شناسه خبر : 51589
چهارشنبه 29 دي 1395 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در روی همان پاشنه می‌چرخد!

بهروز غریب‌پور باز هم از دولت یازدهم پست گرفت و به عنوان مدیر کاخ سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد. غریب‌پور سال گذشته نیز به همین سمت منصوب شده بود که اعتراض افکار عمومی را برانگیخت.
فارغ از عنوان نامأنوس  کاخ برای محل برگزاری جشنواره فجر انقلاب اسلامی؛ انتصاب چندباره بهروز غریب‌پور به عنوان مدیر این محل بیش از همه جلب توجه می‌کند. بهروز غریب‌پور که افکار و نظراتش هیچ قرابتی با انقلاب اسلامی مردم ایران ندارد در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب به عنوان رئیس مرکز آموزش تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد اما به دلیل گرایش‌های غربی و ناسازگارش با مبانی انقلاب اسلامی از کانون پرورش فکری اخراج شد. وی در دوران پس از جنگ همزمان با جریان سازمان‌یافته تهاجم فرهنگی توسط مسئولان و دولتمردان کارگزارانی جذب شد و به عنوان مشاور غلامحسین کرباسچی شهردار وقت تهران و مدیر فرهنگسرای بهمن منصوب شد که مدتی بعد به دلیل همان افکار وابسته و نامأنوس با فرهنگ اسلامی- ایرانی علی‌رغم میل مدیران مربوطه از این مناصب کنار گذاشته شد. غریب‌پور اما در دوره اصلاحات و به عنوان بنیانگذار و مدیر خانه هنرمندان ایران نقش ویژه‌ای یافت و سال‌ها در پوشش برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با سفارتخانه‌های کشورهای سوئیس، فرانسه، هلند، لهستان، چک و... ارتباطات گسترده‌ای داشت. او از سال 1383 اقدام به دعوت از «رامین جهانبگلو» جهت برگزاری سلسله جلسات سیاسی- فرهنگی در خانه هنرمندان با حضور برخی سفرای کشورهای خارجی کرد. جهانبگلو از عناصر مرتبط با سرویس‌های بیگانه بود که نقش کلیدی در تئوریزه کردن کودتای مخملی در ایران داشت و به همین دلیل بازداشت و فیلم اعترافاتش در تیرماه 1386 از رسانه ملی پخش شد. در همان ایام به دعوت بهروز غریب‌پور سه تن از رهبران «کودتاهای مخملی اروپای شرقی» به ایران آمدند و در جلساتی به سخنرانی پیرامون گذار به دموکراسی و شیوه‌های تغییر ساختار نظام‌های سیاسی پرداختند. جلساتی که هیچ ارتباطی به شرح وظایف خانه هنرمندان نداشت. در زمان مدیریت وی بر خانه هنرمندان امکانات این نهاد دولتی در اختیار «کیان تاجبخش» همکار هاله اسفندیاری و عامل بنیاد جامعه باز جرج سوروس در ایران قرار گرفت.
علی‌رغم همه این سابقه سیاه، نشان درجه یک هنری در سال 1389 توسط دولت نهم به بهروز غریب‌پور اعطا شد که اعتراض رسانه‌ها و جریان‌های دلسوز انقلاب را برانگیخت و اکنون در دومین سال پیاپی، او توسط دولت یازدهم به عنوان مدیر محل برگزاری جشنواره فجر انقلاب منصوب می‌شود. این اقدامات بیش از پیش نشان از جریانی می‌دهد که علی‌رغم رفت و آمد مسئولان متفاوت از جناح‌های مختلف سیاسی در ایران، همچنان در همه دولت‌ها پابرجاست و به منظور پیشبرد اهداف خود، برای عناصر همسویش پست و مقام دست و پا می‌کند. با این اوصاف باید گفت متاسفانه در فضای فرهنگی ایران اسلامی در روی همان پاشنه قبل می‌چرخد و با حضور غریب‌پورها، نیروهای مومن و مذهبی روز به روز غریب‌تر می‌شوند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi