شناسه خبر : 51721
پنجشنبه 07 بهمن 1395 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چه خوب که «سرهنگ» نیستی!

آقای روحانی! حقوقدان شدن کاری ندارد! فقط باید چند واحد پاس کنی! اما سرهنگ شدن، یعنی گرفتن جان کف دست! و دل به معرکه جنگ زدن!

حسین قدیانی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:
 
«مثل زمان جنگ» عبارتی است که این روزها، ناظر بر جانفشانی آتش‌نشانان فداکار، نیز همدلی سراسری مردم با این عزیزان، زیاد می‌شنویم! اگر آتش‌نشانی به نام «علی»، آنقدر دفاع از «مال مردم» برایش موضوعیت دارد که حاضر است در راه حفظ اموال ملت، دست از جان شیرین بشوید؛ آن‌که این صحنه را می‌بیند یا این حکایت را می‌شنود، قبل از هر چیز می‌گوید «مثل زمان جنگ»! اگر بچه‌های مدرسه، با شاخه گلی در دست، به فلان ناحیه آتش‌نشانی می‌روند و به همکاران بی‌ادعای شهدای آتش‌نشان، «خدا قوت» می‌گویند؛ آن‌که این صحنه را می‌بیند یا این حکایت را می‌شنود،  قبل از هر چیز می‌گوید «مثل زمان جنگ»! اگر جماعتی از مردم، صبح علی‌الطلوع، با شیر داغ و خرما، مختصر صبحانه‌ای بی‌ریا برای قهرمانان زخم‌خورده خود تهیه می‌کنند؛ آن‌که این صحنه را می‌بیند یا این حکایت را می‌شنود، قبل از هر چیز می‌گوید؛ «مثل زمان جنگ»!
 
شگفتا! دیروز در یکی از این چند روزنامه زنجیره‌ای که سابق بر این، به بهانه بیان مضرات جنگ، حتی از تخریب فرهنگ مقاومت هم هیچ ابایی نداشت، عینا همین عبارت «مثل زمان جنگ» را خواندم: «آنچه روزهای گذشته شاهد آن بودیم، «مثل زمان جنگ» تبلور اوج ایثار بود.
 
اینکه خود را قربانی کنی، برای اینکه دیگران، شاید دقیقه‌ای بیشتر زنده بمانند یا اموال‌شان کمتر در معرض آسیب قرار بگیرد». اینک اما وقت این سوال اساسی است: «وقتی می‌گوییم «مثل زمان جنگ»، دقیقا داریم از چه زمانی سخن می‌گوییم؟!» واضح‌تر بپرسم: «وقتی می‌گوییم «مثل زمان جنگ»، مشخصا داریم از کدام جنگ حرف می‌زنیم؟!»
 
تا به این سوال پاسخ دهیم، لاجرم باید سوال دیگری مطرح کنیم: «مگر جنگ، چیزی جز درد و دوری و زخم و بمباران هم دارد که همه با هر سلیقه و عقیده، خوب‌ترین کار را و خوب‌ترین حال را و خوب‌ترین احساس را به «جنگ» و «زمان جنگ» نسبت می‌دهیم؟!» عجبا که برای پاسخ به این سوال هم، هیچ جوابی بهتر از چنبره‌زدن در پرسشی دیگر نیست: «اگر صلح بر جنگ، شرافت ذاتی دارد، پس چرا معطوف بر رفتار فداکارانه و کردار جوانمردانه، از عبارت «مثل زمان صلح» استفاده نمی‌کنیم؟!»  حال فرض کنید همین سوال را بخواهم از زنجیره‌ای‌ها بپرسم! آیا چاره‌ای هست جز بازترکردن روضه؟! سوالم را ببینید: «مگر این «جنگ» و «زمان جنگ»، همانی نبود که بارها و بارها با استفاده ابزاری از واژه «صلح»، بی‌رحمانه بر فرقش کوبیدید و حتی حیا نکردید «بچه‌های جنگ» را لااقل با «سربازان وحشی قوم آتیلا» قیاس نکنید؟!» با جنگ، «آفتاب از کدوم طرف دراومده، مهربون شدید» که خواسته یا شاید هم ناخواسته، بهترین عبارتی که در وصف ایثار به ذهن‌تان می‌رسد، همین «مثل زمان جنگ» است؟!
 
هان ‌ای جماعت ضد‌جنگ! مگر این همان جنگی نبود که به زعم شما، بعد از فتح خرمشهر، دیگر نباید ادامه پیدا می‌کرد؟! و مگر جز این است که عبارت «مثل زمان جنگ» اشاره دارد به روز اول جنگ تا روز آخر جنگ؟! مردم عادی یعنی همین مردم کوچه و بازار، اگر از عبارت «مثل زمان جنگ» استفاده می‌کنند، کاملا قابل فهم است، چرا که در عین آگاه بودن به مضرات جنگ و دست و پنجه نرم کردن با بدی‌های جنگ، هرگز «حرف‌های اضافه بر سازمان» نمی‌زنند، به مردان بی‌ادعا، تهمت «سربازان وحشی قوم آتیلا» نمی‌زنند و بعد از شهادت سردار هر دو جبهه خرمشهر و خان‌طومان، مثل شما ناجوانمردان، اینگونه دم نمی‌زنند که «سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد»! بنابراین شما باید این تناقض را حل کنید که عبارت «مثل زمان جنگ»، عاقبت برای‌تان تداعی‌گر «سربازان وحشی قوم آتیلا» است یا «ایثار و جان‌نثاری»؟!
 
القصه! تجلی آشکار عبارت «مثل زمان جنگ» همین فداییان معروف به «مدافعان حرم»اند! شیربچه‌های دلاوری که جنگ در بیرون مرزها را به جان می‌خرند تا قدوم نحس دشمن، اصلا و اساسا خاک مقدس وطن را آلوده نکند!
 
به این معنی، «ضد‌جنگ» اتفاقا یعنی قاسم سلیمانی و همه آن سرداران و سرهنگ‌ها و سربازانی که غریبانه اما شجاعانه، مشغول بیرون نگه‌داشتن دشمن حرامی در کیلومترها آن‌سوتر از مرز پاک ایران عزیز هستند! اصطلاح «ضد‌جنگ» هرگز زیبنده حقوقدان یا دیپلماتی نیست که با توافق تقریبا هیچ خود، دشمن را به اهدافی حتی فراتر از اهداف حمله فرضی می‌رساند! آمریکا که از صدقه‌سر «زمان آن جنگ» و «جنگ این زمان» یعنی از صدقه‌سر «قاسم سلیمانی کربلای 5» و «قاسم سلیمانی کربلای معلی» فقط در عالم خواب، گزینه نظامی را علیه ایران به کار می‌برد، لیکن یارای جنگی هم اگر می‌داشت، آیا جز این بود که کاری کند مثلا قلب رآکتور اراک، دیگر نتپد؟! و آیا جز این است که برجام این دولت که در عرض 4 سال، اندازه 40 سال، همه ما را و همه کارخانه‌های ما را اعم از هسته‌ای و غیرهسته‌ای پیر کرد، بدون تحمیل هزینه جنگ بر دوش دشمن، دشمن را حداقل به بخش‌هایی مهم از هدف خود رساند؟! پس اصطلاح «ضد جنگ»، نه آن ستاره‌ای است که بر دوش امثال آقایان روحانی و ظریف بدرخشد! حقوقدان‌ها و دیپلمات‌ها ظاهرا عادت کرده‌اند که منت کار نکرده را بر سر ملت بگذارند! «ضد جنگ» یا «مرد صلح» یا «ضامن امنیت» یا «کبوتر آزادی»، از قضا زیبنده «اصحاب جنگ» است که خطر را برای خود می‌خرند اما امن و امان را برای مردم خود می‌خواهند! هنوز خیلی مانده که حقوقدان‌ها یا دیپلمات‌ها پی به مضرات جنگ ببرند!
 
معایب جنگ را باید از سرهنگی پرسید که نوزادش را 6 ماه به 6 ماه در آغوش می‌گیرد! کاش پدرم «سرهنگ» بود تا پشیمان می‌کردم و اگر نه، مجبور به توضیح و تصحیح و معذرت می‌کردم نامزد انتخابات را از حرف درشتی که در مناظره‌ 92 بار این جمع و جماعت بی‌ادعا کرد! «اگر سرهنگ نبود» یعنی «جنگ بود»! و یعنی مجال‌های زیادی بود برای تحقق همه آنچه داعش در خواب می‌بیند! آقای روحانی نباید بگوید «اگر برجام نبود»! چه اینکه ما، هم نبود و هم بود برجام را کاملا حس کرده‌ایم! تا قبل از طلوع آفتاب کاغذی برجام، قلب رآکتور خودکفایی در تپش بود و بعد از آن اما با کوهی از سیمان پر شد، بی‌آنکه شاکله تحریم‌ها تکانی اساسی خورده باشد! آقای روحانی باید بگوید «اگر سرهنگ نبود، چه می‌شد»؟! و «اگر همان روحیه بچه‌های زمان جنگ در شیربچه‌های مدافع حرم متبلور نبود، چه می‌شد»؟! و «اگر قاسم سلیمانی نبود، چه می‌شد»؟!
 
آقای روحانی باید بگوید اگر شهریاری شهید نبود، ما با کدام داشته گرانقدر هسته‌ای، می‌خواستیم وارد توافق با دشمن شویم؟! و اگر سردار و سرهنگ و سرباز نبودند، ما از کدام امنیت یارای سخن داشتیم؟! بنابراین ما یک «عبارت» داریم و یک «اصطلاح»! عبارت «مثل زمان جنگ» و اصطلاح «ضد جنگ»! «مثل زمان جنگ» اشاره دارد به ایثار آن آتش‌نشان شهید که در فضای مجازی، «مدافعان حرم» را «فالو» می‌کند و البته در فضای حقیقی هم آرزو می‌کند کاش مرگی جز شهادت همراه مدافعان حرم نصیبش نشود! لیکن چه باک از شهادت در «خیابان جمهوری»، وقتی گستره و شعاع حریم امنیت، از این خیابان شروع و به خیابان‌های حلب منتهی می‌شود؟! آری! «شهید بهنام میرزاخانی» هم «مدافع حرم» است، هم‌چنانکه یکایک شهدای مدافع حرم، در وهله اول، «مدافع حریم امنیت مردم» محسوب می‌شوند! اگر شهدای مدافع حرم نبودند، نشنیدن صدای ضدهوایی تعجب داشت، نه شنیدنش! و اگر همین سربازها و سرهنگ‌ها و سردارها نبودند، آتش‌نشان ما باید هر روز را در کنار خرواری از آوار سپری می‌کرد! و این است راز عشق آتش‌نشان شهید به شهید زنده؛ سردار قاسم سلیمانی و شیربچه‌هایش!
 
پس عبارت «مثل زمان جنگ» اشاره به همان دارد که خمینی گفت «ما حتی برای یک لحظه هم نادم از جنگ نیستیم»! و اشاره به همان دارد که خامنه‌ای گفت «جنگ ما حقیقتا یک گنج است»! گنج ایثار! گنج دلاوری! گنج گذشت! گنج انسانیت! و گنج بالاترین مراتب کمال! و البته بعله! مضراتی هم دارد جنگ، که ناظر بر آن، اصطلاح «ضد جنگ» ساخته می‌شود! کیست اما «ضد جنگ»؟! الا سردار و سرباز و سرهنگی که دارد بیرون مرزها می‌جنگد تا شیپور لامروت جنگ، هیچ دخترکی را از خواب خوش شبانه بیدار نکند؟! تا صفیر وحشیانه هیچ گلوله‌ای، نغمه خوش هیچ عروسکی را به سکوت مرگبار بدل نکند؟!
 
آقای روحانی! حقوقدان شدن کاری ندارد! فقط باید چند واحد پاس کنی! اما سرهنگ شدن، یعنی گرفتن جان کف دست! و دل به معرکه جنگ زدن! خرداد 92 بر سینه کوبیدید و با افتخار فرمودید «من سرهنگ نیستم، حقوقدانم»! بهمن 95 بر سینه می‌کوبم و با افتخار می‌گویم من دست همه سرهنگ‌های ضامن صلح و امنیت کشورم را می‌بوسم و البته خیلی هم خدا را شاکرم که شما همان حقوقدان هستی، نه سرهنگ!
منبع:وطن امروز
اینستاگرام




عجب دنیایی ست
در کله پزی ها هم زبان ازمغز گران تر است
درست مثل جامعه
که چرب زبانها ازعاقلان ارزشمندترند





مقایسه
➕ همیشه برنامه دارد.
➖ همیشه بهانه دارد.

➕ خود جزئی از جوابهاست
➖ خود بخشی از مشکلات است.

➕ در کنار هر سنگی سبزه‌ای می‌بیند.
➖ در کنار هر سبزه‌ای سنگی می‌بیند.

➕ برای هر مشکلی راهکاری می‌یابد.
➖ برای هر راهکاری مشکلی می‌بیند.

➕ دوستی‌ها را زیاد می‌کند.
➖ دشمنی‌ها را زیاد می‌کند.

➕ می‌گوید اجازه بده انجام‌پذیر است.
➖ می‌گوید نمی‌توانم انجام‌پذیر نیست.

➕ با صبر مشکلات را حل می‌کند.
➖ با خشم مشکلات را زیاد می‌کند.

مثبت باشیم... وخوبی هارا ببینیم تا انرژی مثبت بپراکنیم چرا اینقدر انرژی منفی !!؟

...

مردها با چشم عاشق می شوند .

زن ها با زبان عاشق می شوند .

چه ربطی داشت :

دو گروه می کوشند ؛

یک گروه می جنگند .

و گروه دیگر نجومی می گیرند .

گروه اول جانبازند .

گروه دوم زبان بازند .

فهمیدی .

...



...

در اصل با گوش عاشق می شوند .

زبان آوردم که قافیه درست شود .

ملتفتی که ؟!

...
خاکپور عزیز سلام قربان دل پاکت برم که چون اییینه صاف است این کنایه این نوشته از بنده است نمیدانم یادم رفته اسمم جا افتاده فکر نکنم بدون اسم بفرستم خلاصه عزیز دل اندیشه وتفکر در این دیار ارزشش را از دست داده وزیان چاپلوسی و تملق است که حرف اول را میزند سخن دومم هم با نویسنده مقاله بود که در دولت سابق زبان به کام گرفته بود ومدیر مسئول جوان اش اقای بذر پاش چه سمتها که از باب رانت نداشت وحالا کلا در جامعه روزنامهاش انرژی منفی میپراکند یک بار دیده اید روزنامه وطن امروز از مشکلات ایثارگر ورزمنده وجانباز بنویسد اقای بذزپاش 8 سال نماینده مجلس بودند قدمی در دوران فقر وفلاکت برای ما برداشتند جز نطق سیاسی وجناحی در مجلس چیزی داشتند حالا...
...
سلام بر جانباز شیمیایی عزیز .

هزاران سایت جبهه ای و سیاسی و غیره :

هیچ کدام از معیشت رزمندگان خبر و نظر منتشر نمی کنند .

فقط شعار جبهه ای زیاد می نویسند ؟!

فاش نیوز عزیز است که غم بچه های جبهه و جنگ اسیرش کرده .

سلامت باشی .
آفرین براین قلم و فکر خدا نگهدارت

...

آنهایی که حقوق می گیرند :

می توانند با پول ؛

دیپلم بگیرند .

لیسانس بگیرند .

دگترا بگیرند .

مهندسی بگیرند .

استادی دانشگاه بگیرند .

به مردم کمک میلیاردی کنند و خیر شوند .

پول مفت همه کاری می کند .

ولی بچه هاز جبهه و جنگ که حقوق و معیشت ندارند .

مانند رزمندگان جانبازان ۵% ؛

می شوند گرسنه و محتاج نان ؛

و دنبال مال دنیا گشتن .

و پول پرست .

شان نشناس .

و این رسم روزگار شد .

که رزمنده ستیزی کنند .

و فرهنگ ایثار و شهادت را منحل کنند .

تا خودشان ثروت اندوزی کنند .

و خودشان را برتر از همه نشان دهند .

ولی بدانند که :

بر عکس است ؟!

و تاوان این جرم و جنایت را خواهند داد ؟!

...


...

مدرک بگیرند .

همون مدرک بخرند بود .

...
سلام ، با تشکر از مطالب مفیدی که قیامت را تداعی کرده اما میخ در سنگ فرو نمیرود. آنها فقط بهره بردار سیاسی و کاسبان دنیای دون هستند زیرا لباس مقدس روحانیت با دنیا داری و غربگرایی و آشتی با قاتلان هزاران شهید و جانباز از پیروی خط معاویه لعنت الله و مغولان جنایتکار و خونخوار سرچشمه گرفته است.
میگویند در نماز میت مرحوم رفسنجانی ، مردم برای شخص میت حاضر شدند اما فکر نمیکنند مدتها عاشقان ولایت حسرت پیش نمازی مقام معظم را رهبری را داشتند و همیشه هر جا رهبر عزیزمان حاضر شود میلیونها عاشق پشت سرش صف بسته اند. آنها در افکار دنیا پرستانه غرق شدند و از دوری حقیقت چشم و گوشهایشان تفکر دیگری را درک نمیکند. هرچه اعمال خودشان را در لفافه سیاست و فریب پیچیدند و از چشمها مخفی کردند ولی باید فکری برای بوی تعفن سیاست دشمن پروری و خیانت به خون میلیونها شهید و جانباز کنند.
چرا قانونی وجود ندارد تا خسارتهای وارده به کشور در اثر تصمیم غلط مسئولان از حساب بیت المال و جیب مردم پرداخت نشود؟ بدهی دولت چیست؟ آیا هزینه خارج از بودجه مصوب مجلس و تخصیص قانونی وجود دارد؟ چرا برای وعده های سراسر دروغ و فریب نامزدهای انتخابات ساز و کاری وجود ندارد تا حق مردم و رای دهندگان مطالبه شود؟ آیا رای حق الناس است یعنی بعد از انتخابات حق الناس نیست یا لازم است تا پایان دوره به مردم حساب پس بدهند؟
سئوال از نویسنده /
جدا نمیدانم اقای روحانی بعنوان دبیر شورای امنیت ملی در زمان دفاع مقدس و پس از ان چه زمانی مجاهدین فی سبیل الله را سربازان قوم وحشی هون اتیلا معرفی نمود این سئوال به هیچ وجه بار سیاسی ندارد بلکه تنها قصد فهم مطلبی را دارم که شما در این نوشته بارها از ان یادر نمودید چه ایشان در زمان دفاع مقدس نقش بسیار مثبتی در دفاع مقدس داشتند خوشحال میشوم . بفرمایید این کلمات در کدام سخنرانی و نوشته و ایشان گفته و نوشته شده . در صورت جواب متشکر میشوم
اما من می شناسم سرهنگ وسرتیپ که بیش از 90درصد خدمتشان درشهرستان بوده ولی چون در س خوندن ومدرک جمع کردن به این درجات رسیدند وفرمانده گردان می شناسم که کلی در جبهه زحمت کشیده ولی بادرجه سروانی بازنشسته شده خیلی از مقامات ودرجات در این نظام ناسالم ما داشتن منوط به داشتن پارتی ، روابط و ترس نداشتن از روز حساب است
آقای مرتضایی که به دبیر بودن فلانی رضایی و به جانبازان میدان جنگ نا... بفرما کجای مقاله خطاب به روحانی گفته بود او چنین گفته؟ مقاله به زنجیره ای ها خطاب کرده البته هرکس راضی به گفتار و فعل کسی باشد او هم از همان قماش است شک نکنی؟ مثلا کسی که افتخارات تاریخ ما را سرهنگ می نامند که برای میدان مین خوبند تا او بر گرده ملت بتازد مثلا و تاریخ را یغما کند مثلا و برای پز دادن به دیدار خانواده برخی شهدا هم بلوف بزند مثلا و ....
اقای شهاب عزیز من نمیدانم شما اسلام را چگونه یافتید . بحث در اسلام غیر از عملی در راستای فطره الهی و اذن الله انهم در مسایل اجتماعی علاوه بر عقلانیت و فطرت مستفیما اذن مجتهد مسلم را ژلب می نماید . اما دلیل این غلو وحشتناک در خصوص جایگاهها و تفرقه از طرف کسانی که دین خدا فقط حجمه های کلامی و در بسیاری از موارد بزرگان غیر همسو را متهم نمودن و حتی پس از رحلت مبارزی نستوه ستون نظام با انواع دروغ جو‌ررا الوده می نمایند را نمی فهمم رسول الله (ص)ا ئمه الطاهر ( ع) مشروعیت خدا مگر از غیر خداوند بزرگ کسب نموده اند . ایا تمام پیامبران اولعزام. حامل پیامی بغیر از تسلیم و رضا در برابر خدا بودند . عزیز برادر اسلام در طا قچه و رف شما در داخل پارچه زیبایی مبحوس است بله همان قران مبین ( اشکار ) را برایتان عرض می نمایم الحمدالله رب العالمین رهبران فرهنگی نظام خصوصا علامه مطهری و به تبع امام تمام شاگردان ایشان افرادی رئالیسم یا واقعگرا بودند بهمین دلیل نمیشود فردی را در مجموعه ای میخکوب نمود واز خواست همانگونه بیندیش که فلانی می اندیشد ما در محضره خداهستیم حتی در دفاع مقدس نیت ما رضای امام خمینی ( ق ره) شریف نبود بلکه چون اطاعت از ایشان در راستای رضای ان یگانه بی همتا بود در حد توان در دو جبهه داخلی و دشمن خارجی ادای وظیفه نمودیم لذا به همه دوستان و عزیزان پیشنهاد میکنم حداقل کتاب مقدماتی بر جهان بینی اسلامی را بخوانید تا متوجه شویم ای برادر تو همه اندیشه ای مابقیت استخوان ریشه ای . فطرت ( که بواسطه جوانی یا توبه و تقوا پاک میشود ) باعث درک عمیقتر از کلام خدا میشود . کلامی یسرنا بسیار اسان . مبین . اشکار برای جمیع مومنین که حتی اگر حدیثی را منطبق با دین الله ندیدید انرا به قران رجوع دهید . ظاهر گرایی یک جامعه از خواص اخباریون است . انشالله خدا همه ما را براه راست هداست فرماید حتما سوره مبارکه نحل ایه شریفه ۱۲۵ را از طرف حقیر مطالعه فرمایید .زیباترین سرمشق همه مومنین. پیامبران اولعزام چونان ابراهیم خلیل الله و رسول مکرم اسلام است . بنام خداوند بخشنده مهربان كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ و یا نيكى با بدى يكسان نيست [بدى را] آنچه خود بهتر است دفع كن آنگاه كسى كه ميان تو و ميان او دشمنى است گويى دوستى يكدل مى‏ گردد (۳۴ فصلت ) و دهها ایه دیگر که علاوه بر اصلاح خود جامعه را بابد به شرایط اقتصادی اخلاقی . اجتماعی . دهه اول انقلاب برگردانیم . فراموش نکنیم ملت ولینعمت ماست . مگر انانکه طبق دستورات الهی حق دوستی بانان را نداریم چون مشرکین و کفار اگر پدر و برادرمانمان باشند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi