شناسه خبر : 51888
دوشنبه 18 بهمن 1395 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سوالات فرزند یک جانباز از ستاد کل نیروهای مسلح!؟

مهرداد - لطفا این سوالات رو از ستاد کل نیروهای مسلح (سردار کمالی یا هر مسئول بلند پایه دیگری) بپرسید؟:

1. بحث تغییر ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی به کجا رسید آیا مورد تایید رهبری معظم هست یا نه؟ (لطفا توضیح کامل با تمام جزئیات ).

2. در صورت تصویب، آیا به متولدین سال 73 به بعد کسری تعلق میگیرد یا نه؟

3. آیا مشمولان میتوانند هنگام پست کردن دفترچه از طریق پلیس+10 نسبت به ثبت کسری ها اقدام کنند یا باید زمان دیگری اینکار رو انجام داد؟

4. چرا مشمولان هنگام پست کردن دفترچه باید زمان زیادی در صف انتظار بعضی مواقع (6 تا 7 ماه ) بلاتکلیف باشن! آیا این وضعیت در سال 96 بهتر خواهد شد یا نه؟

5.آیا خدمت سربازی در سال جدید 24 ماه خواهد بود یا کما فی سابق همان 21 ماه است؟

6.آیا کارت سبز و گذراندن دوره 45 روزه سپاه و داشتن چندین سال سابقه بسیج فعال، موجب کسری در سال جدید میشود یا نه؟

7.سوال اصلی: آیا برای فرزندان جانبازان زیر 25 درصد باز هم تبعیض قائل میشوند یا نه؟ مثلا اگر یک جانباز 15 درصد با سابقه 8 ماه در جبهه و 3 ماه بسیجی 2 فرزند پسر داشته باشد طبق قانون جدید مصوب مجلس دهم یعنی تغییر بند 45 قانون خدمت وظیفه عمومی که به ازای 8 ماه جبهه 8 ماه کسری و به ازای 15 درصد جانبازی 15 ماه کسری حساب میشود آیا میتوان 8 ماه کسری را برای یک فرزند و 15 ماه دیگر را برای فرزند دیگر حساب کرد و محدودیتی نداشته باشد.؟ چون یک جا خونده بودم رزمنده جانباز فقط میتواند امتیاز های خود را برای یک فرزند حساب کند و فرزند دیگری از گرفتن کسری محروم میشود! طبق قانون جدید و در سال 96 آیا این محدودیت برداشته میشود و دو فرزند میتوانند امتیاز هارو تقسیم کنند یا نه؟ (لطفا با ذکر جزییات توضیح بدین ).

8.در صورت تصویب قانون جدید و تایید رهبر معظم انقلاب (خدا از عمر من کم کند و به عمر با برکت این عالم خجسته بیفزاید ) آیا طرح تجمیع هم در نظر گرفته میشود یا نه؟

9. لطفا در مورد بند مربوط به ایثارگران در لایحه بودجه 96 توضیح بدین که گفته: فرزندان ایثارگر در صورت نداشتن غیبت و ... میتوانند خدمت سربازی رو خریداری کنند و از 50 درصد تخفیف بهره مند شوند.

آیا برای این طرح هم شرط درصد (مثلا فرزند جانباز 25 درصد به بالا) هم هست یا فرزندان همه جانبازان بدون محدودیت و بدون داشتن غیبت میتوانند خدمت رو خریداری کنند؟

آیا شرط خاصی برای فرزندان جانباز و ایثارگر مطرح است یا نه؟

آیا راه دیگری برای تخفیف وجود ندارد؟ چون با توجه به شرایط مالی ما واقعا حتی پرداخت 50 درصد هم زیاد است. اگر راهی هست لطفا راهنمایی بفرمایید

10.علت این همه آشفتگی در قوانین چیست؟

چرا دفترچه ها ویرایش جدید نمی شوند و چرا موقع مراجعه مشمول به نهاد های مربوطه با پاسخ های متفاوتی روبه رو میشوند؟(مثلا پلیس+10یک پاسخ میدهد و نظام وظیفه چیز دیگری میگوید!

آیا باید برای اطلاع از وضع قوانین جدید به سایتی یا جای دیگری مراجعه کرد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

این سوال هارو تاکنون از افراد زیادی پرسیدم ولی متاسفانه با پاسخ های خیلی زیاد و متفاوتی روبه رو شدم! اما از اون جایی که پدرم جانباز 15 درصد اعصاب و روان هست و از طریق یکی از دوستانم با سایت فاش نیوز آشنا شدم تصمیم گرفتم که اینجا بیام و مشکلاتم رو مطرح کنم.

امیدوارم مدیر محترم فاش نیوز از ستاد کل مشکلات ما رو پیگیری کنند.

با تشکر فراوان از همراه همیشکی جانبازان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران (کارکنان فاش نیوز ).

امیدوارم همون طوری که از حقوق جانبازان و ایثارگران دفاع میکنید در دنیا و آخرت رستگار و پیروز باشید و دعای همیشگی ما همراه شماست ...بی نهایت سپاسگزارم ...منتظر گزارش شما در این زمینه هستم ...

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
از اینکه سئوالات خوبی در ذهن شما نقش بسته است خوشحال هستم و برای شما فرزند عزیز جانباز ارزوی موفقیت دارم .
قوانین جدید در برنامه ششم گنجانده شده است که هنوز در شورای نگهبان در حال بررسی است و تایید نهایی نشده .
برای اطلاع از اخرین مصوبات توی تلگرام با کانال "شناسنامه قانون " جوین بشوید
خیلی عالیه
سلام
فعلا شورای نگهبان به شرح زیر با این ماده مخالفت کرد.
۲۶- در بند ۱۱ ماده ۱۰۳، از آنجا که این امر مستلزم اذن قبلی فرماندهی کل قوا می باشد، مغایر اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.
دوره سربازی فرد را برای یک زندگی موفق ٱماده میکند کلا فلسفه دوره خدمت همین بوده که شخص را از محیط بسته خانواده به محیطی بازتر هدایت کرده و تجربه های بیشتری را کسب کند که در زندگی به آنها نیاز پیدا میکند.
سلام / ممنونم از سايت فاش نيوز که بفکر جوانان و فرزندان ايثارگر و جانباز هستيد خداوند عاقبت بخيرتان کند و دعاي ما پشتيبان شما خواهد / موفق و سر بلند باشيد
سلام من هم یک سوال داشتم برای اجرای ماده 38 چرا بنیاد تعهد بر خلاف مفاد قانون جامع از جانبازان میگیرد و اگر ماده 38 قانونی است چه لزومی به مراجعه به بنیاد و پر کردن فرم های مختلف است ایا برای افزایش حقوق در سایر ادارات و نهادها کارمندان تقاضا نامه می نویسند و یا قوانین از طریق سیستم اداری به طور معمول و اتوماسیون اجرا می شود
باید فرمهای ماده ۳۸ تکمیل و تحویل سپاه شود تا حقوق جانبازان بسبجی را سپاه بعد از ۳۰ سال پرداخت کند کاری که ارتش برای سربازان انجام میداده از سال ۶۵ و حالا چه کسب معوقه آنرا باید پرداخت کند کسی پاسخگو نیست بجای اولویت دادن به بسیجیان به عنوان نیروهای داوطلب به سربازان حقوق میدادند اینجا کشور هرت است و همه چیز آن وارونه مثلا طرف نمیرفتید جنگ با پول معافیش رو خرید یعنی ارزش یک عضو قطع شده ۱ میلیون تومان است!
سلام جانباز ۲۵ درصد و با سابقه ۲۵ سال خدمت بازنشسته شده ام. ۷ سال مدیر حقوقی اداره بوده ام. لیسانس حقوق قضایی دارم. آیا می توانم تقاضای پروانه وکالت بدون آزمون بدهم؟ آیا استثنایی بر ماده ۸ اصلاحی وکالت برای ایثارگران وجود دارد؟ لطفاً اگر اطلاعاتی دارید مرا در جریان بگذارید. ممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi