29 مهر 1396/ 30 محرم 1439
شناسه خبر : 51548
1395,دوشنبه 27 دي15:17
اشتراک گذاری در:
عکس روز

قوانین چهارگانه ایثارگران در برنامه ششم توسعه به تصویب رسید


مواد چهارگانه بخش ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه کشور پس از رایزنی و بحث های موافق و مخالف به تصویب نهایی رسید.

قوانین چهارگانه ایثارگران در برنامه ششم توسعه به تصویب رسید

فاش نیوز-  نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواد چهارگانه فصل ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه کشور را پس از رایزنی و بحث های موافق و مخالف به تصویب نهایی رساندند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان ملت در بهارستان در اخرین نشست کاری خود در روز یکشنبه 26 دیماه در ادامه بررسی بندهای ارجاعی از کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه کشور مواد 102 تا 105 را با اکثریت به تصویب رساندند و دولت را موظف به تامین اعتبارات مالی برای اجرای صحیح و کامل قانون جامع خدمات رسانی کردند.

بر اساس این گزارش، افزایش سهمیه 30درصدی ایثارگران برای ورود به دانشگاه ها، تکلیف دولت به تامین منابع مالی برای اشتغال ایثارگران و ارائه تسهیلات مسکن به 50 هزار نفر از رزمندگان و ایثارگران و آزادگان از جمله مصوبات در برنامه ششم توسعه بود که متن کامل مصوبات مجلس شورای اسلامی در فصل ایثارگران به شرح زیر است.

ماده 102

دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در طول برنامه به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه سنواتی پیش بینی نماید وکلیه آیین نامه های اجرایی آن را حداکثر تا شش ماهه اول برنامه تصویب و ابلاغ نماید.

1-دولت موکلف است در اجرای ماده 61 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 مصوب 4/12/93 به نحوی برنامه ریزی نماید که تا 2 سال اول اجرای برنامه کلیه مشمولین ماده مذکور تعیین تکلیف گردند.یگان های اعزام کننده و نهادهای متولی موظفند گواهی مشمول این ماده را برای حضور افراد در مناطق جنگی و صورت سانحه را به کمیسیون اخراز بنیاد شهید ارائه نمایند.

تبصره - بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌گردد را، به‌عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل 5 درصد جانبازی به آنها تعلق می‌گیرد. اجرای این تبصره مانع از احراز جانبازی بیش از درصد مذکور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی باشد.

دولت مکلف است در سال اول اجرای قانون برنامه، اعتبار موردنیاز برای اجرای تبصره ماده38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی نموده و از طریق سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به کلیه آزادگان و جانبازان واجد شرایط پرداخت نماید.

 دولت موظف است خانواده معظم شهداء، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و افراد تحت تکفل ایشان(والدین و همسر و فرزندان) دارای تابعیت غیر ایرانی که در طول هشت سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای ماموریت محوله از سوی مراجع ذی‌صلاح به درجه رفیع شهادت یا جانبازی واسارت نائل آمده‌اند، پس از تأیید مراجع مذکور تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد و رزمندگان نیز بنابه تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) قرار می‌گیرند.

تبصره -اعطای تابعیت و اقامت به افراد موضوع این ماده بر اساس ضوابط در چارچوب قانون خواهد بود که حداکثر ظرف مدت سه ماه از لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزرات امور خارجه و وزارت کشور تهیه و به تصویب شورای عالی امنیت ملی با رعایت اصل 176 قانون اساسی می‌رسد.

ماده 18 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

بنیاد شهید موظف است در چارچوب قوانین به منظور تعیین، تدوین و یا اصلاح معیارهای تشخیص درصد جانبازی به عنوان مبنای ارائه خدمت به جانبازان و آزادگان در مواردی که نیاز به رای کمیسیون باشد، نسبت به تشکیل کمیسیون های پزشکی اقدام و جهت تعیین نحوه از کارافتادگی کلی، با در نظر گرفتن وضعیت فعلی سلامتی روحی، جسمی، اجتماعی، اقتصادی، شغلی و سابقه حضور در جبهه آنها و براساس آئین‌نامه‌ای که با پیشنهاد بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان تهیه و به تصویب هیات وزیران میرسد اقدام نماید.

به منظور حفظ کرامت ایثارگران و خانواده معظم شهداء، جانبازان و آزادگان دستگاه‌های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نیستند ایثارگران شاغل در آن دستگاه را به عنوان نیروی مازاد(عدم نیاز) معرفی نمایند، به‌استثنای موارد محکومیت در هیات تخلفات اداری.

در اجرای تبصره 2 بند الف ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مکلف است در اجرای ماده 21 قانون جامع خدمات ایثارگران و تبصره‌های آن و اصلاحات بعدی  ان سالانه 20 درصد از فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر را مشمول این بند قرار دهد .

جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده اند با رعایت شرط سنی کمتر از 65 سال می توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت 35 ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.

تبصره- در صورت دریافت پاداش پایان خدمت در بازنشستگی اول پاداش مذکور مربوط به آن سنوات مجددا به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

ایثارگران و فرزندان شهداء مشمول قوانین، مقررات و ضوابط استخدامی خاص مربوط به خود بوده و کلیه دستگاه‌های مشمول ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران مکلف به انجام آن هستند.

کلیه فرزندان و همسران شهداء شاغل در دستگاه‌های موضوع ماده2 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌توانند با حداکثر 8 سال سنوات ارفاقی و با دریافت حقوق و مزایای کامل بازنشسته شوند.

10- ماده(26) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر در طول اجرای قانون برنامه اصلاح و دو تبصره به آن الحاق می‌شود:

عبارت"جانبازان دارای مخدودیت جسمی حرکتی" بع از عبارت "جانبازان اعصاب و روان شیمیایی" اضافه می شود.

تبصره 1- والدین، همسران و فرزندان شهداء که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می باشند پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می‌شوند.

تبصره 2 - جانبازان گروه بیست‌وپنج درصد تا چهل و نه درصد ضریب K  بهره‌مندی حق پرستاری آنان به میزان درصد جانبازی می باشد.

ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

کلیه دستگاههای موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حداقل بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می‌نماید به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، اسراء و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد (۵ درصد) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل.

تبصره 1 این بند، وضعیت استخدامی مشمولین این ماده حداکثر پس از  سه ماه رسمی‌قطعی می‌گردد.

 

تبصره 2 - والدین، همسران و فرزندان شهداء و جانبازان و آزادگان  و رزمندگان با حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه شاغل در کلیه دستگاههای مشمول ماده (2) قانون جامع ایثارگران و مؤسسات تابعه آنها ، شرکتهای عمومی و دولتی، در صورت تنزل از پست سازمانی بالاتر، مشروط به عدم محکومیت آنها بر اساس آراء مراجع قضائی و یا اداری به تنزل پست، از کلیه حقوق و مزایای همان پست سازمانی یا همتراز شغل و پست قبلی برخوردار می‌شوند.

ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره‌مند می‌باشند با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول بند (الف) ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می توانند تا سی و پنج سال خدمت کنند.

آزادگانی که به دلیل استفاده از دو برابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت سی سال بازنشسته شده اند، می توانند برای یک بار و با رعایت شرط سنی زیر شصت و پنج سال با بازگشت به خدمت، حسب مورد سی یا سی و پنج سال خدمت خود را تکمیل کنند و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آیند.

مسئول رسیدگی و ارائه خدمات مطابق قوانین و مقررات به کلیه جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهداء که در بنیاد دارای پرونده ایثارگری می باشند به عهده بنیاد بوده و مسوول رسیدگی و ارائه خدمات رزمندگان 8سال دفاع مقدس با معرفی و تائید واحد یا مرکز ایثارگران نیروهای مسلح با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران(ساتا) می باشد.

نمایندگان مجلس با 153 رای موافق، 18 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر، ماده 102 لایحه برنامه ششم را به تصویب رساندند.

ماده 103

 1- دولت موظف است کلیه مطالبات معوق خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران(جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در دو سال اول  اجرای قانون برنامه  مطابق بودجه سنواتی تامین و توسط بنیاد شهید پرداخت نماید. به نحوی که در پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هیچ‌گونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهداء باقی نمانده باشد.

تبصره- مطالبات مذکور در این ماده در خصوص جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال نیز بر حسب مورد توسط بنیاد شهید و دستگاه مربوطه در طی دو سال اول اجرای برنامه طبق بودجه سنواتی می‌بایست تامین و پرداخت گردد.

2- دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تامین حداقل معیشت گروه‌های عنوان شده ذیل که فاقد شغل یا درآمد باشند را، پیش‌بینی و حداقل حقوق کارکنان دولت را به آنان جهت پرداخت در بودجه‌های سنواتی درج و در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دهد.

الف- جانبازان با هر میزان درصد از کارافتادگی و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت.

ب- رزمندگان با حداقل شش ماه حضور در جبهه و چریکهای جنگ‌های نامنظم(گم جن).

ج- افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی، آزادگان متوفی، رزمندگان متوفی(با حداقل شش ماه حضور در جبهه).

تبصره- تشخیص افراد تحت تکفل قانونی جانبازان و آزادگان متوفی و ارائه خدمات به آنان به عهده بنیاد  و تشخیص افراد تحت تکفل قانونی رزمندگان متوفی به عهده واحد ایثارگران نیروهای مسلح و ارائه خدمات به آنان به عهده  سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) می‌باشد.

د- نامادری شهید و خواهران مجرد شهداء که تحت تکفل والدین شهداء بوده‌اند(پس از فوت والدین).

ه‍- برادر و خواهر شهید دارای معلولیت جسمی، حرکتی، ذهنی، محجور،‌ دارای بیماری‌های خاص یا صعب‌العلاج پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد

و- همسران مطلقه شهداء که فرزند یا فرزندان شهید را حداقل 15 سال بعد از شهادت شهید نگهداری نموده‌اند با تأیید بنیاد شهید (ماهیانه معادل دو سوم حقوق کارکنان دولت).

3- در ماده51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پس از عبارت" آزادگان"عبارت " همسران و فرزندان شهداء" اضافه می‌گردد.

4- جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا و رزمندگان با سابقه حداقل 12 ماه جبهه (به شرط عدم بهره مندی از حقوق و مستمری از دستگاه ها یا شرکت های خصوصی و بیمه های اجتماعی ) دارای مشاغل آزاد به میزان حداقل سه برابر معافیت های مالیاتی کارکنان دولت در هر سال از مزایای معافیت های مالیاتی در طول اجرای قانون برنامه برخوردار می گردند.

5-سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلفند نسبت به تامین و پرداخت صددرصد (100%) سرانه بیمه عمر و حوادث والدین، همسر و فرزندان شهداء جانبازان و آزادگان فاقد پوشش بیمه عمر و حوادث طبق بودجه سنواتی اقدام نمایند.

6- دولت مکلف است به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان  هشت  سال دفاع مقدس که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر 25 درصد جانبازی و آزادگان با کمتر از شش‌ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به شرح زیر ارائه نماید.

الف- تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل 30 درصد هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاههای دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تایید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق بودجه سنواتی.

ب- بهره‌مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری.

ج- معافیت از پرداخت 30 درصد هزینه از طریق هر یک از شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات برای یک‌بار در سال.

د- شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه مکلفند به منظور ارج نهادن به والدین، همسران و فرزندان شهداء و آزادگان و همسران و فرزندان آنان، جانبازان و همسران و فرزندان جانبازان بیست‌و پنج‌درصد و بالاتر و رزمندگان با سابقه حضور 6 ماه و بالاتر در جبهه را در امامزادگانی که دفن اموات در آنها مجاز می‌باشد(با رعایت وقف نامه) و آرامستان‌ها بدون اخذ هزینه اقدام نمایند.

ه‍- بهره‌مندی از انشعاب رایگان آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار در واحد مسکونی.

و- بهره‌مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق با قوانین مربوطه  برای رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماعی.

7- در بند الف ماده31 قانون جامع خدماتی ایثارگران پس از عبارت جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد عبارت جانبازان و فرزندان جانبازان و آزادگان و فرزندان آزادگان و رزمندگان و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه اضافه می شود.

8- متن زیر به‌عنوان ماده (59) مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق می‌شود.

«قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند، سی درصد (30%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (10%) ، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل 12 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»

9- در صورتی که دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل 12ماه سابقه حضور در جبهه مشمول صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی دیگری گردد بازنشستگی در هر صندوق به طور مستقل انجام می‌گردد و با تحقق بازنشستگی این افراد در  هر صندوق از مستمری بازنشستگی آن صندوق بهره‌مند می‌گردند که کمک دولت فقط به یک صندوق خواهد بود.

10- ایثارگران و فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان و رزمندگان با حداقل 12ماه سابقه حضور در جبهه برای یک بار  از پرداخت ما به التفاوت برای 15 سال سنوات بیمه ای ناشی از تغییر  صندوق بیمه و بازنشستگی معافند. این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل الیه از دولت منظور و در قالب بودجه سنواتی توسط دولت پرداخت و تسویه می‌شود.

11- متن زیر به عنوان بند 7 به انتهای  بند (1) قانون خدمت وظیفه عمومی الحاق می‌شود:

درصورت تایید ستاد فرماندهی کل قوا:

- فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.

- فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.

- فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.

تبصره- بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد شهید اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.

12- به ماده 56 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران عبارت رزمندگان با حداقل 12 ماه حضور در جبهه اضافه می‌گردد.

13- به ماده 37 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پس از عبارت "کسورات بازنشستگی سهم اسراء و آزادگان و جانبازان" عبارت "فرزندان شهداء و رزمندگان با حداقل 24 ماه حضور در جبهه" اضافه می‌شود.

14- فرزندان شهداء از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50 درصد و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‌شود.

15- عبارت ذیل به ماده 60 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران اضافه می شود:

بعد از عبارت "جانبازان و آزادگان" عبارت "همسران و فرزندان شهداء" اضافه می‌شود.

 

 

ماده 104-

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است  در طول اجرای قانون برنامه ششم، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن فقط یکبار با سود حداکثر 4% به تعداد 50 هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت که فاقد مسکن ملکی هستند و تاکنون مسکن، زمین یا تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند، از طریق بانک‌های عامل اقدام نماید.مابه‌التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مطابق بودجه سنواتی توسط دولت تأمین و به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. (تعیین اولویت و نحوه معرفی افراد واجد شرایط به موجب دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.)

2- تبصره ذیل به ماده 3 مکرر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران الحاق می‌شود:

تبصره- ایثارگران در پرداخت هزینه‌های حق‌الثبت و حقوق دولتی مربوط به خرید و فروش، ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن از هفتاد درصد (70%) معافیت برخوردار می باشند.

3- دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه ساله حداقل 10% منابع قرض‌الحسنه تمامی بانک‌ها و موسسات پولی و اعتباری، دولتی را در چارچوب بودجه سنواتی جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.

4- دولت موظف است در اجرای مواد 3 و 3 مکرر فصل دوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن حداکثر تا پایان خرداد ماه هرسال شرایط پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت به ایثارگران را مطابق بودجه سنواتی ابلاغ نماید.

5- ماده واحده اصلاح ماده 8 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 28/ 9/ 1389 به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

بعد از عبارت «از طریق مزایده عمومی» عبارت «با رعایت اولویت ایثارگران و فرزندان شهدا» اضافه می‌شود.

ماده 104 پس از بحث و بررسی با 159 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

 

ماده 105

 

1- در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحی بعدی آن و در ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی 2  اصلاح ذیل صورت می‌گیرد:

سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به 30 درصد افزایش یابد.

تبصره- در صورتی که سهمیه 25% ایثارگران(مشمولین ماده70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد و 5% سهمیه اختصاصی فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان واجد شرایط نباشد دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25% ایثارگران را مازاد بر 5% مذکور به فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

2- هزینه شهریه مشمولین ماده (66) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دانشگاه‌های پردیس بین‌الملل داخل و خارج دانشگاه‌های دولتی یا غیر دولتی حداکثر در سقف شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور پرداخت می‌شود.

3- کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز علمی که از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ مجوز نموده‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی مکلفند حداقل 20% اعضای هیأت علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان 15 درصد و بالاتر، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه که دارای مدرک علمی دکتری مورد تایید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد و شرایط علمی مصوب شورای انقلاب فرهنگی را داشته باشند، حسب مورد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاه‌ها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیئت علمی چنانچه شرایط علمی لازم را داشته باشند، تامین و از ابتدا آنان را به صورت عضو هیئت علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی پژوهشی و اجرایی مرتبط و تأثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرط سنی و مصاحبه استخدام کنند.

مسؤولیت اجرای احکام این ماده بطور مستقیم بر عهده وزیر و رئیس دستگاه‌های مذکور است در اجرای این حکم مقامات یادشده مکلف به اتخاذ تصمیم می‌باشند.

احکام و امتیازات این بند شامل اعضای هیئت علمی فعلی دارای سوابق ایثارگری فوق نیز می‌شود.

تبصره 1- مشمولین این بند با 35 سال خدمت و حداقل 65 سال سن می‌توانند بازنشسته شوند.

تبصره 2- در صورت تمایل فرد به بازنشستگی پس از اتمام 30 سال خدمت و حداقل 60 سال سن می‌تواند درخواست بازنشستگی نمایند.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای کلیه دانشگاه‌ها را مکلف کردند حداقل 20 درصد هیأت علمی مورد نظر خود را از بین جامعه ایثارگران بدون الزام رعایت شرایط سنی و مصاحبه استخدام کنند.

ماده 105 را با 125 رأی موافق، ‌76  رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

 

 


کد خبرنگار : 18


لایحه ششم     ایثارگران     جانبازان     فاش نیوز                            
Reply
no
3
yes
14
امیر
1395/10/27 - 16:24
موضوع انتقالی ایثارگران کارمند به محل جغرافیایی مورد تقاضا چی شد؟

no
1
yes
14
یوسف
1395/11/06 - 17:47
جانبازان زير 25 درصد حتي يک کارت شناسايي مقوايي هم ندارند ....

ايا بار مالي دارد ؟


no
0
yes
1
زیبا
1396/06/28 - 10:43
با سلام
خواهشمند است در مورد همسران شهدا برای گرفتن یک ارتقا ، استفاده از 35 سال خدمت ، معاف از مالیات مانند فرزندان شهدا انجام گردد واقعا این همسران بودن که از جوانی خود و از خود گذشتی زندگیشان و عمر گرانبهای خودشون را فدای این انقلاب کردن و به پای فرزندان این انقلاب نشستند حال از مسئولین تقاضا داریم که همسران شهدا مشغول به کار هستند از این امکانات قید شده برخوردار گردند . با تشکر


Reply
no
2
yes
31
حمزه
1395/10/27 - 16:25
پس جانبازان زیر 25 درصد اعصاب و روان کجا رفتند ...خدا میدونه شما با ما چه کردید

Reply
no
9
yes
24
احمد جانباز 15 درصد شیمیایی
1395/10/27 - 16:28
اینا که همش خدمات رسانی به فرزندان شهدا بود پس ما جانبازان زیر 25 درصد کجای این قانونیم ...ایا سهمیه دانشگاه و سهمیه استخدامی برای فرزندانمان نداریم من که هر چی خوندم نفهمیدم چی گفته چون کاملا مبهمه ...اگه کسی میدونه لطفا توضیح بده ....

no
1
yes
12
حسن حسینایی فرزند شهید
1395/10/28 - 13:55
سلام احمد جان جوش نزن چون این ها فقط روی کاغذه واجرا نمیشه پس بازم بیشترین سوء تدبیر و وبرداشت را مورد فرزندان شهدا برای مردم به نمایش میگذاره وبس .


Reply
no
5
yes
33
لقمان طاهری
1395/10/27 - 16:38
باز هم مثل همیشه جانبازان زیر25 درصد چیزی بحساب نیومدن" لااقل سهمیه دانشگاه و شهریه برای فرزندان این جانبازان منظور میشد.

no
5
yes
18
محمد
1395/10/28 - 10:48
در اصلاحیه قانون جامع ایثارگران فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد هم مشمول سهمیه کنکور شده اند


no
1
yes
8
1395/10/28 - 13:41
کدوم اصلاحیه؟


no
1
yes
7
علی
1395/10/28 - 15:30
محمد داداش میشه بگی کدوم اصلاحیه؟چون اینجا نوشته ۵ درصد برای فرزندان ۶ ماه سابقه داوطلبانه حظور در جبه.تو ماده ۷۰ هم برای فرزندان جانباز ۲۵ و بالاتره اونوقت الان جانبازان زیر ۲۵ دقیقا کجان؟


Reply
no
0
yes
10
صدسال تنهایی
1395/10/27 - 16:40
این که نسبت به قبل بدتر شد پس تکلیف جانبازان 10 درصد اعصاب و روان چی شد ...بند 45 قانون خدمت وظیفه عمومی رو چرا تغییر دادن اونکه دیگه بار مالی نداشت ...در مورد معافیت 30 درصدی فرزندان جانبازان زیر 25 درصدی از شهریه دانشکاه مطمئن باشید شورای نگهبان با رای قاطع اون رو رد میکنه و میگه که بار مالی داره ...در مورد سهمیه دانشگاه و استخدامی ایا شامل حال فرزندان ما میشود لطفا یکی توضیح بده در هر صورت فرقی به حال ما جانبازان زیر 25 نکرد و اب از اب تکون نخورد...قانون 45 خدمت وظیفه عمومی هم فعلا سرنوشتش مبهمه و از مدیر محترم سایت فاش نیوز تقاضا میکنم تا پیگیر بشه ایا این قانون توسط ستاد فرماندهی کل قوا تایید میشود یا نه ..شاید با تایید این قانون مقداری از شرمندگی من کمتر بشه ....منتظرم ...تو را به فاطمه زهرا قصم میدم چشم انتظارم نزار .....چون غیر از خدا و سایت فاش نیوز کسی برام نمونده




Reply
no
7
yes
22
علی
1395/10/27 - 16:43
جانباززیر 25% ریختند دور فرزند جانباززیر25% سهمیه نداره ؟

no
1
yes
0
1395/11/03 - 15:50
طبق اصلاحیه شامل سهمیه ۲۵درصدی ایثارگران شدند


Reply
no
0
yes
12
تنها و بی کس
1395/10/27 - 16:56
عزیزان کسی میتونه بگه در کل چی شامل حال جانبازان زیر 25 درصد میشه پس فکر کنم هزینه خرید قبر رو هم حذف کردن چون بار مالی داشته ..ایا سهمیه دانشگاه و استخدامی شامل حال فرزندانم میشه بیچاره جانبازان زیر 25 درصد بعد از سی سال چشم انتظاری اخرش هم هیچ ...بهترین راهش اینه که جلوی در مجلس جمع بشیم و مصالمت امیز درخواست خودمون رو مطرح کنیم ...همین الان که دارم این پیام رو مینویسم اولین روزیه که در آسایشگاه میگذرونم و واقعا دیگه از این زندگی و این همه زجر و بی عدالتی خسته شدم و فکر کنم بقیه عمرم رو دیگه باید در بی کسی بگذرونم ولی با این حال دلم به حال فرزندانم میسوزد ودلم برایشان تنگ میشود که یه عمر از پدر موجی اعصاب و روانشان چیزی جز بدبختی ندیدن ..ولی با این حال امیدوارم سهمیه دانشگاه و استخدامی شامل حالشان شود ...در مورد قانون 45 از سایت فاش نیوز تقاضا دارم اطلاع رسانی کنه که ایا تایید میشه یا نه چون یکی از پسرام که متولد 7.12.72 چند وقت دیگه اعزامه ببینم ایا شامل حالش میشه یا نه تا شاید با خوشحالی این خبر رو بهش بدم ..من پیرمرو رو چشم انتظار نذارید و اگر خبری شد در سایت قرار دهید ..فقط خدا میداند اینها با ما چه کردن حالا اخر عمری و درست زمانیکه نیاز به همدم داشتم همسرم و فرزندانم ترکم کردند و مرا به اسایشگاه اوردند و حالا فقط فاش نیوز و جانبازم تنهاتر از خودم همدم من هستن

no
0
yes
5
1395/10/28 - 13:52
موافقم باید کاری کرد


Reply
no
8
yes
8
جانباز اعصاب و روان
1395/10/27 - 17:03
سلام دوستان ایا سهمیه دانشگاه شامل حال فرزند جانباز 10 درصد میشود لطفا توضیح بدید اینجا که نوشته رزمنده با حداقل 6 ماه سابقه

Reply
no
1
yes
10
1395/10/27 - 17:05
موقعی که من دوستم به توپخانه خمسه خمسه رسیدیم فکر نمیکردیم که بعد از سی سال کارتون خواب شویم ...جانباز 20 در صد شیمیایی

Reply
no
3
yes
1
فردین قربانی
1395/10/27 - 17:11
باسلام به رهبرعزیز وازجان عزیزترم وهمه کسانی که زحمات ورنج ایثارگران رامیفهمندوزحمت کشیدندخسته نباشید.فقط دستورسریع اجراوابلاغ طرح رابفرمایید چون واقعا درمضیقه هستیم وبامشکلات دستوپامیزنیم

Reply
no
2
yes
10
حسین
1395/10/27 - 17:13
سلام خدمت همه جانبازان زیر 25 درصد میخوام بگم که صبر بر مصیبت حکم جهاد را دارد ما که دیگه چیزی از عمرمون نمونده این چند وقت هم تحمل کنین انشاالله روز قیامت همدیگر رو میبینیم و مسئولینی که در حق ما جفا کردن کسانیکه پشت درهای بسته مجلس قوانین مربوط به جانبازان رو حذف کردن ...اونجا دیگه کسی نمیپرسه جانباز چند درصدی دیگه کسی بهمون نمیگه همین درصد از سرت هم زیادیه ..دوستان عزیز من خودم جانباز شیمیایی هستم که چند وقتیه مبتلا به سرطان شدم باور کنید از دیروز که دکتر جوابم کرد نمیدونین چقر خوشحالم خیلی خیلی خوشحال ....دیدار به قیامت دلاورمردان وشیران خسته و جفا دیده ...

Reply
no
0
yes
5
جانباز 15 درصد اعصاب و روان
1395/10/27 - 17:16
لطفا پیگیری کنید تا معلوم بشه ایا ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی تایید میشه یا نه .و ایا شامل حال متولین 72 میشود یا نه . از دیروز که مجلس این مصوبه هارو تصویب کرد فرزندانم منو مسخره میکنن به خدا دیگه طاقت و تحمل ندارم از سایت فاش نیوز تقاضا دارم این رو پیگیری کنر

Reply
no
1
yes
12
1395/10/27 - 17:21
چرا هزینه قبر رو برای ما جانبازان زیر 25 حذف کردن اونم بار مالی داشت

Reply
no
3
yes
19
1395/10/27 - 17:23
مشتی حرام خوار ناپرهیزگار اداره امور رو به دست گرفتن و انقلاب رو به حاشیه بردن پس جایگاه جانبازان زیر 25 درصد کجاست ...فقط خدا میدونه شما با ما چه کردیدجانباز 10 درصد



Reply
no
1
yes
5
ایوب
1395/10/27 - 17:30
از فاش نیوز تنها همدم جانبازان زیر 25 درصد تقاضا دارم که حداقل تا فردا یا پس فردا تکلیف قانون 45 خدمت وظیفه عمومی رو از ستاد کل نیروهای مسلح رو معلوم کنه چون از طرف خانواده ها خیلی تحت فشاریم منتظررررررم ....به حرمت ریش سفیدم قصمت میدم تو دیگه مارو تنها نزاز ...چشم انتظارتم

Reply
no
1
yes
5
جهان ارا
1395/10/27 - 17:37
من به عنوان یک جانباز پیر و از کار افتاده 15 درصد اعصاب و روان شیمیایی از تهرانی های عزیز از فاش نیوز و از تمام کسانیکه میتوانن با رهبر دیدار کنن به حضرت اقا بگین که ای مولا ببین که اینها با ما چه ها کردن و میکنن .از فاش نیوز تقاضا دارم که در صورت ملاقات با رهبر به ایشون بگین که در ازای هر 5 درصد یکی از فرزندان ما رو معاف کنید تا برن پی زندگیشون ما که هیچ خیری برایشان نداشتیم و از ایشون بخوایین که قانون جدید رو اجرا نکنن و همون قانون قبل رو ملاک قرار بدن

Reply
no
2
yes
3
جانبازجنگ وجنگ وجنگ
1395/10/27 - 18:43
وام مسکن به فرزندان جانبازان۵%ببالا...و..........درصورتیکه جانبازدرقیدحیات باشد!!!درقانون آمده فرزندان جانبازان۲۵%وبالاتر...متوفی!!!نمایندگان محترم؟لطفااصلاح نماییدو...

Reply
no
1
yes
2
ع ق
1395/10/27 - 19:05
باسلام آقامجتهدوآقایساقی عزیزدرکشورایران قوانین تصویب میشودولی هیچ سازمان یامسولی پیگیرعدم اجرای قوانین نیست فقط درمجلس اعلام میشودفلان قانون بارای موافق ومخالف تصویب شدمتاسفانه درجامعه فوری انعکاس داده میشودکه دیگه چی میخواهندقشرجانبازوشهداوآزادگان ووووولی هیچوقت کسی پیگیردرست یاغلط یااصلاهیچ سازمانی آن قانون راعمل نکرده ونمی کندبرایمثال بازگشت بکارآزادگان بنده دربانک صادرات که هم دولتی هست هم خصوصی اصلااین قانون راقبول نداردواقعابرای این مجلس ودولت ونظام بایدتاسف خوردحداقل کمترباآبروی مابازی کنندشماهاکه قلم داریدحداقل درددل مارابازگوکنیدتاخداونداجرکارشمارابدهدآزاده 8ساله وجانبازه 55درصد

Reply
no
2
yes
11
م ن
1395/10/27 - 20:14
دستتان درد نکند بعد از یک سال ول معطلی و سه بار تصویب جوری قانون را نوشتید که معلوم نشد که فرزندان جانبازان زیر 25 درصد سهمیه دارند یا نه....اصل کاری را فراموش کردید از هر ماده ای اوردید...

Reply
no
2
yes
12
عماد پنجوری
1395/10/27 - 20:46
جانبازان زیر 25 درصد فقط با وحدت میتونیم حق خودمونو بگیریم

no
0
yes
5
1395/11/05 - 15:53
دوست عزيز و گرامي حق گرفتني هست صحيح ولي نميدونين با اضافه شدن بقيه بزرگترين سهميه رقابتي ايجاد ميشه حقتونو بگيرين عيبي نداره اندازه منطقه ١ تعداد افراده سهميه ميشه رقابت شديدتر فكر نكنين به آسوني ميشه رسيد به رشته هاي پر مخاطب .... واقعا اين سهميه ديگه به درده هيشكي نميخوره فقط تنهاترين راه درس خوندنه دوستان خوب اشاره كردن در كامنتهاي پايين✌


Reply
no
2
yes
24
حقوق بشر
1395/10/27 - 21:01
ایران بزرگتربن ناقض حقوق بشر است و حق جانبازان زیر 25 درصد را نقض کرده است

Reply
no
0
yes
5
نادر جهانبانی
1395/10/27 - 21:43
لطفا قانون 45 خدمت وظیفه عمومی رو پیگیری کنید تا نمایندگان تو اتاقهای بسته اون رو حذف نکردن ...اصلا نمیفهمم این همه ادم تو کشور با پول خدمت رو خریدن .این همه فرزند شهید .این همه با پارتی معاف شدن و....ولی موقعی که نوبت به جانبازان زیر25 و رزمندگان میرسه علت این حساسیت ستادکل رو نمیفهمم ...از فاش نیوز میخوام پیگیر بشه و نتیجه رو به ما اعلام کنه ....منتظریم

Reply
no
0
yes
2
امیر عباس هویدا
1395/10/27 - 21:44
لطفا تکلیف ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی رو روشن کنید نمیخواهیم مثل سایر قوانین مشت گوش بندازن و فراموش بشه لطفا مدیر محترم فاش نیوز پیگیر موضوع باشه و به ما خبر بده ....تشکر

Reply
no
3
yes
11
قاسم
1395/10/27 - 21:54
خدمات ارزشمند بنیاد به جانبازان زیر 25 .. قبر رایگان . 2 . سرویس بهداشتی رایگان . سفرهای سیاحتی حج عمره .....واقعا مسخرست فقط خدا داره میبینه فقط خدا

Reply
no
4
yes
5
جانباز65درصد بجنورد
1395/10/27 - 22:16
یعنی دانشگاه بین المللی پردیس ازدانشگاه آزاد کذایی ارزش کمتری دارد آیا آقایان میدانند قبول شدن در داتشگاه بین امللی پردیس از دانشگاه آزاد به مراتب سخت تر است ضمن اینکه سطح آموزش درپردیس همانند دانشجویان روزانه بلکه بالاترمی باشد

Reply
no
18
yes
7
رزمنده
1395/10/28 - 00:17
با سپاس از نمایندگان مجلس با تصویب این لایحه تا حدودی از الام رزمندگان کاسته خواهد شد هر چند دیر و ناکافی

Reply
no
0
yes
2
مهرداد
1395/10/28 - 00:41
سلام خدمت مدیر محترم فاش نیوز و تمام کارکنان ان لطفا بند 45 قانون خدمت وظیفه عمومی رو پیگیری کنید و از ستاد کل و سردار جزایری یا نظام وظیفه بپرسید که اصلا قابلیت اجرایی دارد یا نه...و اگر دارد این کسری شامل حال چه کسانی میشود چون همونطور که خبر دارید نظام وظیفه در اقدامی عجیب متولدین سال 73 و 73 به بعد رو از گرفتن کسری محروم کردن و ممکنه بخوان 72 هارو به یکباره محروم کنن یعنی همه چی حساب شده حالا بعد سی سال که یه امتیاز کوچیک به خانواده جانبازان زیر 25 میدن از طرف دیگه طلافیش میکنن تا امتیاز رو بی اثر کنن . لطفا پیگیر بشین تا معلوم بشه ایا طبق قانون جدید مجلس یعنی تغییر ماده 45 که کسری برای فرزندان جانبازان زیر 25 در نظر گرفته ایا باز هم سن مشمول رو مد نظر قرار میدن یا فرزندان جانبازان در هر سنی میتوانن کسری بگیرن چون اگر شرط سن باشه عملا قانون بی اثر میشه بعد از طرف دیگه سوال کنید تا ببینیم مثلا کسی که 15 درصد جانبازی و 3 ماه جبهه طبق قانون جدید جمع انها باید به چند برسد تا بتواند یک فرزندش را معاف کند ...ترو به فاطمه زهرا قسم میدم پیگیر این سوال باش و مارو بیش از این چشم انتظار نزار چون صدای ما جانبازان زیر 25 به جایی نمیرسه ....منتظر گزارش سایت فاش نیوز در مورد ماده 45 هستم

Reply
no
1
yes
5
مرگ
1395/10/28 - 00:46
سلام ایا برای کسری خدمت فرزندان جانبازان زیر 25 باز هم سن رو ملاک قرار میدن چون 73 هارو حذف کردن با دست میدن و با پا پیش میکشن اونها هم خوب میدونن اکثر فرزندان ما متولد 73 هستن یک طرح بی ارزش نوشتن تا حتی در صورت تایید فرماندهی کل قوا هم هیچ چیزی عاید فرزندان جانبازان زیر 25 نشه چون از اینور سن رو ملاک قرار دادن.....

Reply
no
0
yes
3
ناشناس
1395/10/28 - 08:33
بند 3 ماده 105 را تغییرات کمی دادند( قبلا بود بدون الزام به آزمون و شرط سنی، اکنون مصاحبه و شرط سنی؛ قبلا جمله "چنانچه شرایط علمی لازم را داشته باشند" نبود اکنون این جمله راه تفسیر را باز می کند). متن کمیسیون تلفیق خوب بود نمی دانم برای چه حذف کردند(بدون الزام به شرط سنی و آزمون و مصاحبه)؛ ضمنا در برنامه تلفیق مسئولیت اجرا را به بالاترین مقام سیستم داده بودند و خاطیان به انفصال محکوم شده بودند.

Reply
no
4
yes
8
مشکانی
1395/10/28 - 09:32
اگراین مصوبه هاوتبصره هامثل قبل شکل اجرایی بخودنگیردکه هیچ بازسرمان بی کلاه مانده واگرهم برای یک بارهم که شده مسولین روحرف خودشان بایستندوتاعیداجرایی کنندخیلی خوب است چون اولین قدمی است که میخواهندبرای رزمندگان بردارند......ممنون ازفاش نیوزبابت پیگیریهایش همگی خسته نباشید

no
0
yes
9
امین26
1395/10/28 - 14:29
با سلام به آقای مشکانی،منم موندم کی اجرا میشود،و دوستان کسی میدونه حداقل حقوق کارکنان دولت چقد میشود؟


Reply
no
4
yes
7
لطفعلی چاواری
1395/10/28 - 10:01
اقایمحترم من که4ماه جبهه دارم عملیات شرکت کردم جانباز 20 درصدم فرزندم جه امتیازی برای سهمیه گنکور دارد قضاوت با شما

no
1
yes
1
علی
1395/10/30 - 19:44
دوست عزیز متاسفانه با این مصوبه فرزند شما هیچ سهمیه این در کنکور نداره چون فقط به فرزند رزمنده با ۶ ماه سابقه تعلق میگیره


Reply
no
26
yes
19
1395/10/28 - 10:16
جانبازان زیر 25 درصد!! سهمیه رو میخواید چکار؟؟؟ من دانشگاه شريف درس خوندم بیکارم الان!!به فکر وام خوداشتغالی باشین نه سهمیه ای که هیچ ارزشی نداره!!!

no
16
yes
22
1395/10/28 - 11:16
حالا شما که احتیاج نداری یعنی هیچکسه دیگه هم احتیاج نداره
خیلی هم خوب دستشونم درد نکنه همینم خوبه


no
13
yes
16
فرزند جانباز 15
1395/10/28 - 14:36
همه قرار نیست وضعیت شما رو داشته باشن.متاسفم ولی شما راهتون رو اشتباه رفتین از اول


no
8
yes
18
1395/10/28 - 15:20
دوستی که میفرمایید من راه اشتباه رفتم!
میشه بگین اگه شریف رفتن اشتباهه چی دقیقا درسته؟؟؟؟؟؟؟


no
8
yes
2
فرزند جانباز ۲۰ درصد
1395/10/29 - 15:58
دوست خوبم من فرزند جانباز ۲۰ درصد هستم و بدون سهمیه پزشکی میخوانم. سهمیه اگر تصویب میشد بسیار برای امتحان دستیاری من با ارزش بود


no
0
yes
0
افشین
1396/07/25 - 02:00
سلام ۶ ماه حداقل حضور در جبهه به صورت حتما داوطلبانه ؟ یا نه اگر وظیفه هم بوده باشه ؟


Reply
no
11
yes
13
محمد
1395/10/28 - 11:04
جانبازان عزیز و فرزندان گرامی جانبازن زیر 25 درصد توجه کنید در ماده تبصره 105 امده که
مشمولین 70 قانون ایثارگران و اصلاح بعدی ان.منظور از اصلاح بعدی ان اینست که عبارت 25 درصد از انتهای ماده 70 حذف میشود

درانتهای ماده 70.......
در ضمن شورای نگهبان به این بند ایراد نگرفته بود
به کلیات ایراد گرفت بود

no
7
yes
5
امیر
1395/10/28 - 20:38
اشتباه میکنی برادر ،قرار بود که در احکام دائمی باشد ،اقای لاریجانی گفت چون شورا گفته بار مالی دارد من با رهبری صحبت کردم ایشان فرمودند در برنامه ششم در نطر گرفته شود ،اما در برنامه ششم هم بار دوم در کمیسون حذف شد و اصلا به صحن مجلس نیامد تا رای گیری شود. متأسفانه دیگر امیدی نیست.


Reply
no
1
yes
0
مجیدامینی
1395/10/28 - 14:26
باسلام.منجانباز5درصدهستم ودردانشگاههای دولتی وزارت بهداشت مشغول هستم آیا مجوزی برای استخدام این قشر جانباز با وجود 49سال سن نباید داشته باشد.ممنون میشوم جواب بگیرم

Reply
no
1
yes
15
لیسانس بدبخت و بیکار
1395/10/28 - 14:28
سلام ،با تشکر از همه مسئولین،فقط به رزمندگان و کلا به ایثارگران چه زمانی معادل حقوق کارکنان دولت پرداخت خواهد شد؟دوسه ماه اول 96 این حقوق پرداخت خواهد شد؟معادل حداقل حقوق کارکنان دولت حدوداً چقد می باشد؟

no
0
yes
8
راحتی رزمنده
1395/11/05 - 15:58
درود 910 هزارتومان میشود و چندین سال است ثصویب شده و تا کنون هم اجرایی نشده است در حد شعار است همه این مصوبات بخصوص درنزدیک انتخابات قولهای زیادی میدهند به اینها خیلی دلخوش نباشید


no
0
yes
4
لیسانس بدبخت و بیکار
1395/11/07 - 14:28
تشکر برادر


Reply
no
3
yes
9
1395/10/28 - 14:56
دوست عزیز اقا محمد میشه بیشتر توضیح بدین ماده 70 چی بوده و حالا با این تغییرات جدید چه چیزی نصیب جانبازان زیر 25 درصد میشود

no
2
yes
7
محمد(فرزند جانباز 50 درصد)
1395/10/28 - 18:00
در جواب دوست عزیز:(14:56)و ماده 70 سهمیه ورود به دانشگاه است که قبلا برای ازادگان و همسرو فرزندان انان و جانبازان بالای 25 درصد بوده که در اردیبهشت ماه مجلس محترم بالای 25 درصد رو حذف کرد و کلیه جانبازان مشمول این قانون شدند و سهمیه ایثارگران مربو ط به کل جانبازان و ازادگان و همسر و فرزندان این عزیزان میشود(که مورد تایید شورای نگهبان در مرحله دوم قرار گرفت . به صوزت قانون درامد)
اخه یه ذره فکر کنید برای رزمندگان بذارن ولی برای جانبازان زیر 25 درصد نگذارن


no
2
yes
1
علی
1395/10/30 - 13:20
دوست عزیز آقای محمد اون بندی که شما میگی مجلس اردیبهشت تصویب کرده مورد ایراد شورا قرار گرفته بود و مجلس اون رو از لایحه احکام حذف کرد...درسته با این تصویب مجلس عملا هیچ سهمیه ای برای فرزندان جانباز زیر ۲۵ در نظر نگرفتن اما برای فرزند رزمنده با سابقه ۶ ماه در نظر گرفتن...اینم از دولت ما که کلا جانباز زیر ۲۵ رو ریختن دور ممنون دولت عزیز


Reply
no
3
yes
10
امیرعلی
1395/10/28 - 15:00
دوستان عزیز و جانبازان گرامی لطفا ماده 105 رو توضیح بدین یعنی شامل زیر 25 درصد ها و خانواده هایشان میشود

Reply
no
2
yes
7
علی
1395/10/28 - 15:43
دوستان عزیز و مدیر سایت فاشنیوز ازتون تمنا میکنم یه توضیحی در مورد این مواد بدید برای جانبازان زیر ۲۵.مخصوصا ماده ۱۰۵ بند ۱ که نوشته ماده ۷۰ قانون جامع ایثارگران و اصلاح بعدی آن اصلاح زیر ذیل میگردد:بعد نوشته فرزندان رزمندگان با ۶ ماه سابقه حضور در جبه...این یعنی چی یعنی فرزندان جانباز زیر ۲۵ سهمیه نداره و فرزنده رزمنده سهمیه داره؟یکی توضیح بده باورم نمیشه

Reply
no
7
yes
12
امیر
1395/10/28 - 20:30
متاسفانه و در کمال ناباوری فرزندان جانبازان زیر 25درصد را نادیده گرفتند و نگذاشتند این عزیزان اخر عمری سر شان را نزد خانواده هایشان بالا نگه دارند. شرم آور است که گور مجانی به انها پیشکش کرده اند .این ننگ را چگونه می توانید از دامنتان پا ک کنید.

no
1
yes
3
siyavash
1395/11/05 - 08:40
داداش ما خودمونم به حساب نمیایم چه برسه به بچه هامون.اقایون قانونگذار برید از کشورهای شیطانی یاد بگیرید که چه جوری به سربازان جنگ بها میدن


no
0
yes
4
siyavash
1395/11/05 - 08:46
اقا ما خودمونم به حساب نمیایم چه برسه به بچه همون.فقط به این وکلای قانونگذار و دولتی ها میگم:برید کمی از کشورهای دیگه یاد بگیرید که تا چه اندازه به سربازان جنگ بها میدن


Reply
no
6
yes
5
علی
1395/10/29 - 00:30
دوستان من یه سوال در مورد ماده ۱۰۵ در برنامه ششم و بخش ایثارگران داشتم بند ۱ مجلس تصویب کرد که:
ماده 105- در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحی بعدی آن و در ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی 2 اصلاح ذیل صورت می گیرد:

سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد به نحوی که عدد سهمیه ایثارگران به 30% افزایش یابد.

تبصره- در صورتی که سهمیه 25% ایثارگران(مشمولین ماده70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد و 5% سهمیه اختصاصی فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان واجد الشرایط نباشد دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25% ایثارگران را مازاد بر 5% مذکور به فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

حالا سوال من اینه که با این تصویب یعنی فرزندان جانباز زیر ۲۵ سهمیه ندارند ولی فرندان رزمنده با سابقه ۶ ماه جبه سهمیه دارند؟؟؟نوشته مشمولین ماده ۷۰ و اصلاح بعدی آن.حالا اصلاح بعدی ماده ۷۰ چیه آیا تو اون اصلاحیه فرزندان جانباز زیر ۲۵ سهمیه دارند یا نه
من نمیتونم این رو باور کنم چه قدر ما زیر ۲۵ ها باید کوچیک بشیم خواهش میکنم سوالمو جواب بدید چون این سوال خیلی هاست

no
3
yes
8
ناشناس
1395/10/29 - 13:16
سلام خدمت تمام ایثارگران ورزمندگان طبق اصلاحیه ماده 70 فرزندان وهمسران تمام ایثارگران بدون درنظرگرفتن درصد جانبازی برای ورود به دانشگاه سهیه جانبازان میشن


no
5
yes
2
جانباز ۲۰ درصد
1395/10/29 - 15:54
منظور از اصلاحات مواد تصویبی سال ۹۱ هست و سهمیه ای برای زیر ۲۵ درصد وجود ندارد


no
0
yes
1
محمد -15 ماه منطقه-جانباز
1395/11/12 - 11:24
درماده 103 بند 8 اصلا همسران رزمندگان را به حساب نیاورندفقط نوشتند فرزندان رزمنده بالای 12 ماه ولی در مورد جانبازان و آزادگان و شهدا نوشتند همسر و فرزندان ، مگر بیش از یک نفر بیشتر میتواند استفاده کند مگر همسران رزمنده در دوران دفاع مقدس نقش نداشتند این توهین به خانواده رزمندگان را چطور تحمل کنیم مثلا اصلاح کردند


Reply
no
11
yes
6
کشوری
1395/10/29 - 01:02
سلام دوستان عزیزم یعنی با این قانون جدید فرزندان جانباران زیر 25 درصد سهمیه 25 درصدی برای ورود به دانشگاه دارند میشه یکیتون توضیح بده

Reply
no
36
yes
29
1395/10/29 - 10:50
جالبه!!! جانبازان زیر 25 درصد همش میگفتن ما مشکل معیشت داریم الان ظاهرا مشکل همشون سهمیه هستش!!!! چه طنز جالبی! :)

no
18
yes
22
م ن
1395/10/29 - 12:32
مشکل ما افراد تنگ نظری هستند که فقط به منافع خود میاندیشند...جانباز زیر 25 0 درصد برداخت شهریه فرزند گرانقدر جانباز 25 درصد 100 درصد برداخت شهریه...!چه طنز تلخی


no
10
yes
13
علی
1395/10/29 - 19:15
دوست عزیز ما فقط مشکلمون سهمیه نیست به ما هیچ کمکی نکردند و ما جانبازان زیر ۲۵ کاملا نادیده گرفته شدیم جوری که حتی ما رو پایین تر از رزمنده قرار دادند


no
8
yes
29
1395/10/30 - 11:44
چون حقی هست که چند سال ازشون دریغ شده


Reply
no
0
yes
0
امين
1395/10/29 - 16:12
با سلام خدمت دوستان
كسي ميدونه فرق كسي كه زمان سربازي تو جبهه بوده و كارت ايثار داره با كسي كه داوطلب رفته چي هست؟
الان اين قانون معافي و كسري جديد براي كسايي كه زمان سربازي تو جنگ بودن رو هم شامل ميشه؟
ممنون ميشم كسي پاسخ بده پدر من زمان سربازي تو جبهه بوده ولي ميگن كه به كسايي كه داوطلب رفتن اين كسري خدمت تعلق ميگيره

Reply
no
0
yes
3
علی
1395/10/29 - 19:12
دوست عزیز ناشناس میشه بگید کدوم اصلاحیه گفته فرزندان جانباز زیر ۲۵ از سهمیه کنکور برخورداره؟؟والا اون اصلاحیه که واسه لایحه احکام بود رو که مجلس حذف کرده بود حالا شما کدوم اصلاحیه رو میگید من نمیدونم تو این مصوبه جدید هم چیزی از فرزند جانباز زیر ۲۵ گفته نشده فقط گفتن ۵ درصد سهمیه برای همسر و فرزند رزمنده با ۶ ماه سابقه حضور...این واقعا بی عدالتی به بدترین وجه به جانبازان زیر ۲۵ هستش درواقع به نوعی اصلا جانبازان زیر ۲۵ رو حساب نکردن واقعا نمیدونم چی بگم

Reply
no
2
yes
8
هاشم
1395/10/30 - 08:57
من که هر چی گشتم در مورد سهمیه فرزندان جانباز زیر 25 درصد چه در برنامه ششم و چه در قانون دائمی شدن قانون خدمات جامع ایثار گران که به تایید شورای نگهبان هم رسیده وجود داشته باشد نبود احتمالا عبارت جانبازان بالای 25 درصد در ماده 70 قرار بود حذف شود و کلیه جانبازان و همسر و فرزندن آنها شامل می گردید در اصلاحیه برنامه ششم نیامده است لذا سمیه کنکور برای فرزندان زیر 25 درصد استباط نمی گردد. و همان 5 درصد رزمندگان باقی می ماند البته اگر 6 ماه جبهه داشته باشید.

Reply
no
1
yes
0
علی
1395/10/30 - 11:26
چرا مصوبه برای خدمت نظام وظیفه عوض شده و فقط کسری هارو جایگزین معافیت ها کرده؟

Reply
no
2
yes
2
علی
1395/10/30 - 13:15
جانباز ۲۰ درصد عزیز مواد تصویبی در سال ۹۱ که اصلاحیه نبود اون خوده ماده ۷۰ قانون جامع بود

Reply
no
3
yes
12
علی
1395/10/30 - 13:27
دوستان طبق تحقیقاتی که کردم متوجه شدم هیچ سهمیه به فرزندان جانباز زیر ۲۵ تعلق نمیگیره و این مصوبه هم برای فرزندان رزمنده با ۶ ماه هستش یعنی کلا جانبازان زیر ۲۵ رو ریختن دور آخه ما بار مالی داریم اصلا تو این مملکت اضافه ایم واسه خنده اسممون تو بنیاده و بهمون میگن جانباز مرسی دولت و مجلس عزیز کمال تشکر

no
6
yes
17
1395/11/01 - 20:24
خدا رو شکر


Reply
no
3
yes
5
امیر
1395/10/30 - 18:46
پایان زیر 25 درصدها
دوستان لطفا بیاید واقع بین باشیم و اب دادن اطلاعات غلط دیگر نه خودمان و نه دیگران را گول نزنیم دیگر ماده 70 وجود ندارد
همه را حذف کردند تنها چیزی که مانده 30 درصد تخفیف دانشگاه است که انهم شورای نگهبان عنقریب حذف خواهد کرد پایان 27 سال انتظار فقط یک دروغ بود،دروغی دلسرد کننده .


Reply
no
8
yes
4
محمد ح
1395/10/30 - 20:23
جانبازان زیر 25 درصد وفرزندان آنها هیچگاه نماینده ای در جلسات ندارن بنابراین هیچ گاه هم دیده نمی شوند در طی 35 سال حتی اینقد اعتبار نداشتند کارت شناسایی برای آنها صادر کنند چه برسد به سهمیه دانشگاه برای فرزندان آنها

Reply
no
0
yes
1
سعید اسدبگی
1395/11/01 - 22:36
با سلام آیا وام مسکن به جانبازان زیر ۲۵درصد تعلق می گیره بعد از چند سال انتظار
طبق کدام استناد قانونی

no
0
yes
0
محمد -15 ماه منطقه-جانباز
1395/11/12 - 11:31
15 درصد هستم سه ماهه گرفتم ممنونم


Reply
no
1
yes
4
1395/11/02 - 03:34
باسلام وآرزوی سلامتی تمام جانبازان وایثارگران دفاع مقدس.جانبازبیست درصدهستم با32ماه سابقه حضوردرجبهه وبیکارومستاجرودوفرزند دانشجوساکن کرج..برادران فقط میتونم بگم درروزقیامت بایدازاین مسولین خدانشناس بایدانتقام گرفت همشون بفکرجیبشون هستندامثال ماروفقط برای جنگ وکشته شدن میخواستند دیگه کاری باماها ندارند.خداوند این نامردهارونبخشه.یاعلی.

Reply
no
11
yes
7
1395/11/02 - 12:42
اگر این مصوبات توسط شورا نگهبان تایید بشه باز هم قدم بزرگه در بهبود زندگی ایثارگران

Reply
no
6
yes
3
جانباز 30 درصد
1395/11/02 - 14:13
به قول محمد
اقا یه ذره فکرکنید:
1-سهمیه برای رزمنده باشه برای جانباز نباشه
2- اون اصلاحی بعدی اون وسط چبکار مبکنهههههههههههه

no
5
yes
38
نسا
1395/11/02 - 15:09
برادر تو شاید اصلا جبهه نرفته باشی و جانباز شده باشی اونی که 6،7 سال جبهه بوده و جانباز نشده تکلیفش چیه؟حالا تو بین اینا کدوم رو انتخاب میکنی واسه دادن اون سهمیه ای که در نظر داری؟البته من برای تمام جانبازان عزیز احترام قائلم ولی بهرحال فرق داره و اشکالاتی هم قبول دارم این طرح ها هست،ولی این نیست که شما فرمایش میکنین،سهمیه برای رزمندگان هست برای جانبازان نیست،جانبازان به دودسته تقسیم میشن یکی جانبازان جبهه دوم جانبازانی که به علت های دیگه جانباز شدن،ولی رزمندگان همه رزمنده بودن همه جبهه رفتن،جتی شهدا هم دو دسته هستن،یکی شهدای جبهه دوم شهدایی که تو جبهه نبودن ،به نظر من اولویت اول باید شهدای جبهه و خانواده هاشون باشن دوم جانبازان جبهه و خانوادهاشون سوم رزمندگان جبهه و خانواده هاشون چهارم ،شهدای غیره جبهه و خانواده هاشون پنجم جانبازان غیر جبهه و خانوادهاشون،امیدوارم همه به حقی که دارن برسن ،نه زیاد نه کم


no
10
yes
4
علی
1395/11/02 - 18:31
بله جانباز محترم ۳۰ درصد فعلا به همین صورت است که خانواده های رزمنده سهمیه دارند ولی جانبازان زیر ۲۵ خیر...هیچ اصلاحیه ای هم وجود ندارد برای جانبازان زیر ۲۵ و اون اصلاحیه ای هم که آقای محمد فرمودند توسط مجلس بسیار محترم از لایحه احکام حذف شد


Reply
no
14
yes
9
جانبازشیمیایی ده درصد
1395/11/02 - 14:15
مگه لاریجانی نگفت حذفیات اردیبهشت درباره جانبازان زیر25 وخانواده های انان رادربرنامه ششم میاریم شمانگران نباشید.چرا به قولش عمل نکرد!!!!!!!!!!

no
0
yes
5
علی
1395/11/02 - 18:28
چون اینها کل زندگیشون دروغ و عمل نکردن به قولشونه


Reply
no
7
yes
8
رزمنده 37 ماه
1395/11/02 - 18:58
فقط میخواستم به اوناییکه معترضن چرا بعد از 30 سال یک ذره به رزمندگان بها دادن و اسمشون تو قانون اوردن اونم شاید اجرا بشه که چشمم اب نمیخوره بگم که کرامت و بزرگی و اخلاص رزمندگان خیلی بالاتر از اینه که مدعی حقشون باشن ما فقط برای کشورمون و مردم سینمونو جلو دشمن سپر کردیم حالا هم اگه دولتمردا قدردانی کردن که حقمون بوده اگه نکردنم که هیچ شما هم نگران نباشید هیچ کدوم از این به اصطلاح قوانینی که بالا اومده حداقل برا رزمنده ها عملیاتی و اجرا نمیشه

no
1
yes
3
علی
1395/11/03 - 17:46
دوست عزیز رزمنده ی گرامی
نظرتون کاملا قابل احترامه هیچ کیم شاکی از قدر دانی از رزمنده نیست ما خودمون هم رزمنده بودیم جناب ولی شما تو قانون ببین که برای فرزنده رزمنده با ۶ ماه سابقه سهمیه در نظر گرفتن ولی برای فرزند جانباز خیر...خوب مگه اون جانباز رزمنده نیست؟من خودم رزمنده ی ۱۵ ماه جبه و ۱۵ درصد جانبازم هستم و با این مصوبه به فرزند منم تعلق میگیره اما این که در این قانون جانباز زیر ۲۵ رو نادیده گرفتن واقعا بی احترامی بود حالا قضاوت با شما


no
1
yes
3
معسر
1395/11/03 - 18:37
کاملا درست گفتین


no
5
yes
18
1395/11/04 - 14:57
هر جانبازی قطعا رزمنده هست،پس شامل سهمیه میشید. جای بحثی نمیمونه!!!


no
13
yes
14
امین 26
1395/11/04 - 17:44
همه جانبازان رزمنده نیستن


no
1
yes
7
امین26
1395/11/07 - 16:24
برادران من منظورم این نیست که نباید سهمیه شامل حالشون بشه،فقط میگم همه جانبازان رزمنده نبودن،خیلی ها تو بمباران های شهرها جانباز شدن و اصلا جبهه نرفتن،ولی این عزیزان هم سهمیه داشته باشن کسی ناراحت نمیشه،ما فقط میگم عدالت برقرار بشه برای همه،یه مثال بزنم برای جانبازان عزیز.مثلا یکی جبهه بوده 10 درصد جانبازی داره سهمیه ای تا حالا نداشته ولی یه جانباز عزیز دیگه 40 درصد جانبازی داره ولی اصلا نظامی نبوده و در جبهه حضور نداشته،حالا من خودم فرزنده رزمنده ام ولی بین جانبازان عزیز هم بی عدالتیه


no
0
yes
0
مشکانی
1395/11/09 - 16:48
سلام علی اقاباگفته هایت موافق موافق هستم هرچندکه خودم هم رزمنده خالص هستم یعنی یک درصدجانبازی ندارم اماحق جانبازان زیر25درصدهم این نیست.مگرجانبازان زیر25درصدقبل ازاینکه جانبازبشن رزمنده نبودند؟؟؟؟؟؟؟پس چراداریدیک بوم ودوهوادرست میکنید؟چراداریدبین رزمنده وجانبازوایثارگرتبعیض قایل میشوید؟دلیل اینهمه تبعسض بین این عزیزان چیست؟آیامسولی استکه توضیح بدهدوشفاف سازی کند؟وبعداینکه چرا28سال استکه جانبازان زیر25درصدوبخصوص رزمندگان راازحق قانونیشان محروم کردید؟یعنی اینهمه ظلم آنهم آشکاراوهیچ مسول بالا دست هم هیچ حرفی نمیزندچرا؟؟؟؟؟؟رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی حتی بدون دفترچه بیمه درمانی ازطرف دولت


Reply
no
6
yes
31
فرزند جانباز 25%
1395/11/03 - 18:11
سلام خواهشا پیامم رو ثبت کنید
من تودم مصوبه ی مجلس رو در مورد مادا 105 که به شورای نگهبان فرستاده شده رو دیدم منظور از اصلاحیه همسر و فرزند جانباز زیر 25% است عکس از اون صفحه هم گرفته شده و موجوده
ولی این انصاف نیست .من رو این سهمیه واسه کنکور امسال حساب کرده بودم .گفتم سهمیه هست امسال پزشکی تهران قبول میشم .از شرمندگی پدر و مادرم در میام ،هیچوقت فکرشو نمیکردم که اینقدر بد شانس باشم که دقیقا سالی که من کنکور دارم سهمیه برداشته شه ،ولی فرزندان رزمندگان و جانبازان زیر 25% خیالتون راحت شد که دیگه سهمیه دار شدین ؟؟؟دیگه این سهمیه نه به درد ما میخوره نه به درد شما !!!فقط شرمندگی ما رو پیش خانواده هامون به جا گذاشت .همش شما ما رو به خوردن حق خودتون متهم میکردید بفرمایید اینم حقتون .

خواهش میکنم ثبت کنید

no
29
yes
10
محمد
1395/11/04 - 14:20
اگه این حقه بقیه ایثارگران هم حق دارن نه فقط شما


no
3
yes
32
1395/11/04 - 14:42
نگران نباش دوست عزیزم
این سهمیه ها که جدید تصویب کردن شامل کنکور امسال نميشه، خیالت راحت


no
4
yes
24
1395/11/04 - 17:44
آقای محمد
حق تا حق داریم
یکی بیشتر حق داره یکی کمتر،باید همیشه اولويت با کسی باشه که بیشتر حق داره، اینو فراموش نکن


no
5
yes
3
علی
1395/11/04 - 21:24
اولا دوست عزیز کدوم اصلاحیه رو میفرمایید میشه توضیح بدید؟اصلاحیه ای وجود نداره واسه سهمیه فرزندان زیر ۲۵ درسته تو ماده ۱۰۵ گفته اصلاحیه ولی وجود خارجی نداره این اصلاحیه...اگه منظورتون اون اصلاحیه ای هست که تو لایحه احکام آوردن که باید خدممتون عرض کنم اون رو مجلس از لایحه حذف کرد پس اصلاحیه ای در این مورد نیست ثانیا حتی یک درصد هم حرف شما درست باشه شما امسال کنکور داری اگر این قانون توسط شورا تایید شه از سال دیگه اجرا میشه پس نگرانی شما چیه شما که حتی اگه آزاد پزشکی هم قبول شین رایگانه واستون غصه چیرو میخورید بعدشم مگر فرزندان جانباز زیر ۲۵ چند نفرن فوقش ۱۰ هزار نفر که هیچ مشکلی واسه کسی پیش نمیاد شما هم غصه نخور چون همچین اصلاحیه ای واسه جانباز زیر ۲۵ نیست


Reply
no
7
yes
11
غلی
1395/11/03 - 19:45
اقایانی که دنبال اصلاحیه هستید توجه فرمایید. چند سال گذشته 5درصد دیگر به سهمیه 25درصدوبالاترها جهت ورود به دانشگاهها اضافه نمودند وبه 25درصد رسید. واقعا باید به حال این مجلس گریست.

no
1
yes
5
علی
1395/11/04 - 21:27
دقیقا من ده بار گفتم که تو این ماده هیچ سهمیه ای واسه فرزند جانباز زیر ۲۵ در نظر نگرفتن و جانباز زیر ۲۵ رو ریخن دور به معنای واقعی این بدترین بی احترامی بود


no
6
yes
23
1395/11/05 - 01:11
منم يكي مثله تو حيف ٢ سال عمرمو تلف كردم كه حقمو بگيرم الان با اين همه تعداد نفرات فقط شرمندگيش براي ما بالا ٢٥ درصدياس


no
3
yes
7
1395/11/05 - 15:47
دوست عزيز ١٠ هزار نفر ؟؟ ؟؟؟؟؟ راحت ٤٠ هزار نفر اضافه ميشه اونم نيمه دوم سال گفتن ماها واقعا رو سهميه حساب وا كرديم .... بهترين راه اينه كنكورياي عزيز خواهشا رو سهميه تون حساب وا نكنين وسط سال قانون رو عوض ميكنن بيچاره ميشين... بهترين راه رقابت صحيح با تلاش و پشتكاره ماها امسال سوختيم شماها مثله ما به سهميه اميد نبندين اشتباهه محضه پدراي ايثارگره عزيز اينو متذكر شين براي فرزندانتون كه تلاششونو بيشتر كنن فكر كنن سهميه مناطق هستن .... خيلي حس بديه وسط سال بعده ٤ ماه بدوني جاي ١٨ هزار نفر با ٦٠ ٥٠ هزار نفري كه تاحالا مثله بچه هاي مناطق قوي جلو اومدن روبرو خواهي بود....


Reply
no
15
yes
6
علی
1395/11/04 - 21:28
فاشنیوز عزیز تو روخدا یه توضیحی در مورد ماده ۱۰۵ و سهمیه کنکور بده خواهش میکنم یعنی واقعا به فرزند جانباز زیر ۲۵ تعلق نمیگیره؟؟؟

Reply
no
12
yes
26
بي نام
1395/11/05 - 00:44
ديگه تعداد بشه ٦٠ هزار نفر سهميه ايثارگران به درد هيشكي نميخوره برين بشينين درس بخونين اندازه منطقه ١ تعداد افراد شركت كننده داريم الكي دلتونو خوش نكنين ....

no
6
yes
4
gv
1395/11/05 - 19:39
امار جانبازان مشخص است چه زیر و بالای 25 ...!
تعارف نکن بگو میشن 200 هزار نفر


Reply
no
13
yes
11
edalat
1395/11/05 - 11:42
با سلام خدمت دوستان و بزرگواران عزیز
این مطلبو می نویسم که برای همیشه این بحثا پایان پیدا کنه
دوستانی که میان در این صفحه و کامنت میزارن که نباید سهمیه کنکور به جانبازان زیر ۲۵و رزمندگان تعلق بگیر کسانی هستند که خودشون سهمیه بالای ۲۵دارن و نگران زیاد شدن تعداد افراد سهمیه هستند .
اینجور افراد به جای اینکه فکر کنن جانباز ۲۵با ۲۰ درصد چه تفاوتی داره فقط به دنبال ایجاد جو هستند.
دوستان نمایندگان محترم قرار بود به صورتکامل جمله حذف کلمه ۲۵ درصد رو بیارن ولی به دلیلی تکراری بودن نیاوردن و فقط کلمه اصلاحیه بعد آن را نوشتند.
این اصلاحیه در اردیبهشت ماه امسال تصویب شد که تمامی درصدها ازدحقوق یکسان بهمرند شودند.که شورای نگهابان آن را از احکام دایمی حذف کرد اما مجلس تشخیص مصلحت اون رو تصویب کرد.احاکم دایمی یعنی فقط برای سال اخیری که گذشت ولی نماینگان محترم این رو برای برنامه توسعه آوردند که دیگر مشکلی پیش نیاید.
دوستان به جای اینکه حرف این و آن را باور کنید کمی تحقیق و مطالعه خوب است.
بعضی ها میگویند زیر ۲۵ها که مشکل معیش

no
0
yes
4
1395/11/05 - 14:45
مشکل اینجاست که یه عده ای هستند حالا مدعی همه شدن که چرا رزمندگان هم سهمیه دارن در صورتی که قبلا هم گفتم همه اینها باد هواست اجرایی نمیشه بچه های ما باید درس بخونن اگه میخوان برن دانشگاه
ضمنا چرا همش جانباز 25 و زیر 25 میکنین همه جانبازهای جنگ در هر صورت رزمنده بودن حالا یه اولویتی به خاطر مجروح شدن نسبت به رزمنده ای که به یک نسبت جبهه بودن دارن ولی نمیشه با رزمنده ای که 4-5سال تو جبهه بوده و جنگیده هم امتیاز باشن البته بازم میگم دلتون و به این قوانین خوش نکنین همش کشکه اجرا نمیشه نمونه خود بنده 37 ماه تو جبهه بودم فرمانده گروهان بودم 1سال هم بعدش سربازی تو مناطق عملیاتی بودم تنها امتبازی که به من تعلق گرفت یک سال کسر خدمت و 37 ماه بیمه محاسبه کردن فکر نکنین رایگان یا نیم بها تمام و کمال پولش و برا این 37 ما گرفتن البته با خدمت سربازیم
و یه کار دیگه ای که برام کردن بچه هام و مدرسه شاهد ثبت نام کردن اونم پولش و مثل بقیه مدارس غیر انتفاعی ازم گرفتن یعنی هیچ امتیازی برا من و بقیه رزمنده ها قایل نیستند و نخواهند بود--والسلام


no
1
yes
0
محمد
1395/11/05 - 15:32
دوست عزیز با نام کاربری عدالت شما مطمعنی؟چون اون اصلاحیه رو مجلس از احکام دائمی حذف کرده بود میشه بیشتر توضیح بدی یا یک منبع معتبر بگی


Reply
no
9
yes
13
1395/11/05 - 15:32
بالا ٢٥ درصديا نگرون نيستن كل اميدشون از بين رفته اونم نيمه دوم سال.....كاش از اول سال مشخص ميكردن تكليف همه مشخص ميشد نه الان يهو تعداد ٣ برابر شه بي انصافيه.... ماها با زير ٢٥ درصديا مشكلي نداريم همگي يه گروه هستيم ولي كنكور رقابته كاش از اول سال ميدونستيم با ٦٠ هزار نفر روبرو هستيم ....واقعا اين موقع سال با اين افزايش تعداد سهميه به درده بالا ٢٥ درصديا و زير ٢٥ درصديا ميخوره؟ والا همه ي ايثارگران جانبازان محترم هستن و بايد باهم از اول سال رقابت كنن نه نيمه دوم سال....

no
6
yes
29
1395/11/06 - 10:08
دوست عزیز
این سهمیه ها شامل امسال نمیشه.من خودم با معاونت سازمان سنجش صحبت کردم.


Reply
no
23
yes
9
gv
1395/11/05 - 23:22
با دیدن این نطرات خیلی از مثلا ایثارگران ذات واقعی خود را نشان دادند

no
4
yes
13
1395/11/06 - 12:58
بنده خدا راست ميگه توهين نكرده گفته از اول سال بگن يه رقابت صحيح شروع بشه... تكليف همه مشخص شه


no
0
yes
6
1395/11/06 - 13:21
دوست عزيز ايثارگران شان و منزلت بالايي دارند در حدي نيستند كه ما فرزندان نظري دهيم رشادت هاي آن ها قابل ستايش هست توهين نكنيم پدرانمان از جان خود گذشتند تا الان در آسايش باشيم دستشان را مي بوسيم. فقط نگراني و استرس بيخودي كنكور باعث اين همه نظر شده است به اميد موفقيت همه شما


Reply
no
5
yes
14
1395/11/06 - 13:11
با عرض سلام
سهميه جانباز بالا ٢٥ درصد هستم و نگراني بقيه رو كاملا درك ميكنم ولي دوستمان خوب گفته ماها يك گروه هستيم فرقي باهم نداريم خوشحالم با جانبازان زير ٢٥ درصد وارد رقابت ميشيم خدارو شكر حقتونو گرفتين واقعا حق داشتين ... ايشالا همگي موفق باشيم ولي كاش اول سال اعلام ميشد به اميد موفقيت تك تك فرزندان دلاوران

no
3
yes
12
زیر 25
1395/11/06 - 15:17
ممنونم از شما و ازبلند نظریتان ایثارگر واقعی ... خدا حفظتان کند


Reply
no
20
yes
12
مريم
1395/11/06 - 13:43
سلام خدمت همه كنكوريا من پارسال با سهميه تو كنكور شركت كردم رتبه زير ٢٠٠٠ شدم ولي پزشكي قبول نشدم چرا همه افتادين جان هم؟ تاسف داره كسي ديگه اين كامنتارو بخونه فكر ميكنه قبولي با سهميه آسونه واقعا اينجوري نيست بايد ترازتون بالا باشه درصداتون خوب باشه يه زمينه رقابتي خوب ايجاد ميشه همه رقابت ميكنن هركسي بر اساس تلاشش به حقش ميرسه سهميه رو اميد ندونين چون به كسيكه تلاشي نميكنه نه سهميه نه معجزه هيچي اتفاق نميفته. اين جو سازيا همه شما عزيزارو از درس خوندن كنار گذاشته بيخيال شين الان وقت درس خوندنه خواهشا زير ٢٥ درصدايي و بالا ٢٥ درصديا سهميه رو از ذهنتون پاك كنين بخونين با انرژي مثل من و امثال من عاميانه فكر كنين يه سال پشت كنكور مي مونين. رتبه برترهاي امسال سهميه عالي بودن بهترين درصدارو آوردن خودم شاهد بودم موفق باشيد

no
9
yes
2
میلاد
1395/11/07 - 20:22
خانم مریم بله شما رتبه ۲۰۰۰ سهمیه ایثارگران شدی بین ۱۵ هزار نفر مطمعنم ترازت بیشتر از ۶۵۰۰ نیست من با تراز ۹۴۰۰ و رتبه ۳۴۰۰ منطقه ۲ قبول نشدم بین ۲۶۰ هزار نفر حالا بیا ببین چه فرقی داره


no
2
yes
3
1395/11/08 - 22:21
ميبخشين آقا ميلاد منم تو سهميه بودم رتبم ٧٠٠ شد با تراز خيلي نزديك به شما بين الملل قبول شدم ايشون هم حتما تراز بالا ٨٠٠٠ بودن تراز ربطي به رتبه نداره تراز شما با تراز من يكيه تقريبا يعني درصدامون يكيه نزديك به هم فقط رتبه هامون متفاوته اونم رتبه هيچ كمكي نميكنه در ضمن منطقه دو ١٨٤ هزار نفر بود و با رتبه ٣٠٠٠ پزشكي قبول شدن سري به سايت كانون بزنين اثبات شه .... دانش آموز زرنگي هستين و متاسفم با اين تراز قبول نشدين حتي ازاد


no
0
yes
5
1395/11/09 - 03:18
اقا ميلاد شما كه از لحاظ درسي زرنگ هستين چراچسبيدين به سهميه بقيه تحقيرشون ميكنين؟؟؟!!! بشينيند امسالو خوب بخونيد قبول شيد براحتي چيكار به تراز اين خانوم دارين!!
اين خانوم قصدش فقط اين بود بگن حاشيه سازيا شماهارو از درس خوندن گذاشته خوبي كرده! گفته خبري تو سهميه نيست راستم گفته شما نيازي ندارين خودتون ميتونيد قبول شين
اينجا رزمنده ايثارگر ازاده نداريم همگي يكي هستيم بالا ٢٥ درصديا تازه چند سال نيس به حقشون رسيدن شماها هم با قانون جديد رسيدين خداكنه زودي اجرا بشه .وقتي شما مياين يه هم گروهيتونو مسخره ميكنيد واي به حال بقيه انقدر مسخره ميكنيد تو دانشگاه هم عرصه رو تنگ ميكنين براشون اينا جاي شمارو نميگيرن بنياد با بودجه خودش ظرفيت ايجاد كرده براي اين قشر خودش هم هزينه بچه ها رو ميده !!بخدا بچه هاي ايثارگران از اين تمسخرا خسته شدن قبول ميشن توان درس خواندن هم دارند فارغ التحصيل ميشوند بس كنيد اين حرفارا... خواهشا اگر احترام قائليد بس كنيد


Reply
no
4
yes
26
لیسانس بیکار فرزند رزمنده
1395/11/06 - 18:13
بابا سهمیه چیه ،وامی بدین پراید دسته دومی بخریم تو آژانسی کار کنیم این همه سهمیه الکی گذاشتین برای همین اجرا هم نمیشن.تخفیف سفر با هواپیما چیه،هواپیما به چی میگن؟؟فکر کردین ما هم مثل شما همش پرواز داریم؟پول کرایه تاکسی هم نداریم چه برسه به هواپیما، نگرفتن حق انشعاب آب و برق و گاز چیه؟اگه راست میگین پول آب و برق و گاز رو بگین کلا نگیرین هر ماه اخطار قطع میاد برامون،کارهایی که بهتر و آسونتر هستن انجام نمیدین

no
28
yes
4
فرزند رزمنده
1395/11/07 - 10:23
گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل
به نظر تصمیم گیری در این موارد رو بگذارید به عهده پدرتون بهتره



no
3
yes
21
لیسانس غریب و بیکار
1395/11/07 - 13:59
حالا شما که فرزند رزمنده ای چرا اومدی این مطالب رو میخونی باید میذاشتی پدرتون بیاد!!!


no
1
yes
21
لیسانس غریب و بیکار
1395/11/07 - 14:24
در ضمن همه شرایطشون یکی نیست ،بعضی ها سهمیه دانشگاهی براشون مهمه و بعضی ها سایر سهمیه ها،ولی کلی گفتم،من فکر میکنم ایثارگران اکثرا نزدیک 50 -60 سال داشته باشن و نمیدونم ولی فکر نکنم تعدادی زیادی از اونها فرزند دبیرستانی داشته باشن که به سهمیه دانشگاه احتیاج داشته باشه،شایدم اشتباه میکنم بهرحال اگر اشتباه میکنم سایرین ببخشن


no
13
yes
2
میلاد
1395/11/07 - 20:19
نه داداش سهمیه واسه ما که پدرمون از کار افتاده خیلی مهمه ما هم باید کار کنیم هم درس بخونیم حق پدرمون این نبود که آدمای دیگه حقشونو بخورن من اگه سهمیه داشته باشم پزشکی قبول میشم ولی بدون سهمیه نه چون وقت ندارم تا اون حد و باید ۸ ساعت در روز سر کار باشم


no
1
yes
0
لیسانس بیکار
1395/11/08 - 13:39
ان شالله موفق بشی.توکل بر خدا


Reply
no
4
yes
7
احمدولی
1395/11/07 - 15:56
سهمیه دانشگاه رو قبلا باید به فرزندان رزمندگان میدادین که ندادین حالا که فهمیدن دیگه احتیاج ندارن،واسه اینکه منتشو بذارن روی سرمون این سهمیه رو گذاشتن،خجالت بکشین از این حرکات آشکارتون ما که .....نیستیم سرمون کلاه بذارین،به فکر اشتغال فرزندانمون باشید،خودمون که دیگه پیر و از کار افتاده ایم

no
6
yes
5
1395/11/08 - 22:26
واقعا الان سهميه به چه دردم ميخوره ٥ سال پيش بود الان سال ٥ پزشكي بودم نه ليسانس فيزيوتراپي


Reply
no
4
yes
6
لیسانس بیکار
1395/11/07 - 16:01
حالا شما که فرزنده رزمنده ای چرا اومدی این مطالب رو میخونی،این کار رو بذارین به عهده پدرتون بهتره

Reply
no
0
yes
0
جانباز
1395/11/09 - 01:34
ماده۳۹ راهم اجراکنید...!همه جانبازان که بسیجی نبودند!!!کارمندبودند.ارتشی بودند.پاسداربودند.دانشجوبودند.استادبودند.معلم بودنذ.روحانی بودندو.....................................................................و...

Reply
no
0
yes
0
خضری
1395/11/09 - 17:08
باسلام
بسیار جالب است دراین قانون چنانچه جانبازان در دوصندوق مشمول بازنشستگی گردند ازهردو صندوق حقوق میگیرند البته حق خودشان است امامحض رضای خدا این استمرار تبیض دراصلاح تبصره 2 ماده 39 میباشد عده ای ازسال 75 بهره مند وعده ای محروم هستیم خدایا این نمایندگان از خدا نمی ترسند چقدر اجحاف در حق امثال من می نمایند چرا حداقل از معاونت قوانین مجلس مشورت نمی گیرند
تا چه زمانی ما باید دراجرای قانون حسرت بخوریم


Reply
no
1
yes
1
1395/11/10 - 15:29
با سلام
پدر بنده 78 ماه جبهه داره و 25 درصد، 60 ماه دوتا از داداشامو معاف کرد، 25 درصد یکی دیگه، 18 ماه جبهه واسه من موند که چون متولد 73 بودم کسری بهم تعلق نگرفت، 1 اردیبهشت هم اعزاممه، امروز رفتم از نظام وظیفه سوال کردم گفت سال دیگه این قانون 5 سال دیگه تمدید میشه، یعنی 73 تا 77 کسری میگیره، طبق همین لایحه من 18 ماه کسری دارم، 4 ماه هم بسیجی، واقعا موندم چکار کنم، قانون رد نمبشه؟ مثل قانون 8 ماه پیش؟ اگه میشه کمک کنید

Reply
no
0
yes
0
استخدام
1395/11/10 - 20:49
سلام برای استخدامی آزمون برداشته شد

Reply
no
0
yes
0
1395/11/11 - 15:08
استخدام ميشه كامل توضيح بدين يعني چي؟

Reply
no
0
yes
1
محمد -15 ماه منطقه-جانباز
1395/11/12 - 11:33
بسمه تعالی
شورای محترم نهاد شورای نگهبان
با سلام و تحیات الهی –اینجانبان جمع کثیری از رزمندگان بسیجی هشت سال دفاع مقدس نسبت به مصوبات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص موارد چهار گانه فصل ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه کشور که در نشست مورخه 26/10/95 و در ادامه بررسی بندهای ارجاعی از کمیسیون تلفیق در ماده 103 قسمت بند 8 به عنوان ماده 59 الحاقی معترض بوده و تقاضای رسیدگی دارم همانگونه که مستحضرید و در متن قانون آمده در تمامی موارد مربوط به شهدای معزز و آزادگان و جانبازان از همسر و فرزندان این قشر محترم یاد شد ولی در خصوص رزمندگان کلمه همسر رزمندگان حذف گردید شاید نگارنده و مصوبین محترم اعتقادی به نقش همسران رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ندارند در صورتیکه رنج دوران جنگ را همسران صبور رزمندگان به مشابه سایر ایثارگران متمل شدند بطوریکه نتیجه زحمات همه ایثارگران یک چیز بوده و حذف سهم همسر رزمندگان نوعی بی حرمتی به ارزش این قشر بوده و موجبات ناراحتی جمع کثیری از رزمندگان را فراهم کرده که شرعا و قانونا مخالف بیانات مقام معظم رهبری میباشد لذا از آن مقام محترم تقاضا داریم دستورات لازم نسبت به اصلاح بند 8 ماده 103 الحاقیه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران امر به ابلاغ فرمایند.

با تشکر از زحمات کلیه مسئولین نظام جمهوری اسلامی
–جمع کثیری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس
رونوشت:
-ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور دستورات مقتضی
-ریاست محترم تشخیص مصلحت نظام جهت استحضار وصدور دستور مقتضی


Reply
no
0
yes
0
1395/11/13 - 20:14
نامبرده خودم جانباز5درصدو19ماه خط مقدم جبهه خانم نامبرده دارای 5درصدجانبازی تاحالا بغیرازدفترچه درمانی ازهیچی استفاده نکردم لطفا راهنمایی بفرمایین بااین مصوبه چی شاملمان میشه

Reply
no
0
yes
0
1395/11/13 - 20:15
نامبرده خودم جانباز5درصدو19ماه خط مقدم جبهه خانم نامبرده دارای 5درصدجانبازی تاحالا بغیرازدفترچه درمانی ازهیچی استفاده نکردم لطفا راهنمایی بفرمایین بااین مصوبه چی شاملمان میشه

Reply
no
1
yes
1
جانباز 5درصد
1395/11/18 - 23:25
سلام به کلیه مسعولین که به فکر احقاق حق برای جانبازان زیر 25 درصد هستید آخر نمایندگان محترم چرا برای دادن حقوق به جانبازان بالای 25 درصد کلمه معسر را بکار نمی برید ولی برای جانبازان زیر 25 درصد این کلمه معسر را بکار می برید آیا این بهانه ای ایجاد نمی کند که جانبازان ورزمندگان عزیز را از حق مسلم شان محروم کندلذاازشمانمایندگان گرامی تقاضا داریم که کلمه معسر را حذف کنید از ذحمات شما سپاسگزاریم

Reply
no
0
yes
1
1395/11/21 - 08:41
رزمندگان نبودند شهید وجانباز ازکجا بوجود میامد پس اصل رزمنده وارزش دادن وحمایت از رزمندگان وتقویت روحیات ایثارگری آنها برای مقابله با دشمنان است خانواده شهید وجانباز باید حمایت مالی شوند وخیلی هم زیاد، ولی رزمندگان ازهرجهت باید حمایت شوند چون الان هم درسوریه ودر ادامه در کل کشور وجهان بوجود رزمنده نیاز خواهیم داشت وباید جایگاه ویژه ای قائل شد
من عمویم شهید دفاع مقدس بود چون مجرد بود وپدر ومادر شهید هم از دنیا رفته بنیاد شهید کلا خلاص از خدمت رسانی شده ولی درمقابل پدرم برادر شهید وخودش رزمنده داوطلب بود داره خون دل میخوره یکی فرزندش را با 10سال سابقه قراردادی درسازمان دولتی ومدرک کارشناسی تبدیل وضعیت بکنه و.....
برای پیروزی وموفقیت رزمندگان وسلامتی وشفای جانبازان وعلو درجات شهدا دعا وصلوات بفرستید

Reply
no
5
yes
0
علیرضا
1395/11/21 - 15:17
کسری خدمت هم رد شد. ////

no
0
yes
4
Mazyar
1395/11/22 - 13:07
رد نشده دوست عزیز. اتفاقا شورای نگهبان هیچ ایرادی به ماده ی 45 که در مورد کسری هاست نگرفته. دقیقا بر چه اساسی گفتید کسری خدمت هم رد شد؟!!!!!


Reply
no
0
yes
1
مهدی
1395/11/21 - 16:38
با سلام خدمت تمامی سرافرازان میهن، تنها حق و عدالت در زمان موعود به اجرا خواهد گذاشته شد. واقعا متاسفیم واسه مسئولین که مزد جهاد گران رو اینطوری دادین، بنده دو ترم در مقطع دکتری دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران درس خوندم و با وام شهریه دانشگاه رو تامین نمودم و منتظر این مصوبه بودم تا به ما که فرزند جانباز 20 درصد هستیم حداقل نصف شهریه رو تخفیف بدن ولی اجرایی نشد و من هم با معدل بالا تصمیم به انصراف ار تحصیل گرفتم. واقعا مگر من با به خاطر 5 درصد کمتر بودن درصد جانبازی پدرم حق این رو نداشتم که مثل فرزندان 25 درصد باشم یا اینکه حداقل نصف شهریه رو پرداخت کنم.
اصلا این عدالت نیست تخفیف باید به همه بر حسب درصد جانبازی تعلق بگیره نه اینکه به مطلق فقط برای گروه خاصی باشد ما که دیگه رفتیم ولی بقیه فرزندان جانبازان عزیز رو هم در نظر بگیرین که اونا دنیا در پیشگاه خداوند رو سفید باشین.

Reply
no
1
yes
1
علی
1395/11/22 - 19:20
مسیولان در دولت و مجلس با پارتی و نفوذ درصد جانبازی بالا 25درصد درست کرده و چون خودشون در گروه زیر 25قرار نمیگیرین هیچ تلاشی برای این گروه مظلوم و بی پارتی نمیکنن.

Reply
no
0
yes
0
جانباز
1395/11/27 - 00:38
برای جانبازان وایثارگران مصوب می شود ولی اجرا آن خبری نیست

Reply
no
0
yes
0
ایثارگر
1395/12/09 - 21:58
ما منتظر " اذن رهبر " هستیم.


Reply
no
0
yes
0
محمدجواد
1395/12/12 - 21:53
باسلام,من متولد72هستم وپدرم 22ماه سابقه حضوردرجبهه داره میخاستم ببینم باتصویب قانون جدید چندماه کسری به من تعلق میگیره؟!

Reply
no
0
yes
0
عمو
1395/12/13 - 11:29
معافی دادا

Reply
no
0
yes
0
محمدجواد
1395/12/14 - 14:46
باسلام خدمت دوستان عزیز میخاستم ببینم رزمنده هایی که خدمت سربازی درجبهه حضورداشته اند باتصویب قانون جدیدکسری یا معافی به فرزندان انها تعلق میگیره؟!باشکر.

Reply
no
0
yes
0
محمد
1395/12/14 - 15:17
باسلام میخاستم ببینم باتصویب قانون جدیدکسری یامعافیت شامل حال متولدین72میشه یانه ؟باتشکر

Reply
no
0
yes
0
محمد
1395/12/14 - 16:35
باسلام میخاستم ببینم باتصویب قانون جدیدکسری یامعافیت شامل حال متولدین72میشه یانه ؟باتشکر

Reply
no
0
yes
1
شهید گمنام
1395/12/16 - 10:33
سلام خدمت دوستان و مدیر سایت
یه سوال دارم از خدمت مدیر یا دوستان مطلع
آیا در این مصوبه سهمیه فرزندان جانباز زیر بیست و پنج درصد حذف شده؟همون سهمیه که غیر 25 درصد بود و تو ازمون شرکت میکردند و معاف از شرط معدل و سن بودند
لطفا جواب بدید ممنون

Reply
no
0
yes
1
شهید گمنام
1395/12/16 - 10:42
سلام یه سوال دیگه که یادم رفت
ایا از برادران ارتشی یا نیروی انتظامی که در زمان جنگ از طرف یگانهاشون اعزام به جبهه شده بودن و کارت ایثار دارن رزمنده حساب میشن؟
ممنون اگه جواب بدین

no
0
yes
0
1395/12/16 - 14:09
بله حضور درجبهه یعنی رزمندگی


Reply
no
0
yes
0
امیر
1395/12/16 - 20:38
با سلام. اینمورد که کسری خدمت منوط به نظر رهبری است، ایشان تا چه زمانی نظر خود را بیان میکنند؟
یا اینکه قانون لازم الاجراست؟

Reply
no
0
yes
0
محمد
1395/12/24 - 02:48
با سلام.لطفا اینقد درمورد پدرانی ک فقط رزمنده بودن بی رحم نباشید.پدر من ۱۹ماه جبهه بوده و فقط ن اسیر شده ن جانباز و ن شهید.حالا واقعا لایق ۱پاداش کوچیکی نیس یا حداقل فرزندانش نباید اون زمانی ک پدرشون نبود و با تمام استرس منتظربرگشتنش بودن ۱امتیازی داشته باشن

Reply
no
0
yes
2
محمد
1395/12/24 - 02:54
لطفا با قانون معافیت فرزندان رزمندگان موافقت کنید.منکه خدمت رفتم ولی برادر کوچکترم ک متولد۷۰هستش خیلی داره ب پدرم منت میزاره ک چرا رفتی جنگ و ازین حرفا.میگه الکی وقتتو گذاشتی و هیچی هم حسابت نمیکنن و حالا ما باید با نداری و این چیزا بسازیم.با اینکار حداقل پدرمو جلوی داداشم سربلند کنید

Reply
no
0
yes
1
محمد
1395/12/26 - 11:59
سلام خسته نباشین بچه ها ..من میخواستم بدونم این طرحی که تایید و تصویب شده از چه موقع اجرایی میشه؟یا چقد طول میکشه تا بشه ازش استفاده کرد؟

Reply
no
0
yes
3
سید
1395/12/29 - 11:20
کسری ایثارگری برای خدمت سربازی رو تایید کنید لطفا

Reply
no
0
yes
1
علی
1396/01/12 - 11:15
امیدوارم هر چه زودتر رهبر عزیز گرامی انقلاب کبیر اسلامی کسری خدمت برنامه شیشم توسعه را به تصویب برسانند. ای رهبر آزاده روی ما هم حساب کنید در شکوفایی کشورمان

Reply
no
0
yes
2
احسان
1396/01/14 - 23:30
خدا کنه قانون کسری خدمت به تصویب نهایی رهبری برسه...


Reply
no
0
yes
0
محمدرضا
1396/01/16 - 21:40
دولت محترم چرا اینقدر فرق وجدایی بین جانباران 25وزیر25درصد قائل هستید؟

Reply
no
0
yes
0
نیکخو-محمد
1396/01/20 - 09:19
تا قانون اجرایی مجلس در سال 96 اعلام نشه اینها همه داستانه بایستی تلفیقی بین درصد جانبازان و مدت حضور داوطلبانه در جبهه مشخص بشه مثل معافیت فرزندان جانبازان و رزمندگان مثلا جانباز 10 درصد با 20 ماه منطقه (به ازای هر ماه یک درصد) میشود 30 درصد که شامل تمام موارد و تسیلات جانبازان 25 به بالا میتواند باشد سعی کنید این اجرایی بشه جان برادر

Reply
no
0
yes
0
احمد
1396/01/20 - 20:38
کارمند اعاده بخدمت 5درصد جانباز ورزمنده رفتم کسری خدمت پسرم را پرسیدم گفتن برای پسر شما تعلق نمیگیره متولد سال 78 چرا این چه بخشنامه ای ؟من بعداز 26 سال درصد زدم چرا اینقدر جانبازان زیر 25 درصد را بی ارزش وقبول ندارد نظام

Reply
no
1
yes
0
یا علی
1396/01/30 - 13:07
وقتی نمایندگاه مجلس و سایر مسیولین با واسطه و پاری بازی رفتند جانباز 25در صد و بالا گرفتند طبیعی است کسی در فکر جانبازان زیر 25درصد نباشند و آنها را به حداقا ها راضی کنند نمی خواهند برای خودشان رقیب درست کنند این است عدالت در کشور اسلامی . یک بار به بنیاد شهید مراجعه کردم هر چه آگهی زده بودند گغته شده بود جانباز بالای 25 درصدفقط یک جا اعلام کرده بودن کلیه جانبازان من هو خوشحال شدم جلوتر رفتم متوجه شده تا مسابقه قرآن خوانی است دلم برای خودم و خانواده ام سوخت و نا امید برگشتم خدا از تقصیر .... آنهایی که جانبازان را بالای 25و زیر 25 قرار دادن نگذرد4634

Reply
no
0
yes
0
عابديني
1396/02/15 - 20:50
قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران كه در ارديبشت ماه سال ١٣٨٥ به تصويب مجلس رسيده و دايمى گرديده چرا اجرايي نمي شود مثلاً معافيت از خدمت سربازي براي فرزندان جانباز از٢٥٪‏ به ١٠٪‏ كاهش يافته وليكن اجرا نميشود

Reply
no
0
yes
0
مهران
1396/02/18 - 14:24
سلام ببخشید من یه سوال دارم اگه کسی میدونه بهم بگه پدر من 18ماه24رو در سربازی جبه بوده حالا کدام ازین قانون ها شامل من میشه ایجامیگن داوطلبانه ولی لایحه رو میخونم ننوشتهداوطلبانه

Reply
no
0
yes
0
حسین طاهری
1396/02/29 - 03:17
سلام‌
جانباز شیمیایی ۲۰‌ درصد هستم که سال ۹۲‌ کمسیون پزشکی بنیاد جانبازآن و امور ایثارگران کل کشور بنده را از کارافتاده کلی اعلام کرد ...
دوباره بعد از سال ۶۷ که اولین کمسیون پزشکی بنده بود کمسیون رفتم برای افزایش درصد با چندین پرونده بستری دائم که همان ۲۰ درصد تایید شد خوب اگر ۲۰‌ درصد هست پس‌ چگونه از کارافتاده کلی شدم ...
همسرم فوت شده با دو بچه که یکی از بچه هام دوسالش بود و اون یکی شش سالش با در به دری اونا را بزرگ کردم حال باید شهریه دانشگاه آزاد اونا و خودم را بدهم با این حقوق ناچیز کارمندی که حتی تخفیف نیز شامل حال ما نمی شود ولی شامل حال فرزند جانباز ۲۵ درصد میشود؟؟؟؟
ای ننگ بر این عدالت و این همه تبعیض
چرا با کسانی که از جان خود مایه گذاشته اند اینگونه رفتار می کنید؟؟؟
تا کی این همه بی عدالتی؟؟؟

Reply
no
0
yes
0
جانباز رزمنده
1396/02/29 - 23:23
لطفا عاجزانه از شما تقاضا میکنم پیگیری کنید سهمیه کنکور فرذندان رذمنده وجانباز زیر 25 درصد ابلاغ بشه سمارا بخدا نگذارید بعد از کنکور گناه می کنید

Reply
no
0
yes
0
محمد صائبی
1396/03/03 - 10:15
با سلام و احترام
بنده حقیر یک سال و دو ماه است که وارد سیستم اداری شده ام...و همچنان پیمانی هستم....
آیا راهی برای رسمی قطعی هست؟؟؟؟
با تشکر....

Reply
no
0
yes
0
سمیه نصرتی
1396/03/10 - 20:07
توروخدا به داد من برسید ,من پدرم جانبازز 10 درصد واعصاب وروان وبا توجه به ماده 105 باید سهمیه ورودی دانشگاه به اونها هم تعلق بگیره اما متاسفانه در امتحان دستیاری 96 اصلا تاثیرش ندادن با اینکه در کنکور تاثیر ندادن.توروخدا پیگیری کنید

Reply
no
0
yes
0
سمیه نصرتی
1396/03/10 - 20:11
با سلام توروخدا این موضوع رو بررسی کنید چرا این مصوبه ها در کنکور اعمال شده اما وزاارت بهداشت این مصوبه رو اجرا نکرده درحالی که ماده 105 وزارت بهداشت رو هم ذکر کرده ولی اصلا در آزمون دستیاری 96 اجرایی نکرده این ماده ومصوبه رو .توروخدا پیگیری کنید

Reply
no
0
yes
1
1396/03/17 - 15:22
سلام/ اخیراً در برنامه ششم توسعه زرمندگانی که 12 ماه سابقه جبهه دارند را از مالیات معاف کردند/ انشاله مبارک است ولی برای فردی که مثلاً 11ماه 15 روز جبهه دارد و همه آن را نیز در خط اول بوده و فقط ، 15 روز کسر دارد، آیا عدالت اجتماعی، اخلاقی ، اداری و .... رعایت می شود؟!!!!!!
قانونگذار محترم آیا شایسته نبود که هر نوع مزایا با توجه به میزان عملکرد فرد مورد ارزیابی قرار گیرد .

Reply
no
0
yes
1
رزمنده ,وزیر25
1396/03/18 - 13:41
اصلاح ماده 62 درانتقالات فرزندان دانشجوی رزمندگان

no
0
yes
0
عباس
1396/03/22 - 13:38
سلام دوست عزیز رزمنده قهرمان ما که همدیگر را در ناشناسی میشناسیم حتی یک روز حضور در جبهه آنهم جنگیدن با آن دشمن قابل تقدیر و سپاس است چه برسد به یازده ماه نیم انشاالله مسئولین کمی از این تبعیض ها بکاهندو همه مان را به یک چشم نگا ه کنند از آن رزمنده که سه ما در جبهه حضور داشته تا آن جانباز 70 % وخانواده شهدا و آزادگان ولی هر کس هم در خور فداکاریشان روز خطر هیچ کس خبر از مزایا نداشت فقط منظور خدمت وحفظ انقلاب بود حقش هم این است که توجه بیشتری به ایثارگران گردد


Reply
no
0
yes
0
عباس
1396/03/22 - 13:23
با سلام خدمت همه دوستان عزیز ایثارگرکه بدون هیچ چشم داشتی در روزهای خطر وتجاوز دشمن به این سرزمین سراز پا نشناخته واز خانه وکاشانه دلبریده وسینه خود را اماج گلوله های دشمن کردند این حقیر سربا تقصیر خاک زیر پای همه دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس در هر رده وسازمان ولشگر هستم فقط انتظار مان از این دولت این است که پس از گذشت 29 سال از جنگ به یاد رزمندگان هم افتاده و مزایای برایشان درنظر گرفته اند اما با گذشت 3ماه از آغاز سالی که باید قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه کشور در این سال آغاز گردد چگونه میشود این قانون که خود از قوانین بالا دستی می باشد به دستگاه های اجرای ابلاغ نگردید ضاهرا" تا آنجا که سواد ما قد میدهد قوانین سالیانه به تبعیت از قانون 5ساله اجرای میگردد

Reply
no
0
yes
0
اسماعیل میرزایی
1396/03/22 - 22:30
باسلام وخسته نباشی جانباز15درصد میباشم با25سال خدمت و5سال سنوات ارفاقی بازنشسته شدم خواستم ببینم میتونم دوباره اعاده بخدمت شم باتشکرازشم

Reply
no
0
yes
0
1396/03/24 - 10:07
عزیزان به هم دیگر اعتراض نکنید چرا جانباز اینطور رزمنده انطور مشکل این است که باید قوانین همه را ببیند اعتراض شما به همدیگه درست نیست

Reply
no
0
yes
0
امیرعلی
1396/04/10 - 14:37
سلام دوستان کسی اطلاع داره آیا میتوانیم کارمند رسمی ارگان غیردولتی را به سازمان های دولتی انتقال داد یا خیر ؟در برنامه توسعه پنجم حذف شده بود .ممنون

Reply
no
0
yes
0
حسين عادلي
1396/04/15 - 22:28
سلام بنام خدا و دفاع از كيان اسلامي به جبهه اعزام شدم اگر خطري متوجه نظام اسلامي شود مجدد در دفاع از آن به ميدان خواهم آمد مسئولين در رده هاي مختلف خدا را در نظر داشته باشند و از نا عدالتي و بي انصافي برحذر باشند والا طبق وعده الهي به عقوبت دنيوي و اخروي مبتلا خواهند شد ... آيا هميني هم كه براي اين اقشار مصوب شده نمي خواهيد ابلاغ كنيد و منتظر زير سوال بردن رهبر مظلوم انقلاب هستيد شما را به شرفت تون مسئوليت پذير باشيد.

Reply
no
0
yes
2
ا. الف
1396/04/18 - 10:26
سلام. چند ماهی هست که قانون برنامه ششم توسعه تایید شده اما نیرهای مسلح از اجرای بخش مربوط به نظام وظیفه و معافیت ها سرباز زده و جالبه که استدلالشان منطقی نیست.....البته اگر اذن رهبری وصول نشده خوب سمعا و طاعتا اما این ها ما رو همین طوری معلق نگه داشتند و نه اجرا می کنند و نه عدم اجرا رو رسمی بیان می کنند...خداییش زندگی و عمر جوونا بازیچه نیست.....من دانشجوی دکترا هستم و سن من رفته بالا....دارم انصراف میدم که برم سربازی و تموم کنم...چون همه زندگی و آینده منو بهم ریخته.....خداییش از روی پدر و مادر شرمنده هستم....والله شرمنده هستم.....با 31 سال سن و ترم 6 دکترا و در حال اجرای تز دارم انصراف میذم برم سربازی....من لیسانس و ارشدم تو دانشگاههای تهران بود و دکترا در دولتی شهرستان هستم....دوستانم یک به یک از کشور خارج شدند.....من علاقه ای به خروج ندارم......اما برای یک دانشجوی دکترا با سربازی همه درها در درون بسته است.من با این سن ازدواج هم نکردم.....والله قسم سر پل صراط یقه همه مسئولین جمهوری اسلامی رو میگیرم....یعنی یه قانون که این همه کار کارشناسی شده رو و شورای نگهبان هم تایید کرده رو نه اجرا می کنید و نه اصلا ردش نمی کنید!!!!این یعنی بازی با عمر و روحیه جوونا...ما دستمون به جایی بند نیست....تو رو خدا صدای بی صداها باشید.....خدا یا بستان داد فقیران ز امیران

Reply
no
0
yes
1
محمد -ايلام
1396/05/03 - 10:09
با سلام و احترام سئوال چه امتيازاتي در اين قانون ايثارگران كه در برنامه ششم تصويب شده است براي رزمندگان زمان جنگ كه سابقه خدمت كمتر از شش ماه دارند ودر حال حاضر دچار مشكل واعصاب وروان شده اند و پروند باليني هم ندارند در نظر گرفته شده متشكريم

Reply
no
0
yes
0
1396/05/03 - 16:32
چرا جانباز ان زیر بیست وپنج درصد هیچی شاملشان نمیشود به فکر ما باشید ار کا ر دارن بیکارمان میکنند فکری کنید برای مافقرا

Reply
no
0
yes
1
علی
1396/05/14 - 10:54
سلام
بنده رزمنده 8 سال دفاع مقدس هستم وبا تصویب قوانین چهارگانه ایثارگران بند ه ردیف 6 ماده 103 دولت را مکلف نموده تا ایثارگران برای یکبار از انشعابات رایگان آب ، برق وگاز و فاضلاب بهره مند شوند و با مراجعه به ادارات می گویند این قانون تاکنون ابلاغ نشده ، آیا دولت قصد داردآنرا اجرائی کند یا خیر ؟ لطفا پاسخ بدهید.

Reply
no
0
yes
0
محمد رضا
1396/05/21 - 11:04
دم بزرگان كشور و مجلس وبزرگان ارتش گرم . ما در زمان جنگ به طور دارطلبا نه جهت خد مت به كشور ارتش را انتخاب نموديم ومردانه در مناطق مختلف تا پاي جان جنگيديم وخاطراتي از خنگ داريم كه تا بحال كفته وشنيده نشده مرداني گمنام بي ادعا ولي هيچ به حساب نمياييم ومن ميدونم با اين گفته ها هيچ اتفاقي نمي افتد وهيچ وجداني بيدار نمي شود وهيچ مردي را نمي بينم صداي ما باشد .ولي دم از عدالت حضرت علي زدن كجا وعمل نمودن كجا به هر حال ما را هيچ به حساب نياوريد ما شما را كه مسعول هستيد نمي بخشيم

Reply
no
0
yes
0
سرباز
1396/05/22 - 01:39
بری قوانین سربازان قهرمان که سالم از جنگ برگشتن در امریکا را مرور گنید ایا حق رزمندگان سرباز ما این نیست بدون منت حقوقی پرداخت کنید کار خوب از هر جایکه باشد بیاموزید نه اینگه برید با ان خانم سلفی بگیرد

Reply
no
0
yes
0
سید رضا
1396/05/24 - 10:21
باسلام این قانون الان قابل اجرا است یا هنوز باید به تایید شورای نگهبان برسد با تشکر

Reply
no
0
yes
0
1396/05/25 - 10:37
با سلام با گذشت 5 ماه از سال هنوز این قانون ابلاغ نشده است ما رزمندگان چشم انتظار دستور مقام معظم رهبری عزیز هستیم تا ابلاغ گردد

Reply
no
0
yes
0
مجیدگیلانی
1396/05/26 - 17:24
من 9ماه جبهه رفتم زیرصندلیِ.دست توشناسنامه.داخل کیسه خواب از جیرفت استان کرمان.تااهوازچون قبلا2باراز اهواز برم.گردوندن.با دندونم کیسه خواب پاره میکردم فقط بینیم برا نفس کشیدن بیرون بود.دانشسرا تربیت معلم .بدکن تصمیم عجولانه تقاضاب بازنشستگی دادم.ااان 45 یال دارم.هیچ حرفه دیگه ای بلد نبیتم.نه خونه.زمین.وام.هیچی بهم ندادن در2اتاق 6نفر زندگی میکنیم فقط ماشین اردی غراضه دارم ک بچه ام خجالت میکشه جلو دوستاش.نمیشه کرایه کشی کرد.وضع اشفته ای داریم همیشه لی پولیم.هر کس این متن.را میخونه ب خون شهدا قسمش میدم یکی از مشکلاتم حل بشه بهتره.100صدمتر زمین تو کوچه ای بهم ندادن.همراهی هام همه زمین خونه.ماشین دارن ولی من ک داخل کیسه خواب در سن13.14سالگی جبهه مبرفتم ک تا یه هفته تاولهای بدنم میسوخت داخل اتوبوس قدیم ن کولر داشت ونه امکانات1200کیلومتر با اون سختی مرتب قایم میشدم ایا این انصافه خیلیادچند زمین گرفتن و...من کاری ب اونا ندارموفرذای قیامت خودشون میدونن حقذما ضایع شده.قران بین هرکس این نوشته را خوند بذهر طریق کمک کنه البه قبلش دقیق از هر ارگان وادارهذای سؤال کنن ک من ایا بجز ماشین غراضه اردی چیز دیگری ندارم..ماشینم انقدر مشکل داره صد متر دورترذاز مدرسه بچه ام پارک میکنم پیاده میبرمش. دخترم را از دانشگاه برداشتم توان پرداخت شهریه را ندارم.چکار کنم به خون شهدا قسم هر که کاری برامن بکنه حکم حج داره.دعای خیر6نفر داخلد2اتاق اجاره ای ک باسختی کرایه را میدم کمکم کنید.خدانگهدارتون

Reply
no
0
yes
0
عاطفه دهقان
1396/05/29 - 12:26
با سلام .این دومین باری هست ک پیام میدم و جوابی نمیگیرم .خواهش میکنم جواب پیام من رو بدید .فرزند جانباز ۵۰ در صد متوفی با سابقه 94ماه حضور در جبهه .ایا معاف از مالیات و بازنشستگی و بیمه هست و ایا فوق العاده ایثارگری و مسکن شاملش میشه .طبق بند ط از ماده دوم قانون ایثارگری ک قید کرده کلیه خدمات این قانون در صورت فوت جانباز ب خانواده اش میرسه. این موارد شامل ما میشه؟

Reply
no
0
yes
1
عبدالمحمد کردی
1396/05/29 - 18:48
جانباز ۱۵/۰هستم سه تا فرزند دو مهندس برق وشیمی ویک تربیت بدنی دارم دیونه میشم خودم ۱۴ماه جبهه دارم۶ماهشو قبول دارن از بچه ها دو متاهل،یکی مجرد ،اهای اقای مسئو ل میدونی بیکاری فرزند یعنی چی،؟اخر برج هم حقوقتو با اونا تقسیم کنی یعنی چه؟نه نمیدانی.چون در شرایط ما نیستی اما برای ما قانون مینویسی.به قول دوستمون یه کارت شناسایی هم به ما نمیدن ترا بخدا خجالت نداره ؟جانبازم،مدرک؟ندارم.ما شرمنده خدا،زن وفرزندانمان شدیم ،شما مسئولسن مقصرید،اقا سن بچه هامون رسید به۳۵سال هنوز بیکارند عروس من طلاق گرفت،چون فرزندم بیکاره انهم باتخصص عملی در رشته مهندسی برق قدرت،مسئول محترم اگر درد دل رزمندگان وجانبازان را مطالعه میکنی مسئولی در اخرت باید پاسخگو باشی اگر هم نه که خدا از شما نخواهد گذشت باعرض پوزش عبدالمحمد کردی دبیر بازنشسته ایثارگر وجانباز اعصاب وروان ۱۵/۰ متشکر

Reply
no
0
yes
0
فرحناز مختاریان پور
1396/06/06 - 20:36
سلام در مورد سنوات ارفاقی همسران شهدا در قانون ششم توسعه تا 8 سال با حقوق و مزایای کامل تصویب شده چرا آموزش و پرورش از اجرای قانون طفره میرود و چرا حساب و کتابی در کار نیست >>>>آیا قوانین مملکت برا رو کاغذه ؟اگر قابلیت اجرایی ندارد!!!!چرا تصویب می کنید بنده با 26 سال کار از این قانون برخوردار نیستم لطفا رسیدگی کنید .

Reply
no
0
yes
0
جمشیدرزمنده
1396/06/12 - 08:48
سلام ماکه مستجرومعسرهستیم هیج خبری هم نیست باماهی ششصدتومان چکارمیشه کرد9

Reply
no
0
yes
0
حمید
1396/06/13 - 12:48
سلام خدمت دوستان عزیز
پدرمن سابقه 24 ماه جبه داره من متولد 77 هستم ایا کسری خدمت به من تعلق میگیره
لطفا اگر اطلاعی دارید جواب بدید

Reply
no
0
yes
0
محمدتاجران
1396/06/13 - 19:30
باسلام قانون اعاده خدمت ایثارگران در برنامه ششم توسعه شامل ایثارگران بازنشسته نمی گردد از دولتمردان محترم انتظار می‌رود قوانینی تصویب نمایند که ضمانت اجرایی داشته باشد و حداقل شامل کس یا کسانی گردد همین ماده در برنامه پنجم بوده و جمعی از ایثارگران را شامل میشد ودر برنامه ششم بند چ ماده ۸۷ راه را برای ایثارگران بستند راه بستن خدمت به این قشر نبوده انتظار بازنگری در بند ماده مذکور را داریم با تشکر

Reply
no
0
yes
0
تاجران
1396/06/13 - 23:21
با سلام انتظار می‌رود نمایندگان محترم نسبت به قانون اعاده خدمت ایثارگران در برنامه ششم توسعه ( بند چ ماده ۷ ) بازنگری نمایند تا شامل قشر ایثارگر شود با تشکر

Reply
no
0
yes
0
احسان
1396/06/16 - 02:05
سلام ببخشيد معافيت فرزند جانبازان ده درصدم تو اين قانون هست؟؟

Reply
no
0
yes
0
1396/06/21 - 23:04
۱.چرا در قانون ایثارگران و برنامه ششم توسعه ۶ ماه متوالی قید شده ولی ۶ ماه متناوب را لحاظ نکرده اند؟ ایا رزمندگان با ۶ ماه متناوب باید از این مزایا محروم بمانند؟
۲.چرا رزمندگانی که در دوره سربازی در خط مقدم جبهه بوده اند از مزایای برنامه ۶ام و قانون ایثار گران بی بهره اند؟
۳.چرا رزمندگانی که با انتخاب خود به دلیل برخی مشکلات با مدرک کارشناسی ارشد پیش از ۳۰ سال باز نشسته شدند، اکنون برای یک بار نمی توانند اعاده به خدمت گردنند؟

خواهشمند است در این خصوص در قانون ایثارگران و برنامه ۶ ام اصلاحیه درنظر گرفته شود.

Reply
no
0
yes
1
بهمن
1396/06/23 - 17:05
آاآاهای......سلااااااااااااام......ما رزمندگان زیر شش ماه سابقه حضور داوطلبانه اینجا هستیم......به شما دست تکون میدیم.........ما را میبینید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟....ااااآاهآی....ما اینجاییم

Reply
no
0
yes
0
احسان
1396/06/26 - 08:35
با سلام
به قرآن ما فرزندان جانبازان خودمون اعصاب و روان شديم . همش كه نميشه همه چي واسه فرزندان شهيد باشه . پدر من هر شب داره شهيد ميشه بايد به فكر همه ما باشيد . پدران ما بودن كه مملكت به اينجا رسيده . فقط و فقط مرد باشيد
بنده فرزند جانباز 70 درصد ميباشم

Reply
no
0
yes
0
مجیدگیلانی
1396/06/31 - 03:50
سلام من بشماگفتم5%جانبازی داشتم.پرونده ام گم شده.گفتم میرم استان کرمان کاری نکردن میام تهران..3هفته قبل امدم تهران اما هیچ جوابی نگرفتم.گفتین مدرکی از5% دارین براما بفرستین ک فرستادم.اما تابحال هیچ کاری نکردن.امسال بچه ام باید برود دانشگاه نمیدونم بفرستمش یانه.پسرم هم فرستادم برا شهریه اون دلم میزنه.حداقل کمک کنین همین درصد گم شده ام پیدا بشه.من اجاره نشینم در2اتاق6نفر زندگی میکنیم.نگران نیستم.خودتون گفتین صورت صانحه نباشه 5درصد میدن ..یه کمکی به من بکنید.ب خدا وند قسم الان ماه محرم نزدیکه..شمارا ب خون شهدای کربلا یه فکری بحال من بکنید.دیگه شرمنده دخترم نباشم.کوچکترین بسیجی لشکر41ثارالله هستم هم ب لحاظ سن وهم هیکل 28کیلو وزن داشتم...زیر صندلیها قایم میشدم.وضع مالی مناسبئ ن.دارم..قبلا همچی را گفتم حالا اینبار کمک کنین پروندم پیدا بشه...دست شما درد نکنه ک ایقد بفکر بچهای جنگ.هستین..یاحق

Reply
no
0
yes
0
رزمنده صفر درصد
1396/07/03 - 03:53
ایا امکان دارد بعد از گذشت این همه سا ل چیزی به ما هم برسه 3497




Reply
no
0
yes
0
دیلمی
1396/07/10 - 16:00
با سلام بنده می خواستم از مزایای ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه برای تغییر صندوق استفاده نمایم که به بنده اعلام شده امکان تغییر صندوق از 1/1/96 طبق رای نمایندگان مجلس ماده 39 از برنامه ششم حذف گردیده بنابر این این ماده بدون داشتن دستور العمل عملاً قابلیت اجرا ندارد

Reply
no
0
yes
0
1396/07/11 - 18:25
باسلام مگرمارزمندگانی که سه ماه بعدازقطهنامه به جبهه اعزام شدیم وسه ماه هم قبل ازآن چکاربایدبکنیم چرامیگندمزایاشامل حالتون نمیشه مگرمانبودیم بعدازقطعنامه که جلوپاتکهای دشمن راگرفته ایم وحتی تعدادزیادی هم شهیدشدندچرابعداز30سال خواستیدحداقل نگاهی به ماداشته باشیدآن هم حدنصاب برایش تعین کردیدحداقل برای استخدام وکنکوربچه هامون امتیازبدهیدچرابایدتبعیض قائل شویدماکجابایدفریادبزنیم چه بایدکردازاین همهبی عدالتی ومرزبندی ترابخدابرای ماکاری کنید

Reply
no
0
yes
0
پژمان
1396/07/12 - 16:10
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی سروران گرامی
آیا قانون خاصی برای انتقالی دانشجوی فرزند جانباز زیر 25 درصد هستند
اگر که اطلاعی دارید لطفا راهنمایی کنید

Reply
no
0
yes
0
رضا
1396/07/14 - 18:31
من جانباز 15درصدبا مدرک لیسانس هستم وسال 89بدون استفاده ازسنوات ارفاقی ناشی ازجانبازی بلکه براساس قانون عمومی کشور با 25سال خدمت و5سال ارفاقی بازنشست شدم آیا کسی اطلاع دارد براساس برنامه ششم امکان اعاده به خدمت من هست یا نه

Reply
no
0
yes
0
سیدعاعابدین موسوی
1396/07/18 - 19:09
باسلام من جانباز بیست درصدباسابقه بیش ازیک سال حضور داوطلبانه جبهه بیکارهستم همه قانون راخواندم بنیادجزخدمات درمانی هیچگونه خدمات دیگری به مانمی دهدچه رسدبه خانوادههاماالکی وقت خودتان ومارانگیریدبعدازسی سال میفهمیم بنیاد برای افرادخاص وگناه مااین میباشدمجروحیت ماوپارتی مادرزمان کمسیون تعین درصد کم یااصلانبود

Reply
no
0
yes
0
1396/07/26 - 17:51
با سلام من از 18/10/66 تا 18/8/68 در منطقه شمالغرب سرباز بوده ام كه طبق تاييد گواهي سپاه بايد 15 ماه و25 روز برايم حضور در جبهه محاسبه كنند كه شركتي محل كارم ميگويد محاسبه مزاياي ايثار گري تا تاريخ قطع نامه ميباشد يعني 29/5/67 خاليكه تا سال 70 قانون مصوب شده.چه راهنمايي ميتوانيد بكنيد





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.