شناسه خبر : 51591
چهارشنبه 29 دي 1395 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشروی بزرگ در غرب آسیاست و اروپا


یک روزنامه فرانسوی گزارش داد: ایران در حال پیشروی بزرگ در غرب آسیاست و اروپا و حتی آمریکای ترامپ نمی‌توانند ایران قدرتمند را به موقعیت ضعیف‌تر قبلی برگردانند.
روزنامه لوموند در گزارشی با عنوان «پیشروی بزرگ» نوشت: ایران که قدرت و نفوذش در عراق و سوریه غیرقابل انکار شده، دیگر بلندپروازی برای تبدیل شدن به بازیگر کلیدی منطقه را پنهان نمی‌کند. هیچ‌کس، نه آمریکایی‌ها، نه سعودی‌ها و نه اروپایی‌ها توانایی یا اراده‌ای برای پیشبرد تلاشی با هدف بازگرداندن ایران به جایگاه سابق را ندارند.»
روزنامه لیبراسیون با اشاره به تحولات هفته‌های اخیر در موصل عراق و حلب سوریه و حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در این مناطق، ایران را به عنوان بازیگری مهم در منطقه معرفی کرده که دیگر نمی‌توان نقشش را در تحولاتی که در خاورمیانه رخ می‌دهد نادیده گرفت. لیبراسیون می‌افزاید:آموزش واحدهای بسیج مردمی و شبه نظامیان سپاه بدر توسط سردار قاسم سلیمانی،  از سوی فرمانده آمریکایی درخواست نشده بود اما ایران حضور خود را در این جنگ بزرگ تحمیل کرده، برای یادآوری این نکته که هیچ‌چیز نمی‌تواند با غیبت ایران در منطقه عملی شود.
پیشروی‌های قاطع ایران در میدان نبرد موضع این کشور را به عنوان بازیگر سیاسی و نظامی غیرقابل انکار تقویت کرده است.
لیبراسیون در پایان نوشت: حتی ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم با وجود اظهارات نمایشی‌اش نخواهد توانست این معادله جدید را تغییر دهد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi