شناسه خبر : 51661
دوشنبه 04 بهمن 1395 , 15:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای مصوبات برنامه ششم کمک بزرگی به ایثارگران است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه را کمک بزرگی برای حل مشکلات جامعه ایثارگران دانست.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه را کمک بزرگی برای حل مشکلات جامعه ایثارگران دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید تقی کبیری نماینده ایثارگرمردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال متن مصوب برنامه ششم توسعه به شورای نگهبان اظهار داشت: انتظار مجموعه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه برنامه ششم توسعه تائید واجرای آن از سوی شورای نگهبان و دولت است.

جانباز 35 درصد مجلس دهم در بیان نقطه نظرات خود تاکید کرد: در بحث لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص ایثارگران البته ما پیشنهاداتی داشتیم که تصویب و لحاظ شده است و در مجموع نگاهی که نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به مقوله ایثارگران دارند نگاه مثبتی است و می خواهند حداکثر خدمت و دین خود را نسبت به قشری که جان و مال خود را برای حفظ کیان و انقلاب و صیانت از ارزش ها  نثار کرده است ادا کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبات پنجگانه برنامه ششم در رایطه با ایثارگران خاطر نشان کرد: به طور کلی بنظر می رسد که مصوبات مجلس در شورای نگهبان مورد تائید قرار گیرد واگر پیشنهاد حذف هم وجود داشته باشد طبعتا" در موارد جزئی و بندهای پنجگانه خواهد بود.

به گفته نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، درلایحه برنامه شش توسعه سعی شده است که در مواردی مانند تعداد ماه های حضور رزمندگان در مناطق جنگی که قبلا لحاظ نشده است توجه و در مورد جانبازانی که زیر 25 درصد هستند عنایت بیشتری صورت بگیرد و آن چیزی که در این راستا مهم است این است که به احتمال قوی این مواد با یک سری تغییرات در جزئیات در شورای نگهبان رآی خواهد اورد.

کبیری در خصوص امکان حذف و عدم اجرای  برخی از مواد و بندهای برنامه ششم توسعه یادآور شد: البته این بحث در کلیت برنامه ششم همچنان وجود دارد و طبق ارزیابی های بعمل آمده در برنامه های مختلف زیر 50 درصد دولت توفیق بیشتری پیدا کرده است تا به وعدهای خود عمل کند.

عضو کمیسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متاسفانه در این لایحه دولت یازدهم ابتکاری به خرج نداد ومجلس مجبور شد خودش به این موضوع ورود پیدا کند، لذا در این مورد هنوز مقداری دغدغه برای نمایندگان وجود دارد که مبنای اجرای آن چقدراست.

وی اضافه کرد: انتظار مجموعه نمایندگان این است که حداقل این دغدغه ها مورد توجه قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات و عقب ماندگی هایی که در یحث خدمت رسانی به این قشر وجود دارد جبران شود.

نماینده مردم خوی در خانه ملت در پایان تصریح کرد: امیدواریم در بحث اجرا با نگاه خوشبینانه دولت یازدهم، مصوبات مرتبط با ایثارگران به طورکامل اجرایی شود تا بتوانیم رضایت مردم را در حوزه های مختلف برآورده کنیم و وظیفه ای که بر دوش ما در حوزه قانون گذاری و نظارت وجود دارد را به نحو احسن انجام دهیم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
خوبه حالا خسته شدین ,یکم بشینین چایی دارچین بخورید یه وقت نفخ نکنید .

عنوان را تصحیح می کنم" اجرای برنامه ششم کمک بزرگی به مسئولین، کشور و مردم است". آقایان اگر این ایثارگران نبودند و نباشند که شما و خانواده هایتان باید نوکر صدام و داعش می بودند
عزیزان ما جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان دیگر چیزی برای خودمان نمیخواهیم هر چند که در این مدت سوختیم و ساختیم و همه الان پیر و از کارافتاده شدیم لااقل ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی و سهمیه دانشگاه رو اجرایی کنید تا لااقل مقداری از فشار خانواده و فرزندان بر روی ما کم شود
امر دیگه ای باشه؟
لطفا در مورد شهریه دانشگاه ازاد به ما کمک کنید و در بحث سهمیه و نظام وظیفه به ما جانبازان زیر 25 درصد کمک کنین البته نه برای من پیرمرد .برای فرزندانم
دوستان کسی میدونه شورای نگهبان کی نتیجه قطعی رو اعلام میکنه ...چرا هر چی این مصوبه هارو مرور میکنم خبری از جانبازان زیر 25 درصد نیست
اقای نماینده محترم حق زیر25درصد راحذف کردین انوقت میفرمایید برای انها مصوبه خوبی داشتیم میسه بفرمایید کجا حقی درنظر گرفته شده؟
دم پیری ببینیم وتعریف کنیم....شهریه فرزندان رزمندگان ازیاد نره ...یه ترم طلاهای خانم روفروختم برا شهریه دخترم معلوم نیست ترم بعد چی بفروشم ...جالبه اونم مهمان برای دانشگاه سراسری...هیچ چی عجیب نیست تو این دیار ...پسرم هم که خودش دانشجوست میدونه چقدرزیر فشارم ضمن درس مغازه بقالی اجاره کرده ..بافشاردرس ....درساش عقب افتاده ووووووووو..خدا بدامون برسه ...شورای محترم
لطفا بحث سهمیه فرزندان زیر ۲۵درصد را پیگیری کنید
پس از مجلس ششم پیشترین قوانین در خصوص ایثا گران در مجلس دهم صورت گرفت . ( مباحث سیاسی را دخالت ندهید )

...

حذف بچه های جبهه و جنگ :

از دولت سازندگی کلید خورد ؟!

و تا امروز .

و تا ابد ادامه دارد .

و رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% دفاع مقدس را از بنیاد بیرون

انداختند و از هر گونه حقوق و معیشت محروم کردند ؟!

و این از افتخارات دولت ها و مجلس های ایران است ؟!

و فقر و فلاکت برای بچه های جبهه ارمغان دادند ؟!

و پول و ثروت نجومی برای دیگران شد .

و خدا بدادمان برسد .

و بداد ایران عزیز برسد ؟!

آمین .

...
سلام همرزمان.
مجلس در راس امور است هم وظیفه تاسیسی وهم نظارتی بر دولت. چرا مصوبات قبلی مجلس که بنا بر تعریف حقوقی حکم قانون آمره رادارد دولت اجرا نمیکند.دولت خودش لوایح بودجهمنابع تامین بودجه رامشخص تقدیم مجلس میکند. حالا.آقایون حقوقدان یک تعریف اراء بدن.
در کل میدانم در چنین موقعی. ی سرپرست ما ایثارگران مقام معظم رهبری امام سیدعلی خامنه ای حق مارا احیا کند
ضمن عرض سلام و خداقوت به همه ايثارگران وكاركنان فاش نيوز بنده تعجب مكنم كه چرا عده ايى وقتى صحبت وپيشنهاد ازطرف جانبازان زير ٢٥/ مى شه بعضى ها سكوت مى كنند كه هيچ چرا به نظرو يشنهادهاى زير ٢٥/ ها منفى وقرمزمى دهند انگار اگر تخفيف شهريه يا ساير امتيازات به ضررشان مى باشد يا اينكه ازجيب مباركشان هزينه خواهندكرد در صورت تصوب شدن؟؟؟؟؟
سلام من که فرزند شهید هستم چهار ساله از بس تی وجارو کشیدم نه کمر برام مونده نه ....الان که کارشناسی دارم تموم میکنم ولی بازم تبصره 4 کارگری هستم پس چرا ما رو رسمی نمیکنند چرا همش میگید فرزند شهید بعد از 3ماه رسمی میشن ما که چیزی ندیدم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi