شناسه خبر : 51900
دوشنبه 18 بهمن 1395 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استثنائی برای شهدای آتش‌نشان پلاسکو قائل نیستیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو گفت: ما استثنایی برای این شهدا قائل نیستیم چون قانون استثنایی در نظر نگرفته است. طبیعتاً وضعیت اداره حقوق و معیشت اینها با اداره مربوطه است.

شهیدی‌محلاتی

حجت الاسلام شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به خدمات بنیاد شهید به خانواده شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو گفت: بنیاد شهید یک ضوابطی دارد که باید بر مبنای ضوابط خود افراد را زیر پوشش بگیرد. همه محتوای قانونی که در اوایل انقلاب در این زمینه تصویب و بعد تکمیل شد در رابطه با جبهه و شهدای جبهه بود. ما برای بعد از جنگ برنامه‌ای نداشتیم چون قانونی تصویب نشده بود.

وی افزود: در سال 82 وقتی آقای نیلی از وزات دفاع تصادف کرد و از دنیا رفت، وزیر دفاع آن زمان نامه نوشتند به مقام معظم رهبری که چون ایشان تصادفشان در ماموریت بود، او را شهید محسوب کنیم؟ مقام معظم رهبری در جوابی که به آقای رحیمی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در این زمینه نوشتند، گفتند: اینان شهید خدمت محسوب شوند و در قطعه شهدا دفن شوند.

حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی در ادامه با اشاره به شهدای آتش‌نشان و تمام کسانی که در راه انجام وظیفه از دنیا می‌روند، گفت: ما تنها وظیفه‌ای که در این زمنیه داریم اینست که این افراد را به عنوان شهید قبول داشته باشیم. اجر شهید هم برای آنان یقینا محفوظ است. آنان را در قطعه شهدا هم جای می‌دهیم اما تامین زندگی خانواده‌هایشان با اداره مربوطه است. حالا چه وزارت راه باشند و چه خلبانان. مثل خلبانانی که در کیش سقوط کردند.

رئیس بنیاد شهید در ادامه تصریح کرد: شب گذشته آقای آخوندی، وزیر راه با من تماس گرفت و گفت این کسی که رئیس اداره راه و شهرسازی منطقه بود و زیر بهمن مانده و جان باخته است را می‌خواهیم در بابل میان شهدا دفن کنیم. گفتم او را در قطعه شهدا دفن کنند منتها اداره زندگی این‌ها با خود اداره راه و شهرسازی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو گفت: ما استثنایی برای این شهدا قائل نیستیم چون قانون استثنایی در نظر نگرفته است. طبیعتاً وضعیت اداره حقوق و معیشت اینها با اداره مربوطه است؛ مثل راهداری و مثل محیط بان‌ها.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
حق با رییس بنیاد میباشد چون لفظ شهادت در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تعریف شده است و شغل عزیزان آتشنشان هم مثل خیلی از مشاغل دیگر سخت و خطرناک است و باید این عزیزانی که جانشان را از دست داده اند از طرف اداره مربوطه که زیر مجموعه شهرداری میباشند مورد حمایت قرار گیرند و قانونگذار برای چنین مشاغل سختی تمهیدات لازم از قبیل کم کردن سن بازنشستگی و پرداخت حقوق و مزایای مکفی و تکریم آنان در جامعه را اتخاذ کند و رییس بنیاد غیر مستقیم از خانواده های این عزیزان خواسته اند که خودرا درگیر قوانین نصف و نیمه بنیاد که همان هم ضمانت اجرایی ندارد نکرده و اگر در همان مجموعه خود باقی بمانند بهتر است چون این عزیزان صندوق بازنشستگی و بیمه درمان خاص خودرا داشته و دادن عنوان شهید به آتشنشانانی که جان خودرا از دست داده فقط جنبه معنوی داشته ولی از نظر مادی خانواده های این بزرگواران در سیستم ناکارآمد بنیاد دچار مشقتهای زیادی میباشند بنیاد اگر مدیریت صحیح و اثر گذاری داشت که بعد از ۲۸ سال از اتمام جنگ هنوز ایثارگران مشکلات درمان و مسکن و ایاب و ذهاب و مالی.... نداشتند پس مصلحت آن است که خانواده این عزیزان مطالبات خودرا از قبیل حقوق بعداز فوت شخص متوفی را از مجموعه خود درخواست کنند تا تغییرات غیر اصولی در پرداخت حقوق و مزایا از طرف نهادهای غیر مرتبط خانواده آنهارا دچار عسر و حرج نکند.
چرتي همراه با پرت گفته است
اصولا" لياقت خدمت به شهيدان به اعضاي اين دولت نيامده است
باشد براي دولت بعد !!!
ازاین دولت بیشترازاین هم انتظاری نیست.
دیگرآتش نشانان دفعه دیگر ازاین اشتباهات نخواهندکرد بگذاربسوزد چرامن بسوزم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi