شناسه خبر : 51906
دوشنبه 18 بهمن 1395 , 16:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انقلاب در وصایای شهدای هویزه

شهدای دوران دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌ها و دست‌نوشته‌هایشان به انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره و بر حفظ آن تاکید کرده‌اند.

// در کلام گوهربار حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب بارها به مطالعه «وصیت‌نامه شهدا» توصیه شده است. به مناسبت دهه فجر مروری بر وصایا و دست‌نوشته‌های شهدای هویزه داریم، که در ادامه گلچینی از آن‌ها را می‌خوانید.

دانشجوی شهید سید محمد حسین علم الهدی: در این مرحله حساس در پیروزی انقلاب اسلامی، مسوولیت‌ها و رسالت‌های همه ما سنگین‌تر از پیش و کوله بار رسالتمان پر بارتر است. باید به امام هم فکر کرد، به زندگی، مبارزات، ایمان، استقامت و بالاخره اخلاص ایشان. زمانی به خود می‌اندیشم و زمانی به خمینی روح خدا و به مردم و فضای پر غوغای راهپیمایی‌ها.

دانش آموز شهید سعید جلالی پور: انقلاب ما بیهوده به دست مردم نیفتاده است. عزیزترین دارایى مردم یعنى خون، ضامن پایدارى آن است. شهید شریعتى مى‌گفت: «هر انقلابى دو چهره دارد؛ خون و پیام.» ما رسالتمان را به پایان رساندیم و (حالا) نوبت شماست که پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانید.

دانشجوی شهید علی حاتمی: انقلابى که در هیچ کجاى دنیا تاکنون رخ نداده و وحدت کلمه آن، کوبنده هر قدرت شیطانى و اهریمنى است. انقلابی که اگر شُکرش نگوئیم، کفرش را گفته‌ایم و اگر در جهتش گام برنداریم، ناگزیر بر ضد آن عمل نموده‌ایم.

دانشجوی شهید فرخ سلحشور: خدایا! این انقلاب، نقطه شروع حرکتی است که ابتدای آن، ایران و انتهایش وعده ای است که تو در قرآن به مستضعفین جهان به رهبری مهدی موعود (عج) داده‌ای و من امیدوارم که با نثار قطره‌ای از خونم بتوانم برگی از این درخت نو نهال را جان دهم. پیروز باد انقلاب جهانی اسلام به رهبری امام زمان (عج)؛ پاینده باد قرآن.

سرباز وظیقه شهید حسنجان امینی: به امید روزی که طلوع صبح، طلوع آزادی فریادمان زند و امت در آن طلوع بی آغازد ماندن را...

کارمند بسیجی شهید سلیمان تی تی: برای یک انقلابی راستین ننگ است که زنده باشد و ببیند فرد یا افرادی می‌خواهند مقام رهبری را تضعیف کنند.

طلبه شهید رمضانعلی آقایی: بار الها، طعم انقلاب اسلامی را به تمام مسلمین، مستضعفین جهان برسان و شر جنایتکاران تاریخ را هر چه زودتر از سرزمینت پاک ساز.

دانش آموز شهید غفار درویشی: برادران و خواهران عزیز؛ از انقلاب به شدت محافظت کنید. بدانید که چنانچه این انقلاب شکست بخورد جهانخواران چنان بلائى و مصیبتى بر مسلمین روا مى دارند، که رهایى از آن بسیار مشکل است.

دانشجوی شهید سید محمد علی حکیم: مادر؛ بعد از انقلاب من خیلى خوشحال بودم؛ زیرا مى‌دیدم که تو و پدرم سخت به انقلاب علاقه دارید و از انقلاب و امام طرفدارى مى‌کنید. تو را به خدا قسمت مى‌دهم که بر سر عقیده‌ات بمان. خواهش مى‌کنم این وصیت مرا بپذیر و هیچگاه عقیده‌ات را درباره انقلاب و امام تغییر نده، بلکه روز به روز بر اعتمادت اضافه کن و بر سر این عقیده پافشارى کن و در هر حال و در هر موقعیت و شرایط سخت از آن دفاع بنما.

 

دانش آموز شهید محمود قاسمی: دولت های استعمارگر با کمک های خود به عراق می خواهند انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند؟ چرا اینها می خواهند انقلاب نباشد و حاضرند برای از بین بردن انقلاب اسلامی، حتی ثروت‌های خود را بدهند؟ برای پیدا کردن (پاسخ) این چراها (باید) به عمق انقلاب اسلامی پی ببریم. این انقلاب، درس انسانیت به بشر ناآگاه از خود می دهد و به او می گویدکه خود را بشناسد و (بداند) کیست و برای چه هست و زندگی می کند؟ از کجا آمده و به کجا می رود؟

انقلاب ما اسلامی است و اسلام به تمام اینها جواب داده است. درس چگونه زیستن و چگونه مُردن را به ما آموخته است. استعمارگران به خاطر همین خصلت های اسلامی است که می خواهند این انقلاب نباشد. (که در غیر از این) مردم دنیا، خود را می شناسند. ضد آنها برمی خیزند و تاج و تخت و ظلم و فساد آنها را از بین می برند.

دانشجوی شهید مجید مهدوی: سخنم را با سوره مبارکه والعصر شروع می کنم. والعصر؛ قسم به زمان. خداوند با همه عظمتش قسم می خورد. قسم به زمان و زمان رسول الله صلی الله علیه و آله. به زمان انقلاب؛ به روزهایی همانند 15 خردادها، 17 شهریورها، 22 بهمن ها... قسم به زمان هایی که انسان در راه رسیدن به الله خون می دهد و حتی کوشش می کند به هر صورتی که شده از دیگران سبقت بگیرد.
انقلاب اسلامی یعنی امام و امام یعنی امت و وحدت اسلامی.

آموزگار شهید رضا خاکساری: انقلاب ما تمام نشده؛ تازه اول خودسازی و مبارزه با نفس است.

بسیجی شهید سید مهدی جعفری: (همواره) اولین کسی باشید که در راه خدا، انقلاب و کشور به دفاع برمی خیزید.

پاسدار شهید عبدالمحمد چهارمحالی: انقلاب تمام نشده؛ امروز، روز جهاد است. نباید آرام به سر برد.

پاسدار شهید محمد رضا ملایی زمانی: دفاع از انقلاب و ارزش ها یک واقعیت انکارناپذیر است.

پاسدار شهید محمد شمخانی: انقلاب اسلامی، منشأ همه دگرگونی های روحی و فرهنگی است.

جهادگر شهید سید مصطفی مختاری: انقلاب ما باید صادر شود.

دانش آموز شهید اصغر پهلوان نژاد: در همه حال و همه وقت گوش به فرمان رهبر باشید، تا انقلاب حفظ شود.

دانش آموز شهید امین سلطانی: تنها قشری که می تواند انقلاب را به سرانجام خوبی برساند، روحانیت است. از روحانیت جدا نشوید.

دانشجوی شهید حسن فتاحی: این انقلاب باید در تمامی ابعاد، ارزش های خود را نشان دهد. علاوه بر اسلامی بودن انقلاب که ریشه تاریخی داشته (انقلاب ما) یک انقلاب فرهنگی نیز بوده است، که تفکرات انحرافی و غیر امام را از صحنه خارج می کند.

دانشجوی شهید محمد فاضل: تداوم انقلاب (در) پیروی (از) خط امام است و پیروی خط امام، حفظ خون شهداست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi