شناسه خبر : 51902
دوشنبه 25 بهمن 1395 , 12:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شمشیر بار مالی بالای سر ایثارگران

اصل ۷۵ قانون اساسی مربوط به مجلس شورای اسلامی است که می گوید مصوبات خود را طوری تنظیم کنند که باعث تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه های عمومی نشود مگر اینکه راهی برای جبران آنها باشد.

ایرج رحمانیان ۶۵ درصد - اصل ۹۱ قانون اساسی تشکیل شورای نگهبان را برای پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی و جلوگیری ار عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

 تا اینجا مشکلی نیست ولی اصل ۷۵ قانون اساسی مربوط به مجلس شورای اسلامی است که می گوید مصوبات خود را طوری تنظیم کنند که باعث تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه های عمومی نشود مگر اینکه راهی برای جبران آنها باشد.

 حالا اینجا دو سوال اساسی مطرح می شود که چرا شورای محترم نگهبان که ۱۲ عضو آن در مدارج علمی بالایی هستند و شش نفر آنها از فقهای آگاه و عادل به مقتضیات زمان و منتخب مقام معظم رهبری هستند و شش نفر دیگر نیز توسط قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی و با رای نمایندگان ملت تعیین می شوند، در زمانی که قانونی برای ایثارگران در حال تصویب است به اصل ۷۵ رجوع کرده و ایراد می گیرند که این کار یعنی رسیدگی به ایثارگران و بار مالی دارد!

 آیا ایثارگران که از خانواده بزرگ شهدا، اسرا، مجروحین و رزمندگان تشکیل شده اند و بر اساس تکلیفی که احساس می کردند برای کشور و نطام اسلامی جان و سلامتی خود را از دست داده اند نباید بنیاد حداکثر رسیدگی را به آنها داشته باشد؟

 براستی هزینه کردن برای کم کردن درد و رنج این عزیزان که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید صورت گیرد مغایرتی با اسلام و قانون اساسی دارد؟ اگر امروز همین قانون اساسی و احکام اسلامی وجود دارد بخاطر ازخود گذشتگی این عزیزان است و الا اگر جانفشانی ایثارگران نبود، کشور اشغال و قانون اساسی تغییر کرده بود.

 براستی آنهایی که امروز به بهانه های مختلف حاضر به بهبود وضعیت ایثارگران ار سر مصلحت نیستند! در آن صورت چه جایگاهی داشتند.

 از طرفی حتی اگر تصمیم اعضای شورای نگهبان را هم صحیح بدانیم چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی که منتخب مردم هستند و جایگاه خود را باید مدیون قشر ایثارگر بدانند، زمانی که شورای نگهبان مصوبات در خصوص ایثارگران را دارای بار مالی! تشخیص می دهد و برای اصلاح، تعیین و تخصیص منابع مورد نیاز آن، و برای تغییرات به مجلس عودت می دهد تغییرات کلی را انجام نمی دهند و از مخارج دیگر در امور کشور نمی کاهند تا نظر شورای نگهبان تامین شود و قوانین را بدون بهانه و اشکال تراشی تصویب کنند مگر جامعه چه خرجی دارد که مهمتر از مخارج درمانی و معیشتی ایثارگران است؟!

 از همه جالبتر اینکه وقتی شورای نگهبان طرح یا لوایح مجلس شورای اسلامی در خصوص ایثارگران را برای تغییرات به مجلس عودت می دهد، دیگر نمایندگان اصراری بر تصویب آنها ندارند.

بر اساس قانون اساسی در صورت اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می شود تا رای نهایی و الزام آور را از طرف مجمع کسب و اختلاف برطرف شود.

 از همه جالبتر و طنز آمیزتر رفتار مجمع تشخیص مصلحت نظام است و همانطور که از نامش پیداست آنچه را که مصلحت نظام اسلامی است را بدور از خواست دیگر قوا و نهادهای دولتی تصویب می کند.

نمونه بارز آن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که بعداز ۱۰ سال که در مجمع در بایگانی خاک خورد، به علت وضعیت آشفته منطقه و حملات تروریست های سلفی و تکفیری، توسط مجمع تصویب شد.

 اگر چه شاید همان هم با گذشت ۴ سال، در دیماه ۹۵ دوره آزمایشی اش به اتمام رسید در حالی که تغییر چندانی در در وضعیت ایثارگران ایجاد نکرد.

 با آنکه بنیاد فراخوانی مبنی بر اعمال نظر ایثارگران در هرچه بهتر کردن قانون جامع با تغییرات کلی داده بود اما در فاصله کوتاهی و بدور از نظر جامعه هدف، مجلس شورای اسلامی آن را با عجله تمدید کرد. اگر چه در صورت تصویب نشدن مواد قانونی ٱن - که اینبار بنیاد بار مالی را بهانه کرده است - هیچ ارزش حقوقی ندارد.

در آخر اینکه براستی چرا عده ای که قانونگذار و متولی رسیدگی به امور ایثارگران هستند مصلحت را در تنگنا قرار دادن معیشت و درمان ایثارگران می دانند؟

 مواردی که به نظر می رسد فقط جنبه تسکینی دارد؛ حتی اگر بهترین امکانات را هم برای خانواده ایثارگران فراهم کنند باز هیچکدام جای فرزند و پدر و همسری که شهید شده است را نمی تواند بگیرد.

واقعا در کشوری که هیچیک از امکانات آن برای جانبازان و معلولان نیست چگونه می توان ضایعه ناشی از مجروحیت را جبران کرد.

 اگر مجروحان دردنامه خود را در اینجا بیان می کنند و شرمندگی آن را در منظر دوست و دشمن به جان می خرند به خاطر خودشان نیست بلکه نگران خانواده و فرزندانشان و دیگران هستند، خانواده ای که همسر و پدر خود را ناتوان از رفع مشکلاتشان می بینند.

 ایثارگری که زمانی با حضور خود رعشه بر دل دشمنان می انداخت و بدون کوچکترین توقعی جان خود را فدای کشور و دین و جامعه می کرد امروز شاهد استیصال خود و کم لطفی از طرف جامعه و دولت است.

ادامه این برخوردهای غیر اخلاقی و بدور از انسانیت نه برای ایثارگران که برای کل کشور خطرناک است و تاریخ نشان داده است، حکومت هایی که به نیروهای مدافع خود که برای کشورشان جنگیدند و مجروح و کشته شدند اگر اهمیتی ندهد و خانواده هایشان را رها کند در معرض تجاوزات بعدی از طرف دشمنان قرار خواهد گرفت و کشور به غارت و چپاول خواهد رفت و چندین قرن طول خواهد کشید تا اوضاع کمی مثل قبل شود.

 باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که فعلا خط مشی اصلی مسئولان ما در انزوا نگه داشتن ایثارگران است و نهادهایی که از آنها نام برده شد اعضای آنها نه سیاستمدار نالایق هستند و نه ناآگاه به مسائل روز، بلکه به دلایلی که مصلحت می دانند حاضر به رفع مشکلات ایثارگران نیستند.

 کلام آخر؛ اگر این تصمیمات به خاطر مصلحت نظام و کشور است از دل و جان آن را می پذیریم اما اگر بخاطر منافع اقتصادی و مادی و حفظ جایگاه آنها باشد که باید در کمال تأسف بگویم در آینده ای نزدیک کل نطام و کشور و جامعه را دارید به خطر می اندازید.

 این سخنان بر اساس شواهد موجود و واقعیت های عینی عنوان شده است و هیچگونه خصومت و دشمنی با نهادهای ارزشمند ذکر شده در بین نیست و بر اساس وظایفی که قانون بر عهده آنها گذاشته بیان شده است.

 در آخر طول عمر و سلامتی برای مقام معظم رهبری ،ایثارگران و مردم شریف ایران آرزو می کنیم و تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) را خواستاریم.

اینستاگرام
سلام رهبر عزیز و فرمانده بزرگوارم این چند سطر درد دل تمام جانبازان و فدائيان کشور و رهبر است لطفا هر کسی امکانش را دارد برساند به دست رهبرم
ببینید همان 12 نفر چقدر بودجه در سال میگیرند و چقدر بیل میزنند برای لقمه نانی برای انان بار مالی ندارد
سلام همسنگردردمندعزیزاحسنت به قلم پرازمعناومفهومت هزاران احسنت//کلام آخر؛ اگر این تصمیمات به خاطر مصلحت نظام و کشور است از دل و جان آن را می پذیریم اما اگر بخاطر منافع اقتصادی و مادی و حفظ جایگاه آنها باشد که باید در کمال تأسف بگویم در آینده ای نزدیک کل نطام و کشور و جامعه را دارید به خطر می اندازید.//که جزاین هم نمیتواندباشدچرااگراینچنین نیست پس چرا28سال استکه یک عده ضدرزمنده درپستهای مهم کشورمان نفوذکردندوتاجایی که میتوانندمیخواهندرزمندگان دوران8سال جنگ راباظلم به ازبدنه نظام جداکنندواین کارراهم کردندوالانش هم رزمندگان8سال جنگ ازمسولین دلسرشده اندودلسوزان نظام عزیزمان هم هیچ صدایشان رادرنمی آورند...این ضدرزمنده ها اولین نقشه شان جداکردندکهنه سربازان جنگ ازنظام است وبعدکارشان راحترمیشودوبراحتی میتوانندنقشه های دیگرشان راعملی کنند.امانه اینوبدانندتازمانی که مارهبرعزیزمان راداریم هرچندهم که28سال استکه به مارزمندگان ظلم کردندهرگزازبدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جدانخواهیم شد%تازنده ایم رزمنده ایم رهبرم ازتوبه یک اشاره..............%%%%رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی که حتی یک دفترچه بیمه درمانی هم ندارم
چرا نمايندگان از طرح ولايحه عودت داده شده از طرف شوراى نگهبان دفاع واصرار نمى كنند؟ بخاطر آينده نگرى كه تا مبادا صندلى ونامزدى دوباره در نمايندگى دوچار مشكل و تزلزل شوند واز طرح ولايحه مطرح شده بى خيال مى شوند/
شاید اگر سعدی مردم این زمانه را می دید، این گونه می سرود:

بنی آدم ابزار یکدیگرند
گهی پیچ و مهره گهی واشرند

یکی تازیانه یکی نیش مار
یکی قفل زندان یکی چوب دار

یکی دیگران را کند نردبان
یکی می کشد بار نامردمان

یکی اره تا نان مردم برد
یکی تیغ تا خون مردم خورد

یکی چون قلم خون دل می خورد
یکی خنجر است و شکم می درد

چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها در پی كسب و كار

خلاصه پر از نفرت و کین و آز
یکی همچو کرکس یکی چون گراز

تو كز محنت دیگران بی غمی
در این عصر نامت نهند آدمی !!!؟؟؟ ایرج 65عزیز این وصف حال امروز جامعه ماست ایثار.گروجانباز کیلویی چند قربانت برم یه زمانی با شجاعت رزمندگان وایثارگران ما میخواستیم کربلا وقدس را بگیریم حالا همین شجاعان رزمنده وایثارگر استخوان درگلو هستند وکلا سربارند وبودجه برایشان ندارند بارمالی و نداری فقط مال ماست کاش اقای اهنگران ها مرثیه ای برای زیر خط فقر بودن ایثارگر ورزمنده بسرایند البته اگر ستاره های روی دوششان بگذارد که به این پایین ها هم نگاهی بیندازد وگرنه فعلا وهنوز کربلا منتظر ماست بیا تا برویم !!فاش سانسورش نکن

...

احسنت .

مرحبا .

باقلوا .

مربا .

عالی بود .

...

خاکپور عزیز ارادت داریم
حرف دل همه ما جانبازان را. گفتی اما. کو گوش شنوادرودخدابررهبرم جانم فدایت. ای فرزانه. داد ما راازاشرافیگرایان که کروکورشده اندبستات
سلام به برادر ارزشمندم جانباز ايرج رحمانيان /
بازهم مثل هميشه لطف کرديد و مشکلات و درد دل همه ايثارگران را بيان فرموديد ممنونم دمت گرم دلاور ....
واما از اين اقايان بظاهر دلسوز سئوالي دارم : ايا درمان و معيشت ايثارگران بار مالي دارد ولي اختلاس هاي ميليارد دلاري بار مالي ندارد ؟
بخدا اگر اين همه وقتي که ميگذاريد تا جلوي رسيدگي به ايثارگران را بگيريد صرف بازرسي و نگهباني از اموال بيت المال مي کرديد الان وضع اقتصادي مملکت عالي بود و کلمه بار مالي براي فرزندان خميني کبير نامفهوم بود ...
واقعا الان وقتش است تا مقام معظم رهبري (که خداوند حافظش باشد )حکم حکومتي بدهند و ايثارگران و جانبازان را نجات بدهند ....
نکته بسيار مهم اين است که : ايثارگران و جانبازان هيچ چيزي براي خودشان نميخواهند فقط مقداري از شرمندگي انها پيش زن و فرزندانشان کم کنيد ...
اگر به ماها چیزی دهند پس مسئولین از کجا بخورند ؟ برای ما بار مالی دارد اما این همه اختلاس و فیش های نجومی و .. بار مالی ندارد . مسئولین ، نمایندگان و ... کرسی های فرماندهیتان را مدیون این اشخاص می باشید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi