شناسه خبر : 51674
دوشنبه 04 بهمن 1395 , 14:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازی که ماه هاست به پزشک مراجعه نکرده است

نوشتن از رزمنده جانبازی که در میان همه هیاهوی جامعه از یاد رفته آسان نیست. از طرفی نیاز مالی و درمانی اش او را ترغیب به انتشار مشکلاتش می کند و از سویی یک عمر زندگی با آبرو سبب می شود نگران حرف و حدیث های پس از انتشار خبر باشد.

اگر روال بی توجهی مسئولان نسبت به جانبازان زیر 25 درصد کشور  که دوران طلایی عمرشان را صرف دفاع از میهن کردند و رفته رفته به دوران کهولت نزدیک تر می شوند به همین سبک ادامه یابد آنها باید در آینده دردسرهای بیشتری را تحمل کنند دردسرها و مشکلاتی که کم از سختی دوران جنگ نخواهد داشت.
یکی از جانبازان که اهل یکی از شهرستان های جنوب کشور است می گوید مشکلات زندگی سبب شده تا فرزندانم از من بپرسند
چرا و برای چه به جبهه رفته‌ای؟

نوشتن از رزمنده جانبازی که در میان همه هیاهوی جامعه از یاد رفته آسان نیست. از طرفی نیاز مالی و درمانی اش او را ترغیب به انتشار مشکلاتش می کند و از سویی یک عمر زندگی با آبرو سبب می شود نگران حرف و حدیث های پس از انتشار خبر باشد.
 بار قبل که خبر مشکلاتش منتشر شد نه تنها کسی به او کمک نکرد بلکه حجم مشکلاتش نیز به دلیل تغییر نگاه آشنایان افزایش یافت

این جانباز عزیز یکی از ده ها هزار جانباز زیر 25 درصد دفاع مقدس است  که نزدیک به 5 سال در جبهه های جنگ حضور فعال داشت
و در راه دفاع از میهن از قسمت مچ دست، کمر، اعصاب و روان مجروح شده است.

 جانبازی که اینک به دلیل از کارافتادگی و ناتوانی در انجام کار اقتصادی به شدت دچار مشکلات اقتصادی است و از کمک مسئولان  قطع امید کرده است.

این جانباز عزیز متولد 1346 در یکی از شهرستان های جنوبی کشور است. او از سال 61 برای حضور در جبهه های نبرد به قصرشیرین رفت و بعد از آن نیز به جنوب منتقل شد و در دوران حضورش در نبرد علیه رژیم بعث عراق از مچ دست، کمر و سر دچار جراحت و به دلیل موج های برآمده از انفجارها دچار مشکلات شدید اعصاب و روان شد.

این جانباز 15 درصد کشور که همانند همه جانبازان زیر 25 درصد کشور از بسیاری امتیازات بنیاد شهید و امور ایثارگران محروم است
می گوید: به دلیل آنکه در دوران پس از جنگ، جوان بودم و قابلیت کار کردن داشتم، زیاد پیگیر موضوع جانبازی نبودم و 15 درصد جانباز شناخته شدم؛ اما هر چه زمان گذشت و دچار کهولت سن شدم مشکلات جانبازی و عوارض ناشی از جراحت‌های جنگ تحمیلی بر من چیره شد به گونه‌ای که پس از اینکه پزشکان معتمد بارها من را معاینه کردند تأییدیه‌ای را مبنی بر اینکه قادر به انجام هیچ‌ گونه کاری نیستم صادر کردند.

ناتوانی این جانباز دوران دفاع مقدس در فعالیت اقتصادی، مشکلات فراوانی را برای او و خانواده اش فراهم کرده است؛ از جمله آنها می توان به محدودیت های مالی برای تأمین هزینه های تحصیلی فرزندانش اشاره کرد؛ فرزندانی که اکنون در شرایطی پدر را ناتوان در تأمین نیازهایشان می بینند و از سوی همکلاسی ها سرزنش می شوند که پدرشان یک قهرمان ملی است و اگر خوب فرهنگ سازی می شد به خاطر او سرزنش نمی شدند.

وی از مسئولان به دلیل عدم پیگیری مشکلاتش گلایه دارد و می گوید:
بارها به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کرده‌ام و مشکلاتم را گفته‌ام هرچند آن‌ها به من کمک می کنند و ماهیانه مبلغی به عنوان کمک معیشتی دریافت می‌کنم، ولی با توجه به شرایطی که دارم از عهده مخارج اولیه ام هم برنمی‌آیم.

البته مشکلاتی که برای این رزمنده دفاع مقدس ایجاد شده به همین ها ختم نمی شود.
او همچنین اضافه می کند: بخاطر مشکلات مالی ده ماهی می شود که به پزشک مراجعه نکرده ام. کولر و تلویزیون خانه ام را مردم منطقه و امام جمعه برایم خریده اند ولی تنها خانه ای که در محله گاز ندارد خانه ماست. مشکلات زندگی سبب شده تا فرزندانم از من بپرسند: "چرا و برای چه به جبهه رفته ای"!

پیگیری های انجام شده نشان می دهد، بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق قانونی مربوط به این جانباز را پرداخت و در هزینه های درمانی نیز به او کمک می کند، اما این جانباز به دلیل ناتوانی در انجام کار و عوارض ناشی از جنگ و نیز حقوق و مزایای ناچیز جانبازان زیر 25 درصد، هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند؛ مشکلاتی که تحت هیچ شرایطی شایسته سربازان و مدافعان جان، مال، ناموس و دین مردم در هشت سال دفاع مقدس نیست.

وی در مورد مشکلات کنونی اش می افزاید: تنها مستمری من از بنیاد شهید و امور ایثارگران ماهیانه 650 هزار تومان است که باید 380 هزار تومان آن را قسط خانه پرداخت کنم و به خاطر اینکه چند ماه نتوانستم قسطم را پرداخت کنم حساب ضامنم بسته شد و بین ما درگیری پیش آمد.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
فقط تو نیستی همه وضعیتی مشابه داریم تازه اینکه بنیاد ماهی 680 به تو کمک میکند برو خداروشکر کن من با 15 درصد جانباز شیمیایی که فقط 20 درصد از ریه هام باقی مونده موقعی که به بنیاد مراجعه کردم جوری با من برخورد کردن که از اینکه ایثارگرم پشیمون شدم.30ساله با باربری در کوه و بیابون امراتم گذشت اما حالا که به خودم اومدم 60 سالم شده و دیگه توان هیچ کاری ندارم و بیشتر از طرف خانواده و فرزندان تحت فشارم که از من پول لباس و دانشگاه و ...میخوان دولت هم که از زمانی که کارش با ما تموم شد مارو دور ریخت ...متاسفانه مسئولان غرق در فساد شدن و ایثارگر و جانباز برای اونها نامیست منفور ...خود این اقایانی که در مجلس فقط شعار تو خالی میدن و از ایثارگر و جانباز دم میزنن با پول همین مملکت خودشون و اقازاده هاشون در خارج از کشور خوش میگذرونن حالا شما از اینها انتظار کمک داری .... در
حسین آقا سلام . حالا نه در این حد که شما می فرمایید . جمع نبند !
بنده با نظر حسین کاملا موافقم 55% جانبازی دارم و مستاجرم و هر وقت به بنیاد برای چیزی مراجعه کنم می گن 70 درصد باید باشید از اهواز
خدا لعنت کند کسانی را که در راه خدمت به جانبازان سنگ اندازی که هیچ سیستمی فراهم میکنند تا هر چه زودتر جانبازان بمیرند تا آنها بیشتر به حیف و میل بیت المال بپردازند.نمایندگان بی درد مجلس امور درمان جانبازان نظامی را به خود ارتش واگذار کردند،ارتش هم میگوید به بیمارستان های نظامی خوشامدی،اما جانبازان غیر نظامی میتوانند برای درمان با کارت بیمه تکمیلی بیمه ایران به اکثر مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند.اما جانبازان نظامی فقط مراکز درمان نظامی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi