شناسه خبر : 51861
دوشنبه 18 بهمن 1395 , 16:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقدام نسنجیده ای که در دهه فجر جانبازان رابه زحمت انداخت

بنیاد شهید یکی از نهادهای برآمده از انقلاب است که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و برای رسیدگی به موقع و موثر به وضعیت جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران تأسیس گردیده است.

فاش نیوز - بنیاد شهید یکی از نهادهای برآمده از انقلاب است که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و برای رسیدگی به موقع و موثر به وضعیت جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران تأسیس گردیده است.

این نهاد مقدس که علاوه بر رسیدگی به امور محوله، وظیفه نظارت بر نحوه رسیدگی ادارات و سازمان های دیگر به امور مربوط به ایثارگران را نیز برعهده دارد و می تواند نقش بسزایی در کاهش آلام و رنج های بی شمار اقشار مختلف ایثارگران و پیگیری مسایل و مشکلات آنان از دولت و دولتمردان داشته باشد.

اما آنچه که باعث تأسف است در سال های اخیر به علت ضعف مدیریت و ایرادات سیستمی در ساختار سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، نه تنها این نهاد در انجام وظیفه ذاتی خود ناموفق عمل کرده و نقش نظارتی اش را در ارتباط با ادارات و سازمان های دیگر هم بجا نیاورده است، بلکه در موارد متعددی اگر هم خود ایثارگران مسایل و مشکلات خود را پیگیری کرده اند و حقوق قانونی خود را از دولت مطالبه و تأمین کرده اند، تازه سرو کله بنیاد پیدا شده و تمام رشته های آنان را پنبه کرده است!.

درطول این سال ها بارها شاهد بوده ایم که بنیادی ها، خصوصا" برخی مدیران ناکارآمد که در سطح مسئولیت محوله به آنان نبوده اند، اگر هم امکانی از سوی دولت و سازمان های دیگر به ایثارگران اختصاص یافته، با سنگ اندازی و ندانم کاری، آن را ضایع کرده اند و در موارد بسیاری با مدیریت غلط و ضعیف خود موجبات به جان هم انداختن ایثارگران را هم فراهم کرده اند و خلاصه اینکه نگذاشته اند آب خوش از گلوی ایثارگران پایین برود.

برای نمونه، اخیرا" که جانبازان نخاعی به خاطر مشکلات عدیده و مخارج زیادی که براثر وضعیت جسمانی خاصشان ناچارند متحمل شوند، با پیشقدم شدن خود جانبازان و انجمن جانبازان نخاعی، طرحی برای ترمیم حقوق و دریافتی این قشر از جانبازان و بخشی دیگر از جانبازان هفتاد درصد غیر نخاعی که وضعیت ویژه ای دارند طراحی و مورد بررسی قرار گرفت که به خاطر کارشناسانه و منطقی بودن آن، خود مسئولان بنیاد نیز بر آن صحه گذاشتند.

سرانجام پس از حدود یک سال ونیم پیگیری و دوندگی جانبازان، رئیس بنیاد در دیدار با هیئت مدیره انجمن جانبازان قول داد تا زمان اجرای قوانین مصوب شده در مجلس که اهداف مورد نظر را به طور اساسی برآورده خواهد کرد، رأسا" این طرح را اجرایی کند و اعتبار لازم برای آن را تأمین نماید.

طبق دستور صریح "حجت الاسلام شهیدی"، قرار بود طی حدود 15 روز  "ایزدی" معاون امور تعاون بنیاد، مقدمات کار را فراهم کند و در نشست بعدی با اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی، رئیس بنیاد خبر اجرائی شدن آنرا اعلام کند. اما با کمال تعجب وتأسف، در زمان مقرر رئیس بنیاد به طور عجیبی قول وقرار ها را انکار کرد و پس از شهادت همکاران خودِ ایشان، و از آنجا که فایل صوتی نشست هم موجود بود، بیان کرد که اگر هم قولی داده شده، الان به این نتیجه رسیده ایم که قادر به تأمین این مبلغ نیستیم. نهایتا" آقای شهیدی اظهار داشت که من موضوع را با رئیس جمهور مطرح کرده ام و ایشان تأمین اعتبار طرح را پذیرفته است و خواسته که آیین نامه اجرائی آن توسط بنیاد تهیه و به دولت داده شود.

در آن جلسه پس از اصرار و تأکید دوستان حاضر، برای اجرائی شدن موقت طرح از سوی بنیاد تا زمان تهیه آئین نامه درخواستیِ رئیس جمهور، رئیس بنیاد با بیان اینکه من بدون اجازه دولت نمی توانم چنین کاری بکنم، قول داد وقتی از رئیس جمهور بگیرد تا خود جانبازان از دکتر روحانی اجازه تأمین اعتبار اجرای موقت طرح را بگیرند؛ که این امر نیز به دلیل درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به تعویق افتاد و نهایتا" هم دیدار با رئیس جمهور به دیدار با معاون اول تقلیل یافت.

در دیدار با معاون اول رئیس جمهور، که نوبخت، معاون برنامه ریزی و سخنگوی دولت نیز آقای اسحق جهانگیری را همراهی می کرد، رئیس، قائم مقام و معاون امور تعاون بنیاد نیز حضور داشتند، نهایتا" توافق شد که طرح فورا" و از بهمن ماه به اجرا در آید. قرار شد تعدادی از جانبازان، به همراه ایزدی معاون تعاون بنیاد، و نوبخت و همکارانش در جلسه ای دیگر جزئیات را بررسی کنند. در آن جلسه معاون تعاون بنیاد مأمور شد جدول نهایی اجرای طرح را تهیه و به دولت تقدیم کند.

از همان اوایل، با شواهد وقرائنی که مشاهده می شد معلوم بود که "ایزدی" مسئول تعاون بنیاد دلش با این کار نیست و ان قلت هایی که می آورد و تأخیرهایی که در کار می انداخت نشان می داد که ظرفیت اجرای این طرح در او وجود ندارد! حتی به احتمال زیاد منصرف کردن رئیس بنیاد نیز نتیجه تلاش های او بوده است. این مسئله زمانی مشخص تر شد که با وجود موافقت دولت با اجرای طرح حداقلی - که اتفاقا" پیشنهاد خود او نیز بوده است - با خلف وعده، طرح موردتوافق را کاملا دگرگون کرد و باعث ضایع شدن زحمات انجمن جانبازان و نمایندگان جانبازانی که شبانه روز پیگیر این موضوع بودند گردید.

برهمین اساس بود که جانبازان نخاعی را با آن صبوریت و آرامشی که در وجودشان موج میزند واداشت تا با با خشم و نگرانی در لابی ساختمان مرکزی بنیاد حضور یابند تا موضوع علل کوتاهی و قصورِ معاون تعاون بنیاد را جویا شوند! موضوعی که زنگ خطر را برای بنیادی ها به صدا درآورده و درصورت تداوم، خسران آن میتواند گویبانگیر مسئولین بالاتر بنیاد را نیز در برگیرد.

بدیهی است اقداماتی از این دست که برخی مدیران مرتکب می شوند، اگر مدیریت نشود تبعات جبران ناپذیری دارد که کمترین آن ایجاد بدبینی بین بنیاد و ایثارگران و بدتر از آن، ایجاد اختلاف و نقار میان اقشار مختلف ایثارگران خواهد بود. اقداماتی از این دست نشانگر این مهم است که کار را باید به کاردان سپرد و هرکس را باید در شأن وسطح خودش به کار گُمارد!

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
این مسلم است که معاون بنیادبامانیست!

...

در راستای جوابگویی به بچه های جبهه و جنگ :

به یارانه نقدی هر نفر ۴۵۵۰۰ تومان ؛

بابت رزمندگی ۱۰۰۰ تومان ،

و بابت جانبازی زیر ۲۵% مثلاً جانبازی ۵% هم ۱۰۰۰ تومان ،

اضافه و پرداخت کنند ؟!

و بعد شعار بدهند که به همه رزمندگان و به همه جانبازان حتی

۵% دفاع مقدس حقوق می دهند ؟!

و از بچه های جبهه و جنگ کسی نیست که حقوق نگیرد ؟!

و با این تجمیع حقوق بچه های جبهه و جنگ می شود همه را

خاموش کنند ؟!

واین درس شد که :

جامعه یاد گرفت و حق خودش را نجومی و اختلاسی دریافت میکند ؟!

چه دنیایی داریم ما ؟!

قبلاً حقه و کلک فقط توی سیرکها بود ؟!

سیرک را تعطیل کردند ؟!

خودمان سیرک شدیم ؟!

و این بود درس اخلاق امروز ؟!

...

یا الله . سلام دوستان عزیز
نازم قلمت را که چنین فاش نوشتی !
سالهاست بنیاد دچار چنین وضعیتی است و کسی هم فریاد زندکه چرا؟؟؟
گوشش را می برند !
داروهای شیمیائی اسپری (سروتاید ) هندی را به جانبازانقالب می کنند تا جانبازان عزیز را خفه کنند و کسی فریاد رسی نمی بیند !!
فاش نیوز عزیز هم شده مرجع داعواهای درصد خواهان ! گریه امانم را می برد که بنویسم هنوز بعد از 35 سال از جانبازیم سپاه من جانباز بسیجی را در تکلف خود ندارد ! اگر من جانباز 70% به حق خودم نمی توانم برسم وای به حال اون جانباز عزیز 15% !! عزیزان فاش نیوزی من ! جناح بازی را بگذارید کنار ازواقعیت ها بنویسید که مسئولید در برابر خدا !
جانباز دغدغه دارویش را دارد ! دغدغه معاش خود رادارد ! به فکر همرزمان گمنام اجاره نشین خود هست ! به پیمان خود با شهدا متعهد است ! اینها هرکدام خودکوه مشکلاتند و فاش نیوز به سیاست بازی جناحی خود مشغول !!!
هیهات که جواب خدا و خونهای مقدس شهدا رو .........
شرمنده ام که درد امانم رو برید !
ایزدی ناکارآمداست!والسلام.
جناب ایزدی درجامعه هدف پایگاهی ندارندواکثراازایشان راضی نیستند..این حقیقت است.
سلام.آقای ساقی تخریب چهرهای خدوم تاکی؟
برادر با این حرف شما ( خدوم ) به یاد صحبت آقای نوبخت افتادم که در گفت : غارتگران بیت المال را ذخیره های انقلاب خطاب کرد
سلام من جانباز ذ 15 در صد شیمیاییم در سازمان زندانها با بد بختی وشنیدن ده ها توهین توانستم رسمی شوم بعد از 12 سال قراردادی الان هم گوشه ای منزوی شدم خدا حق مارا از مسعولین درغگویی که از اسم ما استفاده ابزاری می کنند چه در بنیاد چه جاههای دیگر بگیره ما نظام را فراموش نکردیم ولی افسوس همه ما را فرا موش کردند وه خلیها درجه و خیلیها نان می خورند
خدایا خودت جانبازان زیر 25 درص شیمیلیی را در یاب
من در بکی از شهرستانهای استان گلستان ساکن هستم و به نظر من و 99درصد جانبازان 99 درصد مسئولین و کارمندان بنیاد شهید ناکارآمد هستن و باید یک کمپینی بین جانبازان ایجاد شود و یه فکری واسه مسئولین بنیادشهید شود . این مطلب را هر جانبازی میخواند واسه بقیه جانبازان هم توضیح دهذ ....
یاالله
سلام دلاور . موافقم ولی من حقیر در این مورد توصیه میکنم گردان شهادت باید وارد عمل شود والا با قطع حقوق و تعلیق پرونده ایثارگری و جانبازی و...... مواجه خواهیم شد که باید اگر جمعی برای این کار (یعنی انتخاب کارکنانی دلسوز برای بنیاد و دفع منفی نگران به قوانین ایثارگری ) خود را برای محاصره های اقتصادی و ..... توسط بنیاد آماده کنند !
کارمند بنیاد نباید پشت میز نشین باشد و دائما دغدغه کمک به جامعه عظیم ایثارگری روداشته باشد ! آلان خانواده جانبازان اسیر بروکراسی اداری و تهیه دارو و درمان جانباز و دغدغه تائید و یا عدم تائید بیمه ایران را دارد که اینها هیچوقت دیده نشده و نمیشود ! چون مدیران بنیاد نشین اهل درک این مشکلات نیستند ! خدایا عاقبت مان را بخیر بگردان انشاءالله
کاملاموافق هستیم
سلام.ضمن تاییدبرادرمحترم.بایداضافه کنیم که یکی ازمشکلات اساسی ودغدغه هایمان درمان وپرداخت به موقع هزینه هاازسوی بیمه ایران میباشد..ناگفته نماندکه بعضی ازمدیران بهداشت ودرمان مادنبال منافع بیمه ایران هستندنه ایثارگروصعب العلاج وبیمارومریض !کوتاهی ازطرف مدیران بهداشت ودرمان میباشدکه ازجناب دکترساقی مدیرمحترم سایت فاش نیوزدرخواست اطلاع رسانی وپیگیری راداریم.انشاءالله.باتشکر.
بابا تو را خدا کم حرف بزنیم عمل کنبد از روزیکه بنیاد آمد برای خودشان نوندونه دورس کردن دل کدام جانباز از بنیاد خون نیست اگر راست میگوید بیاید انتخاباتی ری بدهیم شما جانبازان تهران دنبال کنید ما همه ری میدهیم همه میگویند دوز دوز بابا یکی این دوز را بگیرد مگر چند سال عمر مانده اول کسی بیاید بگوید چرا ما را دادند دست این بنیاد که حالا خودش از ما خبر ندارد ما دوست داریم مسوولین ما از سپاه باشد چرا چون از درد ما خبر دارد ما از دفتر مقام رهبری عزیر این تقاضا را داریم که مارا از دست این بنیاد نجاد دهد واسلام
باسلام انروزها بقران قسم من خجالت میکشیدم که حقوق جبهه را بگیرم و نظرم این بود که برای خدا رفتهام تا سال 1380که معلوم شد چشمها وریه ام شیمیایی در جزیره مجنون شده و15 درصد به من دادند اول سپاه ماهی 100هزار تومان میدادند شکر بد نبود ولی سال95باماهی 450هزار تومان به یک روز تمام میشه ه نبود خدا میداند هیچ حرفی نبود ولی حالا که اینقدر پول هست که اقایان حساب وکتاب از رستشان خارج شده و نمیدانند چطوری خرج کنند ما همه چیز را میبینیم وحواسمان هست واز اقایان درخواست دارم که عادلانه به معلولین برسندتا ما خجالت بچه هایمان را نکشم وما را مسخره نکنند و
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi