شناسه خبر : 51815
چهارشنبه 13 بهمن 1395 , 11:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دادگاه عالی نیجریه بار دیگر خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی شد

خبرگزاری فارس: دادگاه عالی نیجریه بار دیگر خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی و همسرش شد

دادگاه عالی فدرال در ابوجا بار دیگر به وزارت اطلاعات و امنیت ملی نیجریه (DSS) اعلام کرد که سریعا «ابراهیم الزکزاکی» رهبر جنبش اسلامی این کشور و همسرش را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دادگاه عالی فدرال در ابوجا ضمن درخواست آزادی فوری شیخ زکزاکی و همسزش «زینة ابراهیم»، طی دستوری به پلیس خواستار انتقال آنها به مکانی امن برای زندگی شد.

پایگاه «بانوراما الشرق‌الأوسط» با اعلام این خبر افزود که در تاریخ 2 دسامبر 2016 نیز دادگاه عالی فدرال از وزارت اطلاعات نیجریه خواسته بود تا شیخ زکزاکی و اعضای خانواده وی را آزاد کنند.

شیخ زکزاکی در دسامبر 2015 توسط نیروهای وزارت اطلاعات نیجریه و پس از قتل جمعی از شیعیان این کشور بازداشت شد و تا کنون در زندان بسر می‌برد.

دادگاه همچنین در نامه‌ای به وزارت اطلاعات هشدار داد که اگر «ابراهیم ادریس» رئیس پلیس (IGP) و «أبوبکر مالامی» دادستان فدرال (AGF) از دستور دادگاه برای آزادی شیخ زکزاکی سرپیچی کنند در آن صورت به نقض دستور دادگاه متهم و محکوم می‌شوند.

بنابر این گزارش، قرار بود شیخ زکزاکی و همسرش در روز 20 ژانویه (1 بهمن) بنا به دستور دادگاه مذکور آزاد شوند اما وزارت اطلاعات نیجریه از اجرای این حکم امتناع کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi