شناسه خبر : 51752
شنبه 09 بهمن 1395 , 12:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران بدانند؛ اصلاحات قانون جامع ایثارگران (6)

سازوکار تأیید و احراز شهادت در بنیاد گاهی به چند سال هم رسیده است و این سیر طولانی مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌های شهدا ایجاد می‌کند.

یوسف مجتهد - امروز جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی از تجربیات پیشکسوتان و مستشاران باتجربه نیروهای مسلح برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) استفاده می‌کند.

بخشی از این مستشاران بازنشستگانی هستند که در دوران دفاع‌مقدس تجربه‌های ارزنده‌ای از مقابله با دشمن را آموخته‌اند. بسیجیان، سربازان و پرسنل کادر نیروهای مسلح با تجربیات ارزشمند خود همچنان گنجینه‌ای از سوابق پربار دفاع‌مقدس را در حافظه خود دارند که به‌کارگیری آن سند حفاظت و حراست از کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی است. دشمن به‌درستی از این تجربیات آگاه است و ما هم در بهره‌مندی از آن به‌درستی عمل می‌کنیم. لکن هراقدامی که از روی جهالت بر روند بهره‌مندی از همه امکانات و توانمندی‌های این نیروها و تجربیات آنها تأثیر منفی بگذارد باید حذف شود. بند(5) ماده 35 اصلاحات پیشنهادی بنیاد دارای این تأثیرات منفی است که بدون توجه به آثار زیانبار آن پیشنهاد شده است.

حضرت علی(ع) در نامه به مالک‌اشتر درباره رزمندگان می‌فرمایند: «فرماندهان لشکر تو باید کسانی باشند که در کمک به سپاهیان بیش از همه مواسات کنند و از امکانات خود بیشتر به آنان کمک نمایند، به‌حدی که هم نفرات سربازان و هم کسانی که تحت تکلف‌شان هستند اداره شوند. به‌طوری که همه آنها تنها به یک چیز بیندیشند و آن جهاد با دشمن است.»

بند8 سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران به شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر در ابعاد مختلف که امور معیشتی هم جزو آن است با حفظ اصول عزتمندی و شئون ایثارگری تأکید دارد.

مجلس شورای اسلامی در تاریخ 75/9/7 با تصویب قانون‌الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان، اسرا و افراد خانواده‌های شهدا، هرگونه دریافتی جانبازان و مستمری‌بگیران شهدا از بابت وضعیت جانبازی و شهادت را همزمان با دریافت حقوق بازنشستگی بلامانع دانسته و این دو دریافتی را مشمول هیچ‌یک از مقررات مربوط به دریافت دو حقوق از صندوق دولت و صندوق‌های بازنشستگی ندانسته است. حال چگونه است که بنیاد در اصلاحات ارسالی به دولت این حق مسلم را نادیده می‌گیرد و به‌دنبال حذف آن است. با این اقدام آیا جبهه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان شرور تضعیف نخواهد شد؟ در بندهای 6و2 ماده 35، اوضاع از این هم آشفته‌تر است و پیشنهاد ارسالی علاوه برآنکه نظام ناقص فعلی را برهم می‌ریزد توان ایجاد نظم جدیدی را نداشته و اوضاع پرداخت ایثارگران را با آشفتگی بیشتری مواجه می‌کند.

از نکات قابل تامل دیگر مبدأ پرداخت حقوق شهداست که در بند9 ماده 35 از تاریخ احراز و تأیید شهادت توسط بنیاد تعیین شده است. سازوکار تأیید و احراز شهادت در بنیاد گاهی به چند سال هم رسیده است و این سیر طولانی مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌های شهدا ایجاد می‌کند. تاریخ ارائه تسهیلات و خدمات و پرداخت حقوق و مزایا باید از تاریخ شهادت باشد و برای طی مراحل احراز شهادت محدوده زمانی مشخصی تعیین شود تا بنیاد طی این مدت تکلیف احراز شهادت را مشخص کند.

نکته دیگر در پیشنهادهای اصلاحی بنیاد تبصره ذیل بند8 ماده35 است که مبدأ پرداخت حقوق جانبازان از کارافتاده کلی را تاریخ صدور رأی ازکارافتادگی توسط کمیسیون پزشکی تعیین کرده است. به‌عبارتی یک فرد از کارافتاده باید مدتها در انتظار باشد تا کمیسیون پزشکی تشکیل شود و وضعیت ازکارافتادگی جانباز را تعیین کند. فاصله مجروحیت تا تاریخ تعیین کمیسیون که امکان دارد چند سال طول بکشد مشکلات عدیده معیشتی برای جانباز ایجاد خواهد کرد و این موضوع با شرط مقام معظم رهبری در تجمیع نهادهای ایثارگری که عنصر نهادی باقی‌ماندن بنیاد را تأکید کرده‌اند، منافات دارد. این پیشنهادها با روحیه انقلابی در نهاد مقدسی چون بنیاد شهید مغایر است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام لطف کنید برای کسانیکه بالای یکسال جبهه ای بسیجی دارند و دنبال جانبازی نرفتن چاره ای بیندیشید سپاسگزارم از شما.
اینجانب سرباز پدافند هوایی بودم که در سال 1361 در منطقه آقا جاری هنگام عملیات رزمی مجروح و از بقیه خدمت منو معاف کردند و سپس از طرف امور ایثارگان نیروی هوایی منو به بنیاد شهید معرفی و در سال 1361 برایم جانباز25 از کار افتاده کلی زدند و سپس استخدام یکی از ادارات تابعه وزارت بهداشت و درمان شدم و همان جانباز 25 درصد از کار افتاده کلی را دارم و در پایان سال 1389 با قانون جانبازان بازنشته شدم و تاکنون به غیر از حقوق بازنشتگی هیچ حقوقی از طرف بنیاد دریافت ننمودم خواهشمند است دستور فرمائید اینجانب را در خصوص موارد ذیل راهنمایی فرمایند . 1- آیا می توانم از حقوق حالت اشتغال استفاده کنم یا خیر ؟ 2- آیا می توانم از طریق نیروی هوایی ارتش یا پدافند هوایی تقاضای برقراری حقوق نمایم ؟ 3- در آن زمان در ارتش برایم درصد نزدند و طی یک صورتجلسه بنده را از بقیه خدمت معاف و به جای کارت پایان خدمت کارت ابراز رشادت در عملیات رزمی به من دادند و چون سن ام بالای 50 می باشد آن را تعویض نکردم آیا می توانم جهت پیگیری آن اقدام کنم ؟ در صورت مثبت بودن باید از طرق بنیاد شهید آن را انجام دهم یا خودم می توانم مستقیماً به نیروی هوایی مراجعه کنم
ضمن عرض سلام خدمت فاش نیوز عاجزانه ازمحضرتان خواهشمندم درخصوص سربازانی که درماموریت سپاه مجروح شده اندوباداشتن احکام ماموریت " معلول حین خدمت " شناخته شده اند مشاوره حقوقی بفرمایید جهت حق وحقوقشان بنده ابتدای سال1384حین انجام ماموریت امربه معروف ونهی ازمنکر مجروح ومصدوم شدم بعدازدوسال یک فیش مستمری ازساتا برایم صادرشد ودیگرهیچ... فقط برگه کمیسیون134"معلول حین خدمت ماده121 وبند ب 133 به خون شهداقسم میدهم یاریم کنید.
باسلام/ احترامآ باستحضارمیرساند : در دی ماه سال 1365 ازطریق بسیج ادارات بازرگانی واقع در خیابان ولیعصر (عج) نبش سفارت تعطیل شده عراق به توپخانه 63خاتم الانبیا(ص) /گردان8فاطر/اتشبار2/به شلمچه اعزام شدم و با آغاز عملیات کربلای 5 , آتشبارما به فرماندهی برادرفاضلی , دوباردرتاریخ 21/11/1365 و 20 مورد اصابت راکت شیمیایی قرارگرفت . بدینوسیله از عزیزانی که آدرس دقیق بسیج ادارات تهران را بلدند راهنمایی فرمایند تا نسبت اخذ گواهی اقدام نمایم. باسپاس
سلام روز بخیر دلخوش بودم که بعد از 3-4 سال بالاخره امسال میتونم وام مسکن از بنیاد جانبازان را بگیرم .از اونجایی که اکثر سازمانها و بانکها در روند خدمت رسانی به ایثارگران و جانبازان همکاری نمیکنن اینبار نوبت بانکها بود که به بهانه آتشسوزی پلاسکو و بدهی کاسبان آنجا و نیز پرداخت مجدد وام به آسیب دیدگان پلاسکو از پرداخت وام طفره بروند و پرداخت وام مجدد معلق بماند . هفته پیش طبق وعده بنیاد مراجعه کردم گفتند بانکها فعلا جلوی پرداخت وام را گرفتند . و این در حالی است که بسیاری از برادران مسکن را قولنامه کردند.از مسولین بنیاد اگر زورشان میرسد درخواست رسیدگی فوری دایم
با سلام
تاریخ رای ازکارافتادگی براساس شاخص های همچون سن - شغل - بیماری های ناشی از جانبازی - سایر بیماریهاکه به دلیل کهولت سن ایجاد می شود، بنابراین تعیین تاریخ برقراری حقوق از تاریخ مجروحیت با سایر معیارهای تعیین کننده در صدور رای از کار افتادگی همخوانی ندارد .
عدالت این است که به همه ایثارگران به تناسب ایثارشان ، توجه شود و برای همه جانبازان زیر 25% نیز حداقل معیشت برقرار شود .
براستی چرا اجازه حضور در کمیسیون های از کارافتادگی به جانبازان زیر25% داده نمی شود و دائما انها را ازارتش به بنیاد و از بنیاد به ارتش پاس می دهند ؟
سلام درتاریخ 1362/03/13درمنطقه پاوه ونوسودباعده ای ازبرادران بسیجی بودیم که باانفجارخمپاره 5نفرشهیدوبقیه مجروح شدیم 1نفراهل نوشهربه نام اقای موسوی و1نفرازگرگان به نام اقای کدخدازاده بودنداسم کوچیکشون یادم نیست احتمالااگه ادرس وشمارشونودارین لطفابهم اطلاع بدین ممنون میشم
طبق قانون کائنات به هرانچه فکر کنید، در همان لحظه کل کائنات به تکاپو می افتد تا خبری و یا نشانه ای از انها دریافت کنید . این راز را به شما که اینقدر مهربان هستید و به دنبال نشانی از همرزمان ، هدیه می کنم .
سلام ، افرادی در دولت برای ایثارگران محترم تعیین تکلیف میکنند که از طرف دشمنان نظام اسلامی ماموریت نفوذ دارند. جناب معاون اول قوه قضاییه در خصوص نفوذ سیاسی صحبت کرده که در تایید و تکمیل فرمایش ایشان باید بگوییم عده ای از مسئولان انقلابی در دوره های گذشته دارای شخصیت اسلامی و مورد اعتماد بودند لیکن به مرور زمان دچار چرخش ایدئولوژی شدند و اکنون تبدیل به عواملی برای ضربه زدن به نظام اسلامی و برخی سود جویی های مالی شدند. آنها ابتدا بوسیله لقمه حرام فریفته شدند و برای خوش گذرانی و تامین ریخت و پاشهای زندگی و برخی تامین زن دوم و غیره به حرام آلوده شدند و کم کم وارد تضاد با اعتقادات و شخصیت های مذهبی شدند.
اینگونه افراد با توجه به سوابق قبلی همچنان مورد اعتماد مسئولان ارشد هستند در حالیکه سالهاست ایمان و اعتقادات دینی و مذهبی را کنار گذاشتند و تبدیل به مهره نفوذی برای ضربه زدن به نظام هستند. آنها بعلت نوع مسئولیت و حق امضای نظارتی با تاثیر گذاری بر روند توزیع بودجه های مصوب تلاش میکنند بودجه به بخشی هدایت شود که بتوانند با مسئولی که بودجه را دریافت میکند وارد معامله شوند سپس با سند سازی و تایید دروغین انجام کار به راحتی بخشی از بودجه را بین خودشان تقسیم کنند.
در خصوص برخورد خصمانه مسئولین نفوذی با نیروهای ارزشی نیز با توجه به سطح مسئولیت آنان ، بوسیله تهمت و افترای کذب و تخریب شخصیت و هتک حرمت نیروهای ارزشی تلاش میکنند تا ابتدا نیروهای ارزشی از اطرافشان دور شوند سپس افرادی هم فکر را بجای نیروهای ارزشی جایگزین کنند.
نیروهای نفوذی بطریقی با فامیل یا اقوام نزدیک ساکن خارج کشور ارتباط دارند و اطلاعات را منتقل میکنند. در داخل نیز افرادی در سطوح مسئولیتهای ارشد هوای همدیگر را دارند بطوریکه اگر فساد فرد نفوذی کشف و اقدام شود متاسفانه افرادی در مسئولیتهای ارشد باعث رهایی و برائت آنان میشوند.
تمام موارد فوق الذکر با اسناد معتبر و شاهدان عینی وجود دارند. اکثریت اینگونه افراد هوادار و طرفداران گروههای سیاسی اصلاح طلب و دین گریز و بهاییان و بطور کلی مخالف با حکومت اسلامی و مذهبی هستند بنابراین حضور اینگونه افراد در پستهای مسئولیت حساس علاوه بر تعیین خط مشی ضدیت با ایثارگران توسط زیر دستان باعث ضدیت و صدمه و تضعیف جایگاه ایثارگران محترم و تقویت همفکران خودشان گردیده است.
سلام روز بخیر دلخوش بودم که بعد از 3-4 سال بالاخره امسال میتونم وام مسکن از بنیاد جانبازان را بگیرم .از اونجایی که اکثر سازمانها و بانکها در روند خدمت رسانی به ایثارگران و جانبازان همکاری نمیکنن اینبار نوبت بانکها بود که به بهانه آتشسوزی پلاسکو و بدهی کاسبان آنجا و نیز پرداخت مجدد وام به آسیب دیدگان پلاسکو از پرداخت وام طفره بروند و پرداخت وام مجدد معلق بماند . هفته پیش طبق وعده بنیاد مراجعه کردم گفتند بانکها فعلا جلوی پرداخت وام را گرفتند . و این در حالی است که بسیاری از برادران مسکن را قولنامه کردند.از مسولین بنیاد اگر زورشان میرسد درخواست رسیدگی فوری دایم
( پرداخت اخرین حقوق قبل ازبازنشستگی برای جانبازان)این جانب طبق قانون بازنستگی جانبازان بازنشسته شده ام ولی تامین اجتماعی مستمری بنده راطبق میانکین دوسال اخرخدمتم محاسبه وپرداخت میکند. جاره ای جزشکایت به دیوان عدالت اداری ندارم. از تمامی جانبازان تقاضا دارم اگر کسی دراین موردبه دیوان شکایت کرده ورای قطعی نسبت به احقاق حقش گرفته به سایت فاش نیوزارسال نماید تاامثال بنده ان را ضمیمه شکایت خود به دیوان بفرستیم . جانبازان عزیز خواهش میکنم همکاری کنید زیرا این مشکل خیلی ازجانبازان میباشداقای ساقی ازشما خواهش میکنم این مطلب رادرسایت قراردهید تامورداستفاده جانبازان قرارگیرد
من نمونه رای مثبت را دیده ام
حتما باید شکایت کنید تا کارتان درست شود .
توی سایت دیوان عدالت اداری هم می توانید جستجو کنید من هم اگر یادم بماند شماره رای رو برایتان پیدا خواهم کرد .موفق باشید و در این قسمت ثبت می کنم
سلام من درسال 61ازناحیه چشم مجروح شدم و در سال 95 توسط بنیاد شهید جانباز 5درصد محسوب شدم خود نیز کارمند بازنشسته وزارت کشور هستم و مدارک لازم جانبازی را به اداره ام و صندوق بازنشستگی ارایه کردم تا از تسهیلات مربوطه در پرونده ام استفاده نمایم لدا مسولین صندوق بازنشستگی اعلام میدارند بخاطر اینکه بازنشسته شده ام هیچگونه تسهیلات جانبازی به من تعلق نمی گیرد لطفا مرا راهنمایی فرمابید که چکار کنم با تشکر منتطر راهنمایی شما هستم
سلام ایا کارمندانی که بعد از بازنشستگی جانباز شناخته میشوند هیچگونه در پرونده پرسنلی انان تاثیری ندارد یا اینکه صندوق بازنشستگی اعمال نمی کمند لطفا راهنماایی فرماببد به کجاا مراجعه کنیم
حضرت علی(ع) در نامه به مالک‌اشتر درباره رزمندگان می‌فرمایند: «فرماندهان لشکر تو باید کسانی باشند که در کمک به سپاهیان بیش از همه مواسات کنند و از امکانات خود بیشتر به آنان کمک نمایند، به‌حدی که هم نفرات سربازان و هم کسانی که تحت تکلف‌شان هستند اداره شوند. به‌طوری که همه آنها تنها به یک چیز بیندیشند و آن جهاد با دشمن است.»
چه زیبا به کلام مولایتان گوش کردید!
سربازان مجروح سپاه که درماموریت رزمی ودرپی اجرای دستورفرمانده معلول ونقص عضو شده اند حال دغدغه زنده ماندن دارند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi