شناسه خبر : 51841
جمعه 15 بهمن 1395 , 14:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شما که قبلا وام گرفتی...

آزاده و جانباز50 درصد امیرمحمد- پس از پنج سال آزادی از اسارت  سال 74 ستاد آزادگان ما رو برای وام خرید مسکن به بانک معرفی کرد و پس از کلی بدو بدو موفق به گرفتن دو میلیون تومان وام شدیم و طی چند سال وام را صفر کردیم، و الان قریب به سه سال است برای وام مسکن در بنیاد شهید شهرمان ثبت نام کردیم و ازطریق استان پیگیر شدیم مسئول آن گفتند که شما شرایط گرفتن وام مسکن را دارید.

  نزد مسئول بنیادشهیدشهرمان رفته موضوع را برایش توضیح دادم اماایشان می گویند چون که شما 24 سال پیش وام خریدگرفتید شامل شما نمی شود! کانه قرارهست این وام از سرسفره وجیب مبارک ایشان که ازهمرزمان آزاده هم هستند پرداخت کنند ، درصورتی که دوستانی داریم که سال گذشته علاوه بر وام دو میلیونی 24 سال پیش وام مسکن به مقدار40 وبعضا" 50 میلیون تومان گرفتند، و ایشان مدعی هستند وام به افرادی از آزادگان و جانبازان تعلق می گیرد که زمین مسکونی داشته تاحدسقف ساخته باشند.

 من اگر زمین مسکونی و ساخته شده تاحدسقف راداشتم که به شمااحتیاج نداشم! درانتها به این مثل میرسیم شاه بخشیده و...، این هم قانون وتفسیر آن توسط خادمین...

پناه برخدا ازاین ناعدالتی ....باسپاس

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
دو مليون تومان سال 74 برابر است با 200 مليون تومان سال 95
اقاى بى نام منم سال ٧٩ دوميليون تومان وام گرفتم. رفتم يك خانه طبقه چهارم خريدم بدون اسانسور بيست و پنج ميليون تومن با دوميليون وام و كلى پول دستى و قرض و پول بهره اى پدرم در اومد. تا اين وام و بدهيهارو صاف كنم. اخرشم بعد سه، چهار سال خانه اى نصيبم شد با لولهاى تركيده؟ هر وقتم كه ميام خونه يا مخوام برم بيرون از خانه عزا ميگيرم كه چطورى با اين پاهاى مصنوعى و داغون چطورى اين پله هارو بالا و پايين كنم؟ اونوقت شما با تن سالم نشستى بيرون گودو ميگى لنگش كن؟ و براى خودت چشم بسته نظر ميدى؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام،تا قبل ازسال نود و پنج ،ایثارگرانی که قبلا وام خرید گرفته بودند،در صورتیکه وام قبلی را تسویه کرده بودند میتوانستند مجددا از وام خرید استفاده کنند،برای اولین بار در سال نود و پنج این شرط گذاشته شد که قبلا هیچ وامی نگرفته باشند و البته کسی هم اعتراضی به وزارت مسکن و دولت نکرد و بنیاد هم از این حذف جانبازان که قبلا دو سه میلیون یا حداکثر هشت میلیون گرفته بودند حمایت کرد.البته سالیانه هشتاد درصد وام ایثارگران به دولت برگشت میخورد زیرا آنقدر شرایط سخت دارد که کمتر فردی میتواند استفاده کند.اما باید داعش چند نفر از این دست اندرکاران را منفجر کند تا روزبروز فشار بر جانبازان را افزایش ندهند.
سلام ، دوست عزیز حرف شما بجا و منطقی است اما هنگامی که قانونی وضع میشود همگی موظف به اطاعت از آن قانون هستیم. اما مسئله اینجاست که قانون توسط مجلس تصویب میشود و آیین نامه اجرایی را به بنیاد واگذار میکنند لذا بنیاد مجبور است طوری برنامه ریزی کند که یقه خودش گیر نباشد و شرایط بانک نیز تامین شود لذا شرایط سختی قرار میدهد که امروز بنده و شما با آن شرایط شوار مواجه هستیم.
بنده مستاجر و تا اکنون از هیچگونه تسهیلات مسکن استفاده نکردم واجد شرایط اولویت اول دریافت وام خرید 85 میلیون تومن مسکن هستم اما پس از مراجعه به بنیاد متوجه شدم باید 85 میلیون تومن آورده داشته باشم یعنی باید منزلی 15 سال ساخت خریداری کنم که 170 میلیون تومن ارزش کارشناس بانک داشته باشد.
هر طور فکر کردم تمام عمرم میلیاردها تومن سهمیه و اعتبار از زیر دستم توزیع کردم اما کوچکترین نگاه و فکر خطایی نکردم درحالیکه مسئولان اعتماد کامل داشتند باید آخر عمری تقوا و پاکی را رها کنم تا با زد و بند و افتادن به حرام و نزول و غیره بتوانم وام 85 میلیون را جذب کنم. هرگز آخرتم را برای 85 میلیون دنیای دون از دست نخواهم داد و با توکل به حق تعالی وحفظ تقوا به لطف و فضل الهی همانطور که تمام عمر با چند مجروحیت مستاجری را تحمل کردیم همچنان به لطف الهی امیدوار خواهم ماند.
طبق قانون میبایست وام ساخت بعلاوه یک قطعه زمین صد متری به قمیت منطقه ای به جانباز بالای 25 درصد تخصیص شود اما زمین را حذف کردند و بجای زمین جانباز مجبور است 85 میلیون تومن آورده داشته باشد تا شرایط بانک مهیا شود.
اگر فردی 85 میلیون تومن داشت که مستاجر نبود از سوی دیگر دولت تدبیر و امید طرح مسکن مهر را به بیراهه کشاند و تعدادی مصوبه داخلی را بر ضد قوانین تعاون مصوب مجلس را به تعاونیهای مسکن مهر داد تا اینطور خلاف قانون مصوب مجلس پوست اعضای مسکن مهر را پس از نه سال و نیم انتظار و محرومیت از کلیه تسهیلات دولتی بسوزانند پس از پرداخت 32 میلیون تومن هنوز میگویند پول زور بده و اقساط وام را پرداخت کن در حالیکه هنوز خانه ای تحویل نشده است. جالب است که همانجا تعدادی واحد انبوه ساز وجود دارد که بدون عضویت و بدون نه ماه و نیم انتظار و بدون محرومیت از سایر تسهیلات دولتی خانه را ده میلیون تومن ارزانتر از تعاونیهای مسکن مهر تحویل میدهند اما از رو نمی روند و به بهانه های واهی پول زور میخواهند !!!
طرح مسکن مهر مزخرف نبود لیکن در تدبیر و امید واهی و فساد اینطور مزخرف شد.
خودشان میدانند که مردم میدانند !!
احسنت به همسنگردیروزم ودردمندامروزم جناب آقای ناطق عزیزهزاران احسنت این دنیامحل گذره هیچ عاقلی آخرت خودرابااین دنیای پوچ وبی ارزش عوض نخواهدکردونمیکندچون ارزشش راندارد.....زه نیروبودمردراراستی زه سستی کژژی زایدوکاستی%%%%%%%%%%%رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی حتی بدون حقوق ودفترچه بیمه درمانی ازطرف دولتمردان وسپاه محترم
برادر من من ما هم اولویت اول از شهر گرگان شدیم چرا هر موقع می روییم می گویند سهمیه نیست و یا این که جانبازان 70 درصد که قبل وام گرفته و تسویه کردند باز بر شما که وام نگرفتی و اولویت اول سیستم شدی باز ارجح ترندو نیز تعدادکل سهمیه ها کمتر از 50 تا بود که اونم کمیسونی کردند و به موارد خاص خودشان به صورت غیر قانونی اعطا کردند.

پس چرا امسال این قدر سهمیه ها را این جوری توزیع می کنند
سلام بنده هم جانباز 55% هستم در اولویت اول برای گرفتن وام 85 میلیون بودم اما با این قانون جدید متاسفانه بم ندادند بنده مستاجرم حتی خود مدد کار بنیاد از نزدیک امد وضعیت زندگی رو دید ولی هیچ کاری برایمان نکردند
باسلام همسنگرای قدیمی خداروخوش نمیاد1نفر چندباروام بگیره وبه1نفراصلاوام نرسه اینطورکه شمافرمودید یک باروام گرفتید ایاخبرداریدهنوز یک عده اصلا1بارهم وام نگرفته اندعده ای از برادران جانبازچندباروام گرفته اند وفروختن ظلم به کسانی نیست که اصلانگرفته اند.اماراجب مسکن مهرکه اقتصادایران روفلج کردایکاش یک جایی ساخته میشدکه امکانات شهری داشت الان که تعدادی ساخته شده ومتقاضی نداره.ازمنوشمابعیده که بخواهیم جناحی صحبت کنیم نفت بشکه ای200دلارروفروختن ودریک شهرستان کلنگ سالن چندصد هزارنفری زدن باکف وصوت بعدش هم کاری کردن که نفت مملکت روافرادی مثل بابک زنجانی بفروشه وپولشو بجیب بزنه پس وظیفه منوشمااینکه بچه های نسل سوم چهارم روباگفتن حرف حق به انقلاب واسلام دلگرم کنیم بااین شبی خون فرهنگی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi