شناسه خبر : 51676
دوشنبه 04 بهمن 1395 , 13:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا میتوانم شکایت کنم؟

جانباز - من جانبازهستم که در سال ۸۸ هر دوکلیه خود را از دست دادم و دیالیزی شدم عمل پیوندانجام دادم. بعد ازچند ماه تنزل پستم کردند و ۵ سال دراین پست پایین تر انجام وظیفه کردم و حتی مرا راهنمایی نکردند که حالت اشتغال شامل حال من می شوند این باعث شد من جانباز مریض نه از حالت اشتغال استفاده کنم و نه در محاسبه میانگین حقوق که برای حقوق مستمری و پاداش مبنا قرا می دهند سهمی از حقوق و مزایای بالاتر داشته باشم چرا که در ۸ ماه مانده به سن ۶۵ سالگی بنده پست قبلی خودم را دوباره به من دادند اما چون میانگین بر اساس ۲۴ ماه آخر محاسبه می شود، حدود۱۶ ماه با حقوق ۱۶۰۰ و فقط ۸ ماه با حقوق ۲۸۰۰ مستمری من تعیین شد و در ماه ۱میلیون کمتر از آخرین حقوق مستمری می دهند.

 سوال من این است اولا می توانم از دیوان عدالت اداری استان خودم بابت ممنوعیت پست سازمانی در زمان اشتغال که نباید این کار را می کردند شکایت کنم و تمام معوقات را بگیرم؟

 سوال دوم اینکه حال می توانم با این دلیل که نهاد بنده به من نگفته که حالت اشتغال شامل من می شود شکایت کنم و حالت اشتغال را دراین وقت که بازنشسته هستم استفاده کنم؟

 سوال سوم آیا جانباز باید براساس آخرین مزایا مستمری بگیرد؟ چون حقوق مستمری بنده بر اساس میانگین ۲۴ ماه می دهند و در ماه ۱ میلیون تومان کمتر از اخرین حقوق زمان اشتغالم بوده.

تشکرلطفا برادرتان را راهنمایی کنید

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام به جانباز گرامی . سئوال اول و دوم شما در صورت پیگیری به هیچ جایی نمی رسد و فقط خسته خواهی شد ولی خبر خوب اینکه سئوال سوم با پیگری درست میشه .
همه جانبازان در صورت شکایت به دیوان عدالت اداری و دریافت رای ، مشمول دریافت آخرین حقوق هستند و صندوق ها هم براساس همین رای اخرین حقوق را اجرا می کنند .
ولی جانبازانی باید این موضوع را پیگیری کنند که 30 سال خدمت هستند و نه 35 سال چون اگر فردی با 35 سال سابقه پیگیری کند از ان افزایش سنوات مازاد محروم می شود
با سلام . موضوع اخر شما به کمسیون ماده 16 بنیاد مربوط میشود .
من موارد مشابه که رای مثبت گرفته و اجرا شده است رو دیدم . رای باید از دیوان عدالت اداری صادر شود . نظر اداره فنی صندوق بازنشستگی نیز همین است .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi