانبازان در هر سنی میتوانن کسری بگیرن چون اگر شرط سن باشه عملا قانون بی اثر میشه بعد از طرف دیگه سوال کنید تا ببینیم مثلا کسی که 15 درصد جانبازی و 3 ماه جبهه طبق قانون جدید جمع انها باید به چند برسد تا بتواند یک فرزندش را معاف کند ...ترو به فاطمه زهرا قسم میدم پیگیر این سوال باش و مارو بیش از این چشم انتظار نزار چون صدای ما جانبازان زیر 25 به جایی نمیرسه ....منتظر گزارش سایت فاش نیوز در مورد ماده 45 هستم
سلام ایا برای کسری خدمت فرزندان جانبازان زیر 25 باز هم سن رو ملاک قرار میدن چون 73 هارو حذف کردن با دست میدن و با پا پیش میکشن اونها هم خوب میدونن اکثر فرزندان ما متولد 73 هستن یک طرح بی ارزش نوشتن تا حتی در صورت تایید فرماندهی کل قوا هم هیچ چیزی عاید فرزندان جانبازان زیر 25 نشه چون از اینور سن رو ملاک قرار دادن.....
بند 3 ماده 105 را تغییرات کمی دادند( قبلا بود بدون الزام به آزمون و شرط سنی، اکنون مصاحبه و شرط سنی؛ قبلا جمله "چنانچه شرایط علمی لازم را داشته باشند" نبود اکنون این جمله راه تفسیر را باز می کند). متن کمیسیون تلفیق خوب بود نمی دانم برای چه حذف کردند(بدون الزام به شرط سنی و آزمون و مصاحبه)؛ ضمنا در برنامه تلفیق مسئولیت اجرا را به بالاترین مقام سیستم داده بودند و خاطیان به انفصال محکوم شده بودند.
اگراین مصوبه هاوتبصره هامثل قبل شکل اجرایی بخودنگیردکه هیچ بازسرمان بی کلاه مانده واگرهم برای یک بارهم که شده مسولین روحرف خودشان بایستندوتاعیداجرایی کنندخیلی خوب است چون اولین قدمی است که میخواهندبرای رزمندگان بردارند......ممنون ازفاش نیوزبابت پیگیریهایش همگی خسته نباشید
با سلام به آقای مشکانی،منم موندم کی اجرا میشود،و دوستان کسی میدونه حداقل حقوق کارکنان دولت چقد میشود؟
اقایمحترم من که4ماه جبهه دارم عملیات شرکت کردم جانباز 20 درصدم فرزندم جه امتیازی برای سهمیه گنکور دارد قضاوت با شما
دوست عزیز متاسفانه با این مصوبه فرزند شما هیچ سهمیه این در کنکور نداره چون فقط به فرزند رزمنده با ۶ ماه سابقه تعلق میگیره
جانبازان زیر 25 درصد!! سهمیه رو میخواید چکار؟؟؟ من دانشگاه شريف درس خوندم بیکارم الان!!به فکر وام خوداشتغالی باشین نه سهمیه ای که هیچ ارزشی نداره!!!
حالا شما که احتیاج نداری یعنی هیچکسه دیگه هم احتیاج نداره
خیلی هم خوب دستشونم درد نکنه همینم خوبه
همه قرار نیست وضعیت شما رو داشته باشن.متاسفم ولی شما راهتون رو اشتباه رفتین از اول
دوستی که میفرمایید من راه اشتباه رفتم!
میشه بگین اگه شریف رفتن اشتباهه چی دقیقا درسته؟؟؟؟؟؟؟
دوست خوبم من فرزند جانباز ۲۰ درصد هستم و بدون سهمیه پزشکی میخوانم. سهمیه اگر تصویب میشد بسیار برای امتحان دستیاری من با ارزش بود
سلام ۶ ماه حداقل حضور در جبهه به صورت حتما داوطلبانه ؟ یا نه اگر وظیفه هم بوده باشه ؟
جانبازان عزیز و فرزندان گرامی جانبازن زیر 25 درصد توجه کنید در ماده تبصره 105 امده که
مشمولین 70 قانون ایثارگران و اصلاح بعدی ان.منظور از اصلاح بعدی ان اینست که عبارت 25 درصد از انتهای ماده 70 حذف میشود

درانتهای ماده 70.......
در ضمن شورای نگهبان به این بند ایراد نگرفته بود
به کلیات ایراد گرفت بود
اشتباه میکنی برادر ،قرار بود که در احکام دائمی باشد ،اقای لاریجانی گفت چون شورا گفته بار مالی دارد من با رهبری صحبت کردم ایشان فرمودند در برنامه ششم در نطر گرفته شود ،اما در برنامه ششم هم بار دوم در کمیسون حذف شد و اصلا به صحن مجلس نیامد تا رای گیری شود. متأسفانه دیگر امیدی نیست.
باسلام.منجانباز5درصدهستم ودردانشگاههای دولتی وزارت بهداشت مشغول هستم آیا مجوزی برای استخدام این قشر جانباز با وجود 49سال سن نباید داشته باشد.ممنون میشوم جواب بگیرم
سلام ،با تشکر از همه مسئولین،فقط به رزمندگان و کلا به ایثارگران چه زمانی معادل حقوق کارکنان دولت پرداخت خواهد شد؟دوسه ماه اول 96 این حقوق پرداخت خواهد شد؟معادل حداقل حقوق کارکنان دولت حدوداً چقد می باشد؟
درود 910 هزارتومان میشود و چندین سال است ثصویب شده و تا کنون هم اجرایی نشده است در حد شعار است همه این مصوبات بخصوص درنزدیک انتخابات قولهای زیادی میدهند به اینها خیلی دلخوش نباشید
تشکر برادر
دوست عزیز اقا محمد میشه بیشتر توضیح بدین ماده 70 چی بوده و حالا با این تغییرات جدید چه چیزی نصیب جانبازان زیر 25 درصد میشود
در جواب دوست عزیز:(14:56)و ماده 70 سهمیه ورود به دانشگاه است که قبلا برای ازادگان و همسرو فرزندان انان و جانبازان بالای 25 درصد بوده که در اردیبهشت ماه مجلس محترم بالای 25 درصد رو حذف کرد و کلیه جانبازان مشمول این قانون شدند و سهمیه ایثارگران مربو ط به کل جانبازان و ازادگان و همسر و فرزندان این عزیزان میشود(که مورد تایید شورای نگهبان در مرحله دوم قرار گرفت . به صوزت قانون درامد)
اخه یه ذره فکر کنید برای رزمندگان بذارن ولی برای جانبازان زیر 25 درصد نگذارن
دوست عزیز آقای محمد اون بندی که شما میگی مجلس اردیبهشت تصویب کرده مورد ایراد شورا قرار گرفته بود و مجلس اون رو از لایحه احکام حذف کرد...درسته با این تصویب مجلس عملا هیچ سهمیه ای برای فرزندان جانباز زیر ۲۵ در نظر نگرفتن اما برای فرزند رزمنده با سابقه ۶ ماه در نظر گرفتن...اینم از دولت ما که کلا جانباز زیر ۲۵ رو ریختن دور ممنون دولت عزیز
دوستان عزیز و جانبازان گرامی لطفا ماده 105 رو توضیح بدین یعنی شامل زیر 25 درصد ها و خانواده هایشان میشود
دوستان عزیز و مدیر سایت فاشنیوز ازتون تمنا میکنم یه توضیحی در مورد این مواد بدید برای جانبازان زیر ۲۵.مخصوصا ماده ۱۰۵ بند ۱ که نوشته ماده ۷۰ قانون جامع ایثارگران و اصلاح بعدی آن اصلاح زیر ذیل میگردد:بعد نوشته فرزندان رزمندگان با ۶ ماه سابقه حضور در جبه...این یعنی چی یعنی فرزندان جانباز زیر ۲۵ سهمیه نداره و فرزنده رزمنده سهمیه داره؟یکی توضیح بده باورم نمیشه
متاسفانه و در کمال ناباوری فرزندان جانبازان زیر 25درصد را نادیده گرفتند و نگذاشتند این عزیزان اخر عمری سر شان را نزد خانواده هایشان بالا نگه دارند. شرم آور است که گور مجانی به انها پیشکش کرده اند .این ننگ را چگونه می توانید از دامنتان پا ک کنید.
داداش ما خودمونم به حساب نمیایم چه برسه به بچه هامون.اقایون قانونگذار برید از کشورهای شیطانی یاد بگیرید که چه جوری به سربازان جنگ بها میدن
اقا ما خودمونم به حساب نمیایم چه برسه به بچه همون.فقط به این وکلای قانونگذار و دولتی ها میگم:برید کمی از کشورهای دیگه یاد بگیرید که تا چه اندازه به سربازان جنگ بها میدن
دوستان من یه سوال در مورد ماده ۱۰۵ در برنامه ششم و بخش ایثارگران داشتم بند ۱ مجلس تصویب کرد که:
ماده 105- در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحی بعدی آن و در ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی 2 اصلاح ذیل صورت می گیرد:

سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد به نحوی که عدد سهمیه ایثارگران به 30% افزایش یابد.

تبصره- در صورتی که سهمیه 25% ایثارگران(مشمولین ماده70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد و 5% سهمیه اختصاصی فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان واجد الشرایط نباشد دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25% ایثارگران را مازاد بر 5% مذکور به فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

حالا سوال من اینه که با این تصویب یعنی فرزندان جانباز زیر ۲۵ سهمیه ندارند ولی فرندان رزمنده با سابقه ۶ ماه جبه سهمیه دارند؟؟؟نوشته مشمولین ماده ۷۰ و اصلاح بعدی آن.حالا اصلاح بعدی ماده ۷۰ چیه آیا تو اون اصلاحیه فرزندان جانباز زیر ۲۵ سهمیه دارند یا نه
من نمیتونم این رو باور کنم چه قدر ما زیر ۲۵ ها باید کوچیک بشیم خواهش میکنم سوالمو جواب بدید چون این سوال خیلی هاست
سلام خدمت تمام ایثارگران ورزمندگان طبق اصلاحیه ماده 70 فرزندان وهمسران تمام ایثارگران بدون درنظرگرفتن درصد جانبازی برای ورود به دانشگاه سهیه جانبازان میشن
منظور از اصلاحات مواد تصویبی سال ۹۱ هست و سهمیه ای برای زیر ۲۵ درصد وجود ندارد
درماده 103 بند 8 اصلا همسران رزمندگان را به حساب نیاورندفقط نوشتند فرزندان رزمنده بالای 12 ماه ولی در مورد جانبازان و آزادگان و شهدا نوشتند همسر و فرزندان ، مگر بیش از یک نفر بیشتر میتواند استفاده کند مگر همسران رزمنده در دوران دفاع مقدس نقش نداشتند این توهین به خانواده رزمندگان را چطور تحمل کنیم مثلا اصلاح کردند
سلام دوستان عزیزم یعنی با این قانون جدید فرزندان جانباران زیر 25 درصد سهمیه 25 درصدی برای ورود به دانشگاه دارند میشه یکیتون توضیح بده
جالبه!!! جانبازان زیر 25 درصد همش میگفتن ما مشکل معیشت داریم الان ظاهرا مشکل همشون سهمیه هستش!!!! چه طنز جالبی! :)
مشکل ما افراد تنگ نظری هستند که فقط به منافع خود میاندیشند...جانباز زیر 25 0 درصد برداخت شهریه فرزند گرانقدر جانباز 25 درصد 100 درصد برداخت شهریه...!چه طنز تلخی
دوست عزیز ما فقط مشکلمون سهمیه نیست به ما هیچ کمکی نکردند و ما جانبازان زیر ۲۵ کاملا نادیده گرفته شدیم جوری که حتی ما رو پایین تر از رزمنده قرار دادند
چون حقی هست که چند سال ازشون دریغ شده
با سلام خدمت دوستان
كسي ميدونه فرق كسي كه زمان سربازي تو جبهه بوده و كارت ايثار داره با كسي كه داوطلب رفته چي هست؟
الان اين قانون معافي و كسري جديد براي كسايي كه زمان سربازي تو جنگ بودن رو هم شامل ميشه؟
ممنون ميشم كسي پاسخ بده پدر من زمان سربازي تو جبهه بوده ولي ميگن كه به كسايي كه داوطلب رفتن اين كسري خدمت تعلق ميگيره
۳ چهارم خدمت اجباری در زمان جبهه میشه جز جبهه داوطلبانه اگر ۸ ماه خدمت جبهه باشه میشه سه چهارمش ۶ ماه داوطلبانه
دوست عزیز ناشناس میشه بگید کدوم اصلاحیه گفته فرزندان جانباز زیر ۲۵ از سهمیه کنکور برخورداره؟؟والا اون اصلاحیه که واسه لایحه احکام بود رو که مجلس حذف کرده بود حالا شما کدوم اصلاحیه رو میگید من نمیدونم تو این مصوبه جدید هم چیزی از فرزند جانباز زیر ۲۵ گفته نشده فقط گفتن ۵ درصد سهمیه برای همسر و فرزند رزمنده با ۶ ماه سابقه حضور...این واقعا بی عدالتی به بدترین وجه به جانبازان زیر ۲۵ هستش درواقع به نوعی اصلا جانبازان زیر ۲۵ رو حساب نکردن واقعا نمیدونم چی بگم
من که هر چی گشتم در مورد سهمیه فرزندان جانباز زیر 25 درصد چه در برنامه ششم و چه در قانون دائمی شدن قانون خدمات جامع ایثار گران که به تایید شورای نگهبان هم رسیده وجود داشته باشد نبود احتمالا عبارت جانبازان بالای 25 درصد در ماده 70 قرار بود حذف شود و کلیه جانبازان و همسر و فرزندن آنها شامل می گردید در اصلاحیه برنامه ششم نیامده است لذا سمیه کنکور برای فرزندان زیر 25 درصد استباط نمی گردد. و همان 5 درصد رزمندگان باقی می ماند البته اگر 6 ماه جبهه داشته باشید.
چرا مصوبه برای خدمت نظام وظیفه عوض شده و فقط کسری هارو جایگزین معافیت ها کرده؟
جانباز ۲۰ درصد عزیز مواد تصویبی در سال ۹۱ که اصلاحیه نبود اون خوده ماده ۷۰ قانون جامع بود
دوستان طبق تحقیقاتی که کردم متوجه شدم هیچ سهمیه به فرزندان جانباز زیر ۲۵ تعلق نمیگیره و این مصوبه هم برای فرزندان رزمنده با ۶ ماه هستش یعنی کلا جانبازان زیر ۲۵ رو ریختن دور آخه ما بار مالی داریم اصلا تو این مملکت اضافه ایم واسه خنده اسممون تو بنیاده و بهمون میگن جانباز مرسی دولت و مجلس عزیز کمال تشکر
خدا رو شکر
پایان زیر 25 درصدها
دوستان لطفا بیاید واقع بین باشیم و اب دادن اطلاعات غلط دیگر نه خودمان و نه دیگران را گول نزنیم دیگر ماده 70 وجود ندارد
همه را حذف کردند تنها چیزی که مانده 30 درصد تخفیف دانشگاه است که انهم شورای نگهبان عنقریب حذف خواهد کرد پایان 27 سال انتظار فقط یک دروغ بود،دروغی دلسرد کننده .
جانبازان زیر 25 درصد وفرزندان آنها هیچگاه نماینده ای در جلسات ندارن بنابراین هیچ گاه هم دیده نمی شوند در طی 35 سال حتی اینقد اعتبار نداشتند کارت شناسایی برای آنها صادر کنند چه برسد به سهمیه دانشگاه برای فرزندان آنها
با سلام آیا وام مسکن به جانبازان زیر ۲۵درصد تعلق می گیره بعد از چند سال انتظار
طبق کدام استناد قانونی
15 درصد هستم سه ماهه گرفتم ممنونم
باسلام وآرزوی سلامتی تمام جانبازان وایثارگران دفاع مقدس.جانبازبیست درصدهستم با32ماه سابقه حضوردرجبهه وبیکارومستاجرودوفرزند دانشجوساکن کرج..برادران فقط میتونم بگم درروزقیامت بایدازاین مسولین خدانشناس بایدانتقام گرفت همشون بفکرجیبشون هستندامثال ماروفقط برای جنگ وکشته شدن میخواستند دیگه کاری باماها ندارند.خداوند این نامردهارونبخشه.یاعلی.
اگر این مصوبات توسط شورا نگهبان تایید بشه باز هم قدم بزرگه در بهبود زندگی ایثارگران
به قول محمد
اقا یه ذره فکرکنید:
1-سهمیه برای رزمنده باشه برای جانباز نباشه
2- اون اصلاحی بعدی اون وسط چبکار مبکنهههههههههههه
برادر تو شاید اصلا جبهه نرفته باشی و جانباز شده باشی اونی که 6،7 سال جبهه بوده و جانباز نشده تکلیفش چیه؟حالا تو بین اینا کدوم رو انتخاب میکنی واسه دادن اون سهمیه ای که در نظر داری؟البته من برای تمام جانبازان عزیز احترام قائلم ولی بهرحال فرق داره و اشکالاتی هم قبول دارم این طرح ها هست،ولی این نیست که شما فرمایش میکنین،سهمیه برای رزمندگان هست برای جانبازان نیست،جانبازان به دودسته تقسیم میشن یکی جانبازان جبهه دوم جانبازانی که به علت های دیگه جانباز شدن،ولی رزمندگان همه رزمنده بودن همه جبهه رفتن،جتی شهدا هم دو دسته هستن،یکی شهدای جبهه دوم شهدایی که تو جبهه نبودن ،به نظر من اولویت اول باید شهدای جبهه و خانواده هاشون باشن دوم جانبازان جبهه و خانوادهاشون سوم رزمندگان جبهه و خانواده هاشون چهارم ،شهدای غیره جبهه و خانواده هاشون پنجم جانبازان غیر جبهه و خانوادهاشون،امیدوارم همه به حقی که دارن برسن ،نه زیاد نه کم
بله جانباز محترم ۳۰ درصد فعلا به همین صورت است که خانواده های رزمنده سهمیه دارند ولی جانبازان زیر ۲۵ خیر...هیچ اصلاحیه ای هم وجود ندارد برای جانبازان زیر ۲۵ و اون اصلاحیه ای هم که آقای محمد فرمودند توسط مجلس بسیار محترم از لایحه احکام حذف شد
یک ایثار گر واقعی چشم به کرم خدا دارد نه مخلوقش حال مخلوقش هم وظایفی طبق احکام الهی دارد که باید عمل کند واگر عمل نکرد روسیاه وگنه کار است به هرحال یک ایثار گر نباید فراموش کند که ارزشهای ایثار گری چیست ودچار انحراف ودنیازدگی نشود که دچار مصیبتهای هولناکی خواهد شد بروید در این باره تاریخ را بخوانیدببینید حرص وطمع چه بر سر جنگجویان اورده است
مگه لاریجانی نگفت حذفیات اردیبهشت درباره جانبازان زیر25 وخانواده های انان رادربرنامه ششم میاریم شمانگران نباشید.چرا به قولش عمل نکرد!!!!!!!!!!
چون اینها کل زندگیشون دروغ و عمل نکردن به قولشونه
فقط میخواستم به اوناییکه معترضن چرا بعد از 30 سال یک ذره به رزمندگان بها دادن و اسمشون تو قانون اوردن اونم شاید اجرا بشه که چشمم اب نمیخوره بگم که کرامت و بزرگی و اخلاص رزمندگان خیلی بالاتر از اینه که مدعی حقشون باشن ما فقط برای کشورمون و مردم سینمونو جلو دشمن سپر کردیم حالا هم اگه دولتمردا قدردانی کردن که حقمون بوده اگه نکردنم که هیچ شما هم نگران نباشید هیچ کدوم از این به اصطلاح قوانینی که بالا اومده حداقل برا رزمنده ها عملیاتی و اجرا نمیشه
دوست عزیز رزمنده ی گرامی
نظرتون کاملا قابل احترامه هیچ کیم شاکی از قدر دانی از رزمنده نیست ما خودمون هم رزمنده بودیم جناب ولی شما تو قانون ببین که برای فرزنده رزمنده با ۶ ماه سابقه سهمیه در نظر گرفتن ولی برای فرزند جانباز خیر...خوب مگه اون جانباز رزمنده نیست؟من خودم رزمنده ی ۱۵ ماه جبه و ۱۵ درصد جانبازم هستم و با این مصوبه به فرزند منم تعلق میگیره اما این که در این قانون جانباز زیر ۲۵ رو نادیده گرفتن واقعا بی احترامی بود حالا قضاوت با شما
کاملا درست گفتین
هر جانبازی قطعا رزمنده هست،پس شامل سهمیه میشید. جای بحثی نمیمونه!!!
همه جانبازان رزمنده نیستن
برادران من منظورم این نیست که نباید سهمیه شامل حالشون بشه،فقط میگم همه جانبازان رزمنده نبودن،خیلی ها تو بمباران های شهرها جانباز شدن و اصلا جبهه نرفتن،ولی این عزیزان هم سهمیه داشته باشن کسی ناراحت نمیشه،ما فقط میگم عدالت برقرار بشه برای همه،یه مثال بزنم برای جانبازان عزیز.مثلا یکی جبهه بوده 10 درصد جانبازی داره سهمیه ای تا حالا نداشته ولی یه جانباز عزیز دیگه 40 درصد جانبازی داره ولی اصلا نظامی نبوده و در جبهه حضور نداشته،حالا من خودم فرزنده رزمنده ام ولی بین جانبازان عزیز هم بی عدالتیه
سلام علی اقاباگفته هایت موافق موافق هستم هرچندکه خودم هم رزمنده خالص هستم یعنی یک درصدجانبازی ندارم اماحق جانبازان زیر25درصدهم این نیست.مگرجانبازان زیر25درصدقبل ازاینکه جانبازبشن رزمنده نبودند؟؟؟؟؟؟؟پس چراداریدیک بوم ودوهوادرست میکنید؟چراداریدبین رزمنده وجانبازوایثارگرتبعیض قایل میشوید؟دلیل اینهمه تبعسض بین این عزیزان چیست؟آیامسولی استکه توضیح بدهدوشفاف سازی کند؟وبعداینکه چرا28سال استکه جانبازان زیر25درصدوبخصوص رزمندگان راازحق قانونیشان محروم کردید؟یعنی اینهمه ظلم آنهم آشکاراوهیچ مسول بالا دست هم هیچ حرفی نمیزندچرا؟؟؟؟؟؟رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی حتی بدون دفترچه بیمه درمانی ازطرف دولت
سلام خواهشا پیامم رو ثبت کنید
من تودم مصوبه ی مجلس رو در مورد مادا 105 که به شورای نگهبان فرستاده شده رو دیدم منظور از اصلاحیه همسر و فرزند جانباز زیر 25% است عکس از اون صفحه هم گرفته شده و موجوده
ولی این انصاف نیست .من رو این سهمیه واسه کنکور امسال حساب کرده بودم .گفتم سهمیه هست امسال پزشکی تهران قبول میشم .از شرمندگی پدر و مادرم در میام ،هیچوقت فکرشو نمیکردم که اینقدر بد شانس باشم که دقیقا سالی که من کنکور دارم سهمیه برداشته شه ،ولی فرزندان رزمندگان و جانبازان زیر 25% خیالتون راحت شد که دیگه سهمیه دار شدین ؟؟؟دیگه این سهمیه نه به درد ما میخوره نه به درد شما !!!فقط شرمندگی ما رو پیش خانواده هامون به جا گذاشت .همش شما ما رو به خوردن حق خودتون متهم میکردید بفرمایید اینم حقتون .

خواهش میکنم ثبت کنید
اگه این حقه بقیه ایثارگران هم حق دارن نه فقط شما
نگران نباش دوست عزیزم
این سهمیه ها که جدید تصویب کردن شامل کنکور امسال نميشه، خیالت راحت
آقای محمد
حق تا حق داریم
یکی بیشتر حق داره یکی کمتر،باید همیشه اولويت با کسی باشه که بیشتر حق داره، اینو فراموش نکن
اولا دوست عزیز کدوم اصلاحیه رو میفرمایید میشه توضیح بدید؟اصلاحیه ای وجود نداره واسه سهمیه فرزندان زیر ۲۵ درسته تو ماده ۱۰۵ گفته اصلاحیه ولی وجود خارجی نداره این اصلاحیه...اگه منظورتون اون اصلاحیه ای هست که تو لایحه احکام آوردن که باید خدممتون عرض کنم اون رو مجلس از لایحه حذف کرد پس اصلاحیه ای در این مورد نیست ثانیا حتی یک درصد هم حرف شما درست باشه شما امسال کنکور داری اگر این قانون توسط شورا تایید شه از سال دیگه اجرا میشه پس نگرانی شما چیه شما که حتی اگه آزاد پزشکی هم قبول شین رایگانه واستون غصه چیرو میخورید بعدشم مگر فرزندان جانباز زیر ۲۵ چند نفرن فوقش ۱۰ هزار نفر که هیچ مشکلی واسه کسی پیش نمیاد شما هم غصه نخور چون همچین اصلاحیه ای واسه جانباز زیر ۲۵ نیست
اقایانی که دنبال اصلاحیه هستید توجه فرمایید. چند سال گذشته 5درصد دیگر به سهمیه 25درصدوبالاترها جهت ورود به دانشگاهها اضافه نمودند وبه 25درصد رسید. واقعا باید به حال این مجلس گریست.
دقیقا من ده بار گفتم که تو این ماده هیچ سهمیه ای واسه فرزند جانباز زیر ۲۵ در نظر نگرفتن و جانباز زیر ۲۵ رو ریخن دور به معنای واقعی این بدترین بی احترامی بود
منم يكي مثله تو حيف ٢ سال عمرمو تلف كردم كه حقمو بگيرم الان با اين همه تعداد نفرات فقط شرمندگيش براي ما بالا ٢٥ درصدياس
دوست عزيز ١٠ هزار نفر ؟؟ ؟؟؟؟؟ راحت ٤٠ هزار نفر اضافه ميشه اونم نيمه دوم سال گفتن ماها واقعا رو سهميه حساب وا كرديم .... بهترين راه اينه كنكورياي عزيز خواهشا رو سهميه تون حساب وا نكنين وسط سال قانون رو عوض ميكنن بيچاره ميشين... بهترين راه رقابت صحيح با تلاش و پشتكاره ماها امسال سوختيم شماها مثله ما به سهميه اميد نبندين اشتباهه محضه پدراي ايثارگره عزيز اينو متذكر شين براي فرزندانتون كه تلاششونو بيشتر كنن فكر كنن سهميه مناطق هستن .... خيلي حس بديه وسط سال بعده ٤ ماه بدوني جاي ١٨ هزار نفر با ٦٠ ٥٠ هزار نفري كه تاحالا مثله بچه هاي مناطق قوي جلو اومدن روبرو خواهي بود....
فاشنیوز عزیز تو روخدا یه توضیحی در مورد ماده ۱۰۵ و سهمیه کنکور بده خواهش میکنم یعنی واقعا به فرزند جانباز زیر ۲۵ تعلق نمیگیره؟؟؟
ديگه تعداد بشه ٦٠ هزار نفر سهميه ايثارگران به درد هيشكي نميخوره برين بشينين درس بخونين اندازه منطقه ١ تعداد افراد شركت كننده داريم الكي دلتونو خوش نكنين ....
امار جانبازان مشخص است چه زیر و بالای 25 ...!
تعارف نکن بگو میشن 200 هزار نفر
با سلام خدمت دوستان و بزرگواران عزیز
این مطلبو می نویسم که برای همیشه این بحثا پایان پیدا کنه
دوستانی که میان در این صفحه و کامنت میزارن که نباید سهمیه کنکور به جانبازان زیر ۲۵و رزمندگان تعلق بگیر کسانی هستند که خودشون سهمیه بالای ۲۵دارن و نگران زیاد شدن تعداد افراد سهمیه هستند .
اینجور افراد به جای اینکه فکر کنن جانباز ۲۵با ۲۰ درصد چه تفاوتی داره فقط به دنبال ایجاد جو هستند.
دوستان نمایندگان محترم قرار بود به صورتکامل جمله حذف کلمه ۲۵ درصد رو بیارن ولی به دلیلی تکراری بودن نیاوردن و فقط کلمه اصلاحیه بعد آن را نوشتند.
این اصلاحیه در اردیبهشت ماه امسال تصویب شد که تمامی درصدها ازدحقوق یکسان بهمرند شودند.که شورای نگهابان آن را از احکام دایمی حذف کرد اما مجلس تشخیص مصلحت اون رو تصویب کرد.احاکم دایمی یعنی فقط برای سال اخیری که گذشت ولی نماینگان محترم این رو برای برنامه توسعه آوردند که دیگر مشکلی پیش نیاید.
دوستان به جای اینکه حرف این و آن را باور کنید کمی تحقیق و مطالعه خوب است.
بعضی ها میگویند زیر ۲۵ها که مشکل معیش
مشکل اینجاست که یه عده ای هستند حالا مدعی همه شدن که چرا رزمندگان هم سهمیه دارن در صورتی که قبلا هم گفتم همه اینها باد هواست اجرایی نمیشه بچه های ما باید درس بخونن اگه میخوان برن دانشگاه
ضمنا چرا همش جانباز 25 و زیر 25 میکنین همه جانبازهای جنگ در هر صورت رزمنده بودن حالا یه اولویتی به خاطر مجروح شدن نسبت به رزمنده ای که به یک نسبت جبهه بودن دارن ولی نمیشه با رزمنده ای که 4-5سال تو جبهه بوده و جنگیده هم امتیاز باشن البته بازم میگم دلتون و به این قوانین خوش نکنین همش کشکه اجرا نمیشه نمونه خود بنده 37 ماه تو جبهه بودم فرمانده گروهان بودم 1سال هم بعدش سربازی تو مناطق عملیاتی بودم تنها امتبازی که به من تعلق گرفت یک سال کسر خدمت و 37 ماه بیمه محاسبه کردن فکر نکنین رایگان یا نیم بها تمام و کمال پولش و برا این 37 ما گرفتن البته با خدمت سربازیم
و یه کار دیگه ای که برام کردن بچه هام و مدرسه شاهد ثبت نام کردن اونم پولش و مثل بقیه مدارس غیر انتفاعی ازم گرفتن یعنی هیچ امتیازی برا من و بقیه رزمنده ها قایل نیستند و نخواهند بود--والسلام
دوست عزیز با نام کاربری عدالت شما مطمعنی؟چون اون اصلاحیه رو مجلس از احکام دائمی حذف کرده بود میشه بیشتر توضیح بدی یا یک منبع معتبر بگی
بالا ٢٥ درصديا نگرون نيستن كل اميدشون از بين رفته اونم نيمه دوم سال.....كاش از اول سال مشخص ميكردن تكليف همه مشخص ميشد نه الان يهو تعداد ٣ برابر شه بي انصافيه.... ماها با زير ٢٥ درصديا مشكلي نداريم همگي يه گروه هستيم ولي كنكور رقابته كاش از اول سال ميدونستيم با ٦٠ هزار نفر روبرو هستيم ....واقعا اين موقع سال با اين افزايش تعداد سهميه به درده بالا ٢٥ درصديا و زير ٢٥ درصديا ميخوره؟ والا همه ي ايثارگران جانبازان محترم هستن و بايد باهم از اول سال رقابت كنن نه نيمه دوم سال....
دوست عزیز
این سهمیه ها شامل امسال نمیشه.من خودم با معاونت سازمان سنجش صحبت کردم.
با دیدن این نطرات خیلی از مثلا ایثارگران ذات واقعی خود را نشان دادند
بنده خدا راست ميگه توهين نكرده گفته از اول سال بگن يه رقابت صحيح شروع بشه... تكليف همه مشخص شه
دوست عزيز ايثارگران شان و منزلت بالايي دارند در حدي نيستند كه ما فرزندان نظري دهيم رشادت هاي آن ها قابل ستايش هست توهين نكنيم پدرانمان از جان خود گذشتند تا الان در آسايش باشيم دستشان را مي بوسيم. فقط نگراني و استرس بيخودي كنكور باعث اين همه نظر شده است به اميد موفقيت همه شما
با عرض سلام
سهميه جانباز بالا ٢٥ درصد هستم و نگراني بقيه رو كاملا درك ميكنم ولي دوستمان خوب گفته ماها يك گروه هستيم فرقي باهم نداريم خوشحالم با جانبازان زير ٢٥ درصد وارد رقابت ميشيم خدارو شكر حقتونو گرفتين واقعا حق داشتين ... ايشالا همگي موفق باشيم ولي كاش اول سال اعلام ميشد به اميد موفقيت تك تك فرزندان دلاوران
ممنونم از شما و ازبلند نظریتان ایثارگر واقعی ... خدا حفظتان کند
دوست گرامی دیدگاه شما واقعا زیباست امیدوارم موفق وپیروز باشید
سلام خدمت همه كنكوريا من پارسال با سهميه تو كنكور شركت كردم رتبه زير ٢٠٠٠ شدم ولي پزشكي قبول نشدم چرا همه افتادين جان هم؟ تاسف داره كسي ديگه اين كامنتارو بخونه فكر ميكنه قبولي با سهميه آسونه واقعا اينجوري نيست بايد ترازتون بالا باشه درصداتون خوب باشه يه زمينه رقابتي خوب ايجاد ميشه همه رقابت ميكنن هركسي بر اساس تلاشش به حقش ميرسه سهميه رو اميد ندونين چون به كسيكه تلاشي نميكنه نه سهميه نه معجزه هيچي اتفاق نميفته. اين جو سازيا همه شما عزيزارو از درس خوندن كنار گذاشته بيخيال شين الان وقت درس خوندنه خواهشا زير ٢٥ درصدايي و بالا ٢٥ درصديا سهميه رو از ذهنتون پاك كنين بخونين با انرژي مثل من و امثال من عاميانه فكر كنين يه سال پشت كنكور مي مونين. رتبه برترهاي امسال سهميه عالي بودن بهترين درصدارو آوردن خودم شاهد بودم موفق باشيد
خانم مریم بله شما رتبه ۲۰۰۰ سهمیه ایثارگران شدی بین ۱۵ هزار نفر مطمعنم ترازت بیشتر از ۶۵۰۰ نیست من با تراز ۹۴۰۰ و رتبه ۳۴۰۰ منطقه ۲ قبول نشدم بین ۲۶۰ هزار نفر حالا بیا ببین چه فرقی داره
ميبخشين آقا ميلاد منم تو سهميه بودم رتبم ٧٠٠ شد با تراز خيلي نزديك به شما بين الملل قبول شدم ايشون هم حتما تراز بالا ٨٠٠٠ بودن تراز ربطي به رتبه نداره تراز شما با تراز من يكيه تقريبا يعني درصدامون يكيه نزديك به هم فقط رتبه هامون متفاوته اونم رتبه هيچ كمكي نميكنه در ضمن منطقه دو ١٨٤ هزار نفر بود و با رتبه ٣٠٠٠ پزشكي قبول شدن سري به سايت كانون بزنين اثبات شه .... دانش آموز زرنگي هستين و متاسفم با اين تراز قبول نشدين حتي ازاد
اقا ميلاد شما كه از لحاظ درسي زرنگ هستين چراچسبيدين به سهميه بقيه تحقيرشون ميكنين؟؟؟!!! بشينيند امسالو خوب بخونيد قبول شيد براحتي چيكار به تراز اين خانوم دارين!!
اين خانوم قصدش فقط اين بود بگن حاشيه سازيا شماهارو از درس خوندن گذاشته خوبي كرده! گفته خبري تو سهميه نيست راستم گفته شما نيازي ندارين خودتون ميتونيد قبول شين
اينجا رزمنده ايثارگر ازاده نداريم همگي يكي هستيم بالا ٢٥ درصديا تازه چند سال نيس به حقشون رسيدن شماها هم با قانون جديد رسيدين خداكنه زودي اجرا بشه .وقتي شما مياين يه هم گروهيتونو مسخره ميكنيد واي به حال بقيه انقدر مسخره ميكنيد تو دانشگاه هم عرصه رو تنگ ميكنين براشون اينا جاي شمارو نميگيرن بنياد با بودجه خودش ظرفيت ايجاد كرده براي اين قشر خودش هم هزينه بچه ها رو ميده !!بخدا بچه هاي ايثارگران از اين تمسخرا خسته شدن قبول ميشن توان درس خواندن هم دارند فارغ التحصيل ميشوند بس كنيد اين حرفارا... خواهشا اگر احترام قائليد بس كنيد
بابا سهمیه چیه ،وامی بدین پراید دسته دومی بخریم تو آژانسی کار کنیم این همه سهمیه الکی گذاشتین برای همین اجرا هم نمیشن.تخفیف سفر با هواپیما چیه،هواپیما به چی میگن؟؟فکر کردین ما هم مثل شما همش پرواز داریم؟پول کرایه تاکسی هم نداریم چه برسه به هواپیما، نگرفتن حق انشعاب آب و برق و گاز چیه؟اگه راست میگین پول آب و برق و گاز رو بگین کلا نگیرین هر ماه اخطار قطع میاد برامون،کارهایی که بهتر و آسونتر هستن انجام نمیدین
گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل
به نظر تصمیم گیری در این موارد رو بگذارید به عهده پدرتون بهتره

حالا شما که فرزند رزمنده ای چرا اومدی این مطالب رو میخونی باید میذاشتی پدرتون بیاد!!!
در ضمن همه شرایطشون یکی نیست ،بعضی ها سهمیه دانشگاهی براشون مهمه و بعضی ها سایر سهمیه ها،ولی کلی گفتم،من فکر میکنم ایثارگران اکثرا نزدیک 50 -60 سال داشته باشن و نمیدونم ولی فکر نکنم تعدادی زیادی از اونها فرزند دبیرستانی داشته باشن که به سهمیه دانشگاه احتیاج داشته باشه،شایدم اشتباه میکنم بهرحال اگر اشتباه میکنم سایرین ببخشن
نه داداش سهمیه واسه ما که پدرمون از کار افتاده خیلی مهمه ما هم باید کار کنیم هم درس بخونیم حق پدرمون این نبود که آدمای دیگه حقشونو بخورن من اگه سهمیه داشته باشم پزشکی قبول میشم ولی بدون سهمیه نه چون وقت ندارم تا اون حد و باید ۸ ساعت در روز سر کار باشم
ان شالله موفق بشی.توکل بر خدا
سهمیه دانشگاه رو قبلا باید به فرزندان رزمندگان میدادین که ندادین حالا که فهمیدن دیگه احتیاج ندارن،واسه اینکه منتشو بذارن روی سرمون این سهمیه رو گذاشتن،خجالت بکشین از این حرکات آشکارتون ما که .....نیستیم سرمون کلاه بذارین،به فکر اشتغال فرزندانمون باشید،خودمون که دیگه پیر و از کار افتاده ایم
واقعا الان سهميه به چه دردم ميخوره ٥ سال پيش بود الان سال ٥ پزشكي بودم نه ليسانس فيزيوتراپي
حالا شما که فرزنده رزمنده ای چرا اومدی این مطالب رو میخونی،این کار رو بذارین به عهده پدرتون بهتره
مال بابای شمارو که نخونده و نمی خوره،،،، اومده دفاع از حق باباش ،شما چرا ناراحتی
ماده۳۹ راهم اجراکنید...!همه جانبازان که بسیجی نبودند!!!کارمندبودند.ارتشی بودند.پاسداربودند.دانشجوبودند.استادبودند.معلم بودنذ.روحانی بودندو.....................................................................و...
باسلام
بسیار جالب است دراین قانون چنانچه جانبازان در دوصندوق مشمول بازنشستگی گردند ازهردو صندوق حقوق میگیرند البته حق خودشان است امامحض رضای خدا این استمرار تبیض دراصلاح تبصره 2 ماده 39 میباشد عده ای ازسال 75 بهره مند وعده ای محروم هستیم خدایا این نمایندگان از خدا نمی ترسند چقدر اجحاف در حق امثال من می نمایند چرا حداقل از معاونت قوانین مجلس مشورت نمی گیرند
تا چه زمانی ما باید دراجرای قانون حسرت بخوریم
با سلام
پدر بنده 78 ماه جبهه داره و 25 درصد، 60 ماه دوتا از داداشامو معاف کرد، 25 درصد یکی دیگه، 18 ماه جبهه واسه من موند که چون متولد 73 بودم کسری بهم تعلق نگرفت، 1 اردیبهشت هم اعزاممه، امروز رفتم از نظام وظیفه سوال کردم گفت سال دیگه این قانون 5 سال دیگه تمدید میشه، یعنی 73 تا 77 کسری میگیره، طبق همین لایحه من 18 ماه کسری دارم، 4 ماه هم بسیجی، واقعا موندم چکار کنم، قانون رد نمبشه؟ مثل قانون 8 ماه پیش؟ اگه میشه کمک کنید
سلام برای استخدامی آزمون برداشته شد
استخدام ميشه كامل توضيح بدين يعني چي؟
بسمه تعالی
شورای محترم نهاد شورای نگهبان
با سلام و تحیات الهی –اینجانبان جمع کثیری از رزمندگان بسیجی هشت سال دفاع مقدس نسبت به مصوبات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص موارد چهار گانه فصل ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه کشور که در نشست مورخه 26/10/95 و در ادامه بررسی بندهای ارجاعی از کمیسیون تلفیق در ماده 103 قسمت بند 8 به عنوان ماده 59 الحاقی معترض بوده و تقاضای رسیدگی دارم همانگونه که مستحضرید و در متن قانون آمده در تمامی موارد مربوط به شهدای معزز و آزادگان و جانبازان از همسر و فرزندان این قشر محترم یاد شد ولی در خصوص رزمندگان کلمه همسر رزمندگان حذف گردید شاید نگارنده و مصوبین محترم اعتقادی به نقش همسران رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ندارند در صورتیکه رنج دوران جنگ را همسران صبور رزمندگان به مشابه سایر ایثارگران متمل شدند بطوریکه نتیجه زحمات همه ایثارگران یک چیز بوده و حذف سهم همسر رزمندگان نوعی بی حرمتی به ارزش این قشر بوده و موجبات ناراحتی جمع کثیری از رزمندگان را فراهم کرده که شرعا و قانونا مخالف بیانات مقام معظم رهبری میباشد لذا از آن مقام محترم تقاضا داریم دستورات لازم نسبت به اصلاح بند 8 ماده 103 الحاقیه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران امر به ابلاغ فرمایند.

با تشکر از زحمات کلیه مسئولین نظام جمهوری اسلامی
–جمع کثیری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس
رونوشت:
-ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور دستورات مقتضی
-ریاست محترم تشخیص مصلحت نظام جهت استحضار وصدور دستور مقتضی
نامبرده خودم جانباز5درصدو19ماه خط مقدم جبهه خانم نامبرده دارای 5درصدجانبازی تاحالا بغیرازدفترچه درمانی ازهیچی استفاده نکردم لطفا راهنمایی بفرمایین بااین مصوبه چی شاملمان میشه
نامبرده خودم جانباز5درصدو19ماه خط مقدم جبهه خانم نامبرده دارای 5درصدجانبازی تاحالا بغیرازدفترچه درمانی ازهیچی استفاده نکردم لطفا راهنمایی بفرمایین بااین مصوبه چی شاملمان میشه
سلام به کلیه مسعولین که به فکر احقاق حق برای جانبازان زیر 25 درصد هستید آخر نمایندگان محترم چرا برای دادن حقوق به جانبازان بالای 25 درصد کلمه معسر را بکار نمی برید ولی برای جانبازان زیر 25 درصد این کلمه معسر را بکار می برید آیا این بهانه ای ایجاد نمی کند که جانبازان ورزمندگان عزیز را از حق مسلم شان محروم کندلذاازشمانمایندگان گرامی تقاضا داریم که کلمه معسر را حذف کنید از ذحمات شما سپاسگزاریم
رزمندگان نبودند شهید وجانباز ازکجا بوجود میامد پس اصل رزمنده وارزش دادن وحمایت از رزمندگان وتقویت روحیات ایثارگری آنها برای مقابله با دشمنان است خانواده شهید وجانباز باید حمایت مالی شوند وخیلی هم زیاد، ولی رزمندگان ازهرجهت باید حمایت شوند چون الان هم درسوریه ودر ادامه در کل کشور وجهان بوجود رزمنده نیاز خواهیم داشت وباید جایگاه ویژه ای قائل شد
من عمویم شهید دفاع مقدس بود چون مجرد بود وپدر ومادر شهید هم از دنیا رفته بنیاد شهید کلا خلاص از خدمت رسانی شده ولی درمقابل پدرم برادر شهید وخودش رزمنده داوطلب بود داره خون دل میخوره یکی فرزندش را با 10سال سابقه قراردادی درسازمان دولتی ومدرک کارشناسی تبدیل وضعیت بکنه و.....
برای پیروزی وموفقیت رزمندگان وسلامتی وشفای جانبازان وعلو درجات شهدا دعا وصلوات بفرستید
کسری خدمت هم رد شد. ////
رد نشده دوست عزیز. اتفاقا شورای نگهبان هیچ ایرادی به ماده ی 45 که در مورد کسری هاست نگرفته. دقیقا بر چه اساسی گفتید کسری خدمت هم رد شد؟!!!!!
با سلام خدمت تمامی سرافرازان میهن، تنها حق و عدالت در زمان موعود به اجرا خواهد گذاشته شد. واقعا متاسفیم واسه مسئولین که مزد جهاد گران رو اینطوری دادین، بنده دو ترم در مقطع دکتری دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران درس خوندم و با وام شهریه دانشگاه رو تامین نمودم و منتظر این مصوبه بودم تا به ما که فرزند جانباز 20 درصد هستیم حداقل نصف شهریه رو تخفیف بدن ولی اجرایی نشد و من هم با معدل بالا تصمیم به انصراف ار تحصیل گرفتم. واقعا مگر من با به خاطر 5 درصد کمتر بودن درصد جانبازی پدرم حق این رو نداشتم که مثل فرزندان 25 درصد باشم یا اینکه حداقل نصف شهریه رو پرداخت کنم.
اصلا این عدالت نیست تخفیف باید به همه بر حسب درصد جانبازی تعلق بگیره نه اینکه به مطلق فقط برای گروه خاصی باشد ما که دیگه رفتیم ولی بقیه فرزندان جانبازان عزیز رو هم در نظر بگیرین که اونا دنیا در پیشگاه خداوند رو سفید باشین.
مسیولان در دولت و مجلس با پارتی و نفوذ درصد جانبازی بالا 25درصد درست کرده و چون خودشون در گروه زیر 25قرار نمیگیرین هیچ تلاشی برای این گروه مظلوم و بی پارتی نمیکنن.
برای جانبازان وایثارگران مصوب می شود ولی اجرا آن خبری نیست
ما منتظر " اذن رهبر " هستیم.
باسلام,من متولد72هستم وپدرم 22ماه سابقه حضوردرجبهه داره میخاستم ببینم باتصویب قانون جدید چندماه کسری به من تعلق میگیره؟!
معافی دادا
باسلام خدمت دوستان عزیز میخاستم ببینم رزمنده هایی که خدمت سربازی درجبهه حضورداشته اند باتصویب قانون جدیدکسری یا معافی به فرزندان انها تعلق میگیره؟!باشکر.
باسلام میخاستم ببینم باتصویب قانون جدیدکسری یامعافیت شامل حال متولدین72میشه یانه ؟باتشکر
باسلام میخاستم ببینم باتصویب قانون جدیدکسری یامعافیت شامل حال متولدین72میشه یانه ؟باتشکر
سلام خدمت دوستان و مدیر سایت
یه سوال دارم از خدمت مدیر یا دوستان مطلع
آیا در این مصوبه سهمیه فرزندان جانباز زیر بیست و پنج درصد حذف شده؟همون سهمیه که غیر 25 درصد بود و تو ازمون شرکت میکردند و معاف از شرط معدل و سن بودند
لطفا جواب بدید ممنون
سلام یه سوال دیگه که یادم رفت
ایا از برادران ارتشی یا نیروی انتظامی که در زمان جنگ از طرف یگانهاشون اعزام به جبهه شده بودن و کارت ایثار دارن رزمنده حساب میشن؟
ممنون اگه جواب بدین
بله حضور درجبهه یعنی رزمندگی
با سلام. اینمورد که کسری خدمت منوط به نظر رهبری است، ایشان تا چه زمانی نظر خود را بیان میکنند؟
یا اینکه قانون لازم الاجراست؟
با سلام.لطفا اینقد درمورد پدرانی ک فقط رزمنده بودن بی رحم نباشید.پدر من ۱۹ماه جبهه بوده و فقط ن اسیر شده ن جانباز و ن شهید.حالا واقعا لایق ۱پاداش کوچیکی نیس یا حداقل فرزندانش نباید اون زمانی ک پدرشون نبود و با تمام استرس منتظربرگشتنش بودن ۱امتیازی داشته باشن
لطفا با قانون معافیت فرزندان رزمندگان موافقت کنید.منکه خدمت رفتم ولی برادر کوچکترم ک متولد۷۰هستش خیلی داره ب پدرم منت میزاره ک چرا رفتی جنگ و ازین حرفا.میگه الکی وقتتو گذاشتی و هیچی هم حسابت نمیکنن و حالا ما باید با نداری و این چیزا بسازیم.با اینکار حداقل پدرمو جلوی داداشم سربلند کنید
سلام خسته نباشین بچه ها ..من میخواستم بدونم این طرحی که تایید و تصویب شده از چه موقع اجرایی میشه؟یا چقد طول میکشه تا بشه ازش استفاده کرد؟
کسری ایثارگری برای خدمت سربازی رو تایید کنید لطفا
امیدوارم هر چه زودتر رهبر عزیز گرامی انقلاب کبیر اسلامی کسری خدمت برنامه شیشم توسعه را به تصویب برسانند. ای رهبر آزاده روی ما هم حساب کنید در شکوفایی کشورمان
خدا کنه قانون کسری خدمت به تصویب نهایی رهبری برسه...
دولت محترم چرا اینقدر فرق وجدایی بین جانباران 25وزیر25درصد قائل هستید؟
تا قانون اجرایی مجلس در سال 96 اعلام نشه اینها همه داستانه بایستی تلفیقی بین درصد جانبازان و مدت حضور داوطلبانه در جبهه مشخص بشه مثل معافیت فرزندان جانبازان و رزمندگان مثلا جانباز 10 درصد با 20 ماه منطقه (به ازای هر ماه یک درصد) میشود 30 درصد که شامل تمام موارد و تسیلات جانبازان 25 به بالا میتواند باشد سعی کنید این اجرایی بشه جان برادر
کارمند اعاده بخدمت 5درصد جانباز ورزمنده رفتم کسری خدمت پسرم را پرسیدم گفتن برای پسر شما تعلق نمیگیره متولد سال 78 چرا این چه بخشنامه ای ؟من بعداز 26 سال درصد زدم چرا اینقدر جانبازان زیر 25 درصد را بی ارزش وقبول ندارد نظام
وقتی نمایندگاه مجلس و سایر مسیولین با واسطه و پاری بازی رفتند جانباز 25در صد و بالا گرفتند طبیعی است کسی در فکر جانبازان زیر 25درصد نباشند و آنها را به حداقا ها راضی کنند نمی خواهند برای خودشان رقیب درست کنند این است عدالت در کشور اسلامی . یک بار به بنیاد شهید مراجعه کردم هر چه آگهی زده بودند گغته شده بود جانباز بالای 25 درصدفقط یک جا اعلام کرده بودن کلیه جانبازان من هو خوشحال شدم جلوتر رفتم متوجه شده تا مسابقه قرآن خوانی است دلم برای خودم و خانواده ام سوخت و نا امید برگشتم خدا از تقصیر .... آنهایی که جانبازان را بالای 25و زیر 25 قرار دادن نگذرد4634
قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران كه در ارديبشت ماه سال ١٣٨٥ به تصويب مجلس رسيده و دايمى گرديده چرا اجرايي نمي شود مثلاً معافيت از خدمت سربازي براي فرزندان جانباز از٢٥٪‏ به ١٠٪‏ كاهش يافته وليكن اجرا نميشود
سلام ببخشید من یه سوال دارم اگه کسی میدونه بهم بگه پدر من 18ماه24رو در سربازی جبه بوده حالا کدام ازین قانون ها شامل من میشه ایجامیگن داوطلبانه ولی لایحه رو میخونم ننوشتهداوطلبانه
سلام‌
جانباز شیمیایی ۲۰‌ درصد هستم که سال ۹۲‌ کمسیون پزشکی بنیاد جانبازآن و امور ایثارگران کل کشور بنده را از کارافتاده کلی اعلام کرد ...
دوباره بعد از سال ۶۷ که اولین کمسیون پزشکی بنده بود کمسیون رفتم برای افزایش درصد با چندین پرونده بستری دائم که همان ۲۰ درصد تایید شد خوب اگر ۲۰‌ درصد هست پس‌ چگونه از کارافتاده کلی شدم ...
همسرم فوت شده با دو بچه که یکی از بچه هام دوسالش بود و اون یکی شش سالش با در به دری اونا را بزرگ کردم حال باید شهریه دانشگاه آزاد اونا و خودم را بدهم با این حقوق ناچیز کارمندی که حتی تخفیف نیز شامل حال ما نمی شود ولی شامل حال فرزند جانباز ۲۵ درصد میشود؟؟؟؟
ای ننگ بر این عدالت و این همه تبعیض
چرا با کسانی که از جان خود مایه گذاشته اند اینگونه رفتار می کنید؟؟؟
تا کی این همه بی عدالتی؟؟؟
لطفا عاجزانه از شما تقاضا میکنم پیگیری کنید سهمیه کنکور فرذندان رذمنده وجانباز زیر 25 درصد ابلاغ بشه سمارا بخدا نگذارید بعد از کنکور گناه می کنید
با سلام و احترام
بنده حقیر یک سال و دو ماه است که وارد سیستم اداری شده ام...و همچنان پیمانی هستم....
آیا راهی برای رسمی قطعی هست؟؟؟؟
با تشکر....
توروخدا به داد من برسید ,من پدرم جانبازز 10 درصد واعصاب وروان وبا توجه به ماده 105 باید سهمیه ورودی دانشگاه به اونها هم تعلق بگیره اما متاسفانه در امتحان دستیاری 96 اصلا تاثیرش ندادن با اینکه در کنکور تاثیر ندادن.توروخدا پیگیری کنید
با سلام توروخدا این موضوع رو بررسی کنید چرا این مصوبه ها در کنکور اعمال شده اما وزاارت بهداشت این مصوبه رو اجرا نکرده درحالی که ماده 105 وزارت بهداشت رو هم ذکر کرده ولی اصلا در آزمون دستیاری 96 اجرایی نکرده این ماده ومصوبه رو .توروخدا پیگیری کنید
سلام/ اخیراً در برنامه ششم توسعه زرمندگانی که 12 ماه سابقه جبهه دارند را از مالیات معاف کردند/ انشاله مبارک است ولی برای فردی که مثلاً 11ماه 15 روز جبهه دارد و همه آن را نیز در خط اول بوده و فقط ، 15 روز کسر دارد، آیا عدالت اجتماعی، اخلاقی ، اداری و .... رعایت می شود؟!!!!!!
قانونگذار محترم آیا شایسته نبود که هر نوع مزایا با توجه به میزان عملکرد فرد مورد ارزیابی قرار گیرد .
اصلاح ماده 62 درانتقالات فرزندان دانشجوی رزمندگان
سلام دوست عزیز رزمنده قهرمان ما که همدیگر را در ناشناسی میشناسیم حتی یک روز حضور در جبهه آنهم جنگیدن با آن دشمن قابل تقدیر و سپاس است چه برسد به یازده ماه نیم انشاالله مسئولین کمی از این تبعیض ها بکاهندو همه مان را به یک چشم نگا ه کنند از آن رزمنده که سه ما در جبهه حضور داشته تا آن جانباز 70 % وخانواده شهدا و آزادگان ولی هر کس هم در خور فداکاریشان روز خطر هیچ کس خبر از مزایا نداشت فقط منظور خدمت وحفظ انقلاب بود حقش هم این است که توجه بیشتری به ایثارگران گردد
با سلام خدمت همه دوستان عزیز ایثارگرکه بدون هیچ چشم داشتی در روزهای خطر وتجاوز دشمن به این سرزمین سراز پا نشناخته واز خانه وکاشانه دلبریده وسینه خود را اماج گلوله های دشمن کردند این حقیر سربا تقصیر خاک زیر پای همه دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس در هر رده وسازمان ولشگر هستم فقط انتظار مان از این دولت این است که پس از گذشت 29 سال از جنگ به یاد رزمندگان هم افتاده و مزایای برایشان درنظر گرفته اند اما با گذشت 3ماه از آغاز سالی که باید قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه کشور در این سال آغاز گردد چگونه میشود این قانون که خود از قوانین بالا دستی می باشد به دستگاه های اجرای ابلاغ نگردید ضاهرا" تا آنجا که سواد ما قد میدهد قوانین سالیانه به تبعیت از قانون 5ساله اجرای میگردد
باسلام وخسته نباشی جانباز15درصد میباشم با25سال خدمت و5سال سنوات ارفاقی بازنشسته شدم خواستم ببینم میتونم دوباره اعاده بخدمت شم باتشکرازشم
عزیزان به هم دیگر اعتراض نکنید چرا جانباز اینطور رزمنده انطور مشکل این است که باید قوانین همه را ببیند اعتراض شما به همدیگه درست نیست
سلام دوستان کسی اطلاع داره آیا میتوانیم کارمند رسمی ارگان غیردولتی را به سازمان های دولتی انتقال داد یا خیر ؟در برنامه توسعه پنجم حذف شده بود .ممنون
سلام بنام خدا و دفاع از كيان اسلامي به جبهه اعزام شدم اگر خطري متوجه نظام اسلامي شود مجدد در دفاع از آن به ميدان خواهم آمد مسئولين در رده هاي مختلف خدا را در نظر داشته باشند و از نا عدالتي و بي انصافي برحذر باشند والا طبق وعده الهي به عقوبت دنيوي و اخروي مبتلا خواهند شد ... آيا هميني هم كه براي اين اقشار مصوب شده نمي خواهيد ابلاغ كنيد و منتظر زير سوال بردن رهبر مظلوم انقلاب هستيد شما را به شرفت تون مسئوليت پذير باشيد.
سلام. چند ماهی هست که قانون برنامه ششم توسعه تایید شده اما نیرهای مسلح از اجرای بخش مربوط به نظام وظیفه و معافیت ها سرباز زده و جالبه که استدلالشان منطقی نیست.....البته اگر اذن رهبری وصول نشده خوب سمعا و طاعتا اما این ها ما رو همین طوری معلق نگه داشتند و نه اجرا می کنند و نه عدم اجرا رو رسمی بیان می کنند...خداییش زندگی و عمر جوونا بازیچه نیست.....من دانشجوی دکترا هستم و سن من رفته بالا....دارم انصراف میدم که برم سربازی و تموم کنم...چون همه زندگی و آینده منو بهم ریخته.....خداییش از روی پدر و مادر شرمنده هستم....والله شرمنده هستم.....با 31 سال سن و ترم 6 دکترا و در حال اجرای تز دارم انصراف میذم برم سربازی....من لیسانس و ارشدم تو دانشگاههای تهران بود و دکترا در دولتی شهرستان هستم....دوستانم یک به یک از کشور خارج شدند.....من علاقه ای به خروج ندارم......اما برای یک دانشجوی دکترا با سربازی همه درها در درون بسته است.من با این سن ازدواج هم نکردم.....والله قسم سر پل صراط یقه همه مسئولین جمهوری اسلامی رو میگیرم....یعنی یه قانون که این همه کار کارشناسی شده رو و شورای نگهبان هم تایید کرده رو نه اجرا می کنید و نه اصلا ردش نمی کنید!!!!این یعنی بازی با عمر و روحیه جوونا...ما دستمون به جایی بند نیست....تو رو خدا صدای بی صداها باشید.....خدا یا بستان داد فقیران ز امیران
با سلام و احترام سئوال چه امتيازاتي در اين قانون ايثارگران كه در برنامه ششم تصويب شده است براي رزمندگان زمان جنگ كه سابقه خدمت كمتر از شش ماه دارند ودر حال حاضر دچار مشكل واعصاب وروان شده اند و پروند باليني هم ندارند در نظر گرفته شده متشكريم
چرا جانباز ان زیر بیست وپنج درصد هیچی شاملشان نمیشود به فکر ما باشید ار کا ر دارن بیکارمان میکنند فکری کنید برای مافقرا
سلام
بنده رزمنده 8 سال دفاع مقدس هستم وبا تصویب قوانین چهارگانه ایثارگران بند ه ردیف 6 ماده 103 دولت را مکلف نموده تا ایثارگران برای یکبار از انشعابات رایگان آب ، برق وگاز و فاضلاب بهره مند شوند و با مراجعه به ادارات می گویند این قانون تاکنون ابلاغ نشده ، آیا دولت قصد داردآنرا اجرائی کند یا خیر ؟ لطفا پاسخ بدهید.
دم بزرگان كشور و مجلس وبزرگان ارتش گرم . ما در زمان جنگ به طور دارطلبا نه جهت خد مت به كشور ارتش را انتخاب نموديم ومردانه در مناطق مختلف تا پاي جان جنگيديم وخاطراتي از خنگ داريم كه تا بحال كفته وشنيده نشده مرداني گمنام بي ادعا ولي هيچ به حساب نمياييم ومن ميدونم با اين گفته ها هيچ اتفاقي نمي افتد وهيچ وجداني بيدار نمي شود وهيچ مردي را نمي بينم صداي ما باشد .ولي دم از عدالت حضرت علي زدن كجا وعمل نمودن كجا به هر حال ما را هيچ به حساب نياوريد ما شما را كه مسعول هستيد نمي بخشيم
بری قوانین سربازان قهرمان که سالم از جنگ برگشتن در امریکا را مرور گنید ایا حق رزمندگان سرباز ما این نیست بدون منت حقوقی پرداخت کنید کار خوب از هر جایکه باشد بیاموزید نه اینگه برید با ان خانم سلفی بگیرد
باسلام این قانون الان قابل اجرا است یا هنوز باید به تایید شورای نگهبان برسد با تشکر
با سلام با گذشت 5 ماه از سال هنوز این قانون ابلاغ نشده است ما رزمندگان چشم انتظار دستور مقام معظم رهبری عزیز هستیم تا ابلاغ گردد
من 9ماه جبهه رفتم زیرصندلیِ.دست توشناسنامه.داخل کیسه خواب از جیرفت استان کرمان.تااهوازچون قبلا2باراز اهواز برم.گردوندن.با دندونم کیسه خواب پاره میکردم فقط بینیم برا نفس کشیدن بیرون بود.دانشسرا تربیت معلم .بدکن تصمیم عجولانه تقاضاب بازنشستگی دادم.ااان 45 یال دارم.هیچ حرفه دیگه ای بلد نبیتم.نه خونه.زمین.وام.هیچی بهم ندادن در2اتاق 6نفر زندگی میکنیم فقط ماشین اردی غراضه دارم ک بچه ام خجالت میکشه جلو دوستاش.نمیشه کرایه کشی کرد.وضع اشفته ای داریم همیشه لی پولیم.هر کس این متن.را میخونه ب خون شهدا قسمش میدم یکی از مشکلاتم حل بشه بهتره.100صدمتر زمین تو کوچه ای بهم ندادن.همراهی هام همه زمین خونه.ماشین دارن ولی من ک داخل کیسه خواب در سن13.14سالگی جبهه مبرفتم ک تا یه هفته تاولهای بدنم میسوخت داخل اتوبوس قدیم ن کولر داشت ونه امکانات1200کیلومتر با اون سختی مرتب قایم میشدم ایا این انصافه خیلیادچند زمین گرفتن و...من کاری ب اونا ندارموفرذای قیامت خودشون میدونن حقذما ضایع شده.قران بین هرکس این نوشته را خوند بذهر طریق کمک کنه البه قبلش دقیق از هر ارگان وادارهذای سؤال کنن ک من ایا بجز ماشین غراضه اردی چیز دیگری ندارم..ماشینم انقدر مشکل داره صد متر دورترذاز مدرسه بچه ام پارک میکنم پیاده میبرمش. دخترم را از دانشگاه برداشتم توان پرداخت شهریه را ندارم.چکار کنم به خون شهدا قسم هر که کاری برامن بکنه حکم حج داره.دعای خیر6نفر داخلد2اتاق اجاره ای ک باسختی کرایه را میدم کمکم کنید.خدانگهدارتون
با سلام .این دومین باری هست ک پیام میدم و جوابی نمیگیرم .خواهش میکنم جواب پیام من رو بدید .فرزند جانباز ۵۰ در صد متوفی با سابقه 94ماه حضور در جبهه .ایا معاف از مالیات و بازنشستگی و بیمه هست و ایا فوق العاده ایثارگری و مسکن شاملش میشه .طبق بند ط از ماده دوم قانون ایثارگری ک قید کرده کلیه خدمات این قانون در صورت فوت جانباز ب خانواده اش میرسه. این موارد شامل ما میشه؟
جانباز ۱۵/۰هستم سه تا فرزند دو مهندس برق وشیمی ویک تربیت بدنی دارم دیونه میشم خودم ۱۴ماه جبهه دارم۶ماهشو قبول دارن از بچه ها دو متاهل،یکی مجرد ،اهای اقای مسئو ل میدونی بیکاری فرزند یعنی چی،؟اخر برج هم حقوقتو با اونا تقسیم کنی یعنی چه؟نه نمیدانی.چون در شرایط ما نیستی اما برای ما قانون مینویسی.به قول دوستمون یه کارت شناسایی هم به ما نمیدن ترا بخدا خجالت نداره ؟جانبازم،مدرک؟ندارم.ما شرمنده خدا،زن وفرزندانمان شدیم ،شما مسئولسن مقصرید،اقا سن بچه هامون رسید به۳۵سال هنوز بیکارند عروس من طلاق گرفت،چون فرزندم بیکاره انهم باتخصص عملی در رشته مهندسی برق قدرت،مسئول محترم اگر درد دل رزمندگان وجانبازان را مطالعه میکنی مسئولی در اخرت باید پاسخگو باشی اگر هم نه که خدا از شما نخواهد گذشت باعرض پوزش عبدالمحمد کردی دبیر بازنشسته ایثارگر وجانباز اعصاب وروان ۱۵/۰ متشکر
سلام در مورد سنوات ارفاقی همسران شهدا در قانون ششم توسعه تا 8 سال با حقوق و مزایای کامل تصویب شده چرا آموزش و پرورش از اجرای قانون طفره میرود و چرا حساب و کتابی در کار نیست >>>>آیا قوانین مملکت برا رو کاغذه ؟اگر قابلیت اجرایی ندارد!!!!چرا تصویب می کنید بنده با 26 سال کار از این قانون برخوردار نیستم لطفا رسیدگی کنید .
سلام ماکه مستجرومعسرهستیم هیج خبری هم نیست باماهی ششصدتومان چکارمیشه کرد9
سلام خدمت دوستان عزیز
پدرمن سابقه 24 ماه جبه داره من متولد 77 هستم ایا کسری خدمت به من تعلق میگیره
لطفا اگر اطلاعی دارید جواب بدید
باسلام قانون اعاده خدمت ایثارگران در برنامه ششم توسعه شامل ایثارگران بازنشسته نمی گردد از دولتمردان محترم انتظار می‌رود قوانینی تصویب نمایند که ضمانت اجرایی داشته باشد و حداقل شامل کس یا کسانی گردد همین ماده در برنامه پنجم بوده و جمعی از ایثارگران را شامل میشد ودر برنامه ششم بند چ ماده ۸۷ راه را برای ایثارگران بستند راه بستن خدمت به این قشر نبوده انتظار بازنگری در بند ماده مذکور را داریم با تشکر
با سلام انتظار می‌رود نمایندگان محترم نسبت به قانون اعاده خدمت ایثارگران در برنامه ششم توسعه ( بند چ ماده ۷ ) بازنگری نمایند تا شامل قشر ایثارگر شود با تشکر
سلام ببخشيد معافيت فرزند جانبازان ده درصدم تو اين قانون هست؟؟
۱.چرا در قانون ایثارگران و برنامه ششم توسعه ۶ ماه متوالی قید شده ولی ۶ ماه متناوب را لحاظ نکرده اند؟ ایا رزمندگان با ۶ ماه متناوب باید از این مزایا محروم بمانند؟
۲.چرا رزمندگانی که در دوره سربازی در خط مقدم جبهه بوده اند از مزایای برنامه ۶ام و قانون ایثار گران بی بهره اند؟
۳.چرا رزمندگانی که با انتخاب خود به دلیل برخی مشکلات با مدرک کارشناسی ارشد پیش از ۳۰ سال باز نشسته شدند، اکنون برای یک بار نمی توانند اعاده به خدمت گردنند؟

خواهشمند است در این خصوص در قانون ایثارگران و برنامه ۶ ام اصلاحیه درنظر گرفته شود.
آاآاهای......سلااااااااااااام......ما رزمندگان زیر شش ماه سابقه حضور داوطلبانه اینجا هستیم......به شما دست تکون میدیم.........ما را میبینید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟....ااااآاهآی....ما اینجاییم
با سلام
به قرآن ما فرزندان جانبازان خودمون اعصاب و روان شديم . همش كه نميشه همه چي واسه فرزندان شهيد باشه . پدر من هر شب داره شهيد ميشه بايد به فكر همه ما باشيد . پدران ما بودن كه مملكت به اينجا رسيده . فقط و فقط مرد باشيد
بنده فرزند جانباز 70 درصد ميباشم
سلام من بشماگفتم5%جانبازی داشتم.پرونده ام گم شده.گفتم میرم استان کرمان کاری نکردن میام تهران..3هفته قبل امدم تهران اما هیچ جوابی نگرفتم.گفتین مدرکی از5% دارین براما بفرستین ک فرستادم.اما تابحال هیچ کاری نکردن.امسال بچه ام باید برود دانشگاه نمیدونم بفرستمش یانه.پسرم هم فرستادم برا شهریه اون دلم میزنه.حداقل کمک کنین همین درصد گم شده ام پیدا بشه.من اجاره نشینم در2اتاق6نفر زندگی میکنیم.نگران نیستم.خودتون گفتین صورت صانحه نباشه 5درصد میدن ..یه کمکی به من بکنید.ب خدا وند قسم الان ماه محرم نزدیکه..شمارا ب خون شهدای کربلا یه فکری بحال من بکنید.دیگه شرمنده دخترم نباشم.کوچکترین بسیجی لشکر41ثارالله هستم هم ب لحاظ سن وهم هیکل 28کیلو وزن داشتم...زیر صندلیها قایم میشدم.وضع مالی مناسبئ ن.دارم..قبلا همچی را گفتم حالا اینبار کمک کنین پروندم پیدا بشه...دست شما درد نکنه ک ایقد بفکر بچهای جنگ.هستین..یاحق
چرا هیچ جوابی به سوالات من داده نمی شود،‌شما بگید از چه کسی سوال کنیم، امیدواریم با ترافیک سوال کنندگان جواب من هم داده شود،، شما خیلی بزرگ وارید.اجرکم عندالله.مجیدگیلانی،
ایا امکان دارد بعد از گذشت این همه سا ل چیزی به ما هم برسه 3497


با سلام بنده می خواستم از مزایای ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه برای تغییر صندوق استفاده نمایم که به بنده اعلام شده امکان تغییر صندوق از 1/1/96 طبق رای نمایندگان مجلس ماده 39 از برنامه ششم حذف گردیده بنابر این این ماده بدون داشتن دستور العمل عملاً قابلیت اجرا ندارد
باسلام مگرمارزمندگانی که سه ماه بعدازقطهنامه به جبهه اعزام شدیم وسه ماه هم قبل ازآن چکاربایدبکنیم چرامیگندمزایاشامل حالتون نمیشه مگرمانبودیم بعدازقطعنامه که جلوپاتکهای دشمن راگرفته ایم وحتی تعدادزیادی هم شهیدشدندچرابعداز30سال خواستیدحداقل نگاهی به ماداشته باشیدآن هم حدنصاب برایش تعین کردیدحداقل برای استخدام وکنکوربچه هامون امتیازبدهیدچرابایدتبعیض قائل شویدماکجابایدفریادبزنیم چه بایدکردازاین همهبی عدالتی ومرزبندی ترابخدابرای ماکاری کنید
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی سروران گرامی
آیا قانون خاصی برای انتقالی دانشجوی فرزند جانباز زیر 25 درصد هستند
اگر که اطلاعی دارید لطفا راهنمایی کنید
من جانباز 15درصدبا مدرک لیسانس هستم وسال 89بدون استفاده ازسنوات ارفاقی ناشی ازجانبازی بلکه براساس قانون عمومی کشور با 25سال خدمت و5سال ارفاقی بازنشست شدم آیا کسی اطلاع دارد براساس برنامه ششم امکان اعاده به خدمت من هست یا نه
باسلام من جانباز بیست درصدباسابقه بیش ازیک سال حضور داوطلبانه جبهه بیکارهستم همه قانون راخواندم بنیادجزخدمات درمانی هیچگونه خدمات دیگری به مانمی دهدچه رسدبه خانوادههاماالکی وقت خودتان ومارانگیریدبعدازسی سال میفهمیم بنیاد برای افرادخاص وگناه مااین میباشدمجروحیت ماوپارتی مادرزمان کمسیون تعین درصد کم یااصلانبود
با سلام من از 18/10/66 تا 18/8/68 در منطقه شمالغرب سرباز بوده ام كه طبق تاييد گواهي سپاه بايد 15 ماه و25 روز برايم حضور در جبهه محاسبه كنند كه شركتي محل كارم ميگويد محاسبه مزاياي ايثار گري تا تاريخ قطع نامه ميباشد يعني 29/5/67 خاليكه تا سال 70 قانون مصوب شده.چه راهنمايي ميتوانيد بكنيد
این بخشنامه هیچ ضمانت اجرایی ندارد.درواقع متولی ندارد.فقط برای دلخوشی وازطرفی بدبینی جامعه نسبت به این عزیزان شده.همه فکرمیکنن همه مملکت رادادن به رزمندگان و غیره.درصورتی این فقط ظاهری بیش نیست.خودم کارمنددانشگاه علوم پزشکی ام.ولی بندی ازاین بخشنامه راانتخاب کرده اندکه به افراددارای شغل آزادمربوط می شودوبقیه پشم.همش دروغ وکلاهبرداری.امیدوارم نمایندگان که دستشان رابرای تصویب بالا میبرن این نظرراببینن والکی دست بالانکنن.لااقل بعدش راهم ببینن
با سلام خدمت کلیه دوستان عزیز به نمایندگان محترم بفرماید وقت خودتون بیهوده هدر ندهید چون هیچکدام از این قوانین را در خصوص رزمندگان انجام نمی شود و هیچکس هم جواب گو نیست بیخودی دل ما را خوش نکنید و به خوردتون ادامه بدهید سازمان اوقاف قم در خصوص دفن میت با کمال پر رویی مسئول مربوط میگه مجلس بیخود کرده سازمان هواپیمایی میگه فقط ایران ایر و شرکت های خصوصی نیست میگم نص قانون هست میگه برای خودشه و الا اخر پس به هدفتون بیاندشید نه دل خوش کردن ایثارگران
ضمن احترام به جانبازان محترم رزمند گانی هستند که بیش از ۴۰ماه درجبهه از درس و زندگی عقب ماندند ودراین چهل هیج امتیاز و امکاناتی نگرفتند ولی برادر با اولین روز حضورش با یک ترکش مجروح و ازخدمت معاف شدهو از آنزمان ازامکانات بنیاد استفاده نمود حالا که بیشتر رزمندگان شاغل بازنشسته شدند تصویب معافیت از مالیات به چه دردشان میخورد برادان جانباز نگران نباشند
سلام قانون مصوب رزمندگان خوب است ولی گوش مدیرآنی که رنگ جبهه را ندیده اند چگونه می گیرند که اجرا کنند مخصوصا بانک های خصوصی
با سلام ببخشید این قانون دقیقا کی ابلاغ می شود و آیا زمانت اجرایی دارد؟ آخه من برای کفن و دفن می خواهم!
سلام از دوستان كسي در جريان خدمت وظيفه سربازي حضور در جبهه هم هست؟ (يني خدمت وظيفه در جبهه باشه)
با سلام واقعا جای تاسف دارد بین خانواده شهید درجه بندی می کنند . یعنی چه ؟؟؟ رزمنده و جانباز و اآزاده و فرزند و خواهر و برادر شهید همه در انقلاب سهمیند.
من که برادرم مجرد بود و من بچه بودم شهید شد . الان بعنوان خانواده اش فقط دهن پر کن جامعه باشیم . چرا باید در اداره با 15 سال خدمت هنوز قراردادی باشم اونوقت نمایندگان با پارتی بچه هاشون بهترین پست رو بگیرند و از بدو خدمت استخدام باشند؟؟ فقط از اسلام و دین به نفع خودتون و حربه استفاده نکنید . انصاف داشته باشید جواب خون شهدا را باید بدهید
سلام
اگر معاونت محترم نزاجا مدت حضور در جبهه رزمندگان عزیز را تقسیم بر چهار نمیکرد تا به عدد زیر شش ماه برای حضور داوطلبانه برسد و اگر مدت حضور شش ماه احتیاط را برای حضور داوطلبانه در نظر میگرفت الان خیلی ها مشمول یک مقطع بالاتر تحصیلی میشدند. مثل بنده که با 5 ماه حضور نمیتوانم از یک مقطع بالاتر استفاده کنم و خیلی ها مثل بنده .

پایان خدمت سال 63 عدم بهره مندی تا کی؟
عرض سلام
من ایثارگر ۵ ماه خدمت هستم ، آیا به من تسهیلاتی تعلق میگیرد؟ من تا بحال از هیچگونه تسهیلاتی استفاده نکردم. لطفا راهنمایی کنید.
دانشگاه آزادبرای تخفیف 30درصدی شهریه همسر وفرزندجانبازان زیر 25درصد موافقت نمی کنه ومیگه برای ما بخشنامه ایی نیومده ما هم داریم فارغ التحصیل میشیم پس فایده این همه اصلاحیه چیه؟ اگر نخواد بزودی اجرایی بشه؟توضیح بدید لطفا....ماکه تموم جوانی ونشاطمونو صرف یه جانباز اعصاب روان کردیم ودیگرهیچ؟؟؟؟وهرچی گفتیم گفتندبه جانباز زیر25 تعلق نمی گیره......
من همسر جانباز اعصاب وروان زیر 25درصد هستم و22ساله که با زندگی دست وپنجه نرم میکنم کارمندم وبخاطر مشکلات همسرم نیاز به تقلیل ساعت کاری دارم ولی این موضوع برای جانباز زیر25 تعریف نشده در حالیکه بقیه بانوان که همسرشان مشکل زیادی ندارد با نام صعب العلاج یک ساعت پاس اداری استفاده می کنند ومسئولان از مصائب مابا جانبازان افسرده وptsd خبر ندارند لطفا به گوش مسئولان برسانید.
تشکراز زحمات مسئولین دلسوز بنیاد شهید وامورایثارگران بی زحمت این قانون فرزندان شهدا می توانند با 8سال سنوات ارفاقی باز نشست شوند را اجرایی کنید تا فرزندان آزادگان وجانبازان بتوانند با مدارک دانشگاهی شاغل بکار شوند وبرای فرزندان جتنبازان 50%به بالاتر را هم در آینده سنوات ارفاقی بدهید تا بعد این عزیزان فرزندان شهدا وجانبازان مدافع حرم استخدام شوند
با سلام.برنامه شما برای خانه های خراب شده وغیر قابل سکونت بر اثر زلزله اخیر در استان کرمانشاه چیست؟آیا تسهیلات خاصی تعلق میگرد ؟
با سلام .من حدود 24ماه در جبهه بودم ودارای کارت ایثار ارتش میباشم تو رو خدا حقیقت را به ما بگوید ایا حقوق ومزایایی به امثال ما میدهند .یانه .ایا ما که بیکار هستیم ونه بیمه داریم نه حقوق والان بیماری هایمان شروع شده و حتی پول ندارم که دکتر بروم وازمایش بدهم .چند دفعه اداره ایثارگران شهر زاهدان رفتم و پرونده درست کردیم که ما هیچ مزایایی نداریم وحساب باز کردیم بانک حکمت ولی هیچ خبری نیست نه از حقوق ونه از بیمه .مگه امثال ما چقدر دیگه زنده هستیم .لطفا تو را به خدا برای ما فکری بردارید .اداره ایثارگران زاهدان که ما هر موقع میرویم جواب نمیدهد .ومثل اینکه ما سرباز زیر دستشان هستیم ونگاه به سن سال ما نمیکنند .با اینگونه صحبت میکنن.با تشکر مولاداد پاکدل سرباز جنگ قدیم .ایثار گر الان .تشکر جواب من را بدهید .
سلام دوست ایثارگر در برنامه ششم .تمام وظایف دیده شده انشالله بزودی بحساب شما حق مسکن و ولاد و بیمه و غیره....واریز میشود ولی مدتی صبور باشید .لم یشکر خالق والم یشکر مخلوق
با سلام احتراماً ضمن تشکر از شما که به سئوالات مورد نظر پاسخ لازم را می دهی . آیا رزمندگانی که دارای پست های سازمانی بوده و قبل لاز سال 1396 تنزل پست شده اند آیا برای پایدار بودن مزایا ترتیب اثر داده میشود .7264
مخاطب گرامی
اصولا باید این اتفاق بیفتد. و طبق قانون باید مزایا و حقوق طبق پست قبلی به شما داده شود.
اما ممکن است به این سادگی به دست نیاید. اگر دستگاه مربوطه موافقت ننمود، باید به شدت پیگیری نمایید تا به نتیجه برسید.
من جانباز جنگ تحمیلی هستم با بیش از 35 سال رنج و بدبختی وبا 25 در جانبازی هنوز فرزندی از من سر کار نرفته افراد انقلابی همه یا رفتند یا خانه نشین شدند و فقط یک رهبر وجود دارد که دولت روهانی به مردم میخندد و بیشتر مسئولین جوانان را دشمن نظام تربیت میکنند در صورتی که کشورهای اروپایی از بازماندگان و یا وارثان جنگ جهانی تقدیر میکنند خرمنی که آتیش گرفته است از فبل شعله آتش آن معلوم نبوده هیف است که به فکر جانبازان و خانواده های آنان نیستید روزی میرسد توصیه های امام خمینی به بار مینشیند ولی دیگر فایده ندارد
با سلا م اگر جانبازی با استفاده از سهمیه ایثارگران در رشته تخصصی پزشکی پذیرفته شود ولی به دلیل بیماری که به تائید شورا ی پزشکی دانشکده نیز رسیده باشد انصراف پزشکی بدهد ایا میتواند دوباره از سهمیه استفاده کند یا خیر؟
سلام پدر من 6ماه 20روز به صورت داوطلبانه جبهه رفتن ولی انگار 4ماه آن قبل از قطع نامه بود و2ماه و20 روزش بعد از قطع نامه بوده با این تفاسیر آیا من برای امتحان تخصص دندانپزشکی سهمیه دارم یا نه ؟
یعنی میزان ماه های که فرد داخل جبهه بوده به تاریخ قطع نامه ربط داره یانه؟
من رزمنده هستم جمعا در طول ۸ سال دفاع مقدس ۴۱.۱۱ روز در ارتش و بسیج سپاه در جنگ بوده ام وسی سال در اداره راه وترابری خدمت کردم بامدرک لیسانس و فوق لیسانس ۱ملیون ۷صد هزار تومان حقوق می گیرم متاسفانه کفاف معیشت را نمی نماید حال بازنشطته هستم با این مصوبات بنده که حقوقم کفاف یومزه را نمی نماید خواعشا از دولت ودولت مردان اگر برسی می نمایید فکری به حقوق ما بشه ممنون تشکر از فاش نیوز لطفا به گوش مسولین برسانید
با سلام و عرض ادب
قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی در 14/ 12/ 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ ۹۶/۱/۲۱ عدم ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی، رئیس مجلس شورای اسلامی دستور انتشار آن را به روزنامه رسمی کشور صادر کرد. برابر ماده2 قانون مدنی، قوانین 15روز پس از انتشار در سراسر کشور لازم‌الاجراست. بنابر این قانون برنامه ششم توسعه اکنون به‌عنوان قانون برای دستگاه‌های اجرایی (بنياد جانبازان)در خصوص رزمندگان هشت سال دفاع مقدس كه گواهي مجروحيت آنان تائيد گرديده 5% جانبازي تعلق گيرد توسط بنياد جانبازان لازم‌الاجراست پس چرا اجرا نمي شود؟
کجایید ای شهیدان که ببینید روی خون پاکتان دزدها عمارت میسازند و فراعنه قدرت در کف ویگیرند.
شما برای زدودن جامعه از ننگ های بی حجابی و ناپاکی و دوری از شیاطین جان و تن دادید و امروز رییس جمهور با افتخار کنار دختران بدحجاب و... عکس میگیرد و آن را برای رای آوردن پخش میکند و با شیاطین دست میدهد و رابطه با آنان را افتخار میداند و در مقابل کمونیست هایی مانند رهبر کره شمالی با تمام ضعف مالی و ... کشورشان را چنان قدرتمند کرده‌اند که آمریکا . ایادیش جرئت چپ نگاه کردن به مملکتشان را ندارند و رییس جمهور ایران خون پاک شما و شهدای هسته‌ای را فروخت و ....
ثروت اندوزی امروز نزد شیخ رییس جمهور مباح است و یارانش حقوق چند ده میلیونی را برای خود حق میدانند و برای کارگر و کارمند پابرهنه روزگار حرام.
میدانم که شماها با چه نیتی خون نثارکردید اما اگر میدانستید این خودباختگان غرب زده روی خون شما این باها را سر این مملکت می‌آورند به گمانم هرگز قدم پیش نمی‌گذاشتید. نه؟؟؟؟
اولا برای اصلاح باید از خود شروع کرد ایثارگری که خودش کوچکترین اعتقاد عملی ونظری به ارزشها ندارد ومشغول دنیاپرستی ورفاه زدگی شده است هرگز نباید به خود اجازه اعتراض به دیگری را بدهد رطب خورده کی منع رطب کند!
سلام
ميخواستم بپرسم اين بخشنامه چرا به وزارت نفت اعلام نگرديده مگه اين قوانين چهارگانه شامل همه كارمندان دولت نميشه
باسلام ودرود
رزمنده وجانباز دوران دفاع مقدس هستم ازسال 1377 در یکی از ادارات بعنوان کارمند قراردادی (انجام کار معین)کارمیکنم برای تبدیل وضعیت به دیوان عدالت هم شکایت کردم بازم نتیجه نگرفتم خیلی کم لطفی میکنن در حق ایثارگران لطف مرا راهنمایی کنید
بنده در سال 1391 بازنشسته شدهام وبا مدراكاشناسي حقوق ودر طول خدمت از مقطع تحصلي كه در ماده 103 بند 6 رديف (و) استفاده نكردهام ايا در حال حاضر مي توانم در خواست استفاده از ان را بكنم
سلام علیکم . عدالت ایجاب می نماید که مفاد این قانون در مورد بازنشستگان نیز اجرا شود .
با سلام لطفا درخصوص اعمال تخفیف شهریه دانشگاه ازاد فرزندان زیر 25 درصداقدام عاجل شود .در دانشگاه ازاد پاسخگو نیستن.ممنون
برای برخورداری از مزایای وام مسکن رزمندگان به کجا باید مراجعه کرد
با سلام ما تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس این مدت یک سال است تشکیل پرونده داده ایم ولی هنوز سپاه پاسداران تشکیل کموسیون نداده است و بلا تکلف می باشیم
هفت سال مستمر در جبهه بودم. پنج درصد جانبازی ارتش. از هیچ جا حقوق ندارم و زندگی را با تکیه به یه وانت قراضه میگذرانم. اخلاق جبهه ولم نکرده که یه یه زندگی معمولی داشته باشم!هنوز امیدوارم مسولین میانسال که خود تجربه جنگ رو دارن به حرمت اون روزا نزارن مثل من با بی ابرویی راهی دیار باقی بشیم. کمک خواستن ما مثه مرگمونه.
من که چیزی نفهمیدم . یه دونه کارت اقلا به من 15 درصدی بدید دلم خوش باشه .
بنده فرهنگی رزمنده هستم از حقوق دی ماه96مالیات را نگرفتند.زمان اجرای این مصوبه از چه تاریخی بوده؟آیا مالیاتهایی که از اول سال پرداخت کردیم قابل برگشت هست؟
بله میتوانید معوق آن را از اداره مالیات محل زندگی خودتان با ارائه مدارک درخواست کنید که تا پایان ماه 3 سال بعد قابل پرداخت هست
باسلام من رزمنده ام تاحالا هیچ جایی برای گرفتن مزایا مراجعه نکرده ام ونمی کنم چون همه چیز فقط حرفه هروقت این مصوبات عملی شد بعد دنبال ش رابگیرید
باسلام گناه ما چیه که کارت ایثار وظیفه داریم و 13 ماه در منطقه بودیم بعنوان گروهبان وظیفو چون جنگیدن بلد بودیم و ترکش هم نخوردیم پس هیچ امتیازی شامل حال ما نمیشه
اینجانب به مدت ۲۰ماه در جبهه بودم کارمند پتروشیمی ام مراجعه کردم گفتن هنوز به ما ابلاغ نشده .کسی میدونه چرا وزارت نفت اجراش نمکنه
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با سلام ایثارگران وظیفه هیچ نقشی در هیچ جا ندارند
باسلام
چرا به فکر ما بیچاره ها نیستید مدارک همزمان داریم صورت سانحه داریم .الان با درد خودمون میجنگیم کسی به عنوان جانباز نمیشناسه مارو .پس برای چی رفتیم منطقه .10ساله دور خودم میچرخم ولی کسی منو به عنوان جانباز نشناخته هر سال هم قانون ها عوض میشه تا جواب یکی نیومده باید دنبال قانون جدید بری. چرا همش به نفع خودشون جواب میدن .ما مردها بودیم که رفتیم منطقه به خدا کسی نمیره الان چون به فکر ماها نبودید که دوباره کسی بره خواهشا پیگیری کنید
با عرض سلام شما که این اخبار را پخش میکنید لطفا بگوئید من برای گرفتن وام مسکن رزمندگان دارای شش ماه سابقه حضور متوالی در جبهه به کجا مراجعه کنم ، من به هر کجا مراجعه کرده ام میگویند ما همچین دستوری نداریم ، شمارا به خدا قسم میدهم تا قانونی اجرایی نشده پخش نکنید ، الان تمام مردم فکر میکنند به من و امثال من وام مسکن داده اند
به نام خدای بزرگ
درود به خدمتگذارن ،واقعی نظام جمهوری اسلامی
من این درد دل را به کجا ببرم
1)ما جانبازان زیر 25درصد معلوم نیست ،که ،در چه جایگاهی قرار داریم ،و اصلا معلوم نبست ،ایا جانباز هستیم و یا نه
2)مسولین محترم که دستی بر استبن دارند از دادن بک کارت شناسایی کاغدی به خوداری میکنند،
3)به هر اداره و یا ارگانی که مراجعه مینماییم ار ما درخواست کارت شناسایی مبکنند ،که ما نداریم و برای اثبات جانباری خود بایستی کلی وقت ،وهزینه متحمل شویم تا بتوانیم دو خط نامه از دفتر پیشخوان دولت بگیریم
4)از لطفی که مسولبن در جهت درمان به ما کرده اند و قانون تصوبب نموده اند،وقتی نسخ پزشکی جهت دریافت وجه،ارایه مینمایم دست اندرکاران مربوطه اعلام میکنند ،که اقا این دارو ازاد و نسخه پرشک هم سامل پرادخت کامل ،نمیشود ،پس ابن چه 100 درصد هزینه درمان است ،که تبدیل به قانون شده ،ولی اجرا نمی گردد،
5)دلمان خوش بود که دربرنامه ششم فکری برای جانبازان زبر 25 درصو بنمایند ،که ان هم درمجلس محترم چیزی شامل ما نشد ،وهبچ چیزی به تعلق ،نگرفت ،
6)درطی سال به غیر از روز جانبار که مصادف با ولادت حضرت عباس که قربانش بروم، فقط در حرف به فکر روز جانباز می افتند ولا غیر ،
7)من جانباز که فرزندم با داشتن فوق لیسانس تجارت ببن املل در یکی از وزراتخانه های دولتی که با دستور ریاست جمهوری قبلی ار شرکتی به قرار دادی تغیر وضعیت داده ،در قبال درخواست جابجایی در محل کار اورا به کارگزینی معرفی نموده اند ،اخر من ای شکایت را به کجا ببرم ،که به داد دل ما برسند ،،
8)ایا این است جایگاه جانبازان و ایثارگران ،
9)درجامعه اینگونه تصور مبشود ،که نان جانبازان و ایثارگران در روغن است ،و همه مشکلاتشان حل و فصل است ،
در خاتمه ضمن تشکر ،از همه مسولبن و دست اندرکاران جهت برسی،
خدا نگهدار نظام ما باشد ان شااله
باسلام در این قانون کارکنان رزمنده ای که 12ما ه حضور در جبهه داشته اند از پرداخت مالیات معاف شده اند (وشامل داوطلبانه و غیر داوطلبانه )می گردد آیا این عدالت است کسی که داوطلبانه به جبهه رفته با کسی که به خاطر سربازی و به صورت اجبار به جبهه رفته است یکسان باشد به نظر من داوطلبان با شش ماه و غیر داوطلبانه با 12 ماه جبهه در قانون گنجانده شود والبته احتمال اشتباه قانون گزار وجود دارد و باید اصلاح شود
با سلام اینهمه.دادم فکر میکردم با یه ایمیل کا رم درست میشه. خانواد ما جز بیشترین اسیب دیدگان مادی ومعنوی شهرمان است.
سلام به دوستان ایثارگر بنده خدمت شما عرض کنم درخصوص تصویب قانون عزیزان قانون گذار به این موضوع واقف بودند که اکثر انهایی که با نثارجان خود این مملکت را حفظ کردند درحال حاضر ناتوان وازکار افتاده هستن و ازشصت سال گذشتن نیازی ندیدند که برای باقیمانده عمرآنها که درحال اتمام هست زحمت تصویب قانون به خودشان بدهند از طرفی هم دقیق میدانند که این جمع دارای فرزندان تحصیل کرده دانشگاهی وبیکار هستن بایک محاسبه سرانگشتی میشه فهمید که پدرجانباز هرصبح که بصورت فرزندان بیکارش نگاه کند خودبخود از عمرش کاسته میشود برای مردگا نی که از بدو جان بازی شرمنده خانواده خود بوده اند چرا باید قانون تصویب بشه وهزینه بری داشته باشه ( حیف کاغذ) نیست
دوستان بخدا از روی ناچاری با اینکه روزی30قرص درروز مصرف می کنم رفتم با بدبختی مغازه ای تهیه کردم وبرای اینکه مانع ناراحتی های روحی فرزندانم بشوم چند شغل را زدند وضرر کردن اخرش چایی خانه زدیم و15 تا قلیان انچنان با ما برخورد کردند که گویا از این مملکت نیستیم نزدیک یک سال هست به همه مقامات نوشتم گفتند غیرقانونیه درصورتیکه ازما بهتران داشتند دربالا شهر سفرخانه همراه با همه چیز چند ده متری داشتند وفعالیت میکردند اما 25مترمغازه ای که دوفرزند فارغ التحصیل دانشگاهی بنده درآن به اندازه امرارمعاش فقیرانه روزانه نفری 30 تا 40 تومان درامدشان بود فرمودند باید قلیان را جمع کنی
امروز خدا را شکر مملکت از امنیت برخوردار هست و ماها خیلی وقت هست که فراموش شده ایم یا حق درجامعه هم نمیتوانی بیان کنی که جانبازی چون فکرمیکنند تمام مملکت را به ما دادند
در سال ۹۴ حداقل تراز از ۸۰ اومد ۷۰ و سال ۹۵ ۲۵ درصدا خیلی راحت رفتن پزشکی و مازادی نموند و مناطق قبولیشون کم شد و اعتراض کردن خب در جواب اومدن چیکار کردن!!!!اومدن سهمیه پنج رو زدن تا اینکه سال ۹۶ تمام کاسه کوزه های قبول نشدن مناطق رو سر ۵ درصدیا شکوندن یه جورایی با این کار گفتن اقا مقصر این سهمیه جدیده و الانم همونجور که میبینین مناطق مارو فحش میدن مث این میمونه کبابو دادن یکی دیگه خورده بعد استخونشو میدن دست ما و بعد طرف میاد میگه عه چرا غذامو خوردی نامرد اینو بیاین رسیدگی کنین .
ما قشر فراموش شده ای هستیم که فقط خدمت رسانی به ما روی کاغذ ه و فقط حالت شعار و تبلیغ داره هر وقت برای هر کاری مراجعه میکنیم میگن این فقط مخصوص جانبازان 70 درصد به بالاست با چندین سال حضور در جبهه و جند بار مجروحیت و پرونده سنگین پزشکی ماهیانه 1100 حقوق حتی خانواده مون هم تحویل مون نمیگرند . فقط خدا ازتون نگذره همین و بس .جانباز 25 درصد هستم بنام محمد
باسلام : طبق ماده 88 بر نامه ششم این قانون کارکنان دولت با 12 ماه حضور در جبهه کل حقوق وهمه مزایا یشان مشمول معافیت مالیاتی می شوند . با این حساب حدود 80 درصد کارکنان دولت که معافیت مالیاتی به آنها تعلق میگیرد حقوقشان بالای 20 میلیون تومان است . پس مالیات پلکانی در سال 97 برای این افراد یعنی کشک . این قانون را هم همان افراد قانون گزاری کرداند چون به نفعشان است.
چرا سنوات ارفاقی به جانبازان اعصاب وروان ۱۰درصد تعلق نگرفته است
چرا سنوات ارفاقی به جانبازان ۱۰ درصد تعلق نگرفته تبییز تاکی
سلام بزرگوارانی که دلخوش کرده اید به اینکه شاید روزی مشکلاتمان حل شود در خواب غلتید به نظر من شکایت پیش خدا برید وتمام
سلام امیدوارم سال97سال خوبی برای نظام ودولت باشد و سالی همراه با گشایش در امور ایثارگران و خاصه جانبازان بالینی باشد در جنگی که بیش از سه میلیون نفر شرکت نمودند به گفته خود مسئولین 7000جانباز بالینی هستند که به شدت رنج میبرند از مسئولین محترم این سئوال را دارم که اینها تا کی باید رنج ببرند 7هزار نفر برای دولت خیلی مشکل نیست که بخواهد آنها را حد اقل تحت حمایت دارو ودرمان بیاورد که این گروه و خانواده هاشون بیش از این رنج نکشند فقط برای رضای خدا مشکل ما را حل کنید
سلام مسئولین محترم فکر نمی کنید که در پیشگاه خدا و مردم مسئول رسیدگی به حال جانبازان بالینی هستید چرا اینقدر اینها را دست به سر میکنید در دین اسلام و حکومت اسلامی باید جان تک تک انسانها مهم باشد دوستانی را می شناسم که سالهاست با این درد بی درمان اعصاب و روان دست و پنجه نرم میکنند ودر شرف مرگند درد خودم یک طرف حال و روزگار رقت بار دوستان رزمنده جانبازان بالینی وخانواده های آنها هم یک طرف فقط برای خدا به دارو ودرمان آنها رسیدگی کنید یا حق
با سلام ای کاش کمی هم به تربیت روحی اخلاقی ایثارگران اهمیت داده شود تا بتوانند مسئولیت الگو بودن وسمبل ایثارگری وفداکاری در جامعه راداراباشند ونقطه اتکایی برای پیشرفت ارزشهای انسانی نه حرص وطمع وشکم بارگی ای کاش جلساتی در شهرها با حضور ایثارگران واساتید وافراد روشنفکر وصادق تشکیل شود حول محور همین موضوعات تا فرهنگ ایثار پایدار بماند والوده به هوسهای دنیوی وسستی ورکود نشود
سلام
رزمنده تا چه تاريخي رزمنده حساب ميشه؟هر كي يه چيزي ميگه در ضمن سربازان وظيفه كه در جبهه حضور داشتند هم رزمنده حساب ميشن؟ يا فقط بايد بسيجي باشند؟
سلام اگر کارمند باشی دو سوم مدت زمان سربازی راکه در مناطق عملیاتی مشخص برایت حساب می کنند
سلام
یه فکری برای زپرزمندگان زیر شش ماه بکنید حداقل یه درصدری را شامل کنید
من وقتی به جبهه رفتم ۱۴ سالم بود بعد سه ماه که برگشتم جنگ تمام شد وتوفیق حضور مجدد نیافتم تکلیف ما چی میشه؟
سلام مديرمحترم (فاش نيوز)
خواهشمند است چراديوان عدالت اداري به بعضي ادارجات گيرداده استفاده يك مقطع بلاتررزمندگان بيش ازشش ماه جبهه لغو گردد ولي در اكثراداره ها قابل اجرااست خواشمنداست فكري به حال رزمندگان مظلوم گرفته شود. مگرمصوبه مجلس ونمايندگان محترم نيست
دوستان اگر قراربود حقی داده بشه بعد سی سال نمی دادند همه اینها ایجاد شغل و بیکارنمودن مجلس گرامی بود وبس تازه پولی را که مابه التفاوت داروی جانبازان بود
ونسخه را میبردید بعد چند وقت واریز میشد خدا راشکر بعلت جوان شدن جانبازان ان راقطع فرمودند اخوی ما باید ممنون باشیم که با همین مصوبات سرگرم هستیم
اگر برای ابی درنمی اید بقول امیرکبیر برای عزیزان نانی دارد
با سلام دوستان مطالب فوق را خواندم بسیار متاثر شدم از اینکه خوشبختانه پدر فداکار و متعهد در کنارتان است قدر آن را بدانید سایه پدر در خانه برای دلتنگی ها و حرف های زمانه و سنگ صبور تکیه گاه است هر جا کم می آری نامش را می بری و.....ولی من در زمان مشکلات باید خاک سردی را بغل کنم و پدر پدر بگویم وغروب آفتاب هم هرچند حرف نگفته دارم باید برگردم در خانه سرد وبدن محبت پدر و...
تاریخ ایثارگری تا چه تاریخی شامل می شود
سلام چراقانون یک مقطغ تحصیلی بالاتر برای رزمندگان در ادارات اجرا نمیشه باتشکراطلاع رسانی کنید
باسلام پس جانبازان زیر25درصدچی یعنی ماهاچوب دوسرطلا شدیم نه اینطرف نه اونطرف هرجامیریم بقول دوستمون یه کاغذمقوایی برای نشان وهویت جانبازی نداریم این چه مجلسیه همش دنبال منافع خودشون هستنداصلابفکرماهانیستندوظیفه بنیاده که یه کارت برای جانبازان صادرکنه تفاوت وتبعیض نبایددربنیادباشه درضمن ازنظردرمانی هم که الان بامشکل مواحه هستیم واهمیتی نمیدن داروی اصل نیست داروخانه هادنبال اذیت کردن جانبازان هستند
باسلام پس جانبازان زیر25درصدچی یعنی ماهاچوب دوسرنجس شدیم نه اینطرف نه اونطرف هرجامیریم بقول دوستمون یه کاغذمقوایی برای نشان وهویت جانبازی نداریم این چه مجلسیه همش دنبال منافع خودشون هستنداصلابفکرماهانیستندوظیفه بنیاده که یه کارت برای جانبازان صادرکنه تفاوت وتبعیض نبایددربنیادباشه درضمن ازنظردرمانی هم که الان بامشکل مواحه هستیم واهمیتی نمیدن داروی اصل نیست داروخانه هادنبال اذیت کردن جانبازان هستند
بیمه دی درموردنسخه هاایرادمیگیره شماهانگاهتون به تهرانه که قدم بقدم متخصص وفوق تخصص داره درشهرهای کوچک فقط پزشک عمومی هست ودردبی درمان ماجانباران هم معلومه چه متخصص بنویسه یاپزشک عمومی قبل اذیت نمیشدیم ولی الان بیمه دی گیرمیده ماهایی که متخصص نداریم وبایدباهزینه ایاب وذهاب که پول اون بیشترازدرمانه لااقل بفکرماهاباشیدماهانابودشدیم تاکی بایدازحق وحقوق فرزندانمان پرداخت کنیم که حتی ازکمترین امکانات رفاهی بهره مندنیستندچراطرزفکرشمامسئولین به دیدکلان هست بخدادرشهرهاوروستاهامردم نون ندارندآه ندارن که ناله کنن همه چیزباتهران مقایسه میشه آخی تاکی بدبختی تاکی
سلام چراقانون یک مقطغ تحصیلی بالاتر برای رزمندگان در ادارات اجرا نمیشه باتشکراطلاع رسانی کنید
آیا این عدالته که جانبازان 5 درصد از هیچ مزایایی نمیتونن استفاده کنند ولی فرزندان جانبازان 25 درصد از همه مزایا استفاده می کنند؟
یعنی جانبازان 5 درصد براتون اندازه فرزندان جانبازان 25 درصد اهمیت ندارن؟
سلام لطفا جواب بدین...کسی که ۹ماه از،سربازیشو تو جنگ‌ بوده رزمنده داوطلب محسوب میشه؟؟
سلام من دانشجو دکتری دانشگاه ازاد هستم .مادرم جانباز بیست درصد و پدرم رزمنده هشت سال دفاع مقدس هست ایا تخفیف شهریه بهم تعلق میگیره یا نه .ممنونم
سلام به روح پاک شهدا و سلام به جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس اینجانب جانباز شیمیایی اصحاب و روان هستم وفاقد درصد من ازدست رییس رواسا به خدا شکایت کردم دیگه دستم به جایی نرسید چوب خدا سدا ندارد
ما که سه ماه جبهه رفتیم و در مقابلدشمن بعثی ایستادیم و از کشور عزیزمان دفاع کردیم نباید هیچ حقی یا امتیازی داشته باشیم این کجای عدالت است که شش ماه جبهه این همه امتیاز داشته باشد ولی سه ماه هیچ امتیازی نداشته باشند
با سلام خدمت مسولین از تاریخ97/5/1 داروهی تقویتی جانبازان ن م از نظر مالی بیمه ن م انرا قبول ندارد باید فرقی ما بین جانبازان 50 درصد الی 70درصد با جانبازان 5درصد باشد تعدادی از جانبازان 50درصد به بالا نیاز دارند به این مکمل های تقویتی اما انها را قحط کردند از طرفی تمام جانبازان ن م زیر خط فقر زندگی میکنند خواهش میکنم بفکر جانبازان باشند مسولین
ادمين محترم اين سايت با سلام شما در قبال اين اعضا مسيوليت دارين لطفا اين خبرها رو به دست مييولين برسونين اول اينكه اصلا قانون ششم توسعه به ارگان هاي دولتي ابلاغ نشده الان ااينقد نيرو شركتي و قرار دادي بدبخت وجود دارند رسميشون نميكنن بعد اينم هر چي ازمون ميدن جانبازا چون اولويت دوم هستن فرزاندشون ترازشونم خوب باشه باز فايده نداره اين بند هم اصلاح كنين يا اگر اينها رو نميكنن خودمون بريم دم مجلس الن چه قد از قانونششم توسعه ميگذره مجلسي ها چرا فشار نميارن به دستگاه ها
باسلام خيلى ها مجلس ومحصولين ديگر فقت شوار دادن ايثارگران وظفيه يرزمندگان دفاع مقدس به جوزکسر خدمت به هيچ مزايى دست نه يافتن فقت وده وحيد سردرگومى گذاشتن باتشکر
با سلا وخسته نباشید جانباز 25درصد هستم خودم سی سال بیمه خویش فرمائی پرداخت کردم و برایم حداقل حقوق را می دهند و می خواستم سئوال کنم که آیا ماده 38 برایم چطور باید پرداخت کنند و در ضمن پایان کار منو چه کسی باید پرداخت کند من الان زندگیم را به سختی اداره می کنم و خودم هم مستاجر هستم یعنی در خط زیر فقر هستم خواهشن عدالت را برایم اجرا کنید ومرا راهنما ئی کنید
امریکاییها میگند سرخپوست خوب سرخپوستی است که مرده باشد مسعولهای ما هم میگند رزمنده خوب رزمنده ای هست که شهید شده باشد اگر چند سال دیگه صبر کنیم همگی به دیار باقی خواهیم رفت
با سلام ماده ۸۸ تبصره ۲ کی راجع به همسران مطلقه قبل از شهید که فرزند معلول را جمع میکند کی اجرا میشود چه تاریخی بخدا من مشکل درمان خودم دارم و محتاج به دفترچه درمان هستم
مدت شش ماه در جبهه سلمانیه آبادان راننده نفربر زرهی b.m.p.wanبودم تاکنون هیچ امتیازی که در قوانین مشخص شده بمن نداده اند،اعتراض دارم حقم پایمال شده.چرا قوانین ایثارگرانی که در جبهه بوده اند به مرحله اجراء درنمی آورند،دولت نمیتواند خب بره کنار.
شش ماه در جبهه بودم یه کارت ایثاری بمن داده اند، خب کارت خالی چه ارزشی داره؟درحالیکه قانونش اجراء نمیشه.چه فایده در مجلس قانون حمایت از ایثارگر درست میکنند ولی پای اجرا وعمل که میرسه همه گوشهاشونو کر میگیرند.اینها که نوشته اند همش جنبه تبلیغاتی داره.خدایی هست.
سلام امیدوارم امورات رزمندگان را به سپاه بسپارند که در واقع از اول به دست آنها بود وفقط آنها میتوانند به درستی وبا درک عمیق از وضعیت آنها مشکلات آنها را حل کنند
برنامه ششم اين همه جلسه اين همه هزينه كارشناسي و نوشتن برنامه ششم بعرحال رزمندكان خوشحال شدن ك بعداز ٣٠ حداقل ب همين شهداي زنده هم ي خدماتي دولت بدهد اما يك وسال ونيم كذشت هنو اون مصوباتي ك درمورد رزمندكان هس يكي يكي داره حذف ميشه مقطع تحصيلي ، مسكن قبرستون ووووووو ديكه براي رزمندكان وجاتبازان زير ٢٥ درصد همه حذف ميشه هموناي ك شهيد شدن از همين رزمندكان بودن هموناي ك جانباز بالآي ٢٥ درصد هستن از همين رزمندكان بودن ، ب زن شهيد ك روز بعد شهادت همسرش ازدواج كرده امتيازات ي فرزند شهيد وميدن ولي ي رزمنده هـيج كجاي عدالت اجتماعي هس همين رزمندگان بودن ك جبهه رفتن همينا بودن ك شهيد شدن همينا بودن ك أسير شذت همينا بودن ك جانباز شدن وووو ب دادو فرياد رزمندكان برسيد ك سرمايه مملكت وجامعه هستن
سلام چرا درمان جانبازان بازنشسته را به دستگا های که از آنجا
بازنشته شد اند داداید چون ما به خدا پول ندارم که پول دکتر
و دارو رابودیم بعد بریمابریم از اداره ای که بازنشسته شو دم بگیرم

شما را به خدا برای ما فکر خوبتری کنید با تشکر
سلام ایا برای رزمندگان کمتر از 6 ماه ، مثلا 4 ماه هیچ گونه تسهیلات در نظر نگرفته اند.یا برای فرزندان رزمندگان وجانبازان که خودش هم رزمنده بوده است؟
چرا بعد از 30سال از جنگ گذشته فقط مسولین بفکر جانبازان بالای 25درصد هستند پس ان رزمدی که مدت 100ماه کامل در جنگ بوده خد اورا دوست داشته که مشکلی برایش بوجود نیامده است الان بکدامین گناه گرفتار شده از این بیت المال یک ریال به او و خانوادهش تعلق نگیرد اگر قرار بر این باشد تمام رزمندگان بمیرند و یا مجروع شوند باید دو دستی کشور را به صدام حسین تحویل میدادیم اگر دولتمردان نظام یکمقدار عدالت خواه باشند و یا د لسوز مملکت بودند و همه چیز را برای خودشان میخواهند یک امتیازی به این عزیزان داده نشد است باید گفت ما رزمندگانی که 100ماه در جبهه بودیم اشتبا کردیم و صدبار لعنت خدا بر کسانی که قوانین را با عدالت پیاده نمیکنند و حق تعدادی را زایع میکنند
چرا بعد از 30سال از جنگ گذشته فقط مسولین بفکر جانبازان بالای 25درصد هستند پس ان رزمدی که مدت 100ماه کامل در جنگ بوده خد اورا دوست داشته که مشکلی برایش بوجود نیامده است الان بکدامین گناه گرفتار شده از این بیت المال یک ریال به او و خانوادهش تعلق نگیرد اگر قرار بر این باشد تمام رزمندگان بمیرند و یا مجروع شوند باید دو دستی کشور را به صدام حسین تحویل میدادیم اگر دولتمردان نظام یکمقدار عدالت خواه باشند و یا د لسوز مملکت بودند و همه چیز را برای خودشان میخواهند یک امتیازی به این عزیزان داده نشد است باید گفت ما رزمندگانی که 100ماه در جبهه بودیم اشتبا کردیم و صدبار لعنت خدا بر کسانی که قوانین را با عدالت پیاده نمیکنند و حق تعدادی را ضایع میکنند
با سلام و خسته نباشيد،پدر بنده منقضي خدمت سال ٥٦ هستش،و در اوايل جنگ ٦ ماه و ٥ روز به جبهه رفته،به صورت داوطلبانه،رفتم سابقه خدمتشم در آوردم كه از تبديل وضعيت كارگري موقت به دائم بتونم استفاده كنم،ولي از مدت ذكر شده فقط سه چهارم رو داوطلب حساب كردن كه ديگه اين قضيه شامل حال بنده نميشه،من ميخوام راهنماييم كنيد كه داوطلب به كي ميگن و چه ويژگي هايي داره و چگونه بايد به جبهه رفته باشه كه بهش داوطلب گفته بشه،مگه غير از اينه كه پدر بنده در سال ٥٦ خدمتش تموم شده،و در آغاز جنگ در ٥٩ به جبهه رفته!حالا چرا اين مدت ٦ ماه و ٥ روز كه حداقل سابقه هست رو باز هم سه چهارمش رو داوطلب حساب ميكنن؟؟؟ممنون ميشم جواب بنده رو بدين،با تشكر فراوان
برادرشهیدهستم به مدت13سال به عنوام نیروی قراردادی درکمیته امدادلطفا من راراهنمایی چطوری می توانم درخواست تبدیل وضعیت
بدهم البته تابه حال چندین بار به بنیادشهیدواستانداری واداره کل کمیته درخواست داد ه ام ولی هیچگونه موافقت صورت نگرفته است وهرروزماراتهدیدبه اخراج میکنندخواهشمندم کمکم کنیدباتشکر
ببا سلام ،منتظر جواب سوالم هستم،لطفا اگه ميتونيد راهنماييم كنيد،دعاتون ميكنم،به خداوندي خدا تا به حال از هيچ امتيازي نه استفاده كرديم و نه ميكنيم،اينم كه ميخوام از سهميه ٥ درصدي و تبديل وضعيت كارگري موقت به كارگري دائم در شركت مديريت شبكه برق ايران بشم به خداوندي خدا فقط به خاطر شرايط بد مالي وشرمندگي زن و بچه هستش،اگه واقعا ميتونيد راهنماييم كنيد،با تشكر فراوان
ممکن است از حضرات بپرسید منیکه هنوز مشول نظام وظیفه نبودم وطرح شش ماهه داشجویی را در لشکری خط شکن بودم وحتی عملیات مرصاد سه دندونم از دست رفت وفکر چنین روزهایی نبودم چرا نباید جز داوطلبان قرار گیریم
رزمندگانی که به صورت داوطلبانه بیشتر از 6 ماه در جبهه حضور داشته اند جزء ایثارگران هستند؟
سلام ادب احترام طرح توسعه ششم تصویب شده کاش بخاطرخدا کهولت سن ما ابلاغ اجرامیشدسپاس محمدی رفسنجان
باسلام کارمند تبصره۴دانشگاه علوم پزشکی سوال مگرقانون ششم توسعه تاکید برتغییروضعیت همه ایثارگران وبراد روخواهرشهید نکرد که همه بایدرسمی قطعی شوند چرا پس اجرانمشود لطفاً یک نفرجواب گوباشد ممنون
۱۵درصدجانباز شیمیایی ۲۰ماه حضور در جبهه ۳۵امتیاز از سال ۹۲
که پول صدور کارت راهم واریز کردم با کارشکنی جدی نظام وظیفه هنوز موفق به معاف کردن فرزندم نشدم ۵مرحله کردستان۶مرحله تهران۱۰مرحله مرکز استان پاسکاری شدم به فاطمه زهرا چندین بار گریه شدم شرمسارم از نام ایثارگری سردار کمالی اخرت جواب یکی منو بده مابقی بماند مصوبات هم الکی می بایست با اخرین حقوق بازنشسته بشم میانگین ۲سال اخر سازمان بازنشستگی منظور کرد هیچکس پاسخگو نیست خدا لعنت کند ظالم و بانی ظلم
حکم یک مقطع تحصیلی رزمندگان داوطلب که من یکی از رزمندگان وزارت جهاد کشاورزی هستم از اول دی 97 لغو کردند نمی دونم چی بگم واقعا متاسفم
در قوانین مصوب شده فرزند ان شهیدا ز کلیه خدمات جانباز پنجتاه درصد به جز چند مورد خاص همانند حق پرستاری کاهش ساعت کاری استفاده میکنه / اونوقت چطوره میشه فرزندان جانباز بیست وپنج درصد از امتیازات ورود و شهریه به دانشگاه استفاده میکنن و فرزند شهید ( نوه شهید ) که در قانون مساوی با جانباز پنجاه درصد در نظر گرفته شده هیچ خدماتی را شامل نمیشود اخه این یعنی چی که در قوانین قبلی اصلا اسم فرزندان را نیاورده بودیید و یک تبصره مبهم گفته بودید فرزندان شهید کجای ایثارگران قرار میگیرند که هیچ کس توجه به این تبصره نمیکرد و حتی من شاهد این بودم که در خیلی از ارگانها فرزندان شهید را ایثارگر به حساب نمی آوردن و میگفتن پدرتان ایثارکرده و به شما ربطی نداره در این اصلاحیه اسم فرزندان را در قوانین اضافه نمودید دستتان درد نکنه این عزیزان قانون نویس و قانون تصویب کن چرا تصویب میکنن و بعد در خیلی از موضوعات مثتثنی میکنن انگار که به زور و بنا به موقعییت و برای نشان دادن مثلا حمایت از ایثار و شاید حفظ موقعیتهایی که از این نردبان ایثارگری بالا رفته اند مجبور به تصویب هستند . و برای همین هست که با توجه به وجود قانون در عمل چنین اسفبار هیج رسیدگی نمی شود ولی تبلیغاتی وسیع در سطح جامعه برای هیچ و طبل تو خالی راه انداختین . مثلا فرند من هر دو پدر بزرگش شهید شدن و پدر و مادرش هر دو فرزند شهیدن آیا مصیبت وارده هیچ ارزش ایثار گری برای فرزندمان ندارد / تو رو خدا بس کنین این هیاهوی الکی رو /ممنون
لطفا برای فرزندان درمانی یعنی پرستاری فکری بکنید دیگه توان شیفت در گردش نداریم
چراقانون جامع ایثارگران هیچ مزایایی برای رزمندگان شاغلی که ۶ماه در جبهه حضور داشتند قائل نشده ، مگر ماها که در دوره نوجوانی ، درس وکلاس را ها کرده وبه جبهه رفته ایم چه خطایی کردیم که ماده ۵۱ یا خدمات بیمه شامل حال ما نمی شه. چرا قانون یک مقطع بالاتر شامل رزمندگانی که ۶ماه در حبهه حضور دارند نمیشه؟ وقت آن نرسیده فکری به حال رزنده های نوجوان دیروز کنید ؟ چرا همه جور مزایایی برای دیگران هست ولی وقتی نوبت رزمندگان می رسد چیزی نیست .کاش می دانستید که برخی از ماها درد آن دوره راتحمل کردیم تا همرزمان کمتر اذیت بشن .ولی امروز در کمال بی توجهی شما حضرات قانونگذار فقط درد می کشیم درد.
با سلام بنده در سال 68 منطقه عملیاتی سقز در گیری با عناصر کوله مجروح شدم صورت سانحه دارم یگان هم تاید کرده ولی بالیم در بیمارستان نیست بهداشت درمان کمیسیون نزاجا راه نمیدی کمیسیون بشم بیمارستان سنندج میگی پروندها آنها شد چندین سالی سرگردانم اعصابم گوشها را موج خمپاره از بین برده چکار کنم
باسلام .الان بااین قوانین که تشکیل شده حقوق ایثارگران ازششصدتومان چقدر میشه.دفترچه بیمه به ما تعلق میگیره متشکرم.⚘
سلام ؟جناب آقای بردبار مسؤل پذیرش بنیاد استان تهران اگرحرمت ایثارگری مجروحان جنگ رامدنظرنداری حداقل حرمت سن سالشان رامدنظرداشته باش وجواب سلامهارابده اگرزحمتی نیست اینم ازنسل دهه شصتیها که حتی جواب سام هم نمیتونن بدن
سلام.وام مسکن به فرزند جانباز بسیجی ۲۵درصد متوفی تعلق میگیره؟لطفا جواب بدین.ازبنیاد که مبپرسم جوابی نمیگیرم و واقعا بهش نیاز دارم.
سلام بنده جانبازحالت اشتقال وبیکارم باپنجاه وشش سال وبیست وپنج درصد جانبازی ایا معوقه هایی که قرار به ما بدن تو را خدا تا زنده ایم بدهید وقتی از دنیا رفتیم دیگر بدرمان نمی خوره اگر جواب دهید متشکر می شویم7842
سلام رزمنده داوطلب شش ماه دفاع مقدسي بامدرك كارشناسي دروزارت دفاع استخدام شده ام وطبق بند الف ماده 103 ايثاركران كه طبق قوانين ومقررات از يك مقطع تحصيلي بالا تر برخوردار شده اند مي توانند 35 سال خدمت كنند. بنده درخواست كردم كه 35 سال خدمت كنم مخالفت شد وكفته اند همجو قانوني نداريم
چرا خدمتی ازطرف بنیاد به این حقیر که ۳دانشجوی دختر دارم ومشغول به تحصیل هستن نشده وبه هرکجا مراجعه میکنم جواب سربالا بهم میدن حدود۲۰ سال دارادرصد جانبازی ۳۰درصد بودم حالا ظلم در حقم شده با اصابت تیر وترکش ۱۲تیر در کربلای ۴خوردم کدوم وام کدوم مسکن اواره هست دراستان بوشهر با چهارفرزند وهمسرم ظلم درحقم کردن جواب ندن من به عشق امام حسین رفتم از نام حسین جواب این ظلمی که در حقم شده میگیرم خواهشا دروغ تحویل ایثار گر ندید ممنونم
باسلام چرا فرهنگیان میهن وجهادگران جبهه دائمی جهل فراموش شده اند وهیچ امتیازی برای آنان وفرزندانشان داده نمی شود من با28سال سابقه هنوز دراستخدام بلاتکلیف ام ومستأجرهستم فرزندانم ترک تحصیل کردندو...
باسلام وعرض ادب درمورد طرح توسعه ششم متاسفانه هیچکدام تا کنون اقدامی نکرده اند
با سلام و احترام چرا در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای رزمندگان داوطلب که مدت خدمت در جبهه داوطلب دارند و دولت محترم هم پذیرفته که مدت خدمت در جبهه را به مدت یک ونیم برابر به سنوات بازنشستگی رزمندگان بابت سنوات بازنشستگی بپردازد سوال من ایجاست چرا سازمان تامین اجتماعی زیر بار این بخشنامه نمی رود و میگوید چنین بخشنامه ای ما نداریم و قبول هم نمی کند ما یک کارمند بازنشسته تامین اجتماعی داریم که به مدت 12ماه سابقه داوطلب جبهه دارد و دولت محترم هم مابتفاوت ان را پرداخت می کند سازمان تامین اجتماعی زیر بار این بخشنامه نمی رود ولی سازمان بازنشستگی کشوری ان را قبول می کند مگر کارکنان دولت در صندوق تامین اجتماعی چرا نباید از این بخشنامه استفاده نمایند مگر صندوق ها فرق دارند اگه چنین باشد ما همه کارکنان دولت حاظریم تغییر صندوق بدیم و به سازمان بازنشستگی کشوری برگردیم خواهشمند است این مطلب را به اطلاع مجلس محترم و دولت محترم رسانده شود تا یک فکری به حال ما رزمندگان داوطلب جبهه در صندوق تامین اجتماعی اراک بکنند اصلاٌ کتمان می کنند این بخشنامه ودستور العمل را و هیچگونه جوابی به ما نمی دهند میگن ما اصلا خبر نداریم باید هرچه زودتر به اطلاع مسئولین تامین اجتماعی رسانده شود با تشکر فراوان نصیری از استان مرکزی اراک من الله توفیق کد امنیتی 2579
در حين جنگ بطور داو طلبانه بسيجي در جبهه بودم كه قطعنامه امضا شد و بعداز قطعنامه شش ماه ماندم بعداز چندين سال مراجعه كردم گواهي حضور در جبه بگيرم گفتند بعداز قطعنامه مورد قبول نيست با اين حرف گفتم پس اين شش ماه ما رفته بوديم تفريح
با.سلام.اینجانب با عنایت به ماده ۱۸قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و در اجرای تبصره ۲ بند الف ماده ۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های آن و اصلاحات بعدی جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعدویا عالی و بدون سنوات ارفاقی بازنشست شده اند میتوانند با رعایت شرط سنی کمتر از ۶۵ سال به خدمت اعاده تا تکمیل خدمت ۳۵ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند (قوانین ۴ گانه ایثارگران در برنامه ششم توسعه مصوب روز یکشنبه ۲۶ دی ماه).....حال پس مدتی دوندگی و مشکلات فراوان و پس از انجام گزینش مجدد و استعلامهای تعیین حقوق مشول به کار گشتم .الان پس از گذشت ۱۱ ماه خدمت هنوز سازمان مدیریت به اینجانب شماره کارمندی نداده و بلاتکلیف میباشم .و بیمه پرداختی بابت بازنشستگی ام را سازمان بازنشستگی کشوری قبول نمیکند .آخر چرا نمایندگان محترم قانون را تصویب ولی اجرای آن را یک کارمند و یا یک سازمان که در جنگ حضور داشته ونک رنجی برای این نظام کشیده اند وتو و من را سرگردان و حیران گذارده آن. لذا از مسئولین و به خصوص کمیسیون محترم ماده ۱۶ تقاضای عاجل برای رسیدگی فوری را دارم.خداوند نگهدار میهن عزیز اسلامیمان باش ان شااله
من با سهمیه قبول شدم و پزشکی می خونم ولی پشیمونم یک سال پشت کنکور ماندم چون از سهمیه استفاده نکردم و همه گفتن چقدر خنگ بوده سهمیه داشته و قبول نشده و هر چی گفتم استفاده نکردم کسی قبول نکرد
سال دوم از سهمیه استفاده کردم و قبول شدم
شش ساله دارم فحش می خورم
نمرات من از خیلی از کسایی که سهمیه نداشتن بهتر می شد ولی انقدر فحش و لعنت شنیدم که افسرگی دارم
و کیسه کیسه قرص می خورم مدتهاست تفکرات خودکشی دارم
مجبورم دروغ بگم که سهمیه ندارم و بابام نجنگیده
از وقتی دروغ می گم نماز نمی خونم
وقتی مردیم و زنده شدیم
جلوی همه کسایی که قانون سهمیه کنکور را گذاشتن پیش خدا شکایت می کنم
سلام اینهمه نظرات خوبی دیدیم همگی از بی مهری و کم لطفی که در حقشون شده میگویندو البته حق دارند چون شرایط سختی رو پشت سر گذوشتند فقط کافی بود مدیریت بخشی از کارهاروبهشون واگذار مینمودند تا میدیدی چگونه تلاش و مشکلات عمومی مردم رو حل میکردند آنها(مسئولین ) هم خودشونو به زحمت انداختند هم ما و دیگران
باسلام:بنده در سال 62 در عملیات ازادسازی ارتفاعات شهر پنجوین عراق دوشیکاچی بودم که بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه پشت کتف مجروح شدم -و یک بار هم در سال 63 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت گلوله توپ به دیواره سنگر م دچار موج گرفتگی شدید شده ام -که کلیه مدارک درمانی کپی ها موجود است -ولی در آن زمان رزمنده ها دنبال درصد جانبازی نبودند -خودم بده از گذشت (7)سال انهم با درخواست خود بنیاد زابل در سال 71-کمیسیون پزشکی در بنیاد شهید زاهدان تشکیل شد و بصورت فرمالیته-به بنده 15درصد جانبازی دادند -و عملا حق اصلی ما را نادیده گرفتند -از تاریخ 1/1/1359-تا تاریخ-20/6/ 1364-از مناطق کردستان قبل از شروع جنگ تا مناطق جنوب از زمان محاصره ابادانبه مدت 64 ماه در جنگ شرکت داشتم -حالا هم چیز مدرک شده و ما هم که دستمان به جای بند نیست -تازه وقتی به اداره ی میرویم -مارا مسخره میکنند-حتی ما که 15درصد جانبازی داریم -بنیاد شهید زابل -ما را تحویل نمی گیرند -از خدا تقاضا داریم که ان شاء ا... حق ما ایثار گران را از مسئولینی که در حق رزمنده گان کوکوتاهی کردند بگیرد-بعد از سال ها آقایان ننماینده گان مجلس سر ایثار گران منت گذاشتند و قانون جامع خدمت رسانی به جانبازان تصویب کردند -ودر بوق کردند که -درصد حذف شده و منبعد جانبازان زیر 25درصد هم از مزایا بهرمند می شوند -درصورتی که-در حال حاضر حتی خود بنیاد شهید جانبازان زیر 25 درصد را جواب نمی دهند -در تاریخ 24/7/ 98 -بنده به بنیاد شهید زابل -پیش رئیس-حسین صوفی رفتم -از ایشان درخواست کردم که ی ک معرفینامه جهت اداره آب فاضلاب زابل-بدهند که در خصوص انشعاب تخفیفات اعمال شود-رئیس بنیاد گفتند که ما به جانبازان زیر 25درصد نامه نمی دهیم -در حالی که در ماده (88 )قانون ایثارگران دولت را مکلف کرده که با جانبازان -زیر 25درصد هم خدم ات داده شود-وسلام
چرا شما این قدر حرف می زنید زیر 25 یعنی هیچ کدام از این حرف های شما مستند چرا وقتی کاری را انجام نمی دهید اینقدر شعارش را می دهید شما می خواهید بگویید ما مسلمان هستیم و حق تمامی مردم به آنها می دهیم ولی این را بدانید همه پی به دروغهای شما برده اند
باسلام
پدرم کارت ایثارگری داره ۲سال تو جبهه داوطلبانه جنگیده ....اما هنوز یک دفترچه بیمه هم بهش ندادن. حقوق مزایا هم که ندادن .من فقط می خوام پدرم بیمه باشه توی این وضع و اوضاع هزینه های پزشکی کمر شکن هستن
دلتون خوشه به خدا این آقایون خودشونو خدا میدونن و به قیامت اعتقادی ندارند فقط حرف و کاغذ بازی . حرص نخورید برای فرزندان شهدا هیچ کاری نمی کنند که شما عقب مونده باشید تازه دارند تمام خدماتی که توی بوق و کرنا کردندو یکی یکی ازمون می گیرند . ان شاالله روز قیامتی که بهش اعتقادی هم ندارند جواب گوی قطره قطره خون جونایی که پر پر شدند و خانواده هایی که از هم پاشید نمی تونید باشید و خدای مهربان و بزرگ به حساب تک تکتون می رسه .ما زندگی میکنیم و به امید چنین روزی
سلام خواهشمندیم پذیرش کمیسیون پزشکی درصد جانبازی ایثارگران را دوباره فعال کنید . عده ای از رزمندگان و ایثارگران نمی دانستند و جا مانده اند
قوانین مسخره ای بود ...........
خدا از تصویب کنندگان و .....نگذرد
سلام عرض ادب بنده ۲۱ ماه جبهه شرکت در ۴ عملیات سراسری مجروح شدم ۵بار ترکش دربدنم مانده وعوارضهای دیگر چگونه به پرونده ام دست یابم وبه کمسیون بروم به ولله عوارض جنگ امانم را بریده کمکم کنید بخاطر خدا ممنونم کد ملی ۳۹۹۱۴۵۳۰۸۸
بنده بازنشسته نیروهای مسلح با داشتن ۱۸۶ ماه منطقه عملیاتی درموقع شاغلی پنجاه تومانی روی حقوق میریختن اما بازنشست که شدیم هیچ حق ایثاربهما تعلق نگرفت باش دایی ریه خراب چشم ضعیف گوش ناشنوا این هم در زمان جنگ به ما تعلق گرفت
با سلام.بنده فرزند جانباز ۵۰ درصد هستم و برادر دوشهید میباشم. دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و متاهل. اما بی کارم و به نون شب محتاج. مسئول استخدام بنیاد شهید شهرمون هم که فقط بلده شکم گنده کنه و بگه هیچ چیزی دست من نیست. در کل اونایی که اومدن واسه ماها کاری کنن به صدقه سری ماها فقط دارن میخورن و ...
با سلام، کارمندی هستم در شرف بازنشستگی، با بیش از شش ماه رزمندگی داوطلبانه، دو فرزند دارم که بین الملل گیلان و شهید یهشتی تهران درس می خوانند، سالیانه برای این دو نفر مبلغی بیش از 52 میلیون تومان فقط شهریه تنها باید بپردازم بدون سایر مخارج( اجاره خوابگاه که برای یک تخت در اتاق 4 تخته ماهیانه یک میلیون تومان، مخارج خوراک، پوشاک، ایاب و ذهاب و ..........) و علی رغم قانون تخفیف 30 درصدی شهریه دانشگاهها برای جانبازان زیر 25% و رزمندگان شش ماه به بالا و فرزندان و همسران آنها که در برنامه ششم لازم الاجراست ، تا کنون اقدامی صورت نگرفته، ضرورت دارد ایثارگرانی که دسترسی دارند و مشمول اینگونه مزایا هستند ولی اقدامی صورت نمی گیرد، از طریق دیوان عدالت اداری با سایر طرق همکاری و پیگیری نمایند.
14- فرزندان شهداء از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50 درصد و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‌شود.تااینجاقانون درست هست !!!سومین کلمه این قانون آمده است "کلیه امتیازات"چه کسی وبه چه مجوزی کسی که فرزندشهید-جانباز70%دفاع مقدس می باشدراازحق فرزندشهیدی منع کرده اید
بسم دب الشهدا والصدیقین .با سلام 1-جانباز شیمیایی 25 درصد از کار افتاده کلی هستم و24سال سنوات بدون حقوق دارم 2- همسرم سرطان ثعب العلاج کرفته 3- دودخترم نارسایی ریه فوت شده 3- تنها دخترم باتحصیلات عالی بیکار وهزینه دانشگاهش را خودم دادم وهمسرش بامدرک مهندسی عمران درمسیر ویزتوری تصادف وفوت شدند 4-با 48ماه جبهه ومجروحیت درجزیره مجنون وفاو با ترکش وشبمیایی چون محصل بودم هم مدارک کامل دارم وهم ازجبهه تاشهرمان لشکر وبنیادشهید وسپاه وبسیج واموزش وپرورش ومدرسه وبیمارستانها وگلینیگهای مختص جانبازان شیمیایی به همدیکر نوشتند این دانش امور بستری وتسویه نکرده وکجاها مجدوح شده وبراش فرم یک صادربکنید والان همه مدارک موجوده 5-چند ساله حقوق ازبنیاد میگیرم ومساجرم وتنها بنیاد درتمام این سالها برای وام به بانک معرفی کرده وچون 75میلیون نداشتم روش بگذارم واگذار کردم وهزینه درمان همسرم وجهیریه دخترم دادم 6-چرا مثل سایر جانبازان به بنده خانه وزمین وتاکسی وماشین وامتیازهای مختلف واستخدام وهزینه دانشگاه ووووووووووندادند والان نزدیک 40ساله منتظر سنواتم هستم تاخودم یک الونک بخرم ومنهم مثل بقیه درخانخ پشت کنکر میماندم برای خودم کاره ای نبودم 7- چرا اقازاده ها وبعضیها که دو شاهد اوردند وباقسم جانباز شدند همه چیز گرفتند وای ما از یک خانه که پدر ومادرمان را عذاب دادیم وپنج برادر جانباز هستیم کسی اهمیت هم نمیدهد ونداد وباید کت وشلوارمان را برعکس میپوشیدیم وکاسه چه کنم دستم میگرفتم 8- برای ده هزارتومان حکم جلب وزندان میفرستند چطوری مبالغ میلیاردی ازبانکها برده میشه وحتی اقساطشانرا نمیدهند کسی اهمیت هم نمیده ولی بایک قسط عقب افتاده اساس وفرش زیر پایت رابانکها میبرند 9-اخرزمان رسید وتنها کشوری داریم که به جانباز بها نمیدهند ویکبار نشد دراداره نگویند طبق ماده فلان مشکل شماحل میشه وففط شامل نمبشه واینهمه کارمند بنیاد مکر بخاطر وجود جانبازان نیست ولی خود جانباز مرده اش بیشتر از زنده اش ارزش دارد .تاالان کسی را پیدا نکردم جواب دو دو تا را بده وبگه کی معوقه وبارنشستکی وسایر امکانات دست جانباز را میگیره .10 -درتاریخ 72کمسیون هم شدم که بهونه شده وچرا نباید ازسال 62و63که مجدوح شدم بحساب بیاد ومدام میفرمایند 72کمسیون شدی .بله شدم وحتی بخاطر اولی مجروح شیمیایی کل شهر ادارات ومدارس را تعطیل وبرای دیدن جنایات صدام دیدن بنده اوردند و کسی هست بکوید بنده درتاریخ 63درعملیات والفجر هشت شیمیایی شدم و24سال برام سنوات خدمت زدند وازسال 85 بهم باکمک معبشت وبعد بصورت حقوق درامده وتنها درامدم بعد اینهمه مصیبت هستش کی معوقه ومیگیرم وبازنشسته میشم .
تمام تسهیلات وسهمیه ها از 25 در صد به بالا است من بدبخت 10 ماه جبهه دا م و5درصد جانبازی خود وسه فرزندم در دانشگاهای آزاد وپیام نور تحصیل می کنیم هیچ تخفیفی در شهریه های ما لحاظ نمیشه این عدالت نیست
قانون رابه ادارات ابلاغ کنید وازاتها بخواهید عمل کنند نه اینکه من دوسال است دنبال جاانبازی هستم هیچ کس جواب درستی نمی دهد شما سری به ایثارگران لویزان بزنید متوجه خواهید شد دو سال من دویدم ولی وریع از یک کمک
سلام
کسی میدونه، باتوجه به این قانون ها چرا تبدیل وضعیت شرکتی ها برای خانواده ایثارگران به دستگاه های دولتی ابلاغ نمیشه؟
بنده پدرم جانباز ۲۵ درصد آزاده ۳ سال اسارت و بازنشسته اداره ورزش و جوانان هست و ۷ ساله من جایگزین ایشان شدم ولی هنوز شرکتی هستم و حقوق هم درست پرداخت نمیکنند.
اگر راه حلی داره خیلی خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید.
سلام قانون در مورد پاداش وبازنشستگی جانبازان ماده ۳۸ گفته که بعد از ۳۰ سال مجروحیت پاداش پایان خدمت بگیرند آیا این قانون بعد از ۴۱سال کی اجرای شود
باسلام :رزمندگان درجبهه جنگیدند چرا صل و کاری که رزمندگان هستند رانمی بینید رفتگان راخدابیامرزدوبازماندگان زخم خورده راشفاء عاجل عطا فرمایداما انان که بدنبال جانبازی واعلام مجروعیت خود نرفته اند را دریابیدبنظر بنده هیچ کسی نیست که به خط مقدم جبهه رفته باشد اما هیچ صدمه ای ندیده باشد همه ی رزمندگان دراصل جانباز بحساب می ایند هرکسی به دردی دچار شده حداقل روحی وروانی .باتشکر
چرابه کارمندان بنیاد شهید سال۹۸ فرم پر کردند ۲۵ در صد حقوق به انها اضافه شده بنده اهل یمی اروستاهای نوار مرز قصرشیرین با۱۸ روستا وچهار نسل هنوز هودر کر مانشاه مستاجرهستیو ولی به جانبازان حق منطقه جنگی پرداخت نکردند لطفل رسیدگی کنید
باسلام خدمت همه سنگربانان ۸سال دفاع مقدس .عزیزان ایثارگر ورزمنده وجانبازان زیر ۲۵ درصد این همه تبصره وماده فقط جهت سرگرمی برای نمایندگان است در مجلس وگر نه گفتن ماده وتبصره ای که هیچ امتیازی برای این گروه ندارد یعنی چی .یکلام ماها فقط باید بمیریم دولت خودش میداند
با سلام رزمنده ۹ماه حضور در خط مقدم کی دیگه به داد ما می رسید ما حالا احتیاج داریم شعار تا کی استفاده شما از اسم مقدس رزمندگان تا کی حتی یک فرست کوچک هم به ما داده نشد با ما عکس گرفتید به نام ما بنیاد راه انداختید از نام ما حقوق بگیر شدید ولی همان ایثار گر بدبخت که بودیم همان جور ماندیم
خواهشمند است بفرمایید چرا قانوان جامع خدمات رسانی به ایثارگران مشمول رزمندگان مدافع حرم شاغل در ارگانهای دولتی نمی شود؟ در حالیکه مشمول رزمندگان مدافع حرم سپاهی و ارتشی می شود؟
سلام لطفا جواب بدین.یه سوال داشتم دررابطه با ماده۱۰۵.
اینکه گفتن سهمیه ایثارگری از۵٪به۳۰٪ افزایش داشته یعنی چی؟
و اون تبصره پایینش ک راجب باقی مونده سهمیه۲۵٪ ها گفته در اون صورت سهمیه۵٪ یعنی چی؟اخرش ۵ یا ۳۰ درصد لطفا هرکس که متوجه شده توضیح بده خیلی مهمه برام.ممنونم
باسلام در خصوص آنهایی که دارای سه ماه سابقه جبهه هستن هیچ قانونی برای تبدیل وضعیت آنها تصویب نشده.یعنی برای سابقه جبهه شان هیچ ارزشی قائل نشدن؟
باسلام مستمری زیر یک ملیون کفاف زندگیهای پر خرج گرون الان و نمیده لطفا رسیدگی شود ممنون
آیا فرزند جانباز 50 درصد که تحت قانون کار می باشد از مالیات معاف می گردد؟ خواهش میکنم جواب بدهید و بند و تبصره قانونیش را هم اشاره نمایید. یک دنیا ممنونم
باسلام بنده بعد از قانون برنامه ششم توسعه در تاریخ 98/11/3 جانباز شدم اکنون میخواهم برگردم به کار میگویند قانون برگشت به کار مال کسانی است که قبل از تصویب این قانون بازنشست شدند این قانون درست ولی من سال 98جانباز شدم و سال 98 دو ماه قبل از جانبازی بازنشست شدم تکلیف من چیست
سلام من چند مشکل دارم میشه کسی جواب منا بدد ؟؟؟ایا جانبازان زیز بیست بنج درصد میتوانند یک فرزند جایگزین خود کنند ؟؟؟واینکه ایا میشود جانباز زیر بیست پنج درصد با مدرک دیپلم بازگردد ب کار؟؟؟
سلام هیچ وقت مسئولین محترم به خودشون اجازه ندادند بگن پس این بابای زرنگ‌که مثل شیر قبل از اینکه بزنند زد شکار شدن شکار کرد نه یک ماه بلکه ۲۱ ماه تمام همه جا که شانسی نیست حتما یه توانایی و شجاعتی داشته دیگه این کجای رزمنده قرار داره آیا خدایی ستاره سکه مدال را نباید بگیره بعضی موقع پشیمون میشیم با خود می گیم کاش یه سهل انگاری می کردیم این که نشد قانون اینها باید کارت چریک بگیرند تو جنگ مثل شیر کشتند کشته نشدند مدال باید بدهند جایزه باید بدهند درجه باید بدهند
پدر من در همه ی عملیات ها شرکت کرده وچند سال تمام درجنگ بوده درصد جانبازی کمی داره درحالی که دیگری شاید فقط چند روز تمام در جنگ بوده شهید شده ویاجانبازی بالی داره حالا این دیگه قسمت بوده به نظر من این واقعا نامردی که بینشون فرق بزاریم در سهمیه هاشون تفاوت بزارن
به نام خدا وند بـــــزرگ
مسئولین محترم لشکری و کشوری ؛ قانون گذاران و نمایندگان منتخب مردم ؛ دولت محترم و ریاست محترم سازمان ایثارگران نیروی زمینی محوری ( مد امور ایثارگران - جانبازان ) و ...
امنیت ؛ آرامش کشور و شما مسئولین مدیون خون شهدا ؛ جانبازان ؛ اسراء و ایثارگران عزیز می باشد .
یه مثلی هست که میگه: اونی که خوابه ؛ میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو زده به خواب نمیشه بیدار کرد.
اینهمه رزمنده و ایثارگر مشمول ماده ۸۷ گناهشان چیست که شما خودتان را به خواب زدید.حداقل اگر دین ندارید ؛ آزاده باشید .اگر اعتقادی دارید به روز قیامت فکر کنید. که چرا این همه انسان مخلص و فداکار جبهه و جنگ را سرگردان کرده اید. چرا قانون را اجرا نمی کنید!. شما که نمی خواستید این قانون اجرا بشه اصلا چرا اجازه دادید تصویب بشه ! چرا با روح و روان افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند بازی می کنید. قسم به روح ملکوتی بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی ( ره ) و خون پاک شهدای عزیز ؛ این نوع اجحاف و بی حرمتی حق این عزیزان نیست. ما حداقل توقعی که از مسئولین مربوطه داریم این هستش که ماها ؛ فرزندان و خانواده های ما را از بلاتکلیفی درآورید. بعد از یک سال و اندی ؛ لطف کنید به ما احترام بگذارید و با یک نامه به همه اعلام کنید که آیا علی رغم تائید مصدومیت کمسیون و شورای پزشکی ارتش جمهوری اسلامی بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم‌ توسعه شامل ما می شود یا خیر .! ( خوب جواب ما را دادید ؟ )
در غیر اینصورت دیدار به قیامت رفیق
سلام،پدربزرگ پدری من بالای ۶ماه سابقه جبهه داره ،یه پسر داره که ازسهمیش استفاده نکرده ایا بچهاش میتونن ازسهمیش استفاده کنن؟؟
آقا حامد نه شرایطی که شما دارید نمی تونی از هیچکدام استفاده کنی
باسلام سابقه رزمنده 6ماه با 53 ماه فرقی نداره اینا باید مساوی نباشند بایدبه سابقه بالا سهیمیه درصد بالایی بدهند باتشکر
سلام خدا به همه رزمندگان.جانبازان .وشهیدان پدر حقیر شیش سال در جبهه های حق علیه باطل بوده.ودرمهران میمک موج عصاب روانگرفت ودرسومار شیمیایی گرفت.خلاصه بگم اگر به حق رسیدگی کنند عزیزان جانباز 5درصد یا 25درصد هیچ فرقی نباید داشته باشه.بنیاد امور ایثار گران که پیشکسوتان در اولویت باشند چون هر کجا میرویم میگن باید 25 درصد به بال باشی لطفا رسیدگی کنیدوباید..برای ان جانبازان زیر 25 بایدافزایش درصد داد.باتشکر. پیشکسوت ارتش.یا حق.....
باسلام به ارواه شهداودرود به جانبازان ورزمندگان بزرگوارازانجایی که بنده بعداز قطع نامه اعزام ودر شمالغرب کشور بصورت بسیجی در مناطق در گیر داوطلبانه( بسیجی )خدمت میکردم بنا به بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح باید به من گواهی جبهه داده شود واحدکارگزینی بسیج سپاه شهدا به نامه ای که اشاره شده رجوع نمی کند ومیگوید که نامه تا این قسمت که من میگویم اجرا میکنیم من حتی به انان میگویم که پاراگراف پایین درمورد مناطق در گیر وامنیتی هست اعتنا نمی کند وهرچه خودش خواست برایم می نویسدنمیدانم به این افرادچه بایدگفت حتی ابلاغییه ستاد کل را هم نادیده میگیرند
باسلام وخسته نباشید به کلیه دست اندرکارانیکه سعی میکنندحق به حق دار برسدایا این قانون به تصویب شورای نگهبان میرسد یا همچنان بلا تکلیف میمانیم از دیماه سال گذشته این مصوبه مثل توپ فوتبال بین شورای نگهبان ومجلس محتر م بدونه اینکه به احوالات جانبازان ورزمندگان وایثار کران کسی توجه بکند فقط وقت کشی کرده وبه هم ایراد بنی اسرایلی میگیرند ایااین جانبازان ورزمندگان وایثار گران موقعی که لازم بوداین طور این دست وان دست میکردند معلوم نبود به سر این کشور واین ملت چه می امد باید سران بزرگوار نظام اینها را در نظر بگیرند انشاا... برای کشوروملت شریف ایران هیچوقت اتفاقی نیافتدو همه به سلامت زندگی کنند ماهم چند صباحی بدونه دغدغه کارودرامد ثابت زندگی کنیم وفرزندانما باافتخار کردن به پدرانشان هیشه سرشان را بالا بگیرندوزندگی کنند
اینجانب سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ در جبهه ها و منطقه کردستان داوطلب خدمت در گردان جندالله وگروهان عملیاتی اما حسین خدمت کردم خواهشم ازفرماند سپاه برای ما رزمندگان حقوقی درنظر بگیرد تا حق کسی ضایع نشود سردارمحترم ما همیشه در صحنه آماده هستیم۰و همچین از رهبر فززنهچ
با عرض سلام و خسته نباشید
من یه سوال دارم لطفا هر کی میدونه جواب بده ، شوهر من فرزند شهید هستند و از هیچ خدمات دولتی استفاده نکردن ، حالا که ۲۹ سالشونه و از ۱۸ سالگی گذشتن میتونن از خدمات دولتی مثل گرفتن مسکن یا زمین و... استفاده کنن ؟؟؟
سلام چرا قانوناتو فقط حرفه،پدر من ۲۴ ماه در جبهه جنگیدم و مادرم طی این ۲۴ ماه خرج خودش و دو تا بچشو داده،بعد از عمری یه قانون تصویب شده که تخفیف ۳۰ درصدی به سهمیه ایثارگری ۵ درصد داده میشه و متاسفانه فقط حرفه،چرا عمل نمیکنید؟من این قانونو خوندم و طبق اون انتخاب رشته کردم ولی الان میگن هیچ وقت اجرا نشده ،پس تکلیف ما چی میشه؟بنظرتون این ظلم نیست؟
من شوغل ازاد داشتم باز نشسته تعمین هستم هیچ پاداشی نگرفتم بنیاد در بانک دی توی حسابم نریختن چرا گناه چیه
واقعا هیچ فرقی بین کسی که ۳۰ ما خدمت کرده واز این سی ماه ۲۴ ماه خدمت سربازی و شش ماهش رو احتیاط و به صورت داوطلب به جبهه رفته باکسی که شش ماه اخر سربازیش را به اجبار به جبهه رفته وکلا۲۴ ماه خدمت کرده نیست برای هردو ِ سه چهارم جبهشون محاسبه میشه
من در سن 15 سالگی به جبهه رفتم وحالا 53 سال دارم وایثارگر رزمنده هستم 12 سال مشغول به کار هستم در شهرداری وبا وضیعت شرکتی هستم دوبارهم دستور تعقیر وضعیت امد ولی شامل ما نشد به تازگی دستور استخدامی امد که شامل فرزندان شهدا وفرزندان جانبازان بالا 70 درصد می باشد من نمیدانم گناه ما ایثارگران رزمنده چیه ایا قانونی هست یانه
باسلام ودرود بر شهدا و جانبازان عزیز هشت سال دفاع مقدس بنده در سال ۶۰ و۶۱ در جبهه بصورت کامل در جبه بودم ودر سال ۶۱ مجرو شدم ودر سال ۶۲ تا سال ۸۲ در شرکت نفت مشقول کار بودم ومالیات وحق بیمه پرداخت کردم ایا پرداخت این چند سال به اینجنب بر نمیگردد حقوق اینجانب اضافه نمیشود خواهمندم اقدام کنید امسال اینجادب زیاد هستند جواب ای سعال اطفا بدهید من الا توفیق
سلام،من رزمنده سپاه هستم که 28ماه در جبهه بودم ولی 4ماه حضورمن درجبهه بعد قطنامعه بود که درکارت پایان خدمت ام 24ماه ثبت شده حال با تصویب قانون جدید مجلس برای دریافت کارت ایثارگری برای رزمندگان وظیفه سپاه آیا میشودبرام من 28ماه ثبت بشه ؟اگه 28ماه ثبت بشود فرزندم آیا از رفتن به سربازی معاف میشود یانه ؟
چرا به بسیجیان گمجن مستمری تعلق نمیگیره و میگن اگه حتی برای ۶ ماه یک روز هم گمجن داشته باشی قبول نمیکنیم مگه بسیج گمجن بسیج نبوده و چرا برای قبلا چرا این قانون نبوده
سلام
امیدمان به خداوند است که معیار سنجش او از جنس دیگری است .
اصل درصد بندی از ابتدا مشکل داشت
مگر کسی 10 درصد ، 15% یا 20 و 25%و...پیکرش را برده بود جبهه؟،،!
همه بسیجیان و رزمندگان با 100% وجودشان از دین و مملکت دفاع کردند...
با سلام
من بعنوان کسی که سه ماه و سه روز حضور داوطلبانه در جبهه بعنوان نیروی بسیجی داشتم از این همه تبعیض ناراحتم تمام امتیازات مربوط به شش ماهه هست چرا حداقل نصف امتیازاتی که به این عزیزان میدن شامل سه ماه رزمندگی نمیشه واقعا عین بی عدالتیها مگه ماها چه گناهی داشتیم که سال سوم راهنمایی بودم که به جبهه رفتم ولی این سه ماه هیچ امتیازی برام نداشته لطفا دست اندرکاران یه فکری بحال کمتر از شش ماه جبهه رفته ها رو بکنند ممنون
4ماه حضوردرجبهه ایا جانبازی حساب میشه
سلام این مصوبه تخفیف ۳۰ درصدی زیر ۲۵ درصدهاچه ارزشی دارد بنده با مراجعه به دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات از تخفیف ۳۰ در صدی فرزند اینجانب در مقطع دکتری خودداری می کنند بنیاد شهید میگه به دولت مربوطه و دانشگاه نیز اجرا نمی کنه
با عرض سلام وادب
ضمن عرض تسلیت یکمین سالگرد مجاهد خستگی ناپذیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی.
سوال اینجانب این است: -البته ضمن ادعای احترام به مقام شامخ شهدا وجانبازان عزیز - چرا برای رزمندگانی که سه ماه یا شش ماه ویا .... درجبهه های حق علیه باطل حضور داوطلبانه داشته اند که البته عمدتا از نوجوانان دوران جنگ تحمیلی می باشند وعمر جبهه و جنگ قد ندادتا مفتخربه حضور بیشتری در جبهه باشند. اهمیت کمتری داده می شود .چون لیاقت شهادت یا جانبازی را نداشتند یا اینکه بارمالی کمتری برمملکت تحمیل کرده اند ؟ لااقل به اندازه ی بازماندگان آن عزیزان برای ما بازماندگان مسقیم جنگ امتیاز قائل شین.
با عرض سلام
لطفن از مسولین عزیز خواهش دارم به میزان حضور در جبهه ها درصد جانبازی بدهند. مثلا کسی که شیش ماه داره وکسی که شیش سال درجبهه بوده .خدایی هردو باید 5در صد جانبازی بگیرند با تشکر از .ستاد مشترک نیرو مسلح
مسولان لطف کنید به کسی که در اداره پارتی ندارند هم زحمتی بکشید ما هم آدم هستیم با شش برادر خواهر بیکار فقط اگر جنگ شد به ما خبر دهید
به نظرمن باید فرقی بین جانباز آن بسیجی که در جبهه و عملیات زخمی شد ه با جانباز بمباران هوایی شهرها وجود داشته باشد . متاسفانه در تعیین درصد جانبازی توسط پزشکان در حق عده زیادی ظلم شد آنها که پارتی و آشنایی داشتن پزشکان در صد خوب گرفتن آنها بی که بعد جنگ رفتن درصد پایین گرفتن چون دیگه نیازی بهشان نبود و.......
سلام روی صحبت من به جانبازان زیر۲۵ درصدهست که اینهمه ایثارگران و رزمندگان راموردحمله قلم خود قرارداده اندوبرای اینکه بعداز۳۲سال از پایان جنگ به قول خودشان سهمیه ۵درصدی برای ورودبه دانشگاه برای آنها درنظرگرفته شده است اینطوری که شمانوشته ایدانگارفقط شماها ازاین مملکت دفاع کرده ایدودیگران نبوده اندهمه عزیزان بودند که دردفاع ازمملکت سنگ تمام گذاشتندودراخراگرمی خواهیدازحق تان دفاع کنید لطفاً زحمات وجانفشانیهای رزمندگان راکم اهمیت جلوه ندهیدچراکه فرزندان آنها اکثرا ازسن دانشگاه هم گذشته اندواین سهمیه هم دردی ازرزمندگان دوانخواهدکرد.
با سلام خدمت عزیزان من یه سوال داشتم مادر بنده زمان جنگ ترکش میخوره قسمت سر و بدنش و تا اهواز بیشتر نرفته بهش ۱۵ درصد دادن ایا پیگیری بشم برای تهران و اون نسخه عمل ک ۱۷ ساعت تو اتاق عمل بوده از تهران بگیرم آیا درصد مادرم رو بیشتر میکنن یا خیر
سلام جناب علی عزیز
برادر چرا کامنت را سی بار ارسال می کنید؟
یک بار ارسال کافی ست.
زمان زیادی برای حذف کامنتها برده می شود.
سپاس از شما
ان شالله مشکل برطرف شود
یادم میاد در همون اوایل انقلاب که جنگ شد بنده در مؤسسه عالی آمار و انفورماتیک واقع در خیابان تخت جمشید روبروی سفارت آمریکا محل کارم بود و باسطلاح کارمند دولت بودم که همون زمان مؤسیه ما در مدرسه عالی پارس و این مؤسسه فرهنگی نیز به مجتمع دانشگاهی علوم آنموقع و بعد از مدتی همین مجتمع در دانشگاه ملی سابق دانشگاه شهید بهشتی فعلی ادغام شد و ما شدیم کارمند دانشگاه شهید بهشتی و مشغول بودم تا اینکه جنگ شد و من هم همانند دیگر جوانان کشور به صورت داوطلب کار و دانشگاه رو ول کردم رفتم جبهه حدود یکماهی در جبهه بودم که از مسئولین آن زمان اعلام شد منقضی های 56 باید به جبهه بروند در بدترین شرایط به جبهه رفتم چون یادمه چیزی حدود پانزده روز بود ازدواج کرده بودم که تازه عروسم رو تسلی داده و گفتم باید به جنگ بروم خدا شاهده که این مطالب عین حقیقت است اما خیلی فشرده و به صورت خلاصه عرض کردم اصلا پشیمان از اینکه کار و همسر و... تنها گذاشتم و به جنگ رفتم پشیمان که نیستم هیچ اگه دوباره به دنیا میومدم مجدد همین کار رو میکردم یعنی برای خودم این عمل رو ادای دین میدانم و وظیفه و پیش وجدان خود راضی ام می‌توانستم این کار رو نکنم اما ثمره نهایی این اجرای وظیفه چیزی به جز فقر و تنگدستی و شرمنده گی در پیش همان تازه عروسم که الان حدود چهل و یکی دوسال است که از عمر ازدواجمون میگذره و سه فرزندم برای من نداشته به خدا هم کارم رو از دست دادم و هم حتی همون کارت جبهه ای هم که آن زمان به ما دادند با یکسری مدارک دیگر از جمله کارت ملی و شناسنامه و یکسری مدارک دیگه از من به سرقت بردند و الان که دیگه شصت و شش سال از عمرم میگذرد نه توانستم برای فرزندانم و همسرم کاری انجام بدهم با این سن و سال مستأجرم نه حقوقی دارم نه بیمه و نه بازنشستگی و فقط خدا میداند که در این چهل سال چی کشیدم. با تقدیم احترام یه جوون زمان شاهی که فقط خواستم درد دلی کنم هر چند میدانم گوش شنوایی نیست گفتم برای اولین بار این مطالب رو گفته باشم تا هم کمی سبک بشم و هم بگم یکسری بعد از انقلاب به پادشاهی رسیدن و یک سری هم مثل من به ذلالت.
سلام .من جانباز۲۵درصد.و رزمنده ۱۱ماه جبهه هستم میخواهم بازنشسته زودتر از موعد بشم. ولی اداره سنوات جبهه رو بخاطر اینکه جزسربازی محسوب شده قبول نمیکنند لطفا راهنمایی کنید با تشکر.
عجب خدماتی دادن به رزمندها خیالمون از بابت جسدمون بعد از مرگ راحت شد مفتی تو امام زاده ها دفن میکنن اخه اینم شد خدمات بابا ما نمیخوایم بعد مردن به فکر جسد ما باشید الان به فکر ما باشید که جسد نشه جسم زنده ما شما الان به من جانباز رسیدگی کنید نمیخواد به فکر جسد من باشید که کجا دفن بشیم
مث الان شرمنده بشم تاکی شرمندگی بکشیم جلو بچهامون
منصور هستم جانباز ۱۵درصد ؟والله من ازاین مادها وتبصرها هیچی نفهمیدم ولی میدانم اینا همش شعار است وروی کاغذ دل مارا میخا خوشحال بکنن یکدرصد هم عمل نمیکنن خدا لعنت بکنه انهای که کارشکنی میکنن
رزمندگان کمتر۶ماه چکار کنند..تکلیفشون چیه...خیلی رزمنده داریم که کمتر از۶ماه بسیجی دارند...لطفن کنک کنید
باسلام خدای کجای انصاف هست رزمنده چهارماه رزمندگی آن هم درعملیات شرکت کرده باشه ولی هیچ امتیازی بهش تعلق نگیره همه امتیازها مال شش ماه هست ما ناراضی هستیم شاید رزمنده ای جایش امن وامان بوده وحتی صدای یک تیرکلاش هم به گوشش نخوردا باشه خیلی ازشهدای عزیزدرمدت کمترازیک ماا به ورجه رفیع شهادت نائل شدند خوشا به سعادتشان
به این بخش ازقانون بودجه کل کشورتوجه نمایید:فرزندان شهداازکلیه امتیازات ومزایای مقرر...آمده .درست شد به همین بخش ازقانون بودجه سال 1389بعداز10سال برای من فرزندشهیداین بخش رعایت نشده ...دنبال اسلام درهمین کشوربین ایثارگرانی که باقانون حقشان ضایع شدبگرد...14- فرزندان شهداء از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50 درصد و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‌شود.
خدایش پدر من که شش ماه دوره احتیاط رو رفته جبهه چرا شش ماهش باید بشه چهار ماه و پانزده روز!! بابا این داوطلبانه چه صیغه ایه. طرف رفته و حضور داشته و جنگیده چه به اجبار ببرن و چه خودش بره. حالا کار من و امثال من رو هواست. چون گفته شش ماه حضور داوطلبانه. می گم اگه مانباز و یا شهید میشد هم سه چهارمش حساب میشد. یعنی اگه شهید میشد میشد جانباز 70درصد
چرا کسی نیست بفکر برادران شهدا باشد دستور فرمایید برادران شهدا از یک مقطع تحصلی استفاده گردد
باید تمام افرادی که دارای سهمیه ایثارگری هستند جمع بشند و یه کمپین راه بندازن تا فکری به حالمون بشه وگرنه اینجوری فایده نداره
سردمداران که قانون ساخته اند پارتی را از کنارش بردارند تا حق هیچ سنگر ساز بی سنگری ضایع نشود .به نظر شما کارکنان وزارت راه وترابری سابق چگونه باید حقشان را از ستاد نیروهای مسلح بگیرند آیا کسی هست جوابگو باشد
باوجود مصوبه قانون تصویب شده مجلس هنوز موردی را از استخدام فرزندان رزمندگان از سهمیه پنج درصد استفاده شده را ندیدم که هیچ حتی باوجود مصوبه مجلس از قرار دادن این اسام این افراد در بیناد شهید و داشتن کد امتناع نموده در صورتیکه سن رزمنده که هیچ فرزندانمان هم از حد متعارف خارج شده
ایا مصوبه ای در خصوص 5 درصد جانبازی رزمندگانی که بیش از شش ماه خدمت داوطلبانه در جنگ داشتند تصویب شده است
سلام خسته نباشید بنده نزدیک به 4 سال سابقه حضور در مناطق جنگی دارم وجدیدا برای 5 درصد جانبازی اقدام کردم وبنده در صورت جلسه توضیح داده بودم که من نزدیک به 6 ماه دربخش اعصاب وروان بیمارستان گلستان نیروی دریایی بستری بودم متاسفانه در کمیسیون مطرح شده بود که بستری شدن شما وناراحتی اعصاب ربطی به جنگ ندارد وجانبازی من را تایید نمی کنند شما را به خدا بگید اینها از کجا متوجه شدن که بیماری اعصاب من ربطی به جنگ ندارد خواهشا راهنمایی بفرمایید
ولا هیچ ارگانی مخصوصا بنیاد شهید به این بخشنامه ها اهمیتی نمیدن ۶ماه و۱۸روزداوطلبانه جبهه ودارای مجرحیت مدارکم و مجروحیتم تائید ولی بنیادشهید به هیچ عنوان رسیدگی نمیکند
محض خدا این همه استرس به ما ندید و فرق نذارید من تو یکی از دستگاه های اجرایی مشغول به کارم طبق بخشنامه جدید فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه رو دارن استخدام میکنند و بهشون مزایای مختلفی ارائه میدن در صورتی که پدر من ۵ ماه و ۱۵ روز در جبهه به صورت داوطلب بوده و خودم ۱۲ ساله سابقه کار دارم حالا این درسته که هی بزنید تو سر من و دست بقیه رو بگیرید ؟چون پدرش ۱۵ روز بیشتر تو جبهه بوده ؟بابا ما نسل دهه ۶۰ چه گناهی کردیم آخه
با سلام درخصوص حضور در جبهه کمتر از شش ماه رزمندگان ایثارگر ظاهرا تصمیمی اتخاذ نشده شایسته است مسولین محترم تسریعا پیگیری ونتیجه نیز امر به ابلاغ نمایند. دراین رابطه پیشنهاد می شود به ازای هرماه حضور درجبهه - درصد ایثارگری پلکانی تعلق پذیرد تامشکل بنوعی عادلانه حل وفصل گردد .
سلام من یک سوال دارم چرا ۶ماه رو مشخص کردن. یعنی اون کسی که یک هفته تو جبهه بوده شهید شده برحق تر از کسی بوده که ۴ ماه توجبهه تلاش کرده و از جانش گذشته؟؟؟؟
پدر من شش سال جهبه بوده و هنوز که هنوزه جانبازیش رو درست نکردن حتی با اینکه بالای پنجاه درصده. خدا ازتون نگذره و به بلایی دچار بشین که درمون نداشته باشه واستون.
این همه سال برای این کشور جون خودش رو به خطر انداخت و وضعیت کشور رو بهتر که نمیکنین هیچ فاجعه تر هم کردینش.
فردا قراره صاحب خونه اسبابمون رو بیرون بریزه و تازه اون رو از کار هم بی کار کردن. از سال هشتاد خونه مارو از ما گرفتن. سی ساله مارو آواره کردن، از وقتی که بچه بودم چشم باز کردم و آوارگی رو دیدم تا الان که بیست و سه سالمه. سی ساله مادرم با بدبختی و از این و اون قرض کردن زندگی کرده و کسی از جانبازان عین خیالش نبوده تا حالا. اه و نفرین این بدبختی که ما واسه اجاره نشینی و صاحبونه هایی که مارو بیرون انداختن اگه خدایی وجود داشته باشه الهی پای تک تک تون رو بگیره.
سلام دارم خدمت کلیه مسئولین عزیز وشایسته و زحمتکش.حقیر جانباز ۲۰درصد حالت اشتغال وازکار افتادگی کلی میباشم .درشش عملیات شرکت کردم ۱۱ماه سابقه جبهه دارم،برادران زحمتکش بنیاد شهید و امور ایثارگران ونمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای ایثارگران دارند زحمت میکشند مصوبه تصویب میکنند و شورای محترم نگهبان تائید میکند.ایا تاکنون فکر کرده اید ماجانبازان ۲۰درصد تو روی بچه هایمان شرمنده شدیم چرا؟ ازما سوال میکنند که پدر چطور فرزند فلانی که یکماه جبهه داره رفته دانشگاه درس میخونه ولی شما که ۱۱ماه داری من نمیتونم.جواب دادم که فلانی ۲۵درصد جانبازی داره ولی من ۲۰درصد من یک پسر دارم فوق دیپلم است بارها سوال میکند که ۱۱ماه سابقه جبهه شما ۵درصد به جانبازی اضافه نمیکنند که ۲۵درصد بشه؟ برادران مسئول قیامت باید جوابگو بچه‌ها ی ماباشید که از درس خوندن در دانشگاه بازماندند .یک شهر وده نرخ شده، هر بخشنامه‌ای که میاید فقط جانبازان ۲۵درصد متوانند ایا جانبازان ۲۰درصد ایرانی نیستند، مسلمان نیستند، اگر درجبهه بودید درشب عملیات چه برسرتان میامد اونشب رابیاد بیاورید وقانونی تصویب کنید که ۲۰درصدی هم بتواند فرزندش را مشغول بکار کند.ایا ۱۱ماه سابقه جبهه ۵درصد نباید اضافه کنید؟شما مسئولین در قبال خون شهدا مسولیت دارید که مشکل ما ایثارگران راحل کنید، قیامت مدیون هستید،شما مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رابه دستهای بریده حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام قسم میدم که اگر به مشکلات ما جانبازان ۲۰ درصد رسیدگی نکنید. با احترام حسن موسوی لردگان
تورو خدا لاقل زمانش رو بگید من که فرزند جانباز سی درصد هست کی میتونم از وام مسکن استفاده کن چطور میتون از امتیاز خودرو استفاده کنم شایعه ای پارسال اومد که ۲۵ درصد حثقوقهامون رو اضافه میکنن ولی هنوز خبری نیست .تورو به امام حسین لطفا در مورد مزیتهای فرزندان جانباز سی درصد رو بگید .اخه انقدر بهتون پیام میدم که خسته شدم هیچ مسعولی جواب نمیده .فقط من شاغل در اموزش و پرورش هستم یزمان هم گفتم که ۲۵ درصد برا فرزندان جانبازان سی درصد به بالا افزایش حکم میزنن .هنوز چشم انتظارم تورو به کربلای حسین قسم جوابمو بدین تا من راحت بشم و دیگه مزاحمتون نمیشم ممنونم
با سلام. من حمید گولانی هستم. 28 ماه رزمندگی دارم زمانی که کارت ایثار برای من صادر شد. از روی دفتر لیست که فوق العاده جنگی میدادن کارت ایثار رو صادر کردن از اونجایی که من ده ماه فوق العاده طلبکار بودم .زمانی که افسر عامل میامد یکی دو بار مرخصی بودم این بود که ده ماه طلبکار ماندم قرار بود که بحساب واریز کنند که نریختن. این که بماند ولی کارت ایثارم بجای 28 ماه چهارده ماه ثبت شدرفتم یگان خدمتیم گفتن درستش میکنیم تا کنون خبری نشد .ههمه هم دوره هایم 28 ماه ایثار گری دارند ولی من 14ماه .اینم بگذریم چرا قانون چهار گانه ایثار گران نصویب شد . چرا اجرا نمیشه.چگونه جرات میکنند قانونی تصویب بشه ولی اجرا نشه.غیر ممکنه..
چرا در ماده 21 جانبازان چیزی برای همسران جانبازان زیر 25% ذگر نشده است و فقط فرزندان را شامل می شود؟ من 20 سال در شرکت برق کار می کنم و به من می گویند که ماده 21 شامل فرزندان جانبازان می شود و مرا استخدام رسمی نمی کنند.خواهشا پاسخ بدهید
مسئولین محترم چرا همش حرف میزنید چرا همش حرف خانواده شهید میزنید اگه ایثار و داو طلبی نبود شهیدی هم نداشتیم هر چی که دارین به خورد و خوراک خانواده شهدا و جانبازان میدهید درست حق دارند ولی دیگران چی
بنده ۱۰ماه شانزده روز درجبهه بودم وظیفه ام بوده ازآب وخاک ونموس دفع نمودم هیچ مزایایی تعلق نمیگیرد
چرا پول حالت اشتغال بعد ۴۰ سال نمیدیم غیر شاغل بیکار عصاب روان آزاده جانباز پس کی از محلات
چرا قانون در مورد غیر ایثارگر ضمانت اجرای دارد و اجرا می شود ولی درخصوص ایثارگران اجرا نمی شود من در موسسه عاشورا مشغول بکار هستم وقتی معرفی تبدیل وضیعت جانبازان و ایثارگران را دادم با وجود مدرک کارشناسی و جانبازی و حضور طولانی مدت درجبهه منو نگهبان شب کردن تعهد گرفتند پیگر تبدیل وضیعت نشوم لطفا ضمن پیگیری پاسخ دهید
وفق قانون برنامه ششم توسعه" تبصره 2 - والدین، همسران و فرزندان شهداء و جانبازان و آزادگان و رزمندگان با حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه شاغل در کلیه دستگاههای مشمول ماده (2) قانون جامع ایثارگران و مؤسسات تابعه آنها ، شرکتهای عمومی و دولتی، در صورت تنزل از پست سازمانی بالاتر، مشروط به عدم محکومیت آنها بر اساس آراء مراجع قضائی و یا اداری به تنزل پست، از کلیه حقوق و مزایای همان پست سازمانی یا همتراز شغل و پست قبلی برخوردار می‌شوند." افرادیکه بعد از ابلاغ این قانون دچار تنزل پست گردیده اند مطابق با اخرین پست سازمانی خود حقوق و مزایا دریافت خواهند کرد در حالیکه افرادی نیز بوده اند که دقیقا قبل از ابلغ این قانون و طی برنامه پنجم به یکباره بدون هیچ محکومیتی و در جهت مدیریت زدایی مورد تنزل یکباره و قهری پست قرار گرفته اند و حقوق انها بشدت کاهش یافته است مدران کل یا معاونین سازمانی که یک شبه بدون محکومیت اداری و فقط بعنوان مورد لطف و عنایت قرار گرفته اند و از مزایای این قانون چون عطف به ما سبق نمیشود بی بهره مانده اند و عنقریب بازنشسته نیز خواهند شد که اجحاف مسلم در مورد انان صورت گرفته است و پیشنهاد میگردد حداقل در تدوین قانون برنامه هفتم بند مذکور در قانون برنامه ششم اصلاح شود بصورت مطابق با بالاترین پست سازمانی حین خدمت اصلاح گردد.
از طرف دیگر هم اکنون انواع مالیاتهای مضاعف در کنار تورم سهمگین و گرانی بسیاری از افراد را دچار اسیب نموده است یکی از یارانه های پنهان بخشودگی مالیات بر حقوق و مزایاست که در قانون مربوط به ایثارگران تعدادی از افراد ایثارگر را از مزایای ان بی بهره گذاشته است. تا مدتها قبل افرادیکه دارای بیش از 6 ماه جبهه طی یک نوبت اعزام بودند از مزایای قوانین مربوطه بهره مند میشدند در حالیکه بدنبال اصلاح قانون در افراد بالاتر از 6 ماه جبهه طی یک نوبت اعزام حذف شدند و عبارت یکسال جبهه که می توانست طی اعزامهای متعدد صورت گیرد جایگزین گردید . لذا پیشنهاد میگردد در جهت تجلیل از افرادی که بصورت بسیجی که مدت طولانی با حضور خود امنیت را برای کشور اسلامی به ارمغان اوردند معافیت پرداخت مالیات بر حقوق و دستمزد نیز به این گروه صورت گیرد
سلام ، ماه که برای امتیاز نرفته بودیم ما خودمان را هم تو جبهه فراموش کرده بودیم ولی شماهایی که الان برای ما قیمت تعیین میکنید یکی اینقد مانده یکی نمونده واقعا قانون چرتی هست یعنی کسی که سنش نرسیده ۸ تو جنگ بوده یکی ۱۲ ماه مانده برای او امتیاز در نظر میگیرید و برای یکی نه شماهایی که این قانون ها رو تصویب میکنید خبر از رزمندگان نداشته و ندارید
پدرم ۲۴ سال جبهه داره ۱۵ درصد هم جانبازی داره ۲سال مدرک گرفتم.کسی هست برام کار جور کنه؟؟ پارتی میخاد که ما نداریم.بابام ناراحتی اعصاب داره موج خورده باکوچکترین ناراحتی بیهوش میشه.متاسفانه کار هم نداره.کی که به داد ما برسه.با این اوصاف بابام هم جانباز وهم ایثارگره.
با20 ماه جبهه وتکمیل پرونده قراراست سرقبرمان کارت جانبازی بدهند
من بعدار کلی دوندگی کارت ایثار برام به مدت 4 ماه و 9 روز صادر کردن ،وقتی گفتم 21 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی داشتم عنوان کردن فقط تا زمان قبول آتش بس و قطعنامه محاسبه میشه چرا ما رو بعداز قطعنامه تا پایان خدمت داخل منطقه عملیاتی نگه داشتن چطور برای تجهیز و جابجایی گردان واسه عملیات یک هفته ای همه کارها انجام می‌شد ولی واسه تخلیه نیروها تا آخرهای سال 69 دست نگه داشتن، جواب اون همه بدبختی و زجرها رو کی میده، خواهشمندم نسبت به اصلاح قانون و تبصره های ایثارگران و جانبازان اقدام کنید
تو را به خدا فکری هم به برادران و خواهران شهيد بکنید .هر کجا میرویم هیچ کس حساب نمی کند بنده با 28 سال در جهاد کشاورزی کارمند هستم هیچ امتیازی در برابر شهید بودن به ما نداده اند
سلام ببخشید چرا دروغ میگید کدام جانباز کدام رزمنده این قانونی وقتی که اجرا نشود به درد نمیخورد فقط این بندگان خدا بدنلم شدن اگر راست مگید لطف کنیدکجاباید رسیدگی به شگایت انجام شود
سلام قوانین مصوب برای ایثار گران تصویب شده که اجرا نشه دل خوشکن که واز جهت علافی وگذران وقت ماها تو ادارات وسازمانهای دولتی است با 64 ماه جبهه بعد از 6 ماه عاافی یک کارت ایثار بخ ما دادن که شده مایه تمسخر ما .هر جا نشونش میدیم طرف زیر چشمی بهمون نگاه میکنه وپوز خند میزنه تو دلش میگه بر بزا در کوزه ابشو بخور ..اقایان دولتیها ومجلسیها خواهشا شما که مملکت در اختیارتونه این قانونای سر کاری رو تصویب نکنید بزارید ما به در د خودمان باشیم وشما هم به عشق وحالتون برسید به قول قدیمیا ..مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان
سلام ، نه بیمه دارم نه خونه دارم نه پول نان نه پول درمان در ۳ عملیات بودم کربلای ۱۰ نصر۸ درماعووت،،وجزیره مجنون ،،هیچ درامدی ندارم،،مدارک بالیینی موجود است که بستری بودم،،ولی توجهی بهم نمیکنند،،،رزمنده ۸ سال دفاع مقدس هستم ،،۷ماه ۱۲ روز جبهه دارم ،،۲۴ ماه خدمت سربازی هم تمام کمال انجام دادم چرا به این قشر از اجتماع توجهی نمیشه،، کسی که از مرگ نترسه از هیچ خدایی نمیترسه لطفا رسیدگی کنیدمامونیه سپاه روح الله رزمنده ۸ سال دفاع مقدس (غلامرضاتاج الدینی)
با سلام و تشکر از زحمت کشان بنده متولد 1349/1/1هستم ودارای شش ماه حضور جبهه و ایثار گری دارم ایا از نظر سنی معافیت در جذب هیت علمی هستم ؟البته مقطع تحصیلی ام دکتری است ودر جذب کدام مراکز علمی معافیت سنی برای بنده و امسال بنده وجود دارد؟
سلام
حداقل سهمیه 5 درصد دانشگاه را به کل ایثارگران اعم از شش ماه به پایین و بالا تسری دهند. این که دیگر بار مالی ندارد. یک فعالیت خدماتی هست. چرا برای این موضوع هم تبعیض میگذارند. در سهمیه دانشگاه حداقل کلمه داوطلبانه جبهه به کل جبهه تغییر یابد.
این عدد 6 ازکجا اومد یعتی یکی 5 ماه ونیم بود رزمنده حساب نمیشه. من 3 ماه سابقه جبهه دارم هیچ سهمیه ای هیچ مزیت و هیچ ارفاق نداشتم
من یک ایثارگرهستم.لطفاپیگیری کنیدکه جریان کسانی که کارت ایثارگران داشتندوقراربودبعدازتکمیل پرونده بهشون کارت جانبازی داده شود،چیشد؟دوسال هست تشکیل پرونده دادم ولی تاکنون بی پاسخ مانده است بخدامن هم درجبهه ترکش خوردم وهم شیمیایی شدم لطفابه گوش مسعولان برسانید
با سلام و احترام
چرا برادر جانباز یا خواهر جانباز از سهمیه استخدامی و یا دیگر سهمیه هزینه دانشگاهی و...برخوردار نیستند؟!!!!! حتما باید برادرمون شهید میشد تا کمی به فکرمون باشید؟!!!! خواهشن قانون استفساریه مجلس اصلاح شود و حق این عزیزان پایمال نشود.باتشکر
سلام چرا برای رزمندگانی که کمتر از ۶ ماه در جبهه حضور داشته اند هیچ گونه سهمیه و امتیاز یا امتیازاتی تاکنون در نظر نگرفته اید خوبه درصدی بشه سوابق جبهه تا اونی که یک ماه هم جبهه دارد از امتیاز حضورش به تناسب حضور در جبهه استفاده کند باتشکر
با سلام چرا برای کسانی که در جبهه حضور داشته اند و جانباز شده اند ولی سن شان بالا رفته کاری صورت نمیگیره خواهشمند است به مشکلات چنین رزمندگانی رسیدگی بشه یعنی اینکه شرایط سنی برای چنین ایثارگرانی برداشته شود.
سلام بنده فرزند جانباز ۵۰درصد و ۶۴ ماه جبهه هستم تویه سازمان دولتی کار میکنم زیر مجموع ریاست جمهوری هست حراست هستم نگهبان با مدرک لیسانس ۷ سال سابقه کار در اینجا دارم بعد این مدت میخوان حکم مارو رسمی کنن اداره گزینش انقدر سخت سوال میپرسه بنده رو رد کرده است مگه قانون نبوده فرزندان جانبازان ایثار گران شهدا و اوسرا بدون مصاحبه گزینش باید رسمی قطعی بشن چرا پس این اداره دولتی قانون رو انجام نمیده بنده باید چه کار کنم
سلام ۶ماه وظیفه هم میتونه فرزندش تبدیل وضعیت بشه یا فقط واسه داوطلبه
من شش ماه و نیم سابقه جبهه دارم بعنوان درجه دار وظیفه هیچی بهم تعلق نمیگیره میگن سه چهارم این مدت حساب میشه حداقل باید هشت ماه جبهه باید داشته باشی خوب جنگ.تموم شد تقصیر من چیه
یعنی این عدد 6 ازکجا اومد گیر دادن به 6 کسی 5 ماه و20 روز رفته باشه رزمنده نیست ؟هیچی چرا؟ بابا مگه شما تسلا هستین که گیر دادید به 6 چرا 3ماه نه / ؟ اصلا چه یکماه چه 100 ماه همین که رفته جبهه میشه رزمنده بنا به ماه درصدش کم وزیاد کنید
باسلام واحترام مگرمنی که پنچ ماه بدون اینکه از مرخصی استفاده کنم بااونی که شش ماه در جبعه حضورداشتن چه فر قی دارم چرا من شبهاازدست زخم های که دران زمان به بدنم خورده رنج میبرم وبخاطر خرابی ریه هام از کار افتاده ام واگه بهزیستی به ماخانوادپنچ نفره کمک نکند فقط ماندیم پس لطفاً فکری به حال ۳ماه به بالا راهم بکنید ولاهمه ماهاتویه جابودیم تویه شرایط بودیم ماهاهم ایرانیم شمارو به خدا فکری به حال رزمندگان ۳ماه به بالا هم بکنید دران زمان هرکسی یه روزی در جنگ بود گمان نکنم سالم برگشته باشه
چرا به رزمندکان وام پرداخت نمشه رزمندگانی که شش ماه به بالا حضور در جبهه را دارند به هر جا مراجعه میکنیم جواب نمی گیریم به استانداری وغیره...متشکرم
سلام.دوتاسوال دارم.من فرزندرزمنده هستم آیا در تحصیلات دکتری میتونم انتقال قطعی ازدانشگاه شهرستان به تهران بگیرم ودوما آیا میتونم وقتی دکتری گرفتم ،ازامتیاز۲۰درصدی هییت علمی شدن بدون احتساب سن استفاده کنم, ؟
بنده ۴ماه سابقه جبهه دارم ۷۰سالم شده در ۲۰سال که گذشت بترین زندگی را تجربه کردم از کارگری بگیر تا ........که قابل گفتن نیست چرا حق وعدالت تو این کشور رعایت نمیشه بگین من برم بمیرم راحترین وبهتر میتونین حق منو بدین به کسای دیگه یا بخرین باشه ماکه زندگی رو گذروندیم ولی من راضی نیستم وتنها امیدم اینه که برای خدا وازادی کشورم جنگیدم
باسلام بنده فرزند جانباز هستم و بعد از سال‌های در آزمون کادر اداری قوه قضاییه قبول شدم هنگام تحویل مدارک به دلیل اینکه ترم آخر دانشگاه هستم مدارکی رو ناقص زدند و گفتند طبق فلان ماده باید قبل آزمون مدرک کارشناسی داشتین والان من موندم تا اینا بخواهند اقدام کنند و شروع کار بشه بنده مدارک رو تحویل دادم و الان به جای خوشحالی به خاطر قبولی و فکر کردن به مصاحبه بنده ناراحتم دوستان اطلاعاتی راجع به این کار دارند من دستم به کجا بند هست واینکه پدم به دلیل موجی شدن در جنگ و هنرهای متعدد و درموردت ترکش‌های جنگی الان از ۶۶درصد به ۲۵ درصد به دلیل موجهایی که بر اعصابشون تاثیر گذاشته هستند به کجا برم دردم را به چه کسی بگویم چه کسی جوابگو هست
باسلام من مدت هفت ماه ده روز جبهه دارم چرا به من جانبازی نداده اند لطفاً پیگیری نماید


جواب برایم نمی‌آید. کمک امکنید
کی کارت جانبازی من می اید
سلام ۲سال کارت ایثار گری دارم وهیچ کار دولتی یا غیر دولتی ندارم واز لحاظ معشیتی وضع مالی ندارم وقت جواب یه کلام ایا حقوی برای ما لحاظ نمی شود
بنده سال ۶۰ ازدبیرستان فرارکردم بهمراه پسرداییم که درجنگهای نامنظم فعالیت درجبهه داشت به اهوازرفتیم وهمین اقای مهدی چمران مسعول وفرمانده ان زمان جنگهای نامنظم بود رفتیم داخل اتاقش عرض ده دقیقه ثبت نام وتجهیزات وسلاح ولباس تحویل دادند وراهی سوسنگرد شدیم وحدودچهارماهی بودم درجبهه ویک بار موج انفجاروترکش خوردم وبه بیمارستان سوسنگرد بردند ویک شب اونجا بودم که به اهواز فرستادند جهت درمان ولی برگشتم به خط که سال ۶۱عملیات فتح

المبین شروع شدوپسرداییم دراون حمله به درجه شهادت رسیدوباپیکرش برگشتم برای خاکسپاری وبعداز ان بخدمت سربازی رفتم‌ که داستان داردو به گردان مرزی قصر شیرین رفتم و۳۰ماه بااضافه خدمت کردم ومجددا سال۶۶ازطریق‌ جهاد رفتم اهواز ومنطقه جنگی وهمان روز اول تانک اب تحویلم دادند وچون منطقه را کاملا میشناختم وهنگام خالی کردن اب خمپاره خمسه خمسه کنارماشین خورد ومنو پرتاب کرد وبه بیمارستان بغایی بردند ویکهفته ای بستری بودم ونامه زدند که به تهران منتقل شوم وبارضایت خودم به منطقه برگشتم وحدود ۴۵روز درمنطقه بودم که با فرمانده ستاد به مشگل خودیم چون خودایشون منو برد ثبت نام کرد بچه یک محل بودیم وخلاصه ناراحتی اعصاب وروان باعث شد جایی نتوانم دایمی مشغول بکارباشم واخراجم میکردندتا زمان احمدی نژاد پیگیر جانبازیم شدم دوبار کمیسیون رفتم باراول صورت سانحه‌ وبستری همزمان خواستند وبا پیگیری ازبنیادونامه نگاری بنیاد سال۶۰ نوشته بودند وکه هیچ مدرکی ازسال ۵۹تا۶۲دراین یگان موجودنمیباشد بخاطرمنحدم شدن بیمارستان وسال۶۶هم یکهفته بستریم را تایید کردومدارک سورت سانحه وکلی مدارک وچندین سال دوندگی کمیسیون گفت شما باید ازماده ۸۷اقدام کنی میگم مدارک دارم میگن مدت حضوردرجبهه کم است نمیشه نه فرستاد ماده ۸۷ نه کمیسیون درصدمیدهد رفتم اقا مهدی چمران شورای شهر ببینم یکماه رفتم موفق نشدم که گفتن ایشون اگر تایید کنه که چهار پنج ماه درجبهه سال۶۰بودی چون تاریخ رفت هست برگشت تسویه نکردم وزمان رفتن به جبهه ۱۰دقیقه اقای چمران منو فرستاد خط ولی الان توفیق زیارتشان را یکماه نداشتم گفتن برو کارت ایثاربگیر وپیگیرجانبازیت هم شو به ستادنیروانتظامی رفتم ومدارک دادم استعلام ۲۴ماه جبهه را تایید کردند وسپاه اون جبهه که ازارتش رفته باشی قبول نمیکنه میگه ازهمون ارتش اقدام کن خلاصه بیکار وبدون درامد با یادگاری جنگ اعصاب وروان درکلنجارهستم وباکهولت سن هیچکار ازدستم برنمیاید وفریادرسی هم نیست نداری وبیکاری زندگیم را نابود کرد والان حدودیکساله منتظرم کارت ایثار هستم وخبری نیست ومیگن اگررزمنده معسرباشی دفترچه درمان وحقوق هم بهت تعلق میگیرد وگفتن هرماه حضوردرجبهه یک درصد جانبازی به رزمندگان تعلق میگیرد اگر صحت داشته باشه که امیدوارم درست باشه بخدا اون جوانان نوجوانان زمان جنگ خالصانه سینه جلوی دشمن سپرکردندوازوطن وناموسشون دفاع کردند ردح تمام شهدا شاد بداد مردم برسید مردم فقیر درحال نابودی هستند وچیزی برای ازدست دادن ندارند شهدا شرمنده ایم
به نظر من که مجلس حق الناس به گردنش میگیره من خودم فرزندجانبازم ولی چه دلیلی داره ۲۰درصدهیئت علمی دانشگاهاازایثارگران باشه همش حرومه
سلام من 20 ماه داوطلب بسیجی درجنگ بودم باز نشسته شدم آیا هیچ امتیازی به ما تعلق نمی گیرد
با عرض سلام بنده قبل از استخدام حضور داوطلبانه در سال ۶۱ بمدت سه ماه، نوزده روز منطقه جنگی جنوب بودم و در سالهای ۶۳،۶۴ بمدت یک سال، هشت ماه، یازده روز منطقه جنگی دشت ذهاب بودم کارت ایثارگری ارتش و سپاه را دارم بعدا در سال ۶۸/۵/۱ استخدام شرکت توزیع برق شدم تامین اجتماعی برای خرید‌سربازی سه میلیون سیصد و بیست و دو هزارتومان به حساب تامین اجتماعی در سال ۹۴/۳/۳ قسطی پرداخت کردم و در سال ۹۵/۱۱/۱۱ به بازنشستگی نایل شدم حال تامین اجتماعی مبلغ فوق را استرداد نمیکند آیا قانونی هست لطفا راهنمایی فرمائید
با عرض سلام اصلا فرزندوبجای پدر بازنشسته اجرا نمیکنند بنده دو سال منطقه جنگی داوطلبانه و در خدمت سربازی منطقه جنگی بودم و برادر شهید هستم پسرم از سال ۹۳ بعنوان راننده استیجاری تابحال در همان شرکت توزیع برق شهرستان خوی کار میکند کلیه هزینه خود رو بعهده صاحب خود رو میباشد متاهل و دارای یک فرزند و مستاحر و با مدرک فوق دیپلم برق با تبدیل وضیعت پسرم موافقت نمیکنند به ریاست جمهوری و امور ایثارگران وزارت نیرو نامه نوشتم جواب هم دادند ولی متاسفانه قبول نکردند
سلام باتوجه به تصویب خدمت 12ماه میخواستم بدونم کسانی که 24ماه خدمت کردند و 5درصد جانبازی دارند ،میتوانند فرزندشان را معاف کنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi