شناسه خبر : 51734
شنبه 09 بهمن 1395 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست تخصصی عکاسان شاهد و ایثارگر فارس برگزارشد

نخستین نشست تخصصی عکاسان شاهد و ایثارگر فارس با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و جمعی از عکاسان شاهد و ایثارگر در سالن خادمین شهدای بنیاد برگزار شد.

فاش نیوز - نخستین نشست تخصصی عکاسان شاهد و ایثارگر فارس با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و جمعی از عکاسان شاهد و ایثارگر در سالن خادمین شهدای بنیاد برگزار شد.

به گزارش فاش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم با بیان اینکه داشتن فعالیت و هدف مشترک مهمترین شاخص انجمن ها و گروههای مردم نهاد است گفت: یکی از موارد مورد حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایجاد تشکل ها و کانون هایی است که در قالب آن ها ایثارگران به انجام امور فرهنگی و اجتماعی در جامعه بپردازند.

رجبعلی راهی گفت: راه اندازی کانون عکاسان شاهد و ایثارگر فارس یکی از کارهای خوبی است که در بنیاد استان انجام شده است و علاوه بر شناسایی و معرفی عکاسان شاهد و ایثارگر، زمینه آموزش و یادگیری را برای دیگر افراد جامعه هدف فراهم می کند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: شناسایی و ساماندهی هنرمندان عکاس شاهد و ایثارگر، ایجاد انسجام، همدلی و همبستگی میان آن ها، برپایی نمایشگاه های تخصصی عکس با موضوع ایثار و شهادت و نمایشگاه های توانمندسازی  این هنرمندان از جمله اهداف تشکیل کانون عکاسان شاهد و ایثارگر فارس بوده است.

سیدعلی محمدی همچنین با بیان اینکه همزمان با 22 اسفندماه روز ملی شهدا، نمایشگاه عکس هنرمندان عکاس شاهد و ایثارگر فارس با موضوع والدین شهدا در شیراز برپا می شود افزود: علاقمندان می توانند تا 22 بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه این نمایشگاه واقع در شیراز، نبش خیابان مشکین فام، ساختمان شماره 2 بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره هنری، اسناد و انتشارات ارسال کنند.

در این نشست آزاده جانباز احمدرضا مداح : مسئول کانون عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس نیز اشاره ای به فعالیت های کانون کرد و گفت: پس از شناسایی هنرمندان شاهد و ایثارگر و برای رسیدن به اهداف و حفظ استقلال کانون عکاسان شاهد و ایثارگر و ایجاد انسجام، همدلی و همبستگی عکاسان جهت  پیگیری حمایت از هنرمندان عکاس شاهد و ایثارگر، به سمت ثبت سمن‌ (NGO) عکاسان شاهد و ایثارگر پیش خواهیم رفت و در آینده ای نه چندان دور شاهد هنرنمایی هنرمندان شاهد و ایثارگر همچون گذشته در عرصه ای ملی و فراملی خواهیم بود.
مداح در ادامه گفت: برپایی نمایشگاه های تخصصی با موضوع ایثارو شهادت، برگزاری اردوهای یکروزه در قالب تورهای گردشگری، برگزاری دوره های آموزشی برای افراد مبتدی و تداورم آموزش برای افراد حرفه ای، ارتباط با ارگان ها و نهادها جهت پیشرفت و  گسترش فعالیت های هنرمندان شاهد و ایثارگر فارس و برگزاری نمایشگاه های موضوعی و تخصصی در سطح استان فارس، از اهداف این کانون خواهد بود.
در ادامه این برنامه استاد "بهمن حسن شاهی" در خصوص عکس و عکاسی مطالبی بیان کرد و  "فاطمه بکتر" رئیس اداره هنری و سید "مهدی سراج" کارشناس هنری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز طی سخنانی از حمایت هنرمندان توسط اداره هنری خبرداد و در پایان نیز عکاسان هنرمند شاهد و ایثارگر استان فارس به بیان دیدگاه های خود در خصوص راه اندازی سمن‌ (NGO) عکاسان شاهد و ایثارگر پرداختند.

گزارشگر و عکاس: فاطمه مداح از شیراز

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
تو را خدا به دادم برسید جانباز ۲۵ در صد هستم با کد ملی 2510692046
تبلیغات دروغین دولتی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گوش فلک را کر می کند خیلی گرفتارم اما برای اینجانب که احدی از ایثارگران هستم فریادرسی نیست.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi