شناسه خبر : 51876
یکشنبه 17 بهمن 1395 , 09:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شیعیان سالروز آزادسازی نبل و الزهرا را جشن گرفتند

ساکنان دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» در شمال سوریه، نخستین سالروز آزاد شدن این دو شهرک از حلقه محاصره تروریست‌ها را جشن گرفتند.

ساکنان نبل و الزهرا نخستین سالروز آزادسازی شهرک‌های خود را جشن گرفتند. به گزارش پایگاه اینترنتی «الوقت»، در این جشن هزاران نفر شرکت کردند و تصاویر امام‌خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و پرچم ایران در کنار تصاویر «بشار اسد»، و سیدحسن نصرالله و پرچم‌های سوریه و مقاومت به چشم می‌خورد. این دو شهرک حدود 60هزار نفر جمعیت دارند.
سال گذشته در چنین روزهایی، دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» در استان «حلب» طی عملیات مشترک ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی، از محاصره تروریست‌ها خارج شده است. نبل و الزهرا به مدت حدود چهار سال در محاصره قرار داشت.
سخنرانان جشن‌های روز جمعه، ایستادگی مردم دو شهرک خصوصاً پیران، زنان و کودکان در برابر تروریست‌‌ها را ستودند و اعلام کردند که شکست محاصره این دو شهرک، ابهت دروغین آمریکا، ترکیه، عربستان و رژیم صهیونیستی را شکست و موجب زمینه‌سازی شرایط برای آزادی شهر «حلب» شد.
در سال 2012، زمانی که تروریست‌ها بر مناطق وسیعی از شمال سوریه و استان حلب مسلط شدند، اهالی دو شهرک نبل و الزهرا از همکاری با تروریست‌ها و پذیرش آنها سر باز زدند. همین سیاست را ساکنان دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در استان شمالی «ادلب» نیز در پیش گرفته‌اند و ساکنان این دو شهرک هنوز تحت محاصره تروریست‌ها قرار دارند.
شهرک‌های نبل و الزهرا که در شمال شهر حلب و در 30 کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد، 15 بهمن سال گذشته در عملیات ارتش سوریه و مقاومت، از محاصره تروریست‌ها خارج شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi