شناسه خبر : 51716
پنجشنبه 07 بهمن 1395 , 08:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلف، قطعه ای از بهشت

گلف، ساختمانی است در اطراف شهر اهواز که برای اکثر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نامی آشنا دارد . آن ساختمان ، بالای یک تپه است که برای ورود به آنجا...

فاش نیوز - گلف ، ساختمانی است در اطراف شهر اهواز که برای اکثر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نامی آشنا دارد . آن ساختمان ، بالای یک تپه است که برای ورود به آنجا یا باید از طریق پله های سنگی بالا رفت یا اینکه از سمت جاده ای باریک و با سربالایی سخت . اطراف ساختمان نیز فضای سبز با درختان بلند پوشیده شده است .

قبل از آغاز جنگ این ساختمان محل تفریح و خوشگذرانی کارمندان و کارکنان آمریکایی شاغل در شرکت نفت بود . اما بعد از پیروزی انقلاب ، طولی نکشید که در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی ، یعنی روز هفتم سال 1359 ، به قدوم متبرک باغیرت ترین جوانان تربیت شده مکتب حسینی  و با کلام عاشورایی امام راحل ، چنان ابهتی یافت که نامش را به "پایگاه منتظران شهادت " تغییر دادند .

این ساختمان از یک راهروی باریکی ساخته شده بود که درب فلزی اتاق های متعددی به آن باز می شد . آن روزهای آتش و خون ، فرماندهان سپاهی ، ارتشی و بسیجی به محض ورود به اهواز راهی گلف می شدند تا برای اطلاع از آخرین اخبار جنگ در آنجا با هم تبادل نظر و مشورت کنند . به همین دلیل امروز گلف را به عنوان "مغز متفکر جنگ" می شناسند . البته در همین مکان نیروهای رزمنده نیز آموزش می دیدند ، سازماندهی می شدند و بعد دسته دسته به مناطق عملیاتی جنوب حرکت می کردند .

در کتابی به نام "گلف ، قطعه ای از بهشت " درباره روند شکل گیری و نحوه سازماندهی هایی که فرماندهان برای نیروها داشتند به طور مفصل شرح داده شده است . در این کتاب نام شهید حسن باقری به عنوان یکی از اولین فرماندهان جوانی که نگاه دوراندیشانه ای به جنگ داشت ، می درخشد . امروز پایگاه منتظران شهادت به قرارگاه کربلا تغییر نام یافته و در ردیف آثار ملی دفاع مقدس جای گرفته است . خلاصه آنکه ساختمان گلف محلی است که باید یکبار هم که شده آن را دید و از میان راهروهایش عبور کرد تا عطر دل انگیز و خوشبوی نفس های شهدا وجودت را پر کند و ببینی با چشم دلت ، ایثار بی بدیل جوانانی را که چگونه با دست خالی در مقابل دشمنان سراپا مسلح ایستادند تا کیان و ناموس نظام اسلامی از گزند و آسیب اجانب محفوظ بماند و ما در سایه جانفشانی های آنها با عزت و آرامش زندگی کنیم .

گزارش از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi