شناسه خبر : 51668
دوشنبه 04 بهمن 1395 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازدید دانش‌آموزان سمنان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

جانشین سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان گفت: اردوهای راهیان نور نقش مهم و اثرگذاری بالایی بر نسل جوان و نوجوان و شناخت آنها از دوران دفاع مقدس دارد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ اسحاق هراسانیان اظهار کرد: این اردوها فرصتی مغتنم برای شناخت بیشتر دانش‌آموزان از فرهنگ ایثار و شهادت و درک اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری محسوب می‌شوند. سفر کاروان‌های دانش‌آموزی راهیان‌نور کاری فرهنگی است و دانش‌آموزان در این اردوها با مظلومیت رزمندگان و رشادت‌های آنان در نبرد با دشمنان تا بن‌دندان مسلح آشنا می‌شوند.

جانشین سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه این اردوها با کمک سپاه استان و آموزش و پرورش برگزار می‌شود، ادامه داد: سفر راهیان‌نور به‌ مقصد مناطق عملیاتی جنوب و غرب و به مدت چهار روز  انجام می‌شود.

سرهنگ هراسانیان با بیان به اینکه خاک جبهه‌ها تأثیر شگرف و بسیار عمیقی بر بازدیدکنندگان و دانش‌آموزان دارند، اظهار کرد: مناطق مختلف عملیاتی و از جمله دوکوهه، دهلاویه، شلمچه، مناطق عملیاتی کربلا و بیت‌المقدس، دزفول، خرمشهر، هویزه، آبادان،‌اندیمشک و...هرکدام نمادی از مقاومت و پایداری ملت ایران را در دل خود دارند و دانش‌آموزان و زوار کربلای ایران می‌توانند در این اردوها از نزدیک رشادت رزمندگان اسلام را درک کنند.

مسئول برگزاری اردوهای راهیان‌نور استان سمنان با اشاره به نزدیک شدن به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به برپایی اردوهای راهیان نور در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: قرار است که 9 کاروان دانش‌آموزی این استان در قالب اردوهای راهیان‌نور از روزهای 7 تا 27 بهمن‌ماه راهی مناطق عملیاتی شوند.

هراسانیان اضافه کرد: پنج کاروان از این 9 کاروان دانش‌آموزی دختر و چهار کاروان آن دانش‌آموزان پسر هستند که از شهرستان‌های مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی از حضور 2300  دانش‌آموز در این اردوها خبر داد و افزود: دو کاروان 400 نفره و در مجموع 800 نفر از این دانش‌آموزان، دختر هستند که از دو شهرستان سمنان و شاهرود به سرزمین مقدس کربلای ایران سفر می‌کنند. باقی کاروان‌ها از شهرستان‌های مختلف‌ از مناطق عملیاتی دیدن می‌کنند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi