شناسه خبر : 51728
پنجشنبه 07 بهمن 1395 , 15:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کمیسیون ماده 16 به نفع کیست؟

محمد شعبانی- کمیسیون ماده ۱۶ یک مرجع شبه قضایی و قانونی با ساختاری معیوب همچون تمامی مراجع شبه قضایی دیگر است. مانند هیات حل اختلاف مالیاتی، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و ... متاسفانه هیات های حل اختلاف یا کمیسیون های شبه قضایی که معمولا در همان محل دستگاه های مربوط هم تشکیل می شوند ، قریب به اتفاق به نفع دستگاه مربوط که در اینجا بنیاد شهید است، رای خواهند داد و این از ضعف های کمیسیون ماده ۱۶ هم می باشد و اگر قرار است حرمت جانبازان و ایثارگران رعایت و حق آنان پاس داشته شود، می بایست که تدابیری برای اصلاح ساختار این کمیسیون شبه قضایی اتخاذ نمایند.

 از آنجایی که اعضای این کمیسیون ها حق الزحمه ی شرکت در جلسات کمیسیون را از همان دستگاه دریافت می نمایند، به نحوی استقلال خود را از دست داده و بی طرفی را به کنار می نهند و جانب دستگاهی را می گیرند که دستمزدشان را از او دریافت می کنند.
من شکایتی را از جانب مادرم (که دارای تمام مدارک پزشکی همزمان شیمیایی و سابقه ی بستری یک ماهه در بیمارستان امیرالمومنین یزد می باشد!!!) به طرفیت بنیاد در دیوان عدالت طرح نمودم که متاسفانه پس از صدور رای بدوی بر مبنای ادعای کذب بنیاد شهرستان و نهایتا پس از دو ۲ سال انتظار بیهوده، تازه قاضی مربوطه فهمیده که این رای قانونی نبوده و باید در کمیسیون ماده 16 طرح گردد. لذا پرونده را به کمیسیون مذکور فرستاده اند و دیگر هیچ امیدی به نتیجه عادلانه نیست.
چنانچه راهی برای همکاری سراغ داشته باشید ممنون خواهم بود که از طریق ایمیل شخصی مرا برای احقاق حق مادر مصدوم و پیرم یاری فرمایید.
با سپاس
شعبانی  دکترای برنامه ریزی شهری

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
لیسانس حقوق ثبت بیکارفرزند جانباز25درصد
سلام
سه نفر ارشد و دو نفر کاردانی تو یه خانواده. پدر جانباز 25 درصد و حضور در جبهه 69ماه. همه مون بیکار به والله علی
متاسفانه کفه ترازوی عدالت کمیسیون ماده 16 بیشتر به سمت سازمانها و نهادها سنگینی می کند.
سلام
رای کمیسیون ماده 16 را مبنی بر بازگشت به کار به شرکت نفت گرفتم. هفت سال بین خوزستان و تهران دویدم کسی برای این رای تره هم خورد نکرد.


دیوان عدالت اداری کمسیون ماده ۱۶ را چند سالیست برای رسیدگی سریعتر به شکایات ایثارگران تاسیس کرده است و همه میدانیم وظیفه دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات مردم از دستگاههای دولتی یعنی زیر مجموعه قوه مجریه میباشد بنیاد هم یکی از سازمانهای زیر مجموعه دولتیست که رییس آنرا شخص مقام معظم رهبری تعیین میکنند و باید این نهاد انقلابی بر اساس بخش نامه های اداری که از طرف هیئت وزیران و بر اساس قانون تصویب شده از طرف مجلس شورای اسلامی به آنها ابلاغ میشود عمل کننند در اکثر مواقع بعلت تخصصی بودن دیوان و افراد کارآزموده و متعهد در این بخش از رکن قوه قضاییه شاهد عدالت و تصویب احکامی به نفع ایثارگران بوده ایم که به دلایلی بعداز قرار حکم صادره از طرف دیوان و ابلاغ آن از طرف دایره اجرای احکام به مسولان بنیاد کسی جوابگو نیست چون معمولا چون دو دستگاه حاکمیتی بعنی قوه قضاببه و قوه مجریه در برابر هم قرار میگیرند و طرف ذی نفع افراد عادی میباشند کمتر دستگاه دولتی را زیر فشار میگذارند تا به حکم دیوان تمکین کند و اشخاص آنقدر باید از مسیرهای قانونی دیگر پرونده را دنبال کنند که با توجه به وضعیت جسمی و روانی ایثارگران چنین کاری مقدور نبوده و نتیجه این میشود که ایثارگران ار متولیان بنیاد بریده و نسبت به دیوان بی اعتماد شوند.
دیوان عدالت اداری بخاطراینکه ازیک رای وازیک استعلام که کاملاًنادرست ونابحق ازسازمان امورمالیاتی کشورنموده وسازمان فوق نیزبدون درنظرگرفتن حق وحقوق وحتی ملاقات حضوری وتوجیه خواسته خودتوسط ایثارگرخدمت قاضی محترم وقبول خواسته اینجانبان ومتاسفانه ازآنجائی که استعلام وپاسخ وتوجیهات سازمان مربوطه درخصوص اعطای مجدد واستنادبه قانون شماره 2727/د 1371/5/20 سازمان اموراداری واستخدامی یامجلس شورای اسلامی، ازحق برخواردی یک مقطع تحصیلی خاص فرزندان معظم شهدامحروم گردیدیم که متاسفانه تاکنون هیچ مرجعی بعنوان رسیدگی به حق ازدست رفته مافرزندان شهداآماده پاسخگوئی به این مطلب نگردیده است لذاتاکنون 6سال می باشدکه ازحق فرزندشهیدی خودمحروم شده ایم .ومانندافرادعادی بلکه کمتردراین نظام بماتوجه شده است . حرف مافقط استفاده ازیک مقطع تحیلی فرزندان معظم می باشدوبس .
سلام خداقوت بنده رحیم صالحی با ۲۷ونیم ایثارگری حتی آلوده به شیمیائی هستم ۵۶سال دارم و ۳ساله از دیسگ کمر رنج می برم وخانه نشین شدم و هیچ پشتوانه ندارم وبرای خرج روزمره خانواده مانده ام وشرمنده برای معیشتی نام نوشتم اما متآسفانه خیلی ها بعد از من اقدام کردن والان حقوق میگیرند تازه فهمیدم هرکس آشنایی نداشته باشد هیچ حقی در این مملکت ندارد وامیدوار شدم که از طریق این به حق خودم برسم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi