شناسه خبر : 51786
سه شنبه 12 بهمن 1395 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اصلاحات قانون جامع ایثارگران (7)

یوسف مجتهد - در بند 10 ماده 35 اصلاحات بنیاد آمده است: «از تاریخ تصویب این قانون چنانچه وراث اناث تحت تکفل شهید، شوهر اختیار کرده و مطلقه یا شوهر ایشان فوت شده باشد و از حقوق و مستمری شوهر برخوردار نباشد، با تشخیص بنیاد نسبت به رفع مشکلات معیشتی آنها اقدام می‌شود«.

هرچند اصول اولیه و ابتدایی نگارش در تدوین این اصلاحات رعایت نشده است، لکن پرداختن به آن باعث اطاله کلام و دورشدن از بررسی و نقد این اصلاحات می‌شود، لذا از این موضوع صرف‌نظر می‌کنیم. اما آنچه در بند10 آمده است حتی با قوانین عمومی درخصوص سایر افراد جامعه منافات داشته و علاوه بر آنکه حافظ منافع خانواده شهدا نیست بلکه به طریقی آن را تضییع و نسبت به سایر افراد جامعه آن را محدودتر می‌کند.

در قوانین عمومی فرزندان اناث متوفی درصورتی که فاقد شغل و شوهر باشند به‌عنوان تحت تکفل بدون قید و شرط دیگری از حقوق متوفی برخوردار می‌شوند؛ درحالی‌که در پیشنهاد اصلاحی بنیاد لزوم تشخیص بنیاد برای رفع مشکلات معیشتی ابزاری است که نحوه رسیدگی به فرزندان اناث شهید را با سلایق مختلف مواجه می‌کند؛ کما اینکه هم‌اکنون شاهد اعمال این سلیقه‌ها در پرداخت حقوق فرزندان اناث هستیم.

در بند11 ماده 35 بنیاد موظف شده است به آن دسته از شهدایی که دارای بیش از یک همسر دائم بوده و شرایط استفاده از حقوق مربوطه را داشته باشند، علاوه بر پرداخت قدرالسهم هر یک از همسران و فرزندان، حقوق مربوط به شهید به ازای هر یک از همسران معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

این اقدام به کاهش دریافتی اینگونه همسران شهدا منجر می‌شود، درحالی‌که برابر تبصره4 قانون حالت اشتغال بنیاد موظف شده بود به شهدایی که دارای بیش از یک همسر دائم بوده‌اند حقوقی علاوه بر حقوق مقرر از محل اعتبارات خود تعیین و پرداخت کند؛ یعنی هر کدام از همسران و فرزندان آنان دارای حقوق مستقل باشند و این موضوع بدان معناست که مقنن با درک صحیح از وضعیت معیشتی در جامعه، مصمم به رفع تنگناهای معیشتی خانواده شهدا بوده است. حال با چه اهدافی این محدودیت‌ها در وضعیت معیشتی آنان اعمال می‌شود، پیشنهاددهندگان این اصلاحات باید پاسخگو باشند.

در بند12 ماده 35 تشخیص مصادیق افراد تحت تکفل با رعایت تشریفات قانونی به دستگاه پرداخت‌کننده حقوق واگذار شده است. یعنی بنیاد خود را متولی تشخیص افراد تحت تکفل ایثارگران برای پرداخت حقوق می‌داند؛ موضوعی که همواره مورد اختلاف نیروهای مسلح و بنیاد بوده است. علاوه بر آن، این موضوع مغایر با ماده19 دستورالعمل نحوه اجرای قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز ازکارافتاده کلی و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب فرماندهی معظم کل قواست و مجلس نمی‌تواند مغایر با آن قانونی تصویب کند.

در تبصره2 ماده41 قانون جامع، محدودیتی برای استفاده از یک‌بار تخفیف 50درصد در پروازهای خارجی اعمال نشده بود لکن در اصلاحات پیشنهادی بنیاد این تسهیلات به سفرهای خارجی زیارتی محدود شده است و با قید زیارتی عملا بهره‌مندی ایثارگران در سفرهای خارجی به چند کشور محدود شده است.

بنیاد در پیشنهاد اصلاحی خود، مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را به جانبازان 50درصد و بالاتر تخصیص داده است و بهره‌مندی جانبازان 25تا 49درصد را منوط به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد کرده. با این اقدام مشغله کمیسیون پزشکی را بیشتر و با توجه به لزوم تشخیص کمیسیون پزشکی توسط پزشکان متعدد، هزینه‌ها را افزایش داده است؛ درحالی‌که در مصوبه مجلس همه جانبازان 25درصد و بالاتر مشمول این تسهیلات می‌شدند.

علاوه بر آن پیشنهاد بنیاد محدود به ورود به محدوده طرح ترافیک شده است درحالی‌که در مصوبه مجلس بر ارائه خدمات ترددی ازجمله آرم، کارت تردد و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک تأکید شده است که می‌تواند خدمات جامع‌تری در حوزه ایاب و ذهاب جانبازان فراهم کند.

در جهان کشورهای محدودی خط تولید خودرو معلولان دارند؛ نیازی که با توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و لزوم جلوگیری از بروز حوادثی که به‌ دلیل نقص جسمی می‌تواند سبب تشدید حوادث شود، مورد تأکید قانونگذار است. کشور ما هم ازجمله کشورهایی است که فاقد خط تولید خودرو معلولان است که لزوم برخورداری جانبازان از خودروهای مناسب را مضاعف می‌کند.

در پیشنهاد اصلاحی بنیاد با بی‌دقتی قانون مصوب مجلس به زعم تهیه‌کنندگان آن، اصلاح و بر تهیه خودرو مناسب ساخت داخل کشور تأکید شده است. هرچند در پیشنهاد بنیاد حوزه شمول بهره‌مندان از این تسهیلات توسعه پیدا کرده و جمع وسیع‌تری از این تسهیلات برخوردار شده‌اند ولی باید توجه داشته باشند که ارائه تسهیلات و رفع نیازمندی جسمی جانبازان دو موضوع متفاوت است که باید در دو قالب مجزا پیشنهاد شود؛ خودرو مناسب که بخش عمده‌ای از آن در تولیدات داخلی با محدودیت‌ مواجه است و با توجه به شرایط جسمی جانبازان باید از امکانات و حمایت‌های بیشتری برخوردار باشد و سایر خودروها که جنبه امتیاز دارد و برای سایر ایثارگران فقط به‌عنوان تسهیلات از تولیدکنندگان داخلی قابل تأمین و واگذاری است.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
کار، کار نفوذی های مخالف ایثارگران در بنیاد است
حقوق مکتسبه را بنیاد نمی تواند سلب کند .هر حقی که قبلا بوده به قوت خود باقی می ماند و بنیاد نمی تواند تغییری در آن ایجاد کند و این خلاف قانون است و شورای نگهبان و دیوان عدالت حتما با آن مقابله می کنند.
سلام .
اقای مجتهد اگه امکانش هست شماره تماستون را بفرمائید متشکرم
یه بار نشد یه مصوبه بی ایراد تصویب بشه حالا که خودتون سواد درست و حسابی ندارید به کشورهایی مثل امریکا و ویتنام نگاه کنید که چطور به سربازانی که در جنگ حضور داشتند خدمات میده ..ایثارگران و جانبازان از این همه قوانین متناقض و مبهم خسته شدن
بابااناث وپناث چیه که شمابااین بندوتبصره هارزمندگان راگمراه میکنیدمگرچندتااناث درایران است اگرخانه بخانه بگردی3موردش هم پیدانمیشود.پس شمارزمندگان که خودشان درمنطقه عملیاتی جنگیده راول میکنیدچسبیدیدبه اناث چراداریدبااین لایحه هامردم راسرکارمیگذارید؟مردم هم فک میکننددولت ببین چقدظریف بین است که بفکراناث ومناث است نه عزیزان مارزمندگان که وارثان اصلی این انقلاب هستیم را28سال استکه باکلی دردبحال خودمان رهاکردندآنوقت صحبت ازاناث میکنند.لطفافکری بحال رزمندگان بکنیدکه28سال استکه ازهمه چیزحتی دفترچه بیمه درمانی محرومش کردیدچرا؟؟؟؟؟؟رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی
بار مالی دارد عزیز برادر بارمالی
آقای مشکاتی سلام منظور از ( اناث ) در این جا فرزندان دختر شهداست
و عنایت داشته باشید که اسم قانون ، جامع است و تمام ایثارگران را در بر می گیرد و همه حق دارند که اموراتشان در این قانون رسیدگی و رتق و فتق گردد . موفقرباشید
سلام آقای رزمنده شرمنده من بدجورمتوجه شدم فک کردم زنانی رامیگویندکه درزمان جنگ تومنطقه بودند.همین هم است که نوشتم اگه بگردی چندموردازاین زنان رابیشترپیدانمیکنید/شرمنده من وخانواده ام نوکرخانواده محترم شهداهستیم بخصوص خاک پای دختران شهداماهرکاری کردیم ومیکنیم بازهم مدیون شهدای عزیزمان هستیم این طوربدبرداشتهارزمنده عزیزمیدونی ازچیه ؟ازخوردن بیش از20سال انواع قرصهای اعصاب وروان است .کسی که در24ساعت8ای9قرص اعصاب مصرف کنیدازاین فردچه انتظاری میتونیدداشته باشید؟؟؟؟بازم ازتمامی همرزمانم بابت برداشت غط اینجانب پوزش میخواهم امیدوارم که من راببخشید///رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی که حتی دفترچه بیمه درمانی هم ندارم
سلام وتبریک دهه فجر.متاسفانه نمایندگان مجلس هیچ وقت به ایثارگران به چشم مثبت نگاهی نداشتن .خوب دیگرجنگی نیست لازم به حمایت ازماها نمی دانند .33سال جانباز هستم بیکار هنوز مشخص نکردن .تکلیف حکمی ما چیست .این نماینده ها حق دارند.بایستی همه مارابه دریا بریزند این آقایان باخیال راحت چپاول کنند. ..خدایا الحمدالله رب العالمین .....
میدانم درج نمیکنید رزمندهای عزیز متوجه و مواظب سایت فاش نیوز باشید ماها رو سر کار گذاشته اند رستمی
هر گاه شرط اجرای قانون، سلیقه شخصی مدیران باشد امکان تبعیض و بی عدالتی افزایش می یابد و همچنین امکان تخلف از سوی ذینفع نیز وجود دارد
لیکن قانون باید بازدارنده از خطا و متعادل و متعارف و متناسب با سایر اصول باشد .
دراین خصوص حقوق رزمندگان و جانبازان زیر25% نیز مشمول همین شیوه های نا متعارف شده است. نام گذاری با عنوان جانباز معسر، معیار و اصول درست و ثابتی برای برقراری حقوق نیست .
حق همه جانبازان است که متناسب با نوع ایثارشان مشمول حقوق و حمایت قرار گیرند .
در هیچ کدام از کشورهایی که سابقه جنگ داشته اند، تسهیلات ایثارگران اینچنین تبعیض امیز نیست .
فکرکنم دیگه وقتشه !
مگه جانبازان۵۰%ببالاپلاک ویژه ندارن؟!پس چرادست توی قانون میبرین.
وقتی که هیچی نمیدونین نیست .(جناب مجتهدپیشنهادمیکنم اعصاب خودتوبیشترازاین درگیراین حرف ها نکنید)...
با سلام اگر مسئولین ما خضوصا بنیاد و مجلس که قوانین توسط آنها وضع می شود به اندازه یک صدم اطلاعات حقوقی برادر عزیزمان جناب مجتهد را داشتند و بدان عمل می کردند الآن وضع بدینگونه نبود از زمانی که مطالب حقوقی ارزشمند استاد مجتهد را دنبال می کنم کلی به اطلاعات حقوقیم اضافه شده و این را مدیون زحمات ایشان میدانم .
با عرض سلاو واحترام در مورد سهمیه های وام مسکن ایثارگران راستش تعدادسهمیه هایی که به استان ها داده اند خیلی محدود است که اون ها در یک سری استان ها مانند استان های شمالی بی سرو صدا و با پارتی بازی و بدون رعایت ضوابط و ترتیب اولویت ثبت نام اینترنتی به هرکسی که خواستند می دهند . کسی بگوید کی این سهمیه ها تعداد بیشتری توزیع می شود که این قدر این جوری سهمیه ها تقسیم نشود . ریاست محترم بنیاد شهید حاج آقا شهیدی ، سازمان بازرسی کل کشور لطفا" رسیدگی کنید که بی قانونی اوج نگیرد. من که تا الان وام نگرفتم می گویند جانباز 70 درصد وام گرفته تسویه شده از شما جلوتر است . من که اولویت اول شدم .نمی دانم هزار یک مشکل برای ما بوجود آوردند.
اینها همش حرف است سرکاریم سی سال است که فقط گذاشتن سرکار محض خدا بس است خسته شدیم
جناب اقای مجتهد برای چندمین بار خدمت حضرتعالی سلام عرض می کنم ازحضرتعالی درخواست عاجزانه داریم درخصوص اجرای ماده 38درزمینه جانبازان بسیجی وجانبازان پاسداران وظیفه توسط سپاه سخت گیری می شود .مطلبی درسایت بگذارید چرا که درصد جانبازی که توسط بنیاد شهید اعمال شده است درکمسیون پزشکی سپاه جایگاهی ندارد .بایستی دراین خصوص ازهفت خوان رستم گذشت تاماده 38و39توسط سپاه اعمال شود دراین مدت برای آوردن مدارک به چند جا حتی برای معاینه به پزشک های مختلف شهر محل سکونت وگرفتن سوء پیشینه مراجعه نموده ایم بازهم می گویند مدارکت ناقص است .باید به شهرهای که درآنجا بستری بودید مراجعه ومدارک بیاورید.درحالی که خود تعاون سپاه درموقع مجروحیت گواهی صادر نموده ودرپرونده موجوداست .بااین وضعیت بعد ازچند سال که این قانون توسط ارتش اجرایی شده درسپاه امیدی چندان به اجرای آن وجود ندارد. روح امام خمینی(ره)شاد وسایه رهبر معظم برسرما مستدام باد
سلام آقای مجتهد نقد جنابعالی فنی و کارشناسانه بود
ای کاش موقع وضع قوانین و تنظیم لوایح چند کارشناس حقوقی حضور داشتند ، و با تمام هوش و حواس جمع
نه اینکه جسمشان درجلسه حاضر باشد و فکر وهواسشان معطوف جمع و تفریق اموال و مایملک خرید و فروش و....
با تشکر از برادر عزیز دکتر مجتهد
برادر عزیز چرا به ماده واحده 75/09/07 بیشتر توجه نمی کنید تمام افراد جامعه حق دارند با دارا بودن شرایط به استخدام دستگاههای دولتی درآیند وطبق قانون باداشتن شرایط ملحوظ درقوانین بازنشسته شوند ومتعاقبا ازحقوق بازنشستگی برخوردار شوند چگونه همه احاد جامعه حق دارند اما جانبازان را محروم می نمایند البته قانون گذار این حق را سلب ننموده است اما مسءولین بنیاد با برداشت های سلیقه ای جانبازان را محروم نموده اند
بدیهی است فردجانباز همانند افرادعادی زحمت کشیده است ودرمقابل کارش از حقوق بهره مند شده است لذا چگونه باید جانباز را ازحقوق قانونی ایثارگری محروم نمود
افراد سالم میتوانند پس ازبازنشستگی کارهای دیگری بکنند وکمبود درآمد خانوار را جبران نمایند اما فرد جانباز پا به سن گذاشته ودیگر توان کار دیگری راندارد انصافا حقوق بازنشستگی کفاف مخارج زندکی نمی باشد لذا حقوق ایثارگری دراین شرایط کمک شایانی به جانبازان می نماید تمنا دارم با قانون گذاران مطرح فرمایید تا مجددا مورد رسیدگی قرار گیرد
سلام آقای مجتهد خسته نباشید مسئولین بنیاد نگا دهان ما میکنن اش درست می کنن چن اینها هر چی درست کردن ما خوردیم صدا مون هم در نیامد حالا هم همینه اینها به جانبازان زیر پنجا درصد از نظر بنیاد هیچی بهشون تعلق نمیکیرد خورو نه هدیه ایثار نه هدیه ازدواج نه دفترچه اتکاء نه فوقالعادهای که طبق قانون باید پرداخت بشه نه هزاران حق حقوق دیگری که فقط یه طرح ترافیک میداد اون هم می خواهن ندن دست شون درد کنه
سلام چرا هدیه ازدواج فرزندان جانبازان شاغل در آموزش و پرورش را که در قانون جامع خدمات ایثارگران آمده ضریب دو و دو برابر پرداخت نمی کنند.
باسلام به عزیزان رزمنده ،
اگر لحظه‌ای تأمل وتفکرکنیم اززمان قطعنامه واتمام جنگ وتلاشهایی که برای احقاق حق وحقوق،همه باین نتیجه خواهیم رسید که کوتاهی از طرف خودمان هست عزیزان به هردایلی که باشد،مادی،جسمی،وبرای یکدفعه نشد همت کنیم جمع شویم و نماینده ای انتخاب کنیم برای پیگیری حق وحقوق ر ز مندگان وجانبازان زیر 25درصدوبقولی معسرین،این نظرات وگلایه ها و شکوائیه ها کاری ازپیش نمیبرد جز وقتکشی واعصاب خردکنی،بارها تماس گرفتم بادوستان وعزیزان برای پیگیری اجرای قوانین مربوطه مصوب شده ازطریق مجاری قانونی،اما هیچ حرکتی انجام ندادیم،حالا وقت مردن چه کاری باید انجام شود؟الله اعلم،
قطعا باید منتظر فرج وظهور آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف باشیم و شبانه روز از خداوند تبارک و تعالی درخواست تعجیل در ظهور آقا،عج،را داشته باشیم بسیار بیشتر از آنچه تابحال ازخدا درخواست کردیم،
خدمت برادر عزيز علي سرگزي ل88/بنده هم موافق هستم و تنها راه اتحاد و همدلي است و با اين دلنوشته ها فکر نمي کنم مشکلي حل بشود
انتخاب چندين نماينده بهترين گزينه است و همه رزمنده ها و جانبازان زير 25درصد بايد متحد شوند و مانند ازادگان عزيز که مدت اسارت انها را جزو درصد انها حساب کردند مدت جبهه ما را با درصد جانبازي تجميع نمايند همه مشکلات حل خواهد شد .
متأسفانه به تمسخرمان گرفتند،
هنوز اندرخم یک کوچه ایم تنها کسی که بفکر ایثارگران عزیز هست فقط وفقط رهبر عزیزمان هست و بس،
این جماعت همیشه بفکر ریاست و کرسی نشینی وانتساب عمال وایادی مورد نظر برای همکاری وتلاش درپیروزی صحنه های سیاسی وانتخابات وتصاحب کرسی ریاست ومدیریت هستند،وانگهی عزیزان ایثارگر غافل از نیات پلید عده ای نجومی بگیر خوشگذران،مطالبه حق وحقوق میکنند از چه کسانی!
اللهم عجل لولیک الفرج،
منتشر بشود یاخیر حقیقتی است انکارناپذیر،،والسلام
چرا‏ ‏این‏ ‏همه‏ ‏تبعیض‏ ‏میذارید.‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏جانبازان‏ ‏ز‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ یر‏ ‏۲۵٪‏ ‏حالت‏ ‏اشتغال‏ ‏چرا‏ ‏ماده‏ ‏۳۸‏ ‏براشون‏ ‏اجرا‏ ‏نمیشه‏ ‏کمتر‏ ‏حیف‏ ‏و‏ ‏میل‏ ‏کنید‏ ‏تا‏ ‏یه‏ ‏چیزی‏ ‏به‏ ‏اونا‏ ‏هم‏ ‏برسه‏ ‏
چرا‏ ‏این‏ ‏همه‏ ‏تبعیض‏ ‏میذارید.‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏جانبازان‏ ‏ز‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ یر‏ ‏۲۵٪‏ ‏حالت‏ ‏اشتغال‏ ‏چرا‏ ‏ماده‏ ‏۳۸‏ ‏براشون‏ ‏اجرا‏ ‏نمیشه‏ ‏کمتر‏ ‏حیف‏ ‏و‏ ‏میل‏ ‏کنید‏ ‏تا‏ ‏یه‏ ‏چیزی‏ ‏به‏ ‏اونا‏ ‏هم‏ ‏برسه‏ ‏
سلام فاش نیوز رفیق چرامطلب من رو درسایت نمیزاری؟ من سربازبه خاطراجرای دستورفرمانده ازسال1384معلول ومعسروخانه نشین شم فقط یه فیش کمک معیشت دارم نه حکم کارگزینی نه کارت شناسائی نه معوقه نه شخصیت اجتماعی... درنظرداشته باش جوانی20ساله بودم که حین ماموریت سپاه مجروح مصدوم معلول شدم هیچکس مراراهنمائی نمی کندچون رای کمیسیون معلول حین خدمت است ازروزحادثه به بعدبه مدت 6ماه دربیمارستان بستری بودم ویک سال هم روی ویلچر... هردوپا.کتف چپ.سروصورت.شکست جوارح داخلی و... مدت42روزدر حالت کما بودم وتاامروزیک زنئگی نباتی دارم مطلب رادرسایت بگذار شایدراهنمایی کردند تقاضادارم
لازم است که ایثارگران حضور فعالتری در جامعه داشته باشند و اینکه مسئولینی بی کفایت انتخاب کنیم از ایثارگران که انسانهایی پاک هستند ، انتخاب شوند تا فکری به حال اقشار ضعیف جامعه نمایند. مقام معظم رهبزی حمایت می نماید ولی مسئولین غالبا به فکر خود و نزدیکانشان می باشند. لذا نباید منتظر کسی باشیم هرکس کهانتخاب شود و به فکر دور و بر خودش میباشد. ارا ده و همت همگانی با توکل به خدا و خون شهدا می تواند ما را به سرانجام مقصود برساند.
سلام خسته نباشید پدر من جانباز 15درصد هست وحقوق از کار افتادگی میگیرد و10سال هم بیمه تامین اجتماعی از قبل داشته ....سوال حال ایشون میتونند دوحقوق بگیرند یاخیر
یادمه در مسئله بدرفتاری راننده امبولانس بیمارستان کوثر خبرنگار فاش نیوز عین باز شکاری رئیس بیمارستان رو بازخواست کردم ولی چندین هزار جانباز خواستندر مورد سهمیه دانشگاه رفع ابهام کن در مورد خدمت هم همین طور در بحث شهریه و اشتغال و انواع مشکلات اما انگار نه انگار ..چه میشه کرد بالاخره جانبازان زیر 25 معسرن چه بخواهیم و چه نخواهیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi